• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Τουρκία Στην Καππαδοκία και στα Μαστιχοχώρια.

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.901
Likes
16.526
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός

Ήταν ένα όμορφο ταξίδι που συνδύαζε την επιθυμία μας να πάμε επιτέλους στην Καππαδοκία και στο Παμούκαλε, και ταυτόχρονα να γνωρίσουμε για λίγες μέρες το νησί της Χίου. Είπαμε βέβαια ότι είχε τα ελαττώματα των ταξιδιών με γκρουπ, αλλά αν πηγαίναμε μόνοι μας δε θα μας έφτανε το οκταήμερο. Συγκεντρωτικά το ταξίδι περιελάμβανε τις εξής διαδοχικές διανυκτερεύσεις:

IMG_20241025_161913.jpg


Χίος, Παμούκαλε, Προκόπι, Προκόπι, Ικόνιο, Χίος, Χίος.

IMG_20241027_071104.jpg



IMG_20241027_111341 - Αντιγραφή.jpg


IMG_20241028_091917.jpg


Τα έξοδά μας με αρκετές οικονομίες (και φυσικά χωρίς αερόστατο) έφτασαν τα 1850 ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα πάντα. Μέχρι σουβενίρ και μετακινήσεις από και προς τα αεροδρόμια. Υπενθυμίζω ότι στο πρακτορείο δώσαμε 900 ευρώ και στα αεροπορικά εισιτήρια με τη βαλίτσα μας άλλα 385. Υπό κανονικές συνθήκες το εισιτήριο θα κόστιζε τα μισά λεφτά. Τα έξοδα στην Τουρκία (όλα μαζί, με σουβενίρ, εισόδους, μικροέξοδα και φιλοδωρήματα) ήταν μόλις 250 ευρώ.

PANO_20241028_174756.jpg


IMG_20241030_161319.jpg


Τέλος ήταν ευχάριστο που γνωρίσαμε καλούς ανθρώπους στο γκρουπ. Είμαι σίγουρος ότι αν το ταξίδι διαρκούσε άλλο τόσο θα κάναμε και καλύτερες φιλίες.

IMG_20241031_183545.jpg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.901
Likes
16.526
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πρώτη μέρα στην Τουρκία. Σμύρνη και Παμούκαλε.

Την άλλη μέρα ξυπνήσαμε πρωί-πρωί και στις 7:15 είχαμε ραντεβού με τους υπόλοιπους ταξιδιώτες στο τελωνείο για την Τουρκία. Εκεί είδαμε και τους συνταξιδιώτες μας καθώς βέβαια και την Ιφιγένεια. Σε λιγότερο από μία ώρα το πλοίο, εν μέσω κάποιας μικρής θαλασσοταραχής, έφτασε στον Τσεσμέ. Τα εισιτήρια του πλοίου ήταν πληρωμένα στο πακέτο του ταξιδιού. Απ’ ό,τι είδα αργότερα στο ίντερνετ κοστίζουν γύρω στα 35 ευρώ. Πολύ ακριβά για τόσο μικρή απόσταση τα βρίσκω.
IMG_20241025_075838.jpg
IMG_20241025_080100.jpg
IMG_20241025_082252.jpg

Εδώ να πω ότι το πούλμαν θα ερχόταν από Αθήνα με το πλοίο όπως θα πηγαίναμε και εμείς στη Χίο. Όμως φυσικά δεν μπορούσε να πάει αεροπορικώς όπως εμείς, και έτσι τελικά δεν έγινε το ταξίδι με το πούλμαν του Αθηναϊκού πρακτορείου, το οποίο υποχρεώθηκε και νοίκιασε ένα πούλμαν από την Σμύρνη για να μας κάνει το ταξίδι. Το ωραίο είναι ότι το πούλμαν πήγαινε μαζί με τον οδηγό του, που ήταν Τούρκος, αλλά μαζί μας ήταν και ο Έλληνας οδηγός, που θα είχαμε κανονικά. Ο άνθρωπος είχε κανονίσει να κάνει το ταξίδι με την σύζυγό του και την κόρη του. Έτσι οδηγούσαν και οι δύο το αυτοκίνητο.
IMG_20241025_082330.jpg

Αρχικά φεύγοντας από τον Τσεσμέ πήγαμε στις Σμύρνη, όπου κάναμε μία στάση σχεδόν μία ώρας. Όσοι ήθελαν άλλαξαν και πήραν λίρες. Άλλαξα κι εγώ 50 ευρώ με 38,3 λίρες ανά ευρώ. Με την Ντίνα κάναμε βόλτα εκεί κοντά για να φωτογραφίσουμε τα σοκάκια με τα μαγαζιά, την πλατεία του ρολογιού (Konak Meydani) και άλλα. Στις Σμύρνη είχαμε βρεθεί και πριν από 41 χρόνια πάλι με την Ντίνα, αλλά βέβαια τώρα ήταν αγνώριστη. Ο δρόμος από τον Τσεσμέ στη Σμύρνη ήταν πολύ καλός και τα τοπία ενδιαφέροντα. Βλέπαμε ωραίες παραλίες και πόλεις με μεγάλα κτήρια, αλλά δε σταματήσαμε. Η απόσταση ήταν κοντά στα 100 χιλιόμετρα.
IMG_20241025_084046.jpg
IMG_20241025_104602.jpg
IMG_20241025_104730.jpg
DSC_0008.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0038.JPG
IMG_20241025_105557.jpg
IMG_20241025_105835.jpg
DSC_0041.JPG
DSC_0045.JPG
DSC_0047.JPG
IMG_20241025_105846.jpg
IMG_20241025_111937.jpg

Ήταν περίπου 12:00 το μεσημέρι που φύγαμε από τις Σμύρνη και αφού κάναμε μια μικρή βόλτα με το πούλμαν, να δούμε τα ενδιαφέροντα της πόλης, χωρίς να σταματήσουμε.
DSC_0060.JPG
DSC_0065.JPG
DSC_0064.JPG
DSC_0071.JPG
DSC_0078.JPG


Προχωρήσαμε για το Παμούκαλε, Pamukkale, που σημαίνει κάστρο από βαμβάκι. Pamuk είναι το βαμβάκι και kale το κάστρο. Φτάσαμε στις τρεις και κάτι, αφού η απόσταση πλησιάζει τα 250 χιλιόμετρα.
DSC_0088.JPG
DSC_0101.JPG
DSC_0106.JPG
DSC_0117.JPG
DSC_0125.JPG
DSC_0142.JPG
DSC_0145.JPG

IMG_20241025_155343.jpg
IMG_20241025_160918.jpg
IMG_20241025_161409.jpg

Εκεί με εισιτήριο 30€ κάναμε βόλτες για περίπου 2 ώρες στους καταπληκτικούς ασβεστώδεις σχηματισμός με τις μικρές λίμνες, που όμως τώρα δεν είχαν και τόσο πολύ νερό. Εκεί που είχε λίγο νερό να τρέχει, πολύς κόσμος έκανε βόλτα μέσα στο ρηχό νερό. Σε κάποιες λιμνούλες πολλοί, κυρίως κοπέλες, έκαναν και μπάνιο. Το νερό σε ορισμένα σημεία ήταν ζεστό και αλλού πιο κρύο. Στις φωτογραφίες που βλέπουμε είναι σίγουρα πολύ πιο όμορφο το μέρος. Για μας ο χώρος είχε τεράστιο ενδιαφέρον και κρίμα που δεν μπορέσαμε να μείνουμε λίγο περισσότερο χρόνο ακόμα. Αλλά το ενδιαφέρον δεν ήταν μόνο οι σχηματισμοί αυτοί με τις λίμνες, αλλά και η αρχαία πόλη με το όνομα Ιεράπολη. Κυρίως γι’ αυτό το λόγο θα θέλαμε λίγο χρόνο παραπάνω, έστω μία ώρα για να την δούμε καλύτερα. Επίσης αν μέναμε και λίγο ακόμα για να δούμε το ηλιοβασίλεμα θα ήταν μία πολύ καλή ιδέα.
IMG_20241025_161423.jpg
IMG_20241025_161913.jpg
DSC_0149.JPG
DSC_0189.JPG

Φωτογραφίες από το μουσείο:
IMG_20241025_163256.jpg
DSC_0167.JPG
DSC_0182.JPG


Και από τις αρχαιότητες:
IMG_20241025_163829.jpg
IMG_20241025_170519.jpg
IMG_20241025_171001.jpg
DSC_0160.JPG
DSC_0200.JPG
DSC_0225.JPG
DSC_0228.JPG

Λίγο πιο πέρα είχε και άλλο λευκό τοπίο:
IMG_20241025_165615.jpg

Έτσι κι αλλιώς στο ξενοδοχείο που πήγαμε από τις 6 δεν είχαμε τίποτα να κάνουμε.

Ήταν ένα καταπληκτικό ξενοδοχείο με 5 αστέρια. Στις 8 κατεβήκαμε για φαγητό που ήταν αρκετά καλό από ένα τεράστιο μπουφέ. Το ξενοδοχείο είχε πολύ κόσμο από πάρα πολλές εθνικότητες. Είχαμε αρχίσει σιγά-σιγά να γνωρίζουμε και κάποιους ανθρώπους από το γκρουπ. Εκείνοι βέβαια οι περισσότεροι γνωρίζονταν από το χωριό και το σύλλογο.
DSC_0209.JPG

Το ξενοδοχείο που μέναμε βρισκόταν μακριά από κατοικημένες περιοχές. Εκεί που είναι χτισμένο είναι μία περιοχή που έχει και άλλα μεγάλα καλά ξενοδοχεία τα οποία φαίνεται απευθύνονται αποκλειστικά στους επισκέπτες του Παμούκαλε. Αν κρίνω από τον κόσμο που είδαμε στην επίσκεψή μας στον χώρα είναι πάρα πολλοί οι επισκέπτες. Φαντάζομαι ότι κάθε μέρα θα έχει χιλιάδες. Ο ξεναγός που έχουμε μας είπε ότι πριν από μία εβδομάδα είχε πολλαπλάσια πούλμαν (από τα σημερινά) με τουρίστες. Για να κοιμίσουν λοιπόν όλους αυτούς τους επισκέπτες που επιθυμούν να μείνουν στην περιοχή, υπάρχουν πολλά ξενοδοχεία μέσα στην ύπαιθρο χωρίς δηλαδή να υπάρχει κάποια πόλη ή ακόμα και χωριό. Αυτά βέβαια υπάρχουν διάσπαρτα εκεί γύρω.

Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η διαδρομή από την Ιεράπολη στο ξενοδοχείο μας:
1732596580477.png

Μιας και ανέφερα τον ξεναγό μας να πω ότι είχε γεννηθεί στη Ρόδο και φυσικά μιλούσε πολύ καλά τα ελληνικά. Προφανώς ήταν μουσουλμάνος αλλά ήξερε πολύ καλά την ιστορία και της Ελλάδας και της Τουρκίας. Προσωπικά δεν μου προκάλεσε ούτε φιλικά αλλά ούτε κι αρνητικά συναισθήματα. Στη δουλειά του ήταν τυπικός και όπου χρειάστηκε σωστότατος. Το πρόβλημα ήταν ότι πηγαίναμε νωρίς στα ξενοδοχεία, ενώ μπορούσαμε να κάνουμε λίγες όμορφες βόλτες ακόμα με το φως της ημέρας ή στις πόλεις μέχρι το σούρουπο ή και αργότερα.

Ο δρόμος από τον Τσεσμέ στη Σμύρνη:
1732596559437.png

Ο δρόμος μέχρι το Παμούκαλε:
1732596536821.png
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.901
Likes
16.526
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Από το Παμούκαλε στο Προκόπι.
Το πρωί που ξυπνήσαμε είδαμε από το δωμάτιο του ξενοδοχείου το υπέροχο θέαμα με τα αερόστατα που πετούσαν πάνω από το Παμούκαλε.
DSC_0230.JPG
DSC_0234.JPG
DSC_0241.JPG
DSC_0250.JPG
DSC_0255.JPG

Και η πισίνα του ξενοδοχείου μας:
DSC_0236.JPG

Το google δίνει την απόσταση από το Παμούκαλε στο Προκόπι, Ürgüp σήμερα στα τουρκικά, περισσότερο από 600 km και περίπου 8 ώρες διαδρομή, χωρίς βέβαια να κάνεις στάσεις. Έτσι εμείς είχαμε δώσει ώρα αναχώρησης 7:30 το πρωί. Συνήθως οι αναχωρήσεις καθυστερούσαν 10 λεπτά, είτε τα πρωινά είτε στις περιπτώσεις που κάναμε στάσεις για ξεκούραση δική μας και των οδηγών. Φταίει που ήμασταν πολύς κόσμος, συγκεκριμένα σχεδόν 50 άτομα. Ευτυχώς οι καθυστερήσεις δεν ήταν αρκετά χρονοβόρες.

1732682446095.png
DSC_0264.JPG
DSC_0267.JPG

Σε όλη την διαδρομή, μέχρι τις 5:30 που φτάσαμε στο Προκόπι, κάναμε 3-4 στάσεις, εκ των οποίων μόνο η μία ήταν για να δούμε ένα παλιό αλλά πολύ καλά αναστηλωμένο Καραβάν σαράι. Είχε την ονομασία Sultanhani, και θεωρείται το μεγαλύτερο που είχε υπάρξει στους δρόμους του μεταξιού. Πράγματι από όσα έχω δει ήταν το μεγαλύτερο και σε πολύ καλή κατάσταση, είτε επειδή είχε διατηρηθεί, είτε επειδή είχε αναστηλωθεί.
DSC_0283.JPG
DSC_0285.JPG
DSC_0290.JPG
DSC_0293.JPG
DSC_0296.JPG
DSC_0300.JPG

Γύρω από το Χάνι βέβαια υπήρχαν άπειρα μαγαζάκια με τουριστικά είδη:
DSC_0289.JPG
DSC_0308.JPG

Στην Τουρκία από όμορφα και καθαρά τζαμιά άλλο τίποτα:
DSC_0319.JPG

Στις 5:30 φτάσαμε στο Προκόπι. Να πούμε εδώ ότι Καππαδοκία σημαίνει περιοχή των όμορφων αλόγων. Εξ ου και το ότι το άλογο είναι το έμβλημα της περιοχής.
DSC_0329.JPG
DSC_0331.JPG

Αρχίσαμε να βλέπουμε λίγο πριν μπούμε στην πόλη τα ενδιαφέροντα πετρώματα της περιοχής. Αν και αργά, τηρήσαμε το πρόγραμμα και πήγαμε προς το μέρος που είχε μείνει ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσσος. Ήταν κοντά στο κέντρο της πόλης ανεβαίνοντας πάνω σε ένα λόφο. Εκεί υπήρχε σκαμμένο μέσα στο βουνό, εκτός από τα υπόλοιπα μέρη, και ένα σημείο που ήταν ο στάβλος που έβαζαν τα ζώα οι άνθρωποι της εποχής, και ο συγκεκριμένος άγιος έμενε σε αυτόν. Λίγο πιο κάτω ήταν μία εκκλησία και αυτή σκαλισμένη σε βράχο που πήγαινε για τις προσευχές του.
DSC_0342.JPG
DSC_0354.JPG
DSC_0362.JPG
DSC_0368.JPG
DSC_0379.JPG
DSC_0380.JPG
DSC_0384.JPG
DSC_0389.JPG

Αμέσως μετά πήγαμε στο πεντάστερο πάλι ξενοδοχείο που μείναμε για να ξεκουραστούμε και μετά να πάμε για φαγητό. Αν και το φαγητό φαινομενικά ήταν αρκετό και σε μεγάλη ποικιλία, δεν είχε καμία σχέση με το φαγητό της προηγούμενης μέρας που ήταν πολύ καλύτερο. Πάντως φάγαμε μια χαρά και τα γλυκά του ήταν πολύ καλά, αλλά δεν ήπιαμε τίποτα γιατί τους τούρκους είναι να τους φοβάσαι. Στο προηγούμενο ξενοδοχείο στο φαγητό εμείς παραγγείλαμε ένα μπουκάλι νερό 1,5 λίτρο και πληρώσαμε 40 λίρες, δηλαδή λίγο πάνω από ένα ευρώ, ενώ ένας διπλανός μας που πήρε το ίδιο μπουκάλι του ζήτησαν στη ρεσεψιόν και πλήρωσε 100 λίρες δηλαδή πάνω από δυόμιση ευρώ.
DSC_0388.JPG

Το φαγητό προσφερόταν σε μπουφέ και δεν είχαμε συγκεκριμένη ώρα για να πάμε να φάμε. Ο καθένας μπορούσε να πάει όταν ήθελε να καθίσει σε αριθμημένα τραπέζια, απλά να είναι ώρες που ήταν ανοιχτό το εστιατόριο. Και το ξενοδοχείο στο Προκόπι (όπως και στο Παμούκαλε) ήταν γεμάτο κόσμο. Και μάλιστα είχε αρκετούς Έλληνες από άλλο γκρουπ.
DSC_0386.JPG

Να πω λίγα λόγια για το κόστος των πραγμάτων στην Τουρκία όπως εγώ τα είδα. Ένα μπουκάλι εμφιαλωμένο νερό, το μεγάλο με 1,5 λίτρο, κοστίζει κάπου 25 λίρες δηλαδή περίπου 70 λεπτά. Η τιμή αυτή ήταν στα μαγαζιά που είδαμε στα βενζινάδικα. Σίγουρα σε ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ στις πόλεις θα κοστίζει λιγότερο, αλλά εμείς δεν επισκεφθήκαμε τέτοιο μαγαζί. Στα ξενοδοχεία το κόστος ήταν 40 λίρες, δηλαδή λίγο πάνω από το 1€. Αρκεί βέβαια να μη σε κλέψουν γιατί μπορεί και να σου ζητήσουν περισσότερα. Σε αυτά τα μαγαζιά στα βενζινάδικα, το κόστος των γλυκών και των ξηρών καρπών που υπήρχαν ήτανε σίγουρα διπλάσιο από ό,τι στα ελληνικά μαγαζιά. Κάποια άλλα γλυκά επίσης ήταν σχετικά ακριβά.

Τα μαγνητάκια τα βρήκαμε από 50 λίρες και πάνω το ένα. Αν όμως ήταν λίγο καλύτερο θα κόστιζε 100 ή και περισσότερες λίρες. Στο Ικόνιο την τελευταία μέρα του ταξιδιού μας, είδαμε ότι τα ίδια κόστιζαν 20 με 25 λίρες. Τα υπόλοιπα σουβενίρ ήταν πάρα πολύ ακριβά. Και πάλι μιλώ για τα μαγαζιά που επισκεφθήκαμε. Μπλουζάκια, πουκάμισα, φούτερ και καπελάκια ήταν επίσης πολύ ακριβά στα μαγαζιά αυτά. Για παράδειγμα ένα φούτερ μπορεί να κόστιζε 40€ και ένα τισέρτ σίγουρα πάνω από 15€ . Η βενζίνη από ό,τι είδα στα βενζινάδικα κόστιζε από 42 μέχρι 44 λίρες, επομένως το κόστος ήταν περίπου 1€ και 20 λεπτά.
DSC_0394.JPG

Οι είσοδοι στους αρχαιολογικούς χώρους ήταν σε λογικά επίπεδα. Στο Παμούκαλε για να μπούμε δώσαμε 30€. Βέβαια η δύο ώρες που μείναμε ήταν λίγες. Εννοώ ότι είχε πράγματα να δεις και να καθίσεις πολύ περισσότερο. Στους υπόλοιπους αρχαιολογικούς χώρους ήταν λιγότερο ακριβά. Όμως σε κάθε χώρο από αυτούς υπήρχαν σημεία που για να τα δεις έδινες επί πλέον χρήματα. Επίσης φαγητό δεν φάγαμε έξω, οπότε πάλι δεν ξέρω τις τιμές. Ο ξεναγός μας είπε ότι είναι πάντως στα καλούτσικα μαγαζιά πολύ ακριβά για να φάει κάποιος. Επίσης μας είπε ότι το κρέας, ας πούμε το μοσχαρίσιο, μπορεί να κοστίζει και 25€ το κιλό.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.901
Likes
16.526
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Τρίτη μέρα στην Τουρκία. Βόλτες στη περιοχή της Καππαδοκίας.

Επειδή δεν ξέραμε εάν θα βλέπαμε κάποια άλλη ώρα την πόλη στο Προκόπι, αποφασίσαμε από το προηγούμενο βράδυ να πάμε μία βόλτα στην πόλη νωρίς το πρωί με την Ντίνα. Το ξενοδοχείο μας απείχε από το κέντρο της πόλης λίγο πάνω από 2 χλμ. Το πρωί ξυπνήσαμε στις 6 και αφού ετοιμαστήκαμε, πρώτα πήγαμε για πρωινό και λίγο μετά τις 7:00 ξεκινήσαμε για το κέντρο της πόλης. Έξω έκανε πάρα πολύ κρύο και η θερμοκρασία δεν πρέπει να ήταν πολύ πάνω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου. Η διαδρομή μέχρι να φτάσουμε στο κέντρο δεν είχε σχεδόν καθόλου ενδιαφέρον. Βλέπαμε στο βάθος τα βουνά που ήταν μέσα σε αυτά σκαλισμένα τα σπίτια των παλιών ανθρώπων. Δεν μπορούσαμε όμως να έχουμε καλή οπτική επαφή, γιατί έμπαιναν ανάμεσά μας πολλά είτε κτήρια είτε δένδρα.
Πρωί πρωί πάλι τα αερόστατα:
DSC_0405.JPG
DSC_0407.JPG

Στην πόλη κάναμε βόλτα στο κέντρο, που φυσικά ήταν έρημο λόγω της ώρας, και ανεβήκαμε σε ένα ύψωμα για να τραβήξουμε και από κει μερικές φωτογραφίες. Είχε ενδιαφέρον η βόλτα μας και ήταν ωραία που δεν ανακατευόταν πολύς κόσμος. Κάνοντας βόλτα συναντήσαμε μία κοπέλα που είχε γνωρίσει η Ντίνα το προηγούμενο απόγευμα όταν είχαμε επισκεφτεί τον στάβλο που έμενε ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσσος. Μας χαιρέτησε και είπε ότι είχε σηκωθεί πάρα πολύ πρωί για να δει την ανατολή του ήλιου σε αυτό το όμορφο μέρος. Μου έκανε εντύπωση, μία γυναίκα μόνη της να κυκλοφορεί τόσο νωρίς και μέσα στο κρύο. Όμως έτσι κάνεις όταν θες να δεις πράγματα που τα πρακτορεία δυστυχώς δεν σου προσφέρουν. Αυτή βρισκόταν στην Τουρκία με άλλο πρακτορείο από την Αθήνα που έκανε αεροπορική εκδρομή στην περιοχή.
DSC_0411.JPG
DSC_0416.JPG
DSC_0420.JPG
DSC_0426.JPG
DSC_0439.JPG
DSC_0445.JPG
DSC_0447.JPG
DSC_0460.JPG
DSC_0465.JPG
IMG_20241027_074211.jpg

Στις 8:45 είχαμε επιστρέψει στο ξενοδοχείο για να κάνουμε τις τελευταίες ετοιμασίες αφού αναχώρηση είχαμε στις εννέα και τέταρτο. Στις 9:30 ξεκινήσαμε με το πούλμαν τη σημερινή διαδρομή. Σε κάποιο σημείο σταματήσαμε να δούμε αυτούς τους βράχους που τους ονομάζουν νεραϊδοκαμινάδες, δηλαδή καμινάδες για νεράιδες. Μερικές από αυτές στην κορφή τους έχουν ένα βράχο ο οποίος κατά ένα περίεργο τρόπο ισορροπεί. Και το πιο περίεργο είναι το πώς βρέθηκε εκεί. Το σημείο που σταματήσαμε παρομοιάζεται με μία οικογένεια που έχει τον πατέρα, τη μητέρα και ένα παιδί, αφού είναι δύο μεγάλες καμινάδες με μία μικρότερη. Έτσι μας είπε ο ξεναγός μας ο Μεχμέτ, αν και εγώ νομίζω ότι είδα και μία τέταρτη καμινάδα. Εκεί είχε πάρα πολύ κόσμο ο οποίος κοίταζε το φαινόμενο, αφού είχαν φτιάξει πάρκιν καθώς και εξέδρες για να φωτογραφίζεις και να βλέπεις.
DSC_0468.JPG
DSC_0494.JPG
DSC_0496.JPG
DSC_0490.JPG
DSC_0470.JPG
DSC_0477.JPG

Λίγο πιο κάτω προχωρήσαμε και σταματήσαμε πάλι σε κάποιες εξέδρες για να δούμε την κοιλάδα που ήταν με παρόμοιες καμινάδες και άλλους σχηματισμούς. Εννοείται ότι οι περισσότερες καμινάδες έχουν τρύπες μέσα στις οποίες είχαν κατασκευαστεί δωμάτια για να μένουν τον παλιότερο καιρό οι άνθρωποι. Στη διαδρομή που κάναμε σχεδόν σε όλη τη μέρα, περνούσαμε από σημεία που είχαν πολύ ενδιαφέρον και θα θέλαμε να σταματήσουμε. Αλλά αυτό δεν έγινε πάντα, αφού τα πρακτορεία πιέζονται να τελειώσουν το πρόγραμμα. Αφού φυσικά δεν υπάρχει κάθε λεπτομέρεια καταγεγραμμένη στο πρόγραμμα που σου δίνουν, και εσύ δεν μπορείς να απαιτήσεις να σταματάνε παντού, όπως θα έκανες αν ήσουν με δικό σου μέσον.
DSC_0499.JPG


Επόμενη στάση ήταν ένα υπέροχο μέρος με το όνομα Ούτσχισάρ, Uçhisar, hisar είναι το φρούριο. Εκεί ήταν επίσης κάποιες καμινάδες, αλλά ο κυριότερος λόγος που πήγαμε ήταν ότι υπήρχε ένας μεγάλος βράχος, ο Uçhisar, που υψωνόταν περίπου 30 μέτρα. Είχε διάμετρο ας πούμε 50 περίπου μέτρα. Είχε πάρα πολλές τρύπες που χρησιμοποιούνταν ως κατοικίες κάποτε. Αυτός είναι και ο λόγος που ονομάζεται ο βράχος αυτός πολυκατοικία. Δεν είχαμε όμως πολύ χρόνο και έτσι ενώ εγώ με την Ντίνα θέλαμε να ανέβουμε σε αυτό το βράχο, επειδή είχε αρκετή αναμονή λόγω της μεγάλης ουράς, δεν ανεβήκαμε και προτιμήσαμε να κάνουμε βόλτα στη γύρω περιοχή. Αυτό το σημείο ήταν από τα πιο ενδιαφέροντα που είδαμε σε αυτό το ταξίδι.
DSC_0497.JPG
DSC_0525.JPG
DSC_0534.JPG
DSC_0535.JPG
DSC_0544.JPG
DSC_0547.JPG
DSC_0564.JPG
IMG_20241027_111226.jpg
IMG_20241027_112333.jpg

Μία καλή στάση που κάναμε ήταν για να δούμε ένα υπαίθριο μουσείο κοντά στην πόλη Κόραμα, Göreme. Εκεί πληρώσαμε εισιτήριο 20€ ο καθένας και μπήκαμε σε ένα χώρο που είχε λαξευμένους βράχους καθώς επίσης και καμινάδες. Τα πιο πολλά λαξεύματα ήταν για να κατασκευαστούν, από παλιά φυσικά, μικρές εκκλησίες. Σήμερα έχουν μείνει λίγα πράγματα από αυτές και μόνο σε δύο είδαμε μία αρκετά καλή αγιογράφηση των τοίχων. Και εκεί υπήρχε πάρα πολύς κόσμος, και βέβαια οι περισσότεροι ήταν Τούρκοι που επισκεπτόταν το χώρο αυτό, παρότι πρώην χριστιανικός. Εννοείται ότι παντού ακούγαμε Έλληνες, που επισκέπτονταν την περιοχή.
DSC_0571.JPG
DSC_0586.JPG
DSC_0598.JPG
DSC_0604.JPG
IMG_20241027_123954.jpg
IMG_20241027_131036.jpg
IMG_20241027_131152.jpg

Επόμενη στάση ήταν στην πόλη Άβανος. Εκεί μείναμε μιάμιση ώρα γιατί κάποιοι ήθελαν να φάνε και προτίμησαν το εστιατόριο από το να κάνουν μία βόλτα στην πόλη. Εμείς περάσαμε μία κρεμαστή γέφυρα η οποία κουνιόταν πάρα πολύ για να πάμε προς την πλευρά που ήταν το τουριστικό μέρος του Άβανου. Η γέφυρα αυτή είναι γνωστή ακριβώς επειδή κουνιέται με το περπάτημα του κόσμου, και αυτός είναι ο λόγος ίσως που έχει τόσο πολλή επισκεψιμότητα. Περνάει πάνω από τον μεγαλύτερο ποταμό της Τουρκίας που ονομάζεται Αλί. Αφού πέρασε σχεδόν όλο το γκρουπ αυτή τη γέφυρα, περπατήσαμε δίπλα σε κάποια μαγαζιά και μετά σκορπιστήκαμε.
DSC_0619.JPG
DSC_0622.JPG

Είχε και εδώ τύπους που πουλούσαν παγωτά κάνοντας κόλπα:
DSC_0635.JPG
DSC_0644.JPG

Εγώ με τη Ντίνα προχωρήσαμε στην παλιά πόλη και ανεβήκαμε αρκετά ψηλά πάνω σε ένα λόφο και είδαμε από εκεί τη θέα προς την πόλη. Δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε το μέρος αλλά είχε αρκετό ενδιαφέρον.
DSC_0652.JPG
DSC_0651.JPG
DSC_0660.JPG
DSC_0661.JPG
DSC_0670.JPG

Στην ώρα μας πήγαμε στο πούλμαν για να ξεκινήσουμε για την επόμενη στάση η οποία ήταν η πόλη Σινασός, Mustafapaşa σήμερα. Εννοείται ότι αυτά είναι τα ελληνικά ονόματα των πόλεων και σήμερα ονομάζονται τελείως διαφορετικά από τους τούρκους. Και η Σινασός ήταν μία ενδιαφέρουσα μικρή πόλη που είδαμε αρκετά παλιά κτίρια.
DSC_0707.JPG
DSC_0721.JPG
DSC_0726.JPG
DSC_0728.JPG


Δεν μείναμε πολύ ώρα και εκεί και έτσι στις 5:00 το απόγευμα βρισκόμασταν στο Προκόπι όπου ο ξαναγός μας άφησε μιάμιση ώρα για να κάνουμε βόλτα στην πόλη. Εμείς με την Ντίνα επειδή την είχαμε δει και το πρωί, πήραμε λίγο διαφορετική κατεύθυνση και είδαμε ενδιαφέροντα πράγματα. Τα καινούργια που είδαμε ήταν μερικά κτίρια και λίγο η διαφορετική θέα αφού ανεβήκαμε πιο ψηλά.
DSC_0750.JPG
DSC_0737.JPG
DSC_0764.JPG
IMG_20241027_181100.jpg
IMG_20241027_181117.jpg
DSC_0773.JPG
DSC_0778.JPG
DSC_0779.JPG
IMG_20241027_181935.jpg

Οι διαδρομές που κάναμε τη μέρα αυτή φαίνονται εδώ:
1732773757367.png

Έτσι ολοκληρώθηκε η σημερινή περιήγηση. Καταλήξαμε στο ξενοδοχείο για να φάμε αρκετό φαγητό από τον ωραίο μπουφέ.

Την πρώτη μέρα στην Τουρκία και συγκεκριμένα στις Σμύρνη αλλάξαμε 50€ και μάλιστα αναρωτιόμασταν μήπως ήταν και πολλά για το ταξίδι μας. Όμως σήμερα από αυτά μου είχαν μείνει μόνο το ένα τέταρτο και γι’ αυτό ήθελα να είχα κάποιο λίγο συνάλλαγμα ακόμα. Έτσι ρώτησα κάποιους συνταξιδιώτες που είχαν αλλάξει πολλά ευρώ και άλλαξα από αυτούς άλλα 40. Είχαμε ξοδέψει χρήματα αγοράζοντας μερικά φθηνά σουβενίρ όπου βρίσκαμε. Επίσης έχουμε δώσει κάποια χρήματα σε εισόδους που δέχονται μόνο λίρες. Οι ακριβές είσοδοι είναι πάντα σε ευρώ. Όλες οι άλλες μόνο σε λίρες. Ενίοτε και με κάρτα.
 

Sam-chal

Member
Μηνύματα
1.014
Likes
2.340
Επόμενο Ταξίδι
Απρογραμμάτιστο
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Χιλή, Βολιβία
Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι. Το πραγματοποιήσαμε πέρυσι με το Versus.
Το μειονέκτημα με τα πρακτορεία είναι ότι δεν μπορείς να μείνεις περισσότερο σε ένα ενδιαφέρον μέρος ή να σταματήσεις σε κάτι που σου κάνει εντύπωση, όπως και να σε πηγαίνουν σε ξενοδοχεία μακριά από τις πόλεις και για φαγητό εκεί απ΄ όπου παίρνουν "κομίσιον".
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.901
Likes
16.526
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι. Το πραγματοποιήσαμε πέρυσι με το Versus.
Το μειονέκτημα με τα πρακτορεία είναι ότι δεν μπορείς να μείνεις περισσότερο σε ένα ενδιαφέρον μέρος ή να σταματήσεις σε κάτι που σου κάνει εντύπωση, όπως και να σε πηγαίνουν σε ξενοδοχεία μακριά από τις πόλεις και για φαγητό εκεί απ΄ όπου παίρνουν "κομίσιον".
Όπως τα λες είναι. Γι αυτό κι εμείς τα τελευταία 15 χρόνια σπάνια πάμε με πρακτορείο. Και έχουμε πάει και σε πιο δύσκολα μέρη, αλλά η Σύζυγος δεν ήθελε να πάμε στην Τουρκία μόνοι μας. Όπως τα λες, είναι πολύ άσχημο να περνάς από ένα μέρος που πιστεύεις ότι είναι θαυμάσιο και να σου λένε ότι δεν έχουν χρόνο. Ή να θες να μείνεις μισή ώρα ακόμα και να έχει αναχώρηση. Όμως στα μαγαζιά μένουν, γιατί οι ταξιδιώτες, δήθεν, θέλουν να μείνουν παραπάνω. Μετά σε πάνε στο ξενοδοχείο από τις 17:00.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.901
Likes
16.526
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Από το Προκόπι στο Ικόνιο. Μαλακοπή.

Είναι ωραίο να ξυπνάς το πρωί και να βλέπεις από το παράθυρό σου τα αερόστατα στο βάθος να ίπτανται. Το ζήσαμε στα τρία πρώτα πρωινά της παραμονής μας στην Τουρκία, δηλαδή στο Παμούκαλε μια φορά και στο Προκόπι άλλες δύο. Περίπου στις 6:30 με 7, την ώρα δηλαδή που αρχίζει να χαράζει και πριν εμφανιστεί ο ήλιος, σηκώνονται ψηλά και βλέπεις πότε πότε μία φωτιά να ανάβει για λίγα δευτερόλεπτα σε κάθε ένα από αυτά για να τα σηκώσει λίγο πιο ψηλά. Μια κοπέλα ανέβασε στο viber μικρά βίντεο από την πτήση που είχε με το αερόστατο και σίγουρα ήταν πολύ όμορφα. Όμως να σου ζητάνε και 90€ παραπάνω από την κανονική τιμή που δίνουν τα πρακτορεία στην Τουρκία είναι καθαρή κλοπή. Δεν στεναχωριέμαι που δεν ανέβηκα, αφού και το θέαμα που έβλεπα τα πρωινά με τα αερόστατα ήταν πολύ όμορφο. Βέβαια την ώρα εκείνη που ξεκινούσαν, η θερμοκρασία ήταν σίγουρα πολύ κοντά στο μηδέν και οι άνθρωποι πάνω σε αυτά θα κρύωναν πολύ αν δεν υπήρχε η φωτιά που συντηρούσε την πτήση του αερόστατου. Για το θέαμα που έλεγα όμως ότι βλέπαμε, ήταν πάρα πολύ όμορφο αν και εμείς ήμασταν σχετικά μακριά από το σημείο που εκείνα πετούσαν. Αλλά είναι ωραίο να βλέπεις αυτά που πετάνε πιο ψηλά να φωτίζονται από τον ήλιο, που ξεκινά να εμφανίζεται στην ανατολή, ενώ αυτά που είναι πιο χαμηλά να είναι σκοτεινά, αφού ακόμα δεν τα έχει δει ο ήλιος.
DSC_0784.JPG

Θα ήθελα να κάνω πτήση κι εγώ, αλλά δυστυχώς η τιμή που μας πρότειναν ήταν 200€, που είναι πάρα πολλά. Κάνοντας βόλτα στην πόλη, στο Προκόπι είδαμε σε πρακτορείο να δίνει την τιμή 110€ για βόλτα με αερόστατο. Είναι κρίμα αυτά τα ελληνικά πρακτορεία να ζητούν τόσα πολλά εις βάρος του πελάτη τους και να αναγκάζουν πολλούς να μην πάνε να κάνουν αυτή την πτήση. Από το δικό μας γκρουπ μόνο 9 άτομα πήγαν ενώ αρχικά είχαν δηλώσει ότι θα πήγαιναν 15. Να μην τα χρεώνω όμως όλα στο πρακτορείο. Ρωτώντας άλλους που πήγαν την ίδια εποχή με εμάς με άλλο τρόπο, έμαθα ότι υπήρχαν τιμές μέχρι και 400 ευρώ για την πτήση. Αυτό έγινε μια ημέρα που την προηγούμενη οι πτήσεις δεν έγιναν λόγω του δυνατού αέρα. Την ημέρα της αναβολής το κόστος ήταν 250 ευρώ. Όμως την επόμενη μέρα, που πολύς κόσμος ζητούσε να πετάξει και τα αερόστατα ήταν λιγότερα, η τιμή αυξήθηκε στα 400 ευρώ. Λογικό είναι. Η τιμή των 110 ευρώ που είδαμε, ίσως αναφερόταν σε μια περίπτωση που δεν υπήρχε μεγάλη ζήτηση και να ήταν η κατώτατη τιμή. Αν δηλαδή πηγαίναμε την επόμενη μέρα για να αγοράσουμε την πτήση, δε θα μας έλεγαν τα 110 αλλά ίσως 200 ή 250 ευρώ.
IMG_20241028_071603.jpg

Πολύ σύντομα για το ταξίδι μας, την τέταρτη μέρα του ταξιδιού μας δηλαδή, άρχισε η επιστροφή. Φύγαμε από το Προκόπι χαλαρά, μετά από ένα καλό πρωινό, λίγο μετά τις 8:00 το πρωί με δυτική κατεύθυνση. Αφού περάσαμε μέσα από την πόλη κατευθυνθήκαμε στο χωριό Μαλακοπή, Derinkuyu τουρκικά, για να δούμε την υπόγεια πολιτεία Kaymakli. Η απόσταση από το Προκόπι ως εκεί ήταν μικρότερη από μία ώρα και η μέρα φυσικά ήταν ηλιόλουστη αν και ως πρωί είχε το κρύο του. Λέγεται ότι η υπόγεια πόλη στη Μαλακοπή μπορεί να είχε και 40.000 κατοίκους. Είναι περίεργο πώς σκέφτονταν κάποτε οι άνθρωποι. Δεν ξέρω αν τους οδήγησε στο να ζουν υπόγεια το κρύο ή η ζέστη του καλοκαιριού. Οι κλιματολογικές ακραίες συνθήκες δηλαδή που πιθανώς υπήρχαν, ή ο φόβος των ερχόμενων εχθρών οι οποίοι θα τους λεηλατούσαν. Έτσι αναγκάστηκαν να σκάβουν για να μένουν υπόγεια και όταν οι εχθροί έρχονταν δεν μπορούσαν να τους βρουν εύκολα. Αλλά και αν τους έβρισκαν είχαν τρόπους να κλείνουν τις διόδους και να μην επιτρέπουν σε αυτούς τους εισβολείς να προχωρήσουν πολύ.
DSC_0796.JPG
DSC_0804.JPG
DSC_0809.JPG

Είχαν περίπου 10 ορόφους, σε 10 επίπεδα δηλαδή, με κατοικίες. Επισκέψιμα ήταν μόνο τα τέσσερα πρώτα επίπεδα, όπου η πρόσβαση θεωρώ ότι ήταν σχετικά εύκολη. Την περίμενα σίγουρα πολύ πιο δύσκολη. Είχε αρκετά σκαλοπάτια που κατέβαινες προς τα κάτω και οι αίθουσες ήταν σχετικά ευρύχωρες με έκταση γύρω στα 10 τετραγωνικά μέτρα η κάθε μία, ίσως και παραπάνω. Σε πολλά σημεία για να προχωρήσεις αναγκαζόσουν να σκύψεις, αλλά όχι και να γονατίσεις. Για ένα κοντό επισκέπτη θα ήταν πολύ εύκολο να το κάνει, αλλά ακόμα και για μένα, με ύψος 180 εκατοστά, ήταν μία χαρά. Η διάρκεια της επίσκεψης ήταν περίπου μισή ώρα και ήμασταν τυχεροί γιατί δεν είχε παρά ελάχιστους άλλους επισκέπτες, αφού ήταν αρκετά πρωί. Όταν βγήκαμε είδαμε ότι είχαν έρθει τουλάχιστον άλλα 3 γκρουπ.
IMG_20241028_091546.jpg
IMG_20241028_091922.jpg
IMG_20241028_091615.jpg
IMG_20241028_091931.jpg
IMG_20241028_092243.jpg
IMG_20241028_092317.jpg
IMG_20241028_092902.jpg
IMG_20241028_093622.jpg


Εμείς τότε κάναμε μια μικρή βόλτα δίπλα σε μία εκκλησία, των Αγίων Θεοδώρων. Ήταν όμως κλειστή και δεν μπορέσαμε να μπούμε μέσα.
DSC_0813.JPG
DSC_0814.JPG
DSC_0826.JPG

Η επόμενη στάση μας ήταν στην ονομαζόμενη κοιλάδα των μοναστηριών, Καρβάλη, Güzelyurt. Εμείς το μόνο που επισκεφτήκαμε ήταν μία εκκλησία, του Αγίου Γρηγορίου. Εδώ στις εκκλησίες έχουν είσοδο η οποία είναι συνήθως περίπου 3 με 4 ευρώ. Δηλαδή ενώ μπαίνεις σε ένα αρχαιολογικό χώρο πληρώνοντας μία είσοδο για να δεις κάτι επιπλέον μπορεί να χρειαστεί να πληρώσεις, αν και όχι πάντα. Στην Καρβάλη όμως δεν υπήρχε άλλη είσοδος εκτός από την εκκλησία. Δεν μείναμε περισσότερο από 15 λεπτά, αν και η κοιλάδα ήταν πολύ μεγάλη και θα μπορούσαμε να την επισκεφτούμε για τουλάχιστον μία ώρα και να δούμε και άλλες εκκλησιές και ενδιαφέροντα πράγματα. Να σημειώσω επίσης ότι στο χωριό που ήταν ακριβώς δίπλα, είδαμε πάρα πολλά ωραία και καθαρά σπίτια, τα οποία είδαμε απ’ έξω. Για να πούμε την αλήθεια παντού στην περιοχή αυτή της Καππαδοκίας υπάρχουν υπόσκαφα. Εμείς απλά πηγαίναμε σε ένα μέρος και κάναμε μία πολύ μικρή επίσκεψη.
DSC_0832.JPG
DSC_0834.JPG
DSC_0838.JPG
IMG_20241028_111433.jpg

Φωτογραφίες από το διπλανό χωριό:
DSC_0842.JPG
DSC_0847.JPG
DSC_0852.JPG
DSC_0857.JPG

Επόμενη στάση ήταν στην περιοχή Ihlara. Εκεί είναι ένα φαράγγι που έχει ύψος περίπου 50m και σε αυτό ρέει ένας μικρός ποταμός, ο οποίος ονομάζεται Μελέτιος, Melendiz. Το φαράγγι ήταν πολύ απότομο δηλαδή σαν να έβλεπες δύο τοίχους να έχουν το ύψος που είπα των 50 μέτρων. Η απόσταση ανάμεσα τους ήταν μπορεί και 200 μέτρα και στο βάθος ήταν το μικρό ποτάμι και πάρα πολλά δέντρα. Το μήκος του φαραγγιού δεν μπορέσαμε να το εξακριβώσουμε αφού είχε περιστροφές και δεν μπορούσαμε να δούμε μέχρι που έφτανε. Είχε ένα μικρό εισιτήριο στα 3€ για να μπεις μέσα από την είσοδο και να κάνεις βόλτα στο φαράγγι μέσα, δίπλα στο ποτάμι. Εμείς φυσικά χρόνο δεν είχαμε για τέτοια πράγματα και έτσι αφού μείναμε 20 λεπτά βλέποντας από ψηλά, μπήκαμε στο πούλμαν για να συνεχίσουμε την πορεία μας προς το Ικόνιο , Konya, που θα ήταν και ο τελικός μας προορισμός.
DSC_0865.JPG
DSC_0867.JPG
DSC_0870.JPG
DSC_0880.JPG
DSC_0883.JPG
IMG_20241028_115433.jpg

Όντως φτάσαμε σχετικά νωρίς στην πόλη Ικόνιο. Η διαδρομές γενικά, εκτός από την Καππαδοκία, δεν έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Φυσικά μέρη που αξίζει να δεις υπάρχουν αλλά πρέπει να ξέρεις και να τα επισκεφτείς. Δεν περάσαμε σχεδόν σε καμία περίπτωση βουνά. Κάτι λίγα, αλλά ήταν σχετικά χαμηλά και με ομαλή διαμόρφωση. Κάποια ψηλά βλέπαμε από μακριά. Μερικά από αυτά ήταν παλιά ηφαίστεια. Οι περισσότεροι δρόμοι ήτανε μέσα από πεδιάδες και κοιλάδες. Και όπως έχω ξαναπεί οι δρόμοι είναι καταπληκτικοί. Όπου και να πήγαμε είχαν από 2 έως 3 λωρίδες κυκλοφορίας. Φυσικά στους επαρχιακούς έχουν μόνο μία λωρίδα, αλλά μιλάμε για πολύ καλό οδόστρωμα με φρέσκια διαγράμμιση. Η οδήγηση επομένως στην Τουρκία είναι πάρα πολύ εύκολη όπου και να πας.

Η Τουρκία φαίνεται πολύ περιποιημένη χώρα. Δεν είδαμε σχεδόν πουθενά φτωχικά σπίτια. Βέβαια δεν πήγαμε σε κανένα μη τουριστικό χωριό, για να έχουμε πλήρη άποψη. Ούτε γυρίσαμε όλη την χώρα. Στα χωριά υπάρχουν σπίτια που φαίνεται ότι δεν είναι πλούσια, αλλά είναι σχετικά περιποιημένα και αυτά. Σχεδόν όλα τα κτίρια που είναι στους δρόμους φαίνονται βαμμένα και καινούργια. Εκείνο που προκαλεί πιο μεγάλη εντύπωση από όλα είναι τα πολλά συγκροτήματα μεγάλων πολυκατοικιών, τα οποία όλα είναι καινούργια. Σίγουρα είναι χτισμένα την τελευταία δεκαετία. Όταν λοιπόν σε μία χώρα βλέπεις τόσο καλό οδικό δίκτυο και τόσο καλές κατοικίες δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να είναι φτωχή. Ζητιάνους δεν είδαμε ούτε για δείγμα. Μπορώ να πω ότι δεν είδαμε και κάποιους για να ψάχνουν σκουπίδια. Ίσως να υπήρχε μία εξαίρεση μόνο. Γενικά οι πόλεις αλλά και η ύπαιθρος είναι πολύ καθαρές.

1732853504669.png

Στη διαδρομές που κάναμε είδαμε απέραντες καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Η καλλιέργειες μπορεί να ήταν είτε σε μονοετή φυτά είτε σε πολυετή δέντρα. Δηλαδή πολλά σιτηρά και πολλά δέντρα, αυτά που λέμε φυλλοβόλα, όπως ροδακινιές, ροδιές, κερασιές και λοιπά. Είδαμε και πολλές ελιές.

Φτάσαμε στο Ικόνιο λίγο μετά τις 3:30 το μεσημέρι και κατευθείαν παρκάραμε κοντά στο μουσείο και ταυτόχρονα μαυσωλείο του Μεβλανά, Mevlana. Ο Μεβλανά ήταν ένας Σούφι μυστικιστής και ποιητής στην περιοχή του Ικονίου τον 13ο αιώνα. Από τότε στην περιοχή του μουσείου υπήρχαν υπό τις οδηγίες του οι περιστρεφόμενοι δερβίσηδες.
DSC_0913.JPG
DSC_0921.JPG
DSC_0925.JPG
DSC_0928.JPG
DSC_0929.JPG

Εκεί πήγαμε με τον Μεχμέτ για να μας ξεναγήσει λίγο στο χώρο όπου υπήρχε το μαυσωλείο με πολλούς τάφους των σούφηδων. Το περίεργο είναι ότι δεν είχε κανένα εισιτήριο να πληρώσουμε και ο χώρος ήταν πολύ όμορφος. Είχε πάρα πολύ κόσμο. Η 29η Οκτωβρίου είναι εθνική γιορτή για τους Τούρκους αφού γιορτάζουν την ίδρυση της Δημοκρατίας τους. Εμείς ήμασταν εκεί στις 28, τη δική μας εθνική γιορτή. Η μέρα που βρισκόμασταν εκεί ήταν Δευτέρα και η δικιά τους αργία ήταν η Τρίτη. Άρα και η Δευτέρα για αυτούς κατά κάποιο τρόπο ήταν αργία, αφού συνδυαζόταν με το Σαββατοκύριακο. Πιστεύω ότι γι’ αυτό είχε τόσο πολύ κόσμο.
DSC_0934.JPG
DSC_0940.JPG
IMG_20241028_155302.jpg
IMG_20241028_155342.jpg
IMG_20241028_155522.jpg
IMG_20241028_155829.jpg
IMG_20241028_160427.jpg
IMG_20241028_160451.jpg
IMG_20241028_160637.jpg

Αφού είδαμε τον χώρο είχαμε δύο ελεύθερες ώρες μέχρι να φύγουμε για το ξενοδοχείο. Οι περισσότεροι έκαναν λίγη βόλτα και κάθισαν για καφέ. Εγώ με τη Ντίνα περπατούσαμε όλη αυτή την ώρα. Είχε πολύ όμορφα τζαμιά το ένα πολύ κοντά στο άλλο και μία καταπληκτική αγορά. Ειδικά η αγορά μου έκανε εντύπωση γιατί ήταν πολύ καθαρή και τα μαγαζιά ήταν τα περισσότερα θα έλεγα πολυτελείας. Εκείνα βέβαια που είχαν την πιο πολύ κίνηση ήταν τα ζαχαροπλαστεία. Σε ένα από αυτά μπήκαμε και εμείς και φάγαμε τα τελευταία μας χρήματα σε κάποια γλυκά σαν λουκούμια που πήραμε μαζί μας για να τα φέρουμε στην Ελλάδα.
IMG_20241028_162902.jpg
IMG_20241028_164138.jpg
IMG_20241028_164558.jpg
IMG_20241028_165303.jpg
DSC_0943.JPG
DSC_0949.JPG
DSC_0959.JPG
DSC_0962.JPG
DSC_0975.JPG
DSC_0982.JPG
DSC_0988.JPG
DSC_0994.JPG
DSC_0992.JPG

Η ώρα πέρασε ευχάριστα και για ακόμα μία φορά διαπιστώσαμε πόσο μπροστά είναι η Τουρκία σε σχέση με τις δικές μας επαρχιακές πόλεις. Βέβαια το Ικόνιο είναι μία πόλη που έχει μεγάλη βιομηχανία και πληθυσμό 2,5 εκατομμύρια. Δεν θα το έλεγες δηλαδή και τόσο επαρχία. Πήγαμε στην ώρα μας στο πούλμαν και φύγαμε για το ξενοδοχείο που ήταν 5 αστέρων και το όνομά του ήταν Anemon. Εκεί δώσαμε ραντεβού 8 με 8:30 να πάμε για φαγητό.

Πήγαμε λοιπόν στις 8, αλλά αυτό δεν ήταν σαν τα άλλα ξενοδοχεία με πάρα πολύ κόσμο. Από γκρουπ ήμασταν μόνο το δικό μας. Αλλά είχε κάποιους άλλους πελάτες που είχαν έρθει για φαγητό, που όμως καθόντουσαν στον εξωτερικό χώρο. Το φαγητό ήτανε σχετικά καλό, αλλά δεν είχε ποικιλία αφού δεν είχε κόσμο. Αφού φάγαμε, όλοι πήγαν στα δωμάτιά τους γιατί την επομένη είχαμε πρωινό ξύπνημα και ώρα αναχώρησης 5:30, για να προλάβουμε το πλοίο από τον Τσεσμέ στις 6 το απόγευμα. Το ίδιο κάναμε και εμείς.
 

Sam-chal

Member
Μηνύματα
1.014
Likes
2.340
Επόμενο Ταξίδι
Απρογραμμάτιστο
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Χιλή, Βολιβία
Τα αερόστατα είναι μεγάλη εκμετάλλευση και η τιμή διαμορφώνεται ανάλογα με την ζήτηση.
Εμείς ανεβήκαμε, περισσότερο για την εμπειρία, στο Παμούκαλε με 120 € το άτομο (είναι πιο φθηνά από την Καππαδοκία), φυσικά κάτι θα εισέπραξε και το πρακτορείο... Τουλάχιστον η εταιρεία με τα αερόστατα μας έστειλε βίντεο και φωτογραφίες από την πτήση.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.901
Likes
16.526
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Επιστροφή στη Χίο

Ήταν περίεργο για μας γιατί πήγαμε αντί για 5:30 που ήταν το ραντεβού 10 λεπτά καθυστερημένοι. Μου έκανε εντύπωση ότι μέχρι εκείνη την ώρα όλοι ήταν μέσα στο πούλμαν και περίμεναν εμάς. Μάλλον όμως δεν περίμεναν πάνω από δύο λεπτά γιατί δεν φάνηκε να μας κοιτάνε περίεργα όταν μπήκαμε, παρότι εμείς ζητήσαμε συγνώμη. Άλλωστε μας το είπαν ότι πραγματικά δεν είχαν καταλάβει ότι είχαμε αργήσει.

Έτσι μες στο σκοτάδι ξεκινήσαμε το άχαρο ταξίδι της επιστροφής. Και λέω άχαρο όχι γιατί ήμασταν στεναχωρημένοι που γυρνούσαμε, αλλά γιατί είχαμε πάρα πολλές ώρες ταξιδιού σε περιοχές που αφενός είχαμε ήδη δει και αφετέρου δεν είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Πράγματι οι επιστροφή δεν ήταν και τόσο ευχάριστη, δηλαδή καθόλου. Κάναμε τρεις ή τέσσερις στάσεις και όλες ήταν σε βενζινάδικα όπου οι περισσότεροι έπιναν καφέ ή αγόραζαν διάφορα πράγματα, όπως σουβενίρ ή για να φάνε. Εμείς φυσικά δεν παίρναμε τίποτα αφού από χθες είχαμε ξοδέψει όλα μας τα χρήματα. Αν αγοράζαμε κάτι θα ήταν μόνο για να ξοδέψουμε τα χρήματα, αν μας είχαν μείνει. Σε αντίθετη περίπτωση σίγουρα δε θα δίναμε ούτε ένα ευρώ.
DSC_0003.JPG

Σε μια στάση βρήκα ένα μποστάνι με υπέροχες πιπεριές. Έκοψα μερικές και τις απόλαυσα επί τόπου:
IMG_20241029_112145.jpg
IMG_20241029_142611.jpg

Ασφαλώς και υπήρχαν αρκετά σημεία ενδιαφέροντος που θα μπορούσαμε να σταματήσουμε αλλά δεν έγινε. Περνούσαμε από πολύ ωραία σημεία, ειδικά όταν φτάσαμε στην περιοχή της Σμύρνης. Ο δρόμος ήταν πολλές φορές παραλιακός και θα μπορούσαμε να πάμε σε μία παραλία να καθίσουμε λίγη ώρα και να πάμε και σε μία άλλη να καθίσουμε κι άλλο. Αλλά και στις ενδιάμεσες πόλεις θα μπορούσαμε να πάμε στο κέντρο και να περπατήσουμε λίγο στην κεντρική πλατεία ας πούμε.

1732950391900.png


Τελικά όμως κάναμε ενδιαφέρουσα βόλτα στον Τσεσμέ όταν φτάσαμε εκεί. Είχαμε σχεδόν δυο ώρες στη διάθεσή μας να δούμε τα ενδιαφέροντα της πόλης, που δεν ήταν και τόσο πολλά. Κάναμε βόλτα σε ένα εμπορικό δρόμο και μετά φτάσαμε στο λιμάνι με τα μικρά πλοιάρια. Εγώ με τη Ντίνα κάναμε μια καλή επίσκεψη στο ενδιαφέρον φρούριο που βρισκόταν εκεί.
DSC_0009.JPG
DSC_0014.JPG

Στην παλιά εκκλησία έχουν στήσει κανονικά μαγαζάκια:
DSC_0017.JPG
IMG_20241029_152225.jpg
DSC_0023.JPG
DSC_0025.JPG
IMG_20241029_154231.jpg
DSC_0029.JPG
DSC_0031.JPG
DSC_0037.JPG
DSC_0042.JPG
DSC_0044.JPG
DSC_0045.JPG


Και μέσα στο φρούριο:
DSC_0052.JPG
DSC_0054.JPG
DSC_0059.JPG
IMG_20241029_160106.jpg
IMG_20241029_161839.jpg
DSC_0066.JPG
DSC_0068.JPG
DSC_0069.JPG
DSC_0079.JPG

Θέλω τώρα να σταθώ στο πόσο γνωστά ελληνικά ονόματα πόλεων και περιοχών ακούσαμε σε αυτό το ταξίδι. Ευτυχώς ο Μεχμέτ τα ήξερε αυτά και μας τα έλεγε. Δηλαδή μας έλεγε και το όνομα στα τούρκικα αλλά και το ελληνικό. Ας πούμε στις Σμύρνη μας έλεγε για τις γειτονιές του Μπουρνόβα, το Κορδελιό, την Μαινεμένη. Και στην Καππαδοκία φυσικά υπήρχαν πάρα πολλές ονομασίες.
Η φωτογραφία από το πλοίο της αναχώρησης:
DSC_0086.JPG

Νομίζω σε αυτό το ταξίδι εκείνα που θέλαμε να δούμε τα είδαμε, έστω και ορισμένα λίγο περιληπτικά. Επιλέξαμε την συγκεκριμένη εκδρομή επειδή δεν είχε πολλές διαδρομές με το πούλμαν, αλλά δεν ήταν και ακριβό όπως θα ήταν ένα αεροπορικό. Εννοώ διαδρομές με πούλμαν που σε παίρνει από Αθήνα και μέσω Κωνσταντινούπολης σε κατεβάζει στην Καππαδοκία. Αυτά τα ταξίδια απαιτούν ουσιαστικά 2 μέρες για να πας κι άλλες δύο για να επιστρέψεις. Εμείς μόνο την τελευταία μέρα κάναμε ουσιαστικά μόνο μετακίνηση και δεν είδαμε σχεδόν τίποτα. Φαντάσου να κάναμε τέσσερις ολόκληρες μέρες.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.901
Likes
16.526
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΧΙΟΣ

Στη Χίο το βράδυ που φτάσαμε από την Τουρκία, πριν πάμε στο ίδιο στούντιο που είχαμε μείνει και πριν πέντε μέρες, σταματήσαμε στο πρώτο γραφείο που βρήκαμε (και έχει πολλά στο λιμάνι) για να νοικιάσουμε ένα μικρό αυτοκίνητο. Συζητούσαμε με ένα νεαρό και ξάφνου μπαίνει με τη βαλίτσα της μια κυρία από το γκρουπ που κάναμε μαζί την εκδρομή στην Τουρκία. Ήταν η Σούλα που το γραφείο ήταν οικογενειακό δικό της. Και στο διπλανό γραφείο δούλευε μια άλλη κοπέλα πάλι από το γκρουπ. Νοικιάσαμε για 50 ευρώ ένα Volkswagen Up για δυο μέρες. Θα το παραλαμβάναμε την άλλη μέρα το πρωί και θα το παραδίδαμε στο αεροδρόμιο την παράλλη το βράδυ που θα φεύγαμε. Τέλεια.

30/10/2024. Στη Νότια Χίο.

Την πρώτη από τις δυο μέρες στη Χίο που μείναμε αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το νότιο μέρος του νησιού. Στις 08:30 ήμασταν μέσα στο μικρό αμάξι και είχαμε το πλάνο της σημερινής μέρας. Αρχικά πήγαμε μια βόλτα στην πόλη στο φρούριο, και μετά λίγο βόρεια, στους μύλους. Ήταν 4 μύλοι στην παραλία που έδιναν κάποιο χρώμα.
IMG_20241030_073022.jpg
IMG_20241030_073930.jpg
IMG_20241030_074347.jpg
IMG_20241030_074927.jpg
IMG_20241030_075239.jpg
IMG_20241030_075635.jpg
IMG_20241030_083509.jpg
IMG_20241030_083740.jpg

Μετά περνώντας από την πόλη, βάλαμε στον πλοηγό διαδοχικά τις επόμενες παραλίες, μοναστήρια και χωριά:

  • Παραλία Καρφάς
Πήγαμε στην παραλία, όπως και σε άλλες, αλλά αυτή την εποχή δεν είναι να ασχολείσαι με παραλίες, αφού δεν είχαμε και χρόνο, που είναι έρημες και άχρωμες.
DSC_0090.JPG

  • Χωριό Θυμιανά
Περνώντας κάναμε μια μικρή βόλτα, παίρνοντας μια πρώτη γεύση από τα υπέροχα χωριά της Χίου.
DSC_0094.JPG

  • Μονή Αγίου Μηνά
Ενώ την είχαμε στα σχέδιά μας, καταλάβαμε ότι θα καθυστερούσαμε, και έχοντας πολλά να δούμε, είπαμε να την παραλείψουμε. Όμως περνούσαμε από κοντά και βλέποντας την ταμπέλα αποφασίσαμε να στρίψουμε και δεν το μετανιώσαμε. Ήταν καταπληκτικά και ένας ευγενέστατος κύριος μας είπε διάφορα για την ιστορία του μοναστηριού.
DSC_0103.JPG
DSC_0105.JPG
DSC_0107.JPG

  • Χωριό Καλλιμασιά
Περάσαμε και δεν σταματήσαμε. Απλά το αναφέρω γιατί ο σύλλογος του συγκεκριμένου χωριού έκανε το ταξίδι και είπαμε μήπως δούμε κανέναν από τους συνταξιδιώτες. Αλλά δεν είδαμε και γι’ αυτό δεν σταματήσαμε.

  • Παραλία Καταρράκτης
Είπαμε να πάμε στην παραλία Καταρράκτης περνώντας από τον Εμπορειό. Όπως είπα και πριν, δεν είχε ιδιαίτερο νόημα να περνάμε από τις παραλίες στο τέλος Οκτωβρίου. Όλες έρημες και δεν είδαμε κανένα κολυμβητή, αν και ο καιρός δεν ήταν και τόσο άσχημος. Οι παραλίες είναι όμορφες, αλλά με αυτή την ερημιά τραβάς δυο φωτογραφίες αφού πήγες και φεύγεις.
DSC_0113.JPG
DSC_0117.JPG

  • Μονή Ταξιαρχών
Περνούσαμε έξω από τη Μονή και δεν είχαμε σκοπό να σταματήσουμε. Όμως είδαμε τα πρώτα μαστιχόδενδρα και σκεφτήκαμε να τα τραβήξουμε φωτογραφίες σε συνδυασμό με την επίσκεψη στο μοναστήρι. Δεν απογοητευτήκαμε από τίποτα. Και το μοναστήρι υπέροχο και τα δέντρα όμορφα.
DSC_0121.JPG
DSC_0129.JPG
DSC_0138.JPG
DSC_0143.JPG
DSC_0150.JPG

  • Χωριό Καλαμωτή
Κάναμε βόλτα στο μεσαιωνικό χωριό Καλαμωτή. Μας άρεσε πολύ, και ίσως πιο πολύ από άλλα πιο διάσημα. Ίσως επειδή ήταν το πρώτο που είδαμε τόσο όμορφο.
DSC_0154.JPG
DSC_0158.JPG
DSC_0165.JPG
DSC_0172.JPG
DSC_0178.JPG

  • Χωριό Αρμόλια
Περάσαμε από το χωριό Αρμόλια, που θεωρείται μαστιχοχώρι, αλλά δεν σταματήσαμε. Μας περίμεναν τα υπόλοιπα μεσαιωνικά χωριά και το μουσείο μαστίχας. Στην πορεία μας σταματούσαμε συχνά για να φωτογραφίζομε εκτός των άλλων και τα χωράφια με τα μαστιχόδεντρα. Θεωρώ ότι σε αυτά υπάρχουν δυο ειδών καλλιέργειες: αυτές που είναι σε ομαλό έδαφος και τα δένδρα είναι στη σειρά και εκείνα τα δέντρα που είναι σε ανώμαλο έδαφος και η καλλιέργεια γίνεται λιγότερο εύκολα. Σε αυτά τα χωράφια ο περίπατος στα δέντρα γίνεται πιο δύσκολα (γιατί είναι πιο χαμηλά) και επίσης είναι ανακατεμένα με άλλα δέντρα, ελιές κυρίως.

Σε μια στάση που κάναμε για φωτογραφίες σε κάποιες πιο οργανωμένες καλλιέργειες, σταμάτησε ένας ωραίος τύπος με το μηχανάκι του που περνούσε από εκεί και μας είπε ότι είναι ωραία να τραβάς φωτογραφίες αλλά δύσκολο να δουλεύεις σε αυτά τα δένδρα. Πιάσαμε λίγη ώρα την κουβέντα και μας είπε για την καλλιέργεια των μαστιχόδεντρων πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Μας είπε επίσης ότι κατάγεται από την Κρήτη και είχε κρητικό όνομα. Όταν τον ρώτησα πως βρέθηκε στη Χίο μου είπε ότι τον 19ο αιώνα είχαν μεταναστεύσει πολλοί κρητικοί στη Μικρά Ασία. Όμως με την καταστροφή του ’22 πέρασαν στη Χίο πολλοί από αυτούς. Άλλοι φυσικά πήγαν και αλλού. Ίσως έμειναν στη Χίο που ήταν πιο κοντά στην προηγούμενη πατρίδα τους και περίμεναν ότι σύντομα θα γυρνούσαν στις περιουσίες τους.
DSC_0184.JPG
DSC_0188.JPG

  • Μουσείο Μαστίχας
Με μια μικρή παράκαμψη από την πορεία μας σταματήσαμε στο μουσείο μαστίχας. Είναι τεράστιο και με μεγάλο ενδιαφέρον. Βρίσκεται σε ένα ερημικό μέρος πάνω στο βουνό. Δίπλα σε αυτό υπάρχει και χωράφι με μαστιχόδεντρα. Τα δέντρα αυτά μοιάζουν και είναι σχίνα. Τα κλαδεύουν με τέτοιο τρόπο που αναπτύσσονται και μοιάζουν με μικρά δέντρα. Το περίεργο είναι πως με τεχνική επιλογή οι άνθρωποι από παλιά τα έκαναν να παράγουν σε ικανή ποσότητα τη μαστίχα. Στο μουσείο μαθαίνεις την ιστορία των χωριών και των ανθρώπων τους. Αρκεί να έχεις χρόνο να μείνεις. Έχει και μηχανήματα και εξαρτήματα από τις βιοτεχνίες της εποχής.
DSC_0195.JPG
DSC_0197.JPG
DSC_0200.JPG

Ένα άλλο περίεργο με αυτά τα δέντρα είναι πως φύονται μόνο στο νότιο μέρος του νησιού. Στο μουσείο αναφέρεται ότι οφείλεται στις ιδιαίτερες κλιματικές συνθήκες της περιοχής, και βασικά το ήπιο και ξηρό κλίμα. Πράγματι στο βόρειο νησί είδαμε σκίνα αλλά όχι μαστιχόδεντρα.

  • Χωριό Πυργί
Βόλτα στο μεσαιωνικό χωριό Πυργί. Πολύ όμορφο χωριό. Το χαρακτηριστικό του ήταν οι ζωγραφιστοί με μαύρα μικρά σχέδια λευκοί τοίχοι του. Ακόμα και η εκκλησία του ήταν έτσι ζωγραφισμένη. Εννοείται πως είχε ωραία στενά δρομάκια με ζωγραφιστά από κάτω μπαλκόνια, που σχεδόν συναντούσε το ένα το άλλο που βρισκόταν απέναντί του. Σε κάθε ένα από τα μεσαιωνικά χωριά που πήγαμε είδαμε και κάτι διαφορετικό. Έμοιαζαν φυσικά, αλλά είχαν και κάτι ιδιαίτερο που τα χαρακτήριζε. Δεν θυμάμαι τώρα να περιγράψω όλες τις διαφορές, αλλά υπήρχαν.
DSC_0208.JPG
DSC_0209.JPG
DSC_0211.JPG
DSC_0215.JPG
DSC_0217.JPG
DSC_0220.JPG
DSC_0233.JPG
DSC_0226.JPG
DSC_0232.JPG
DSC_0238.JPG

Στον επόμενο χάρτη φαίνονται οι πρώτοι προορισμοί της μέρας αυτής:

1733114932127.png
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.901
Likes
16.526
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Συνέχεια στη Νότια Χίο.

  • Παραλία Μαύρα Βόλια
Μας είχαν πει για την ιδιαιτερότητα αυτής της παραλίας και ενώ αρχικά το ξεχάσαμε, γυρίσαμε πίσω από το Πυργί για να την επισκεφτούμε. Είχε την ιδιαιτερότητά της αλλά δε μας εντυπωσίασε. Όπως λέει και το όνομά της, η παραλία είχε κυρίως, για να μην πω αποκλειστικά, μαύρα μεγαλούτσικά βότσαλα, ίσα ή λίγο μικρότερα από αυγά κότας.
DSC_0247.JPG
DSC_0250.JPG
DSC_0251.JPG
DSC_0257.JPG


  • Χωριό Ολύμποι
Κάναμε βόλτα στο μεσαιωνικό χωριό Ολύμποι. Και εδώ ήταν όμορφα με πολλές καμάρες πάνω από τα στενά δρομάκια. Είχε όμορφα μαγαζιά με μεγάλες βουκαμβίλιες.
DSC_0259.JPG
DSC_0261.JPG
DSC_0266.JPG
DSC_0270.JPG
DSC_0274.JPG


  • Χωριό Μεστά
Τα Μεστά θεωρούνται από τα πιο όμορφα χωριά της Χίου. Ας πούμε ότι είναι πιο διάσημο. Πράγματι έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Η ιδιαιτερότητα που έχει είναι οι καταπληκτικές καμάρες του. Είναι πολλές και πολύπλοκες.
DSC_0283.JPG
DSC_0285.JPG
DSC_0292.JPG
DSC_0295.JPG
DSC_0301.JPG
DSC_0304.JPG

  • Πέρασμα από παραλίες
Ο δρόμος μας έφερε σε παραλίες του δυτικού νησιού, αλλά δεν σταματούσαμε γιατί μας πίεζε ο χρόνος. Αυτό γινόταν συχνά και την επόμενη μέρα.
DSC_0306.JPG
DSC_0310.JPG

  • Χωριό Βέσσα
Μας είχαν πει και για το χωριό Βέσσα ότι έχει πολύ ενδιαφέρον. Έτσι κάναμε αυτό που κάναμε και στα άλλα χωριά: αφήσαμε το αμάξι στον δρόμο που οδηγεί στο παλιό χωριό και ανεβήκαμε με τα πόδια. Ήταν σχετικά όμορφο, αλλά όχι όσο τα άλλα, και το πιο ενδιαφέρον ήταν η εκκλησία του Αγίου Δημητρίου που βρίσκεται στο πάνω μέρος του χωριού. Πήγαμε και ευτυχώς ήταν μερικές κυρίες που έκαναν δουλειές και μας άνοιξαν το Ναό. Και ο Ναός ήταν όμορφος αλλά και η θέα από εκεί.
DSC_0318.JPG
DSC_0320.JPG
DSC_0326.JPG
DSC_0327.JPG
DSC_0346.JPG
DSC_0350.JPG
DSC_0352.JPG

  • Χωριό Ανάβατος
Περάσαμε πριν τον Ανάβατο από το χωριό Αυγώνυμα, χωρίς να το επισκεφτούμε. Απλά σταματήσαμε για μια φωτογραφία από μακριά. Είχαμε σκοπό να το επισκεφτούμε την επόμενη μέρα.
DSC_0356.JPG
DSC_0364.JPG

Στον Ανάβατο φτάσαμε σχετικά αργά, λίγο πριν πέσει το σκοτάδι. Είπαμε να ανέβουμε ως επάνω αν και δεν υπήρχε κανένας άνθρωπος εκεί γύρω. Μάλλον το χωριό ήταν άδειο. Είχε φωτισμό σε μερικά μικρά σπίτια, αλλά μάλλον ήταν ασφαλείας. Και σε ένα μονοπάτι υπήρχε επίσης. Εκεί υπάρχει ένα καλντερίμι που ανεβαίνει επάνω στο χωριό. Όμως εκεί ήταν ένα επικλινές αναβατόριο για μεταφορά υλικών αφού είναι εμφανές ότι κάποιοι κατασκευάζουν, μάλλον ανακατασκευάζουν, ένα μεγάλο κτήριο. Φαίνεται σα να θέλουν να το χρησιμοποιήσουν ως ξενώνα. Έτσι φτάσαμε σε ένα ανώτατο σημείο και δεν μπορούσαμε να προχωρήσουμε περισσότερο. Άλλωστε ήταν αργά και θα έπρεπε να φύγουμε. Πιστεύω ότι η ομορφιά του χωριού αυτού, όπως και άλλων του νησιού, είναι στη θέα που σου προσφέρει όταν το αντικρίζεις από μακριά να είναι αραγμένο πάνω στην πλαγιά του βουνού.
DSC_0373.JPG
DSC_0375.JPG
DSC_0379.JPG
DSC_0384.JPG
IMG_20241030_173003.jpg
IMG_20241030_173022.jpg

Η σημερινή μέρα είχε τρομερό ενδιαφέρον και μας χάρισε απίστευτες εικόνες. Σίγουρα δεν περιμέναμε τόσο όμορφα χωριά. Κρίμα που δεν είχαμε το χρόνο για κάτι παραπάνω. Όμως δεν ήταν μόνο τα χωριά αλλά και τα βουνά και οι παραλίες. Τα βουνά είχαν αρκετό πράσινο και είχαν μια άγρια ομορφιά, όπως λένε. Σε αυτό το κομμάτι δεν είδαμε καμένα εδάφη, όπως είδαμε την επόμενη μέρα στο βόρειο κομμάτι του νησιού, που είναι και πιο πράσινο.

Η υπόλοιπη σημερινή μας διαδρομή φαίνεται στον επόμενο χάρτη:
1733287728440.png
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.748
Μηνύματα
911.021
Μέλη
39.488
Νεότερο μέλος
DespinaTsi

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom