travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.526
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Πρώτη μέρα στην Τουρκία. Σμύρνη και Παμούκαλε.
Την άλλη μέρα ξυπνήσαμε πρωί-πρωί και στις 7:15 είχαμε ραντεβού με τους υπόλοιπους ταξιδιώτες στο τελωνείο για την Τουρκία. Εκεί είδαμε και τους συνταξιδιώτες μας καθώς βέβαια και την Ιφιγένεια. Σε λιγότερο από μία ώρα το πλοίο, εν μέσω κάποιας μικρής θαλασσοταραχής, έφτασε στον Τσεσμέ. Τα εισιτήρια του πλοίου ήταν πληρωμένα στο πακέτο του ταξιδιού. Απ’ ό,τι είδα αργότερα στο ίντερνετ κοστίζουν γύρω στα 35 ευρώ. Πολύ ακριβά για τόσο μικρή απόσταση τα βρίσκω.
Εδώ να πω ότι το πούλμαν θα ερχόταν από Αθήνα με το πλοίο όπως θα πηγαίναμε και εμείς στη Χίο. Όμως φυσικά δεν μπορούσε να πάει αεροπορικώς όπως εμείς, και έτσι τελικά δεν έγινε το ταξίδι με το πούλμαν του Αθηναϊκού πρακτορείου, το οποίο υποχρεώθηκε και νοίκιασε ένα πούλμαν από την Σμύρνη για να μας κάνει το ταξίδι. Το ωραίο είναι ότι το πούλμαν πήγαινε μαζί με τον οδηγό του, που ήταν Τούρκος, αλλά μαζί μας ήταν και ο Έλληνας οδηγός, που θα είχαμε κανονικά. Ο άνθρωπος είχε κανονίσει να κάνει το ταξίδι με την σύζυγό του και την κόρη του. Έτσι οδηγούσαν και οι δύο το αυτοκίνητο.
Αρχικά φεύγοντας από τον Τσεσμέ πήγαμε στις Σμύρνη, όπου κάναμε μία στάση σχεδόν μία ώρας. Όσοι ήθελαν άλλαξαν και πήραν λίρες. Άλλαξα κι εγώ 50 ευρώ με 38,3 λίρες ανά ευρώ. Με την Ντίνα κάναμε βόλτα εκεί κοντά για να φωτογραφίσουμε τα σοκάκια με τα μαγαζιά, την πλατεία του ρολογιού (Konak Meydani) και άλλα. Στις Σμύρνη είχαμε βρεθεί και πριν από 41 χρόνια πάλι με την Ντίνα, αλλά βέβαια τώρα ήταν αγνώριστη. Ο δρόμος από τον Τσεσμέ στη Σμύρνη ήταν πολύ καλός και τα τοπία ενδιαφέροντα. Βλέπαμε ωραίες παραλίες και πόλεις με μεγάλα κτήρια, αλλά δε σταματήσαμε. Η απόσταση ήταν κοντά στα 100 χιλιόμετρα.
Ήταν περίπου 12:00 το μεσημέρι που φύγαμε από τις Σμύρνη και αφού κάναμε μια μικρή βόλτα με το πούλμαν, να δούμε τα ενδιαφέροντα της πόλης, χωρίς να σταματήσουμε.
Προχωρήσαμε για το Παμούκαλε, Pamukkale, που σημαίνει κάστρο από βαμβάκι. Pamuk είναι το βαμβάκι και kale το κάστρο. Φτάσαμε στις τρεις και κάτι, αφού η απόσταση πλησιάζει τα 250 χιλιόμετρα.
Εκεί με εισιτήριο 30€ κάναμε βόλτες για περίπου 2 ώρες στους καταπληκτικούς ασβεστώδεις σχηματισμός με τις μικρές λίμνες, που όμως τώρα δεν είχαν και τόσο πολύ νερό. Εκεί που είχε λίγο νερό να τρέχει, πολύς κόσμος έκανε βόλτα μέσα στο ρηχό νερό. Σε κάποιες λιμνούλες πολλοί, κυρίως κοπέλες, έκαναν και μπάνιο. Το νερό σε ορισμένα σημεία ήταν ζεστό και αλλού πιο κρύο. Στις φωτογραφίες που βλέπουμε είναι σίγουρα πολύ πιο όμορφο το μέρος. Για μας ο χώρος είχε τεράστιο ενδιαφέρον και κρίμα που δεν μπορέσαμε να μείνουμε λίγο περισσότερο χρόνο ακόμα. Αλλά το ενδιαφέρον δεν ήταν μόνο οι σχηματισμοί αυτοί με τις λίμνες, αλλά και η αρχαία πόλη με το όνομα Ιεράπολη. Κυρίως γι’ αυτό το λόγο θα θέλαμε λίγο χρόνο παραπάνω, έστω μία ώρα για να την δούμε καλύτερα. Επίσης αν μέναμε και λίγο ακόμα για να δούμε το ηλιοβασίλεμα θα ήταν μία πολύ καλή ιδέα.
Φωτογραφίες από το μουσείο:
Και από τις αρχαιότητες:
Λίγο πιο πέρα είχε και άλλο λευκό τοπίο:
Έτσι κι αλλιώς στο ξενοδοχείο που πήγαμε από τις 6 δεν είχαμε τίποτα να κάνουμε.
Ήταν ένα καταπληκτικό ξενοδοχείο με 5 αστέρια. Στις 8 κατεβήκαμε για φαγητό που ήταν αρκετά καλό από ένα τεράστιο μπουφέ. Το ξενοδοχείο είχε πολύ κόσμο από πάρα πολλές εθνικότητες. Είχαμε αρχίσει σιγά-σιγά να γνωρίζουμε και κάποιους ανθρώπους από το γκρουπ. Εκείνοι βέβαια οι περισσότεροι γνωρίζονταν από το χωριό και το σύλλογο.
Το ξενοδοχείο που μέναμε βρισκόταν μακριά από κατοικημένες περιοχές. Εκεί που είναι χτισμένο είναι μία περιοχή που έχει και άλλα μεγάλα καλά ξενοδοχεία τα οποία φαίνεται απευθύνονται αποκλειστικά στους επισκέπτες του Παμούκαλε. Αν κρίνω από τον κόσμο που είδαμε στην επίσκεψή μας στον χώρα είναι πάρα πολλοί οι επισκέπτες. Φαντάζομαι ότι κάθε μέρα θα έχει χιλιάδες. Ο ξεναγός που έχουμε μας είπε ότι πριν από μία εβδομάδα είχε πολλαπλάσια πούλμαν (από τα σημερινά) με τουρίστες. Για να κοιμίσουν λοιπόν όλους αυτούς τους επισκέπτες που επιθυμούν να μείνουν στην περιοχή, υπάρχουν πολλά ξενοδοχεία μέσα στην ύπαιθρο χωρίς δηλαδή να υπάρχει κάποια πόλη ή ακόμα και χωριό. Αυτά βέβαια υπάρχουν διάσπαρτα εκεί γύρω.
Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η διαδρομή από την Ιεράπολη στο ξενοδοχείο μας:
Μιας και ανέφερα τον ξεναγό μας να πω ότι είχε γεννηθεί στη Ρόδο και φυσικά μιλούσε πολύ καλά τα ελληνικά. Προφανώς ήταν μουσουλμάνος αλλά ήξερε πολύ καλά την ιστορία και της Ελλάδας και της Τουρκίας. Προσωπικά δεν μου προκάλεσε ούτε φιλικά αλλά ούτε κι αρνητικά συναισθήματα. Στη δουλειά του ήταν τυπικός και όπου χρειάστηκε σωστότατος. Το πρόβλημα ήταν ότι πηγαίναμε νωρίς στα ξενοδοχεία, ενώ μπορούσαμε να κάνουμε λίγες όμορφες βόλτες ακόμα με το φως της ημέρας ή στις πόλεις μέχρι το σούρουπο ή και αργότερα.
Ο δρόμος από τον Τσεσμέ στη Σμύρνη:
Ο δρόμος μέχρι το Παμούκαλε:
Την άλλη μέρα ξυπνήσαμε πρωί-πρωί και στις 7:15 είχαμε ραντεβού με τους υπόλοιπους ταξιδιώτες στο τελωνείο για την Τουρκία. Εκεί είδαμε και τους συνταξιδιώτες μας καθώς βέβαια και την Ιφιγένεια. Σε λιγότερο από μία ώρα το πλοίο, εν μέσω κάποιας μικρής θαλασσοταραχής, έφτασε στον Τσεσμέ. Τα εισιτήρια του πλοίου ήταν πληρωμένα στο πακέτο του ταξιδιού. Απ’ ό,τι είδα αργότερα στο ίντερνετ κοστίζουν γύρω στα 35 ευρώ. Πολύ ακριβά για τόσο μικρή απόσταση τα βρίσκω.
Εδώ να πω ότι το πούλμαν θα ερχόταν από Αθήνα με το πλοίο όπως θα πηγαίναμε και εμείς στη Χίο. Όμως φυσικά δεν μπορούσε να πάει αεροπορικώς όπως εμείς, και έτσι τελικά δεν έγινε το ταξίδι με το πούλμαν του Αθηναϊκού πρακτορείου, το οποίο υποχρεώθηκε και νοίκιασε ένα πούλμαν από την Σμύρνη για να μας κάνει το ταξίδι. Το ωραίο είναι ότι το πούλμαν πήγαινε μαζί με τον οδηγό του, που ήταν Τούρκος, αλλά μαζί μας ήταν και ο Έλληνας οδηγός, που θα είχαμε κανονικά. Ο άνθρωπος είχε κανονίσει να κάνει το ταξίδι με την σύζυγό του και την κόρη του. Έτσι οδηγούσαν και οι δύο το αυτοκίνητο.
Αρχικά φεύγοντας από τον Τσεσμέ πήγαμε στις Σμύρνη, όπου κάναμε μία στάση σχεδόν μία ώρας. Όσοι ήθελαν άλλαξαν και πήραν λίρες. Άλλαξα κι εγώ 50 ευρώ με 38,3 λίρες ανά ευρώ. Με την Ντίνα κάναμε βόλτα εκεί κοντά για να φωτογραφίσουμε τα σοκάκια με τα μαγαζιά, την πλατεία του ρολογιού (Konak Meydani) και άλλα. Στις Σμύρνη είχαμε βρεθεί και πριν από 41 χρόνια πάλι με την Ντίνα, αλλά βέβαια τώρα ήταν αγνώριστη. Ο δρόμος από τον Τσεσμέ στη Σμύρνη ήταν πολύ καλός και τα τοπία ενδιαφέροντα. Βλέπαμε ωραίες παραλίες και πόλεις με μεγάλα κτήρια, αλλά δε σταματήσαμε. Η απόσταση ήταν κοντά στα 100 χιλιόμετρα.
Ήταν περίπου 12:00 το μεσημέρι που φύγαμε από τις Σμύρνη και αφού κάναμε μια μικρή βόλτα με το πούλμαν, να δούμε τα ενδιαφέροντα της πόλης, χωρίς να σταματήσουμε.
Προχωρήσαμε για το Παμούκαλε, Pamukkale, που σημαίνει κάστρο από βαμβάκι. Pamuk είναι το βαμβάκι και kale το κάστρο. Φτάσαμε στις τρεις και κάτι, αφού η απόσταση πλησιάζει τα 250 χιλιόμετρα.
Εκεί με εισιτήριο 30€ κάναμε βόλτες για περίπου 2 ώρες στους καταπληκτικούς ασβεστώδεις σχηματισμός με τις μικρές λίμνες, που όμως τώρα δεν είχαν και τόσο πολύ νερό. Εκεί που είχε λίγο νερό να τρέχει, πολύς κόσμος έκανε βόλτα μέσα στο ρηχό νερό. Σε κάποιες λιμνούλες πολλοί, κυρίως κοπέλες, έκαναν και μπάνιο. Το νερό σε ορισμένα σημεία ήταν ζεστό και αλλού πιο κρύο. Στις φωτογραφίες που βλέπουμε είναι σίγουρα πολύ πιο όμορφο το μέρος. Για μας ο χώρος είχε τεράστιο ενδιαφέρον και κρίμα που δεν μπορέσαμε να μείνουμε λίγο περισσότερο χρόνο ακόμα. Αλλά το ενδιαφέρον δεν ήταν μόνο οι σχηματισμοί αυτοί με τις λίμνες, αλλά και η αρχαία πόλη με το όνομα Ιεράπολη. Κυρίως γι’ αυτό το λόγο θα θέλαμε λίγο χρόνο παραπάνω, έστω μία ώρα για να την δούμε καλύτερα. Επίσης αν μέναμε και λίγο ακόμα για να δούμε το ηλιοβασίλεμα θα ήταν μία πολύ καλή ιδέα.
Φωτογραφίες από το μουσείο:
Και από τις αρχαιότητες:
Λίγο πιο πέρα είχε και άλλο λευκό τοπίο:
Έτσι κι αλλιώς στο ξενοδοχείο που πήγαμε από τις 6 δεν είχαμε τίποτα να κάνουμε.
Ήταν ένα καταπληκτικό ξενοδοχείο με 5 αστέρια. Στις 8 κατεβήκαμε για φαγητό που ήταν αρκετά καλό από ένα τεράστιο μπουφέ. Το ξενοδοχείο είχε πολύ κόσμο από πάρα πολλές εθνικότητες. Είχαμε αρχίσει σιγά-σιγά να γνωρίζουμε και κάποιους ανθρώπους από το γκρουπ. Εκείνοι βέβαια οι περισσότεροι γνωρίζονταν από το χωριό και το σύλλογο.
Το ξενοδοχείο που μέναμε βρισκόταν μακριά από κατοικημένες περιοχές. Εκεί που είναι χτισμένο είναι μία περιοχή που έχει και άλλα μεγάλα καλά ξενοδοχεία τα οποία φαίνεται απευθύνονται αποκλειστικά στους επισκέπτες του Παμούκαλε. Αν κρίνω από τον κόσμο που είδαμε στην επίσκεψή μας στον χώρα είναι πάρα πολλοί οι επισκέπτες. Φαντάζομαι ότι κάθε μέρα θα έχει χιλιάδες. Ο ξεναγός που έχουμε μας είπε ότι πριν από μία εβδομάδα είχε πολλαπλάσια πούλμαν (από τα σημερινά) με τουρίστες. Για να κοιμίσουν λοιπόν όλους αυτούς τους επισκέπτες που επιθυμούν να μείνουν στην περιοχή, υπάρχουν πολλά ξενοδοχεία μέσα στην ύπαιθρο χωρίς δηλαδή να υπάρχει κάποια πόλη ή ακόμα και χωριό. Αυτά βέβαια υπάρχουν διάσπαρτα εκεί γύρω.
Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η διαδρομή από την Ιεράπολη στο ξενοδοχείο μας:
Μιας και ανέφερα τον ξεναγό μας να πω ότι είχε γεννηθεί στη Ρόδο και φυσικά μιλούσε πολύ καλά τα ελληνικά. Προφανώς ήταν μουσουλμάνος αλλά ήξερε πολύ καλά την ιστορία και της Ελλάδας και της Τουρκίας. Προσωπικά δεν μου προκάλεσε ούτε φιλικά αλλά ούτε κι αρνητικά συναισθήματα. Στη δουλειά του ήταν τυπικός και όπου χρειάστηκε σωστότατος. Το πρόβλημα ήταν ότι πηγαίναμε νωρίς στα ξενοδοχεία, ενώ μπορούσαμε να κάνουμε λίγες όμορφες βόλτες ακόμα με το φως της ημέρας ή στις πόλεις μέχρι το σούρουπο ή και αργότερα.
Ο δρόμος από τον Τσεσμέ στη Σμύρνη:
Ο δρόμος μέχρι το Παμούκαλε: