• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Τουρκία Ελλάδα Στην Καππαδοκία και στα Μαστιχοχώρια.

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.876
Likes
16.244
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Στην Καππαδοκία και στα Μαστιχοχώρια.

Τον μήνα Σεπτέμβριο του 2024 σκεφτόμασταν ότι κάπου πρέπει να πάμε τον Οκτώβριο και αποφασίσαμε να πάμε στην Τουρκία. Όμως επίσης αποφασίσαμε για διάφορους λόγους να μην πάμε μόνοι μας αλλά με ελληνικό πρακτορείο από την Αθήνα. Ψάξαμε αρκετά πρακτορεία αλλά δεν μας άρεσε κανένα διότι είτε ήταν ακριβά επειδή έκαναν αεροπορική εκδρομή, είτε ήταν η τιμή τους καλή αλλά την έκαναν οδική, άρα κουραστική, πηγαίνοντας από τη Μακεδονία και τη Θράκη στην Κωνσταντινούπολη και συνέχιζαν από κει. Εμείς όμως θέλαμε να πάμε, αν ήταν δυνατόν, μόνο στην Καππαδοκία και στο Παμούκαλε. Έτσι η μόνη επιλογή ήταν η αεροπορική αλλά το κόστος ανέβαινε σε περισσότερα από 1000€ για ταξίδι μίας εβδομάδας.

Την περίοδο της 28ης Οκτωβρίου τα πρακτορεία έκαναν πολλές εκδρομές στην περιοχή αυτή της Τουρκίας. Όμως βρέθηκε ένα πρακτορείο το οποίο πήγαινε με πλοίο στην Χίο και από εκεί την άλλη μέρα πάλι με πλοίο και πολύ σύντομα πήγαινε Τουρκία. Δεν το σκεφτήκαμε πολύ και αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το πρακτορείο. Το κόστος του ταξιδιού ήταν 550€.
IMG_20241024_131020.jpg

Την πρώτη μέρα πήγαινες με το πλοίο που έφευγε βράδυ, από τον Πειραιά στην Χίο. Μετά είχε τέσσερις διανυκτερεύσεις στην Τουρκία και την τελευταία βραδιά έμπαινες πάλι στο πλοίο να επιστρέψεις στον Πειραιά. Εμείς όμως του ζητήσαμε να μείνουμε ακόμα δύο μέρες στην Χίο για να τη δούμε λίγο, αφού εγώ δεν είχα πάει άλλη φορά. Έτσι οι επιστροφή μας δεν θα ήταν στις 29 Οκτωβρίου αλλά στις 31. Αυτή η ιδέα μας άρεσε και το μόνο που ζητήσαμε ήταν στο πλοίο να μείνουμε σε δίκλινη καμπίνα. Έτσι στις 2 Οκτωβρίου πήγα στο γραφείο του και έδωσα προκαταβολή 400€. Επίσης πλήρωσα το πλοίο πήγαινε και έλα με δίκλινη καμπίνα, άλλα 312€. Και έμεναν για να εξοφλήσω 500€. Άρα εγώ για τη δίκλινη καμπίνα πλήρωνα επί πλέον 112€.
IMG_20241024_125652.jpg

Όλα προχωρούσαν κανονικά και η αναχώρηση ήταν προγραμματισμένη για την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου το βράδυ. Λίγες μέρες πριν την αναχώρηση έκανα κατάθεση και τα 500€ για να εξοφλήσω όλο το ταξίδι.

Μία εβδομάδα περίπου πριν την αναχώρηση μαθαίνουμε από τις ειδήσεις ότι οι εργαζόμενοι στα πλοία (ΠΝΟ) απεργούν στις 22 και στις 23 Οκτωβρίου. Ευτυχώς εμείς είχαμε αναχώρηση στις 24 οπότε το ταξίδι θα γινόταν κανονικά.
IMG_20241024_131955.jpg

Ήμασταν σχεδόν έτοιμοι και στις 23 το απόγευμα περίπου στις 6 ακούω στις ειδήσεις ότι η απεργία θα παραταθεί για ακόμα 2 ημέρες. Δηλαδή για τις 24 και 25 Οκτωβρίου. Άρα εμείς δεν θα μπορούσαμε να φύγουμε με το πλοίο που είχαμε τα εισιτήρια. Τηλεφωνώ στο πρακτορείο και μου είπαν ότι θα μου επιστρέψουν πίσω τα χρήματα που έχω δώσει εκτός εάν ήθελα να πάω αεροπορικώς. Αμέσως μπαίνω στο διαδίκτυο για να κλείσω αεροπορικά εισιτήρια και τον πηγαιμό και την επιστροφή στην Χίο.

Βέβαια η τιμές είχαν ήδη αρχίσει να ανεβαίνουν αλλά εγώ βρήκα εισιτήρια με περίπου 140€ το άτομο αλερετούρ, συν άλλα 85€ για να έχουμε μαζί μας και μία βαλίτσα. Μέχρι να κάνω την πληρωμή των εισιτηρίων η τιμή είχε ανέβει κι άλλο, οπότε πλήρωσα συνολικά 385€. Όμως όλα καλά και αμέσως έφυγα για το γραφείο του πρακτορείου να του δώσω πίσω τα εισιτήρια του πλοίου και να δω πότε θα πάρω πίσω τα χρήματα μου. Μου είπαν ότι θα μου επιστραφούν μέσα σε δύο τρεις εργάσιμες μέρες γιατί είχα πληρώσει με κάρτα. Πράγματι έτσι έγινε.
IMG_20241024_132120.jpg

Το αεροπορικό εισιτήριο το είχα βγάλει για την Πέμπτη το πρωί στις 11 περίπου. Πήγαμε στην ώρα μας στο αεροδρόμιο την επόμενη μέρα που έβγαλα τα εισιτήρια και στις 12 ήμασταν στη Χίο. Με ταξί από το αεροδρόμιο πήγαμε σε ένα στούντιο που είχαμε νοικιάσει στο κέντρο της πόλης δίπλα στην προκυμαία. Το κόστος ήταν 55€ για μία βραδιά, αλλά ο χώρος ήταν πολύ καλός και άξιζε τα λεφτά του.

Ρωτώντας στο πρακτορείο που θα μας έκανε το ταξίδι μάθαμε ότι οι περισσότεροι συνταξιδιώτες μας ήταν άνθρωποι από την Χίο, και συγκεκριμένα από κάποιον σύλλογο του χωριού Καλλιμασιά. Ουσιαστικά μόνο εμείς οι δύο κι άλλα δύο κορίτσια ήμασταν άσχετοι με το σύλλογο, από την Αθήνα.
IMG_20241024_132453.jpg

Κάποια στιγμή πριν φύγουμε από Αθήνα μου έρχεται ένα μήνυμα από τους συμμετέχοντες στο ταξίδι ότι έγινε μία ομάδα στο viber με όλους εμάς. Μπαίνω να δω τα μέλη της ομάδας και ανακαλύπτω ότι σε αυτά ήταν και μία πρώην συνάδελφός μου, συνταξιούχος και εκείνη σήμερα, η Ιφιγένεια. Την πήρα τηλέφωνο και μιλήσαμε και μου είπε ότι και αυτή ήταν στην Αθήνα αλλά θα πήγαινε αεροπορικώς στη Χίο όπως και κάποιοι άλλοι από το γκρουπ. Μάλιστα το γκρουπ θα είχε σχεδόν 50 άτομα. Τελικά τα δύο άλλα κορίτσια που θα έρχονταν από Αθήνα δεν μπόρεσαν να έρθουν και δεν συμμετείχαν στο ταξίδι. Όμως υπήρχαν και άλλοι οι οποίοι ήταν ή έμεναν στην Αθήνα και ήρθαν στη Χίο αεροπορικώς, όπως και εμείς. Όμως αυτοί ήταν από το συγκεκριμένο χωριό που είχε τον σύλλογο ή είχαν κάποια σχέση με αυτό.

Στη Χίο όταν φτάσαμε πήγαμε στο μικρό διαμέρισμα και μετά κάναμε μία βόλτα για να δούμε λίγο την πόλη, αφού ήταν ακόμα νωρίς. Αρχικά περπατήσαμε στο κέντρο της πόλης και στην παραλία. Έχει ενδιαφέροντα μικρά κτήρια ως κατοικίες και όμορφα μαγαζιά. Ειδικά στα παραλιακά θα ήταν ωραία να καθίσουμε αλλά δεν το συνηθίζουμε. Προχωρήσαμε λίγο βόρεια και φτάσαμε στο παλιό κάστρο. Ήταν μέσα στην εγκατάλειψη και αυτό και οι κατοικίες πού βρίσκονταν μέσα. Δεν μπορώ να πω όμως ότι δεν μου άρεσε.
IMG_20241024_181540.jpg

Το μεσημέρι πήγαμε στο δωμάτιο και ξεκουραστήκαμε για δυο ώρες.
IMG_20241024_132104.jpg

Το απόγευμα βγήκαμε πάλι και περπατήσαμε περίπου 2 ώρες και είδαμε την πόλη περισσότερο. Ουσιαστικά είδαμε όλα τα ενδιαφέροντα μέρη, χωρίς όμως να μπούμε σε κάποιο μουσείο. Η Απλωταριά είναι ένας εμπορικός δρόμος που περπατήσαμε, με όμορφα μικρά καφέ και συμπαθητικά κτήρια. Θεωρείται από τα αξιοθέατα της μικρής πόλης, που εκτείνεται σε μεγάλη έκταση και έχει κάπου 30.000 κατοίκους.
IMG_20241024_130625.jpg
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.876
Likes
16.244
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πρώτη μέρα στην Τουρκία. Σμύρνη και Παμούκαλε.

Την άλλη μέρα ξυπνήσαμε πρωί-πρωί και στις 7:15 είχαμε ραντεβού με τους υπόλοιπους ταξιδιώτες στο τελωνείο για την Τουρκία. Εκεί είδαμε και τους συνταξιδιώτες μας καθώς βέβαια και την Ιφιγένεια. Σε λιγότερο από μία ώρα το πλοίο, εν μέσω κάποιας μικρής θαλασσοταραχής, έφτασε στον Τσεσμέ. Τα εισιτήρια του πλοίου ήταν πληρωμένα στο πακέτο του ταξιδιού. Απ’ ό,τι είδα αργότερα στο ίντερνετ κοστίζουν γύρω στα 35 ευρώ. Πολύ ακριβά για τόσο μικρή απόσταση τα βρίσκω.
IMG_20241025_075838.jpg
IMG_20241025_080100.jpg
IMG_20241025_082252.jpg

Εδώ να πω ότι το πούλμαν θα ερχόταν από Αθήνα με το πλοίο όπως θα πηγαίναμε και εμείς στη Χίο. Όμως φυσικά δεν μπορούσε να πάει αεροπορικώς όπως εμείς, και έτσι τελικά δεν έγινε το ταξίδι με το πούλμαν του Αθηναϊκού πρακτορείου, το οποίο υποχρεώθηκε και νοίκιασε ένα πούλμαν από την Σμύρνη για να μας κάνει το ταξίδι. Το ωραίο είναι ότι το πούλμαν πήγαινε μαζί με τον οδηγό του, που ήταν Τούρκος, αλλά μαζί μας ήταν και ο Έλληνας οδηγός, που θα είχαμε κανονικά. Ο άνθρωπος είχε κανονίσει να κάνει το ταξίδι με την σύζυγό του και την κόρη του. Έτσι οδηγούσαν και οι δύο το αυτοκίνητο.
IMG_20241025_082330.jpg

Αρχικά φεύγοντας από τον Τσεσμέ πήγαμε στις Σμύρνη, όπου κάναμε μία στάση σχεδόν μία ώρας. Όσοι ήθελαν άλλαξαν και πήραν λίρες. Άλλαξα κι εγώ 50 ευρώ με 38,3 λίρες ανά ευρώ. Με την Ντίνα κάναμε βόλτα εκεί κοντά για να φωτογραφίσουμε τα σοκάκια με τα μαγαζιά, την πλατεία του ρολογιού (Konak Meydani) και άλλα. Στις Σμύρνη είχαμε βρεθεί και πριν από 41 χρόνια πάλι με την Ντίνα, αλλά βέβαια τώρα ήταν αγνώριστη. Ο δρόμος από τον Τσεσμέ στη Σμύρνη ήταν πολύ καλός και τα τοπία ενδιαφέροντα. Βλέπαμε ωραίες παραλίες και πόλεις με μεγάλα κτήρια, αλλά δε σταματήσαμε. Η απόσταση ήταν κοντά στα 100 χιλιόμετρα.
IMG_20241025_084046.jpg
IMG_20241025_104602.jpg
IMG_20241025_104730.jpg
DSC_0008.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0038.JPG
IMG_20241025_105557.jpg
IMG_20241025_105835.jpg
DSC_0041.JPG
DSC_0045.JPG
DSC_0047.JPG
IMG_20241025_105846.jpg
IMG_20241025_111937.jpg

Ήταν περίπου 12:00 το μεσημέρι που φύγαμε από τις Σμύρνη και αφού κάναμε μια μικρή βόλτα με το πούλμαν, να δούμε τα ενδιαφέροντα της πόλης, χωρίς να σταματήσουμε.
DSC_0060.JPG
DSC_0065.JPG
DSC_0064.JPG
DSC_0071.JPG
DSC_0078.JPG


Προχωρήσαμε για το Παμούκαλε, Pamukkale, που σημαίνει κάστρο από βαμβάκι. Pamuk είναι το βαμβάκι και kale το κάστρο. Φτάσαμε στις τρεις και κάτι, αφού η απόσταση πλησιάζει τα 250 χιλιόμετρα.
DSC_0088.JPG
DSC_0101.JPG
DSC_0106.JPG
DSC_0117.JPG
DSC_0125.JPG
DSC_0142.JPG
DSC_0145.JPG

IMG_20241025_155343.jpg
IMG_20241025_160918.jpg
IMG_20241025_161409.jpg

Εκεί με εισιτήριο 30€ κάναμε βόλτες για περίπου 2 ώρες στους καταπληκτικούς ασβεστώδεις σχηματισμός με τις μικρές λίμνες, που όμως τώρα δεν είχαν και τόσο πολύ νερό. Εκεί που είχε λίγο νερό να τρέχει, πολύς κόσμος έκανε βόλτα μέσα στο ρηχό νερό. Σε κάποιες λιμνούλες πολλοί, κυρίως κοπέλες, έκαναν και μπάνιο. Το νερό σε ορισμένα σημεία ήταν ζεστό και αλλού πιο κρύο. Στις φωτογραφίες που βλέπουμε είναι σίγουρα πολύ πιο όμορφο το μέρος. Για μας ο χώρος είχε τεράστιο ενδιαφέρον και κρίμα που δεν μπορέσαμε να μείνουμε λίγο περισσότερο χρόνο ακόμα. Αλλά το ενδιαφέρον δεν ήταν μόνο οι σχηματισμοί αυτοί με τις λίμνες, αλλά και η αρχαία πόλη με το όνομα Ιεράπολη. Κυρίως γι’ αυτό το λόγο θα θέλαμε λίγο χρόνο παραπάνω, έστω μία ώρα για να την δούμε καλύτερα. Επίσης αν μέναμε και λίγο ακόμα για να δούμε το ηλιοβασίλεμα θα ήταν μία πολύ καλή ιδέα.
IMG_20241025_161423.jpg
IMG_20241025_161913.jpg
DSC_0149.JPG
DSC_0189.JPG

Φωτογραφίες από το μουσείο:
IMG_20241025_163256.jpg
DSC_0167.JPG
DSC_0182.JPG


Και από τις αρχαιότητες:
IMG_20241025_163829.jpg
IMG_20241025_170519.jpg
IMG_20241025_171001.jpg
DSC_0160.JPG
DSC_0200.JPG
DSC_0225.JPG
DSC_0228.JPG

Λίγο πιο πέρα είχε και άλλο λευκό τοπίο:
IMG_20241025_165615.jpg

Έτσι κι αλλιώς στο ξενοδοχείο που πήγαμε από τις 6 δεν είχαμε τίποτα να κάνουμε.

Ήταν ένα καταπληκτικό ξενοδοχείο με 5 αστέρια. Στις 8 κατεβήκαμε για φαγητό που ήταν αρκετά καλό από ένα τεράστιο μπουφέ. Το ξενοδοχείο είχε πολύ κόσμο από πάρα πολλές εθνικότητες. Είχαμε αρχίσει σιγά-σιγά να γνωρίζουμε και κάποιους ανθρώπους από το γκρουπ. Εκείνοι βέβαια οι περισσότεροι γνωρίζονταν από το χωριό και το σύλλογο.
DSC_0209.JPG

Το ξενοδοχείο που μέναμε βρισκόταν μακριά από κατοικημένες περιοχές. Εκεί που είναι χτισμένο είναι μία περιοχή που έχει και άλλα μεγάλα καλά ξενοδοχεία τα οποία φαίνεται απευθύνονται αποκλειστικά στους επισκέπτες του Παμούκαλε. Αν κρίνω από τον κόσμο που είδαμε στην επίσκεψή μας στον χώρα είναι πάρα πολλοί οι επισκέπτες. Φαντάζομαι ότι κάθε μέρα θα έχει χιλιάδες. Ο ξεναγός που έχουμε μας είπε ότι πριν από μία εβδομάδα είχε πολλαπλάσια πούλμαν (από τα σημερινά) με τουρίστες. Για να κοιμίσουν λοιπόν όλους αυτούς τους επισκέπτες που επιθυμούν να μείνουν στην περιοχή, υπάρχουν πολλά ξενοδοχεία μέσα στην ύπαιθρο χωρίς δηλαδή να υπάρχει κάποια πόλη ή ακόμα και χωριό. Αυτά βέβαια υπάρχουν διάσπαρτα εκεί γύρω.

Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η διαδρομή από την Ιεράπολη στο ξενοδοχείο μας:
1732596580477.png

Μιας και ανέφερα τον ξεναγό μας να πω ότι είχε γεννηθεί στη Ρόδο και φυσικά μιλούσε πολύ καλά τα ελληνικά. Προφανώς ήταν μουσουλμάνος αλλά ήξερε πολύ καλά την ιστορία και της Ελλάδας και της Τουρκίας. Προσωπικά δεν μου προκάλεσε ούτε φιλικά αλλά ούτε κι αρνητικά συναισθήματα. Στη δουλειά του ήταν τυπικός και όπου χρειάστηκε σωστότατος. Το πρόβλημα ήταν ότι πηγαίναμε νωρίς στα ξενοδοχεία, ενώ μπορούσαμε να κάνουμε λίγες όμορφες βόλτες ακόμα με το φως της ημέρας ή στις πόλεις μέχρι το σούρουπο ή και αργότερα.

Ο δρόμος από τον Τσεσμέ στη Σμύρνη:
1732596559437.png

Ο δρόμος μέχρι το Παμούκαλε:
1732596536821.png
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.876
Likes
16.244
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Από το Παμούκαλε στο Προκόπι.
Το πρωί που ξυπνήσαμε είδαμε από το δωμάτιο του ξενοδοχείου το υπέροχο θέαμα με τα αερόστατα που πετούσαν πάνω από το Παμούκαλε.
DSC_0230.JPG
DSC_0234.JPG
DSC_0241.JPG
DSC_0250.JPG
DSC_0255.JPG

Και η πισίνα του ξενοδοχείου μας:
DSC_0236.JPG

Το google δίνει την απόσταση από το Παμούκαλε στο Προκόπι, Ürgüp σήμερα στα τουρκικά, περισσότερο από 600 km και περίπου 8 ώρες διαδρομή, χωρίς βέβαια να κάνεις στάσεις. Έτσι εμείς είχαμε δώσει ώρα αναχώρησης 7:30 το πρωί. Συνήθως οι αναχωρήσεις καθυστερούσαν 10 λεπτά, είτε τα πρωινά είτε στις περιπτώσεις που κάναμε στάσεις για ξεκούραση δική μας και των οδηγών. Φταίει που ήμασταν πολύς κόσμος, συγκεκριμένα σχεδόν 50 άτομα. Ευτυχώς οι καθυστερήσεις δεν ήταν αρκετά χρονοβόρες.

1732682446095.png
DSC_0264.JPG
DSC_0267.JPG

Σε όλη την διαδρομή, μέχρι τις 5:30 που φτάσαμε στο Προκόπι, κάναμε 3-4 στάσεις, εκ των οποίων μόνο η μία ήταν για να δούμε ένα παλιό αλλά πολύ καλά αναστηλωμένο Καραβάν σαράι. Είχε την ονομασία Sultanhani, και θεωρείται το μεγαλύτερο που είχε υπάρξει στους δρόμους του μεταξιού. Πράγματι από όσα έχω δει ήταν το μεγαλύτερο και σε πολύ καλή κατάσταση, είτε επειδή είχε διατηρηθεί, είτε επειδή είχε αναστηλωθεί.
DSC_0283.JPG
DSC_0285.JPG
DSC_0290.JPG
DSC_0293.JPG
DSC_0296.JPG
DSC_0300.JPG

Γύρω από το Χάνι βέβαια υπήρχαν άπειρα μαγαζάκια με τουριστικά είδη:
DSC_0289.JPG
DSC_0308.JPG

Στην Τουρκία από όμορφα και καθαρά τζαμιά άλλο τίποτα:
DSC_0319.JPG

Στις 5:30 φτάσαμε στο Προκόπι. Να πούμε εδώ ότι Καππαδοκία σημαίνει περιοχή των όμορφων αλόγων. Εξ ου και το ότι το άλογο είναι το έμβλημα της περιοχής.
DSC_0329.JPG
DSC_0331.JPG

Αρχίσαμε να βλέπουμε λίγο πριν μπούμε στην πόλη τα ενδιαφέροντα πετρώματα της περιοχής. Αν και αργά, τηρήσαμε το πρόγραμμα και πήγαμε προς το μέρος που είχε μείνει ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσσος. Ήταν κοντά στο κέντρο της πόλης ανεβαίνοντας πάνω σε ένα λόφο. Εκεί υπήρχε σκαμμένο μέσα στο βουνό, εκτός από τα υπόλοιπα μέρη, και ένα σημείο που ήταν ο στάβλος που έβαζαν τα ζώα οι άνθρωποι της εποχής, και ο συγκεκριμένος άγιος έμενε σε αυτόν. Λίγο πιο κάτω ήταν μία εκκλησία και αυτή σκαλισμένη σε βράχο που πήγαινε για τις προσευχές του.
DSC_0342.JPG
DSC_0354.JPG
DSC_0362.JPG
DSC_0368.JPG
DSC_0379.JPG
DSC_0380.JPG
DSC_0384.JPG
DSC_0389.JPG

Αμέσως μετά πήγαμε στο πεντάστερο πάλι ξενοδοχείο που μείναμε για να ξεκουραστούμε και μετά να πάμε για φαγητό. Αν και το φαγητό φαινομενικά ήταν αρκετό και σε μεγάλη ποικιλία, δεν είχε καμία σχέση με το φαγητό της προηγούμενης μέρας που ήταν πολύ καλύτερο. Πάντως φάγαμε μια χαρά και τα γλυκά του ήταν πολύ καλά, αλλά δεν ήπιαμε τίποτα γιατί τους τούρκους είναι να τους φοβάσαι. Στο προηγούμενο ξενοδοχείο στο φαγητό εμείς παραγγείλαμε ένα μπουκάλι νερό 1,5 λίτρο και πληρώσαμε 40 λίρες, δηλαδή λίγο πάνω από ένα ευρώ, ενώ ένας διπλανός μας που πήρε το ίδιο μπουκάλι του ζήτησαν στη ρεσεψιόν και πλήρωσε 100 λίρες δηλαδή πάνω από δυόμιση ευρώ.
DSC_0388.JPG

Το φαγητό προσφερόταν σε μπουφέ και δεν είχαμε συγκεκριμένη ώρα για να πάμε να φάμε. Ο καθένας μπορούσε να πάει όταν ήθελε να καθίσει σε αριθμημένα τραπέζια, απλά να είναι ώρες που ήταν ανοιχτό το εστιατόριο. Και το ξενοδοχείο στο Προκόπι (όπως και στο Παμούκαλε) ήταν γεμάτο κόσμο. Και μάλιστα είχε αρκετούς Έλληνες από άλλο γκρουπ.
DSC_0386.JPG

Να πω λίγα λόγια για το κόστος των πραγμάτων στην Τουρκία όπως εγώ τα είδα. Ένα μπουκάλι εμφιαλωμένο νερό, το μεγάλο με 1,5 λίτρο, κοστίζει κάπου 25 λίρες δηλαδή περίπου 70 λεπτά. Η τιμή αυτή ήταν στα μαγαζιά που είδαμε στα βενζινάδικα. Σίγουρα σε ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ στις πόλεις θα κοστίζει λιγότερο, αλλά εμείς δεν επισκεφθήκαμε τέτοιο μαγαζί. Στα ξενοδοχεία το κόστος ήταν 40 λίρες, δηλαδή λίγο πάνω από το 1€. Αρκεί βέβαια να μη σε κλέψουν γιατί μπορεί και να σου ζητήσουν περισσότερα. Σε αυτά τα μαγαζιά στα βενζινάδικα, το κόστος των γλυκών και των ξηρών καρπών που υπήρχαν ήτανε σίγουρα διπλάσιο από ό,τι στα ελληνικά μαγαζιά. Κάποια άλλα γλυκά επίσης ήταν σχετικά ακριβά.

Τα μαγνητάκια τα βρήκαμε από 50 λίρες και πάνω το ένα. Αν όμως ήταν λίγο καλύτερο θα κόστιζε 100 ή και περισσότερες λίρες. Στο Ικόνιο την τελευταία μέρα του ταξιδιού μας, είδαμε ότι τα ίδια κόστιζαν 20 με 25 λίρες. Τα υπόλοιπα σουβενίρ ήταν πάρα πολύ ακριβά. Και πάλι μιλώ για τα μαγαζιά που επισκεφθήκαμε. Μπλουζάκια, πουκάμισα, φούτερ και καπελάκια ήταν επίσης πολύ ακριβά στα μαγαζιά αυτά. Για παράδειγμα ένα φούτερ μπορεί να κόστιζε 40€ και ένα τισέρτ σίγουρα πάνω από 15€ . Η βενζίνη από ό,τι είδα στα βενζινάδικα κόστιζε από 42 μέχρι 44 λίρες, επομένως το κόστος ήταν περίπου 1€ και 20 λεπτά.
DSC_0394.JPG

Οι είσοδοι στους αρχαιολογικούς χώρους ήταν σε λογικά επίπεδα. Στο Παμούκαλε για να μπούμε δώσαμε 30€. Βέβαια η δύο ώρες που μείναμε ήταν λίγες. Εννοώ ότι είχε πράγματα να δεις και να καθίσεις πολύ περισσότερο. Στους υπόλοιπους αρχαιολογικούς χώρους ήταν λιγότερο ακριβά. Όμως σε κάθε χώρο από αυτούς υπήρχαν σημεία που για να τα δεις έδινες επί πλέον χρήματα. Επίσης φαγητό δεν φάγαμε έξω, οπότε πάλι δεν ξέρω τις τιμές. Ο ξεναγός μας είπε ότι είναι πάντως στα καλούτσικα μαγαζιά πολύ ακριβά για να φάει κάποιος. Επίσης μας είπε ότι το κρέας, ας πούμε το μοσχαρίσιο, μπορεί να κοστίζει και 25€ το κιλό.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.876
Likes
16.244
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Τρίτη μέρα στην Τουρκία. Βόλτες στη περιοχή της Καππαδοκίας.

Επειδή δεν ξέραμε εάν θα βλέπαμε κάποια άλλη ώρα την πόλη στο Προκόπι, αποφασίσαμε από το προηγούμενο βράδυ να πάμε μία βόλτα στην πόλη νωρίς το πρωί με την Ντίνα. Το ξενοδοχείο μας απείχε από το κέντρο της πόλης λίγο πάνω από 2 χλμ. Το πρωί ξυπνήσαμε στις 6 και αφού ετοιμαστήκαμε, πρώτα πήγαμε για πρωινό και λίγο μετά τις 7:00 ξεκινήσαμε για το κέντρο της πόλης. Έξω έκανε πάρα πολύ κρύο και η θερμοκρασία δεν πρέπει να ήταν πολύ πάνω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου. Η διαδρομή μέχρι να φτάσουμε στο κέντρο δεν είχε σχεδόν καθόλου ενδιαφέρον. Βλέπαμε στο βάθος τα βουνά που ήταν μέσα σε αυτά σκαλισμένα τα σπίτια των παλιών ανθρώπων. Δεν μπορούσαμε όμως να έχουμε καλή οπτική επαφή, γιατί έμπαιναν ανάμεσά μας πολλά είτε κτήρια είτε δένδρα.
Πρωί πρωί πάλι τα αερόστατα:
DSC_0405.JPG
DSC_0407.JPG

Στην πόλη κάναμε βόλτα στο κέντρο, που φυσικά ήταν έρημο λόγω της ώρας, και ανεβήκαμε σε ένα ύψωμα για να τραβήξουμε και από κει μερικές φωτογραφίες. Είχε ενδιαφέρον η βόλτα μας και ήταν ωραία που δεν ανακατευόταν πολύς κόσμος. Κάνοντας βόλτα συναντήσαμε μία κοπέλα που είχε γνωρίσει η Ντίνα το προηγούμενο απόγευμα όταν είχαμε επισκεφτεί τον στάβλο που έμενε ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσσος. Μας χαιρέτησε και είπε ότι είχε σηκωθεί πάρα πολύ πρωί για να δει την ανατολή του ήλιου σε αυτό το όμορφο μέρος. Μου έκανε εντύπωση, μία γυναίκα μόνη της να κυκλοφορεί τόσο νωρίς και μέσα στο κρύο. Όμως έτσι κάνεις όταν θες να δεις πράγματα που τα πρακτορεία δυστυχώς δεν σου προσφέρουν. Αυτή βρισκόταν στην Τουρκία με άλλο πρακτορείο από την Αθήνα που έκανε αεροπορική εκδρομή στην περιοχή.
DSC_0411.JPG
DSC_0416.JPG
DSC_0420.JPG
DSC_0426.JPG
DSC_0439.JPG
DSC_0445.JPG
DSC_0447.JPG
DSC_0460.JPG
DSC_0465.JPG
IMG_20241027_074211.jpg

Στις 8:45 είχαμε επιστρέψει στο ξενοδοχείο για να κάνουμε τις τελευταίες ετοιμασίες αφού αναχώρηση είχαμε στις εννέα και τέταρτο. Στις 9:30 ξεκινήσαμε με το πούλμαν τη σημερινή διαδρομή. Σε κάποιο σημείο σταματήσαμε να δούμε αυτούς τους βράχους που τους ονομάζουν νεραϊδοκαμινάδες, δηλαδή καμινάδες για νεράιδες. Μερικές από αυτές στην κορφή τους έχουν ένα βράχο ο οποίος κατά ένα περίεργο τρόπο ισορροπεί. Και το πιο περίεργο είναι το πώς βρέθηκε εκεί. Το σημείο που σταματήσαμε παρομοιάζεται με μία οικογένεια που έχει τον πατέρα, τη μητέρα και ένα παιδί, αφού είναι δύο μεγάλες καμινάδες με μία μικρότερη. Έτσι μας είπε ο ξεναγός μας ο Μεχμέτ, αν και εγώ νομίζω ότι είδα και μία τέταρτη καμινάδα. Εκεί είχε πάρα πολύ κόσμο ο οποίος κοίταζε το φαινόμενο, αφού είχαν φτιάξει πάρκιν καθώς και εξέδρες για να φωτογραφίζεις και να βλέπεις.
DSC_0468.JPG
DSC_0494.JPG
DSC_0496.JPG
DSC_0490.JPG
DSC_0470.JPG
DSC_0477.JPG

Λίγο πιο κάτω προχωρήσαμε και σταματήσαμε πάλι σε κάποιες εξέδρες για να δούμε την κοιλάδα που ήταν με παρόμοιες καμινάδες και άλλους σχηματισμούς. Εννοείται ότι οι περισσότερες καμινάδες έχουν τρύπες μέσα στις οποίες είχαν κατασκευαστεί δωμάτια για να μένουν τον παλιότερο καιρό οι άνθρωποι. Στη διαδρομή που κάναμε σχεδόν σε όλη τη μέρα, περνούσαμε από σημεία που είχαν πολύ ενδιαφέρον και θα θέλαμε να σταματήσουμε. Αλλά αυτό δεν έγινε πάντα, αφού τα πρακτορεία πιέζονται να τελειώσουν το πρόγραμμα. Αφού φυσικά δεν υπάρχει κάθε λεπτομέρεια καταγεγραμμένη στο πρόγραμμα που σου δίνουν, και εσύ δεν μπορείς να απαιτήσεις να σταματάνε παντού, όπως θα έκανες αν ήσουν με δικό σου μέσον.
DSC_0499.JPG


Επόμενη στάση ήταν ένα υπέροχο μέρος με το όνομα Ούτσχισάρ, Uçhisar, hisar είναι το φρούριο. Εκεί ήταν επίσης κάποιες καμινάδες, αλλά ο κυριότερος λόγος που πήγαμε ήταν ότι υπήρχε ένας μεγάλος βράχος, ο Uçhisar, που υψωνόταν περίπου 30 μέτρα. Είχε διάμετρο ας πούμε 50 περίπου μέτρα. Είχε πάρα πολλές τρύπες που χρησιμοποιούνταν ως κατοικίες κάποτε. Αυτός είναι και ο λόγος που ονομάζεται ο βράχος αυτός πολυκατοικία. Δεν είχαμε όμως πολύ χρόνο και έτσι ενώ εγώ με την Ντίνα θέλαμε να ανέβουμε σε αυτό το βράχο, επειδή είχε αρκετή αναμονή λόγω της μεγάλης ουράς, δεν ανεβήκαμε και προτιμήσαμε να κάνουμε βόλτα στη γύρω περιοχή. Αυτό το σημείο ήταν από τα πιο ενδιαφέροντα που είδαμε σε αυτό το ταξίδι.
DSC_0497.JPG
DSC_0525.JPG
DSC_0534.JPG
DSC_0535.JPG
DSC_0544.JPG
DSC_0547.JPG
DSC_0564.JPG
IMG_20241027_111226.jpg
IMG_20241027_112333.jpg

Μία καλή στάση που κάναμε ήταν για να δούμε ένα υπαίθριο μουσείο κοντά στην πόλη Κόραμα, Göreme. Εκεί πληρώσαμε εισιτήριο 20€ ο καθένας και μπήκαμε σε ένα χώρο που είχε λαξευμένους βράχους καθώς επίσης και καμινάδες. Τα πιο πολλά λαξεύματα ήταν για να κατασκευαστούν, από παλιά φυσικά, μικρές εκκλησίες. Σήμερα έχουν μείνει λίγα πράγματα από αυτές και μόνο σε δύο είδαμε μία αρκετά καλή αγιογράφηση των τοίχων. Και εκεί υπήρχε πάρα πολύς κόσμος, και βέβαια οι περισσότεροι ήταν Τούρκοι που επισκεπτόταν το χώρο αυτό, παρότι πρώην χριστιανικός. Εννοείται ότι παντού ακούγαμε Έλληνες, που επισκέπτονταν την περιοχή.
DSC_0571.JPG
DSC_0586.JPG
DSC_0598.JPG
DSC_0604.JPG
IMG_20241027_123954.jpg
IMG_20241027_131036.jpg
IMG_20241027_131152.jpg

Επόμενη στάση ήταν στην πόλη Άβανος. Εκεί μείναμε μιάμιση ώρα γιατί κάποιοι ήθελαν να φάνε και προτίμησαν το εστιατόριο από το να κάνουν μία βόλτα στην πόλη. Εμείς περάσαμε μία κρεμαστή γέφυρα η οποία κουνιόταν πάρα πολύ για να πάμε προς την πλευρά που ήταν το τουριστικό μέρος του Άβανου. Η γέφυρα αυτή είναι γνωστή ακριβώς επειδή κουνιέται με το περπάτημα του κόσμου, και αυτός είναι ο λόγος ίσως που έχει τόσο πολλή επισκεψιμότητα. Περνάει πάνω από τον μεγαλύτερο ποταμό της Τουρκίας που ονομάζεται Αλί. Αφού πέρασε σχεδόν όλο το γκρουπ αυτή τη γέφυρα, περπατήσαμε δίπλα σε κάποια μαγαζιά και μετά σκορπιστήκαμε.
DSC_0619.JPG
DSC_0622.JPG

Είχε και εδώ τύπους που πουλούσαν παγωτά κάνοντας κόλπα:
DSC_0635.JPG
DSC_0644.JPG

Εγώ με τη Ντίνα προχωρήσαμε στην παλιά πόλη και ανεβήκαμε αρκετά ψηλά πάνω σε ένα λόφο και είδαμε από εκεί τη θέα προς την πόλη. Δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε το μέρος αλλά είχε αρκετό ενδιαφέρον.
DSC_0652.JPG
DSC_0651.JPG
DSC_0660.JPG
DSC_0661.JPG
DSC_0670.JPG

Στην ώρα μας πήγαμε στο πούλμαν για να ξεκινήσουμε για την επόμενη στάση η οποία ήταν η πόλη Σινασός, Mustafapaşa σήμερα. Εννοείται ότι αυτά είναι τα ελληνικά ονόματα των πόλεων και σήμερα ονομάζονται τελείως διαφορετικά από τους τούρκους. Και η Σινασός ήταν μία ενδιαφέρουσα μικρή πόλη που είδαμε αρκετά παλιά κτίρια.
DSC_0707.JPG
DSC_0721.JPG
DSC_0726.JPG
DSC_0728.JPG


Δεν μείναμε πολύ ώρα και εκεί και έτσι στις 5:00 το απόγευμα βρισκόμασταν στο Προκόπι όπου ο ξαναγός μας άφησε μιάμιση ώρα για να κάνουμε βόλτα στην πόλη. Εμείς με την Ντίνα επειδή την είχαμε δει και το πρωί, πήραμε λίγο διαφορετική κατεύθυνση και είδαμε ενδιαφέροντα πράγματα. Τα καινούργια που είδαμε ήταν μερικά κτίρια και λίγο η διαφορετική θέα αφού ανεβήκαμε πιο ψηλά.
DSC_0750.JPG
DSC_0737.JPG
DSC_0764.JPG
IMG_20241027_181100.jpg
IMG_20241027_181117.jpg
DSC_0773.JPG
DSC_0778.JPG
DSC_0779.JPG
IMG_20241027_181935.jpg

Οι διαδρομές που κάναμε τη μέρα αυτή φαίνονται εδώ:
1732773757367.png

Έτσι ολοκληρώθηκε η σημερινή περιήγηση. Καταλήξαμε στο ξενοδοχείο για να φάμε αρκετό φαγητό από τον ωραίο μπουφέ.

Την πρώτη μέρα στην Τουρκία και συγκεκριμένα στις Σμύρνη αλλάξαμε 50€ και μάλιστα αναρωτιόμασταν μήπως ήταν και πολλά για το ταξίδι μας. Όμως σήμερα από αυτά μου είχαν μείνει μόνο το ένα τέταρτο και γι’ αυτό ήθελα να είχα κάποιο λίγο συνάλλαγμα ακόμα. Έτσι ρώτησα κάποιους συνταξιδιώτες που είχαν αλλάξει πολλά ευρώ και άλλαξα από αυτούς άλλα 40. Είχαμε ξοδέψει χρήματα αγοράζοντας μερικά φθηνά σουβενίρ όπου βρίσκαμε. Επίσης έχουμε δώσει κάποια χρήματα σε εισόδους που δέχονται μόνο λίρες. Οι ακριβές είσοδοι είναι πάντα σε ευρώ. Όλες οι άλλες μόνο σε λίρες. Ενίοτε και με κάρτα.
 

Sam-chal

Member
Μηνύματα
979
Likes
2.255
Επόμενο Ταξίδι
Απρογραμμάτιστο
Ταξίδι-Όνειρο
Περού, Χιλή, Βολιβία
Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι. Το πραγματοποιήσαμε πέρυσι με το Versus.
Το μειονέκτημα με τα πρακτορεία είναι ότι δεν μπορείς να μείνεις περισσότερο σε ένα ενδιαφέρον μέρος ή να σταματήσεις σε κάτι που σου κάνει εντύπωση, όπως και να σε πηγαίνουν σε ξενοδοχεία μακριά από τις πόλεις και για φαγητό εκεί απ΄ όπου παίρνουν "κομίσιον".
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.876
Likes
16.244
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι. Το πραγματοποιήσαμε πέρυσι με το Versus.
Το μειονέκτημα με τα πρακτορεία είναι ότι δεν μπορείς να μείνεις περισσότερο σε ένα ενδιαφέρον μέρος ή να σταματήσεις σε κάτι που σου κάνει εντύπωση, όπως και να σε πηγαίνουν σε ξενοδοχεία μακριά από τις πόλεις και για φαγητό εκεί απ΄ όπου παίρνουν "κομίσιον".
Όπως τα λες είναι. Γι αυτό κι εμείς τα τελευταία 15 χρόνια σπάνια πάμε με πρακτορείο. Και έχουμε πάει και σε πιο δύσκολα μέρη, αλλά η Σύζυγος δεν ήθελε να πάμε στην Τουρκία μόνοι μας. Όπως τα λες, είναι πολύ άσχημο να περνάς από ένα μέρος που πιστεύεις ότι είναι θαυμάσιο και να σου λένε ότι δεν έχουν χρόνο. Ή να θες να μείνεις μισή ώρα ακόμα και να έχει αναχώρηση. Όμως στα μαγαζιά μένουν, γιατί οι ταξιδιώτες, δήθεν, θέλουν να μείνουν παραπάνω. Μετά σε πάνε στο ξενοδοχείο από τις 17:00.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.656
Μηνύματα
906.687
Μέλη
39.406
Νεότερο μέλος
ev_mar

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom