taver
Member
- Μηνύματα
- 12.611
- Likes
- 29.891
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 4: Siem Reap, Cambodia (Μέρος 1ο)
Τώρα πια το ξέρω το LCCT. Ή τουλάχιστον έτσι νόμιζα. Αυτή τη φορά, όμως, έχω περάσει σε δεύτερη πίστα. Πρέπει επιπλέον να παραδώσω και αποσκευή. Οι πινακίδες μου λένε να πάω στο γκισέ R5 για το drop-off, όπου και στήνομαι στην ουρά. Σύμφωνα με τις πινακίδες, το check-in κλείνει στις 06:20. Είναι 05:30. Έχω ώρα. Στήνομαι και περιμένω. Η ουρά όμως, κυλά απελπιστικά αργά. Περιμένω, περιμένω, περιμένω… Οι άλλες πτήσεις που αναχωρούν μέχρι και 5 λεπτά πριν από μένα έχουν ακούσει κλήσεις: "Any remaining passengers to Brunei, please procceed to the counter R3". Περιμένω κι εγώ ότι όπου να 'ναι θα μας φωνάξουν. Έχει πάει 06:25, όταν επιτέλους παραδίδω την αποσκευή μου. Για να μην έχει κλείσει ακόμα το τσεκίν, θα έχουμε καθυστέρηση, σκέφτηκα.
Τρέχοντας, πηγαίνω στις αναχωρήσεις, στήνομαι στην ουρά στο immigration, και περιμένω κι εκεί σε μια ατελείωτη ουρά. Είναι που διάλεξα την ουρά που είχε τους λιγότερους ινδούς, για πιο γρήγορα, και έπεσα σε σούπερ-αργή υπάλληλο. Επιτέλους περνάω, πηγαίνω στο security, βρίζω από μέσα μου την ουρά με τους Ινδούς που χτυπήσανε ΟΛΟΙ στο metal detector και έπρεπε να τους ψάξουν έναν-έναν, έρχεται η σειρά μου, περνάω στα γρήγορα και τρέχω κυριολεκτικά στο gate… Ώρα 06:35. Η πινακίδα γράφει ήδη "Gate closed". Όπα λέω, το 'χασα… Μιλάω στον υπάλληλο, και... "περιμένετε τη σειρά σας παρακαλώ, κανένα πρόβλημα". Οι πινακίδες είναι για να ψαρώνουν τον κόσμο, μάλλον, όλοι τώρα κάνουν board. Επιβιβάστηκα κι εγώ κανονικά. Μου έκοψε την κάρτα επιβίβασης, με έστειλε να πάω στο F-τόσο, και ξεκίνησα. Μετά από λίγο περπάτημα στην πίστα, ανέβηκα στο αεροπλάνο, που συμπτωματικά ήταν το ίδιο ακριβώς που με έφερε και προχθές από το Brunei, βρίσκω τη θέση μου… και μετά από μένα, πρέπει να ήρθαν κάπου 20 άτομα ακόμα.
Τελικά το αεροπλάνο αναχώρησε, με ελάχιστη καθυστέρηση, και μετά από μια πτήση 2 ωρών (όπου τα τελευταία μου Μαλαισιανά χρήματα έγιναν καφέδες από την AirAsia), προσγειωθήκαμε στο Siem Reap της Καμπόζης.
Περπάτημα λίγων μέτρων ως το terminal, και είσοδος στην αίθουσα αφίξεων. Η πρώτη εντύπωση από τον καιρό είναι θετική. Σαφώς λιγότερη υγρασία από τη Μαλαισία, και πιο ανεκτή ζέστη. Καλά που φρόντισα και κατέβηκα πρώτος από το αεροπλάνο, έτσι τώρα είμαι και πρώτος στην ουρά για τη Visa, η οποία εκδίδεται on-arrival. Έχω τα χαρτιά έτοιμα, τα παραδίδω στον υπάλληλο μαζί με μια φωτογραφία, 20 δολάρια ΗΠΑ και το διαβατήριό μου. Το διαβατήριο μου περνάει χέρι-χέρι από καμμιά δεκαριά αξιωματούχους που κάθονται παρατεταγμένοι στη σειρά, και ο τελευταίος (που κάθεται κάτω από την πινακίδα "last official"...) μου το παραδίδει με τη χειρόγραφη βίζα για τη χώρα κολλημένη σε μία σελίδα. Με τη βίζα στο χέρι, περνάω από το immigration, παραλαμβάνω την αποσκευή μου, κάνω ελάχιστο συνάλλαγμα ($20 σε τοπικό νόμισμα, αλλά δε χρειαζόταν), και βγαίνω από τις αφίξεις. Συνολικός χρόνος: 15 λεπτά. Το αεροδρόμιο αυτό τελικά είναι ταχύτατο…
Στις αφίξεις με περιμένει ο Ηο, o τοπικός guide που έχω κλείσει για να με πάει στα διάφορα αξιοθέατα της περιοχής του Angkor. Επέλεξα να κινηθώ με guide κι όχι εντελώς ανεξάρτητα, γιατί ο χρόνος που είχα στην περιοχή ήταν ελάχιστος. Κάθε βιβλίο-οδηγός που μπορείς να διαβάσεις για την περιοχή θα έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται να ξέρει ένας επισκέπτης για κάθε αρχαίο ναό, αλλά δεν έχει τα υπόλοιπα. Δε γράφει τι ώρα έχει ουρές από κόσμο και τι ώρα είναι χαλαρά. Δε γράφει τι ώρα είναι καλό το φως για φωτογραφίες. Δε γράφει πόσο χρόνο χρειάζεται κανείς για κάθε ναό. Και δε φροντίζει να οργανώσει όλα τα παραπάνω σε ένα βατό πρόγραμμα. Και επειδή είχα λίγο παραπάνω από 48 ώρες μόνο στη διάθεσή μου, προτίμησα να δώσω κάποια χρήματα σε ένα επαγγελματία για να μου κανονίσει ένα πρόγραμμα και να με συνοδεύει στους αρχαιολογικούς χώρους, μειώνοντας το χαμένο χρόνο.
Ο Ηο, λοιπόν, μαζί με τον οδηγό του Tuk-tuk που θα έχω μαζί μου και τις 3 ημέρες, με περίμεναν στο αεροδρόμιο. To tuk-tuk δεν είναι κάτι άλλο από… μηχανάκι (παπάκι) με καρότσα. Και στη στεγασμένη καρότσα, κάθονται οι επιβάτες. Είναι το μοναδικό όχημα τύπου ταξί που διατίθεται στην περιοχή. Αφού φορτώσαμε τα πράγματα λοιπόν στο tuk-tuk, με πήγαν στο ξενοδοχείο, όπου φυσικά το δωμάτιο δεν ήταν ακόμα έτοιμο.
Ξεφορτώσαμε τουλάχιστο τα πράγματα και πήγα για λίγο στο μπάνιο. Ο λόγος ήταν για να πασαλειφτώ με DEET. Η Καμπότζη, και ειδικά οι περιοχές εδώ κοντά στη λίμνη, με τα κανάλια, τους ορυζώνες και τα στάσιμα νερά, μαστίζονται από κουνούπια, που συχνά κουβαλάνε malaria. Ο ίδιος ο Ho μου είπε ότι φέτος μόνο κόλλησε 3 φορές… Και επειδή δεν ήθελα να συμβεί και σε μένα αυτό, δύο λύσεις υπήρχαν. Η μία, να παίρνω φάρμακα για τη Malaria, που όμως έχουν σοβαρές παρενέργειες. Η άλλη, να χρησιμοποιώ ισχυρό εντομοαπωθητικό… Ακολούθησα την τελευταία λύση. Πασαλείφτηκα, και ξεκινήσαμε τη βόλτα στους ναούς.
Code:
ΑΚ 1480 KUL-REP A320 9M-AFY (special livery Lotus F1 team),
28/12/2011 06:50 – 07:50
Τρέχοντας, πηγαίνω στις αναχωρήσεις, στήνομαι στην ουρά στο immigration, και περιμένω κι εκεί σε μια ατελείωτη ουρά. Είναι που διάλεξα την ουρά που είχε τους λιγότερους ινδούς, για πιο γρήγορα, και έπεσα σε σούπερ-αργή υπάλληλο. Επιτέλους περνάω, πηγαίνω στο security, βρίζω από μέσα μου την ουρά με τους Ινδούς που χτυπήσανε ΟΛΟΙ στο metal detector και έπρεπε να τους ψάξουν έναν-έναν, έρχεται η σειρά μου, περνάω στα γρήγορα και τρέχω κυριολεκτικά στο gate… Ώρα 06:35. Η πινακίδα γράφει ήδη "Gate closed". Όπα λέω, το 'χασα… Μιλάω στον υπάλληλο, και... "περιμένετε τη σειρά σας παρακαλώ, κανένα πρόβλημα". Οι πινακίδες είναι για να ψαρώνουν τον κόσμο, μάλλον, όλοι τώρα κάνουν board. Επιβιβάστηκα κι εγώ κανονικά. Μου έκοψε την κάρτα επιβίβασης, με έστειλε να πάω στο F-τόσο, και ξεκίνησα. Μετά από λίγο περπάτημα στην πίστα, ανέβηκα στο αεροπλάνο, που συμπτωματικά ήταν το ίδιο ακριβώς που με έφερε και προχθές από το Brunei, βρίσκω τη θέση μου… και μετά από μένα, πρέπει να ήρθαν κάπου 20 άτομα ακόμα.
Τελικά το αεροπλάνο αναχώρησε, με ελάχιστη καθυστέρηση, και μετά από μια πτήση 2 ωρών (όπου τα τελευταία μου Μαλαισιανά χρήματα έγιναν καφέδες από την AirAsia), προσγειωθήκαμε στο Siem Reap της Καμπόζης.
Περπάτημα λίγων μέτρων ως το terminal, και είσοδος στην αίθουσα αφίξεων. Η πρώτη εντύπωση από τον καιρό είναι θετική. Σαφώς λιγότερη υγρασία από τη Μαλαισία, και πιο ανεκτή ζέστη. Καλά που φρόντισα και κατέβηκα πρώτος από το αεροπλάνο, έτσι τώρα είμαι και πρώτος στην ουρά για τη Visa, η οποία εκδίδεται on-arrival. Έχω τα χαρτιά έτοιμα, τα παραδίδω στον υπάλληλο μαζί με μια φωτογραφία, 20 δολάρια ΗΠΑ και το διαβατήριό μου. Το διαβατήριο μου περνάει χέρι-χέρι από καμμιά δεκαριά αξιωματούχους που κάθονται παρατεταγμένοι στη σειρά, και ο τελευταίος (που κάθεται κάτω από την πινακίδα "last official"...) μου το παραδίδει με τη χειρόγραφη βίζα για τη χώρα κολλημένη σε μία σελίδα. Με τη βίζα στο χέρι, περνάω από το immigration, παραλαμβάνω την αποσκευή μου, κάνω ελάχιστο συνάλλαγμα ($20 σε τοπικό νόμισμα, αλλά δε χρειαζόταν), και βγαίνω από τις αφίξεις. Συνολικός χρόνος: 15 λεπτά. Το αεροδρόμιο αυτό τελικά είναι ταχύτατο…
Στις αφίξεις με περιμένει ο Ηο, o τοπικός guide που έχω κλείσει για να με πάει στα διάφορα αξιοθέατα της περιοχής του Angkor. Επέλεξα να κινηθώ με guide κι όχι εντελώς ανεξάρτητα, γιατί ο χρόνος που είχα στην περιοχή ήταν ελάχιστος. Κάθε βιβλίο-οδηγός που μπορείς να διαβάσεις για την περιοχή θα έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται να ξέρει ένας επισκέπτης για κάθε αρχαίο ναό, αλλά δεν έχει τα υπόλοιπα. Δε γράφει τι ώρα έχει ουρές από κόσμο και τι ώρα είναι χαλαρά. Δε γράφει τι ώρα είναι καλό το φως για φωτογραφίες. Δε γράφει πόσο χρόνο χρειάζεται κανείς για κάθε ναό. Και δε φροντίζει να οργανώσει όλα τα παραπάνω σε ένα βατό πρόγραμμα. Και επειδή είχα λίγο παραπάνω από 48 ώρες μόνο στη διάθεσή μου, προτίμησα να δώσω κάποια χρήματα σε ένα επαγγελματία για να μου κανονίσει ένα πρόγραμμα και να με συνοδεύει στους αρχαιολογικούς χώρους, μειώνοντας το χαμένο χρόνο.
Ο Ηο, λοιπόν, μαζί με τον οδηγό του Tuk-tuk που θα έχω μαζί μου και τις 3 ημέρες, με περίμεναν στο αεροδρόμιο. To tuk-tuk δεν είναι κάτι άλλο από… μηχανάκι (παπάκι) με καρότσα. Και στη στεγασμένη καρότσα, κάθονται οι επιβάτες. Είναι το μοναδικό όχημα τύπου ταξί που διατίθεται στην περιοχή. Αφού φορτώσαμε τα πράγματα λοιπόν στο tuk-tuk, με πήγαν στο ξενοδοχείο, όπου φυσικά το δωμάτιο δεν ήταν ακόμα έτοιμο.
Ξεφορτώσαμε τουλάχιστο τα πράγματα και πήγα για λίγο στο μπάνιο. Ο λόγος ήταν για να πασαλειφτώ με DEET. Η Καμπότζη, και ειδικά οι περιοχές εδώ κοντά στη λίμνη, με τα κανάλια, τους ορυζώνες και τα στάσιμα νερά, μαστίζονται από κουνούπια, που συχνά κουβαλάνε malaria. Ο ίδιος ο Ho μου είπε ότι φέτος μόνο κόλλησε 3 φορές… Και επειδή δεν ήθελα να συμβεί και σε μένα αυτό, δύο λύσεις υπήρχαν. Η μία, να παίρνω φάρμακα για τη Malaria, που όμως έχουν σοβαρές παρενέργειες. Η άλλη, να χρησιμοποιώ ισχυρό εντομοαπωθητικό… Ακολούθησα την τελευταία λύση. Πασαλείφτηκα, και ξεκινήσαμε τη βόλτα στους ναούς.