Βιετνάμ Καμπότζη Μαλαισία Μπρουνέι Σιγκαπούρη Πέντε στάσεις στην Ασία

XRISTOS71

Member
Μηνύματα
3.388
Likes
1.502
Καποιος μου ειπε οτι καθαριζουν τα νεκρα κυτταρα του δερματος ...μπρρ κομματακι ανατριχιαστικο να σε χαρχαλευουν τα ψαρια.

Αυτά που είναι στον Αγιο Δημήτρη είναι ειδική ράτσα ( νεκροθάφτες )λεγονται και τρώνε πτώματα .
Αυτά που λέει ο Μεγιστος σε τρώνε ζωντανό και για αυτό λέγονται Βαμπίρ.
 

jimp

Member
Μηνύματα
5.159
Likes
6.733
Τα ψαρια,τουλαχιστον ενα απο το ειδος που εχουνε στα fish spa(βασικα δεν ξερω αν υπαρχουν και αλλα) ειναι τα garra rufa.

Στην αρχη ανατριχιαστικη εμπειρια αλλα μετα το συνηθιζεις.
Οποιος εχει κανει νυχτερινο κολυμπι θα με καταλαβει,με τα ψαρια πεινασμενα να σε ''τσιμπανε'' στα ποδια σου.
 

elenara88

Member
Μηνύματα
1.788
Likes
1.815
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική, Περού, Ινδία
Αυτά που είναι στον Αγιο Δημήτρη είναι ειδική ράτσα ( νεκροθάφτες )λεγονται και τρώνε πτώματα .
Αυτά που λέει ο Μεγιστος σε τρώνε ζωντανό και για αυτό λέγονται Βαμπίρ.
can't stop laughing :haha::haha::haha:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.636
Likes
29.968
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Πρωί πρωί, πριν ξημερώσει, είχαμε ξεκινήσει. Είναι η μοναδική φορά σε όλο το ταξίδι που με το μπλουζάκι που φόραγα ένιωθα να κρυώνω λιγάκι. Αλλά στην πορεία, και όσο πηγαίναμε, ο ήλιος βγήκε και ο καιρός ζέστανε.

IMG_0983.jpg IMG_0976.jpg IMG_0943.jpg IMG_0935.jpg IMG_0997.jpg IMG_1034.jpg
Πρώτος προορισμός μας, ένας μακρινός ναός, ο Banteay Srei, ένας υπέροχος επίπεδος ναός, κτισμένος από κόκκινη πέτρα (sandstone) σε ένα ξέφωτο μέσα στη ζούγκλα, τον οποίο απολαύσαμε χωρίς κόσμο (ήμασταν οι πρώτοι για την ημέρα). Πιο μετά γίνεται το σώσε εδώ, καθώς ο ναός είναι από τους πιο δημοφιλείς στους τουρίστες, και παύει να είναι τόσο όμορφα. Βγαίνοντας, σταματήσαμε για breakfast (εγώ τόλμησα και πήρα τον παγωμένο καφέ που φτιάχνουν εδώ, αναμεμειγμένο με κομμάτια πάγου – και ναι, δεν έπαθα τίποτα). Δεν κατέβαινε τίποτε άλλο. Αλλά είναι εντυπωσιακό πως αυτοί οι Ασιάτες τρώνε ρύζια και βαριές σάλτσες για πρωινό…

Η διαδρομή για τον επόμενο ναό ήταν μερικά χιλιόμετρα, και έχοντας πια ξημερώσει για τα καλά, ήταν ευκαιρία για παρατηρήσω τα χωριά δίπλα από το δρόμο. Ο κόσμος εδώ ζει σε ξύλινα σπιτάκια, του ενός δωματίου, χτισμένα υπερυψωμένα, πάνω σε πασσάλους (για να πάρετε μια ιδέα, σκεφθείτε τις Ελληνικές πυλωτές). Κάτω από το σπίτι, εξωτερικά, βρίσκονται οι βοηθητικοί χώροι, όπου γίνεται το μαγείρεμα, το φαγητό, κλπ, αλλά οι κοινωνικές δραστηριότητες της οικογένειας. Τα χωριά είναι μικρά, 5-10 σπίτια το καθένα, και με τους χώρους αυτούς να βρίσκονται εξωτερικά από όλα τα σπίτια, η ζωή στο χωριό είναι αναπόφευκτα πάρα πολύ κοινωνική. Φυσικά ούτε λόγος για ηλεκτρισμό (αυτός σταματάει στα όρια των πόλεων), ούτε κουβέντα για τρεχούμενο νερό (οι πιο προνομιούχοι, καθαρίζουν τα λασπόνερα της άρδευσης των ριζοχώραφων με ταμπλέτες), και φυσικά ανύπαρκτη αποχέτευση… Εδώ που τα λέμε, και οι τουαλέτες στα σπίτια ανύπαρκτες είναι, το δάσος να είναι καλά.

Η Καμπότζη σήμερα, 700 χρόνια και βάλε μετά τα μεγαλεία του Angkor, είναι μια από τις φτωχότερες χώρες στην Ασία (μόνο Bangladesh, Ανατολικό Τιμόρ, Τατζικιστάν, Βιρμανία και Νεπάλ είναι σε χειρότερη θέση στην κατάταξη των χωρών ως προς το κατά κεφαλήν εισόδημα). Το κατά κεφαλήν εισόδημα της χώρας είναι στα 900 περίπου δολάρια το άτομο το χρόνο, όταν στην Ελλάδα αυτό φτάνει τα 27.900 περίπου, και στο Λουξεμβούργο τα 122.300 (πηγή: ΔΝΤ, στοιχεία 2011 από wikipedia). Στην ίδια λίστα (κατά κεφαλήν εισόδημα – PPP) που το Brunei είναι 5ο στον κόσμο, η Καμπότζη εμφανίζεται στην 146η θέση, κάτω από πολλές χώρες της υποσαχάριας Αφρικής (κάτω από Γκάνα, Σουδάν, Νιγηρία, Τζιμπουτί, Καμερούν κ.α.). Κι αυτό, παρά το τουριστικό εισόδημα, τα ξενοδοχεία 5 αστέρων και τις λοιπές υποδομές της χώρας. Κι όπου φτωχός κι η μοίρα του: Τον 20 αιώνα μόνο, μετά που έφυγαν οι Γάλλοι αποικιοκράτες, έχουν σπαραχθεί από πολυετείς εμφύλιους πολέμους και Βιετναμέζικη κατοχή (έχετε ακούσει για τους Ερυθρούς Χμέρ και τον Πολ Ποτ?). Ο Εμφύλιος πόλεμος τελείωσε το 1990, με την παρέμβαση των ηνωμένων εθνών. Αλλά ακόμα και σήμερα, η δημοκρατία στη χώρα δεν έχει αποκατασταθεί. Υπάρχει Βασιλιάς, που έχει το μοναδικό παγκόσμια χαρακτηριστικό να μην κληρονομεί την εξουσία στα παιδιά του αλλά να εκλέγεται για ισόβια θητεία – από την άλλη, όμως, ο τωρινός βασιλιάς είναι ο γιός του προηγούμενου. Ο Βασιλιάς είναι η αρχή της πολιτείας, αλλά με "διακοσμητικό" ρόλο – για τα άλλα, υπάρχει εκλεγμένη κυβέρνηση… Μόνο που από το 1990 κυβερνά το ίδιο κόμμα, με κομματικές οργανώσεις σε όλη τη χώρα (μόνο στις διαδρομές μου πρέπει να συνάντησα 10+ χώρους που ανήκαν στο κόμμα), αντιπολίτευση πρακτικά δεν υπάρχει, και έχουν πρωθυπουργό/γενικό γραμματέα ένα πρώην ερυθρό Χμέρ. Η χώρα (όχι φυσικά τα μέρη που θα δει ένας τουρίστας) είναι ακόμα γεμάτη νάρκες από τον εμφύλιο πόλεμο, και κάθε τόσο οι ειδήσεις αναφέρουν για κάποιον κακόμοιρο που έχασε τη ζωή του ή ακρωτηριάστηκε από έκρηξη νάρκης. Μάλιστα, συχνά σε ναούς κλπ θα συναντήσετε μουσικά συγκροτήματα από θύματα ναρκών, να ζητιανεύουν για κάποιο φιλοδώρημα.

Επόμενη στάση, Kbal Spean. Δεν είναι ακριβώς ναός, αλλά είναι εντυπωσιακό. Βρισκόμαστε σε ένα από τα βουνά (ε, λόφους δηλαδή) που περιβάλλουν την περιοχή του Angkor. Από τα βουνά αυτά πηγάζει ο ποταμός, το νερό του οποίου τροφοδοτούσε και τροφοδοτεί τα αρδευτικά συστήματα των ορυζώνων του Angkor. Πίσω από τους λόφους υπάρχουν λίγο ψηλότερα βουνά, και τα Ταϋλανδέζικα σύνορα (κοντά στο συνοριακό φυλάκιο στο οποίο οδηγεί ο δρόμος από δω, είναι και ο τάφος του Pol Pot, του αρχηγού των ερυθρών Χμερ που κατάσφαξε εκατομμύρια).

IMG_1089.jpg IMG_1103.jpg IMG_1125.jpg IMG_1167.jpg IMG_1170.jpg IMG_1173.jpg
Παρκάρουμε στο πάρκιγκ, και εξοπλιζόμαστε με προμήθειες. Τα 1500 μέτρα ανάβασης στο κακοτράχαλο μονοπάτι μέσα από τη ζούγκλα που πρέπει να διανύσει κανείς για να ανέβει 200 μέτρα ψηλότερα και να φτάσει στο Kbal Spean αξίζουν τον κόπο, και είναι από μόνα τους μια όμορφη εμπειρία, παρότι η ανάβασή τους έχει αυξημένο βαθμό δυσκολίας. Τα κατάφερα και τα ανέβηκα μέχρι τέλους, για να θαυμάσω το Kbal Spean. Εδώ, για να θεωρείται το νερό "ιερό", ένα σωρό λατρευτικά στοιχεία λαξεύτηκαν στην κοίτη του ποταμού, που ακόμα και σήμερα περνάει από πάνω τους. Η εποχή που ήρθα είναι η καλύτερη για το μνημείο. Πιο βαθιά μέσα στο dry season, το νερό του ποταμού στερεύει σχεδόν, και το θέαμα παύει να είναι εντυπωσιακό. Αντίθετα, στο wet season, τα πολλά νερά κρύβουν το αξιοθέατο.

IMG_1194.jpg IMG_1208.jpg IMG_1216.jpg IMG_1245.jpg IMG_1258.jpg IMG_1267.jpg
Επιστροφή στο κυρίως Angkor, και στο ναό Banteay Samre, ένα όμορφο ναό με . Τον βλέπουμε κι αυτόν αναλυτικά, και επιστρέφουμε στο όχημα.

IMG_1317.jpg IMG_1325.jpg IMG_1338.jpg IMG_1435.jpg IMG_1469.jpg IMG_1482.jpg
Προορισμός μας, τώρα, η περιοχή των ναών του Roluos, ανατολικά του Siem Reap. Η διαδρομή με το tuk-tuk παίρνει το χρόνο της, και όταν φτάνουμε είναι καλή ώρα για μια στάση για μεσημεριανό φαγητό. Με πήγαν κι εκεί σε ένα τουριστικό εστιατόριο δίπλα σε ένα ποταμάκι, και μετά από ένα γρήγορο γεύμα επιστρέψαμε στα αξιοθέατα. 3 ναοί είναι εκεί γύρω, αλλά ο ένας (Lolei) είναι σε κακή κατάσταση. Επισκεπτόμαστε τους άλλους 2, Preah Ko (επίπεδος, μικρός)και Bakong (πολυεπίπεδος, μεγαλούτσικος, με τάφρο). Δίπλα στον τελευταίο βρίσκεται και ένα σύγχρονο βουδιστικό μοναστήρι.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.636
Likes
29.968
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Όταν επιστρέφουμε από τους ναούς στην πόλη, η ώρα είναι πια 4 το απόγευμα. Περνάμε μέσα από το "τοπικό" κέντρο της πόλης, όπου ένα τεράστιο συγκρότημα είναι η αγορά που ψωνίζουν σήμερα οι ντόπιοι. "Δε μπορείς να ψωνίσεις εδώ, κανένας δε μιλάει Αγγλικά", μου εξηγεί ο οδηγός. Σιγά το πρόβλημα. Χρόνο να 'χα… Τελικώς σταματάμε στο ξενοδοχείο. Πρέπει να ξεκουραστώ και να ετοιμαστώ στα γρήγορα, γιατί 4:45 ξεκινάμε και πάλι. Το έκανα, λούστηκα σχεδόν με DEET, και ετοιμάστηκα. Έχουμε κανονίσει να πάμε στη λίμνη (Tonle Sap, η μεγαλύτερη λίμνη στη Νοτιοανατολική Ασία), για να δούμε το επιπλέον χωριό (Chong Khneas), και το γραφικό ηλιοβασίλεμα… Ολίγον tourist trap, αλλά…

IMG_1515.jpg IMG_1530.jpg IMG_1557.jpg IMG_1560.jpg IMG_1568.jpg IMG_1575.jpg
O δρόμος για κει είναι σε μαύρο χάλι. Πολλές λακκούβες. Διόρθωση. Πάρα πολλές λακκούβες. Και με τις ανύπαρκτες αναρτήσεις του tuk-tuk, γίνονται επίπονα πάρα πολλές λακκούβες… Αλλά τουλάχιστον πηγαίνουμε σιγά, ευκαιρία για χάζι στις γειτονιές έξω από την πόλη. Και τι δεν είδα. Μέχρι και τύπους να ψαρεύουν με δίχτυ στα λασπόνερα από ένα κανάλι έξω από το σπίτι τους. Τα τελευταία χιλιόμετρα της διαδρομής, τα περνάμε ανάμεσα σε σπιτάκια πάνω σε πασσάλους δίπλα ή μέσα στο νερό, σαν αυτά που είχα δει στο Brunei, αλλά με δρόμο κανονικό από τη μια πλευρά. Το δρόμο εδώ τον φτιάξανε πρόσφατα, επιχωματώνοντας τη λίμνη, και τα σπιτάκια είναι καινούργια, αλλά δεν τους φαίνεται. Μοιάζουν περισσότερο με παράγκες.

IMG_1584.jpg IMG_1592.jpg IMG_1594.jpg IMG_1612.jpg IMG_1619.jpg IMG_1630.jpg

IMG_1635.jpg IMG_1639.jpg IMG_1644.jpg IMG_1660.jpg IMG_1646.jpg IMG_2177.jpg
Επιτέλους φτάνουμε σε μια μεγάλη έκταση, θυμίζει κανονικό λιμάνι, και επιβιβαζόμαστε από μια προβλήτα, και μέσω μιας άλλης βάρκας, σε μια πριβέ βάρκα για μας, μακριά από τους υπόλοιπους τουρίστες, που θα με πάει τη βόλτα. Ο βαρκάρης… μοιάζει 13-χρονος, και ο βοηθός του 7-χρονος… "Πολύ νεανικό το πλήρωμα", λέω στο Ho. Κάτι τον ρωτάει στα Καμποτζιανά, και ο καπετάνιος απαντάει ότι είναι 18 ετών… Βάζει μπρος τη μηχανή και ξεκινάμε.

IMG_1661.jpg IMG_1678.jpg IMG_1680.jpg IMG_1683.jpg IMG_1687.jpg IMG_1691.jpg

IMG_1693.jpg IMG_1700.jpg IMG_1705.jpg IMG_1709.jpg IMG_1710.jpg IMG_1714.jpg
Λίγο αργότερα, έχουμε φτάσει στο επιπλέον χωριό. Μια σειρά από μαούνες μετατρεμμένες σε σπίτια, που παίρνουν ρεύμα από μπαταρίες και δε διαθέτουν τρεχούμενο νερό, αλλά διαθέτουν κεραίες τηλεόρασης. Είναι παρατεταγμένες στη σειρά, αλλά διαθέτουν ικανότητα κίνησης. Το χωριό δεν έχει σταθερή θέση. Ανάλογα με το ύψος των νερών της λίμνης, τα σπίτια και ολόκληρο το χωριό μεταφέρεται πιο βαθιά ή πιο κοντά στην όχθη, διανύοντας χιλιόμετρα ολόκληρα κάθε χρόνο.

IMG_1715.jpg IMG_1719.jpg IMG_1724.jpg IMG_1725.jpg IMG_1726.jpg IMG_1732.jpg

IMG_1737.jpg IMG_1739.jpg IMG_1746.jpg IMG_1753.jpg IMG_1757.jpg IMG_1773.jpg
Η καθημερινότητα του χωριού είναι κι αυτή προσαρμοσμένη στην ιδιαιτερότητά του. Οι έμποροι φορτώνουν την πραμάτεια τους σε μια βάρκα, και πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι. Και φυσικά, κάθε κάτοικος διαθέτει την προσωπική του βάρκα, για τις μετακινήσεις του. Αλλά δε χρειάζονται βάρκα.. μπορούν και με μια τσίγκινη λεκανίτσα, όπως κάτι παιδιά που κυκλοφορούν γύρω από τη βάρκα μας, επαιτώντας ζωσμένα με... φίδια!.

IMG_1766.jpg IMG_1779.jpg IMG_1783.jpg IMG_1839.jpg IMG_1847.jpg IMG_1859.jpg

IMG_1868.jpg IMG_1872.jpg IMG_1886.jpg IMG_1914.jpg IMG_1916.jpg IMG_1920.jpg

IMG_1923.jpg IMG_1927.jpg IMG_1970.jpg IMG_1975.jpg IMG_2103.jpg IMG_2118.jpg
Το τελευταίο από τα επιπλέοντα κατασκευάσματα, είναι ένα καφέ-μπαρ-εστιατόριο, που διαθέτει και ένα εκτροφείο κροκοδείλων… Από την ταράτσα του, μπορούμε να παρακολουθήσουμε το ηλιοβασίλεμα στη λίμνη, παρέα με δεκάδες άλλους τουρίστες που θα κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα. Ευτυχώς εμείς φτάσαμε νωρίς, και η μη στάση στο καφέ του κάτω ορόφου, μου εξασφάλισε πρόσβαση στο μοναδικό κάθισμα που υπήρχε στο παρατηρητήριο….

IMG_2218.jpg IMG_2226.jpg IMG_2232.jpg IMG_2255.jpg IMG_2272.jpg IMG_2280.jpg
Η τριαντάλεπτη αναμονή έδωσε χρόνο για μπόλικες φωτογραφίες, και παρατήρηση του χωριού με τον τηλεφακό. Η στιγμή που όλοι οι τουρίστες περιμένουν έρχεται, και παρέρχεται. Και όταν πλέον ο ήλιος έχει βυθιστεί στα νερά της λίμνης, με το λυκόφως, είναι η ώρα για την επιστροφή. Επιβιβαζόμαστε στη βάρκα μας, φεύγουμε από τους πρώτους, και κινούμαστε προς το λιμανάκι… ώσπου κάποια στιγμή η μηχανή σταματάει. Ο καπετάνιος τρέχει να τη φτιάξει, προσπαθεί, ξαναπροσπαθεί, αλλά τίποτα. Εμένα κοντεύει να με κυριεύσει ο φόβος, όχι για κανένα άλλο λόγο αλλά επειδή όντας ακίνητοι σε μια βάρκα τη νύκτα με φώτα μέσα στη μέση μιας λίμνης στην ερημιά, είμαστε πρώτη λεία για τα κουνούπια (που ενδέχεται να κουβαλάνε τη malaria…). Ευτυχώς, κάνα δεκάλεπτο μετά, η μηχανή ξαναλειτουργεί, και επιστρέφουμε στη στεριά. Περνώντας μέσα από ένα νέφος κουνουπιών, ανεβαίνω στο tuk-tuk, και παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής.

Ξενοδοχείο, παρατάω τη φωτογραφική, κατεβαίνω στην πόλη, και ώρα για μάσα. Αυτή τη φορά, θέλω ένα "κανονικό" εστιατόριο, με κανονικό κάθισμα, γιατί μετά τη διαδρομή ανάμεσα στις λακκούβες με το tuk-tuk που δεν είχε αναρτήσεις, η μέση μου δεν είναι και για πολλά πολλά. Βρίσκω ένα στον παράλληλο της Pub street, ονόματι Cambodian BBQ, που φαίνεται συμπαθητικό. Κάθομαι σε ένα τραπέζι, έξω από το κατάστημα κιόλας για να κόβω και κίνηση. Το τραπέζι έχει θράκα στο κέντρο του, και παραγγέλνω τρία είδη κρέατος, τα οποία και θα ψήσω… Βοδινό, χοιρινό και… κροκόδειλο.

Το γεύμα κύλησει άνετα (με τον κροκόδειλο να έχει γεύση σαν κοτόπουλο, με μια μικρή δόση από ψάρι), την έκανα ταράτσα, έκανα και μια βόλτα πάνω-κάτω την Pub Street, και ώρα για ύπνο. Tuk-tuk, ξενοδοχείο, μάχη με τα 2 κουνούπια που βρήκα στο δωμάτιο, και τέλος ύπνος. Και απόψε πάρα πολύ γλυκός, μετά από τόση κούραση, μέχρι τις 5 παρά κάτι που βάρεσε το ξυπνητήρι.
 

XRISTOS71

Member
Μηνύματα
3.388
Likes
1.502
Από την ταράτσα του, μπορούμε να παρακολουθήσουμε το ηλιοβασίλεμα στη λίμνη, παρέα με δεκάδες άλλους τουρίστες που θα κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα. Ευτυχώς εμείς φτάσαμε νωρίς, και η μη στάση στο καφέ του κάτω ορόφου, μου εξασφάλισε πρόσβαση στο μοναδικό κάθισμα που υπήρχε στο παρατηρητήριο….
Δεν είναι τυχαίο ότι σε λέμε Μέγιστο !!!!!!!!!!!!!

ΥΓ.πάντως έχεις ύφεση στα tourist trap taver :haha:
 

Eftichia

Member
Μηνύματα
861
Likes
1.305
Επόμενο Ταξίδι
τοσκανη
Ταξίδι-Όνειρο
καραιβικη
ουπς......το ευχαριστώ μπήκε κατα λάθος.
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Οι φωτο με τα ηλιοβασιλεματα ειναι εξαισιες !!

Ασχετο : αδημονω και αναμενω τη δικη σου ιστορια-ματια-αποψη για την Ινδια που θα πας σε λιγο.
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.062
Likes
7.850
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Δεν είναι τυχαίο ότι σε λέμε Μέγιστο !!!!!!!!!!!!!

ΥΓ.πάντως έχεις ύφεση στα tourist trap taver :haha:
Μάλλον κάτι άλλο εννοούσες... :haha: Ύφεση έχει η Ελλάδα...

Έφεση, μήπως? :bleh:
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.965
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
επιτελους η ασια ανοιξε για τον μεγιστο και ινδια ακους xristo?
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.738
Μηνύματα
910.501
Μέλη
39.472
Νεότερο μέλος
Στέλιος Μίκυ

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom