Αιθιοπία Τανζανία Mambo Jambo Tanzania

Dr Snoopy

Member
Μηνύματα
969
Likes
13.408
Ταξίδι-Όνειρο
Ν.Ζηλανδία
Aυτό δε θυμάμαι πως το λένε, αν το αναγνωρίζει κάποιος, ας βοηθήσει
Γατόπαρδος λέγεται
Εδώ κάνεις λάθος αγαπητέ @Travelliaris,το ζώο αυτό είναι το καρακάλ.Ο γατόπαρδος (γνωστός και ως τσίτα) έχει ξανθό τρίχωμα με χαρακτηριστικό μοτίβο από μαύρες κηλίδες και λεπτές μαύρες γραμμώσεις στις πλευρές του προσώπου του. Πολλές φορές ιδιαίτερα από μακριά συγχέεται με τη λεοπάρδαλη.Την φωτογραφία του την έχει ήδη ανεβάσει η @evaT Το καρακάλ ανήκει στις μεγάλες αγριόγατες,έχει καστανόξανθο τρίχωμα ενώ η κοιλιά και το κάτω μέρος των ποδιών και του στήθους του είναι υπόλευκα.Το κυριότερο όμως μορφολογικό στοιχείο του καρακάλ είναι τα αυτιά του. Τα πτερύγια είναι μυτερά και η βάση τους στο πίσω τμήμα είναι μαύρη (φαίνεται καθαρά στην 2η φωτογραφία της @evaT).
Τις πληροφορίες για τα ζώα μου τις έδωσε ο φίλος μου Abel που έχει γραφείο και είναι οδηγός σαφάρι στην Ναμίμπια και στην Μποτσουάνα.
είχα πετύχει έναν στο καταφύγιο του λύκου στον Αρκτούρο
Επειδή ο γατόπαρδος ζει σχεδόν αποκλειστικά στην Αφρική και το καρακάλ μόνο στην Αφρική και στην Ασία αυτό που είχες δεί στον Αρκτούρο θα ήταν μάλλον κάποιος Ευρασιατικός λύγκας.
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.880
Likes
16.018
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Επειδή ο γατόπαρδος ζει σχεδόν αποκλειστικά στην Αφρική και το καρακάλ μόνο στην Αφρική και στην Ασία αυτό που είχες δεί στον Αρκτούρο θα ήταν μάλλον κάποιος Ευρασιατικός λύγκας.
Τώρα που το λές νομίζω ο οδηγός μας είπε ότι το ζώο λέγεται λύγκας. Για καρακάλ δεν θυμάμαι να ενδιαφέρθηκε.
Σε κάθε περίπτωση ούτε το ένα γνώριζα ότι υπήρχε ούτε το άλλο!
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.880
Likes
16.018
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Serengeti και pole pole πάμε προς το Kilimanjaro

Pole Pole πάει να πει σιγά σιγά και μαζί με το Hakuna Matata είναι οι αγαπημένες τους εκφράσεις.
Πότε θα έρθει το φαγητό; Pole pole...
Μισή ώρα αργότερα στην ίδια ερώτηση, pole pole ξανά.
Πότε θα έρθει ο οδηγός να φύγουμε; Hakuna Matata, Εύα, κάπως έτσι γυαλίζει το μάτι μου.


Η νύχτα στη σκηνή με τ άγρια θηρία απέξω, για μένα πέρασε δύσκολα. 'Ήμουν σε τρίκλινη με τους άλλους δύο οι οποίοι ροχάλιζαν με το που ακούμπησαν μαξιλάρι.

Προσπάθησα να χαλαρώσω όμως η δραστηριότητα εκτός σκηνής δεν μ άφηνε. Πρώτα πάγωσε το αίμα μου όταν άκουσα τις ύαινες να στριγγλίζουν σχεδόν μέσα στο αυτί μου :eek:
Λίγο αργότερα βρυχήθηκε ένα άλλο ζώο που την επόμενη μας είπαν ότι ήταν λιοντάρι και ευτυχώς που δεν το κατάλαβα εκείνη τη στιγμή, ειδάλλως θα έβαζα τα κλάματα.

Ευτυχώς που το ροχαλητό του mapouna_protopao μάλλον τρόμαξε και το ίδιο το λιοντάρι και σύντομα επήλθε μια σχετική ηρεμία.
Τον βάλαμε στη σκηνή για αντιπερισπασμό!

'Εβαλα τις ωτοασπίδες και κάπως ηρέμησα, αλλά ξύπνησα τόσες φορές μέσα στη νύχτα που όταν τα χαράματα χτύπησε το ξυπνητήρι ένιωθα ότι δεν είχα κοιμηθεί καθόλου. Αλλά τι να κάνω τώρα να γκρινιάξω; Εμείς είχαμε πάει στο χώρο τους, δεν ήρθαν αυτά στο σπίτι μου στη Χαριλάου να με κρατάνε ξάγρυπνη!

Η ώρα αναχώρησης είχε οριστεί για τις 06.30 ώστε να είμαστε έξω την ανατολή που τα ζώα είναι ιδιαίτερα δραστήρια.
Αξημέρωτα χτύπησε το ξυπνητήρι, πρώτος πετάχτηκε φρέσκος φρέσκος ο Τάσος, έβαλε τη φόρμα του κ ετοιμάστηκε να βγει έξω.
Ρε τι κάνεις του λέω;
Επειδή ξύπνησε, νόμιζε ότι έχει ξημερώσει.
Πήγε να ανοίξει το φερμουάρ της σκηνής, βλέπει έξω τη μαύρη νύχτα "γράψε λάθος λέει" τσακίστηκε να το κλείσει, ευτυχώς που δεν είδαμε κανένα λιονταράκι να μας κουνάει την ουρά :p

Κάναμε τη διαδικασία σωστά, πήραμε τηλέφωνο τον Μασάι, ήρθε και μας συνόδεψε μέχρι το πρωινό, φάγαμε, φορτώσαμε τα πράγματα και πήραμε το δρόμο την ώρα που ανέτειλε ο ήλιος.
Είχε πλάκα, μόλις έσκασε μύτη η πρώτη ακτίνα άρχισαν να τιτιβίζουν όλα τα πουλιά μαζί!
Σα να γύρισες το διακόπτη. Φασαρία λέμε.

Παρατάχθηκαν όλοι για να μας ξεπροβοδίσουν, και την ώρα που ξεκινούσαμε άρχισαν να μας τραγουδούν
- YouTube

Να κάτι τέτοια κάνουν οι μπαγάσες, πως γίνεται να μην τους αγαπήσεις;
20250209_064731.jpg

Εκτός αν τραγουδούσαν με τόση χαρά επειδή θα ξεκουμπιζόμασταν, όλα είναι πιθανά.

Και οι πρώτες εικόνες του πρωινού ήταν αυτές
20250209_063027.jpg


- YouTube

Σύντομα έσκασαν μύτη τα αερόστατα με τα κορόιδα τους τουρίστες
IMG-677cad1d1af810e3128551685f2b0cc8-V.jpg

IMG-e532a3a50022c19cb38cd850fa83257d-V.jpg


Τη ζηλέψαμε πολύ τη φάση, όμως είναι τρελοί ζητούσαν 450-500 ευρώ για 1 ώρα πτήσης.
Δε σφάξανε. Τα έσκασαν τ άλλα κορόιδα που τους περισσεύουν.

Βάλαμε πλώρη για το νερόλακο με τους ιπποπόταμους μήπως και τους προλάβουμε πριν βυθιστούν μέσα στο νερό.
Στη διαδρομή που και που πετυχαίναμε κανένα λιοντάρι θρονιασμένο στη μέση του δρόμου επειδή λέει τα χόρτα είναι βρεγμένα το πρωί λόγω της υγρασίας, βολεύονται καλύτερα πάνω στο χώμα.

Στο νερόλακο είχε πολλούς ιπποπόταμους, όλοι τεμπελχανάδες, βυθισμένοι.
IMG-542e5b1d8de705aae2389a46809bfcd1-V.jpg

20250209_080356.jpg

Αυτός πήγε να βγει, αλλά το μετάνιωσε και ξαναβούτηξε
Screenshot 2025-03-10 100242.jpg


Είχαν μαζευτεί κάμποσα τζιπ για το θέαμα, ένας από αυτούς κόλλησε, προσπάθησε να τον ξεκολλήσει ο Okulis, βασικά τον σπρώχναμε εμείς με το τζίπ μπας και βγει η ρόδα αλλά τζίφος.

Σύντομα κατέφθασαν οι Rangers του πάρκου, οι οποίοι επεμβαίνουν αν χρειαστεί.
Βλέπαμε πως όταν έπρεπε κάποιος να βγει από το όχημα, έτρεχε όσο πιο γρήγορα μπορούσε για να μείνει όσο το δυνατόν λιγότερο εκτός οχήματος. Μας είπαν ότι αυτά είναι τα πρωτόκολλα ασφαλείας τους, ενώ ο ιπποπόταμος βέβαια είναι ένα από τα πλέον επικίνδυνα ζώα.

Συνεχίσαμε τις βόλτες για λίγο ακόμη.

Αυτό λέγεται λουκανικόδεντρο. Ασχολίαστο επίσης
d6f1733a-8bcc-4941-b2b5-b0b567727501.jpg


Συνάθροιση ελεφάντων
IMG-d5fd29787ff2816e4cf44691daddab60-V.jpg

τι ζουζούνι είναι αυτό;
IMG-d78c5a9d6f946fb480f6f6983630c842-V.jpg

κι αυτό
20250209_081308.jpg

IMG-457c2fce900e3d478599f9506776c219-V.jpg


Κατά τ άλλα τα ζώα το πρωί αποδείχθηκαν πιο νυσταλέα κ από εμάς, αφού δεν μας έκαναν τη χάρη να εμφανιστούν σε κοπάδια όπως ελπίζαμε.

Ευτυχώς λίγο πριν βγούμε στον κεντρικό δρόμο χαρήκαμε για άλλη μια φορά αυτές τις δεσποινίδες.
IMG-3073c91a4f23760a8e05c0e9e2a06ecd-V.jpg

IMG-d015f59f11eb41cc127648b151e7269c-V.jpg


Μπήκαμε ξανά στον επονομαζόμενο highway και ξεκίνησε το κοπάνημα.
'Ολα τα τζιπ έτρεχαν σαν να μην υπάρχει αύριο, να προλάβουν να βγουν από το πάρκο ως το μεσημέρι, η σκόνη που είχε σηκωθεί ήταν ανείπωτη, δεν έβλεπες, δεν ανέπνεες.
Εγώ φόρεσα μια μάσκα που είχα μαζί για το συνωστισμό στις πτήσεις, ενώ ο Τάσος καλύφθηκε όπως μπόρεσε.
20250209_074310.jpg

Εδώ θα τη δει πρώτη φορά αυτή τη φωτογραφία :haha:

Το μαρτύριο της επιστροφής κράτησε αρκετές ώρες, ούτε ήταν δυνατό να κλείσει το μάτι με τόσο χτύπημα, απλά κάναμε υπομονή στην υπομονή μέχρι να πιάσουμε άσφαλτο.

'Οταν βγήκαμε σε κάποιο πολιτισμό κάναμε μια μικρή στάση για φαγητό και στη συνέχεια οι άλλοι πήγαν να χαζέψουν κάτι σουβενίρ, εγώ μπήκα στο τζιπ και σωριάστηκα κατάκοπη να κλείσω λιγάκι τα μάτια μου.
'Αγγλος ασθενής ένιωθα εκείνες τις ώρες, δίχως διάθεση κ ενέργεια, ωστόσο μέσα σε μια ημιθανή κατάσταση άκουσα τους δικούς μου να μιλούν ελληνικά με κάποιον.
'Ανοιξα μισό βλέφαρο κ είδα έναν ψηλό νεαρό.
Το ξανάκλεισα.
Σε λίγο άκουσα να συζητάνε για το Σερενγκέτι με τον τύπο να ρωτάει, τι είναι αυτό ακριβώς και αν αξίζει το σαφάρι.
Μισοκοιμισμένη αναρωτήθηκα, που τον βρήκαν αυτόν τον μπετόβλακα που ρωτάει έξω από το Σερενγκέτι τι είναι το Σερενγκέτι o_O

Οι άλλοι τον έστειλαν σε μένα που ήθελε να μάθει για τις τιμές, τον ρώτησα από που είναι και τι κάνει, 'Ελληνας λέει youtuber που ζει στην Κολομβία και γυρίζει τον κόσμο για να δημιουργεί περιεχόμενο. Πως εκεί βρέθηκε ως καλεσμένος σε μια δραστηριότητα με τόξα (κρατούσε κ ένα μαραφέτι στο χέρι του, από αυτά τα μοντέρνα γκατζετάκια ιδέα δεν έχω πως λέγονται), αλλά για το σαφάρι δεν ήξερε, δεν άκουσε.
Μου έδειξε το λογαριασμό του στο youtube και χαιρετηθήκαμε, με τον Αντώνη να το περιεργάζεται και να σχολιάζει "αν και βλαμμένος είναι πετυχημένος" :haha:

Να με κάτι τέτοια ο κάθε πικραμένος αποκτάει 600.000 ακολούθους και κονομάει χρήμα...

'Οχι εντάξει έχει κ κάτι πιο σκληροπυρηνικά το παλικάρι, ελπίζω να μη με δώσετε που τον κακολόγησα.

Συνεχίσαμε το μακρύ δρόμο ως την πόλη Boma που είχαμε την επόμενη διανυκτέρευση.
Κάναμε μια ακόμη στάση σε ένα από τα καλύτερα τουριστικά μαγαζιά που έχω δει, με εργαστήριο ξυλόγλυπτων, πραγματικά αν δεν ήταν κατάστημα θα μπορούσε να είναι μουσείο.
IMG-8a9b48a809196c92ba57efa2792a669f-V.jpg

IMG-f2d95daae0654edeec6e2a5700e05083-V.jpg


Ατελείωτες πάλι οι ώρες στο δρόμο. Κίνηση και αυστηρά όρια ταχύτητας, σχεδόν σούρουπο φτάσαμε στη Boma η οποία βρίσκεται στους πρόποδες του Κιλιμαντζάρο (όπως το λένε εκεί), την επόμενη μέρα ξεκινούσε ένα 3μερο cultural tour, για το οποίο δεν είχα σαφή εικόνα, κάτι για επίσκεψη σε φυτείες και γνωριμία με φυλές, εικόνες αυθεντικής Αφρικής και τέτοια φούμαρα.
Είχαμε κλείσει μέσω ενός τοπικού πράκτορα που θα μας ξεναγούσε στην περιοχή.
Δεν έχεις άλλο τρόπο να κινηθείς σ αυτά τα μέρη άλλωστε.

Λίγο πριν τον συγκινητικό αποχωρισμό μας με τον Okulis έκανε στην άκρη να βγάλουμε μια φωτογραφία το εμβληματικό Kilimanjaro ενώ μας τόνισε πως είμασταν πολύ τυχεροί που το είδαμε έστω μια φορά, έρχεται λέει κόσμος για 10μερα και δεν εμφανίζεται ούτε μία φορά λόγω ομίχλης.

Κιλιματζάρο με την κορυφή Κίμπο των 5895μ.
IMG-9a2065cde05782ef78e641f13ef80de4-V.jpg


Μας άφησε σ ένα ξενοδοχείο που μας είχαν προτείνει,στο οποίο είδαμε Αφρικανούς και μόνο.
Δεν είχαν ιδέα από τουρισμό και φαινόταν.

'Οχι πως θέλαμε και πολλά...ένα ξεγυρισμένο ντουζ να φύγει η χωματίλα της σαβάνας και κάτι να γεμίσει το στομάχι πριν ξεραθούμε.

Pole pole φάγαμε λίγο φαγητό, ύστερα από μιάμιση ώρα παρακαλετό στην αδιάφορη σερβιτόρα, τουλάχιστον μας πέταξαν από μια κρύα μπύρα να παρηγορηθούμε, κάτω από τα περίεργα βλέμματα των λοιπών θαμώνων-ιθαγενών.

Είχαμε μπει σε μια περιοχή που το αξιοθέατο θα είμασταν πλέον εμείς, ελάχιστοι οι λευκοί στα χωριά τους, η πλειονότητα είναι περαστικοί με στόχο τα πολυήμερα τρεκς στο βουνό, ξέμειναν με μας τους μπουρούχες, με σκοπό μερικές τελευταίες τεμπέλικες βόλτες στα ήθη και έθιμα των λόκαλς.
 
Last edited:

Travelliaris

Member
Μηνύματα
56
Likes
224
Εδώ κάνεις λάθος αγαπητέ @Travelliaris,το ζώο αυτό είναι το καρακάλ.Ο γατόπαρδος (γνωστός και ως τσίτα) έχει ξανθό τρίχωμα με χαρακτηριστικό μοτίβο από μαύρες κηλίδες και λεπτές μαύρες γραμμώσεις στις πλευρές του προσώπου του. Πολλές φορές ιδιαίτερα από μακριά συγχέεται με τη λεοπάρδαλη.Την φωτογραφία του την έχει ήδη ανεβάσει η @evaT Το καρακάλ ανήκει στις μεγάλες αγριόγατες,έχει καστανόξανθο τρίχωμα ενώ η κοιλιά και το κάτω μέρος των ποδιών και του στήθους του είναι υπόλευκα.Το κυριότερο όμως μορφολογικό στοιχείο του καρακάλ είναι τα αυτιά του. Τα πτερύγια είναι μυτερά και η βάση τους στο πίσω τμήμα είναι μαύρη (φαίνεται καθαρά στην 2η φωτογραφία της @evaT).
Τις πληροφορίες για τα ζώα μου τις έδωσε ο φίλος μου Abel που έχει γραφείο και είναι οδηγός σαφάρι στην Ναμίμπια και στην Μποτσουάνα.

Επειδή ο γατόπαρδος ζει σχεδόν αποκλειστικά στην Αφρική και το καρακάλ μόνο στην Αφρική και στην Ασία αυτό που είχες δεί στον Αρκτούρο θα ήταν μάλλον κάποιος Ευρασιατικός λύγκας.
Σωστά, ο εδώ λύγκας ήταν!
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.880
Likes
16.018
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Ο Εφιάλτης στο δρόμο με τις Μπανανιές

Μια καινούργια περιπέτεια ξεκινούσε το πρωί, τελειώνοντας με την πανίδα, είχε έρθει η ώρα να έρθουμε σε επαφή με τη χλωρίδα της χώρας.

Αυτό το έκανα σκνρηνσοτ από το κινητό για να θυμάμαι που είναι το σπίτι και που ήμουν εγώ
Screenshot_20250208_120310_Maps.jpg


Πρωί πρωί ήρθε ο νέος πράκτορας μαζί με τον ξεναγό μας τον Linus.
'Αλλη μορφή κ αυτός.
Με σύστησε λέω ο τάδε. "How's the malaka?" απαντάει. 'Εσπασε ο πάγος μια κ έξω.

Μας φόρτωσαν σ ένα βανάκι παλιό, με αναρτήσεις του θανάτου κ τον κλιματισμό να αγνοείται.
20250211_132724.jpg


Πρώτα θα πηγαίναμε σε μια φυτεία μπανάνας.
Η αλήθεια είναι πως μόλις αφήσαμε τον κεντρικό δρόμο, η διαδρομή είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Μπήκαμε σε κάτι κατσικόδρομους με αβυσαλέες λακούβες, αριστερά δεξιά πυκνή βλάστηση και ανάμεσα η ζωή στις παράγκες.
Αν δεν προσπαθούσα να κρατηθώ απελπισμένα από τις χειρολαβές, ίσως να είχα κάποια φωτογραφία.
Ωστόσο, η φυτεία της μπανάνας ήταν κάτι ανάλογο.
IMG-e21b9480b49f47b5c8851cec8c7cbf46-V.jpg

20250210_104753.jpg

20250210_104854.jpg

Ζούγκλα κανονική.

Με μάλωσε γιατί δε φορούσα καπέλο και μου έδωσε ένα μπανανόφυλλο να καλύψω το κεφάλι μου
IMG-20ea8e82099f46776a866331151a4c5b-V.jpg

Problem solved.

Η αλήθεια είναι πως ήταν ένας μικρός παράδεισος
a5027937-3098-4598-8e3f-850c1d4a1a73.jpg

IMG-b718a21686dfea00fa7c88b8d808896f-V.jpg


Αφού μάθαμε ό,τι ήταν να μάθουμε για τις μπανάνες, προχωρήσαμε λίγο ακόμη και φτάσαμε σ ένα αγροτόσπιτο όπου όλοι ασχολούνταν με την επεξεργασία του καφέ.

Μαζεύτηκε η οικογένεια, μας εξήγησαν όλη τη διαδικασία συλλογής των κόκκων καθώς και κάθε στάδιο επεξεργασίας.

Αν σας ενοχλεί η τιμή του καφέ, ξανασκεφτείτε το. Παρακολουθήσαμε βήμα βήμα κάθε στάδιο, σε μερικά συμμετείχαμε και μεις, περιμέναμε υπομονετικά να τελειώσει η διαλογή, η οποία μάλιστα γίνεται ακόμη με το χέρι, καβουρδίσαμε τους κόκκους πάνω από τη φωτιά μέχρι να σκουρήνουν κ αφού ολοκληρώθηκαν όλα τα στάδια και μας διαβεβαίωσαν ότι ο καφές είναι καλής ποιότητας, τότε έφεραν ζεστό νερό για να πιούμε ένα καφεδάκι που το είχαμε κερδίσει με την αξία μας.

Η διαλογή
IMG-6415de837362a9d07600a1905ccb29cd-V.jpg

IMG-629734318786cceafb9b26f00ad9964f-V.jpg

Γλυκούλης
IMG-41d9f09067b64e69708c14ed5e0d3626-V.jpg

Καβούρντισμα με τις ώρες
IMG-68cfc6217afd18e11e783bf469570a8d-V.jpg

είχαν ένα στάβλο εκεί!
20250210_110003.jpg

φατσόνι
20250210_105950.jpg

'Εχω ξανακάνει τουρ σε φυτείες καφέ στην Κούβα και ομολογώ ότι το συγκεκριμένο ήταν πολύ ανώτερο, φτιάξαμε τον καφέ από το α ως το ω και στο τέλος μας έδωσαν από ένα σακουλάκι να πάρουμε μαζί μας στην Ελλάδα.

Μετά από αυτό μας πήγαν για γνωριμία με τη φυλή των Chiagga.
Και κει που περπατούσαμε σ ένα ωραίο κατάφυτο μονοπάτι ξαφνικά βλέπουμε καμιά δεκαπενταριά μεταμφιεσμένους να έρχονται προς το μέρος μας με χορό και τραγούδι.
Να αυτά δεν μπορώ!
Αλλά το κάναμε κ αυτό και είπαμε κ ένα τραγούδι (κυριολεκτικά)
Ντε και καλά να χορέψουμε μαζί τους αυτά τα ειδωλολατρικά. Και ξεκίνησε ο διασυρμός.


Επί 5 ολόκληρα λεπτά μας πιλάτευαν! Και τελειωμό δεν είχε. Δεν μας έβλεπαν ότι το πάμε σαν τ αγγούρια; Εκεί αυτοί.

Και δώστου να με πιάνει αναγούλα εμένα από αυτά τα τραγιά που φορούσαν που έβγαζαν τρελή μπόχα, να πηγαίνω δίπλα στη Νατασούλα για να ανακουφιστώ και ξανά ερχόταν και μας χώριζαν και με έβαζαν δίπλα στον τραγοφορεμένο που άπλωνε τη χερούκλα του και κόντευα να λυποθυμήσω από τις αναθυμιάσεις.
Αφού τελείωσε το χορευτικό μαρτύριο ήθελαν να τους δείξουμε έναν ελληνικό χορό, πιάσαμε ένα γαμήλιο χασαποσέρβικο όλοι μαζί, μπουρδούκλωναν τα ποδάρια τους και ήρθε η σειρά μας να γελάσουμε, τώρα είναι καλά ε;;;

Αλλά δεν έχω σχετικό βιντεάκι, αν βρίσκεται σε κανένα συνταξιδιώτη μου, ας κάνει ένα βήμα μπροστά.

Κάναμε και προξενιό στον Τασούλη που του αρέσουν οι τσουπωτές μαυρούλες αλλά δεν τα βρήκαμε στην προίκα
20250210_140902.jpg


Στη συνέχεια μας έδειξαν πως φτιάχνουν μπύρα από μπανάνα, την οποία την έπιναν στο τέλος από ένα δοχείο σε σχήμα...κέρατου, όλοι από το ίδιο δοχείο, υγειονομικός παράδεισος!
Κάποιοι δοκιμάσαμε και κάποιοι σιχασιάρηδες όχι, μια αηδία ήταν έτσι κ αλλιώς, σα ζεστή μπύρα με φλούδες που έπρεπε να τις φτύσεις, τα γράφω και αναγούλιασα ξανά.

Δεν σταμάτησαν να μας κόβουν από πάνω ως κάτω εμένα και τη Νατάσα οι κυρίες-κουτσομπόλες του χορευτικού. Με μια λύπηση μας περιεργάζονταν, υποθέσαμε ότι απορούν γιατί είμαστε λεπτές είχαν το βλέμμα του φάε κάτι να βάλεις λίγο κρέας επάνω σου, ποιός θα γυρίσει να σε κοιτάξει; :rolleyes:
58e4583e-2be3-48fd-b95a-cf8b7373882b.jpg


Για φαγητό μας πήγαν σ ένα άλλο σημείο πήραμε μονοπάτι, ανεβήκαμε βουνό, κατεβήκαμε βουνό και φτάσαμε στο τραπέζι που μας είχαν φτιάξει οι ντόπιες.
20250210_104237.jpg

Από όλα αυτά, τρωγόταν κυρίως αυτό που έχει την κουτάλα μέσα, ήταν μπανάνα μαγειρεμένη με μοσχαράκι, το κρέας σου έμενε πάνω στις θήκες στα δόντια, αλλά η μπανάνα ήταν υπέροχη.
Τα αβοκάντο κυριολεκτικά τα λουστήκαμε! Πεντανόστιμα και μυρωδάτα τα τρώγαμε συνέχεια.
20250210_131755.jpg


Αυτό είναι ένα παραδοσιακό σπίτι της φυλής φτιαγμένο έτσι ώστε να διατηρεί τη δροσιά με φυσικό aircondition.
20250210_134834.jpg


Κάπου εκεί τελείωσαν τα ωραία, μας φόρτωσε να μας πάει στο homestay που θα καταλύαμε.
Το φοβόμουν λίγο όταν το είχα δει στο πρόγραμμα, έχοντας όμως κάνει homestays σε Κούβα και σε Βιετνάμ που ήταν υπέροχες εμπειρίες, σκέφτηκα να είμαι ανοιχτή στον τρόπο ζωής των ντόπιων για μπούμε λίγο ακόμη στη νοοτροπία τους.

Η πραγματικότητα της Αφρικής όμως είναι πολύ διαφορετική.
Μας πήγε σε μια γειτονιά, μέσα σε μια αυλή με ρούχα απλωμένα, εξωτερικά κουζινάκια με μαύρα τεντζερέδια και ασοβάντιστους πάγκους, παιδάκια βρώμικα να παίζουν με τη μύγα να κάνει πάρτι πάνω από τα κεφάλια τους και το κυριότερο πρόσωπα αγέλαστα, βλοσυρά κι αφιλόξενα .
Το τελευταίο ίσως ήταν αυτό που μας σόκαρε περισσότερο.

Η Σκάμι που έχει παρελθόν στον εθελοντισμό στην Κένυα μας είπε αργότερα πως πολλές φορές είναι οι άντρες αυτοί που κάνουν τα κανονίσματα για τους νοικάρηδες, τσεπώνοντας και το αντίστοιχο χρηματικό όφελος ενώ η γυναίκα απλά επιβαρύνεται με την έξτρα λάντζα και τη φροντίδα των ξένων δίχως να βλέπει δεκάρα τσακιστή.
'Ετσι ίσως εξηγείται. Αλλά τα παιδάκια;

'Εβγαλα να τους δώσω κάτι δωράκια που είχα μαζί μου από την Ελλάδα, υλικά ζωγραφικής και πολύχρωμους μαρκαδόρους, τα πήραν και κοίταζαν ανέκφραστα, δε γέλασαν, δεν έδειξαν ούτε χαρά ούτε κάποιο άλλο συναίσθημα.

Μπήκαμε στο ένα σπίτι να δούμε τα δωμάτιά μας.
Χρονοντούλαπο. Προφανώς και δεν περιμέναμε κάτι σύγχρονο, αλλά αυτό;
Τοίχοι γεμάτα σημάδια από έντομα, αίμα και διάφορα άλλα άγνωστα στίγματα, κρεβάτια με στρώματα παμπάλαια και σεντόνια αμφιβόλου καθαριότητας, κουβέρτες δίχως σεντόνιασμα, πετσέτες ούτε για δείγμα και δεν ξεκίνησα καν να σκέφτομαι τι θα μας έδιναν για φαγητό!
This is the twilight zone!

Σαστίσαμε. Αρχικά κοιτάζαμε πως θα γινόταν να βολευτούμε έστω για ένα βράδι. Σύντομα συνειδητοποιήσαμε πως δεν υπήρχε λόγος να το υποστούμε όλο αυτό, ούτε θα πρόσφερε κάτι στο ταξίδι μας.
Μίλησα με τον οδηγό μας, του εξήγησα πως όλο αυτό ήταν πολύ έξω από τα στάνταρ μας και πως έπρεπε να βρεθεί άλλη λύση.

Μου είπε πως θα μπορούσαμε να ρίξουμε μια ματιά στο κατάλυμα που μας είχαν κανονίσει για την επόμενη μέρα κ αν δεν μας άρεσε εκείνο τότε θα ψάχναμε εναλλακτική.

Μετανιώνω που δεν έχω ούτε μια φωτογραφία από το μέρος, αλλά ήταν τέτοιο το σοκ που θέλαμε να φύγουμε μια ώρα αρχύτερα.
Στο αυτοκίνητο πιά όταν βρήκαμε τη λαλιά μας, θυμηθήκαμε τον Εφιάλτη στο δρόμο με τις Λεύκες κι ο Τάσος έκανε την εύστοχη παράφραση.

Καμιά ώρα αργότερα φτάσαμε στο Moshi, μια αφρικανική κωμόπολη των περίπου 200.000 κατοίκων που αποτελεί εφαλτήριο των ορειβατών, το σπίτι ήταν στις παρυφές της πόλης, σε χωματόδρομο με αυθεντικές, όμορφες εικόνες της ζωής στην Αφρική, εκείνες που μας σκλάβωσαν από το πρώτο λεπτό

- YouTube

Το homestay αυτή τη φορά ήταν ένα συγκρότημα από 4 ολοκληρωμένα σπιτάκια ευρύχωρα με βεράντα και υπέροχο κήπο, άνοιγαν μάλιστα για πρώτη φορά!
'Οχι μόνο ήταν όλα κατακαίνουργια αλλά είμασταν οι πρώτοι πελάτες, κάναμε τα εγκαίνια.
Από την κόλαση στο ζενίθ μας πήγαινε.

Μου έδωσαν ένα σπιτάκι μου ολομόναχη και το αγάπησα από την πρώτη ματιά
20250210_175532.jpg


Ο ιδιοκτήτης έμενε στον πάνω όροφο με την οικογένειά του, μας φρόντιζε διαρκώς, μας κατέβαζε κρύα νεράκια, έστρωναν τα πρωινά, είστε οι πρώτοι μου πελάτες έλεγε, θέλω να πάνε όλα καλά!
Και πήγαν.
Σχεδόν.
Αλλά αυτά θα τα πούμε στο επόμενο κεφάλαιο....(να κάνω κ ένα teaser)

Μαζεύτηκε όλη η γειτονιά απέξω να δουν τους νεοφερμένους. 'Εβγαλα τα δωράκια για τα πιτσιρίκια και σε λίγο πλάκωσαν κ άλλα.
Είχε πλάκα το μικρούλι στη φωτογραφία. Με κοίταζε φοβισμένο, παίζει να είναι η πρώτη φορά που έβλεπε λευκή ξανθιά στη ζωή του. Πήγα να το αγκαλιάσω κ έβαλε τα κλάματα :confused:
20250210_175204.jpg


Τελειώσαμε τη βραδιά σ ένα εστιατόριο που σέρβιρε φαγητό για δυτικούς σε χρόνους pole pole Αφρικής, αλλά το είχαμε μάθει πια το έργο και ξεκινούσαμε πριν ξελιγωθούμε. Απολαύσαμε τις κρύες μπύρες και επιστρέψαμε σπίτι μέσα από θεοσκότεινους κακοτράχαλους δρόμους, όσο Linus μας διαφώτιζε για το πόσο διεφθαρμένη είναι η κυβέρνησή τους. Πως τσεπώνουν όλα τα λεφτά και δεν τους βάζουν καν φώτα στους δρόμους για πρόσχημα. Μιλούσε οργισμένος και λέει εσείς δεν έχετε τέτοια στη χώρα σας.

Η αλήθεια είναι πως με τα φώτα δεν έχουμε μεγάλο πρόβλημα εμείς. Με κάτι τρένα ζορίζεται η κοινωνία όλη, αλλά τι να σου εξηγούμε και σένα τώρα....
 
Last edited:

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.084
Likes
2.366
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Ο Εφιάλτης στο δρόμο με τις Μπανανιές

Μια καινούργια περιπέτεια ξεκινούσε το πρωί, τελειώνοντας με την πανίδα, είχε έρθει η ώρα να έρθουμε σε επαφή με τη χλωρίδα της χώρας.

Αυτό το έκανα σκνρηνσοτ από το κινητό για να θυμάμαι που είναι το σπίτι και που ήμουν εγώ
View attachment 490793

Πρωί πρωί ήρθε ο νέος πράκτορας μαζί με τον ξεναγό μας τον Linus.
'Αλλη μορφή κ αυτός.
Με σύστησε λέω ο τάδε. "How's the malaka?" απαντάει. 'Εσπασε ο πάγος μια κ έξω.

Μας φόρτωσαν σ ένα βανάκι παλιό, με αναρτήσεις του θανάτου κ τον κλιματισμό να αγνοείται.
View attachment 490795

Πρώτα θα πηγαίναμε σε μια φυτεία μπανάνας.
Η αλήθεια είναι πως μόλις αφήσαμε τον κεντρικό δρόμο, η διαδρομή είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Μπήκαμε σε κάτι κατσικόδρομους με αβυσαλέες λακούβες, αριστερά δεξιά πυκνή βλάστηση και ανάμεσα η ζωή στις παράγκες.
Αν δεν προσπαθούσα να κρατηθώ απελπισμένα από τις χειρολαβές, ίσως να είχα κάποια φωτογραφία.
Ωστόσο, η φυτεία της μπανάνας ήταν κάτι ανάλογο.
View attachment 490815
View attachment 490797
View attachment 490798
Ζούγκλα κανονική.

Με μάλωσε γιατί δε φορούσα καπέλο και μου έδωσε ένα μπανανόφυλλο να καλύψω το κεφάλι μου
View attachment 490799
Problem solved.

Η αλήθεια είναι πως ήταν ένας μικρός παράδεισος
View attachment 490800
View attachment 490801

Αφού μάθαμε ό,τι ήταν να μάθουμε για τις μπανάνες, προχωρήσαμε λίγο ακόμη και φτάσαμε σ ένα αγροτόσπιτο όπου όλοι ασχολούνταν με την επεξεργασία του καφέ.

Μαζεύτηκε η οικογένεια, μας εξήγησαν όλη τη διαδικασία συλλογής των κόκκων καθώς και κάθε στάδιο επεξεργασίας.

Αν σας ενοχλεί η τιμή του καφέ, ξανασκεφτείτε το. Παρακολουθήσαμε βήμα βήμα κάθε στάδιο, σε μερικά συμμετείχαμε και μεις, περιμέναμε υπομονετικά να τελειώσει η διαλογή, η οποία μάλιστα γίνεται ακόμη με το χέρι, καβουρδίσαμε τους κόκκους πάνω από τη φωτιά μέχρι να σκουρήνουν κ αφού ολοκληρώθηκαν όλα τα στάδια και μας διαβεβαίωσαν ότι ο καφές είναι καλής ποιότητας, τότε έφεραν ζεστό νερό για να πιούμε ένα καφεδάκι που το είχαμε κερδίσει με την αξία μας.

Η διαλογή
View attachment 490802
View attachment 490803
Γλυκούλης
View attachment 490804
Καβούρντισμα με τις ώρες
View attachment 490805
είχαν ένα στάβλο εκεί!
View attachment 490806
φατσόνι
View attachment 490807
'Εχω ξανακάνει τουρ σε φυτείες καφέ στην Κούβα και ομολογώ ότι το συγκεκριμένο ήταν πολύ ανώτερο, φτιάξαμε τον καφέ από το α ως το ω και στο τέλος μας έδωσαν από ένα σακουλάκι να πάρουμε μαζί μας στην Ελλάδα.

Μετά από αυτό μας πήγαν για γνωριμία με τη φυλή των Chiagga.
Και κει που περπατούσαμε σ ένα ωραίο κατάφυτο μονοπάτι ξαφνικά βλέπουμε καμιά δεκαπενταριά μεταμφιεσμένους να έρχονται προς το μέρος μας με χορό και τραγούδι.
Να αυτά δεν μπορώ!
Αλλά το κάναμε κ αυτό και είπαμε κ ένα τραγούδι (κυριολεκτικά)
Ντε και καλά να χορέψουμε μαζί τους αυτά τα ειδωλολατρικά. Και ξεκίνησε ο διασυρμός.


Επί 5 ολόκληρα λεπτά μας πιλάτευαν! Και τελειωμό δεν είχε. Δεν μας έβλεπαν ότι το πάμε σαν τ αγγούρια; Εκεί αυτοί.

Και δώστου να με πιάνει αναγούλα εμένα από αυτά τα τραγιά που φορούσαν που έβγαζαν τρελή μπόχα, να πηγαίνω δίπλα στη Νατασούλα για να ανακουφιστώ και ξανά ερχόταν και μας χώριζαν και με έβαζαν δίπλα στον τραγοφορεμένο που άπλωνε τη χερούκλα του και κόντευα να λυποθυμήσω από τις αναθυμιάσεις.
Αφού τελείωσε το χορευτικό μαρτύριο ήθελαν να τους δείξουμε έναν ελληνικό χορό, πιάσαμε ένα γαμήλιο χασαποσέρβικο όλοι μαζί, μπουρδούκλωναν τα ποδάρια τους και ήρθε η σειρά μας να γελάσουμε, τώρα είναι καλά ε;;;

Αλλά δεν έχω σχετικό βιντεάκι, αν βρίσκεται σε κανένα συνταξιδιώτη μου, ας κάνει ένα βήμα μπροστά.

Κάναμε και προξενιό στον Τασούλη που του αρέσουν οι τσουπωτές μαυρούλες αλλά δεν τα βρήκαμε στην προίκα
View attachment 490809

Στη συνέχεια μας έδειξαν πως φτιάχνουν μπύρα από μπανάνα, την οποία την έπιναν στο τέλος από ένα δοχείο σε σχήμα...κέρατου, όλοι από το ίδιο δοχείο, υγειονομικός παράδεισος!
Κάποιοι δοκιμάσαμε και κάποιοι σιχασιάρηδες όχι, μια αηδία ήταν έτσι κ αλλιώς, σα ζεστή μπύρα με φλούδες που έπρεπε να τις φτύσεις, τα γράφω και αναγούλιασα ξανά.

Δεν σταμάτησαν να μας κόβουν από πάνω ως κάτω εμένα και τη Νατάσα οι κυρίες-κουτσομπόλες του χορευτικού. Με μια λύπηση μας περιεργάζονταν, υποθέσαμε ότι απορούν γιατί είμαστε λεπτές είχαν το βλέμμα του φάε κάτι να βάλεις λίγο κρέας επάνω σου, ποιός θα γυρίσει να σε κοιτάξει; :rolleyes:
View attachment 490808

Για φαγητό μας πήγαν σ ένα άλλο σημείο πήραμε μονοπάτι, ανεβήκαμε βουνό, κατεβήκαμε βουνό και φτάσαμε στο τραπέζι που μας είχαν φτιάξει οι ντόπιες.
View attachment 490810
Από όλα αυτά, τρωγόταν κυρίως αυτό που έχει την κουτάλα μέσα, ήταν μπανάνα μαγειρεμένη με μοσχαράκι, το κρέας σου έμενε πάνω στις θήκες στα δόντια, αλλά η μπανάνα ήταν υπέροχη.
Τα αβοκάντο κυριολεκτικά τα λουστήκαμε! Πεντανόστιμα και μυρωδάτα τα τρώγαμε συνέχεια.
View attachment 490811

Αυτό είναι ένα παραδοσιακό σπίτι της φυλής φτιαγμένο έτσι ώστε να διατηρεί τη δροσιά με φυσικό aircondition.
View attachment 490812

Κάπου εκεί τελείωσαν τα ωραία, μας φόρτωσε να μας πάει στο homestay που θα καταλύαμε.
Το φοβόμουν λίγο όταν το είχα δει στο πρόγραμμα, έχοντας όμως κάνει homestays σε Κούβα και σε Βιετνάμ που ήταν υπέροχες εμπειρίες, σκέφτηκα να είμαι ανοιχτή στον τρόπο ζωής των ντόπιων για μπούμε λίγο ακόμη στη νοοτροπία τους.

Η πραγματικότητα της Αφρικής όμως είναι πολύ διαφορετική.
Μας πήγε σε μια γειτονιά, μέσα σε μια αυλή με ρούχα απλωμένα, εξωτερικά κουζινάκια με μαύρα τεντζερέδια και ασοβάντιστους πάγκους, παιδάκια βρώμικα να παίζουν με τη μύγα να κάνει πάρτι πάνω από τα κεφάλια τους και το κυριότερο πρόσωπα αγέλαστα, βλοσυρά κι αφιλόξενα .
Το τελευταίο ίσως ήταν αυτό που μας σόκαρε περισσότερο.

Η Σκάμι που έχει παρελθόν στον εθελοντισμό στην Κένυα μας είπε αργότερα πως πολλές φορές είναι οι άντρες αυτοί που κάνουν τα κανονίσματα για τους νοικάρηδες, τσεπώνοντας και το αντίστοιχο χρηματικό όφελος ενώ η γυναίκα απλά επιβαρύνεται με την έξτρα λάντζα και τη φροντίδα των ξένων δίχως να βλέπει δεκάρα τσακιστή.
'Ετσι ίσως εξηγείται. Αλλά τα παιδάκια;

'Εβγαλα να τους δώσω κάτι δωράκια που είχα μαζί μου από την Ελλάδα, υλικά ζωγραφικής και πολύχρωμους μαρκαδόρους, τα πήραν και κοίταζαν ανέκφραστα, δε γέλασαν, δεν έδειξαν ούτε χαρά ούτε κάποιο άλλο συναίσθημα.

Μπήκαμε στο ένα σπίτι να δούμε τα δωμάτιά μας.
Χρονοντούλαπο. Προφανώς και δεν περιμέναμε κάτι σύγχρονο, αλλά αυτό;
Τοίχοι γεμάτα σημάδια από έντομα, αίμα και διάφορα άλλα άγνωστα στίγματα, κρεβάτια με στρώματα παμπάλαια και σεντόνια αμφιβόλου καθαριότητας, κουβέρτες δίχως σεντόνιασμα, πετσέτες ούτε για δείγμα και δεν ξεκίνησα καν να σκέφτομαι τι θα μας έδιναν για φαγητό!
This is the twilight zone!

Σαστίσαμε. Αρχικά κοιτάζαμε πως θα γινόταν να βολευτούμε έστω για ένα βράδι. Σύντομα συνειδητοποιήσαμε πως δεν υπήρχε λόγος να το υποστούμε όλο αυτό, ούτε θα πρόσφερε κάτι στο ταξίδι μας.
Μίλησα με τον οδηγό μας, του εξήγησα πως όλο αυτό ήταν πολύ έξω από τα στάνταρ μας και πως έπρεπε να βρεθεί άλλη λύση.

Μου είπε πως θα μπορούσαμε να ρίξουμε μια ματιά στο κατάλυμα που μας είχαν κανονίσει για την επόμενη μέρα κ αν δεν μας άρεσε εκείνο τότε θα ψάχναμε εναλλακτική.

Μετανιώνω που δεν έχω ούτε μια φωτογραφία από το μέρος, αλλά ήταν τέτοιο το σοκ που θέλαμε να φύγουμε μια ώρα αρχύτερα.
Στο αυτοκίνητο πιά όταν βρήκαμε τη λαλιά μας, θυμηθήκαμε τον Εφιάλτη στο δρόμο με τις Λεύκες κι ο Τάσος έκανε την εύστοχη παράφραση.

Καμιά ώρα αργότερα φτάσαμε στο Moshi, μια αφρικανική κωμόπολη των περίπου 200.000 κατοίκων που αποτελεί εφαλτήριο των ορειβατών, το σπίτι ήταν στις παρυφές της πόλης, σε χωματόδρομο με αυθεντικές, όμορφες εικόνες της ζωής στην Αφρική, εκείνες που μας σκλάβωσαν από το πρώτο λεπτό

- YouTube

Το homestay αυτή τη φορά ήταν ένα συγκρότημα από 4 ολοκληρωμένα σπιτάκια ευρύχωρα με βεράντα και υπέροχο κήπο, άνοιγαν μάλιστα για πρώτη φορά!
'Οχι μόνο ήταν όλα κατακαίνουργια αλλά είμασταν οι πρώτοι πελάτες, κάναμε τα εγκαίνια.
Από την κόλαση στο ζενίθ μας πήγαινε.

Μου έδωσαν ένα σπιτάκι μου ολομόναχη και το αγάπησα από την πρώτη ματιά
View attachment 490813

Ο ιδιοκτήτης έμενε στον πάνω όροφο με την οικογένειά του, μας φρόντιζε διαρκώς, μας κατέβαζε κρύα νεράκια, έστρωναν τα πρωινά, είστε οι πρώτοι μου πελάτες έλεγε, θέλω να πάνε όλα καλά!
Και πήγαν.
Σχεδόν.
Αλλά αυτά θα τα πούμε στο επόμενο κεφάλαιο....(να κάνω κ ένα teaser)

Μαζεύτηκε όλη η γειτονιά απέξω να δουν τους νεοφερμένους. 'Εβγαλα τα δωράκια για τα πιτσιρίκια και σε λίγο πλάκωσαν κ άλλα.
Είχε πλάκα το μικρούλι στη φωτογραφία. Με κοίταζε φοβισμένο, παίζει να είναι η πρώτη φορά που έβλεπε λευκή ξανθιά στη ζωή του. Πήγα να το αγκαλιάσω κ έβαλε τα κλάματα :confused:
View attachment 490814

Τελειώσαμε τη βραδιά σ ένα εστιατόριο που σέρβιρε φαγητό για δυτικούς σε χρόνους pole pole Αφρικής, αλλά το είχαμε μάθει πια το έργο και ξεκινούσαμε πριν ξελιγωθούμε. Απολαύσαμε τις κρύες μπύρες και επιστρέψαμε σπίτι μέσα από θεοσκότεινους κακοτράχαλους δρόμους, όσο Linus μας διαφώτιζε για το πόσο διεφθαρμένη είναι η κυβέρνησή τους. Πως τσεπώνουν όλα τα λεφτά και δεν τους βάζουν καν φώτα στους δρόμους για πρόσχημα. Μιλούσε οργισμένος και λέει εσείς δεν έχετε τέτοια στη χώρα σας.

Η αλήθεια είναι πως με τα φώτα δεν έχουμε μεγάλο πρόβλημα εμείς. Με κάτι τρένα ζορίζεται η κοινωνία όλη, αλλά τι να σου εξηγούμε και σένα τώρα....
E σίγουρα δεν ήταν ότι είχατε έλλειψη ρυθμού, ήταν η αμηχανία που αισθανθήκατε με τη fake δισκεδαση, η οποία δυστυχώς έχει επικρατήσει παντου.
Περιττό να σου πω πως περιμένω τη συνέχεια της ιστορίας σου κάθε φορά!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.928
Μηνύματα
919.016
Μέλη
39.642
Νεότερο μέλος
Maria Valta

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom