renata
Member
- Μηνύματα
- 5.544
- Likes
- 1.964
- Επόμενο Ταξίδι
- μαλαισία
αυτο το νουμερο έλειπε τώρα...
ρε σεις δεν κάνομε και μεις ένα??
ρε σεις δεν κάνομε και μεις ένα??
Με πόσες συνιστώσες ;;;...γιατί οι 12 του Σύριζα θα φαντάζουν πολύ λίγες μ΄αυτές που βλέπω εδώ μέσα...αυτο το νουμερο έλειπε τώρα...
ρε σεις δεν κάνομε και μεις ένα??
Πότε άλλαξε θέσεις ο Μάνος; Ίσα ίσα, μαλώνει με τους πάντες γιατί παραείναι ξεροκέφαλος στις θέσεις του!Ποιο ειναι το νοημα της κριτικης σε καποιον που ηθελε να συνεργαστει με την ντορα αλλα δεν το καταφερε γιατι τον πουλησε και σε εκεινον που διαλαλούσε οτι θελει την πολιτικη χωρις τους πολιτικους,και τελικα συνεργαστηκε με εναν απο αυτους?
Προφανως κανενα!
Επισης στην 3ετια 1990 με 1993 που το δημοσιο χρεος ανεβηκε απο το 79,6 στο 108,7,ας θυμηθουμε ποιος ηταν στο υποργειο οικονομικων.
Αλλα εγω δεν θελω να ασχολουμε με το παρελθον γιατι αυτοι οι κυριοι αλλαζουν θεσεις καθε μερα.
Xαχαα αμάν ρε maltakia, your middle name is προκατάληψη! Άνοιξε το λινκ, δεν είναι αυτοί που παρέθεσα οι λόγοι, αυτοί είναι η ανάλυση ενός από αυτούς!10+1 λόγοι;
Όταν μάθουν να μετράνε εκεί στη ΔΡΑΣΗ θα το ξανασκεφτούμε.
Θα τους έχει μείνει από τα Μητσοτάκια μαθηματικά "0+0=14".
Ο μέγιστος συντελεστής δόμησης οδήγησε σε μεγαλύτερη κάλυψη, άρα εκτεταμένη τσιμεντοποίηση. Αν αυξανόταν ο συντελεστής δόμησης και περιοριζόταν ο συντελεστής κάλυψης θα έμενε χώρος για κανένα πάρκο.
Ο παλιος οικιστικός νόμος αφορούσε σε υποχρεωτική εισφορά σε γη, άρα εξοικονόμηση κοινόχρηστων χώρων. Η αντικατάστασή του από εισφορά σε χρήμα ήταν εις βάρος των κοινόχρηστων χώρων κι ένας γρήγορος τρόπος να τροφοδοτηθούν τα ταμεία του κράτους. Άφησε το στίγμα του στην καταστροφή του οικιστικού χώρου, μην αφήνοντας ελεύθερους κοινόχρηστους χώρους στις πόλεις.
- Αλλαγή του οικιστικού νόμου της δεκαετίας του 1920 (!). Με το νόμο 947/1979 καθιερώνεται η «εισφορά σε γη και σε χρήμα» των οικοπέδων που μπαίνουν στο σχέδιο πόλης, προκειμένου να υπάρχουν κοινόχρηστοι χώροι (πάρκα σχολεία, πλατείες κλπ).
Ευχαριστώ για το feedback, μου θύμισες για ποιο λόγο ήταν ενδιαφέρον το τόπικ αυτό εξαρχής!Ο μέγιστος συντελεστής δόμησης οδήγησε σε μεγαλύτερη κάλυψη, άρα εκτεταμένη τσιμεντοποίηση. Αν αυξανόταν ο συντελεστής δόμησης και περιοριζόταν ο συντελεστής κάλυψης θα έμενε χώρος για κανένα πάρκο.
Ο παλιος οικιστικός νόμος αφορούσε σε υποχρεωτική εισφορά σε γη, άρα εξοικονόμηση κοινόχρηστων χώρων. Η αντικατάστασή του από εισφορά σε χρήμα ήταν εις βάρος των κοινόχρηστων χώρων κι ένας γρήγορος τρόπος να τροφοδοτηθούν τα ταμεία του κράτου. Άφησε το στίγμα του στην καταστροφή του οικιστικού χώρου, μην αφήνοντας ελεύθερους χώρους στις πόλεις.
Το σχόλιο είναι σωστό, έδωσε προτεραιότητα, αλλά κάνοντας επιλογές που κάθε άλλο παρά ωφέλησαν τις πόλεις. Δε χρειάζεται να είσαι και ειδικός, οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Από το 1979 ως σήμερα δεν είδαμε και μεγάλη ωφέλεια ως προς την εξοικονόμηση κοινόχρηστων χώρων, και είναι αρκετά χρόνια.Ευχαριστώ για το feedback, μου θύμισες για ποιο λόγο ήταν ενδιαφέρον το τόπικ αυτό εξαρχής!
Προφανώς είσαι του επαγγέλματος και τα γνωρίζεις καλύτερα, οπότε εκτιμώ τα σχόλια
Με μια πρόχειρη έρευνα βρίσκω το σχόλιο :
(...)Η βασικότερη, όμως, αιτία είναι καθαρά πολιτική. Με εξαίρεση την περίοδο Μάνου- Τρίτση οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, διαχρονικά, δεν έδωσαν την αναγκαία προτεραιότητα στον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό. Ίσως γιατί υπήρχαν οι προτεραιότητες των μεγάλων έργων. Ίσως πάλι γιατί οι αποφάσεις στα πολεοδομικά και χωροταξικά ζητήματα δεν παράγουν άμεσα αποτελέσματα. Ανάλογες, δυστυχώς, λογικές επικράτησαν διαχρονικά και σ΄ ένα μεγάλο μέρος αιρετών της αυτοδιοίκησης Τελικά, είναι ζήτημα πολιτικών προτεραιοτήτων.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Σόρυ προσέθεσα και ένα 2ο μετάΤο σχόλιο είναι σωστό, έδωσε προτεραιότητα, αλλά κάνοντας επιλογές που κάθε άλλο παρά ωφέλησαν τις πόλεις. Δε χρειάζεται να είσαι και ειδικός, οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Από το 1979 ως σήμερα δεν είδαμε και μεγάλη ωφέλεια ως προς την εξοικονόμηση κοινόχρηστων χώρων, και είναι αρκετά χρόνια.
Η εκτός σχεδίου δόμηση είναι άλλη συζήτηση και πάντως δεν είναι εργαλείο για την "αποτσιμεντοποίηση" των πόλεων. Ο όρος "εκτός σχεδίου δόμηση" είναι ελληνική πρωτοτυπία σε παγκόσμιο επίπεδο. Αν ήθελε να κάνει κάτι (και μπορούσε) έπρεπε να καταργήσει την εκτός σχεδίου δόμηση και να παραχωρήσει τους χώρους σε περιαστικό πράσινο, οχι να νομοθετήσει για την κατώτατη αρτιότητα των οικοπέδων! Αλλά χρειάζεται πολιτική βούληση, φυσικά.Ευχαριστώ για το feedback, μου θύμισες για ποιο λόγο ήταν ενδιαφέρον το τόπικ αυτό εξαρχής!
Προφανώς είσαι του επαγγέλματος και τα γνωρίζεις καλύτερα, οπότε εκτιμώ τα σχόλια
Με μια πρόχειρη έρευνα βρίσκω το σχόλιο :
(...)Η βασικότερη, όμως, αιτία είναι καθαρά πολιτική. Με εξαίρεση την περίοδο Μάνου- Τρίτση οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, διαχρονικά, δεν έδωσαν την αναγκαία προτεραιότητα στον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό. Ίσως γιατί υπήρχαν οι προτεραιότητες των μεγάλων έργων. Ίσως πάλι γιατί οι αποφάσεις στα πολεοδομικά και χωροταξικά ζητήματα δεν παράγουν άμεσα αποτελέσματα. Ανάλογες, δυστυχώς, λογικές επικράτησαν διαχρονικά και σ΄ ένα μεγάλο μέρος αιρετών της αυτοδιοίκησης Τελικά, είναι ζήτημα πολιτικών προτεραιοτήτων.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Επίσης
«Κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε το υπουργείο Περιβάλλοντος να προχωρήσει στην άμεση κατάργηση όλων των πολεοδομικών παρεκκλίσεων και στη μείωση των τετραγωνικών που επιτρέπεται να κτίσει κάποιος στις εκτός σχεδίου περιοχές», εκτιμά η κ. Κλουτσινιώτη. «Παράλληλα, θα πρέπει να απαγορεύσει πλήρως τη δόμηση στα δάση, στη γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας και τις περιοχές δίπλα στο εθνικό οδικό δίκτυο και να ασχοληθεί με τον πολεοδομικό σχεδιασμό. Ο Στέφανος Μάνος έκανε πριν από 30 χρόνια μια πολύ δραστική παρέμβαση: θέσπισε την κατώτατη αρτιότητα των 20 στρεμμάτων στην Αττική σε μια εποχή που γινόταν χαμός με τα αυθαίρετα και τελικά το αποτέλεσμα τον δικαίωσε».
Στα τέλη της δεκαετίας του '70 ήρθε ο Στέφανος Μάνος να εκσυγχρονίσει την πολεοδομική νομοθεσία. Οι νόμοι του είχαν τη φιλοδοξία για κάτι καλύτερο? για παράδειγμα, αύξησε τις αρτιότητες στις εκτός σχεδίου περιοχές... και δεν εξελέγη βουλευτής! Ηρθε λοιπόν ο Αντώνης Τρίτσης και έκανε τον 1337/83. Ο νόμος αυτός προέβλεπε τη δημιουργία ενός νέου εργαλείου για την εκτός σχεδίου δόμηση, τις Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ), τις οποίες «βάφτισε» χωροταξικά σχέδια... επειδή η Ε. Ε. ζητούσε σχεδιασμό για να χρηματοδοτήσει έργα».
kathimerini.gr | Ωρα κρίσης για τη δόμηση εκτός σχεδίου
Δε γνωρίζω αρκετά για να κάνω αντίλογο, απλώς παραθέτω έτσι; Προς συζήτηση