• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Περί υποκρισίας του πολιτικού συστήματος

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.964
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
αυτο το νουμερο έλειπε τώρα...
ρε σεις δεν κάνομε και μεις ένα??
 

maltakias

Member
Μηνύματα
2.538
Likes
3.226
Επόμενο Ταξίδι
Όπου λάχει
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Η τοπική οργάνωση της ΝΔ Αγίου Φανουρίου προσχώρησε σύσσωμη στη ΧΑ.
Αίμα,τιμή,Ντόρα Μπακογιάννη.
 
Μηνύματα
1.619
Likes
782
Επόμενο Ταξίδι
Χονγκ Κονγκ
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Ποιο ειναι το νοημα της κριτικης σε καποιον που ηθελε να συνεργαστει με την ντορα αλλα δεν το καταφερε γιατι τον πουλησε και σε εκεινον που διαλαλούσε οτι θελει την πολιτικη χωρις τους πολιτικους,και τελικα συνεργαστηκε με εναν απο αυτους?
Προφανως κανενα!

Επισης στην 3ετια 1990 με 1993 που το δημοσιο χρεος ανεβηκε απο το 79,6 στο 108,7,ας θυμηθουμε ποιος ηταν στο υποργειο οικονομικων.

Αλλα εγω δεν θελω να ασχολουμε με το παρελθον γιατι αυτοι οι κυριοι αλλαζουν θεσεις καθε μερα.
Πότε άλλαξε θέσεις ο Μάνος; Ίσα ίσα, μαλώνει με τους πάντες γιατί παραείναι ξεροκέφαλος στις θέσεις του!

10+1 λόγοι για να ψηφίσεις το Στέφανο Μάνο και τη Δράση. Προπαντός όμως το Μάνο. « ikera


  • Ο Στέφανος Μάνος ήταν ο μόνος Υπουργός Οικονομικών που κατάφερε και δημιούργησε πρωτογενές πλεόνασμα στο κράτος, μετά από 20 χρόνια από τη χούντα.
  • Τα εξής σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν χωρίς τη συμμετοχή του δημοσίου, δηλαδή δε χρηματοδοτήθηκαν μέσω της φορολογίας:
  • Μετρό Αθήνας (βλ. παράλληλα το Μετρό της Θεσσαλονίκης του οποίου η σύμβαση υπογράφηκε το 1994, κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, σε τι σημείο είναι ακόμα οι εργασίες)
  • Αττική Οδός (Σταυρού – Ελευσίνας)
  • Αεροδρόμιο Σπάτων – Ελευθέριος Βενιζέλος
  • Δημιουργία για πρώτη φορά Υπουργείου Περιβάλλοντος και Χωροταξίας (1980–1)
  • Απόσυρση: Το μέτρο της απόσυρσης το έφερε εκείνος πρώτος στην Ελλάδα. 332.453 ρυπογόνα και παλιά αυτοκίνητα απομακρύνθηκαν με χιλιάδες οικογένειες να παίρνουν νεότερα και φθηνότερα αυτοκίνητα.
  • Απομάκρυνε το Εργοστάσιο της ΔΕΗ από το Κερατσίνι, απομακρύνοντας τεράστιο μέρος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης
  • Μετέφερε το εργοστάσιο του Γκαζιού από την Αθήνα στην Ελευσίνα
  • Λεωφορειόδρομοι (κατηγορήθηκε ως «αντιδημοτικό» έργο)
  • Πρώτη πεζοδρόμηση που έγινε ποτέ (Βουκουρεστίου και Βαλαωρίτου στην Αθήνα)
  • Χαρακτηρισμός 400 παραδοσιακών οικισμών (Ζαγόρια, Πήλιο, Κυκλάδες κ.ά) [3]
  • Πεζοδρόμηση για τη διατήρηση του χαρακτήρα της Πλάκας
  • Μεταφορά συντελεστή δόμησης, για να σωθούν τα διατηρητέα (1978)[3]
  • Θέσπισε το μέγιστο συντελεστή δόμησης, προκειμένου να σταματήσει η τσιμεντοποίηση της Αθήνας [3]
  • Υποχρεωτικές θέσεις πάρκινγκ στις νέες κατοικίες (ναι το γκαράζ που έχεις στο ισόγειο της πολυκατοικίας σου, Νόμος 960/1979)
  • Καμπάνια για την πάταξη της φοροδιαφυγής «Αγαπάς την Ελλάδα; Απόδειξη!»
  • Σήμανση στα τσιγάρα ότι «Το κάπνισμα μπορεί να σκοτώσει»
  • Οι πρώτοι παιδότοποι στην Ελλάδα
  • Αλλαγή του οικιστικού νόμου της δεκαετίας του 1920 (!). Με το νόμο 947/1979 καθιερώνεται η «εισφορά σε γη και σε χρήμα» των οικοπέδων που μπαίνουν στο σχέδιο πόλης, προκειμένου να υπάρχουν κοινόχρηστοι χώροι (πάρκα σχολεία, πλατείες κλπ)
  • Απαγόρευση δημιουργίας μεγάλων βιομηχανιών στην Αττική και αυστηροί περιβαλλοντικοί κανονισμοί, ενώ μέχρι τότε δεν ίσχυε τίποτα (1980)
Σκεφτείτε πώς θα ήταν η ζωή σας χωρίς αυτά.

  • Άνοιξε την αγορά για την κινητή τηλεφωνία. Ναι, εκείνος πρωτοστάτησε στο να έχουμε άηφόνια στην Ελλάδα.
  • Καθιέρωσε για πρώτη φορά το leasing προκειμένου να διευκολυνθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις
  • Κατάργησε αγορανομικές διατάξεις της Κατοχής (!), απελευθερώνεται η κίνηση κεφαλαίων και το ωράριο των καταστημάτων
  • Ιδιωτικοποίηση ΟΤΕ. Την προτείνει και την προχωρά. Τη σταματά ο Σημίτης, το Σεπτέμβριο του 1993 με την πρόταση να είναι 100% κρατικός. Τελικά τον ιδιωτικοποίησε ο ίδιος παραχωρώντας το 49% σε ιδιώτες. Εξαιτίας αυτού καθυστερεί η είσοδος της Ελλάδας στην ΟΝΕ.
  • Κατάργηση των μονοπωλίων του ΟΤΕ (ν.2075/92 Α129 και ν.2167/93 Α141) και της ΔΕΗ (ν.2165/93 Α127)
  • Η σύγχρονη τουριστική πολιτική – μαρίνες, καζίνο – (ν.2160/93 Α118)
    η απελευθέρωση των τιμών (Απόφαση Επιτροπής Τιμών και Εισοδημάτων 23 04 92 Β344) και του ωραρίου (Απόφαση Επιτροπής Τιμών και Εισοδημάτων 21 07 92 Α163)
  • η απελευθέρωση του ελεγκτικού επαγγέλματος (Προεδρικό Διάταγμα 226/92 Α120 και Π.Δ. 121/93 Α53)
  • η βασική ασφαλιστική μεταρρύθμιση (ν.2084/92 Α165)
  • η κατάργηση των φόρων πολυτελείας και του συντελεστή 36% του ΦΠΑ χάρη στην οποία άνθισε ο κλάδος εμπορίας ηλεκτρονικών ειδών και εξαφανίστηκε το σχετικό λαθρεμπόριο (ν.2093/92 Α181)
  • η διευκόλυνση των επιχειρηματικών συγχωνεύσεων και μετασχηματισμών (ν.2166/93 Α137
  • Δημιουργεί «αντίπαλες πόλεις» προκειμένου να επιτευχθεί η αποκέντρωση. Θεσσαλονίκη, Βόλος-Λάρισα, Πάτρα, Ηράκλειο, Γιάννενα, Καβάλα, Πτολεμαΐδα – Κοζάνη αποκτούν έργα υποδομής και κίνητρα για την εγκατάσταση δραστηριοτήτων.
 

maltakias

Member
Μηνύματα
2.538
Likes
3.226
Επόμενο Ταξίδι
Όπου λάχει
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
10+1 λόγοι;

Όταν μάθουν να μετράνε εκεί στη ΔΡΑΣΗ θα το ξανασκεφτούμε.
Θα τους έχει μείνει από τα Μητσοτάκια μαθηματικά "0+0=14".
 
Μηνύματα
1.619
Likes
782
Επόμενο Ταξίδι
Χονγκ Κονγκ
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
10+1 λόγοι;

Όταν μάθουν να μετράνε εκεί στη ΔΡΑΣΗ θα το ξανασκεφτούμε.
Θα τους έχει μείνει από τα Μητσοτάκια μαθηματικά "0+0=14".
Xαχαα αμάν ρε maltakia, your middle name is προκατάληψη! Άνοιξε το λινκ, δεν είναι αυτοί που παρέθεσα οι λόγοι, αυτοί είναι η ανάλυση ενός από αυτούς!
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.941
Likes
44.924
  • Μεταφορά συντελεστή δόμησης, για να σωθούν τα διατηρητέα (1978)[3]
  • Θέσπισε το μέγιστο συντελεστή δόμησης, προκειμένου να σταματήσει η τσιμεντοποίηση της Αθήνας [3]
Ο μέγιστος συντελεστής δόμησης οδήγησε σε μεγαλύτερη κάλυψη, άρα εκτεταμένη τσιμεντοποίηση. Αν αυξανόταν ο συντελεστής δόμησης και περιοριζόταν ο συντελεστής κάλυψης θα έμενε χώρος για κανένα πάρκο.




  • Αλλαγή του οικιστικού νόμου της δεκαετίας του 1920 (!). Με το νόμο 947/1979 καθιερώνεται η «εισφορά σε γη και σε χρήμα» των οικοπέδων που μπαίνουν στο σχέδιο πόλης, προκειμένου να υπάρχουν κοινόχρηστοι χώροι (πάρκα σχολεία, πλατείες κλπ).
Ο παλιος οικιστικός νόμος αφορούσε σε υποχρεωτική εισφορά σε γη, άρα εξοικονόμηση κοινόχρηστων χώρων. Η αντικατάστασή του από εισφορά σε χρήμα ήταν εις βάρος των κοινόχρηστων χώρων κι ένας γρήγορος τρόπος να τροφοδοτηθούν τα ταμεία του κράτους. Άφησε το στίγμα του στην καταστροφή του οικιστικού χώρου, μην αφήνοντας ελεύθερους κοινόχρηστους χώρους στις πόλεις.
Κάπως διαστρεβλωμένα τα παρουσιάζει.
 
Μηνύματα
1.619
Likes
782
Επόμενο Ταξίδι
Χονγκ Κονγκ
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Ο μέγιστος συντελεστής δόμησης οδήγησε σε μεγαλύτερη κάλυψη, άρα εκτεταμένη τσιμεντοποίηση. Αν αυξανόταν ο συντελεστής δόμησης και περιοριζόταν ο συντελεστής κάλυψης θα έμενε χώρος για κανένα πάρκο.


Ο παλιος οικιστικός νόμος αφορούσε σε υποχρεωτική εισφορά σε γη, άρα εξοικονόμηση κοινόχρηστων χώρων. Η αντικατάστασή του από εισφορά σε χρήμα ήταν εις βάρος των κοινόχρηστων χώρων κι ένας γρήγορος τρόπος να τροφοδοτηθούν τα ταμεία του κράτου. Άφησε το στίγμα του στην καταστροφή του οικιστικού χώρου, μην αφήνοντας ελεύθερους χώρους στις πόλεις.
Ευχαριστώ για το feedback, μου θύμισες για ποιο λόγο ήταν ενδιαφέρον το τόπικ αυτό εξαρχής!
Προφανώς είσαι του επαγγέλματος και τα γνωρίζεις καλύτερα, οπότε εκτιμώ τα σχόλια

Με μια πρόχειρη έρευνα βρίσκω το σχόλιο :


(...)Η βασικότερη, όμως, αιτία είναι καθαρά πολιτική. Με εξαίρεση την περίοδο Μάνου- Τρίτση οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, διαχρονικά, δεν έδωσαν την αναγκαία προτεραιότητα στον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό. Ίσως γιατί υπήρχαν οι προτεραιότητες των μεγάλων έργων. Ίσως πάλι γιατί οι αποφάσεις στα πολεοδομικά και χωροταξικά ζητήματα δεν παράγουν άμεσα αποτελέσματα. Ανάλογες, δυστυχώς, λογικές επικράτησαν διαχρονικά και σ΄ ένα μεγάλο μέρος αιρετών της αυτοδιοίκησης Τελικά, είναι ζήτημα πολιτικών προτεραιοτήτων.

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Επίσης
«Κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε το υπουργείο Περιβάλλοντος να προχωρήσει στην άμεση κατάργηση όλων των πολεοδομικών παρεκκλίσεων και στη μείωση των τετραγωνικών που επιτρέπεται να κτίσει κάποιος στις εκτός σχεδίου περιοχές», εκτιμά η κ. Κλουτσινιώτη. «Παράλληλα, θα πρέπει να απαγορεύσει πλήρως τη δόμηση στα δάση, στη γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας και τις περιοχές δίπλα στο εθνικό οδικό δίκτυο και να ασχοληθεί με τον πολεοδομικό σχεδιασμό. Ο Στέφανος Μάνος έκανε πριν από 30 χρόνια μια πολύ δραστική παρέμβαση: θέσπισε την κατώτατη αρτιότητα των 20 στρεμμάτων στην Αττική σε μια εποχή που γινόταν χαμός με τα αυθαίρετα και τελικά το αποτέλεσμα τον δικαίωσε».

Στα τέλη της δεκαετίας του '70 ήρθε ο Στέφανος Μάνος να εκσυγχρονίσει την πολεοδομική νομοθεσία. Οι νόμοι του είχαν τη φιλοδοξία για κάτι καλύτερο? για παράδειγμα, αύξησε τις αρτιότητες στις εκτός σχεδίου περιοχές... και δεν εξελέγη βουλευτής! Ηρθε λοιπόν ο Αντώνης Τρίτσης και έκανε τον 1337/83. Ο νόμος αυτός προέβλεπε τη δημιουργία ενός νέου εργαλείου για την εκτός σχεδίου δόμηση, τις Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ), τις οποίες «βάφτισε» χωροταξικά σχέδια... επειδή η Ε. Ε. ζητούσε σχεδιασμό για να χρηματοδοτήσει έργα».

kathimerini.gr | Ωρα κρίσης για τη δόμηση εκτός σχεδίου

Δε γνωρίζω αρκετά για να κάνω αντίλογο, απλώς παραθέτω έτσι; Προς συζήτηση
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.941
Likes
44.924
Ευχαριστώ για το feedback, μου θύμισες για ποιο λόγο ήταν ενδιαφέρον το τόπικ αυτό εξαρχής!
Προφανώς είσαι του επαγγέλματος και τα γνωρίζεις καλύτερα, οπότε εκτιμώ τα σχόλια

Με μια πρόχειρη έρευνα βρίσκω το σχόλιο :


(...)Η βασικότερη, όμως, αιτία είναι καθαρά πολιτική. Με εξαίρεση την περίοδο Μάνου- Τρίτση οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, διαχρονικά, δεν έδωσαν την αναγκαία προτεραιότητα στον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό. Ίσως γιατί υπήρχαν οι προτεραιότητες των μεγάλων έργων. Ίσως πάλι γιατί οι αποφάσεις στα πολεοδομικά και χωροταξικά ζητήματα δεν παράγουν άμεσα αποτελέσματα. Ανάλογες, δυστυχώς, λογικές επικράτησαν διαχρονικά και σ΄ ένα μεγάλο μέρος αιρετών της αυτοδιοίκησης Τελικά, είναι ζήτημα πολιτικών προτεραιοτήτων.

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Το σχόλιο είναι σωστό, έδωσε προτεραιότητα, αλλά κάνοντας επιλογές που κάθε άλλο παρά ωφέλησαν τις πόλεις. Δε χρειάζεται να είσαι και ειδικός, οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Από το 1979 ως σήμερα δεν είδαμε και μεγάλη ωφέλεια ως προς την εξοικονόμηση κοινόχρηστων χώρων, και είναι αρκετά χρόνια.
 
Μηνύματα
1.619
Likes
782
Επόμενο Ταξίδι
Χονγκ Κονγκ
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
Το σχόλιο είναι σωστό, έδωσε προτεραιότητα, αλλά κάνοντας επιλογές που κάθε άλλο παρά ωφέλησαν τις πόλεις. Δε χρειάζεται να είσαι και ειδικός, οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Από το 1979 ως σήμερα δεν είδαμε και μεγάλη ωφέλεια ως προς την εξοικονόμηση κοινόχρηστων χώρων, και είναι αρκετά χρόνια.
Σόρυ προσέθεσα και ένα 2ο μετά
 

thessaris

Member
Μηνύματα
619
Likes
931
Θέλω να πω ξανά δυο λογάκια για το θέμα Τζήμερου γιατί βλέπω ότι συζητήθηκε αρκετά στο forum και με έχει προβληματίσει κι εμένα αρκετά.

Έχω ξαναγράψει ότι ψήφισα Δράση στις προηγούμενες εκλογές διότι εκτιμώ απεριόριστα στον Στέφανο Μάνο και για τις απόψεις του και για το έργο του. Και σίγουρα το σχέδιο για τη βασική εθνική σύνταξη των 700 ? έχει πολλά κενά και στο σύνολο πάσχει, είναι όμως μια πολύ καλή αρχή για συζήτηση σχετικά με το βασικό δεδομένο κάθε δυτικής δημοκρατίας με κάποιο επίπεδο κοινωνικής δικαιοσύνης, δηλ. το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Θεωρώ ότι η πρόταση για το 700άρι είναι πιο πολύ η εκκίνηση της συζήτησης για ένα δίκαιο σύστημα που θα προσφέρει το minimum της διαβίωσης ΓΙΑ ΚΑΘΕ πολίτη και στη συνέχεια ανάλογα με τις δυνατότητες του καθενός να παίρνεις καλύτερη σύνταξη, καλύτερη υγεία, καλύτερο σχολείο κλπ. Και μπράβο στον Μάνο που εισήγαγε στην ατζέντα της πολιτικής αυτή τη συζήτηση, έστω και με μια αδύναμη σε ρεαλισμό πρόταση.

Το θέμα είναι ότι μετά από την ανακοίνωση της συνεργασίας Μάνου-Τζήμερου, εγώ προσωπικά δεν μπορώ να ψηφίσω αυτό το σχήμα. Καταλαβαίνω την καλή προαίρεση του Μάνου, καταλαβαίνω ότι διαφωνεί σε πολλά με τη ΔΞ και το κάνει μόνο και μόνο ώστε να μπει στη βουλή και να βοηθήσει όσο μπορεί στο μετεκλογικό σκηνικό (το σίγουρο είναι ότι δεν έχει ανάγκη το μισθό του βουλευτή, είναι πλούσιος αρκετά).

Δυστυχώς όμως η αντίθεση μου με τον Τζήμερο και τη ΔΞ δεν είναι απλή και δεν εστιάζεται μόνο στο θέμα των μεταναστών. Η ΔΞ είναι κατά τη γνώμη μου η εφαρμογή του πειράματος του tea party της Αμερικής στην Ελλάδα.

Tea Party movement - Wikipedia, the free encyclopedia

Είναι ένα κίνημα που κινείται εκτός πολιτικής ουσιαστικά με ατζέντα σκληρά συντηρητική με σύγχρονο προσωπείο και αμφισβητεί το κατεστημένο των ΗΠΑ.

Έτσι και η ΔΞ βλέπω ότι ακολουθεί έναν αμερικανικού τύπου ακροδεξιό λόγο, εντελώς διαφορετικό από τον κλασικό λαϊκίστικο ακροδεξιό λόγο των ΧΑ, ΛΑΟΣ, Καμμένου, μερίδων της αριστεράς κλπ που μιλάνε για συνωμοσίες, Εβραίους, Μασόνους, κακούς Ευρωπαίους, Αμερικάνους κλπ. Είναι ένας λόγος που κυρίως στρέφεται ενάντια σε κάθε τι πολιτικό, εντελώς αφοριστικά και επικίνδυνα, εναντίον κυρίως του μουσουλμανισμού με απαράδεκτα ακραίες εως ρατσιστικές απόψεις, εναντίον της Τουρκίας και μάλιστα με απαράδεκτα ρατσιστικές εκφράσεις (μόνιμα πονηροί γείτονες, λες και είναι στο DNA του συγκεκριμένου λαού), εννοείται όσα γράφονται για τους μετανάστες, σκληρές φιλομιλιταριστικές απόψεις και μια light εκδοχή του χωρισμού κράτους εκκλησίας με σαφή προνόμια για την ορθοδοξία.

Αυτά όλα τα χαρακτηριστικά και αρκετά άλλα κρυμμένα διάσπαρτα στο πρόγραμμα της ΔΞ, την κάνουν για μένα εντελώς απωθητική εως και επικίνδυνη. Καταλαβαίνω ότι η σύγκλιση στο οικονομικό πεδίο (όπου κι εκεί έχουν ορισμένες πολύ σκληρές απόψεις, πχ για τον συνδικαλισμό) στην συγκεκριμένη περίσταση (κρίση και πραγματικός κίνδυνος για τν ευρωπαϊκή πορεία της χώρας) καθιστούν αναγκαία τη συνεργασία για τη Δράση, όμως το συγκεκριμένο κόμμα, η Δημιουργία Ξανά δεν έχει καμία μα καμία σχέση με φιλελευθερισμό, εκτός από το κομμάτι της ελεύθερης οικονομίας.

Πραγματικά εύχομαι να μπει ο Στέφανος Μάνος στη βουλή, όμως την ψήφο μου στο μόρφωμα του ελληνικού tea party δεν μπορώ να τη δώσω. Ήδη διαβάζω το πρόγραμμα της ΔΗΜΑΡ πάντως να δω αν μπορεί να μου δώσει ελπίδες (παρεμπιπτόντως η ΔΗΜΑΡ έχει έναν εξαιρετικό οικονομολόγο στις τάξεις της, έναν πραγματικό left liberal, τον Μάνο Ματσαγγάνη που μάλλον δεν απολαμβάνει της εμπιστοσύνης της ηγεσίας του κόμματος σε καμία περίπτωση)
 

paefstra

Member
Μηνύματα
13.941
Likes
44.924
Ευχαριστώ για το feedback, μου θύμισες για ποιο λόγο ήταν ενδιαφέρον το τόπικ αυτό εξαρχής!
Προφανώς είσαι του επαγγέλματος και τα γνωρίζεις καλύτερα, οπότε εκτιμώ τα σχόλια

Με μια πρόχειρη έρευνα βρίσκω το σχόλιο :


(...)Η βασικότερη, όμως, αιτία είναι καθαρά πολιτική. Με εξαίρεση την περίοδο Μάνου- Τρίτση οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, διαχρονικά, δεν έδωσαν την αναγκαία προτεραιότητα στον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό. Ίσως γιατί υπήρχαν οι προτεραιότητες των μεγάλων έργων. Ίσως πάλι γιατί οι αποφάσεις στα πολεοδομικά και χωροταξικά ζητήματα δεν παράγουν άμεσα αποτελέσματα. Ανάλογες, δυστυχώς, λογικές επικράτησαν διαχρονικά και σ΄ ένα μεγάλο μέρος αιρετών της αυτοδιοίκησης Τελικά, είναι ζήτημα πολιτικών προτεραιοτήτων.

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Επίσης
«Κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε το υπουργείο Περιβάλλοντος να προχωρήσει στην άμεση κατάργηση όλων των πολεοδομικών παρεκκλίσεων και στη μείωση των τετραγωνικών που επιτρέπεται να κτίσει κάποιος στις εκτός σχεδίου περιοχές», εκτιμά η κ. Κλουτσινιώτη. «Παράλληλα, θα πρέπει να απαγορεύσει πλήρως τη δόμηση στα δάση, στη γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας και τις περιοχές δίπλα στο εθνικό οδικό δίκτυο και να ασχοληθεί με τον πολεοδομικό σχεδιασμό. Ο Στέφανος Μάνος έκανε πριν από 30 χρόνια μια πολύ δραστική παρέμβαση: θέσπισε την κατώτατη αρτιότητα των 20 στρεμμάτων στην Αττική σε μια εποχή που γινόταν χαμός με τα αυθαίρετα και τελικά το αποτέλεσμα τον δικαίωσε».

Στα τέλη της δεκαετίας του '70 ήρθε ο Στέφανος Μάνος να εκσυγχρονίσει την πολεοδομική νομοθεσία. Οι νόμοι του είχαν τη φιλοδοξία για κάτι καλύτερο? για παράδειγμα, αύξησε τις αρτιότητες στις εκτός σχεδίου περιοχές... και δεν εξελέγη βουλευτής! Ηρθε λοιπόν ο Αντώνης Τρίτσης και έκανε τον 1337/83. Ο νόμος αυτός προέβλεπε τη δημιουργία ενός νέου εργαλείου για την εκτός σχεδίου δόμηση, τις Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ), τις οποίες «βάφτισε» χωροταξικά σχέδια... επειδή η Ε. Ε. ζητούσε σχεδιασμό για να χρηματοδοτήσει έργα».

kathimerini.gr | Ωρα κρίσης για τη δόμηση εκτός σχεδίου

Δε γνωρίζω αρκετά για να κάνω αντίλογο, απλώς παραθέτω έτσι; Προς συζήτηση
Η εκτός σχεδίου δόμηση είναι άλλη συζήτηση και πάντως δεν είναι εργαλείο για την "αποτσιμεντοποίηση" των πόλεων. Ο όρος "εκτός σχεδίου δόμηση" είναι ελληνική πρωτοτυπία σε παγκόσμιο επίπεδο. Αν ήθελε να κάνει κάτι (και μπορούσε) έπρεπε να καταργήσει την εκτός σχεδίου δόμηση και να παραχωρήσει τους χώρους σε περιαστικό πράσινο, οχι να νομοθετήσει για την κατώτατη αρτιότητα των οικοπέδων! Αλλά χρειάζεται πολιτική βούληση, φυσικά.
Για την κυρία που εισηγείται τη μείωση των στρεμμάτων που απαιτούνται για να χτίσει κανείς εκτός σχεδίου, δεν σχολιάζω...
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.210
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom