tripdreamer1975
Member
- Μηνύματα
- 852
- Likes
- 906
- Επόμενο Ταξίδι
- Κάπου μακριά
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λος Ρόκες
BANTAYAN ISLAND (για όσο προλαβαίνουμε…)
Ο σπόρος για αυτόν τον προορισμό φυτεύτηκε πολλά χρόνια πριν, σε μια ταξιδιωτική ιστορία της @go2dbeach σε αυτό εδώ το φόρουμ. Σε ευχαριστούμε για άλλη μια φορά από καρδιάς που μας σύστησες έναν δικό σου παράδεισο.
Ο παράδεισος λένε θέλει κόπο για να κατακτηθεί. Πόσο μάλλον για να εξερευνηθεί θα πω εγώ. Αυτή η απόσταση βέβαια είναι που τον προφυλάσσει και τον διατηρεί. Στην περίπτωση μας, “παράδεισος” για εμάς θα θεωρηθεί το νησί Bantayan, “κόπος” η σχετικά σύνθετη και αρκετά χρονοβόρα διαδρομή για να το φτάσεις και η ανάπτυξή του που έρχεται με βήμα ταχύ επιβάλει τη βιασύνη για να το “προλάβουμε”. Θα εξηγηθώ παρακάτω…
Περίπου 3 ώρες βόρεια από το Cebu City με το αυτοκίνητο (ή 4 με το λεωφορείο) βρίσκεται το λιμάνι Hagnaya, η “είσοδος” του Bantayan. Από εκεί, επιβίβαση στο ferry boat και σε μιάμιση ώρα περίπου άφιξη στο λιμάνι του Bantayan. Τέλος, ένα σύντομο τρίκυκλο και βρίσκεσαι στο κατάλυμα σου που κυρίως βρίσκεται στην περιοχή Santa Fe.
To Bantayan, είναι ένα κατάφυτο τροπικό νησί, περίπου στο μέγεθος της Ίου. Περιτριγυρίζεται από κατάλευκες παραλίες, για κάποιους ίσως αντίστοιχες του Boracay. Το “τουριστικό” κέντρο του νησιού είναι η Santa Fe, ένας αρκετά απλωμένος οικισμός με πληθώρα καταλυμάτων για όλα τα βαλάντια (ίσως όχι ακόμη για τα πολύ “δυνατά”). Στο κέντρο του, υπάρχουν 2 πεζόδρομοι με αρκετά εστιατόρια, 2 food courts, την μικρή αγορά του και κάποια μπαρς. Γενικά το vibe είναι πολύ χαλαρό, καθαρά νησιωτικό/ράθυμο και το νησί γενικά ενδείκνυται για όσους αναζητούν γαλήνη και ξεκούραση. Από τις 2 πλευρές περιτριγυρίζεται από κατάλευκες αμμώδεις παραλίες που και εκεί υπάρχουν αρκετά μπαράκια. Όλη η ζωή του νησιού, ειδικά την ώρα της δύσης του ήλιου μεταφέρεται στην μαγευτική Kota Beach, με το χαρακτηριστικό της sandbar που αλλάζει σχήμα και μέγεθος ανάλογα με την παλίρροια. Παιδάκια ακόμη με τις σχολικές στολές τους, λίγοι μικροπωλητές χειροποίητων, πωλητές οστράκων (scallops με τη σακκούλα..) για φαγητό, ζευγάρια κάθε ηλικίας, οικογένειες και λιγοστοί τουρίστες συνθέτουν την ανθρωπογεωγραφία της παραλίας.
Θα επιμείνω στο ¨λιγοστοί” για τους τουρίστες, γιατί σε όλη τη διάρκεια της διαμονής μας εκεί, παρόλη την high season λόγω εορτών δεν μπορώ να πω πως συνατήσαμε παραπάνω από 100-150 άλλους τουρίστες, τουλάχιστον “δυτικούς”. Ίσως τα Σαββατοκύριακα το νησί να αποτελεί απόδραση ντόπιων από το πολύ μεγαλύτερο Cebu ή και την πρωτεύουσα. Πάντως για την ώρα, μπορεί να χαρακτηριστεί ακόμη “ανεξερεύνητο” ή εκτός πεπατημένης, σίγουρα πάντως χαλαρό και απλόχωρο. Δυστυχώς όμως, αυτό δείχνει να τελειώνει: Γυρίζοντας στην Ελλάδα ενημερωθήκαμε ότι ξεκίνησαν κανονικές επιβατικές πτήσεις (Dash-8 ή ΑΤR) στο μικρό αεροδρόμιο του νησιού, αρχικά από Cebu και στη συνέχεια και από την Μανίλα. Το χειρότερο όμως είναι ένα πολυώροφο μεγαθήριο που κτίζεται ακριβώς στην καλύτερη γωνία της παραλίας, δίπλα από το χαρακτηριστικό sandbar και κατά πολύ ψηλότερο από όλα τα φοικινόδεντρα που σκεπάζουν και “κρύβουν” όλη την υπόλοιπη δόμηση. Οι ντόπιοι μας είπαν ότι θα γίνει resort με καζίνο και εμπορικό κέντρο. Φεύ. Πάει η ατμόσφαιρα, έρχεται με βήμα ταχύ το νέο Boracay… O παράδεισος τελικά δεν μπορεί να περιμένει!
Στην περίπτωση μας το Bantayan αποτέλεσε παράδεισο και απαραίτητη στάση για relax και “κανονικές” διακοπές. Μετά τις απαραίτητες 2-3 ημέρες συνδυασμού ξάπλας στην παραλία, θάλασσας, μπυρίτσας-θαλασσινών και πάλι από την αρχή, αποφασίσαμε να δούμε τί άλλο έχει να μας προσφέρει το νησί. Για την ακρίβεια τα νησιά, αφού η εξόρμηση μας θα είναι με μικρό καϊκάκι. Πρώτη στάση το γειτονικό Hilantagan για snorkeling στον ύφαλο του (ΟΚ, έχουμε δει και καλύτερους) με τα πραγματικά εντυπωσιακά πολλά τροπικά ψαράκια.
Στη συνέχεια, απόβαση στο Virgin Island για… λίγο χαλάρωση. Πολύ όμορφη παραλία, οργανωμένη αυτή τη φορά αφού πρόκειται για ιδιωτικό νησί. Καλές υποδομές, εστιατόριο, μπαρ, λίγα bungalows και όμορφα μονοπάτια μέσα από το τροπικό δάσος προς άλλες πιο ήσυχες παραλίες, προσήνεμες όμως εκείνη την ημέρα οπότε όχι ιδανικές για κολύμπι. Η τελευταία μας στάση, θα είναι στο κυρίως νησί, το Baigad Lagoon. Άλλη μια αμμώδης γλώσσα, αυτή τη φορά κατάφυτη όμως δημιουργεί μια ρηχή lagoon στην οποία μπορεί κάποιος είτε να κολυμπήσει/περπατήσει είτε να εξερευνήσει με καγιάκ τα μανγκρόβια στις γύρω όχθες. Όμορφο τοπίο, αρκετά διαφορετικό και εντυπωσιακό.
Τις επόμενες ημέρες, σειρά είχε η ενδοχώρα του Bantayan και μια σταγόνα τοπική κουλτούρα. Επιβίβαση σε τρίκυκλο και μια σύντομη διαδρομή 20 περίπου λεπτών μας φέρνει στην ομόνυμη πρωτεύουσα του νησιού και μεγαλύτερη “πόλη”. Εκεί δεσπόζει η εκκλησία των Αποστόλων Πέτρου & Παύλου, με την εντυπωσιακή ισπανική αρχιτεκτονική της και τον πλούσιο διάκοσμο. Αποτελεί ένα από τα παλαιότερα αποικιακά κτίσματα στην περιοχή (1580), και η παλαιότερη εκκλησία στο αρχιπέλαγος. Η πόλη είναι αρκετά “τακτοποιημένη” για τα δεδομένα της χώρας, έχει μεγάλα πάρκα και φιλοξενεί το εμπορικό/αλιευτικό λιμάνι του νησιού όπως φυσικά και τη διάσημη κεντρική αγορά. Η αγορά είναι διάσημη ειδικά για τα αποξηραμένα ψάρια της, κάθε είδους και μεγέθους και μάλλον από τη χαρακτηριστική μυρωδιά τους… Μπροστά σε αυτή τη μυρωδιά, οι πάγκοι με τα φρέσκα θαλασσινά και ψάρια αποτελούσαν όαση όσφρησης. Παρόλα αυτά, πάντα μια βόλτα στις αγορές ενός τόπου ερεθίζει τις αισθήσεις και δίνει ενδιαφέρουσες εικόνες από την καθημερινότητα των ντόπιων.
Λίγα λεπτά έξω από την πόλη, το τοπίο αλλάζει πάλι. Στο Obo-Ob βρίσκεται ένα “οικοπάρκο” σε μια μεγάλη έκταση με μανγκρόβια δίπλα στη θάλασσα. Η πρόσβαση γίνεται ανάλογα με την άμπωτη είτε με καγιάκ είτε με ξύλινους διαδρόμους πάνω από το νερό, λιγοστό στην περίπτωση μας. Ωραία φύση, διαφορετικές εικόνες, πλήθος πουλιών, θέα πάνω από τα μανγκρόβια προς τη θάλασσα και εντυπωσιακή η διαδρομή.
Στη συνέχεια, η διαδρομή μας οδηγεί στην -κατά τη γνώμη όλων μας- πιο ονειρεμένη παραλία του νησιού, την Sandira ή κατά τους τουρίστες Paradise Beach. Και όχι άδικα. Συμμαζεμένο μέγεθος με πολύ λίγο κόσμο, κατάλευκη άμμος σαν πούδρα, προστατευμένη από τον καιρό και τον ήλιο από αιχμηρούς βράχους και από τα πιο γαλανά και κρυστάλλινα νερά που είδαμε στην χώρα. Καρτ-ποστάλ στην κυριολεξία. Στις άκρες της, κρυμμένες από βράχια υπάρχουν πολλές ακόμη μίνι-παραλίες, με χώρο και ιδιωτικότητα για όλους. Και πάνω στους βράχους, 3-4 ψηλότερα, χώρος για πικ-νικ με αραιά δέντρα για τον απαραίτητο ίσκιο, δροσερή θαλασσινή αύρα και ατελείωτη θέα.
Μετά από αυτή την ανακάλυψη (την οποία φυσικά τιμήσαμε και άλλες φορές), το επόμενο “αξιοθέατο” μας φάνηκε “λίγο”. Πρόκειται για τον χώρο ενός resort στην παραλία Sugar Beach. Η παραλία όμορφη, δυτική οπότε σίγουρα θα βλέπει υπέροχο ηλιοβασίλεμα, αλλά στην περίπτωση μας τελείως ρηχή λόγω άμπωτης, οπότε καλή για… πεζοπορία και όχι για βουτιές ή κολύμπι.
Στον ίδιο χώρο, φιλοξενείται το σπήλαιο Ogtong. Πρόκειται για μια μικρή αλλά όμορφη σπηλιά με φυσική πισίνα γλυκού νερού, κάτι σαν μικρή Cenote. Το νερό είναι αρκετά δροσερό, πολύ διαυγές και χωρίς μεγάλο βάθος. Μπορείς να προχωρήσεις γύρω στα 20-25μ προς τα μέσα ώστε να αποφύγεις και την πολυκοσμία (και τις 100άδες selfies) του σημείου εισόδου.
Οι υπόλοιπες μέρες στο νησί κύλησαν κυρίως στις παραλίες με τις απογευματινές ώρες και τα ηλιοβασιλέματα να κλέβουν την παράσταση αλλά κυρίως την καρδιά μας. Η απόλυτη ηρεμία διακοπτόταν μόνο από τα τύμπανα και τους χορούς των κατοίκων στις εντατικές πρόβες τους (ο Lapu-Lapu και τα παλικάρια του…) για το μεγάλο φεστιβάλ Sinulog που θα γινόταν σε λίγες ημέρες. Φρενήρεις προετοιμασίες, στις οποίες συμμετέχει κυριολεκτικά όλο το νησί. Και αυτά, μετά από λίγο έγιναν ευχάριστη μουσική υπόκρουση στα αυτιά μας και οι μελωδίες τους οικείες.
Οι χαλαροί ρυθμοί του νησιού, η “απλοχωριά” και η έλλειψη συνωστισμού, οι κοντινές αποστάσεις, η ηρεμία, οι εξαιρετικές τιμές και οι πολλές επιλογές φαγητού και φυσικά η γλυκύτητα, η ζεστή φιλοξενία και το χαμόγελο των ντόπιων έκαναν αυτό το νησί το highlight του ταξιδιού μας στις Φιλιππίνες.
Το Bantayan είναι ακόμη τέλειο για όσους αναζητούν χαλάρωση, γαλήνη, φυσική ομορφιά, τροπικές παραλίες και τοπία και πάνω από όλα μια αυθεντική φιλιππινέζικη εμπειρία. Σπεύσατε όμως σύντομα! Γιατί πολλά αλλάζουν, ελπίζω τελικά να αποδειχθεί προς το καλύτερο, τουλάχιστον για τους κατοίκους του.
Ο σπόρος για αυτόν τον προορισμό φυτεύτηκε πολλά χρόνια πριν, σε μια ταξιδιωτική ιστορία της @go2dbeach σε αυτό εδώ το φόρουμ. Σε ευχαριστούμε για άλλη μια φορά από καρδιάς που μας σύστησες έναν δικό σου παράδεισο.

Ο παράδεισος λένε θέλει κόπο για να κατακτηθεί. Πόσο μάλλον για να εξερευνηθεί θα πω εγώ. Αυτή η απόσταση βέβαια είναι που τον προφυλάσσει και τον διατηρεί. Στην περίπτωση μας, “παράδεισος” για εμάς θα θεωρηθεί το νησί Bantayan, “κόπος” η σχετικά σύνθετη και αρκετά χρονοβόρα διαδρομή για να το φτάσεις και η ανάπτυξή του που έρχεται με βήμα ταχύ επιβάλει τη βιασύνη για να το “προλάβουμε”. Θα εξηγηθώ παρακάτω…
Περίπου 3 ώρες βόρεια από το Cebu City με το αυτοκίνητο (ή 4 με το λεωφορείο) βρίσκεται το λιμάνι Hagnaya, η “είσοδος” του Bantayan. Από εκεί, επιβίβαση στο ferry boat και σε μιάμιση ώρα περίπου άφιξη στο λιμάνι του Bantayan. Τέλος, ένα σύντομο τρίκυκλο και βρίσκεσαι στο κατάλυμα σου που κυρίως βρίσκεται στην περιοχή Santa Fe.

To Bantayan, είναι ένα κατάφυτο τροπικό νησί, περίπου στο μέγεθος της Ίου. Περιτριγυρίζεται από κατάλευκες παραλίες, για κάποιους ίσως αντίστοιχες του Boracay. Το “τουριστικό” κέντρο του νησιού είναι η Santa Fe, ένας αρκετά απλωμένος οικισμός με πληθώρα καταλυμάτων για όλα τα βαλάντια (ίσως όχι ακόμη για τα πολύ “δυνατά”). Στο κέντρο του, υπάρχουν 2 πεζόδρομοι με αρκετά εστιατόρια, 2 food courts, την μικρή αγορά του και κάποια μπαρς. Γενικά το vibe είναι πολύ χαλαρό, καθαρά νησιωτικό/ράθυμο και το νησί γενικά ενδείκνυται για όσους αναζητούν γαλήνη και ξεκούραση. Από τις 2 πλευρές περιτριγυρίζεται από κατάλευκες αμμώδεις παραλίες που και εκεί υπάρχουν αρκετά μπαράκια. Όλη η ζωή του νησιού, ειδικά την ώρα της δύσης του ήλιου μεταφέρεται στην μαγευτική Kota Beach, με το χαρακτηριστικό της sandbar που αλλάζει σχήμα και μέγεθος ανάλογα με την παλίρροια. Παιδάκια ακόμη με τις σχολικές στολές τους, λίγοι μικροπωλητές χειροποίητων, πωλητές οστράκων (scallops με τη σακκούλα..) για φαγητό, ζευγάρια κάθε ηλικίας, οικογένειες και λιγοστοί τουρίστες συνθέτουν την ανθρωπογεωγραφία της παραλίας.

Θα επιμείνω στο ¨λιγοστοί” για τους τουρίστες, γιατί σε όλη τη διάρκεια της διαμονής μας εκεί, παρόλη την high season λόγω εορτών δεν μπορώ να πω πως συνατήσαμε παραπάνω από 100-150 άλλους τουρίστες, τουλάχιστον “δυτικούς”. Ίσως τα Σαββατοκύριακα το νησί να αποτελεί απόδραση ντόπιων από το πολύ μεγαλύτερο Cebu ή και την πρωτεύουσα. Πάντως για την ώρα, μπορεί να χαρακτηριστεί ακόμη “ανεξερεύνητο” ή εκτός πεπατημένης, σίγουρα πάντως χαλαρό και απλόχωρο. Δυστυχώς όμως, αυτό δείχνει να τελειώνει: Γυρίζοντας στην Ελλάδα ενημερωθήκαμε ότι ξεκίνησαν κανονικές επιβατικές πτήσεις (Dash-8 ή ΑΤR) στο μικρό αεροδρόμιο του νησιού, αρχικά από Cebu και στη συνέχεια και από την Μανίλα. Το χειρότερο όμως είναι ένα πολυώροφο μεγαθήριο που κτίζεται ακριβώς στην καλύτερη γωνία της παραλίας, δίπλα από το χαρακτηριστικό sandbar και κατά πολύ ψηλότερο από όλα τα φοικινόδεντρα που σκεπάζουν και “κρύβουν” όλη την υπόλοιπη δόμηση. Οι ντόπιοι μας είπαν ότι θα γίνει resort με καζίνο και εμπορικό κέντρο. Φεύ. Πάει η ατμόσφαιρα, έρχεται με βήμα ταχύ το νέο Boracay… O παράδεισος τελικά δεν μπορεί να περιμένει!

Στην περίπτωση μας το Bantayan αποτέλεσε παράδεισο και απαραίτητη στάση για relax και “κανονικές” διακοπές. Μετά τις απαραίτητες 2-3 ημέρες συνδυασμού ξάπλας στην παραλία, θάλασσας, μπυρίτσας-θαλασσινών και πάλι από την αρχή, αποφασίσαμε να δούμε τί άλλο έχει να μας προσφέρει το νησί. Για την ακρίβεια τα νησιά, αφού η εξόρμηση μας θα είναι με μικρό καϊκάκι. Πρώτη στάση το γειτονικό Hilantagan για snorkeling στον ύφαλο του (ΟΚ, έχουμε δει και καλύτερους) με τα πραγματικά εντυπωσιακά πολλά τροπικά ψαράκια.

Στη συνέχεια, απόβαση στο Virgin Island για… λίγο χαλάρωση. Πολύ όμορφη παραλία, οργανωμένη αυτή τη φορά αφού πρόκειται για ιδιωτικό νησί. Καλές υποδομές, εστιατόριο, μπαρ, λίγα bungalows και όμορφα μονοπάτια μέσα από το τροπικό δάσος προς άλλες πιο ήσυχες παραλίες, προσήνεμες όμως εκείνη την ημέρα οπότε όχι ιδανικές για κολύμπι. Η τελευταία μας στάση, θα είναι στο κυρίως νησί, το Baigad Lagoon. Άλλη μια αμμώδης γλώσσα, αυτή τη φορά κατάφυτη όμως δημιουργεί μια ρηχή lagoon στην οποία μπορεί κάποιος είτε να κολυμπήσει/περπατήσει είτε να εξερευνήσει με καγιάκ τα μανγκρόβια στις γύρω όχθες. Όμορφο τοπίο, αρκετά διαφορετικό και εντυπωσιακό.

Τις επόμενες ημέρες, σειρά είχε η ενδοχώρα του Bantayan και μια σταγόνα τοπική κουλτούρα. Επιβίβαση σε τρίκυκλο και μια σύντομη διαδρομή 20 περίπου λεπτών μας φέρνει στην ομόνυμη πρωτεύουσα του νησιού και μεγαλύτερη “πόλη”. Εκεί δεσπόζει η εκκλησία των Αποστόλων Πέτρου & Παύλου, με την εντυπωσιακή ισπανική αρχιτεκτονική της και τον πλούσιο διάκοσμο. Αποτελεί ένα από τα παλαιότερα αποικιακά κτίσματα στην περιοχή (1580), και η παλαιότερη εκκλησία στο αρχιπέλαγος. Η πόλη είναι αρκετά “τακτοποιημένη” για τα δεδομένα της χώρας, έχει μεγάλα πάρκα και φιλοξενεί το εμπορικό/αλιευτικό λιμάνι του νησιού όπως φυσικά και τη διάσημη κεντρική αγορά. Η αγορά είναι διάσημη ειδικά για τα αποξηραμένα ψάρια της, κάθε είδους και μεγέθους και μάλλον από τη χαρακτηριστική μυρωδιά τους… Μπροστά σε αυτή τη μυρωδιά, οι πάγκοι με τα φρέσκα θαλασσινά και ψάρια αποτελούσαν όαση όσφρησης. Παρόλα αυτά, πάντα μια βόλτα στις αγορές ενός τόπου ερεθίζει τις αισθήσεις και δίνει ενδιαφέρουσες εικόνες από την καθημερινότητα των ντόπιων.

Λίγα λεπτά έξω από την πόλη, το τοπίο αλλάζει πάλι. Στο Obo-Ob βρίσκεται ένα “οικοπάρκο” σε μια μεγάλη έκταση με μανγκρόβια δίπλα στη θάλασσα. Η πρόσβαση γίνεται ανάλογα με την άμπωτη είτε με καγιάκ είτε με ξύλινους διαδρόμους πάνω από το νερό, λιγοστό στην περίπτωση μας. Ωραία φύση, διαφορετικές εικόνες, πλήθος πουλιών, θέα πάνω από τα μανγκρόβια προς τη θάλασσα και εντυπωσιακή η διαδρομή.

Στη συνέχεια, η διαδρομή μας οδηγεί στην -κατά τη γνώμη όλων μας- πιο ονειρεμένη παραλία του νησιού, την Sandira ή κατά τους τουρίστες Paradise Beach. Και όχι άδικα. Συμμαζεμένο μέγεθος με πολύ λίγο κόσμο, κατάλευκη άμμος σαν πούδρα, προστατευμένη από τον καιρό και τον ήλιο από αιχμηρούς βράχους και από τα πιο γαλανά και κρυστάλλινα νερά που είδαμε στην χώρα. Καρτ-ποστάλ στην κυριολεξία. Στις άκρες της, κρυμμένες από βράχια υπάρχουν πολλές ακόμη μίνι-παραλίες, με χώρο και ιδιωτικότητα για όλους. Και πάνω στους βράχους, 3-4 ψηλότερα, χώρος για πικ-νικ με αραιά δέντρα για τον απαραίτητο ίσκιο, δροσερή θαλασσινή αύρα και ατελείωτη θέα.

Μετά από αυτή την ανακάλυψη (την οποία φυσικά τιμήσαμε και άλλες φορές), το επόμενο “αξιοθέατο” μας φάνηκε “λίγο”. Πρόκειται για τον χώρο ενός resort στην παραλία Sugar Beach. Η παραλία όμορφη, δυτική οπότε σίγουρα θα βλέπει υπέροχο ηλιοβασίλεμα, αλλά στην περίπτωση μας τελείως ρηχή λόγω άμπωτης, οπότε καλή για… πεζοπορία και όχι για βουτιές ή κολύμπι.
Στον ίδιο χώρο, φιλοξενείται το σπήλαιο Ogtong. Πρόκειται για μια μικρή αλλά όμορφη σπηλιά με φυσική πισίνα γλυκού νερού, κάτι σαν μικρή Cenote. Το νερό είναι αρκετά δροσερό, πολύ διαυγές και χωρίς μεγάλο βάθος. Μπορείς να προχωρήσεις γύρω στα 20-25μ προς τα μέσα ώστε να αποφύγεις και την πολυκοσμία (και τις 100άδες selfies) του σημείου εισόδου.

Οι υπόλοιπες μέρες στο νησί κύλησαν κυρίως στις παραλίες με τις απογευματινές ώρες και τα ηλιοβασιλέματα να κλέβουν την παράσταση αλλά κυρίως την καρδιά μας. Η απόλυτη ηρεμία διακοπτόταν μόνο από τα τύμπανα και τους χορούς των κατοίκων στις εντατικές πρόβες τους (ο Lapu-Lapu και τα παλικάρια του…) για το μεγάλο φεστιβάλ Sinulog που θα γινόταν σε λίγες ημέρες. Φρενήρεις προετοιμασίες, στις οποίες συμμετέχει κυριολεκτικά όλο το νησί. Και αυτά, μετά από λίγο έγιναν ευχάριστη μουσική υπόκρουση στα αυτιά μας και οι μελωδίες τους οικείες.

Οι χαλαροί ρυθμοί του νησιού, η “απλοχωριά” και η έλλειψη συνωστισμού, οι κοντινές αποστάσεις, η ηρεμία, οι εξαιρετικές τιμές και οι πολλές επιλογές φαγητού και φυσικά η γλυκύτητα, η ζεστή φιλοξενία και το χαμόγελο των ντόπιων έκαναν αυτό το νησί το highlight του ταξιδιού μας στις Φιλιππίνες.

Το Bantayan είναι ακόμη τέλειο για όσους αναζητούν χαλάρωση, γαλήνη, φυσική ομορφιά, τροπικές παραλίες και τοπία και πάνω από όλα μια αυθεντική φιλιππινέζικη εμπειρία. Σπεύσατε όμως σύντομα! Γιατί πολλά αλλάζουν, ελπίζω τελικά να αποδειχθεί προς το καλύτερο, τουλάχιστον για τους κατοίκους του.
Attachments
-
2,6 MB Προβολές: 0
-
2,5 MB Προβολές: 0
-
3,1 MB Προβολές: 0
-
2,5 MB Προβολές: 0
Last edited: