tripdreamer1975
Member
- Μηνύματα
- 852
- Likes
- 906
- Επόμενο Ταξίδι
- Κάπου μακριά
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λος Ρόκες
BOHOL ISLAND (ενδοχώρα)
Η συνέχεια του ταξιδιού μας μας φέρνει σε ένα νέο νησί του αρχιπελάγους Visayas, το Bohol. Έχοντας πλέον χορτάσει (όσο μπορεί κάποιος να χορτάσει βέβαια) από παραλίες και παιχνίδια στα νερά, αποφασίζουμε να στραφούμε αποκλειστικά στην ενδοχώρα. Επιλέγουμε λοιπόν ένα ημερήσιο τουρ από το Cebu στο Bohol.
Πολύ πρωινό ξύπνημα λοιπόν, ακόμη και για τα δεδομένα των Φιλιππίνων, τρίκυκλο προς το λιμάνι του Cebu μικρή αναμονή στο οργανωμένο τέρμιναλ και από εκεί 2 ώρες με το γρήγορο πλοίο προς το Tagbilaran, λιμάνι και κεντρικό σημείο του νησιού.
Το Bohol, είναι ένα αρκετά μεγάλο νησί, ενωμένο με γέφυρα με το διπλανό του (και πολύ διάσημο τουριστικά) Panglao. Στο δε Panglao, λόγω και της ύπαρξης τοπικού αεροδρομίου, ο τουρισμός έχει αναπτυχθεί πολύ. Υπάρχουν και εκεί πολλές λευκές παραλίες, με beach bars κλπ με πιο διάσημη εκείνη της Alona Beach και της White Beach, που για κάποιους είναι το νέο Boracay. Όταν λοιπόν εξετάζαμε το ενδεχόμενο της διαμονής εκεί, μας έκαναν εντύπωση οι συγκριτικά πολύ ακριβότερες τιμές από κάθε άλλον προορισμό που εξετάσαμε, και τα μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα που ήταν διαθέσιμα. Υποθέσαμε πως και λόγω εορταστικής περιόδου θα είναι κατακλυσμένο από τουρίστες, ειδικά Ασιάτες και προτιμήσαμε να το αποφύγουμε και να μην διανυκτερεύσουμε. Η συνέχεια της εκδρομής στο Bohol θα μας το επιβεβαίωνε. Συναντήσαμε εκεί τον πιο μεγάλο όγκο συν-τουριστών από κάθε άλλο μέρος που επισκευτήκαμε στη χώρα.
Κλείνουμε την παρένθεση και επιστρέφουμε στο διπλανό μεγάλο νησί και την εκδρομή μας. Το Bohol λοιπόν είναι περισσότερο γνωστό για ένα από τα πιο διάσημα τοπία των Φιλιππίνων! Τα Chocolate Hills, είναι περισσότεροι από 1.200 συμμετρικοί λόφοι, που το καλοκαίρι αποκτούν ένα σοκολατί χρώμα, στην παρούσα φάση καφεπράσινοι, δημιουργούν ένα μαγευτικό σκηνικό. Περίπου μία ώρα οδικώς από το λιμάνι, πορευτήκαμε στο Chocolate Hills View Deck στην περιοχή Carmen, και ανεβήκαμε τα σκαλιά προς τον λόφο-παρατηρητήριο. Ο δεύτερος καφές της ημέρας (ο πρώτος ήταν αξημέρωτα στο λιμάνι) είχε συνοδεία μια υπέροχη θέα από την κορυφή προς τους στρογγυλεμένους λόφους που εκτείνονται όσο πιάνει το μάτι. Εμάς μας αρκούσε να γεμίσουν τα μάτια μας και η ψυχή μας εικόνες. Άλλοι ταξιδιώτες, ασχολούνται με πολλές άλλες δραστηριότητες που προσφέρει η γύρω περιοχή, από πεζοπορίες μέχρι βόλτες με ATV.
Το φυσικό περιβάλλον στο Bohol, εκτός των “λόφων της σοκολάτας” είναι πλουσιότατο. Ο δρόμος διασχίζει μικρά χωριά, ανεβοκατεβαίνει κατάφυτους λόφους, περνάει δίπλα από εντυπωσιακούς ορυζώνες αλλά και πυκνά δάση. Κάποια τροπικά, με τους ανάλογους φοίνικες, κάποια από τεράστιες συστάδες χοντρών μπαμπού και κάποια από θεόρατα δέντρα. Θυμίζει αρκετά την ενδοχώρα του Μπαλί.
Μέσα από έναν τέτοιο δρόμο λοιπόν, οδηγηθήκαμε στην επόμενη στάση για να επισκεφθούμε κάποιους διάσημους κατοίκους του νησιού. Πρόκειται για τα Tarsiers (Ταρσίους), μικροσκοπικά “μαϊμουδάκια” που προστατεύονται σε μια περιοχή του τροπικού δάσους που έχει μετατραπεί σε πάρκο. Τα μικρότερα πρωτεύοντα θηλαστικά στον κόσμο σύμφωνα με την ενημέρωση. Επειδή πρόκειται για νυκτόβια ζώα, την ημέρα ξεκουράζονται σε σημεία που οι φύλακες του πάρκου έχουν φροντίσει να τους φτιάξουν ίσκιο και ενοχλούνται από τον θόρυβο. Είναι δε τόσο μικροσκοπικά (έως 10εκ. περίπου) που αν δεν τους υποδείξουν οι φύλακες, πολύ δύσκολα τους ανακαλύπτεις μόνος στη διαδρομή. Χαρακτηριστικό τους είναι τα μεγάλα, αναλογικά με το σώμα τους, άκρα και τεράστια μάτια.
Συνεχίζουμε βορειότερα για την περιοχή του ποταμού Loboc. Μία από τις ιδιαίτερες δραστηριότητες εκεί, είναι στο Loboc Ecotourism Adventure Park, το καλύτερο zip-line που έχω κάνει (ως τώρα ελπίζω) στη ζωή μου. Με μεγάλη ταχύτητα, αφήνεις πίσω σου τις κορυφές των δέντρων και αντικρύζεις το φαράγγι του ποταμού Loboc με τα αφρισμένα νερά στα 150 μέτρα κάτω. Αφού περάσουν τα πρώτα δευτερόλεπτα της τρομάρας, απολαμβάνεις μια απίθανη “πτήση” και χορταίνεις ένα μοναδικό αίσθημα ελευθερίας. Και το καλύτερο? Επιστρέφεις και για δεύτερη φορά στην οποία είσαι ακόμη πιο άνετος οπότε ακόμη μεγαλύτερη η απόλαυση.
Η πιο διαδεδομένη δραστηριότητα στην περιοχή του ποταμού Loboc είναι η μίνι-κρουαζιέρα με ξύλινο παραδοσιακό ποταμόπλοιο. Πραγματικά οργανωμένη για μαζικό τουρισμό και γκρουπ, είναι σαν όλο το χωριό να συμμετέχει και μάλιστα υπό την αιγίδα του δήμου. Σε αυτό το σημείο, ειδικά στο “τέρμιναλ”, είδαμε και το μεγαλύτερο πλήθος τουριστών του νησιού, ή εκδρομών από το Panglao, ίσως και λόγω της μεσημεριανής ώρας αφού η βόλτα συνδυάζεται και με φαγητό. Κάποιος θα το χαρακτήριζε “τουριστίλα” αλλά και εμείς τουρίστες είμαστε, οπότε go with the flow and enjoy the folklore. Το φαγητό ευπρόσδεκτο, οι μπύρες ακόμη περισσότερο και η βόλτα στο ποτάμι χαλαρή και ενδιαφέρουσα. Μέσα από καταπράσινα δάση, πλεύσαμε για περίπου μία ώρα μέχρι κάτω από τους χαμηλούς καταρράκτες από όπου το ποτάμι παύει να είναι πλεύσιμο.
Στην επιστροφή, το πλοίο δένει δίπλα σε μια μικρή πλωτή πλατφόρμα όπου περιμένουν κορίτσια και αγόρια του χωριού με τις παραδοσιακές τους στολές για να μας τραγουδήσουν με τις κιθάρες τους και να χορέψουν. Χαρακτηριστικός είναι ο ζωηρός χορός τους με τα πόδια τους να μπλέκονται επιδέξια ανάμεσα σε δύο χοντρά μπαμπού που οι φίλοι τους ανοιγοκλείνουν. Με πολύ μουσική, σε κάθε σημείο της διαδρομής οι πάντα χαμογελαστοί Φιλιππίνοι μας αποχαιρέτησαν από το Loboc και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής, απογευματάκι.
Στο δρόμο, είπαμε να συνεχίσουμε με πολιτισμό. Σταματήσαμε για λίγο στην παραλιακή κωμόπολη Baclayon για να δούμε την τοπική αγορά ήταν όμως αργά και ήταν σχεδόν κλειστή. Αρκεστήκαμε στην επίσκεψη της ομολογουμένως όμορφης εκκλησίας μιας από τις παλαιότερες των Φιλιππίνων (του 1596). Πρόκειται για παλιό μοναστήρι, οι χώροι του οποίου έχουν μετατραπεί σε μουσείο με εκκλησιαστικά εκθέματα και είχε ένα ενδιαφέρον, εκτός του ιστορικού και κυρίως αρχιτεκτονικού, με την εμφανή επιρροή από τα χρόνια της ισπανικής κυριαρχίας στα νησιά.
Την αρχή αυτής της κυριαρχίας - ως αρχής ειρηνικής συνύπαρξης - τιμούν και στο επόμενο μνημείο που βρεθήκαμε, το Blood Compact Shrine, σημείο όπου υπογράφηκε η πρώτη συμφωνία ειρήνης μεταξύ Ισπανών και Φιλιππινέζων το 1565. Το γλυπτό εντυπωσιακό, ο δημόσιος χώρος/πάρκο γύρω του όμως πολύ παραμελημένος. Το ίδιο και η γειτονική πόλη Tagbilaran όσο μας επέτρεψε να δούμε βέβαια μια σύντομη αλλά ραγδαία καταιγίδα πριν το πλοίο της επιστροφής.
Η καταιγίδα όσο γρήγορα ήρθε, άλλο τόσο γρήγορα έδωσε τη θέση της σε ένα ωραίο δειλινό μέσα στη θάλασσα. Το ταξίδι κύλησε ομαλά και ράθυμα και η μεγαλούπολη Cebu με το πολυσύχναστο λιμάνι, τους ουρανοξύστες και τις όμορφα φωτισμένες γέφυρες μας περίμενε για την επιστροφή. Μια γεμάτη φανταστικές εικόνες και δραστηριότητες ημέρα έφτασε στο τέλος της άκρως επιτυχημένα.
Στο ερώτημα αν θα άξιζε τελικά να διανυκτερεύαμε στο Bohol δεν μπορώ να απαντήσω κατηγορηματικά. Σίγουρα όμως για τις παραλίες που χάσαμε θα μας αποζημιώσει και με το παραπάνω το επόμενο νησί…
Η συνέχεια του ταξιδιού μας μας φέρνει σε ένα νέο νησί του αρχιπελάγους Visayas, το Bohol. Έχοντας πλέον χορτάσει (όσο μπορεί κάποιος να χορτάσει βέβαια) από παραλίες και παιχνίδια στα νερά, αποφασίζουμε να στραφούμε αποκλειστικά στην ενδοχώρα. Επιλέγουμε λοιπόν ένα ημερήσιο τουρ από το Cebu στο Bohol.
Πολύ πρωινό ξύπνημα λοιπόν, ακόμη και για τα δεδομένα των Φιλιππίνων, τρίκυκλο προς το λιμάνι του Cebu μικρή αναμονή στο οργανωμένο τέρμιναλ και από εκεί 2 ώρες με το γρήγορο πλοίο προς το Tagbilaran, λιμάνι και κεντρικό σημείο του νησιού.
Το Bohol, είναι ένα αρκετά μεγάλο νησί, ενωμένο με γέφυρα με το διπλανό του (και πολύ διάσημο τουριστικά) Panglao. Στο δε Panglao, λόγω και της ύπαρξης τοπικού αεροδρομίου, ο τουρισμός έχει αναπτυχθεί πολύ. Υπάρχουν και εκεί πολλές λευκές παραλίες, με beach bars κλπ με πιο διάσημη εκείνη της Alona Beach και της White Beach, που για κάποιους είναι το νέο Boracay. Όταν λοιπόν εξετάζαμε το ενδεχόμενο της διαμονής εκεί, μας έκαναν εντύπωση οι συγκριτικά πολύ ακριβότερες τιμές από κάθε άλλον προορισμό που εξετάσαμε, και τα μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα που ήταν διαθέσιμα. Υποθέσαμε πως και λόγω εορταστικής περιόδου θα είναι κατακλυσμένο από τουρίστες, ειδικά Ασιάτες και προτιμήσαμε να το αποφύγουμε και να μην διανυκτερεύσουμε. Η συνέχεια της εκδρομής στο Bohol θα μας το επιβεβαίωνε. Συναντήσαμε εκεί τον πιο μεγάλο όγκο συν-τουριστών από κάθε άλλο μέρος που επισκευτήκαμε στη χώρα.

Κλείνουμε την παρένθεση και επιστρέφουμε στο διπλανό μεγάλο νησί και την εκδρομή μας. Το Bohol λοιπόν είναι περισσότερο γνωστό για ένα από τα πιο διάσημα τοπία των Φιλιππίνων! Τα Chocolate Hills, είναι περισσότεροι από 1.200 συμμετρικοί λόφοι, που το καλοκαίρι αποκτούν ένα σοκολατί χρώμα, στην παρούσα φάση καφεπράσινοι, δημιουργούν ένα μαγευτικό σκηνικό. Περίπου μία ώρα οδικώς από το λιμάνι, πορευτήκαμε στο Chocolate Hills View Deck στην περιοχή Carmen, και ανεβήκαμε τα σκαλιά προς τον λόφο-παρατηρητήριο. Ο δεύτερος καφές της ημέρας (ο πρώτος ήταν αξημέρωτα στο λιμάνι) είχε συνοδεία μια υπέροχη θέα από την κορυφή προς τους στρογγυλεμένους λόφους που εκτείνονται όσο πιάνει το μάτι. Εμάς μας αρκούσε να γεμίσουν τα μάτια μας και η ψυχή μας εικόνες. Άλλοι ταξιδιώτες, ασχολούνται με πολλές άλλες δραστηριότητες που προσφέρει η γύρω περιοχή, από πεζοπορίες μέχρι βόλτες με ATV.


Το φυσικό περιβάλλον στο Bohol, εκτός των “λόφων της σοκολάτας” είναι πλουσιότατο. Ο δρόμος διασχίζει μικρά χωριά, ανεβοκατεβαίνει κατάφυτους λόφους, περνάει δίπλα από εντυπωσιακούς ορυζώνες αλλά και πυκνά δάση. Κάποια τροπικά, με τους ανάλογους φοίνικες, κάποια από τεράστιες συστάδες χοντρών μπαμπού και κάποια από θεόρατα δέντρα. Θυμίζει αρκετά την ενδοχώρα του Μπαλί.

Μέσα από έναν τέτοιο δρόμο λοιπόν, οδηγηθήκαμε στην επόμενη στάση για να επισκεφθούμε κάποιους διάσημους κατοίκους του νησιού. Πρόκειται για τα Tarsiers (Ταρσίους), μικροσκοπικά “μαϊμουδάκια” που προστατεύονται σε μια περιοχή του τροπικού δάσους που έχει μετατραπεί σε πάρκο. Τα μικρότερα πρωτεύοντα θηλαστικά στον κόσμο σύμφωνα με την ενημέρωση. Επειδή πρόκειται για νυκτόβια ζώα, την ημέρα ξεκουράζονται σε σημεία που οι φύλακες του πάρκου έχουν φροντίσει να τους φτιάξουν ίσκιο και ενοχλούνται από τον θόρυβο. Είναι δε τόσο μικροσκοπικά (έως 10εκ. περίπου) που αν δεν τους υποδείξουν οι φύλακες, πολύ δύσκολα τους ανακαλύπτεις μόνος στη διαδρομή. Χαρακτηριστικό τους είναι τα μεγάλα, αναλογικά με το σώμα τους, άκρα και τεράστια μάτια.


Συνεχίζουμε βορειότερα για την περιοχή του ποταμού Loboc. Μία από τις ιδιαίτερες δραστηριότητες εκεί, είναι στο Loboc Ecotourism Adventure Park, το καλύτερο zip-line που έχω κάνει (ως τώρα ελπίζω) στη ζωή μου. Με μεγάλη ταχύτητα, αφήνεις πίσω σου τις κορυφές των δέντρων και αντικρύζεις το φαράγγι του ποταμού Loboc με τα αφρισμένα νερά στα 150 μέτρα κάτω. Αφού περάσουν τα πρώτα δευτερόλεπτα της τρομάρας, απολαμβάνεις μια απίθανη “πτήση” και χορταίνεις ένα μοναδικό αίσθημα ελευθερίας. Και το καλύτερο? Επιστρέφεις και για δεύτερη φορά στην οποία είσαι ακόμη πιο άνετος οπότε ακόμη μεγαλύτερη η απόλαυση.



Η πιο διαδεδομένη δραστηριότητα στην περιοχή του ποταμού Loboc είναι η μίνι-κρουαζιέρα με ξύλινο παραδοσιακό ποταμόπλοιο. Πραγματικά οργανωμένη για μαζικό τουρισμό και γκρουπ, είναι σαν όλο το χωριό να συμμετέχει και μάλιστα υπό την αιγίδα του δήμου. Σε αυτό το σημείο, ειδικά στο “τέρμιναλ”, είδαμε και το μεγαλύτερο πλήθος τουριστών του νησιού, ή εκδρομών από το Panglao, ίσως και λόγω της μεσημεριανής ώρας αφού η βόλτα συνδυάζεται και με φαγητό. Κάποιος θα το χαρακτήριζε “τουριστίλα” αλλά και εμείς τουρίστες είμαστε, οπότε go with the flow and enjoy the folklore. Το φαγητό ευπρόσδεκτο, οι μπύρες ακόμη περισσότερο και η βόλτα στο ποτάμι χαλαρή και ενδιαφέρουσα. Μέσα από καταπράσινα δάση, πλεύσαμε για περίπου μία ώρα μέχρι κάτω από τους χαμηλούς καταρράκτες από όπου το ποτάμι παύει να είναι πλεύσιμο.



Στην επιστροφή, το πλοίο δένει δίπλα σε μια μικρή πλωτή πλατφόρμα όπου περιμένουν κορίτσια και αγόρια του χωριού με τις παραδοσιακές τους στολές για να μας τραγουδήσουν με τις κιθάρες τους και να χορέψουν. Χαρακτηριστικός είναι ο ζωηρός χορός τους με τα πόδια τους να μπλέκονται επιδέξια ανάμεσα σε δύο χοντρά μπαμπού που οι φίλοι τους ανοιγοκλείνουν. Με πολύ μουσική, σε κάθε σημείο της διαδρομής οι πάντα χαμογελαστοί Φιλιππίνοι μας αποχαιρέτησαν από το Loboc και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής, απογευματάκι.

Στο δρόμο, είπαμε να συνεχίσουμε με πολιτισμό. Σταματήσαμε για λίγο στην παραλιακή κωμόπολη Baclayon για να δούμε την τοπική αγορά ήταν όμως αργά και ήταν σχεδόν κλειστή. Αρκεστήκαμε στην επίσκεψη της ομολογουμένως όμορφης εκκλησίας μιας από τις παλαιότερες των Φιλιππίνων (του 1596). Πρόκειται για παλιό μοναστήρι, οι χώροι του οποίου έχουν μετατραπεί σε μουσείο με εκκλησιαστικά εκθέματα και είχε ένα ενδιαφέρον, εκτός του ιστορικού και κυρίως αρχιτεκτονικού, με την εμφανή επιρροή από τα χρόνια της ισπανικής κυριαρχίας στα νησιά.

Την αρχή αυτής της κυριαρχίας - ως αρχής ειρηνικής συνύπαρξης - τιμούν και στο επόμενο μνημείο που βρεθήκαμε, το Blood Compact Shrine, σημείο όπου υπογράφηκε η πρώτη συμφωνία ειρήνης μεταξύ Ισπανών και Φιλιππινέζων το 1565. Το γλυπτό εντυπωσιακό, ο δημόσιος χώρος/πάρκο γύρω του όμως πολύ παραμελημένος. Το ίδιο και η γειτονική πόλη Tagbilaran όσο μας επέτρεψε να δούμε βέβαια μια σύντομη αλλά ραγδαία καταιγίδα πριν το πλοίο της επιστροφής.

Η καταιγίδα όσο γρήγορα ήρθε, άλλο τόσο γρήγορα έδωσε τη θέση της σε ένα ωραίο δειλινό μέσα στη θάλασσα. Το ταξίδι κύλησε ομαλά και ράθυμα και η μεγαλούπολη Cebu με το πολυσύχναστο λιμάνι, τους ουρανοξύστες και τις όμορφα φωτισμένες γέφυρες μας περίμενε για την επιστροφή. Μια γεμάτη φανταστικές εικόνες και δραστηριότητες ημέρα έφτασε στο τέλος της άκρως επιτυχημένα.
Στο ερώτημα αν θα άξιζε τελικά να διανυκτερεύαμε στο Bohol δεν μπορώ να απαντήσω κατηγορηματικά. Σίγουρα όμως για τις παραλίες που χάσαμε θα μας αποζημιώσει και με το παραπάνω το επόμενο νησί…
Attachments
-
2,6 MB Προβολές: 0
-
2,5 MB Προβολές: 0
-
3,1 MB Προβολές: 0
-
2,5 MB Προβολές: 0
Last edited: