varioAthens
Member
- Μηνύματα
- 6.292
- Likes
- 11.701
Rio de Janeiro III & μια νύχτα στην φαβέλα (α.σ.υ.ν.ό.δ.ε.υ.τ.ο.ι)
Η μέρα ξημέρωσε ηλιόλουστη και άκρως καλοκαιρινή... δηλαδή ιδανική για να επισκεφθούμε τα πιο εμβληματικά αξιοθέατα του Ριο, τον "Χριστό Λυτρωτή" (Cristo Redentor) και τον "Λόφο της Ζάχαρης" (Sugarloaf).
Τα εισιτήρια και για τα 2 αξιοθέατα τα κλείσαμε την προηγούμενη μέρα και αφού είχαμε βεβαιωθεί ότι ο καιρός θα ήταν καλός, χωρίς σύννεφα-ομίχλη-βροχή.
Το ιδανικό είναι να περιμένεις μέχρι τελευταία στιγμή για να κλείσεις τα εισιτήρια σου ώστε να έχεις τσεκάρει τον καιρό.. Πολύ συχνά, νωρίς το πρωί, υπάρχει ομίχλη ειδικά στο υψόμετρο που βρίσκεται ο "Χριστός", οπότε είναι κρίμα να φτάσεις μέχρι εκεί και να είναι καλυμμένος από σύννεφα και ομίχλη.
Εάν ο καιρός είναι καλός και ο ουρανός ανέφελος καλό είναι να πας πολύ νωρίς για να προλάβεις τα πλήθη των τουριστών. Εμείς ήμασταν εκεί ήδη στις 7.50 αλλά και πάλι τους instagramers δεν τους γλυτώσαμε. Τι φανταχτερά ρούχα, τι styling, τι μαλλί & μακιγιάζ υπερπαραγωγή...απορώ από τι ώρα σηκώθηκαν για όλη αυτή την προετοιμασία.
Μπήκαμε στο τραινάκι που σε ανεβάζει στην κορυφή του βουνού Corcovado. Η διαδρομή μέσα από την τροπική βλάστηση του Εθνικού Πάρκου Tijuca (το μεγαλύτερο αστικό πάρκο παγκοσμίως) είναι πολύ όμορφη και δεν καταλαβαίνεις πώς περνάει το 20λεπτο. Στο τέλος της διαδρομής είχαμε να ανέβουμε απλώς μερικά σκαλιά και φτάσαμε στον "Χριστό Λυτρωτή !
Πραγματικά δεν ξέρω τι είναι πιο συγκινητικό... το ίδιο το άγαλμα ή η ανυπέρβλητη θέα του Ριο από τόσο ψηλά? Ή μήπως το γεγονός ότι βρίσκεσαι σε ένα από τα "7 Σύγχρονα Θαύματα" στην άλλη άκρη του κόσμου?
Το σίγουρο είναι ότι νιώθεις έκσταση και μόνο που βρίσκεσαι στην σκιά του. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ το Ριο ντε Τζανέϊρο χωρίς τον "Χριστό Λυτρωτή". Στέκει εκεί σχεδόν 100 χρόνια και είναι σαν να αγκαλιάζει όλη την πόλη, σαν να σκύβει πάνω από όλους τους κατοίκους ανεξαιρέτως προστατεύοντάς τους. Είναι το κοινό σημείο αναφοράς για όλους, από τις φαβέλες μέχρι τις προνομιούχες περιοχές, αφού όπου και να σταθείς στην πόλη είναι ορατός από παντού.
Στην βάση του αγάλματος του Χριστού υπάρχει ολόκληρο παρεκκλήσι όπου γίνονται γάμοι και βαπτίσεις. Πετύχαμε 2 βαπτίσεις και παρακολουθήσαμε για λίγο το μυστήριο, με την κατάνυξη των παρευρισκόμενων να είναι διάχυτη.
Στο μεταξύ η κατάσταση είχε αρχίσει να γίνεται αφόρητη από την ζέστη και την πολυκοσμία... ήταν πια ώρα να φύγουμε.
Επόμενη στάση οι Βοτανικοί Κήποι και το Πάρκο Lage.
Αφού περιηγηθήκαμε στους Βοτανικούς Κήπους που είναι μια πραγματική όαση ηρεμίας και δροσιάς μέσα στην μεγαλούπολη, καταλήξαμε στο La Plage Cafe PLage Café (plagecafe.com.br)
Πρόκειται για ένα πανέμορφο καφέ, αποικιοκρατικής αρχιτεκτονικής, που βρίσκεται μέσα στο Πάρκο Lage και έχει φανταστική θέα στο Corcovado και τον "Χριστό τον Λυτρωτή". Η αναμονή ήταν πολύ μεγάλη αλλά άξιζε τον κόπο ένας καφές σε αυτό το μαγευτικό περιβάλλον.
Η συνέχεια της ημέρας προέβλεπε το δεύτερο εμβληματικό αξιοθέατο της πόλης, το Sugarloaf (Pão de Açúcar). Αξίζει να πάει κανείς εκεί για να δει το ηλιοβασίλεμα και μετά την πόλη φωτισμένη την νύχτα. Βέβαια, την ίδια ιδέα με εμάς είχαν μερικές εκατοντάδες τουρίστες ακόμα, οπότε η ταλαιπωρία ήταν τεράστια.
Ατελείωτη ουρά για να πάρεις το 1ο τελεφερίκ από Praia Vermelha για Morro da Urca. Ακόμα πιο ατελείωτη ουρά για το 2ο τελεφερίκ από Morro da Urca για την κορυφή του Sugar Loaf. Nομίζω χρειαστήκαμε γύρω στην 1,5 ώρα. Όταν τελικά φτάνεις πάνω όμως η θέα σε αποζημιώνει.
Κάτσαμε στο πολύ ωραίο Clássico Beach Club – Urca (classicobeachclub.com) όπου απολαύσουμε το ηλιοβασίλεμα χωρίς να είμαστε στοιβαγμένοι σαν τους κινέζους στην Σαντορίνη. Μείναμε μέχρι που νύχτωσε πια για τα καλά και είδαμε όλο το Ριο φωτισμένο.
Για το κατέβασμα οι αναμονές ήταν ακόμα χειρότερες από το ανέβασμα... χρειαστήκαμε ένα 2ωρο μέχρι να κατέβουμε. Ο δόλιος ο Εmmanuel μας περίμενε στωικά και με το χαμόγελο στα χείλη ενώ έπρεπε να τον έχουμε αποδεσμεύσει ήδη 1-2 ώρες πριν. Mας πήγε στο ξενοδοχείο, ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη μέρα, μας ρώτησε αν θα κάνουμε κάτι το βράδυ, απαντήσαμε όχι γιατί ήμασταν κομμάτια και αποχαιρετηθήκαμε.
Ωστόσο, μιας και ήταν Σάββατο άρχισε να "τρώγομαι": "καλά μέσα θα μείνουμε?"
Ήξερα ότι οι περισσότερες σχολές samba στο Ριο λειτουργούν και ως clubs το βράδυ με ζωντανή μουσική και χορό, δηλαδή κάτι σαν τις σχολές salsa που έχουμε πολλές κι εδώ στην Ελλάδα. Ήξερα επίσης ότι συνήθως λειτουργούν μόνο Σάββατο βράδυ. Οπότε ή θα πηγαίναμε εκείνο το βράδυ ή δεν θα ξαναείχαμε άλλη ευκαιρία.
Μου ήρθε αναλαμπή λοιπόν και λέω αποφασιστικά στο φάμιλυ: "Λοιπόν, αφήνουμε σακίδια και πάμε για clubbing". Παρά την τεράστια κούραση που είχαμε δεν μπήκαμε ούτε για ντους εκείνη την στιγμή μην τυχόν και νυστάξουμε και δεν πάμε πουθενά. Ούτε τα κινητά μας δεν φορτίσαμε για να μην καθυστερήσουμε, άλλωστε είχαμε 50%.
Είχα κάνει και έρευνα (τρομάρα μου) και είχα καταλήξει σε μία που μου φάνηκε ωραία, original και ξεκινούσε από σχετικά νωρίς, γύρω στις 21.30, οπότε θεώρησα ότι είναι μια χαρά δεδομένου ότι είχαμε και τα παιδιά μαζί.
Πήραμε ταξί συγκεκριμένης εταιρείας όπως μας είχε συμβουλεύσει ο Emmanuel και ξεκινήσαμε.
Στην αρχή ήταν όλα μια χαρά, μας πήγαινε ο άνθρωπος παραλία-παραλία, γνωστές περιοχές, μετά άρχισε να πηγαίνει προς τα ενδότερα της πόλης αλλά από διαδρομές που δεν τις είχαμε κάνει με τον Emmanuel, δηλαδή μη τουριστικές. Οι γειτονιές άρχιζαν να αλλάζουν, η φάτσα του husband από ανέμελη άρχισε να γίνεται ανήσυχη, η δική μου φάτσα παρέμενε ηλιθιωδώς χαρούμενη γιατί δεν ήθελα να παραδεχτώ ότι έχω κάνει βλακεία. Και τι βλακεία...επική!
Γιατί τι μας είχε πει ο Emmanuel?
3 πράγματα μας είχε πει ο χριστιανός... ΤΡΙΑ!
1) "ΜΗΝ πάτε βράδυ στο Tijuca"
2) "ΜΗΝ πάτε βράδυ σε φαβέλα"
3) "ΜΗΝ πάτε στη βόρεια πλευρά της πόλης γιατί είναι η πιο επικίνδυνη".
Και στο γκουγκλάρισμα που έκανα μέσα στο ταξί να δω πού στο καλό είναι η περιοχή Αndarai όπου πηγαίναμε διαβάζω το εξής:
"Andarai is a favela. It is located in the north zone of the city, near the Tijuca Forest"
Bingo!!! ΤΡΙΑ ήταν αυτά που ΔΕΝ έπρεπε να κάνουμε και τα είχα πετύχει ΟΛΑ! 3 στα 3!
Η μέρα ξημέρωσε ηλιόλουστη και άκρως καλοκαιρινή... δηλαδή ιδανική για να επισκεφθούμε τα πιο εμβληματικά αξιοθέατα του Ριο, τον "Χριστό Λυτρωτή" (Cristo Redentor) και τον "Λόφο της Ζάχαρης" (Sugarloaf).
Τα εισιτήρια και για τα 2 αξιοθέατα τα κλείσαμε την προηγούμενη μέρα και αφού είχαμε βεβαιωθεί ότι ο καιρός θα ήταν καλός, χωρίς σύννεφα-ομίχλη-βροχή.
Το ιδανικό είναι να περιμένεις μέχρι τελευταία στιγμή για να κλείσεις τα εισιτήρια σου ώστε να έχεις τσεκάρει τον καιρό.. Πολύ συχνά, νωρίς το πρωί, υπάρχει ομίχλη ειδικά στο υψόμετρο που βρίσκεται ο "Χριστός", οπότε είναι κρίμα να φτάσεις μέχρι εκεί και να είναι καλυμμένος από σύννεφα και ομίχλη.
Εάν ο καιρός είναι καλός και ο ουρανός ανέφελος καλό είναι να πας πολύ νωρίς για να προλάβεις τα πλήθη των τουριστών. Εμείς ήμασταν εκεί ήδη στις 7.50 αλλά και πάλι τους instagramers δεν τους γλυτώσαμε. Τι φανταχτερά ρούχα, τι styling, τι μαλλί & μακιγιάζ υπερπαραγωγή...απορώ από τι ώρα σηκώθηκαν για όλη αυτή την προετοιμασία.
Μπήκαμε στο τραινάκι που σε ανεβάζει στην κορυφή του βουνού Corcovado. Η διαδρομή μέσα από την τροπική βλάστηση του Εθνικού Πάρκου Tijuca (το μεγαλύτερο αστικό πάρκο παγκοσμίως) είναι πολύ όμορφη και δεν καταλαβαίνεις πώς περνάει το 20λεπτο. Στο τέλος της διαδρομής είχαμε να ανέβουμε απλώς μερικά σκαλιά και φτάσαμε στον "Χριστό Λυτρωτή !
Πραγματικά δεν ξέρω τι είναι πιο συγκινητικό... το ίδιο το άγαλμα ή η ανυπέρβλητη θέα του Ριο από τόσο ψηλά? Ή μήπως το γεγονός ότι βρίσκεσαι σε ένα από τα "7 Σύγχρονα Θαύματα" στην άλλη άκρη του κόσμου?
Το σίγουρο είναι ότι νιώθεις έκσταση και μόνο που βρίσκεσαι στην σκιά του. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ το Ριο ντε Τζανέϊρο χωρίς τον "Χριστό Λυτρωτή". Στέκει εκεί σχεδόν 100 χρόνια και είναι σαν να αγκαλιάζει όλη την πόλη, σαν να σκύβει πάνω από όλους τους κατοίκους ανεξαιρέτως προστατεύοντάς τους. Είναι το κοινό σημείο αναφοράς για όλους, από τις φαβέλες μέχρι τις προνομιούχες περιοχές, αφού όπου και να σταθείς στην πόλη είναι ορατός από παντού.
Στην βάση του αγάλματος του Χριστού υπάρχει ολόκληρο παρεκκλήσι όπου γίνονται γάμοι και βαπτίσεις. Πετύχαμε 2 βαπτίσεις και παρακολουθήσαμε για λίγο το μυστήριο, με την κατάνυξη των παρευρισκόμενων να είναι διάχυτη.
Στο μεταξύ η κατάσταση είχε αρχίσει να γίνεται αφόρητη από την ζέστη και την πολυκοσμία... ήταν πια ώρα να φύγουμε.
Επόμενη στάση οι Βοτανικοί Κήποι και το Πάρκο Lage.
Αφού περιηγηθήκαμε στους Βοτανικούς Κήπους που είναι μια πραγματική όαση ηρεμίας και δροσιάς μέσα στην μεγαλούπολη, καταλήξαμε στο La Plage Cafe PLage Café (plagecafe.com.br)
Πρόκειται για ένα πανέμορφο καφέ, αποικιοκρατικής αρχιτεκτονικής, που βρίσκεται μέσα στο Πάρκο Lage και έχει φανταστική θέα στο Corcovado και τον "Χριστό τον Λυτρωτή". Η αναμονή ήταν πολύ μεγάλη αλλά άξιζε τον κόπο ένας καφές σε αυτό το μαγευτικό περιβάλλον.
Η συνέχεια της ημέρας προέβλεπε το δεύτερο εμβληματικό αξιοθέατο της πόλης, το Sugarloaf (Pão de Açúcar). Αξίζει να πάει κανείς εκεί για να δει το ηλιοβασίλεμα και μετά την πόλη φωτισμένη την νύχτα. Βέβαια, την ίδια ιδέα με εμάς είχαν μερικές εκατοντάδες τουρίστες ακόμα, οπότε η ταλαιπωρία ήταν τεράστια.
Ατελείωτη ουρά για να πάρεις το 1ο τελεφερίκ από Praia Vermelha για Morro da Urca. Ακόμα πιο ατελείωτη ουρά για το 2ο τελεφερίκ από Morro da Urca για την κορυφή του Sugar Loaf. Nομίζω χρειαστήκαμε γύρω στην 1,5 ώρα. Όταν τελικά φτάνεις πάνω όμως η θέα σε αποζημιώνει.
Κάτσαμε στο πολύ ωραίο Clássico Beach Club – Urca (classicobeachclub.com) όπου απολαύσουμε το ηλιοβασίλεμα χωρίς να είμαστε στοιβαγμένοι σαν τους κινέζους στην Σαντορίνη. Μείναμε μέχρι που νύχτωσε πια για τα καλά και είδαμε όλο το Ριο φωτισμένο.
Για το κατέβασμα οι αναμονές ήταν ακόμα χειρότερες από το ανέβασμα... χρειαστήκαμε ένα 2ωρο μέχρι να κατέβουμε. Ο δόλιος ο Εmmanuel μας περίμενε στωικά και με το χαμόγελο στα χείλη ενώ έπρεπε να τον έχουμε αποδεσμεύσει ήδη 1-2 ώρες πριν. Mας πήγε στο ξενοδοχείο, ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη μέρα, μας ρώτησε αν θα κάνουμε κάτι το βράδυ, απαντήσαμε όχι γιατί ήμασταν κομμάτια και αποχαιρετηθήκαμε.
Ωστόσο, μιας και ήταν Σάββατο άρχισε να "τρώγομαι": "καλά μέσα θα μείνουμε?"
Ήξερα ότι οι περισσότερες σχολές samba στο Ριο λειτουργούν και ως clubs το βράδυ με ζωντανή μουσική και χορό, δηλαδή κάτι σαν τις σχολές salsa που έχουμε πολλές κι εδώ στην Ελλάδα. Ήξερα επίσης ότι συνήθως λειτουργούν μόνο Σάββατο βράδυ. Οπότε ή θα πηγαίναμε εκείνο το βράδυ ή δεν θα ξαναείχαμε άλλη ευκαιρία.
Μου ήρθε αναλαμπή λοιπόν και λέω αποφασιστικά στο φάμιλυ: "Λοιπόν, αφήνουμε σακίδια και πάμε για clubbing". Παρά την τεράστια κούραση που είχαμε δεν μπήκαμε ούτε για ντους εκείνη την στιγμή μην τυχόν και νυστάξουμε και δεν πάμε πουθενά. Ούτε τα κινητά μας δεν φορτίσαμε για να μην καθυστερήσουμε, άλλωστε είχαμε 50%.
Είχα κάνει και έρευνα (τρομάρα μου) και είχα καταλήξει σε μία που μου φάνηκε ωραία, original και ξεκινούσε από σχετικά νωρίς, γύρω στις 21.30, οπότε θεώρησα ότι είναι μια χαρά δεδομένου ότι είχαμε και τα παιδιά μαζί.
Πήραμε ταξί συγκεκριμένης εταιρείας όπως μας είχε συμβουλεύσει ο Emmanuel και ξεκινήσαμε.
Στην αρχή ήταν όλα μια χαρά, μας πήγαινε ο άνθρωπος παραλία-παραλία, γνωστές περιοχές, μετά άρχισε να πηγαίνει προς τα ενδότερα της πόλης αλλά από διαδρομές που δεν τις είχαμε κάνει με τον Emmanuel, δηλαδή μη τουριστικές. Οι γειτονιές άρχιζαν να αλλάζουν, η φάτσα του husband από ανέμελη άρχισε να γίνεται ανήσυχη, η δική μου φάτσα παρέμενε ηλιθιωδώς χαρούμενη γιατί δεν ήθελα να παραδεχτώ ότι έχω κάνει βλακεία. Και τι βλακεία...επική!
Γιατί τι μας είχε πει ο Emmanuel?
3 πράγματα μας είχε πει ο χριστιανός... ΤΡΙΑ!
1) "ΜΗΝ πάτε βράδυ στο Tijuca"
2) "ΜΗΝ πάτε βράδυ σε φαβέλα"
3) "ΜΗΝ πάτε στη βόρεια πλευρά της πόλης γιατί είναι η πιο επικίνδυνη".
Και στο γκουγκλάρισμα που έκανα μέσα στο ταξί να δω πού στο καλό είναι η περιοχή Αndarai όπου πηγαίναμε διαβάζω το εξής:
"Andarai is a favela. It is located in the north zone of the city, near the Tijuca Forest"
Bingo!!! ΤΡΙΑ ήταν αυτά που ΔΕΝ έπρεπε να κάνουμε και τα είχα πετύχει ΟΛΑ! 3 στα 3!
Last edited: