interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.200
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Μέρα 12η
Είχα κανονίσει με το χόστελ για απευθείας μεταφορά στο Λομπόκ, και έτσι ξύπνησα πρωί-πρωί και περίμενα στον κοινόχρηστο χώρο για να περάσει το λεωφορειάκι που θα με πήγαινε στο λιμάνι. Μια πολύ γλυκιά κοπέλα, που κοιμόταν το τελευταίο βράδυ ήσυχα στο απέναντι κρεβάτι καθόταν τώρα στο απέναντι πουφ περιμένοντας κι αυτή. Αφού περάσαμε λίγη ώρα χαμογελώντας ο ένας στον άλλο, τελικά έμαθα ότι ήταν από τον Καναδά, την λέγανε Κλαιρ και δυστυχώς είχε πολύ διαφορετικό πρόγραμμα. Θα έπαιρνε το φέρι για την Νούσα Πενίντα, ένα νησάκι ακριβώς δίπλα στο Μπαλί, χωρίς τις μαζικές υποδομές του τελευταίου, ιδανικό για τον φυσιολάτρη ταξιδευτή που ψάχνει φωτογενείς έρημες παραλίες και παραδοσιακούς οικισμούς. Και δεν ήταν η μοναδική φορά που άκουσα για την Πενίντα σε αυτό το ταξίδι. Πάντα θετικά λόγια, αλλά με αναφορές σε ταξιδιώτες που είχαν παγιδευτεί εκεί για κάμποσες μέρες λόγω καιρού, μια και το νησί δεν διαθέτει αεροδρόμιο. Δεν ήμουν να παίρνω τέτοια ρίσκα και έτσι με μισή καρδιά αποχαιρέτησα την Κλαιρ, όταν το λεωφορειάκι έφτασε με την κλασική Ινδονησιακή καθυστέρηση των 20 λεπτών.
Τα φέρι από το λιμανάκι του Παντάν Μπάι πηγαίναν μόνο μέχρι το Λεμπάρ στο Νότιο Λομπόκ και τα ταχύπλοα που πηγαίνουν απευθείας στα τουριστικά νησάκια Γκίλι είχαν ακυρωθεί λόγο καιρού. Έτσι στην αποβάθρα οι τουρίστες που θέλανε να μεταβούν μεταξύ των δύο νησιών και δεν επιλέξανε την ευκολία του αεροπλάνου ήταν στριμωγμένοι σαν παστές σαρδέλες. Από τις 8:30 που είχαμε φτάσει στο λιμάνι, περιμέναμε το ένα καράβι μετά το άλλο, αλλά ο κόσμος ήταν τόσος που το καράβι γέμιζε και η ουρά απλά μετακινούνταν μερικά μέτρα. Για να φτάσουμε στην χαριστική βολή, με ένα καράβι να φτάνει στις 12:30 να αδειάζει και μετά να φύγει εντελώς άδειο προκαλώντας ομαδικές διαμαρτυρίες. Κάτι κυριούλες είχανε πιάσει την καλή πουλώντας σνακς και μπίρες στους εγκλωβισμένους τουρίστες σε υπερκοστολογημένες τιμές. Πρέπει να με ρωτήσανε αν θέλω μπίρα Μπιντάνγκ καμιά 10αριά φορές για να φτάσουμε σε σημείο να γελάμε ο ένας με τον άλλον. Εδώ αγαπητοί αναγνώστες θέλω να κάνω τα παράπονά μου για τους λεγόμενους πολιτισμένους Ευρωπαίους και Αμερικάνους: κάτι Γερμανούς που είχα μπροστά μου, ο οποίοι αλλάζανε το μωρό και πετούσαν την πάνα στον απέναντι δρόμο, φύγανε και αφήσανε όλα τα πλαστικά και γυάλινα μπουκάλια τους στο έδαφος, κάτι Αμερικάνους που είχανε πιάσει τον καημένο τον οδηγό του λεωφορείου (που στο κάτω κάτω δεν ήταν υπεύθυνος για τα κύματα ή τους σεισμούς που είχαν προκαλέσει την αναστάτωση) και τον κατηγορούσαν ότι τους εξαπάτησε. Αφήστε μια οικογένεια Ούγγρων, ένας μικρός όχλος ποτισμένος με Μπιντάνγκ, που είχανε κλέψει την σειρά από όλους, έχοντας την μαμά να οδηγεί τον δρόμο σπρώχνωντας με ύπουλο τρόπο. Γιατί εδώ σας θέλω πολιτισμένοι, δεν αρκεί να δείχνετε τον πολιτισμό σας όταν όλα δουλεύουν ρολόι γύρω σας, αλλά στις πραγματικές δυσκολίες. Που είναι τώρα η ευαισθησία σας για το περιβάλλον;
Όταν μπήκα στη 1:30, τελευταίος, στο Rhama Giri Nusa, σαπιοκάραβο κατασκευασμένο το 1989 ευχαριστούσα την τύχη μου. Η διαδρομή φάνηκε πολύ σύντομη, μετά από τόση αναμονή, και ευχάριστη καθισμένος στο πλάγιο κατάστρωμα και παρατηρώντας τα μικρά νησάκια να περνάνε από μπροστά μας. Μια μεγάλη παρέα φιλικών Ιταλών θα τελειώνανε τις διακοπές τους στο Σενγκίγκι, παραθεριστικό χωριό του κυρίως Λομπόκ και ανυπομονούσαν να δουν τις ζούγκλες του νησιού που είναι, κατά τα λεγόμενα τους, πιο παρθένες από τις αντίστοιχες του Μπαλί. Τελικά φτάσαμε στο Λεμπάρ την ώρα που νύχτωνε, μπήκαμε πάλι στο λεωφορειάκι της εταιρίας που είχε κλείσει το χόστελ και βάλαμε πλώρη για τα βόρεια. Διαπιστώνω ότι ένα από τα προβλήματα που έχει ο μοναχικός ταξιδιώτης είναι ότι δεν έχει κάποιον να διαφωνήσει μαζί του. Καλά ακούσατε, το ζήτημα είναι ότι μερικές φορές για να πάρεις μια καλή απόφαση χρειάζεσαι τον αντίλογο και δεν βοηθάει πάντα όταν αυτός έρχεται από εσένα τον ίδιο. Εν πάση περιπτώσει, για καλό ή για κακό, στο δίλημμα μεταξύ νησάκια Γκίλι και Σενγκίγκι αποφάσισα το δεύτερο, έκλεισα ένα απλό δωμάτιο στο Transit Inn hotel, νοίκιασα και ένα παπί με 65.000 ρουπίες (προσέξτε την διαφορά από το Μπαλί) και ήμουν έτοιμος για εξερευνήσεις στις ζούγκλες την επόμενη.
"Παρακαλώ μην φύγετε όταν έχει κακό καιρό" στα Αγγλικά. "Απαγορεύεται να φύγετε όταν έχει κακό καιρό" στα Ινδονησιακά. Εμείς φύγαμε.
Εδώ βλέπουμε μια παρέα χαμογελαστών εξυπνάκηδων να παρακάμπτει την ουρά καθισμένοι στην καρότσα ενός οχήματος έκτακτης ανάγκης, δεχόμενοι περίφανοι τα χειροκροτήματα των υπολοίπων.
Η όμορφη παρέα μου είναι δύο φοιτητές από την Σουμπάβα (το νησί μετά το Λομπόκ) που επιστρέφανε στα σπίτια τους μετά από κάποιο πρόγραμμα ανταλλαγής στην Ιάβα. Μου λέγανε για τις καταπληκτικές για σέρφινγκ παραλίες της Σουμπάβα, ένα νησί μάλλον παραγκωνισμένο από τον τουρισμό σε σχέση μετα γύρω του.
Εκτός από τα γνωστά Γκίλι (νησάκια στα βόρεια, που απαγορεύονται τα αυτοκίνητα και έχουν αναπτυχθεί φοβερά τουριστικά) υπάρχουν και τα Νότια Γκίλι, όπως φαίνονται από την θέση μας στο κατάστρωμα.
Οι πρώτες νυχτερινές εικόνες από την πρωτεύουσα του Λομπόκ, Ματαράμ. Τίποτα δεν θύμιζε ότι είχε γίνει σεισμός 6.4 ρίχτερ την προηγούμενη. Μπίζνες ας γιούζουαλ.
Η παραλία του ξενοδοχείου ήταν υποσχόμενη.
Και με μπίτσόμπαρο.
Σε ένα πολύ `κλασικό' τουριστικό θέρετρο, όπου η πλειοψηφία των τουριστών ήταν Ιταλοί και η όλη φάση θύμιζε κάτι κολλημένο στον χρόνο αλλά με ωραίο και χαλαρό τρόπο.
Όπως ωραίο και απλο ήταν το φαγητό στο Βαρούνγκ (παραδοσιακό μαγειρείο) Warung Amalia. Ποιός ξέρει, τελικά έκανα καλά ή άσχημα που δεν πήγα στα Γκίλι...
Είχα κανονίσει με το χόστελ για απευθείας μεταφορά στο Λομπόκ, και έτσι ξύπνησα πρωί-πρωί και περίμενα στον κοινόχρηστο χώρο για να περάσει το λεωφορειάκι που θα με πήγαινε στο λιμάνι. Μια πολύ γλυκιά κοπέλα, που κοιμόταν το τελευταίο βράδυ ήσυχα στο απέναντι κρεβάτι καθόταν τώρα στο απέναντι πουφ περιμένοντας κι αυτή. Αφού περάσαμε λίγη ώρα χαμογελώντας ο ένας στον άλλο, τελικά έμαθα ότι ήταν από τον Καναδά, την λέγανε Κλαιρ και δυστυχώς είχε πολύ διαφορετικό πρόγραμμα. Θα έπαιρνε το φέρι για την Νούσα Πενίντα, ένα νησάκι ακριβώς δίπλα στο Μπαλί, χωρίς τις μαζικές υποδομές του τελευταίου, ιδανικό για τον φυσιολάτρη ταξιδευτή που ψάχνει φωτογενείς έρημες παραλίες και παραδοσιακούς οικισμούς. Και δεν ήταν η μοναδική φορά που άκουσα για την Πενίντα σε αυτό το ταξίδι. Πάντα θετικά λόγια, αλλά με αναφορές σε ταξιδιώτες που είχαν παγιδευτεί εκεί για κάμποσες μέρες λόγω καιρού, μια και το νησί δεν διαθέτει αεροδρόμιο. Δεν ήμουν να παίρνω τέτοια ρίσκα και έτσι με μισή καρδιά αποχαιρέτησα την Κλαιρ, όταν το λεωφορειάκι έφτασε με την κλασική Ινδονησιακή καθυστέρηση των 20 λεπτών.
Τα φέρι από το λιμανάκι του Παντάν Μπάι πηγαίναν μόνο μέχρι το Λεμπάρ στο Νότιο Λομπόκ και τα ταχύπλοα που πηγαίνουν απευθείας στα τουριστικά νησάκια Γκίλι είχαν ακυρωθεί λόγο καιρού. Έτσι στην αποβάθρα οι τουρίστες που θέλανε να μεταβούν μεταξύ των δύο νησιών και δεν επιλέξανε την ευκολία του αεροπλάνου ήταν στριμωγμένοι σαν παστές σαρδέλες. Από τις 8:30 που είχαμε φτάσει στο λιμάνι, περιμέναμε το ένα καράβι μετά το άλλο, αλλά ο κόσμος ήταν τόσος που το καράβι γέμιζε και η ουρά απλά μετακινούνταν μερικά μέτρα. Για να φτάσουμε στην χαριστική βολή, με ένα καράβι να φτάνει στις 12:30 να αδειάζει και μετά να φύγει εντελώς άδειο προκαλώντας ομαδικές διαμαρτυρίες. Κάτι κυριούλες είχανε πιάσει την καλή πουλώντας σνακς και μπίρες στους εγκλωβισμένους τουρίστες σε υπερκοστολογημένες τιμές. Πρέπει να με ρωτήσανε αν θέλω μπίρα Μπιντάνγκ καμιά 10αριά φορές για να φτάσουμε σε σημείο να γελάμε ο ένας με τον άλλον. Εδώ αγαπητοί αναγνώστες θέλω να κάνω τα παράπονά μου για τους λεγόμενους πολιτισμένους Ευρωπαίους και Αμερικάνους: κάτι Γερμανούς που είχα μπροστά μου, ο οποίοι αλλάζανε το μωρό και πετούσαν την πάνα στον απέναντι δρόμο, φύγανε και αφήσανε όλα τα πλαστικά και γυάλινα μπουκάλια τους στο έδαφος, κάτι Αμερικάνους που είχανε πιάσει τον καημένο τον οδηγό του λεωφορείου (που στο κάτω κάτω δεν ήταν υπεύθυνος για τα κύματα ή τους σεισμούς που είχαν προκαλέσει την αναστάτωση) και τον κατηγορούσαν ότι τους εξαπάτησε. Αφήστε μια οικογένεια Ούγγρων, ένας μικρός όχλος ποτισμένος με Μπιντάνγκ, που είχανε κλέψει την σειρά από όλους, έχοντας την μαμά να οδηγεί τον δρόμο σπρώχνωντας με ύπουλο τρόπο. Γιατί εδώ σας θέλω πολιτισμένοι, δεν αρκεί να δείχνετε τον πολιτισμό σας όταν όλα δουλεύουν ρολόι γύρω σας, αλλά στις πραγματικές δυσκολίες. Που είναι τώρα η ευαισθησία σας για το περιβάλλον;
Όταν μπήκα στη 1:30, τελευταίος, στο Rhama Giri Nusa, σαπιοκάραβο κατασκευασμένο το 1989 ευχαριστούσα την τύχη μου. Η διαδρομή φάνηκε πολύ σύντομη, μετά από τόση αναμονή, και ευχάριστη καθισμένος στο πλάγιο κατάστρωμα και παρατηρώντας τα μικρά νησάκια να περνάνε από μπροστά μας. Μια μεγάλη παρέα φιλικών Ιταλών θα τελειώνανε τις διακοπές τους στο Σενγκίγκι, παραθεριστικό χωριό του κυρίως Λομπόκ και ανυπομονούσαν να δουν τις ζούγκλες του νησιού που είναι, κατά τα λεγόμενα τους, πιο παρθένες από τις αντίστοιχες του Μπαλί. Τελικά φτάσαμε στο Λεμπάρ την ώρα που νύχτωνε, μπήκαμε πάλι στο λεωφορειάκι της εταιρίας που είχε κλείσει το χόστελ και βάλαμε πλώρη για τα βόρεια. Διαπιστώνω ότι ένα από τα προβλήματα που έχει ο μοναχικός ταξιδιώτης είναι ότι δεν έχει κάποιον να διαφωνήσει μαζί του. Καλά ακούσατε, το ζήτημα είναι ότι μερικές φορές για να πάρεις μια καλή απόφαση χρειάζεσαι τον αντίλογο και δεν βοηθάει πάντα όταν αυτός έρχεται από εσένα τον ίδιο. Εν πάση περιπτώσει, για καλό ή για κακό, στο δίλημμα μεταξύ νησάκια Γκίλι και Σενγκίγκι αποφάσισα το δεύτερο, έκλεισα ένα απλό δωμάτιο στο Transit Inn hotel, νοίκιασα και ένα παπί με 65.000 ρουπίες (προσέξτε την διαφορά από το Μπαλί) και ήμουν έτοιμος για εξερευνήσεις στις ζούγκλες την επόμενη.
Εδώ βλέπουμε μια παρέα χαμογελαστών εξυπνάκηδων να παρακάμπτει την ουρά καθισμένοι στην καρότσα ενός οχήματος έκτακτης ανάγκης, δεχόμενοι περίφανοι τα χειροκροτήματα των υπολοίπων.
Η όμορφη παρέα μου είναι δύο φοιτητές από την Σουμπάβα (το νησί μετά το Λομπόκ) που επιστρέφανε στα σπίτια τους μετά από κάποιο πρόγραμμα ανταλλαγής στην Ιάβα. Μου λέγανε για τις καταπληκτικές για σέρφινγκ παραλίες της Σουμπάβα, ένα νησί μάλλον παραγκωνισμένο από τον τουρισμό σε σχέση μετα γύρω του.
Εκτός από τα γνωστά Γκίλι (νησάκια στα βόρεια, που απαγορεύονται τα αυτοκίνητα και έχουν αναπτυχθεί φοβερά τουριστικά) υπάρχουν και τα Νότια Γκίλι, όπως φαίνονται από την θέση μας στο κατάστρωμα.
Οι πρώτες νυχτερινές εικόνες από την πρωτεύουσα του Λομπόκ, Ματαράμ. Τίποτα δεν θύμιζε ότι είχε γίνει σεισμός 6.4 ρίχτερ την προηγούμενη. Μπίζνες ας γιούζουαλ.
Και με μπίτσόμπαρο.
Σε ένα πολύ `κλασικό' τουριστικό θέρετρο, όπου η πλειοψηφία των τουριστών ήταν Ιταλοί και η όλη φάση θύμιζε κάτι κολλημένο στον χρόνο αλλά με ωραίο και χαλαρό τρόπο.
Όπως ωραίο και απλο ήταν το φαγητό στο Βαρούνγκ (παραδοσιακό μαγειρείο) Warung Amalia. Ποιός ξέρει, τελικά έκανα καλά ή άσχημα που δεν πήγα στα Γκίλι...
Last edited: