Τυνησία Τυνησία " η χώρα που έχει αλλεργία στους κάδους σκουπιδιών, στη νορμάλ οδήγηση και στις στειρώσεις των γατιών. Τύνιδα - Χαμαμετ - Σουσε🇹🇳

Alex Loco

Member
Μηνύματα
361
Likes
1.917
Επόμενο Ταξίδι
🇫🇮
Ταξίδι-Όνειρο
Pamir highway

Ξανά στους δρόμους λοιπόν για το τελευταίο μας προορισμό την πόλη Σούσε . Είχαμε βρει ένα τρένο που σε πάει αν και δεν ήταν ξεκάθαρη η συγκεκριμένη ιστοσελίδα για το αν υπάρχει τρένο, τι πρόγραμμα έχει , μέρες ώρες και λοιπά. Ρωτήσαμε την reception και μας είπε με βλέμμα ούτε καν τι τρένο ( δεν ξέρω αν υπάρχει κι αν υπάρχει ίσως δε το προτείνουν καν σαν επιλογή ) . Μας είπε να πάρουμε ένα ταξί με 8-10 δηνάρια που θα μας πήγαινε στο σταθμό που φεύγουν τα louage για διάφορες περιοχές. Έτσι κι έγινε. Πήραμε ένα louage μαζί με άλλα 6 άτομα και φύγαμε. Εδώ λοιπόν ακόμα και τώρα αμφιταλαντευομαι για το αν και που γυρίστηκαν σκηνές από τη ταινία ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ. Στο ίντερνετ λέει ότι στα τείχη της πόλης έχουν γυριστεί σκηνές αλλά δεν λέει σε ποιο ακριβώς σημείο . Πίστευα ότι το μέρος που μαστίγωσαν και έβαλαν το ακάνθινο στεφάνι στο Χριστό ήταν μέσα στη Ραμπάτ της Σουσε γυρισμένο . Όμως αργότερα κατάλαβα ότι αυτό είναι γυρισμένο στη Ραμπάτ στο Μοναστήρι εκεί που επίσης γυρίστηκε η στιγμή που ο κόσμος φωνάζει υπέρ του Βαραβα και όχι του Χριστού. Θα ήταν υπέροχο να βρεθώ σε αυτό το μέρος. Ανατριχιλα . Είπαμε έχω τάξει στον εαυτό μου μια κατάβαση με τη μηχανή για επίσκεψη στα υπόλοιπα μέρη που δεν πήγα . Φτάσαμε λοιπόν και το πήραμε με τα πόδια καθώς στο χάρτη βλέπαμε ότι δεν είμαστε μακριά και θέλαμε και λίγο να μπούμε αμέσως στο κλίμα . Το έχω ξαναπεί δεν μας αρέσουν τα ταξί. Ούτε από άποψη μετακίνησης και κυρίως δε θέλω να έχω το νου μου στον ταξιτζή για το αν θα πατήσει το ταξίμετρο όπως ακριβώς έκανε αυτός που μας πήγε από τη Χαμαμετ στο σταθμό.
Μας είπε δέκα δηνάρια κοστίζει . Παρατηρούσα με προσοχή σε όλη τη διαδρομή τα δάχτυλα του όταν άλλαζε ταχύτητα. Όταν φτάσαμε στο στενό που ήταν ο σταθμός το ταξίμετρο έγραφε 8,5 . Πέντε μέτρα παρακάτω σταματάει και τσουπ έγινε 9,5 δια μαγείας !! Να αυτά δεν μπορώ . Σιχαίνομαι κάτι τέτοια προτιμώ να περπατήσω παρά να αφήσω το καθένα να νομίζει ότι με δουλεύει για ένα δηνάριο
Δεν είναι φυσικά τα λεφτά . Δεν με νοιάζουν . Απλά δεν μπορώ το κάθε καημένο να νομίζει ότι μπορεί να με κοροϊδεύει. Και δεν είναι η πρώτη φορά στο εξωτερικό που γίνεται αυτό με τους ταξιτζήδες. Γι'αυτό ποδαράκια και μόνο σε έκτακτη περίπτωση . Φτάσαμε στα τείχη της παλιάς πολης. Εκεί μέσα είναι η αυθεντική Μεδίνα αναλλοίωτη στο χρόνο που φυσικά θεωρείται μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Κατεβήκαμε τα σκαλιά και αρχίσαμε να μπαίνουμε όλο και πιο βαθιά στα άδυτα της παλιάς πόλης. Στην αρχή έχει τα κλασικά μαγαζάκια για καφέ τσάι και φαγητό . Κατηφορίζοντας βρίσκεις τα πιο κλασικά μαγαζιά . Παζάρι με κάθε λογής πράγματα κυρίως ρούχα και σουβενίρ . Όσο προχωράς τόσο πιο πολύ συνειδητοποιείς ότι εκεί που νομίζεις ότι αυτό ήταν ξαφνικά έχει άλλα τόσα στενά και άλλο τόσο κόσμο πολύ περισσότερο από πριν !! Πολύ πιο ωραία τα στενά αυτά από της Τύνιδας . Ελαφρώς μεγαλύτερα και το παζάρι με πολλή περισσότερη ζωή , αλλά και επιλογές αγοράς . Βρήκαμε το ξενοδοχείο μας το οποίο είναι μια κατηγορία από μόνο του . Ονομάζεται Dar Lekbira Boutique Hotel και μπορεί να το δει κάποιος στη Google η στη Booking . Απίστευτα όμορφο , ιδιαίτερο και με εξαιρετική ιδιοκτήτρια. Και μόνο που μας είπε ότι είχε έρθει στη Σάμο και βρήκε ένα αδέσποτο ( τον σκύλο του που αργότερα υιοθέτησε) μέσα στο πουθενά μέσα στα αίματα αλλά ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου δεν συγκινήθηκε και τους είπε ότι αν θέλετε να κρατήσετε το σκύλο να φύγετε , εγώ ντράπηκα εντελώς για τον Ελληναρα. Τελικά έφυγαν και μένανε 4 μέρες στη θάλασσα για να έχουν μαζί το σκυλάκι τον οποίο υιοθέτησε!!! Έζησε 15 χρόνια στην Ελβετία και όπως μας είπε γύρισε για να πάρει αυτό το παρατημένο μέρος και να το κάνει ξενοδοχείο, επειδή πλέον ο κόσμος παρατάει την παράδοση την παλιά πόλη και ψάχνει να μείνει σε νέου στυλ μοντέρνα σπίτια με αποτέλεσμα η παλια πόλη να είναι γεμάτη παρατημένα κτίσματα που είναι υπό κατάρευση και έτσι να χάνεται σιγά σιγά η παράδοση . Αυτό μου το είπε και ένας στο δρόμο . Ότι κάποτε εκεί μέσα μένανε χιλιάδες άνθρωποι και τώρα έχει σχεδόν ερημώσει. Πέρα από αυτά που είναι άξια αναφοράς η συγκεκριμένη έχει σώσει πάνω από 20 αδέσποτα σκυλια και γατιά που τα παρέχει στέγη , ιατρική περίθαλψη, νερό και φαγητό. Είδωλο !! Ερωτεύτηκα με την πρώτη ματιά το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, το οποίο απέξω δεν σε προϊδεάζει καθόλου για το εσωτερικό του βλέποντας απλά μια πόρτα στο λαβύρινθο. Πολλές εκπλήξεις πρέπει να κρύβουν στο εσωτερικό τους όλες αυτες οι πόρτες . Αφήσαμε τα πράγματα μας και καθώς είχε μεσημεριασει και δεν είχαμε φάει από το χθεσινό απόγευμα εκείνα τα τεράστια μπέργκερ πήγαμε καρφί να φάμε σε ένα μαγαζί με καλές κριτικές δίπλα στα τείχη της πόλης . Δε σου γέμιζε το μάτι το μαγαζάκι αλλά στο trip advisor είναι νούμερο ένα με 314 κριτικές !! Κάτι θα ξέρουν . Βέβαια ένα παιδί που δούλευε στο ξενοδοχείο μας είπε αργότερα ότι δεν είναι καλή επιλογή το μαγαζί κι ας έχει τόσες κριτικές ! Κάτσαμε στην ταράτσα. Αγαπάμε ταράτσες είτε για φαγητό είτε για κοκτέιλ . Θέα η πόλη , ήχοι στα αυτιά μας από κόρνες βαβούρα , δίπλα μας ταράτσες παρατημένες από τα διπλανά σπίτια και γενικά μια βουτιά στη ζωή και την καθημερινότητά των ντόπιων. Έχει αξιοποιήσει έξυπνα το κτίσμα ο ιδιοκτήτης κάνοντας την ταράτσα του κομμάτι του μαγαζιού και μπράβο του . Το μόνο που με χάλασε ήταν ότι απέναντι σε μια ταράτσα είχε δύο μαλινουα δεμένα με σχοινί μέσα στον ήλιο ( έχω τρέλα με αυτά τα θέματα δεν μπορώ να χαρώ τη στιγμή όταν ξέρω ότι δεν μπορώ να κάνω τίποτα για να βοηθήσω την μοίρα των ζώων ) . Προσπάθησα να το αποδεχτώ εφόσον ήρθε και το φαγητό . Εγώ πήρα κεμπάπ κοτόπουλο με συνοδεία από πατάτες και σαλάτα και η Σοφία ήθελε να δοκιμάσει το φημισμένο τοπικό τους πιάτο το κους κους, σε συνοδεία κοτόπουλου και άφθονου σκόρδου πράγμα που εμένα με τρελαίνει με την αρνητική έννοια. Όπως είπε και ο ιδιοκτήτης " δεν σου αρέσει το σκόρδο ? Ούτε το τζατζίκι ? Μάλλον δεν είσαι άντρας αλλά κάποιο είδος ρομπότ 🤖 🤣" το κεμπάπ του ήταν πεντανόστιμο. Η σκορδιλα πάλι μας τα χαλούσε . Από τις λίγες φορές που δεν τρώω ότι αφήνει η Σοφία καθώς δεν μπορούσα να το φάω με τίποτα . Τεράστιες δόσεις φαγητού , αν σου αρέσει τρως καλά !! Μας έφεραν και ένα εξαιρετικό τσάι στο τέλος με μέντα η δυόσμο που ήταν άκρως απολαυστικό. Μαζί με το τσάι μας έφεραν και ένα ωραίο γλυκάκι . Τους είπαμε ότι ήταν πολύ καλό κι έτσι η κοπέλα που δούλευε εκεί μας έδωσε ενα ολόκληρο κουτί δώρο ως δείγμα φιλοξενίας !! Εδώ ναι την παραδέχομαι τη φιλοξενία . Και επέμενε μέχρι να το πάρουμε όσο και αν ευγενικά αρνηθηκαμε.
Έτσι λοιπόν με ένα κουτί γλυκά αγκαλιά επιστρέψαμε γρήγορα στο ξενοδοχείο μας για να το αφήσουμε και να χωθουμε στα στενά όσο πιο βαθιά πάει με σκοπό να βρούμε το μεγάλο τζαμί και την Ραμπάτ τα δύο πιο φημισμένα μέρη της πόλης . Περάσαμε από αρκετούς πάγκους κυρίως με ρούχα και από ένα καφενείο ας το πούμε ένα από τα αρκετα που υπήρχαν και σου έκανε εντύπωση ότι είχε αποκλειστικά άντρες που ο καθένας κρατούσε και από ένα ναργιλέ . Ούτε μια γυναίκα και συνήθως ούτε ένας τουρίστας αλλά μόνο ντόπιοι. Το παιδί που δούλευε στο ξενοδοχείο μας είπε ότι υπάρχουν δύο είδη καφέ εκεί. Αυτά που είναι μόνο για άντρες που πάνε οι ντόπιοι και τα μεικτά που είναι πιο ακριβά αλλά μπορούν να πάνε και γυναίκες και ζευγάρια . Βέβαια αν πάει κάποια γυναίκα η κάποιο ζευγάρι τουριστών στα πρώτα , μας είπε ότι δε θα πούνε κάτι γιατί καταλαβαίνουν ότι είναι τουρίστες . Δεν το λες και πολυ τιμητικό για την κουλτούρα τους σχετικά με τις γυναίκες βέβαια . Μετά από ανελέητο πρήξιμο και αφού πλέον το είχα συνηθίσει, ξεπρόβαλε η πανέμορφη Ραμπάτ χτισμένη τον 8ο αιώνα, ενώ λίγο πιο δίπλα είναι το τζαμί της Σουσσε . Ρωτήσαμε ένα ζευγάρι σχετικά με τη Ραμπάτ . Μας είπαν ότι αξίζει να μπεις , ειχε ένα μικρό αντίτιμο αλλά σε αποζημιώνει η θέα από τον πύργο ψηλά . Εντωμεταξυ το ζευγάρι ήταν από τον Καναδά και το επόμενο πρωί τους πετύχαμε στην τραπεζαρία στο πρωινό καθώς ήμασταν συγκάτοικοι στο ίδιο ξενοδοχείο, ξεσπώντας σε γέλια όταν το καταλάβαμε !! Πράγματι . Η Ραμπάτ ήταν πολύ όμορφη. Δεν μπόρεσα να καταλάβω πως ακριβώς αξιοποιήθηκε, καθώς τα πολλά μικρά δωμάτια που διέθετε δεν σε έπειθαν για το αν ήταν κάποτε δωμάτια η κάποιο πιθανό κελί φυλακής. Δεν ξέρω ποια ήταν η ακριβή χρήση της Ραμπάτ. Θύμιζε σίγουρα οχυρό αλλά δεν ξέρω ακριβώς τι και πώς . Το τζαμί τον εσωτερικό του περίβολο , απλά μπόρεσαμε να το δούμε από ψηλά από τον πύργο καθώς δε δοκιμάσαμε να μπούμε σε κανένα τζαμί ούτε καν στην αυλή γιατί δεν ξέραμε αν ήταν επιτρεπτό . Ήθελα πολύ να κάνω ναργιλέ , να πιω κάνα κοκτέιλ και σίγουρα να φάμε κάτι καλό . Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε για βράδυ να κατέβουμε στο λιμάνι που μας πρότειναν ένα μικτό μαγαζί ανδρών γυναικών όπως τα λένε που είχε όλες αυτές τις ανέσεις . Από τις αγαπημένες στιγμές του ταξιδιού . Μοχίτο εξαιρετικό , ναργιλές με πολύ καλή γεύση και μια καλουτσικη πίτσα με γεύση Σαουαρμα 😳🤯( σοφή η μαλακιά μας που έλεγε και ο Γεωργίου ) καθώς την διαλέξαμε στη τύχη χωρίς να ξέρουμε τι ακριβώς είναι αυτό
Τελικά αυτό είναι κομμάτια από αρνί , κοτόπουλο , βοδινό , γαλοπούλα και μοσχάρι με όλη αυτή τη μίξη να το κάνει αρκετά βαρύ και πικάντικο ακόμα και για μένα . Τα τσάκισε τα κρεατακια μια γάτα που είχε το μαγαζί , καθώς όπως είπα είχαν παντού γάτες σε πολύ φυσιολογικό βαθμό για αυτούς . Το βράδυ μου ήταν πολύ καλό. Δεν πίνω και δεν καπνίζω , αλλά καλοκαίρι στη βόρεια Αφρική με δροσερό κοκτέιλ και ανέμελο λουλα που λέει και ένας φίλος μου είναι το καλύτερο σβήσιμο μια κουραστικής μέρας . Στις 4-5 το πρωί λοιπόν πεταχτηκαμε πάνω καθώς ο ιμάμης έκανε το πρωινό κάλεσμά. Το θέμα ήταν ότι ακουγόταν λες και είχε το ηχείο έξω από το μπαλκόνι μας . Μαγική στιγμή παρόλαυτα παρά το απότομο ξύπνημα . Ξενοδοχείο λες και είσαι στο σπίτι του Αλαντίν, σκοτεινά τα πάντα γύρω μας με μικρές αχτίδες φωτός έξω από το παράθυρο και η μελωδική θρησκευτική φωνή να σκεπάζει τον ουρανό της Σουσε . Είχα νιώσει παρόμοιο δέος στον Άγιον όρος όταν πήγα στην λειτουργία στις 4 το πρωί και είχε πολύ παρόμοιο vibe .
Το τελευταίο μας πρωινό στη Σουσε μας βρήκε στην τραπεζαρία να τρώμε το καλύτερο πρωινό από όλα όσα είχαμε φάει. Η Σοφία ξετρελαθηκε καθώς μας φέρανε shakshuka , που είχε φάει στο Ισραήλ. Εγώ πρώτη φορά το έτρωγα. Αν εξαιρέσεις το αυγό που δεν μου αρέσει ήταν πολύ νόστιμο , αλλά έκαιγε πολύ για 9 το πρωί . Είπαμε είμαι του γλυκού για πρωινό . Δίπλα μας μπήκαν δειλά δειλά οι δύο γάτες του ξενοδοχείου και απλά ξάπλωναν χωρίς να ενοχλούν στο φαγητό . Εκεί λοιπόν πιάσαμε την κουβέντα με δύο κοπέλες που κάθονταν λίγο παρά δίπλα. Ήταν Αμερικανες, από τη Βαλτιμόρη της Ουάσινγκτον. Είχαν πολύ χαβαλε και ήταν πολύ θετικές παρουσίες . Κάτσαμε σχεδόν μια ωρα να μιλάμε για το ταξίδι μας , τις χώρες μας αλλά και προηγούμενα ταξίδια . Εμείς σε λίγη ώρα φεύγαμε για Τύνιδα ενώ αυτές θα φεύγανε πιο αργά . Αποφασίσαμε να βρεθούμε το απόγευμα στη Τύνιδα για ένα καφέ να γνωριστούμε καλύτερα , καθώς εμείς τη νύχτα πετουσαμε για Ελλάδα ενώ αυτές θα μένανε 3 μέρες ακόμα . Είχαν έρθει Τύνιδα μέσω Μαρόκο , και πήρανε ένα αμάξι κατέβηκαν μέχρι κάτω στην έρημο και ανεβαίνανε προς τα πάνω. Βέβαια μετάνιωσαν που πήραν το αμάξι και για την οδήγηση των ντόπιων αλλά και επειδή βρήκαν το μπελά τους σε έναν έλεγχο της αστυνομίας καθώς κάτι είχε κάνει λάθος η Hertz , όμως η ίδια το καταλόγισε στα κορίτσια και δεν βοηθούσε ο υπάλληλος τους να βγει άκρη !! Η αστυνομία τους έδωσε πρόστιμο αν κατάλαβα καλά επειδή είχε λήξει κάποιο έγγραφο και τους είπε δεν φταίτε εσείς αλλά η Hertz. Η Hertz αντίστοιχα δεν αποδεχόταν την ευθύνη και κάπου έγινε ένα μπέρδεμα . Γι'αυτό αργότερα όταν τις βρήκαμε μας είπαν πόσο χάρηκαν που έδωσαν πλέον το αμάξι καθώς πέρα από αυτό ,πήγαν να τρακαρουν δύο φορές και μάλωσαν επίσης δύο φορές με δύο διαφορετικούς τύπους που έκαναν τον παρκαδορο από μόνοι τους σε άκυρα μέρη που αυτές πήγαν να παρκάρουν και απαιτούσαν λεφτά για " τις υπηρεσίες τους " ενώ τα κορίτσια προφανώς αρνήθηκαν να δώσουν οτιδήποτε. Μας είπαν χαρακτηριστικά ότι ήταν τόσο άθλια η μέρα τους , που ο καφές μαζί μας ήταν ότι καλύτερο χρειάζονται για να φτιάξει λίγο η διάθεση τους 🥰 . Έτσι λοιπόν βγήκαμε για μια τελευταία βόλτα στα στενά με σκοπό να πάρουμε τίποτα και να πιούμε ένα τελευταίο τσάι σε ένα ωραίο μαγαζί που είχαμε σταμπαρει . Κατάφεραν να μας πιάσουν ξανά τον πισινό . Ένας τύπος αφού μας είπε χίλια δυο σάλια με κορυφαίο τον όταν θα ξαναβρεθούμε να παμε να τον βρούμε να μας κοιμήσει σπίτι του και να μας ταΐσει ( τι φιλόξενος . Συγκινήθηκα. Ειδικά όταν πήγε να μας πουλήσει 50 ευρώ , τρία πιάτα που αλλού τα βρήκαμε 5-6 ευρώ 🤬 μα τι γλυκός ) εν τέλη μας πήρε κοντά στα 20 ευρώ γιατί κι εμείς κοιμηθήκαμε όρθιοι. Ένας άλλος πήρε από τη Σοφία 10 ευρώ για καρι το μπαχαρικό και μας είπαν ότι ήταν υπερβολικά πολλά λεφτά 😁 εντάξει στην επόμενη χώρα θα ξέρουμε . Χαλαλι !! Εκεί λοιπόν που προχωρούσαμε, βλέπω ένα θείο να προχωράει στην ίδια ταχύτητα μαζί μου , και να προσπαθεί να βρει τρόπο να μου μιλήσει. Ήμουν σίγουρος για το τι με ήθελε . Πράγματι άρχισε να μου μιλάει να λέει τα σάλια του για την Ελλάδα και λοιπά . Του είπα ότι ψάχνω ένα καφέ συγκεκριμένο και ενθουσιάστηκε με λέει έλα από εδώ θα σε πάω εγώ σε ένα . Του αρνήθηκα προφανώς και παρόλαυτα ήρθε μαζί μας μέχρι να πάμε σε αυτό που θέλαμε . Όταν φτάσαμε μου λέει " θα μου πάρεις ένα τσάι η ένα καφέ επειδή σε βοήθησα να το βρεις ?? " 🤣🤣🤣 Άντε ρε τράβα να δεις αν έρχομαι. Που δε με βοήθησες αρχικά να βρω κάτι αλλά και πάλι ξεφτίλα . Του είπα ψυχρά ότι έχω μόνο κάρτα και μπήκαμε στο μαγαζί. Πήρε ενα βλέμμα απορίας ο Βασιλάκης Καιλας . Το καφέ που λεγόταν Kasbah ήταν όλα τα λεφτά. Εντελώς έθνικ. Ήπιαμε ένα τσάι και έναν ελληνικό καφέ !!! Πλέον γεμάτοι από αυτήν πολύ όμορφη πόλη είχε έρθει η ώρα να φύγουμε. Πήραμε και το μεγάλο ρίσκο να φάμε κάτι από ένα πλανόδιο!! Ήταν κάτι που δεν είχαμε κάνει καθόλου αλλά είπαμε να το κάνουμε και αυτό. Διαλέξαμε κοτόπουλο με πατάτες σαλάτα , σος σε αραβική πίτα. Φυσικά με γυμνά χεράκια όλα .. χαλάλι δεν μασάμε . Ευτυχώς το ιμοντιουμ έμεινε στην τσάντα. Δεν χρειάστηκε πουθενά . Εδώ λοιπόν ήταν το χειρότερο κομμάτι τους ταξιδιού . Επειδή δεν ήταν μακριά το πήραμε με τα πόδια . Λίγο πριν φτάσουμε στο σταθμό με τα louage μου άρπαξε το τσαντάκι ένα απόβλητο που καθόταν πάνω σε μηχανάκι πίσω από ένα άλλο απόβλητο που οδηγούσε . Για καλή μου τύχη δεν κατάφερε να κοπεί το τσαντάκι και δεν το πήρε. Καλό παράδεισο εύχομαι στα παιδιά σύντομα στην αγκαλιά του Αλλάχ άμεσα !!! 🤬🤬🤬🤬 Τους πάτησα κάτι βρισιδια δεν τους άφησα τίποτα χωρίς στολίσμα. Έτρεμα από το θυμό μου. Ακριβώς λίγο πριν μπούμε στο σταθμό έγινε αυτό για να μας πτοήσει και να μας χαλάσει την ηρεμία του ταξιδιού μας. Δεν τα κατάφεραν . Το αφήσαμε πίσω μας
Όπως αφήσαμε πίσω τη Σουσε . Σε δύο ωρίτσες ξεπρόβαλε ξανά η Τύνιδα. Περπατούσαμε ξανά στην πρωτεύουσα και πηγαίναμε καρφί στη Μεδίνα καθως θέλαμε πολύ να πιούμε ένα τελευταίο τσάι σε συγκεκριμένες μαγαζί . Αφού έφτασαν και οι Αμερικανες οι τελευταίες μας στιγμές στη Τυνησία ήταν πολύ όμορφες. Μιλήσαμε για τις εμπειρίες μας στο ταξίδι και γενικά για τα ταξίδια μας , κάναμε συγκρίσεις και υποσχέθηκαμε να τις περιμένουμε στην Ελλάδα και αυτες στην Αμερική!! Τα ταξίδια είναι ακομα πιο όμορφα όταν κάνεις φίλους . Μια τελευταία περιπλάνηση στην πλατεία Κασμπα, όπου πήραμε το ταξί για να φτάσουμε στο αεροδρόμιο ξανά υπό τα κλασικά αραβικά άσματα , έτσι ακριβώς δηλαδή όπως όταν ήρθαμε . Η Τυνησία ήταν μια μοναδική εμπειρία με τα καλά της τα καλά της αλλά κυρίως με τις μυρωδιές τις , τα χρώματα της τις χιλιάδες πόρτες και τη μαγευτική φωνή του ιμάμη..



IMG_20240605_130432.jpg




IMG-75cbdee7484e797f42d384d9e45f304f-V.jpg




IMG-2f20d2f3069e9c683e1c759d0422cf17-V.jpg




IMG_20240604_165844.jpg




IMG_20240604_144329.jpg




IMG_20240604_172326.jpg




IMG_20240604_192405.jpg
 

Alex Loco

Member
Μηνύματα
361
Likes
1.917
Επόμενο Ταξίδι
🇫🇮
Ταξίδι-Όνειρο
Pamir highway
Αν και ξεκίνησα με έναν επιθετικό τόνο , λες και δεν ήξερα ότι πάω στην Αφρική και περίμενα να δω γκαζόν και κόσμο να παίζει γκολφ , θα ήθελα να πω καθώς μόλις επιστρέφω Θεσσαλονίκη και ολοκληρώθηκε το ταξίδι μου , ότι έχω αναθεωρήσει σχετικά με κάποια πράγματα . Η Τυνήσιοι ως Άραβες ναι σίγουρα είναι έντονοι άνθρωποι , οξύθυμοι και παπατζηδες ( κραχτης το εθνικό τους επάγγελμα , πριχτης δηλαδή και μέγας παγαποντης στα παζάρια και στην πειθώ του να αγοράσεις κάτι από αυτούς ) όμως δεν μπορώ να τους καταλογησω ευθύνη στο κομμάτι των σκουπιδιών και των αδέσποτων και μη στειρωμενων γατιών. Αυτά είναι ξεκάθαρα ευθύνη της κυβέρνησης και όχι του πολίτη. Βέβαια μετέπειτα το υιοθετεί ο πολίτης και γίνεται κουλτούρα της χώρας . Όταν δεν έχεις πουθενά κάδους , μα πουθενά όμως , όταν δεν έχεις σύστημα καθαρισμού ( σκουπιδιαρικα) έτσι δηλαδή μας είπαν , όταν δεν έχεις αντίστοιχη παιδεία και πετάς τα σκουπίδια σου κάτω και ο δρόμος μοιάζει με χωματερή, όταν δεν υπάρχει κανένα πρόγραμμα στείρωσης και έχεις χιλιάδες γάτες σε κάθε πόλη , κάθε στενό , οι οποίες σκίζουν τα σκουπίδια που αφήνει ο καθένας έξω από την πόρτα του ( και μαζεύει κάποιος του στυλ οδοκαθαριστης από ότι κατάλαβα ) τότε είναι αναμενόμενο να μην έχεις τις ευθύνες εσύ αλλά το ίδιο το σύστημα. Η Τυνησία λοιπόν μου άφησε ανάμικτα συναισθήματα. Όχι ότι είδα κάτι φοβερό . Οτιδήποτε τουριστικό επισκέφτηκα δε με έπεισε. Η ζωή , η κοινωνία , οι άνθρωποι, τα πολυπληθή στενά , οι μεγάλοι δρόμοι γεμάτοι αυτοκίνητα μηχανάκια με μηδενική οδική παιδεία σε βαθμό αηδιας επίσης δεν με έπεισαν θετικά . Στο φινάλε πάντα την έβρισκα με αυτές τις χώρες. Ακόμα και τώρα που έκανα την πρώτη μου απόπειρα και επισκέφτηκα μια από αυτές τις χώρες και έζησα εκατό τα εκατό στο πετσί μου την καθημερινότητά και την άμεση συναναστροφή ( και να μην ήθελα σου μιλάνε παντού , σου πιάνουν την κουβέντα με το ζόρι , σου κορνάρουν να σε πάρουν με το ταξί τους το αμάξι του να σου κουβαλήσουν τη βαλίτσα φυσικά όλα με το αντίστοιχο αντίτιμο και όχι από φιλοξενία η καλή καρδιά ) παρόλαυτα συνεχίζω να τη βρίσκω με τέτοιου είδους προορισμούς και ανυπομονώ να πάω Μαρόκο , Αίγυπτο , Ιορδανία , Λίβανο και σε άλλες παρόμοιες. Η Τυνησία φυσικά δεν έχει τη φήμη της Αιγύπτου η του Μαρόκο ( αν και γνώρισα κάτι Αμερικανες και μου είπαν ότι η Τυνησία είναι πολύ καλύτερη από το Μαρόκο!! ) παρόλαυτα είχε να σου δείξει την αυθεντικότητα, την καθημερινή τους ρουτίνα και να σου δώσει μια γερή σφαλιάρα για το πόσα καλά έχεις εσύ στην Ελλάδα ( που να πάω και σε κάνα Μπουρούντι τι θα δούν τα μάτια μου ) . Ακόμα και αν χθες λίγο πριν φύγω από τη Σουσε ( Σους, Σούσα , ακόμα δεν ξέρω πως τη λένε) ένα δικαβαλο με δύο τσογλανια ( εύχομαι καλα σαράντα σύντομα ) μου άρπαξαν το τσαντάκι ως άλλη τσαντακηδες κι εγώ ως άλλη γιαγιά που είχε πάρει μόλις τη σύνταξη , αλλά το καταπληκτικό ανθεκτικό τσαντάκι του Shein δεν τους έκανε τη χάρη και παρέμεινε στο στήθος μου αγέρωχο μην επιτρέποντας το ταξίδι μου να τελειώσει άδοξα , χωρίς διαβατήριο ταυτότητα , δύο χρεωστικές κάρτες το δίπλωμα οδήγησης και το δίπλωμα της προπονητικής και μείνω εκεί να ζητιανευω για να φάω !! Ακόμα και μετά από αυτό θέλω να πάω ξανά σε αυτές τις χώρες. Δεν ξέρω γιατί . Σου προκαλούν απίστευτο άγχος . Βαβούρα , φωνές καυγάδες μεταξύ τους , ράλι Ακρόπολις κανονικό και ταυτόχρονα τεράστια ικανότητα στο να μην τρακαρουν . Μόνο όποιος πήγε καταλαβαίνει τι εννοώ. Δεν έχω ξαναδεί τέτοια οδήγηση. Είδα λάιβ να μαλώνουν και να βρίζει ο ένας τον άλλο με ανοιχτά παράθυρα , ο ένας να φεύγει τάπα από τα νεύρα του με κόκκινο και ο άλλος να σπινιαρει να φεύγει από δίπλα του να τον προφτάσει για να συνεχίσει να μαλώνει ενώ ήταν σε κόμβο και έρχονταν άπειρα αμάξια που είχαν πράσινο. Κι όμως ούτε τότε έγινε τρακα. Δεν υπάρχουν σε πολλές διαβάσεις φανάρια για πεζούς . Περνάς με μαγκιά απλά περνάς και ποτέ δεν κοκκαλωνουν απλά τσουλανε προς το μέρος σου και το βλέπεις να πλησιάζει φουλ . Ένας πέρασε με βανακι με κατακόκκινο και από τύχη δεν με πάτησε γιατί δεν τον είχα δει καν να έρχεται λέω έλα πράσινο έχω περνάμε . Από τύχη ζούμε που λέμε κι εδώ .

Έτσι λοιπόν για να μη κάνω άλλο εισαγωγή, του Αγίου Βαλεντίνου έκλεισα αεροπορικά με προσφορά 1+1 για Τυνησία την ημερομηνία που είχε γενέθλια η Σοφία σαν δωράκι γενεθλίων. Άλλο που δεν ήθελε να πάει Αφρική !! Στους γονείς της βέβαια το είπε μια μέρα πριν φύγουμε και το έριξε το μπαλάκι σε εμένα ότι ήταν έκπληξη για τα γενέθλια και ούτε αυτή το ήξερε και το έμαθε μια μέρα πριν 😎 Η μάνα μου το πήρε ήρεμα όλως παραδόξως. Είχε την Τυνησία σαν ξακουστό τουριστικό παράδεισο από τα early 2000 όποτε αυτό βοήθησε . Είχαμε 4 γεμάτες μέρες στην διάθεση μας όποτε αποφασίσαμε να μην μείνουμε μόνο στην Τύνιδα. Κλείσαμε ξενοδοχείο σε ένα πολύ τουριστικό μέρος κυρίως για τη θάλασσα του το Χαμαμετ και για τη Σουσα. Τρεις πόλεις δηλαδή . Αφήσαμε την έρημο εκτός ( Τοζερ, Γκαμπες ) και είπαμε ότι όταν πάρω την μηχανή επιτέλους θα πάμε Μοναστήρι , Τζέρμπα ( τουριστικό νησί ) Σφαξ και στην έρημο και αν ηρεμήσουν τα πράγματα λέμε τώρα χτυπάμε και μια Τρίπολη Λιβύης 🤔🤔

Η μεγάλη στιγμή είχε φτάσει. Φύγαμε μέσω Αθήνας για Τύνιδα. Στο αεροπλάνο ήμασταν δεν ήμασταν 30 άτομα. Ότι καλύτερο. Ηρεμία απόλυτη και άνεση. Φτάσαμε στην Αφρική 2 τα ξημερώματα. Εδώ ήταν ξεκάθαρα τα πράγματα . Ταξί και ξενοδοχείο και με προσοχή. Δεν ξέρουμε τι θα αντιμετωπίσουμε. Στον έλεγχο όλα πήγαν καλά. Γνωρίσαμε ένα παιδί στο αεροπλάνο που ήταν η μάνα του από την Τυνησία όποτε μας βοήθησε αρκετά και με λεπτομερείς και με το να μιλήσει μαζί με τη θεία του στον ταξιτζή, να του πει πόσα να μας πάρει και ότι έχει τον αριθμό του σε περίπτωση που μας κλέψει η ζητήσει παραπάνω να την πάρουμε να τον καταγγείλει. !! Εξαιρετική μορφή η κυρία πολύ ευγενική ήθελε να μας φιλοξενήσει και να μας βγάλει έξω την επόμενη μέρα !!

Έτσι λοιπόν περιπλανηθηκαμε με το ταξί στη βραδινή Τύνιδα , έχοντας ένα συναίσθημα φόβου. Έπαιζε και τα κλασικά άσματα τα αραβικά το ταξί και σε έβαζε για τα καλά στο κλίμα .
Από τη μια είχαμε μεγάλη ευχαρίστηση για το που είχαμε έρθει από την άλλη ζούσαμε τα πάντα σε έντονους παλμούς. Ευτυχώς ο ταξιτζής τήρησε τον λόγο του και μας άφησε μπροστά στο ξενοδοχείο. Ήταν ένα μικρό στενάκι γεμάτο σκουπίδια σε μια εντελώς έρημη περιοχή. Βέβαια ήταν αρκετα αργά. Η πρώτη εντύπωση τρομακτική. Το ξενοδοχείο καλουτσικο. Για ένα βράδυ πήγαμε έτσι κι αλλιώς την άλλη μέρα θα πηγαίναμε σε ένα πολύ καλύτερο και θα ξεκινούσαμε την περιπλάνηση μας στη χώρα του Αννίβα η αλλιώς Χάνιμπαλ!!

Η Τυνησία, ή κοινώς Τούνεζι, (αραβικά: تونس, Τούνις ή και «Ιφρικιγιέ») και επίσημα: Δημοκρατία της Τυνησίας (الجمهرية التونسية, Αλ Τζούμχουριγι-ατ Τούνισγια) είναι μια χώρα στις μεσογειακές ακτές της Βόρειας Αφρικής. Είναι το μικρότερο και πιο ανατολικό από τα κράτη που εκτείνονται κατά μήκος της οροσειράς του Άτλαντα και συνορεύει με την Αλγερία στα δυτικά και τη Λιβύη στα νοτιοανατολικά. Το 40% της χώρας καταλαμβάνει η έρημος Σαχάρα και το υπόλοιπο περιλαμβάνει γόνιμα εδάφη και προσβάσιμες ακτές. Η γεωγραφία της χώρας έπαιξε σημαντικό ρόλο στους αρχαίους χρόνους, αρχικά με την Καρχηδόνα, πόλη των Φοινίκων, και αργότερα ως αφρικανική επαρχία, καθώς αποτελούσε τον σιτοβολώνα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Νεότερα αποτέλεσε γαλλική αποικία.

Η Τύνιδα (αραβικά: تونس,‎‎ Tūnis) είναι η πρωτεύουσα της Τυνησίας με πληθυσμό περίπου 730.000. Στην ευρύτερη περιοχή γύρω από την πόλη υπολογίζεται ότι ζουν περίπου δυο εκατομμύρια κάτοικοι

IMG_20240602_161331.jpg


IMG-2cfe3925ea937da5495004e3b73b5fbb-V.jpg


IMG_20240604_111523.jpg


IMG_20240604_111531.jpg


IMG-f827c06b1fe441afd66492b4474fda67-V.jpg


IMG-19e04fdaddc8b74324da587807e2a6ec-V.jpg


IMG-465f42652df73a8fbc1e734d3cc356b7-V.jpg


IMG-0efea71677dd06981507a40d0e3bf82a-V.jpg


IMG-45b19b82bee40e9d0941d8eff6768217-V.jpg
 

viktoria

Member
Μηνύματα
171
Likes
451
Καλημερα αμα ταξιδεψεις Ινδια και Βιετναμ τα ξαναλεμε ,οι Τυνησιοι οδηγοι ειναι Ελβετοι μπροστα σε αυτους που προειπα!:haha:o_Oαπο καθαριοτητα δε η Ινδια κερδιζει με μεγαλη διαφορα η δε Αιγυπτος κοντραρει το Νεπαλ και γενικα σαντην Ασια δεν εχει.Εγω βεβαια τη λατρευω με ολα τα καλα και κακα της{Βαρανασι ερωτας με την πρωτη ματια}
 

Vicks

Member
Μηνύματα
649
Likes
1.952
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Περιμένω τη συνέχεια πώς και πώς.
Σήμερα κανονικά θα βρισκόμουν εκεί. Ακυρώθηκε ταξίδι 8 ημερών σε 4 πόλεις, μία ημέρα πριν, δε θέλω να περιγράψω δημόσια την ψυχολογική μου κατάσταση, δεύτερη ακύρωση Τυνησίας, ξέρουν αρκετοί εδώ μέσα το κόλλημά μου.
Συμμερίζομαι τα συναισθήματά σου, έχοντας ζήσει σε Ελλάδα και πολύ σε Γερμανία-Αυστρία, από τη μία το χάος και η βρωμιά με τρελαίνουν, από την άλλη κάτι με τραβάει σε αυτές τις χώρες.
Μία σημείωση μόνο, έχοντας πάει στις περισσότερες από τις χώρες που αναφέρεις, το Μαρόκο ήταν σχετικά κυριλέ, Ιορδανία πολύ καλή, από συμπεριφορά/σκουπίδια τις πιο αρνητικές αναμνήσεις τις έχω από Αίγυπτο, αλλά είναι τόσα τα όμορφα που βλέπεις από πλευράς ιστορίας/αρχαιολογίας που τα ξεπερνάς.
 

Kyriakao

Member
Μηνύματα
252
Likes
1.315
Επόμενο Ταξίδι
Συνεχώς αυτο ψάχνω!
Ταξίδι-Όνειρο
ματσου πιτσου,περου
Καταπληκτικές φωτο, εξαιρετική αφήγησης ,υπέροχη ιστορία . Πραγματικα μας ταξίδεψες!!
 

Alex Loco

Member
Μηνύματα
361
Likes
1.917
Επόμενο Ταξίδι
🇫🇮
Ταξίδι-Όνειρο
Pamir highway
Καλημερα αμα ταξιδεψεις Ινδια και Βιετναμ τα ξαναλεμε ,οι Τυνησιοι οδηγοι ειναι Ελβετοι μπροστα σε αυτους που προειπα!:haha:o_Oαπο καθαριοτητα δε η Ινδια κερδιζει με μεγαλη διαφορα η δε Αιγυπτος κοντραρει το Νεπαλ και γενικα σαντην Ασια δεν εχει.Εγω βεβαια τη λατρευω με ολα τα καλα και κακα της{Βαρανασι ερωτας με την πρωτη ματια}
Αν εξαιρέσεις το κομμάτι με τα σκυλιά και γενικά με τα ζώα και με αυτά που έχω ακούσει για το Βιετνάμ θέλω διακαώς να πάω. Όπως και στο Νεπάλ. Τωρα η Ινδία είναι τεράστια κουβέντα !!
 

Alex Loco

Member
Μηνύματα
361
Likes
1.917
Επόμενο Ταξίδι
🇫🇮
Ταξίδι-Όνειρο
Pamir highway
Περιμένω τη συνέχεια πώς και πώς.
Σήμερα κανονικά θα βρισκόμουν εκεί. Ακυρώθηκε ταξίδι 8 ημερών σε 4 πόλεις, μία ημέρα πριν, δε θέλω να περιγράψω δημόσια την ψυχολογική μου κατάσταση, δεύτερη ακύρωση Τυνησίας, ξέρουν αρκετοί εδώ μέσα το κόλλημά μου.
Συμμερίζομαι τα συναισθήματά σου, έχοντας ζήσει σε Ελλάδα και πολύ σε Γερμανία-Αυστρία, από τη μία το χάος και η βρωμιά με τρελαίνουν, από την άλλη κάτι με τραβάει σε αυτές τις χώρες.
Μία σημείωση μόνο, έχοντας πάει στις περισσότερες από τις χώρες που αναφέρεις, το Μαρόκο ήταν σχετικά κυριλέ, Ιορδανία πολύ καλή, από συμπεριφορά/σκουπίδια τις πιο αρνητικές αναμνήσεις τις έχω από Αίγυπτο, αλλά είναι τόσα τα όμορφα που βλέπεις από πλευράς ιστορίας/αρχαιολογίας που τα ξεπερνάς.
Καταλαβαίνω απόλυτα τη στεναχώρια σου , ελπίζω να πραγματοποιήσεις σύντομα το ταξίδι αυτό !! Αίγυπτος ε ? Ισχύει σε αποζημιώνει και μόνο η ιστορία και η ανατριχιλα που νιώθεις με αυτά που βλέπεις από κοντά. Ανυπομονώ να το ζήσω τι συναίσθημα !!
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
232
Likes
1.564
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Σου προκαλούν απίστευτο άγχος . Βαβούρα , φωνές καυγάδες μεταξύ τους , ράλι Ακρόπολις κανονικό και ταυτόχρονα τεράστια ικανότητα στο να μην τρακαρουν . Μόνο όποιος πήγε καταλαβαίνει τι εννοώ. Δεν έχω ξαναδεί τέτοια οδήγηση.
2 εβδομάδες πέρασα στην Τυνησία, με αμάξι το οποίο οδηγούσα εγώ. Ήμασταν 2 γυναίκες, επισκεφτήκαμε μεγάλο μέρος της χώρας, φαράγγια, έρημο, σχεδόν όλη την ακτή, κλπ, κλπ.
Δεν είχα ποτέ άγχος, δεν είδα κανένα ράλι Ακρόπολης, και η οδήγησή τους ήταν μία από τις καλύτερες που έχω δει σε Αραβική χώρα.
Περάσαμε καταπληκτικά, γνωρίσαμε υπέροχους ανθρώπους και θεωρώ ότι είναι η πιο light χώρα που μπορεί να επισκεφθεί κάποιος, όχι μόνο στη Β. Αφρική, αλλά και σε ολόκληρο τον Αραβικό κόσμο.

Λυπάμαι που δεν πέρασες καλά και επέστρεψες με άσχημα συναισθήματα, αλλά πραγματικά είναι ότι πιο καθαρό και κοντά στα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Ίσως δε θα έπρεπε να ξαναταξιδέψεις σε Αραβική χώρα, γιατί θα σου κακοφανεί ακόμα περισσότερο.
 

Alex Loco

Member
Μηνύματα
361
Likes
1.917
Επόμενο Ταξίδι
🇫🇮
Ταξίδι-Όνειρο
Pamir highway
2 εβδομάδες πέρασα στην Τυνησία, με αμάξι το οποίο οδηγούσα εγώ. Ήμασταν 2 γυναίκες, επισκεφτήκαμε μεγάλο μέρος της χώρας, φαράγγια, έρημο, σχεδόν όλη την ακτή, κλπ, κλπ.
Δεν είχα ποτέ άγχος, δεν είδα κανένα ράλι Ακρόπολης, και η οδήγησή τους ήταν μία από τις καλύτερες που έχω δει σε Αραβική χώρα.
Περάσαμε καταπληκτικά, γνωρίσαμε υπέροχους ανθρώπους και θεωρώ ότι είναι η πιο light χώρα που μπορεί να επισκεφθεί κάποιος, όχι μόνο στη Β. Αφρική, αλλά και σε ολόκληρο τον Αραβικό κόσμο.

Λυπάμαι που δεν πέρασες καλά και επέστρεψες με άσχημα συναισθήματα, αλλά πραγματικά είναι ότι πιο καθαρό και κοντά στα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Ίσως δε θα έπρεπε να ξαναταξιδέψεις σε Αραβική χώρα, γιατί θα σου κακοφανεί ακόμα περισσότερο.

Οι φωτογραφίες που ανέβασα παραπάνω δείχνουν ότι πιο καθαρό και κοντά σε ευρωπαϊκά δεδομένα δηλαδή αυτό μου λέτε ?? Όσο για την οδήγηση μάλλον μου κάνετε πλάκα και εκεί για κάποιο λόγο που εσείς κρίνετε ότι πρέπει να πείτε κάτι τέτοιο ενώ μόλις το πρωί ήμουν εκεί και ξέρω πολύ καλά τι είδα. Κόντεψα να σε ρωτήσω αν σίγουρα πηγές Τυνησία εντωμεταξυ γιατί εγώ πήγα σε άλλη Τυνησία λογικά
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.365
Μηνύματα
890.294
Μέλη
39.040
Νεότερο μέλος
travelergr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom