Τυνησία Τυνησία " η χώρα που έχει αλλεργία στους κάδους σκουπιδιών, στη νορμάλ οδήγηση και στις στειρώσεις των γατιών. Τύνιδα - Χαμαμετ - Σουσε🇹🇳

Alex Loco

Member
Μηνύματα
361
Likes
1.917
Επόμενο Ταξίδι
🇫🇮
Ταξίδι-Όνειρο
Pamir highway

Ξύπνημα και πρωινό στο Carlton Hotel . Καταλάβαμε ξεκάθαρα ότι ο χυμός εδώ είναι πάντα φυσικός . Στημένος και όχι από super market . Δε θα πω ότι απόλαυσα απόλυτα κανένα πρωινό σε όλα τα ξενοδοχεία αλλά αυτό είναι δική μου περιέργεια. Ο σημερινός υπάλληλος στη reception μας είπε ότι ακριβώς γνώριζα . Ότι λίγο πιο κάτω είναι η στάση που παίρνεις λεωφορείο η εκείνο το είδος τρένου για να πας στο Sidi Bou Said η στη Λα Μαρσα ένα επίσης τουριστικό μέρος με θάλασσα κυρίως για τους ντόπιους . Ο χθεσινος πάντως δεν το ήξερε και μας είπε ότι πάει μόνο ταξί. Τη στιγμή που φτάναμε να βγάλουμε εισιτήριο έφευγε το τρένο. Ο τύπος που μας έβγαλε εισιτήριο μας είπε ότι εκείνο το τρένο δεν κάνει στάση στο Sidi Bou Said αλλά πιο πριν η πιο μετά όποτε θέλει σίγουρα περπάτημα . Έτσι πήραμε το λεωφορείο το οποίο ήταν ένα ωραίο πολιτισμικό σοκ. Μας κοιτούσαν όλοι μα όλοι λες και μπήκε η Τζολί και Ο Μπραντ Πιτ. Γέλια , φωνές χαμόγελα ειδικά η νεολαία που πήγαιναν όλοι θάλασσα μας σκαναρανε και ψιθύριζαν διαφορά μεταξύ τους. Το λεωφορείο φισκα. Κάτι σαν το 78Ν για όσους είναι από Θεσσαλονίκη και ξέρουνε. Λογικά δεν θα το έπαιρναν συχνά τουρίστες για να μας κοιτάνε με τόσο απορία. Καλα κι εμείς ήμασταν λες και πάμε να γυρίσουμε βίντεο κλιπ σε Κυκλαδίτικο νησί . Η διαδρομή ήταν σύντομη. Πρώτα περάσαμε μέσα από το Λα Γκουλετ. Τίποτα το ιδιαίτερο να πω την αλήθεια εκτός αν είχε κάνα κρυμμένο θησαυρό. Έπειτα είχαμε τη μοναδική εμπειρία να περάσουμε δίπλα από τα αρχαία ευρήματα της Καρχηδόνας η οποία καταστράφηκε ολοσχερώς το 146 π.Χ από τους Ρωμαίους, οι οποίοι την ξαναεχτισαν μέχρι να διαλυθεί οριστικά από τη μουσουλμανική επέλαση το 698 . Σίγουρα εντυπωσιακό το να περπατάς δίπλα σε μια ξακουστή και τόσο φημισμένη πόλη που δεν υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια την Καρχηδόνα !! Εξίσου εντυπωσιακό ίσως και το πιο ωραίο κτίσμα που είδα , ήταν το παλάτι του προέδρου !! Τεράστιο και πεντακάθαρος όλος ο προαύλιος χώρος ( εκεί μια χαρά ξέρετε να μην έχετε σκουπίδια κύριε πρόεδρε ) . Ήταν κλειστό βέβαια και δεν ξέρω αν είναι και προσβάσιμο στους τουρίστες . Λίγο παρά δίπλα επιτέλους το πιο φημισμένο highlight της περιοχής το Sidi Bou Said περίπου 25 λεπτά με μισή ώρα από την Τύνιδα. Εδώ πραγματικά όπως λένε όλοι θύμιζε ελληνικό νησί . Άσπρα σπίτια παντού με μπλε πόρτες . Μικρά πετρόκτιστα δρομάκια , άλλα προσβάσιμα με αμάξια και άλλα μικρότερα . Η απορία που έχω με όλα αυτά τα μέρη είναι ότι δεν ορκίζομαι ότι έχουν μέσα ανθρώπους. Δεν βλέπεις κόσμο δεν ακούς κάτι δεν βλέπεις λίγο κίνηση στα στενά. Καλά το συγκεκριμένο μέρος μπορεί να είναι και τα εξοχικά των εύπορων κατοίκων της Τύνιδας και να μην είχαν έρθει ακόμα καθώς πήγαμε 1 Ιουνίου . Τουρίστες εμφανίζονταν από κάθε γωνιά , κάθε στενό κάθε μαγαζάκι και φυσικά οι κραχτες είχαν πάρει φωτιά . Μας έκανε εντύπωση ένα συγκεκριμένο μαγαζί που είχε ουρά. Ουσιαστικά πουλούσε τηγανιτές με σοκολάτα η χωρίς . Τις ετοίμαζε σε καυτό λάδι και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα αφού τις γύριζε μεριά ήταν έτοιμες . Νοστιμότατες. Έφαγα και της Σόφιας δεν της άρεσε 🙄 Αφού πήραμε από ένα τουριστικό μαγαζί διάφορα σουβενίρ , ψάχναμε το πιο φημισμένο καφέ της περιοχής το cafe des Delices . Ήταν στην άκρη του βράχου και είχε πανοραμική θέα. Καθοσουν σε εθνικ τραπεζάκια και έβλεπες πιάτο τη θάλασσα. Να πω την αλήθεια όπως και σε άλλα τουριστικά μέρη της Τυνησίας δεν έπαθα και καμια πλάκα . Ούτε η Σοφία. Πέρα ότι δεν έμοιαζε ακριβώς όπως στο ίντερνετ, ήταν αρκετά φτηνό να το πω σαν μέρος , η θέα δεν έλεγε κάτι τρελό και ο χυμός ροδάκινο που πήρα δεν πινοταν καθώς είχε κομματάκια ροδάκινου σε κάθε γουλια και δεν μπορούσα να το απολαύσω. Γενικά δεν είμαι τύπος που θα βγω να πιω , να πάω να αραξω σε μαγαζιά φημισμένα και λοιπά αλλά για παράδειγμα πήγα στη Λευκάδα σε ένα μαγαζί με θέα πάνω στο βουνό ( δε θυμάμαι το όνομα κάτι με Fly σίγουρα το ξέρουν οι πάντες που πήγαν Λευκάδα ) εκεί και χάρηκα το κοκτέιλ και το φαγητό που έφαγα και η μαξιλαρα ήταν βολική και η θέα εξαιρετική. Εκεί πήρα αυτό που ήθελα . Αποζημιωθηκα !! Και δεν είναι θέμα Ελλάδας. Δεν είμαι φαν της Ελλάδας και των νησιών της. Απλά το μαγαζί στο Sidi Bou Said ήταν overrated που λέμε . Ενώ αξίζει σε ομορφιά το μαγαζί ήταν λίγο καημένο . Τσάι , καφέ η φυσικό χυμό μόνο. Εντάξει αλκοόλ δεν πίνετε αλλά έχει τουρίστες . Αν ο χυμός κιόλας είναι κλαιν και αρμόζει με τα μέτρια παγκάκια που έχετε τότε λυπάμαι αλλά δεν αρκεί η θάλασσα να το σώσει ( πολύ γκρίνια λέμε ) . Βέβαια δεν χρειάζομαι κανένα μαγαζί για να μου διαμορφώσει την άποψη. Το μέρος ήταν πολύ όμορφο και λογικά άλλες μέρες ίσως Σαββατοκύριακο να είναι πολύ πιο όμορφο γιατί πήγαμε και Δευτέρα . Φυσικά πολλές φωτογραφίες στις υπέροχες πόρτες . Αποφύγαμε τους τύπους με το παπαγάλο και το γεράκι που σε λέει κράτα το να σε βγάλω φωτογραφίες και μετά ζητάει πόσα λεφτά , όχι όμως και οι υπόλοιποι τουρίστες που έβγαιναν αβερτα φωτογραφίες και μετά τους έκανε εντύπωση που ζητούσαν οι άλλοι λεφτά ( μα πόσο αφελείς) . Πήραμε σιγα σιγά το δρόμο της επιστροφής για Τύνιδα καθώς έπρεπε να πάρουμε τα πράγματα από το ξενοδοχείο και να περπατήσουμε μέχρι τα αντίστοιχα ΚΤΕΛ . Στο γυρισμό η νεολαία τραγουδούσε ρυθμικά τραγούδια και κοπανουσε το λεωφορείο . Παρόλαυτα οι μεγάλοι όλοι χαμογελούσαν και κουνούσαν ρυθμικά τα κεφάλια τους. Σε εμάς όλο και κανένας θείος θα σβερκωνε κανένα πιτσιρικά και θα είχαμε ιστορίες . Βέβαια όπως μεγαλώσει ο καθένας. Εδώ ήμουν εγώ ο αντίστοιχος θείος που είχα ενοχληθεί και έλεγα ( μα δε σέβονται την ησυχία του άλλου στο λεωφορείο τα μαλακισμένα ? 🤣🤣)
Είχε έρθει το μεσημέρι και πλέον τρέχαμε με γοργά βήματα αφού χαιρετησαμε το εξαιρετικό προσωπικό του ξενοδοχείου και κατηφοριζαμε προς τα ΚΤΕΛ . Περάσαμε μπροστά και από το Santorini Greek cafe (whaaat 😳) και φτάσαμε στον προορισμό μας. Εισιτήριο για Χαμαμετ και αναμονή . Είχε ένα γάτο εκεί που ερχόταν και τριβόταν σαν παλαβό και μετά κοιμόταν πάνω στις καρέκλες 🤣 κανένας πέρα από έναν που το έκανε ένα ξουτ 🤬 δεν το έδιωξε η το σήκωσε από τη θέση για να κάτσει !! Είπαμε ακόμα και εκεί σέβονται από ότι φαίνεται περισσότερο τουλάχιστον τις γάτες και ναι για όποιον το σκεφτεί είμαι κολλημένος φιλοζωος και χαίρομαι που δεν είμαι παρτακιας μισάνθρωπος !! Το λεωφορείο αναχώρησε για Χαμαμετ. Μια ώρα διαδρομή . Βλέπαμε ότι εκτός πόλης είχε αρκετά παλιά σπίτια - παράγκες , γειτονιές που με το ζόρι υφίστανται καθώς μιλάμε κυριολεκτικά για ερείπια και τόνους σκουπιδιών κι όμως έβλεπες νέα παιδιά να κάθονται εκεί μαζί η να παίζουν με μπάλες , ποδήλατα και λοιπά σε εικόνα βγαλμένη από ντοκιμαντέρ στην ΕΡΤ για τη φτώχια και την εξαθλίωση αυτών των λαών . Με αυτά και με εκείνα φτάσαμε πολύ γρήγορα στη Χαμμαμετ . Εδώ αρχικά είχαμε το εξής δίλημμα. Να κλείσουμε στην παλιά πόλη τη Χαμμαμετ η να κλείσουμε στη νέα και τουριστικοτατη Γιασμίν Χαμμαμετ που είναι όλα τα θέρετρα και αποτελεί πόλο έλξης για τους τουρίστες. Η απάντηση εύκολη. Δεν πήγαμε για διακοπές αλλά για εξερεύνηση . Μπορεί η Γιασμιν να ήταν πανέμορφη δεν ξέρω , αλλά αυτά τα φτιαχτά τουριστικά μέρη που δε θα σου δείξουν κάτι από πολιτισμό , κουλτούρα ιστορία και λοιπά δεν ήταν του γούστου μας. Βέβαια δεν το κρίνω σίγουρα θες και τέτοιες διακοπές κάποια στιγμή . Άλλωστε θέλαμε να πάμε μια βόλτα και από εκεί να το δούμε αλλά μας έψηνε να το πάμε παραλιακά με περπάτημα το βραδάκι αλλά ήθελε κάνα 2 ώρες οπότε δεν μπήκαμε στη διαδικασία ταξί και λοιπά και μείναμε στην αρχική μας επιλογή . Αν επιστρέψω με μηχανή στην Τυνησία όπως είπα ξανά σίγουρα θα περάσω από εκεί αλλά και από το Ναμπεουλ την διπλανή πόλη , που επίσης μπορεί να ήταν καλύτερη επιλογή από την επιλογή μας .Η Χαμαμετ λοιπόν ήταν μια σχετικά μικρή παραθαλάσσια περιοχή . Μέναμε πάνω στο κεντρικό δρόμο που λίγο παρακάτω οδηγούσε στο φρούριο και στη Μεδίνα της Χαμμαμετ. Θύμιζε αρκετά κάποιο μέρος της Χαλκιδικής μπορώ να πω . Λίγο η δομή του δρόμου λίγο η κίνηση των πεζών που εδώ σε σχέση με τη Τύνιδα ήταν πολλοί περισσότεροι τουρίστες ( Άγγλοι Γάλλοι και λοιποί) μου έβγαζε κάτι από Πευκοχώρι - Καλλιθέα αλλά χωρίς την πολύ μοντερνια. Στο ξενοδοχείο μας το Hotel Khella μας υποδέχτηκαν με χυμό λεμόνι και γλυκάκι !! Δυνατή υποδοχή!! Επίσης ήταν ακόμα καλύτερο από τα δύο προηγούμενα και σε συνεχή αναβάθμιση το ξενοδοχείο της Σουσε ήταν το κερασάκι στην τούρτα . Ένα προβληματακι με το WiFi το είχαμε αλλά αυτό το είχαμε σχεδόν σε όλα . Δεν είχαμε φάει τίποτα πέρα από το πρωινό στη Τύνιδα οπότε το μπερκεραδικο απέναντι με τις εξαιρετικές κριτικές προτιμήθηκε αμέσως . Είχαμε σκοπό να φάμε τοπική κουζίνα οπωσδήποτε αλλά ακόμα δεν βρήκαμε κάτι να μας τραβήξει. Δικαιώθηκα όμως για την επιλογή μου. Τα μπέργκερ ήταν τεράστια. Σχεδόν τρία μπέργκερ σε ένα !! Εξαιρετική γεύση και κάνανε 7-8 ευρώ μαζί και τα δύο !! Σε αυτά η Τυνησία δεν πιάνεται. Καλό φαγητό όπου βρεις και σούπερ φτηνές τιμές !! Γεμίσαμε μπαταρίες και πήγαμε για απογευματινή βόλτα στην πόλη . Φυσικά οι κραχτες δε θα μπορούσαν να λείπουν. Από μαριχουάνα μέχρι χαλβά θα μπορούσα να είχα αγοράσει εκείνο το απόγευμα 🤭
Τελικά τα μπέργκερ ήταν τόσα χορταστικά που πέρα από ένα παγωτακι δεν φάγαμε κάτι άλλο.
Σήμερα ήταν μετά ξεκούρασης από το πολύ περπάτημα της Τύνιδας και του Σίντι Μπου Σαιντ. Η πόλη είχε ένα φρούριο και μέσα σε αυτό ήταν η Μεδίνα . Δεν είχε τίποτα άλλο να δεις . Άντε και μια πλατεία μικρή με συντριβάνι. Εδώ απλά γέμιζες μπαταρίες και συνεχίζεις το ταξίδι σου. Ήταν μια λίγο παραπάνω αδιάφορη και πιο θορυβώδης περιοχή από την Ποτίδαια . Πόσα να κάνεις και στην Ποτίδαια ειδικά αν είσαι ζευγάρι και όχι οικογένεια με παιδιά . Βραδινή ζωή δεν είδα , κάνα έξαλλο παρτάκι δεν είδα , όποτε χαλαρά .Κάναμε μια βραδινή βόλτα και μια απόπειρα για τη Μεδίνα άλλα παρά ήταν τρομακτική για να συνεχίσουμε. Κάτσαμε για ένα παγωτό και παρατηρούσαμε τη νεολαία . Πέρασαν μπροστά μας εκατό φορές με μηχανάκια με δύο και τρία άτομα πάνω που πήγαιναν σχεδόν μονίμως ανάποδα σε δρόμο που ερχόταν αυτοκίνητα . Βέβαια σε ξεκάθαρο μονόδρομο βλέπαμε και αυτοκίνητα να μπαίνουν ασταμάτητα .. μάλλον είχε κάποιο μίνι κύκλο εκεί αλλά όλοι έλεγαν έλα μωρέ τώρα θα μπω καρφί από εδώ για να βγω στον κεντρικό . Πήγε να γίνει και μια μανουρα καθώς ήρθε ένα τρικαβαλο και τα αλάνια κουνούσαν επιδεικτικά το χέρι φωνάζοντας αραβικά σε στυλ " εσύ ρε πείραξες την αδερφή μου ?? Αστυνομία απούσα βέβαια από κάθε είδους παρανομία του ΚΟΚ ..
Το πρωί λοιπόν είχαμε όλο το χρόνο δικό μας . Έτσι ακριβώς σηκωθηκαμε νωρίς . Φάγαμε ίσως και το καλύτερο πρωινό από όλα. Μου άρεσε αυτή η συνεχή αναβάθμιση σε δωμάτιο και πρωινό. Το ψωμί όλα τα λεφτά. Το τσάκισα μαζί με βούτυρο ( κι όμως φορέθηκε πολύ αυτός ο συνδυασμός στην Τυνησία 😎) και κρουασάν με κέικ να αποτελεί το "γλυκό" . Φτάσαμε λοιπόν στη Μεδίνα που είχε τη δική της χαρακτηριστική ομορφιά και ήταν πολύ πιο ήρεμη και καθαρή από της Τύνιδας καθώς δεν ήταν παζάρι αλλά είχε μια στο τόσο μικρά μαγαζιά κυρίως τουριστικά. Εδώ βέβαια ο κραχτης ήταν αποκλειστικά ενοχλητικός μαζί σου καθώς δεν είχε κόσμο γύρω σου να ζαλίζει όποτε το πάλευαν με πολλούς τρόπους μήπως μπεις στο μαγαζί τους. Γι'αυτό και μπήκαμε σε μια ήσυχη κοπέλα που δεν μας μίλησε καθόλου . Βέβαια μετά πήρε φόρα και προσπαθούσε να μας πουλήσει το μισό μαγαζί με αποκορύφωμα να μας πάει σε ένα παρακάτω που έπλεκαν χαλιά 🥱 μας έπεισε πάντως να πάρουμε ένα σουβενίρ , μια πόρτα πράσινη όπως ακριβώς αυτές οι παραδοσιακές πόρτες που είχαν παντού και έγραψε στα αραβικά τα ονόματα μας για να την έχουμε στο σπίτι μας ως ενθύμιο!! Συνεχίσαμε την περιπλάνηση μας και έξω από τη Μεδίνα . Κάποια στιγμή βρήκαμε ένα μικρό γατάκι με ένα μάτι . Το δώσαμε να φάει αλλά δεν ήθελε
Ίσως έτρωγε από αλλού. Το νερό το κατέβασε όλο . Αυτό που πραγματικά ήθελε ήταν αγάπη. Χώθηκε ανάμεσα στα πόδια της Σοφίας και απλά κοιμόταν όρθιο. Μετά ξάπλωσε κιόλας. Αυτό κι αν μας άγγιξε. Ακόμα και σήμερα που γυρίσαμε μας ταλαιπωρεί η σκέψη του καθώς αν ξέραμε ότι στην Σουσε που πηγαίναμε μετά , η οικοδέσποινα του χοστελ μας ήταν ακραία φιλοζωη και έσωζε γάτες και σκυλιά αβερτα , ( έχοντας στο ξενοδοχείο 4 γάτες και στο σπίτι της που είναι μεγάλο με κήπο 8 σκυλια και δεν ξέρω κι εγώ πόσες γάτες , όλα αδέσποτα από το δρόμο ) θα μπορούσαμε να της το πάμε να το φροντίσει με δικά μας έξοδα φυσικά και να πάμε να το πάρουμε να το φέρουμε Ελλάδα κάνοντας όλες τις απαραίτητες διαδικασίες . Τώρα απλά έμεινε μόνο του στους δρόμους με ένα μάτι και χωρίς αγάπη ίσως και φαγητό και νερό . Του ρίξαμε λίγες σταγόνες στο μάτι που είχαμε μαζί μας αλλά αυτό ήθελε σταθερή φροντίδα για να φτιάξει..💔 Αυτά λοιπόν τα ολίγα αφήσαμε πίσω μας καθώς πήραμε για πρώτη φορά ένα louage , ένα μεγάλο ταξί δηλαδή που έπαιρνε 7-8 άτομα με ένα αστεία μικρό ποσό και θα μας πήγαινε στην τελευταία μας πόλη στην Τυνησία τη Σουσε , που έμελε να είναι και η καλύτερη επιλογή για εμάς και όλα όσα ζήσαμε εκεί. Συνεχίζεται...


IMG_20240604_111542.jpg



IMG_20240604_101634.jpg



IMG_20240604_105103.jpg



IMG-500b605abdd700d069f44f26ca1829bf-V.jpg



IMG-08f4d4fd80a84c2888d16600fcbb1a8a-V.jpg



IMG_20240603_101645.jpg



IMG_20240603_113758.jpg



IMG-4ad4bbf695bf67cec70e596c11bfbbeb-V.jpg



 

Alex Loco

Member
Μηνύματα
361
Likes
1.917
Επόμενο Ταξίδι
🇫🇮
Ταξίδι-Όνειρο
Pamir highway
Αν και ξεκίνησα με έναν επιθετικό τόνο , λες και δεν ήξερα ότι πάω στην Αφρική και περίμενα να δω γκαζόν και κόσμο να παίζει γκολφ , θα ήθελα να πω καθώς μόλις επιστρέφω Θεσσαλονίκη και ολοκληρώθηκε το ταξίδι μου , ότι έχω αναθεωρήσει σχετικά με κάποια πράγματα . Η Τυνήσιοι ως Άραβες ναι σίγουρα είναι έντονοι άνθρωποι , οξύθυμοι και παπατζηδες ( κραχτης το εθνικό τους επάγγελμα , πριχτης δηλαδή και μέγας παγαποντης στα παζάρια και στην πειθώ του να αγοράσεις κάτι από αυτούς ) όμως δεν μπορώ να τους καταλογησω ευθύνη στο κομμάτι των σκουπιδιών και των αδέσποτων και μη στειρωμενων γατιών. Αυτά είναι ξεκάθαρα ευθύνη της κυβέρνησης και όχι του πολίτη. Βέβαια μετέπειτα το υιοθετεί ο πολίτης και γίνεται κουλτούρα της χώρας . Όταν δεν έχεις πουθενά κάδους , μα πουθενά όμως , όταν δεν έχεις σύστημα καθαρισμού ( σκουπιδιαρικα) έτσι δηλαδή μας είπαν , όταν δεν έχεις αντίστοιχη παιδεία και πετάς τα σκουπίδια σου κάτω και ο δρόμος μοιάζει με χωματερή, όταν δεν υπάρχει κανένα πρόγραμμα στείρωσης και έχεις χιλιάδες γάτες σε κάθε πόλη , κάθε στενό , οι οποίες σκίζουν τα σκουπίδια που αφήνει ο καθένας έξω από την πόρτα του ( και μαζεύει κάποιος του στυλ οδοκαθαριστης από ότι κατάλαβα ) τότε είναι αναμενόμενο να μην έχεις τις ευθύνες εσύ αλλά το ίδιο το σύστημα. Η Τυνησία λοιπόν μου άφησε ανάμικτα συναισθήματα. Όχι ότι είδα κάτι φοβερό . Οτιδήποτε τουριστικό επισκέφτηκα δε με έπεισε. Η ζωή , η κοινωνία , οι άνθρωποι, τα πολυπληθή στενά , οι μεγάλοι δρόμοι γεμάτοι αυτοκίνητα μηχανάκια με μηδενική οδική παιδεία σε βαθμό αηδιας επίσης δεν με έπεισαν θετικά . Στο φινάλε πάντα την έβρισκα με αυτές τις χώρες. Ακόμα και τώρα που έκανα την πρώτη μου απόπειρα και επισκέφτηκα μια από αυτές τις χώρες και έζησα εκατό τα εκατό στο πετσί μου την καθημερινότητά και την άμεση συναναστροφή ( και να μην ήθελα σου μιλάνε παντού , σου πιάνουν την κουβέντα με το ζόρι , σου κορνάρουν να σε πάρουν με το ταξί τους το αμάξι του να σου κουβαλήσουν τη βαλίτσα φυσικά όλα με το αντίστοιχο αντίτιμο και όχι από φιλοξενία η καλή καρδιά ) παρόλαυτα συνεχίζω να τη βρίσκω με τέτοιου είδους προορισμούς και ανυπομονώ να πάω Μαρόκο , Αίγυπτο , Ιορδανία , Λίβανο και σε άλλες παρόμοιες. Η Τυνησία φυσικά δεν έχει τη φήμη της Αιγύπτου η του Μαρόκο ( αν και γνώρισα κάτι Αμερικανες και μου είπαν ότι η Τυνησία είναι πολύ καλύτερη από το Μαρόκο!! ) παρόλαυτα είχε να σου δείξει την αυθεντικότητα, την καθημερινή τους ρουτίνα και να σου δώσει μια γερή σφαλιάρα για το πόσα καλά έχεις εσύ στην Ελλάδα ( που να πάω και σε κάνα Μπουρούντι τι θα δούν τα μάτια μου ) . Ακόμα και αν χθες λίγο πριν φύγω από τη Σουσε ( Σους, Σούσα , ακόμα δεν ξέρω πως τη λένε) ένα δικαβαλο με δύο τσογλανια ( εύχομαι καλα σαράντα σύντομα ) μου άρπαξαν το τσαντάκι ως άλλη τσαντακηδες κι εγώ ως άλλη γιαγιά που είχε πάρει μόλις τη σύνταξη , αλλά το καταπληκτικό ανθεκτικό τσαντάκι του Shein δεν τους έκανε τη χάρη και παρέμεινε στο στήθος μου αγέρωχο μην επιτρέποντας το ταξίδι μου να τελειώσει άδοξα , χωρίς διαβατήριο ταυτότητα , δύο χρεωστικές κάρτες το δίπλωμα οδήγησης και το δίπλωμα της προπονητικής και μείνω εκεί να ζητιανευω για να φάω !! Ακόμα και μετά από αυτό θέλω να πάω ξανά σε αυτές τις χώρες. Δεν ξέρω γιατί . Σου προκαλούν απίστευτο άγχος . Βαβούρα , φωνές καυγάδες μεταξύ τους , ράλι Ακρόπολις κανονικό και ταυτόχρονα τεράστια ικανότητα στο να μην τρακαρουν . Μόνο όποιος πήγε καταλαβαίνει τι εννοώ. Δεν έχω ξαναδεί τέτοια οδήγηση. Είδα λάιβ να μαλώνουν και να βρίζει ο ένας τον άλλο με ανοιχτά παράθυρα , ο ένας να φεύγει τάπα από τα νεύρα του με κόκκινο και ο άλλος να σπινιαρει να φεύγει από δίπλα του να τον προφτάσει για να συνεχίσει να μαλώνει ενώ ήταν σε κόμβο και έρχονταν άπειρα αμάξια που είχαν πράσινο. Κι όμως ούτε τότε έγινε τρακα. Δεν υπάρχουν σε πολλές διαβάσεις φανάρια για πεζούς . Περνάς με μαγκιά απλά περνάς και ποτέ δεν κοκκαλωνουν απλά τσουλανε προς το μέρος σου και το βλέπεις να πλησιάζει φουλ . Ένας πέρασε με βανακι με κατακόκκινο και από τύχη δεν με πάτησε γιατί δεν τον είχα δει καν να έρχεται λέω έλα πράσινο έχω περνάμε . Από τύχη ζούμε που λέμε κι εδώ .

Έτσι λοιπόν για να μη κάνω άλλο εισαγωγή, του Αγίου Βαλεντίνου έκλεισα αεροπορικά με προσφορά 1+1 για Τυνησία την ημερομηνία που είχε γενέθλια η Σοφία σαν δωράκι γενεθλίων. Άλλο που δεν ήθελε να πάει Αφρική !! Στους γονείς της βέβαια το είπε μια μέρα πριν φύγουμε και το έριξε το μπαλάκι σε εμένα ότι ήταν έκπληξη για τα γενέθλια και ούτε αυτή το ήξερε και το έμαθε μια μέρα πριν 😎 Η μάνα μου το πήρε ήρεμα όλως παραδόξως. Είχε την Τυνησία σαν ξακουστό τουριστικό παράδεισο από τα early 2000 όποτε αυτό βοήθησε . Είχαμε 4 γεμάτες μέρες στην διάθεση μας όποτε αποφασίσαμε να μην μείνουμε μόνο στην Τύνιδα. Κλείσαμε ξενοδοχείο σε ένα πολύ τουριστικό μέρος κυρίως για τη θάλασσα του το Χαμαμετ και για τη Σουσα. Τρεις πόλεις δηλαδή . Αφήσαμε την έρημο εκτός ( Τοζερ, Γκαμπες ) και είπαμε ότι όταν πάρω την μηχανή επιτέλους θα πάμε Μοναστήρι , Τζέρμπα ( τουριστικό νησί ) Σφαξ και στην έρημο και αν ηρεμήσουν τα πράγματα λέμε τώρα χτυπάμε και μια Τρίπολη Λιβύης 🤔🤔

Η μεγάλη στιγμή είχε φτάσει. Φύγαμε μέσω Αθήνας για Τύνιδα. Στο αεροπλάνο ήμασταν δεν ήμασταν 30 άτομα. Ότι καλύτερο. Ηρεμία απόλυτη και άνεση. Φτάσαμε στην Αφρική 2 τα ξημερώματα. Εδώ ήταν ξεκάθαρα τα πράγματα . Ταξί και ξενοδοχείο και με προσοχή. Δεν ξέρουμε τι θα αντιμετωπίσουμε. Στον έλεγχο όλα πήγαν καλά. Γνωρίσαμε ένα παιδί στο αεροπλάνο που ήταν η μάνα του από την Τυνησία όποτε μας βοήθησε αρκετά και με λεπτομερείς και με το να μιλήσει μαζί με τη θεία του στον ταξιτζή, να του πει πόσα να μας πάρει και ότι έχει τον αριθμό του σε περίπτωση που μας κλέψει η ζητήσει παραπάνω να την πάρουμε να τον καταγγείλει. !! Εξαιρετική μορφή η κυρία πολύ ευγενική ήθελε να μας φιλοξενήσει και να μας βγάλει έξω την επόμενη μέρα !!

Έτσι λοιπόν περιπλανηθηκαμε με το ταξί στη βραδινή Τύνιδα , έχοντας ένα συναίσθημα φόβου. Έπαιζε και τα κλασικά άσματα τα αραβικά το ταξί και σε έβαζε για τα καλά στο κλίμα .
Από τη μια είχαμε μεγάλη ευχαρίστηση για το που είχαμε έρθει από την άλλη ζούσαμε τα πάντα σε έντονους παλμούς. Ευτυχώς ο ταξιτζής τήρησε τον λόγο του και μας άφησε μπροστά στο ξενοδοχείο. Ήταν ένα μικρό στενάκι γεμάτο σκουπίδια σε μια εντελώς έρημη περιοχή. Βέβαια ήταν αρκετα αργά. Η πρώτη εντύπωση τρομακτική. Το ξενοδοχείο καλουτσικο. Για ένα βράδυ πήγαμε έτσι κι αλλιώς την άλλη μέρα θα πηγαίναμε σε ένα πολύ καλύτερο και θα ξεκινούσαμε την περιπλάνηση μας στη χώρα του Αννίβα η αλλιώς Χάνιμπαλ!!

Η Τυνησία, ή κοινώς Τούνεζι, (αραβικά: تونس, Τούνις ή και «Ιφρικιγιέ») και επίσημα: Δημοκρατία της Τυνησίας (الجمهرية التونسية, Αλ Τζούμχουριγι-ατ Τούνισγια) είναι μια χώρα στις μεσογειακές ακτές της Βόρειας Αφρικής. Είναι το μικρότερο και πιο ανατολικό από τα κράτη που εκτείνονται κατά μήκος της οροσειράς του Άτλαντα και συνορεύει με την Αλγερία στα δυτικά και τη Λιβύη στα νοτιοανατολικά. Το 40% της χώρας καταλαμβάνει η έρημος Σαχάρα και το υπόλοιπο περιλαμβάνει γόνιμα εδάφη και προσβάσιμες ακτές. Η γεωγραφία της χώρας έπαιξε σημαντικό ρόλο στους αρχαίους χρόνους, αρχικά με την Καρχηδόνα, πόλη των Φοινίκων, και αργότερα ως αφρικανική επαρχία, καθώς αποτελούσε τον σιτοβολώνα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Νεότερα αποτέλεσε γαλλική αποικία.

Η Τύνιδα (αραβικά: تونس,‎‎ Tūnis) είναι η πρωτεύουσα της Τυνησίας με πληθυσμό περίπου 730.000. Στην ευρύτερη περιοχή γύρω από την πόλη υπολογίζεται ότι ζουν περίπου δυο εκατομμύρια κάτοικοι

IMG_20240602_161331.jpg


IMG-2cfe3925ea937da5495004e3b73b5fbb-V.jpg


IMG_20240604_111523.jpg


IMG_20240604_111531.jpg


IMG-f827c06b1fe441afd66492b4474fda67-V.jpg


IMG-19e04fdaddc8b74324da587807e2a6ec-V.jpg


IMG-465f42652df73a8fbc1e734d3cc356b7-V.jpg


IMG-0efea71677dd06981507a40d0e3bf82a-V.jpg


IMG-45b19b82bee40e9d0941d8eff6768217-V.jpg
 

viktoria

Member
Μηνύματα
171
Likes
451
Καλημερα αμα ταξιδεψεις Ινδια και Βιετναμ τα ξαναλεμε ,οι Τυνησιοι οδηγοι ειναι Ελβετοι μπροστα σε αυτους που προειπα!:haha:o_Oαπο καθαριοτητα δε η Ινδια κερδιζει με μεγαλη διαφορα η δε Αιγυπτος κοντραρει το Νεπαλ και γενικα σαντην Ασια δεν εχει.Εγω βεβαια τη λατρευω με ολα τα καλα και κακα της{Βαρανασι ερωτας με την πρωτη ματια}
 

Vicks

Member
Μηνύματα
649
Likes
1.952
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Περιμένω τη συνέχεια πώς και πώς.
Σήμερα κανονικά θα βρισκόμουν εκεί. Ακυρώθηκε ταξίδι 8 ημερών σε 4 πόλεις, μία ημέρα πριν, δε θέλω να περιγράψω δημόσια την ψυχολογική μου κατάσταση, δεύτερη ακύρωση Τυνησίας, ξέρουν αρκετοί εδώ μέσα το κόλλημά μου.
Συμμερίζομαι τα συναισθήματά σου, έχοντας ζήσει σε Ελλάδα και πολύ σε Γερμανία-Αυστρία, από τη μία το χάος και η βρωμιά με τρελαίνουν, από την άλλη κάτι με τραβάει σε αυτές τις χώρες.
Μία σημείωση μόνο, έχοντας πάει στις περισσότερες από τις χώρες που αναφέρεις, το Μαρόκο ήταν σχετικά κυριλέ, Ιορδανία πολύ καλή, από συμπεριφορά/σκουπίδια τις πιο αρνητικές αναμνήσεις τις έχω από Αίγυπτο, αλλά είναι τόσα τα όμορφα που βλέπεις από πλευράς ιστορίας/αρχαιολογίας που τα ξεπερνάς.
 

Kyriakao

Member
Μηνύματα
252
Likes
1.315
Επόμενο Ταξίδι
Συνεχώς αυτο ψάχνω!
Ταξίδι-Όνειρο
ματσου πιτσου,περου
Καταπληκτικές φωτο, εξαιρετική αφήγησης ,υπέροχη ιστορία . Πραγματικα μας ταξίδεψες!!
 

Alex Loco

Member
Μηνύματα
361
Likes
1.917
Επόμενο Ταξίδι
🇫🇮
Ταξίδι-Όνειρο
Pamir highway
Καλημερα αμα ταξιδεψεις Ινδια και Βιετναμ τα ξαναλεμε ,οι Τυνησιοι οδηγοι ειναι Ελβετοι μπροστα σε αυτους που προειπα!:haha:o_Oαπο καθαριοτητα δε η Ινδια κερδιζει με μεγαλη διαφορα η δε Αιγυπτος κοντραρει το Νεπαλ και γενικα σαντην Ασια δεν εχει.Εγω βεβαια τη λατρευω με ολα τα καλα και κακα της{Βαρανασι ερωτας με την πρωτη ματια}
Αν εξαιρέσεις το κομμάτι με τα σκυλιά και γενικά με τα ζώα και με αυτά που έχω ακούσει για το Βιετνάμ θέλω διακαώς να πάω. Όπως και στο Νεπάλ. Τωρα η Ινδία είναι τεράστια κουβέντα !!
 

Alex Loco

Member
Μηνύματα
361
Likes
1.917
Επόμενο Ταξίδι
🇫🇮
Ταξίδι-Όνειρο
Pamir highway
Περιμένω τη συνέχεια πώς και πώς.
Σήμερα κανονικά θα βρισκόμουν εκεί. Ακυρώθηκε ταξίδι 8 ημερών σε 4 πόλεις, μία ημέρα πριν, δε θέλω να περιγράψω δημόσια την ψυχολογική μου κατάσταση, δεύτερη ακύρωση Τυνησίας, ξέρουν αρκετοί εδώ μέσα το κόλλημά μου.
Συμμερίζομαι τα συναισθήματά σου, έχοντας ζήσει σε Ελλάδα και πολύ σε Γερμανία-Αυστρία, από τη μία το χάος και η βρωμιά με τρελαίνουν, από την άλλη κάτι με τραβάει σε αυτές τις χώρες.
Μία σημείωση μόνο, έχοντας πάει στις περισσότερες από τις χώρες που αναφέρεις, το Μαρόκο ήταν σχετικά κυριλέ, Ιορδανία πολύ καλή, από συμπεριφορά/σκουπίδια τις πιο αρνητικές αναμνήσεις τις έχω από Αίγυπτο, αλλά είναι τόσα τα όμορφα που βλέπεις από πλευράς ιστορίας/αρχαιολογίας που τα ξεπερνάς.
Καταλαβαίνω απόλυτα τη στεναχώρια σου , ελπίζω να πραγματοποιήσεις σύντομα το ταξίδι αυτό !! Αίγυπτος ε ? Ισχύει σε αποζημιώνει και μόνο η ιστορία και η ανατριχιλα που νιώθεις με αυτά που βλέπεις από κοντά. Ανυπομονώ να το ζήσω τι συναίσθημα !!
 

MarieAries

Member
Μηνύματα
232
Likes
1.564
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Αφρική
Σου προκαλούν απίστευτο άγχος . Βαβούρα , φωνές καυγάδες μεταξύ τους , ράλι Ακρόπολις κανονικό και ταυτόχρονα τεράστια ικανότητα στο να μην τρακαρουν . Μόνο όποιος πήγε καταλαβαίνει τι εννοώ. Δεν έχω ξαναδεί τέτοια οδήγηση.
2 εβδομάδες πέρασα στην Τυνησία, με αμάξι το οποίο οδηγούσα εγώ. Ήμασταν 2 γυναίκες, επισκεφτήκαμε μεγάλο μέρος της χώρας, φαράγγια, έρημο, σχεδόν όλη την ακτή, κλπ, κλπ.
Δεν είχα ποτέ άγχος, δεν είδα κανένα ράλι Ακρόπολης, και η οδήγησή τους ήταν μία από τις καλύτερες που έχω δει σε Αραβική χώρα.
Περάσαμε καταπληκτικά, γνωρίσαμε υπέροχους ανθρώπους και θεωρώ ότι είναι η πιο light χώρα που μπορεί να επισκεφθεί κάποιος, όχι μόνο στη Β. Αφρική, αλλά και σε ολόκληρο τον Αραβικό κόσμο.

Λυπάμαι που δεν πέρασες καλά και επέστρεψες με άσχημα συναισθήματα, αλλά πραγματικά είναι ότι πιο καθαρό και κοντά στα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Ίσως δε θα έπρεπε να ξαναταξιδέψεις σε Αραβική χώρα, γιατί θα σου κακοφανεί ακόμα περισσότερο.
 

Alex Loco

Member
Μηνύματα
361
Likes
1.917
Επόμενο Ταξίδι
🇫🇮
Ταξίδι-Όνειρο
Pamir highway
2 εβδομάδες πέρασα στην Τυνησία, με αμάξι το οποίο οδηγούσα εγώ. Ήμασταν 2 γυναίκες, επισκεφτήκαμε μεγάλο μέρος της χώρας, φαράγγια, έρημο, σχεδόν όλη την ακτή, κλπ, κλπ.
Δεν είχα ποτέ άγχος, δεν είδα κανένα ράλι Ακρόπολης, και η οδήγησή τους ήταν μία από τις καλύτερες που έχω δει σε Αραβική χώρα.
Περάσαμε καταπληκτικά, γνωρίσαμε υπέροχους ανθρώπους και θεωρώ ότι είναι η πιο light χώρα που μπορεί να επισκεφθεί κάποιος, όχι μόνο στη Β. Αφρική, αλλά και σε ολόκληρο τον Αραβικό κόσμο.

Λυπάμαι που δεν πέρασες καλά και επέστρεψες με άσχημα συναισθήματα, αλλά πραγματικά είναι ότι πιο καθαρό και κοντά στα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Ίσως δε θα έπρεπε να ξαναταξιδέψεις σε Αραβική χώρα, γιατί θα σου κακοφανεί ακόμα περισσότερο.

Οι φωτογραφίες που ανέβασα παραπάνω δείχνουν ότι πιο καθαρό και κοντά σε ευρωπαϊκά δεδομένα δηλαδή αυτό μου λέτε ?? Όσο για την οδήγηση μάλλον μου κάνετε πλάκα και εκεί για κάποιο λόγο που εσείς κρίνετε ότι πρέπει να πείτε κάτι τέτοιο ενώ μόλις το πρωί ήμουν εκεί και ξέρω πολύ καλά τι είδα. Κόντεψα να σε ρωτήσω αν σίγουρα πηγές Τυνησία εντωμεταξυ γιατί εγώ πήγα σε άλλη Τυνησία λογικά
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.365
Μηνύματα
890.294
Μέλη
39.040
Νεότερο μέλος
travelergr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom