• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ιράν Ο Ξέρξης, ο Αλί κι ένα χαλί! Ιράν: ένας ταξιδιωτικός έρωτας

fotast

Member
Μηνύματα
9.666
Likes
15.001
Ειλικρινά μπράβο!

Κσλογραμμένη η ιστορία σου με τις απαραίτητες ιστορικές και άλλες πληροφορίες και τις ωραίες φωτογραφίες που κάνουν το διάβασμα πιο ενδιαφέρον.
 

Bahari

Member
Μηνύματα
1.848
Likes
1.483
Εξαιρετική αφήγηση, όπως πάντα άλλωστε, και ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ φωτογραφίες. Aυτό όμως που μου κίνησε την περιέργεια ήταν το ice house και το έψαξα λιγάκι στο ίντερνετ. Λοιπόν, έχουν διασωθεί εκατοντάδες από αυτά τα αρχαία "ψυγεία" που άρχισαν να κτίζονται το 400 π.Χ και μπορούσαν να διατηρήσουν το χιόνι και τον πάγο από τον ένα χειμώνα μέχρι τον άλλο:shock:

Ψάχνοντας βρήκα ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, το βιβλίο των Ali Akbar Mahdi και Elton L. Daniel: Culture and Customs of Iran,(Culture and Customs of Iran — www.greenwood.com). Ένα μέρος του υπάρχει εδώ: Culture and customs of Iran - Βιβλία Google
(Εξαιρετικά αφιερωμένο σε όλους τους ιρανόπληκτους του φόρουμ :clap:)
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Εξαιρετική αφήγηση, όπως πάντα άλλωστε, και ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ φωτογραφίες. Aυτό όμως που μου κίνησε την περιέργεια ήταν το ice house και το έψαξα λιγάκι στο ίντερνετ. Λοιπόν, έχουν διασωθεί εκατοντάδες από αυτά τα αρχαία "ψυγεία" που άρχισαν να κτίζονται το 400 π.Χ και μπορούσαν να διατηρήσουν το χιόνι και τον πάγο από τον ένα χειμώνα μέχρι τον άλλο:shock:
Ψάχνοντας βρήκα ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, το βιβλίο των Ali Akbar Mahdi και Elton L. Daniel: Culture and Customs of Iran
Ενδιαφέρουσα βιβλιογραφική αναφορά, το ξεφύλισα λιγο στο google books και όντως είναι σημαντικό για κάποιον που ενδιαφέρεται να μελετήσει σε βάθος το Ιράν πριν ή μετά το ταξίδι του (γιατί άμα το διαβάσει τυχαία μάλλον θα θελήσει να πάει)
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Εξαιρετικη αφηγηση σχετικα με εναν προορισμο μου που ειναι στα τοπ. Περιμενω τη συνεχεια!
 

Eleni_

Member
Μηνύματα
201
Likes
347
Επόμενο Ταξίδι
Έλα μου ντε... Που?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Ξεκουράστη και ευχάριστη αφήγηση με χρήσιμες πληροφορίες (από ιστορικές μέχρι και μουσικές). Αναμένω τη συνέχεια!!
 

Loca Corazon

Member
Μηνύματα
106
Likes
41
Hydronetta,

και εγώ είχα ακριβώς τα ίδια συναισθήματα όταν έφυγα από την Persepolis ....
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Kεφ.3 – Yazd: Badgir, qanat κι ο θάνατος στους Πύργους της Σιωπής

Η Yazd βρίσκεται στη καρδιά του άνυδρου οροπεδίου της χώρας και θεωρείται από τις παλιότερες πόλεις του κόσμου. Διατηρώντας ανέπαφη για αιώνες την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της παλιάς πόλης, έχει χαρακτηριστεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO.

Η παλιά πόλη μοιάζει με λαβύρινθο από σκεπαστά σοκάκια και σπίτια κτισμένα από λάσπη κι άχυρα κάτι που εξασφαλίζει εξαιρετική θερμομόνωση. Το ζητούμενο εδώ είναι να χαθείς βολτάροντας στα δρομάκια της παλιάς πόλης ανακαλύπτοντας τα αξιοθέατά της. Να απολαύσεις περιδιαβαίνοντας πλάι στα πλινθόχτιστα χαμηλά σπίτια με τους ψηλούς τοίχους την αίσθηση ότι ο χρόνος έχει σταματήσει. Να καταγράψεις στη μνήμη σου ένα θεατρικό σκηνικό άλλης εποχής με το παιχνίδι των σκιών στα σκονισμένα στενοσόκακα και τις ανθρώπινες φιγούρες να ξεπηδούν από το πουθενά σφιχτοτυλιγμένες στα τσαντόρ τους.


Στη πανάρχαια Yazd αναδεικνύονται κατά μοναδικό τρόπο κάποιες αρχιτεκτονικές «ευρεσιτεχνίες» που καταδεικνύουν την ιδιοφυϊα των Περσών. Κι αυτές δεν είναι οι μόνες εκπλήξεις. Στη πόλη αυτή, μέσα στον ωκεανό των τρούλων του Ισλάμ, ακόμα και σήμερα λατρεύεται από μια μικρή κοινότητα η παλιά περσική θρησκεία, ο Ζωροαστρισμός. Κάτι που ο αφελής θεωρούσα πως ανήκει στην σφαίρα του παρελθόντος.

Aνατρέποντας λοιπόν την τυπική διήγηση μιας περιήγησης, θα ήθελα από κει να ξεκινήσω τις αναφορές μου στη πόλη:

Οι «ανεμοπαγίδες» (badgirs)είναι η πρώτη πατενταρισμένη περσική εφεύρεση που εντυπωσιάζει στο Yazd. Σε μια περιοχή όπου τα καλοκαίρια είναι καυτά λόγω της ερήμου, οι σοφοί ντόπιοι επινόησαν ένα σύστημα φυσικού κλιματισμού με υπερυψωμένους πύργους εξωτερικά του σπιτιού.
Αυτά τα αρχαία συστήματα είναι ικανά να πάρουν ακόμη και το πιο ασθενικό δροσερό αεράκι από τα βουνά και να το κατευθύνουν στα κάτω δωμάτια και να απομακρύνουν από την άλλη μεριά τον ζεστό αέρα σαν καμινάδες :shock:.
Βέβαια μην φανταστείτε ότι η ψύξη είναι αντίστοιχη ενός σύγχρονου aircondition(που σε κάνει πολική αρκούδα), εντούτοις είναι πολύ πιο υγιής. Επί των τεχνικών λεπτομερειών καλώ τους τεχνοκράτες του φόρουμ να γνωμοδοτήσουν
acache.virtualtourist.com_4833707_Things_To_Do_Yazd.jpg

Βadgirs

Εντυπωσιασμένοι;;

Ε, τότε που να δείτε πώς οι άνθρωποι έλυσαν το πρόβλημα υδροδότησης τους από αρχαιοτάτων χρόνων. Θα ζήλευε κι η ΕΥΔΑΠ την E.Y.Yazd. Ούτε σκάβε για πηγάδια, ούτε πήγε η λυγερή βλάχα για νερό στο ποτάμι με το σταμνί στον ώμο.
Πατέντα Νο2, τα qanat, ή το υπόγειο σύστημα καναλιών υδροδότησης. Με το δαιδαλώδες αυτό σύστημα τούνελ συλλέγεται ο υπόγειος υδροφόρος ορίζοντας και το νερό με τη βοήθεια της φυσικής κλίσης εξέρχεται στην επιφάνεια. Βέβαια qanat υπάρχουν από αρχαιοτάτων χρόνων και στον ελλαδικό χώρο (Χορτιάτη, Σέρρες), όμως αδιαμφισβήτητα η πατέντα ανήκει στους Αρχαίους Πέρσες. Η δημιουργία των qanat απαιτεί τεχνογνωσία και οι qanatομάστορες της Yazd παραμένουν οι καλύτεροι στο Ιράν αν και το σύστημα σήμερα τείνει να εγκαταλειφτεί.
Το καλύτερο μέρος για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος του εγχειρήματος και να εντρυφήσει στις τεχνικές του λεπτομέρειες είναι στο Μουσείο του Νερού στη Yazd που στεγάζεται σε ένα ανακαινισμένο αρχοντικό. Εκεί μέσα από φωτογραφίες και ανάπλαση ενός προϋπάρχοντος qanat, αναδεικνύεται ο τρόπος κατασκευής του. Θεωρείται ότι σήμερα στο Ιράν υπάρχουν πάνω από 50,000 qanat.
acache.virtualtourist.com_3013647_qanat_Yazd.jpg

Qanat στο Μουσείο Νερού της Yazd
acache.virtualtourist.com_3013646_Things_To_Do_Yazd.jpg

Μουσείο Νερού της Yazd

Εγκαταλείποντας τα υλικά, θα καταπιαστώ με πνευματικά θέματα. Τον πανάρχαιο Ζωροαστρισμό που συνεχίζει πεισματικά να επιβιώνει στη Yazd. Από τους 150,000 σήμερα ανά τον κόσμο οπαδούς, οι 5,000 περίπου ζουν στη Yazd (αλλά και σε άλλες πόλεις του Ιράν).
Η Yazd κατέχει όμως ξεχωριστή θέση, καθώς εδώ υπάρχει ο ναός Ateshkadeh, της Ιερής Αιώνιας Φλόγας που θεωρείται ότι παραμένει άσβεστη από το 470 μΧ. Η Φωτιά θεωρείται ιερή στον Ζωροαστρισμό ως μέσο για πνευματική ενόραση και σοφία. Ο κομψός εξωτερικά ναός κοσμείται άνωθεν της κιονοστοιχίας από το σύμβολο του Ζωροαστρισμού, μια ανθρώπινη φιγούρα με φτερά πουλιού τα οποία δηλώνουν ότι πρέπει να σκέφτεσαι, να μιλάς και να συμπεριφέρεσαι με ευγένεια (μήπως να πάμε όλοι μας εκεί για ασκήσεις ευπρέπειας; ). Η φιγούρα κρατά ένα δακτυλίδι (συμβολίζει την υπακοή) ενώ το άλλο είναι σε ανάταση, δείγμα σεβασμού.
Το εσωτερικό είναι λιτό έως αδιάφορο. Η Ιερή Φλόγα είναι ορατή όπισθεν προστατευτικού τζαμιού, εντός μιας χάλκινης κολυμβήθρας. Σεβόμενος απόλυτα την ιερότητα του χώρου, απέφυγα να κάνω λουκούλλειους συνειρμούς καθώς η Ιερή Φλόγα παραπέμπει οπτικά περισσότερο σε αναμμένα κάρβουνα. :roll:
acache.virtualtourist.com_4833711_Things_To_Do_Yazd.jpg

Nαός Ateshkadeh

Ο Ζωροαστρισμός, η πανάρχαια θρησκεία των Περσών, πήρε το όνομά της από
τον ιδρυτή της Ζωροάστρη (Ζαρατούστρα επί το γνωστότερον), ιερέα που θεωρείται ότι έζησε στο Ιράν τον 6ο αιώνα π.Χ. Η διδασκαλία του Ζωροαστρισμού βρίσκεται γραμμένη στο Ιερό βιβλίο Αβέστα (γνώση). Αν και αρχικά μονοθεϊστική θρησκεία ο Ζωροαστρισμός δέχεται την ύπαρξη δύο Θεοτήτων, του υπέρτατου Άχουρα -Μάσδα (ο Σοφός Κύριος) που είναι ο Θεός του καλού, και του Αριμάν, που είναι ο Θεός του κακού και οι οποίοι βρίσκονται σε αέναο αγώνα μεταξύ τους.
Μια χιλιετία επικράτησε ο Ζωροαστρισμός στο ιρανικό οροπέδιο, αφού το 645 μΧ η Περσία ενσωματώθηκε στη σφαίρα επιρροής του Ισλάμ.


Όμως αυτό που με συγκλόνισε είναι η οπτική του θανάτου στο Ζωροαστρισμό. Καθώς τα στοιχεία της γης και του αέρα θεωρούνται αγνά, τα νεκρά σώματα δεν υποβάλλονταν σε ταφή (για να μην μολυνθεί η γη) και δεν καίγονταν (για να μην μολυνθεί ο αέρας).
Έτσι δημιουργήθηκαν ειδικοί χώροι με το ατμοσφαιρικό όνομα Πύργοι της Σιωπής. Αυτοί είναι κυκλικοί χώροι στην κορυφή ενός λοφίσκου εκτός των ορίων της πόλης με διαμορφωμένους ομόκεντρους κύκλους από πέτρες. Μετά την προετοιμασία του νεκρού και το τριήμερο θρήνο, το σώμα του αφηνόταν βορά στα όρνια στους Πύργους της Σιωπής. Η παράδοση λέει ότι αν το όρνιο κατασπάραζε πρώτα το δεξί μάτι του νεκρού, τότε ο αποδημήσας είχε καλή τύχη στον άλλο κόσμο. Αν ήταν το αριστερό, τότε σκούρα τα πράγματα!! Η πρακτική αυτή εγκαταλείφτηκε το 1960. Οι νεκροί πλέον θάβονται σε νεκροταφεία αλλά σε τάφους με τσιμεντένια τοιχώματα ώστε να μην μολυνθεί το έδαφος.
Επισκεφθήκαμε Πύργους Σιωπής και οφείλω να ομολογήσω ότι μια το άνυδρο γυμνό τοπίο, μια η ιδιαιτερότητα του χώρου, η περιρρέουσα ατμόσφαιρα ήταν ιδιαίτερα υποβλητική. Ακόμα περισσότερο που σκάβοντας το χώμα ανακαλύψαμε υπολείμματα οστών….:shock::shock::shock:
acache.virtualtourist.com_4833712_Things_To_Do_Yazd.jpg

Πύργοι της Σιωπής
acache.virtualtourist.com_4833713_Things_To_Do_Yazd.jpg

Θέα από τους Πύργους της Σιωπής

To προηγούμενο βράδυ στο ξενοδοχείο, εκτός της εκλεκτής παρέας με τα υπέροχα μάτια, κάπου μεταξύ δακτυλιδιών καπνού και παιχνιδιάρικων ήχων από τις μπουρμπουλήθρες του qalyan μου, μας πλησίασαν δύο νεαρά παιδιά που μας συστήθηκαν σαν οπαδοί του ζωροαστρισμού. Εγώ μόνο τούμπες δεν έκανα που θα είχα την ευκαιρία να συζητήσω για τον Ζωροαστρισμό και τα υπαρκτά προβλήματά τους στο ισλαμικό περιβάλλον (λες και δεν είχαν άλλη σκασίλα). Επειδή ήταν αργά, ορίσαμε ραντεβού την επομένη καθώς προθυμοποιήθηκαν (λέει) να μας ξεναγήσουν στη πόλη τους.

Ξημέρωσε λοιπόν το πρώτο πρωινό στη Yazd που μας βρήκε ολίγον σαν δαρμένους. Το στρώμα του κρεβατιού στο ξενοδοχείο δεν ήταν και Μediastrom, κάτι σε sleeping bag πάνω σε τσιμέντο έφερνε και το ταπεινό μας σαρκίο είχε υποφέρει ολονυκτίς. Ουδαμώς αυτό έδειξε να μας πτοεί!
Α! Κι αν τους είδατε εσείς τους ζωροαστριτοπαδούς, άλλο τόσο κι εμείς. Ακόμα στη Υazd θα ξεροσταλιάζαμε περιμένοντάς τους :shock:. Πήραμε κι εμείς τα ποδαράκια μας και ξεκινήσαμε τη μοναχική μας περιήγηση στη Yazd.

Το ξενοδοχείο μας είχε το πλεονέκτημα να βρίσκεται σχεδόν δίπλα στο τζαμί Jameh κι αυτό ήταν και το σημείο έναρξης του περιπάτου μας. Άλλο ένα τζαμί θα μου πείτε από τα πλείστα που θα επισκεπτόμασταν στο σιιτικό Ιράν. Κι όμως η είσοδός του κατάφορτη από περίτεχνα πολύχρωμα πλακίδια με τους δύο πανύψηλους μιναρέδες των 48 μέτρων με μια επιγραφή του 15ου αιώνα, το κάνουν να ξεχωρίζει. Εδώ διαδραματίζεται το εξής αξιοπερίεργο: γυναίκες που φορούν κλειδαριές στις μαντήλες τους σκαρφαλώνουν στη κορφή των μιναρέδων. Από κει κάθε Παρασκευή πετούν τα κλειδιά τους στο αίθριο του τζαμιού. Όποιος άντρας σηκώσει το κλειδί, εκείνη του επιτρέπει να ανοίξει την κλειδαριά και τότε του προσφέρει γλυκά ή ακόμα (άκουσον άκουσον) και το χέρι της δια βίου συμβίωση :shock:! Ούτε προξενήτρες, ούτε ιντερνέτι, ούτε τίποτα. Μετά τα σταμνιά της Βασιλειάδου, οι κλειδαριές της Yazd!!:bleh::bleh: Εγγυημένη αποτελεσματικότητα! Περίμενα κι εγώ πάλι ότι το αδιαμφισβήτητο κάλλος μου θα προκαλέσει σωρεία πτώσεων κλειδιών επί της κεφαλής μου, όμως βρέθηκα εκεί λάθος μέρα. Έτσι έχασαν κάθε ελπίδα οι επίγονοί μου να φέρουν πλούσια πέρσικα ματοτσίνορα :cry:.
acache.virtualtourist.com_4833706_Things_To_Do_Yazd.jpg

To τζαμί Jameh (στο βάθος) και σε πρώτο φόντο ο τρούλος του μαυσωλείου Seyed Roknaddin

Το υπόλοιπο της διαδρομής ήταν ένα ατέρμονο πήγαινε έλα στα δαιδαλώδη δρομάκια όπου επισκεφθήκαμε το μαυσωλείο του Seyed Roknaddin με τον περίτεχνο τρούλο, το παλιό αρχοντικό ηλικίας 150 ετών Khan-e Lari με τις παραδοσιακές πόρτες και τα βιτρό του και την φημολογούμενη φυλακή του Αλέξανδρου, πριν καταλήξουμε στο τρίπατο Amir Chakhmaq Complex που υποψιάζομαι ότι είναι το σήμα κατατεθέν της Yazd αν κρίνω από την περίοπτη θέση του. Εντυπωσιακό με τη πρώτη ματιά, αλλά… αυτό που βλέπετε, αυτό είναι όλο. Πρακτικά μια πρόσοψη!! Ευτυχώς μια κλίμακα σου επιτρέπει να ανέβεις στα ψηλά και να ρεμβάσεις το πανόραμα της Yazd με τα γήινα χρώματα των σπιτιών της και τους διάσπαρτους τρούλους και μιναρέδες των τζαμιών.
acache.virtualtourist.com_4833700_Travel_Picture_Yazd.jpg

Amir Chakhmaq Complex
acache.virtualtourist.com_4833699_Travel_Picture_Yazd.jpg

Πανόραμα της Yazd από το Amir Chakhmaq Complex

Μετά την επίσκεψη στο γειτονικό Μουσείο Νερού και το ζωροαστρικό ναό Ateshkadeh (που προανέφερα), κι ενώ είχα πια είχε αρχίσει η μέρα να μας αποχαιρετά, καταφύγαμε σαν πεινασμένοι λύκοι στο Hamum-e Khan Restaurant. Kαλά το καταλάβατε, εστιατόριο σε αναπαλαιωμένο πρώην χαμάμ. Ωραίο, περιποιημένο, ιδιαίτερο, καθαρό, αν λείπανε δε κι αυτά τα φώτα neon όλα θα ήταν ατμοσφαιρικότερα :(. Χορτάτοι περπατήσαμε πίσω στο ξενοδοχείο μας για να απολαύσουμε το βραδινό μας τσάι συνοδεία του επιβεβλημένου qalyan.
acache.virtualtourist.com_4833714_Restaurants_Yazd.jpg

Hamum-e Khan Restaurant


Η επόμενη μέρα ήταν αφιερωμένη στα αξιοθέατα εκτός των τειχών της πόλης. Μέσω του ξενοδοχείου κλείσαμε ένα ολοήμερο τουρ. Ο Αλί Νο3 (που και ψύλλο πετάλωνε), μας παράλαβε από το ξενοδοχείο μαζί κι ένα ξανθομπάμπουρα Ελβετό που έκανε το διδακτορικό του (λέει) πάνω στο δρόμο του μεταξιού. «Που να σου καεί ο σκληρός που το έχεις αποθηκεύσει», σκέφτηκα με κακεντρέχεια κι αβυσσαλέο μίσος για μερικούς που συνδυάζουν διδακτορικά και ταξίδια :twisted:.

Ο Αλί Νο3 με το γνωστό αγνώστου ταυτότητας αμάξι, μας οδήγησε αρχικά μέσα από ένα άγονο τοπίο καμιά 80 χλμ από τη Yazd, στο χιλιόχρονο χωριό φάντασμα Kharanaq. Αφού επισκεφθήκαμε το ανακαινισμένο καραβανσεράι στην άκρη του χωριού, περιδιαβήκαμε τα ατμοσφαιρικά σκονισμένα στενά του ανάμεσα στα ερείπια των σπιτιών για να δούμε τον «κουνιστό» μιναρέ. Και για να αποφύγω τις παρεξηγήσεις, αν κανείς καταφέρει να σκαρφαλώσει στη κορυφή του έχει την αίσθηση ότι ο μιναρές μετακινείται σαν σε σεισμό. Προσωπική εμπειρία δεν μπορώ να σας μεταφέρω. Αφενός φράκαρα στη στενή είσοδο του μιναρέ και ήταν αδύνατη η περαιτέρω αναρρίχηση :roll:, αφετέρου από σεισμούς ξέρουμε καλά και κανένα καημό δεν είχα να ανακαλέσω την εμπειρία.
acache.virtualtourist.com_4833703_Off_the_Beaten_Path_Yazd.jpg

Kharanaq

Επόμενη στάση στο Chak Chak. Αυτό το παιχνιδιάρικο όνομα ανήκει στο σημαντικότερο ζωροαστρικό προσκύνημα στο Ιράν. Κάτι σε Παναγία της Τήνου να πω; Χτισμένο στο πουθενά στις παρυφές ενός λόφου, το προσκύνημα αρχιτεκτονικά κερδίζει άνετα βραβείο κακογουστιάς αν και η θέα προς την έρημο είναι υπέροχη.
Ο κυρίως ναός της φωτιάς Pir-e Sabz μέσα σε μια σπηλιά στο βράχο φέρει μια εξαίσια βαριά ανάγλυφη χάλκινη πόρτα. Εδώ μεταξύ 14-18 Ιουνίου συρρέουν οι πιστοί για την ετήσια γιορτή τους. Τον υπόλοιπο χρόνο μοναδικός κάτοικος φαίνεται να είναι ο υπέργηρος φύλακας του ναού.
Το chak chak είναι ο ήχος των πιπτόντων σταγόνων νερού στη σπηλιά. Η παράδοση λέει ότι το 637 μΧ μια πριγκίπισσα κατέφυγε εδώ διωγμένη από τους άραβες. Ελλείψει νερού, χτύπησε το κοντάρι της στο βράχο και τότε άρχισαν να πέφτουν σταγόνες…chak chak chak…
acache.virtualtourist.com_3013631_temple_interior_Yazd.jpg

Ναός της φωτιάς Pir-e Sabz στο Chak Chak

Με τις ευλογίες του Ζαρατούστρα, συνεχίσαμε το δρόμο μας με σύντομες στάσεις στα χωριά Meybod (είχε ένα παλιό ταχυδρομείο, ένα icehouse, ένα καραβανσεράι και τα ερείπια ενός κάστρου) και το Αrdakan όπου η στάση είχε αποκλειστικό σκοπό να δοκιμάσουμε κεμπαπ καμήλας :D. Δεν ανακαλώ κάποια δυσάρεστη γευστική εμπειρία, άρα μάλλον τα καταβροχθίσαμε με περισσή βουλιμία.

Αφού επισκεφθήκαμε τέλος τους προαναφερθέντες Πύργους της Σιωπής, καταλήξαμε στο ξενοδοχείο μας για το κλασσικό τσάι μετά qalyan.
Ώρα για ξεκούραση. Αύριο σαλπάρουμε νοτιοανατολικά για Kerman :clap:
 

Attachments

Last edited by a moderator:

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.965
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
Υπέροχη η ιστορία σου hydronneta!
έχω μείνει στους πύργους της σιωπής!
ποσο ταιριαστός ο τίτλος αυτός..
Το ξερω το ιράν μου πηγαίνει γάντι οπως το φαντάζομαι μεσα απο την ιστορία σου.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Ζωροάστρες βρίσκει κανείς και στην Ινδία. Προέρχονται από την Περσία. Στην Ινδία υπάρχουν ακόμη απομονωμένα μέρη στα οποία δεν επιτρέπεται η είσοδος σε μη πιστούς οπου και υπάρχουν οι πύργοι της σιωπής. Διάσημοι Παρσί είναι ο μακαριτης Freddie Mercury των Queen και ο διευθυντής ορχήστρας Ζούμπιν Μέτα.
Επίσης μια και γοητεύτηκα από τον τρόπο μεταχείρησης των νεκρών τους -πολύ οικολογικός μου φάνηκε - ενδιαφέρθηκα να δω αν μπορώ να ασπαστώ την θρησκεία τους, ώστε να έχει μια ανάλογη μοίρα το θλιβερό σαρκίο μου, όταν το πνεύμα μου αποχωρήσει για το μεγάλο του ταξίδι, αλλά δυστυχώς όμως ζωράστρης γεννιέσαι, δεν γίνεσαι!
Μερικές πληροφορίες:

Parsi - Wikipedia, the free encyclopedia

Ζωροάστρης - Βικιπαίδεια

Και μια αιρεση ζωροαστρική- χριστιανική αίρεση που πολύ ταλαιπώρησε τη χριστιανική θρησκεία στο ξεκίνημά της! Μανιχαϊσμός - Βικιπαίδεια
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Υπέροχη η ιστορία σου hydronneta!
έχω μείνει στους πύργους της σιωπής!
ποσο ταιριαστός ο τίτλος αυτός..
Το ξερω το ιράν μου πηγαίνει γάντι οπως το φαντάζομαι μεσα απο την ιστορία σου.
Να πας, να πας έστω και μετά μαντήλας :clap:
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.965
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
Να πας, να πας έστω και μετά μαντήλας :clap:
Δεν έχω τέτοια προβλήματα...συμβιβάζομαι και σέβομαι ολες τις συνήθειες του τόπου που επισκέπτομαι..αυτο με κανει να τον νιώθω περισσότερο!
περιμένω την συνέχεια αργότερα..
 

galat

Member
Μηνύματα
851
Likes
2.126
Επόμενο Ταξίδι
...
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
hydronetta,
μας γλυκαίνεις με τις γλαφυρές περιγραφές σου και μετά μας αφήνεις στα κρύα του λουτρού. Δεν το μπορώ αυτό το μαρτύριο της σταγόνας. Δεν φαντάζομαι δε, να σκοπεύεις να φύγεις στο ταξιδάκι σου και να μας αφήσεις στη μέση. Δεν φεύγεις, αν δεν τελειώσεις. Σε βλέπω την Παρασκευή να κάθεσαι μέσα για να συνεχίσεις το γράψιμο.... Όχι να τρέχεις στα φεστιβάλ και μεις να περιμένουμε πότε θα τελειώσεις....
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.599
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
Ioanna Kara

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom