Οικονομικά Ελλήνων (και ταξίδια)

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Μηνύματα
2.510
Likes
3.281
Ταξίδι-Όνειρο
ΙΑΠΩΝΙΑ
Επιτρέψτε μου να πώ κάτι άσχετο με την κουβέντα αλλά και...ολίγον σχετικό ωστόσο
:)προς τον Ntt:
Σε συγχαίρω γιατί όχι μόνο δεν παρεξηγήθηκες από κάποιες αντιπαραθέσεις μας(βάζω τον εαυτό μου μέσα)αλλά υποστηρίζεις τις απόψεις σου καταθέντοντας τις γνώσεις σου σε μιά εποικοδομητική κουβέντα..
Οι παλαιότεροι εδώ μέσα ξέρουμε και έχουμε δεί που οδηγούσε η ευθιξία μερικών...σε ανάλογες συζητήσεις.
Να σε χαίρονται οι γονείς σου παλληκάρι μου
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.977
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Δυστυχώς ότι και να πει ο @Yorgos ή όποιος άλλος στο παραπάνω παράδειγμα μιλάει η στατιστική , η λογική
Διαφωνώ εντελώς είναι τόσο τραγικά παράλογο το παράδειγμα που δεν ξέρω από πού να αρχίσω. ΚΑφετέρια, εστιατόριο ή ταξιδιωτικό γραφείο που δεβγάζει κέρδος κλείνει. Έτσι γίνεται από την αρχαιότητα στον καπιταλισμό. Η ιδέα ότι όλοι χρεοκοπούν (στατιστικώς αδύνατον, δε θα υπήρχε αγόρα) είναι εντελώς παράλογη, αν υπάρχει αγορά, υπάρχει ζήτηση. Φυσικά και σκοπός της τράπεζας είναι να κερδίζει πάντα, δεν έχω καταλάβει τι προτείνεις;

Αλλά κι έτσι να ήταν, το όλο παράδειγμα πού αποσκοπεί; Στο να καταδείξουμε ότι ο παγκόσμιος καπιταλισμός είναι κακός; Οκ, ποια είναι η αντιπρόταση; Οι πιο πετυχημένες οικονομίες αυτό το σύστημα ακολουθούν και καταφέρνουν να έχουν καλό βιοτικο επίπεδο για τους πολίτες τους. Το έκανε και η Ελλάδα διστρεβλωμένα. Της δόθηκαν ευκαιρίες να το κάνει σωστά, με πολή ανοχή, κάθε ευκαιρία που πετάς ή απορρίπτεις θα παίρνεις δυσκολότερους όρους, όπως ακριβώς όταν πηγαίνει στην τράπεζα χρεοκοπημένος και ζητάς δάνειο, δε θα έχεις την ίδια αντιμετώπιση με μια υγιή επιχείρηση. Η Ελλάδα ήξερε πολύ καλά τους κανόνες και προτίμησε να τουςγράψει στα παλιά της τα παπούτσια. Δεν μπορεί αφού πήρε τα λεφτά να λέει μετά "α το σύστημα είναι σάπιο". Ε τότε γιατί επέλεξες να μπεις στο σύστημα; Δεν είναι α λα καρτ. Έχεις δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Η οικονομική παιδεία είναι ανύπαρκτη στην Ελλάδα.
Συμφωνώ, όπως δείχνει και το παραπάνω παράδειγμα.
ε συγχαίρω γιατί όχι μόνο δεν παρεξηγήθηκες από κάποιες αντιπαραθέσεις μας(βάζω τον εαυτό μου μέσα)αλλά υποστηρίζεις τις απόψεις σου καταθέντοντας τις γνώσεις σου σε μιά εποικοδομητική κουβέντα..
Οι παλαιότεροι εδώ μέσα ξέρουμε και έχουμε δεί που οδηγούσε η ευθιξία μερικών...σε ανάλογες συζητήσεις.
Συνυπογράφω.
 
Last edited:

North66

Member
Μηνύματα
4.362
Likes
5.219
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Στη νήσο Γιαπ στον Ειρηνικό οι κεντρικοί τραπεζίτες ήταν οι τοπικοί φύλαρχοι που έλεγχαν τη διανομή των πέτρινων δίσκων ράι που αποτελούσαν το τοπικό νόμισμα, κρατώντας σα φόρο μέρος των δίσκων. Επί της ουσίας με την κίνηση αυτή δε γίνονταν πιο πλούσιοι γιατί κάλλιστα θα μπορούσαν να στείλουν και άλλες αποστολές λιθοξόων σε νησιά με βράχους και να 'παράξουν' και άλλο χρήμα, απλά έλεγχαν την ποσότητα κυκλοφορίας δίσκων στην τοπική οικονομία της Γιαπ ώστε το νόμισμα να μη χάσει την αξία-σπανιότητά του. Aυτό κάνουν και οι κεντρικές τράπεζες σήμερα.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.977
Likes
52.469
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Στη νήσο Γιαπ στον Ειρηνικό οι κεντρικοί τραπεζίτες ήταν οι τοπικοί φύλαρχοι που έλεγχαν τη διανομή των πέτρινων δίσκων ράι που αποτελούσαν το τοπικό νόμισμα, κρατώντας σα φόρο μέρος των δίσκων. Επί της ουσίας με την κίνηση αυτή δε γίνονταν πιο πλούσιοι γιατί κάλλιστα θα μπορούσαν να στείλουν και άλλες αποστολές λιθοξόων σε νησιά με βράχους και να 'παράξουν' και άλλο χρήμα, απλά έλεγχαν την ποσότητα κυκλοφορίας δίσκων στην τοπική οικονομία της Γιαπ ώστε το νόμισμα να μη χάσει την αξία-σπανιότητά του. Aυτό κάνουν και οι κεντρικές τράπεζες σήμερα.
Τα βασικά λέμε τώρα, αλλά και στην περίπτωση της Ιαπωνίας η ποσότητα χρήματος που κυκλοφορεί είναι ελεγχόμενη από την Κεντρική Τράπεζα ώστε η αξία του να μην ξεφτιλιστεί. Ο μόνος άνθρωπος στον πλανήτη που θεωρεί πως η οικονομία βελτιώνεται κόβοντας αλόγιστα χρήμα είναι ο Μαδούρο, με τραγικά αποτελέσματα, που ξεπερνούν τον απερίγραπτο πληθωρισμό της χώρας. Να διαφωνήσουμε για το αν θα έπρεπε να είναι ελαφρώς πιο χαλαρή η παραγωγή και κυκλοφορία χρήματος στην ΕΕ το πολύ ναι, αλλά δε λύνει η εκτυπωση χρήματος ούτε το πόσο στρεβλή και αντιπαραγωγική είναι η ελληνική οικονομία, ούτε το χρέος της, ούτε τσ ελλείμματα, που είναι και η πηγή του κακού.
 

North66

Member
Μηνύματα
4.362
Likes
5.219
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Κάπου διάβαζα για ένα νόμισμα που έβγαλαν στο Βόλο το ΤΕΜ που υποτίθεται θα απεξαρτητοποιούσε τους πολίτες απ' το ευρώ των κακών κεντρικών τραπεζιτών. Μέχρι που διαβάζοντας τους κανόνες λειτουργίας του κατάλαβα ότι αυτό που ήθελαν να κάνουν οι τύποι ήταν απλά να αναλάβουν αυτοί το ρόλο της κεντρικής τράπεζας μιας και χρέωναν 3 ΤΕΜ σε κάθε λογαριασμό μηνιαίως για το κόστος διαχείρισης του συστήματος, στην ουσία μια μορφή επιτοκίου.
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.101
Likes
12.449
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
Τα βασικά λέμε τώρα, αλλά και στην περίπτωση της Ιαπωνίας η ποσότητα χρήματος που κυκλοφορεί είναι ελεγχόμενη από την Κεντρική Τράπεζα ώστε η αξία του να μην ξεφτιλιστεί. Ο μόνος άνθρωπος στον πλανήτη που θεωρεί πως η οικονομία βελτιώνεται κόβοντας αλόγιστα χρήμα είναι ο Μαδούρο, με τραγικά αποτελέσματα, που ξεπερνούν τον απερίγραπτο πληθωρισμό της χώρας. Να διαφωνήσουμε για το αν θα έπρεπε να είναι ελαφρώς πιο χαλαρή η παραγωγή και κυκλοφορία χρήματος στην ΕΕ το πολύ ναι, αλλά δε λύνει η εκτυπωση χρήματος ούτε το πόσο στρεβλή και αντιπαραγωγική είναι η ελληνική οικονομία, ούτε το χρέος της, ούτε τσ ελλείμματα, που είναι και η πηγή του κακού.
Η μεγαλυτερη παραγωγη μας κανει πλουσιοτερους. Το κακο με την ευρωζωνη ειναι πως εχει μια ενιαια νομισματικη πολιτικη και 19 οικονομικες. Εμεις ειμαστε σαν τον κακο μαθητη της ταξης που ειναι ολο ζωντανια και ενεργεια και που καποια στιγμη αποφασιζει (?) να διαβασει για να μην τον διωουν απο το σχολειο. Αλλα εχει τοσα κενα που δεν μπορει να ακολουθησει τους υπολοιπους. Κι ενω παιδευεται και ταλαιπωρειται με το διαβασμα παλι χαλια γραφει στις εξετασεις γιατι ολο στο μυαλο του ειναι αχταρμας. Απογοητευεται, παραπονιεται και πεφτει σε καταθλιψη. Κακος μαθητης η Ελλαδα κακιστος καθηγητης το eurogroup.
 

coco

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
2.285
Επόμενο Ταξίδι
ιταλια παλι
Ταξίδι-Όνειρο
ρωσια
Επιτρέψτε μου να πώ κάτι άσχετο με την κουβέντα αλλά και...ολίγον σχετικό ωστόσο
:)προς τον Ntt:
Σε συγχαίρω γιατί όχι μόνο δεν παρεξηγήθηκες από κάποιες αντιπαραθέσεις μας(βάζω τον εαυτό μου μέσα)αλλά υποστηρίζεις τις απόψεις σου καταθέντοντας τις γνώσεις σου σε μιά εποικοδομητική κουβέντα..
Οι παλαιότεροι εδώ μέσα ξέρουμε και έχουμε δεί που οδηγούσε η ευθιξία μερικών...σε ανάλογες συζητήσεις.
Να σε χαίρονται οι γονείς σου παλληκάρι μου
..Επιπλεον,εδειξε αριστη συμπεριφορα σε μια υποδειξη μου.Αντιθετα με οσα εχουμε δει εδω μεσα,να λες κατι και να αρπαζονται ,ο νεαρος κυριος πολυ ευγενικα εξαλειψε καθε αιτια δυσαρεσκειας!Μπραβο του.Λυπαμαι μονο που πλακωσε τα νουμερα στα τελευταια ποστ κι εχασα τη μπαλλα!
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.373
Likes
4.380
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
ξέρεις πόσος κοσμος ζει φτωχικά,με τεράστια αδιεξοδα και δεν το λεει πουθενά?Και πόσος άλλος λεει δόξα τω θεω για τα ελάχιστα κ δουλευει σα μηχανή καθε μέρα χωρις άδεια χωρις να ξέρει τον επόμενο μήνα η χρονο αν θα εχει εισοδημα?
Συμφωνώ. Εγώ αυτό το λέω: 'Αξιοπρέπεια'

σ αυτες τις χώρες μπορεί να ειναι οι μισθοι 200 κ 300ε αλλα προέρχονται από μια αργη πορεια ανακαμψης χρονων οχι από ενα ξαφνικό σοκ κ αυτό κάνει όλη τη διαφορα.
Συμφωνώ σε όσα λες @Thalassa25 και θέλω να προσθέσω ότι ανεξάρτητα από στοιχεία και αριθμούς, πως εδώ μιλάμε για την ζωή ενός λαού - κατά κοινή ομολογία υπερήφανου - που (χωρίς να αμφισβητείται το ποσοστό ευθύνης του σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο) ένοιωσε την υπερηφάνεια του να κουρελιάζεται διεθνώς και το μέλλον του να κρέμεται κυριολεκτικά σε μια κλωστή. Κι επίσης βλέπει τα παιδιά του να αναγκάζονται να μεταναστεύσουν ή να ζουν εδώ με μόνιμη ανασφάλεια και χωρίς την ελπίδα της ανάκαμψης.
Όσοι μιλούν για πραγματική ή επίπλαστη φτώχεια αναρωτιέμαι αν λαμβάνουν υπόψη τους πως η Ελλάδα βιώνει το δεύτερο κύμα μαζικής μετανάστευσης μέσα σε 50 χρόνια (δηλαδή ο παππούς κι ο εγγονός).

Τέλος ας μη ξεχνάμε, πως η ανάγκη και η τάση προς την ανάπτυξη είναι έμφυτες στην ανθρώπινη φύση.
Γι αυτό οι ανατροπές, οι ματαιώσεις και τα πισωγυρίσματα έχουν πάντοτε ψυχικό κόστος.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Είμαστε μία παρέα εγώ, ο @Yorgos , o @tripakias, o @jimp
Και η παρέα σας είναι το απολύτως κλειστό σύστημα που δε συναλλάσεται με κανένα τρίτο, δεν μπαίνουν χρήματα από πουθενά, δεν εξάγετε και δεν εισάγετε τίποτα; Δε μπορεί κάποιος δηλαδή να αξήσει τα χρήματά του από τρίτες πηγές;
 

dozas33

Member
Μηνύματα
6
Likes
13
Επόμενο Ταξίδι
κορσικη
Ταξίδι-Όνειρο
ανατολικη μεσογειος
Τό παρακάτω άπόσπασμα είναι άπό ένα βιβλίο πού γράφτηκε τό 1986 . Συγνώμη γιά τό μέγεθος τού κειμένου... Αλλά πιστεύω ότι έχει κάποια σχέση μέ τήν συζήτηση πού γίνεται.


"...
Mέσα άπό τούτες τίς διαφορές καί τήν έπί μέρους ((άντίθεση)) δημιουργείται μιά άλλη έννοια ένιαιότητος πού άφορά όλους τούς άνθρώπους άνεξαρτήτως χρώματος καί φυλής , τό άνθρωπιστικόν ένιαίον τής Τεχνολογίας , δηλαδή τό σοσιαλιστικόν ίδεώδες τής Τεχνολογίας . Διότι κάθε τί τό άνθρωπιστικό , κάθε τί πού έχει βάση τήν ίκανοποίηση άνθρωπίνων άναγκών καί άπό έκεί ξεκινάει , είναι κατ' άνάγκην σοσιαλιστικό .
Σοσιαλισμός σήμερα (σημ. τό 1984 γράφτηκε) δέν είναι νά μήν κερδίζη ό βιομήχανος πολλά , άλλά νά ζή ό κόσμος καλά . Αν τό κεφάλαιο νέμεται τό κέρδος άπ' τήν παραγωγή -- άρα πρέπει νά παράγη όσο πιό πολύ μπορεί-- , τούτο συμβαίνει έφ' όσον ό κόσμος νέμεται ό,τι αύτό παράγει .
Η έννοια τού κέρδους έχει πρό πολλού άλλοιώσει τό νοημά της μέσα στήν έννοια τής κοινωνικής αύτορρύθμισης , άφού ή έννοια τού καπιταλιστικού κέρδους άντλεί τό νόημά της άπό τήν ίκανότητα πού πρέπει νά έχη ό ((λαός)) ν' άπορροφά τά παραγόμενα προιόντα , δηλ. τά ((άγαθά)) .
Τήν έποχή τής σχέσης ((έργοδότη -έργάτη)) ή έννοια τού κέρδους συνιστούσε ένα μεταβατικό στάδιο τής καπιταλιστικής παραγωγής , τό όποίον σήμερα έπαψε πρό πολλού νά ύπάρχη . Μόνο σέ όσες κοινωνίες δέν ύπάρχουν σήμερα πολυεθνικές , άλλά ύπάρχει μιά κάποια παραγωγή καί τάση ((βιομηχανικής άναπτύξεως)) , μπορούμε νά πούμε ότι ύφίσταται άκόμη ((έκμετάλλευση άπό άνθρώπου είς άνθρωπο)) . Διότι μέσω τής πολυεθνικής έταιρείας σήμερα ή έννοια τού κέρδους έλαβε ούσιαστικά τήν έννοια τής κοινωνικής μερίμνης .
Τί μ' ένδιαφέρει πόσο κερδίζει ή πόσο θέλει νά κερδίζη ή έταιρεία , πού έφκιαξε τό ήλεκτρικό ψυγείο , άφού μέσα στόν όρισμό τής ύπαρξής της είναι νά ζώ έγώ σέ κοινωνικές συνθήκες πού θά μού έπιτρέπουν νά τό άγοράσω ?
Ας π'αρωμε ένα πιό συγκεκριμένο παράδειγμα . Τί σημαίνει ότι μιά έταιρεία κατασκευής τηλεοράσεων θέλει νά κερδίζη όσο τό δυνατόν πιό πολύ ? Σημαίνει
1) ότι έχει άνάγκη νά πουλάη όσο τό δυνατόν περισσότερες τηλεοράσεις (άρα ό συναγωνισμός ώς πρός τίς άλλες όμοιες έταιρείες μού έξασφαλίζει τήν καλήν ποιότητα καί κατοχυρώνει τά λεφτά μου ) .
2) ότι έκτός άπό τήν κοινωνική δυνατότητα τής οίκονομικής παροχής γιά ν' άγοράσω τήν τηλεόραση , πρέπει νά έχω τόν κατάλληλον χρόνο καί τήν άντίστοιχη καλή διάθεση (αύτά άποτελούν κοινωνικές προυποθέσεις) νά καθήσω νά ίδώ τά προγράμματα .
Η ίδια λογική ίσχύει γιά πάν ό,τι έπιδέχεται τό χαρακτηρισμό τού ((άγαθού)) καί τείνει νά ίκανοποιήση ((προσωπικές άνάγκες)) . Δέν ξεχνάμε ότι ό παράδεισος τής Γραφής καί ή πολυεθνική λειτουργούν κατά τόν ίδιον τρόπο . Η πολυεθνική πρέπει νά μέ ((έξωθή)) ν' άγοράσω τά προιόντα της μέ τό νά τά ((βελτιώνη)) καί νά μού προσφέρη τό ((διαρκώς καινούργιο)) σ' αύτά . Τούτο όμως σημαίνει ότι ούσιαστικά μεριμνά γιά τήν άνάπτυξη τών μέσων έκείνων πού πραγματοποιούν τούς σκοπούς αύτούς τού κέρδους , δηλ. στήν άνάπτυξη τής ίδιας τής τεχνολογίας .
Αλλά άνάπτυξη τής τεχνολογίας σημαίνει λιγώτερη σπατάλη τής σύνολης άνθρώπινης δύναμης γιά τήν παραγωγή τού κοινωνικού προιόντος . Η άτομική έτσι ((σωτηρία )) τής πολυεθνικής μεταβάλλεται σέ κοινωνική σωτηρία τού ((ποιμνίου)) .
Αν οί πρώτες τηλεοράσεις είχαν τό μέγεθος ένός ντουλαπιού καί έπρεπε νά έργάζωνται έκατοντάδες άνθρωποι γιά νά τήν φτιάξουν , σήμερα έχει μέγεθος έλάχιστο καί οί άπασχολούμενοι γιά τήν κατασκευή της είναι έπίσης έλάχιστοι .
Τό κύριο όμως έπίτευγμα όλων τών άνωτέρω είναι τό σύνολο πολιτιστικό άποτέλεσμα καί ή συνάρτησή του πρός τήν λειτουργία τού κράτους .
Αν δούλευα όσο δούλευαν οί έργάτες στήν έποχή τού Μάρξ , ή πολυεθνική θά ύπονομευόταν , διότι δέν θά είχα χρόνο νά ίδώ τά προγράμματα .
Αλλά καί σήμερα πού ό άνθρωπος δουλεύει λιγώτερο , πρέπει οί όροι δουλειάς νά είναι τέτοιοι , ώστε νά παρέχεται ή άπαιτούμενη ξεκούραση καί διάθεση γιά τήν παρακολούθηση τών προγραμμάτων κατά τήν έπιστροφή στό σπίτι .
Ορος δηλ. τού ((κέρδους)) τής πολυεθνικής είναι ή γενική βελτίωση τού έπιπέδου ζωής .




Λογικώς ή ίδεώδης κατάσταση γιά τήν πολυεθνική καί τόν καταναλωτή , θά ήταν ένας κοινωνικός παραλογισμός : νά κάθεται κανείς άπό τό πρωί ώς τό βράδυ καί νά βλέπη τηλεόραση . Εδώ άκριβώς καθίσταται άπαραίτητη ή λειτουργία τού κράτους . Διότι αύτό πού άποτελεί τήν ίδεώδη κατάσταση γιά τήν πολυεθνική κι' έμένα , στερεί άκριβώς τίς κοινωνικές προυποθέσεις λειτουργίας τής πολυεθνικής , δηλ. μετατρέπεται σέ συντελεστή ύπονομεύσεως τής σύνολης παραγωγής ώς κοινωνικού προιόντος .

Τό κράτος παίρνει έτσι σήμερα τόν ρόλο τού συντονιστή άπλώς τής περαιτέρω κοινωνικής λειτουργίας . Είναι ύποχρεωμένο νά περιορίση τίς ((τάσεις)) τής πολυεθνικής καί νά έγγυηθή τήν διατήρηση τών πολιτιστικών έπιτεύξεων καί τού έν γένει έπιπέδου ζωής τών πολιτών , πού άποτελούν προυποθέσεις περαιτέρω λειτουργίας τής πολυεθνικής , δηλ. τής παραγωγής κοινωνικού προιόντος . Καί αύτό γίνεται μέ τήν κατοχύρωση τών διαδικασιών έκείνων , πού παρήγαγαν ίστορικά τήν έν λόγω κατάσταση καί άπετέλεσαν ήδη ((κοινωνικές ένσωματώσεις)) τής διαδικασίας παραγωγής , ήτοι τίς ίδέες τού Πλάτωνα , τού Σπινόζα , τού Λώκ κλπ.
Αύτές , τροποποιημένες σέ ((συντάγματα)) καί ((κοινωνικές διεκδικήσεις)) , είναι τά κατοχυρωτικά τής κοινωνικής έλευθερίας τών πολιτών καί οί παράγωγες αίτίες δημιουργίας τού όλου συστήματος τών νεωτέρων χρόνων .
Παρατηρούμε ότι μέσα στήν Λογική τής παραγωγής ώς κοινωνικής διαδικασίας έμφιλοχωρεί κάποιο είδος κενού , τό όποίον καλύπτει ή έννοια τού κράτους .
Η λογική δηλαδή τής τεχνολογικής παραγωγής προυποθέτει τό κράτος άνεξαρτήτως ((συστήματος)) . Ο ρόλος τού κράτους σήμερα είναι καθαρά κοινωνικός , έν άντιθέσει πρός τίς παλαιότερες έποχές , διότι ή αύξηση κοινωνικών παροχών άποτελεί σήμερα προυπόθεση τής ίδιας τής παραγωγής .
Γι' αύτό καί τά νέα Συντάγματα άπομακρύνονται άπό τήν έννοια τού ((άτόμου)) (((έλευθερίες τού άτόμου)) κλπ. , τά όποία άποτελούν πρό πολλού ήδη κεκτημένες καταστάσεις ) καί διευρύνονται πρός τήν γενικώτερη έννοια τού ((άνθρώπου)) (δικαιώματα τού άνθρώπου ) κλπ .
Η έννοια τής ((άτομικής ίδιοκτησίας)) , πρός τήν όποίαν άφορούσε ή νομική σκέψη τών περασμένων αίώνων , στά πλαίσια τής σημερινής τεχνολογικής παραγωγής καί τών πολυεθνικών έταιρειών , παίρνει μιά νέα μορφή κατοχύρωσης -- αύτής τής έπί μάλλον καί μάλλον κοινωνικοποιήσεως της .
Eίδαμε πιό πάνω ότι άπό άπόψεως ((Λογικής)) τής τεχνολογίκής παραγωγής δέν μπορεί νά ύφίσταται διαφορά ((κοινωνικών συστημάτων)) διότι ή προυπόθεση τής παραγωγής αύτής είναι ότι ό κόσμος καταναλώνει .
Ενα πρόβλημα πού τίθεται είναι άν τό κράτος πρέπει νά είναι ό μεσολαβητής μεταξύ πολυεθνικής καί κοινωνίας , ή άν ή πολυεθνική μπορή νά είναι τό ίδιο τό κράτος.
Καί άκόμη , άν ύπό τά δεδομένα τής τεχνολογικής άναπτύξεως , τό κράτος μπορή νά πάψη νά ύπάρχη καί νά άντικατασταθή άπό κάτι άλλο .
Τό σημείο τούτο δέν μπορούμε νά τό έξετάσωμε άκόμη , διότι μέχρις έδώ έξετάσαμε τήν γένεση τού δυτικού κράτους . Τό κράτος στή Ρωσσία , καίτοι άπλούστερο ώς ίστορική διαδικασία διότι προήλθε άπό μιάν έπανάσταση , θά μάς άπασχολήση σέ άλλην θέση . Πρέπει όμως νά πούμε ότι έδημιουργήθη άπό τίς άνάγκες τής τεχνολογικής παραγωγής καί ότι καί σέ άλλους πολιτιστικούς χώρους , όπου ή ((καπιταλιστική έκμετάλευση)) είναι άγνωστη , όπως π.χ. στήν Ιαπωνία , τό κράτος ύπάρχει .
Τό γεγονός ότι στό τεχνολογικώς σήμερα άνεπτυγμένο μέρος τού πλανήτη μας ύπάρχει ποικιλία άντιλήψεων έπί τής έννοίας τού ((κέρδους)) , σημαίνει ότι τό ((κέρδος)) στήν σύγχρονη κατανόησή του έχει ξεφύγει άπό τά μαρξιστικά διαγράμματα τού περασμένου αίώνα καί άποτελεί τήν πολιτιστική άξιοποίηση μιάς ίδεολογικώς καλλιεργηθείσης κάποτε καταστάσεως πρός χάριν τού συνόλου .
Σήμερα πλέον είναι πασιφανές ότι ή άπρόσωπη έννοια τού ((κέρδους τού κεφαλαίου)) άποτελεί άπλήν μεταβλητή στήν συνάρτηση τής δικής μου κοινωνικής έλευθερίας .
Αν μιά πολυεθνική άεροπορική έταιρεία θέλη όλο καί πιό πολύ νά κερδίζη , αύτό σημαίνει ότι έγώ κάποτε θ' άποκτήσω τήν δυνατότητα νά γυρίσω τόν κόσμο όλον .
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.652
Μηνύματα
906.149
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom