Πακιστάν "Μη ξεχάσεις ν'αγοράσεις σεντόνια και πετσέτες για τα προικιά!" (by hydronetta & isabelle)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Στο δρόμο για τους Kalash (Phander)

Στο Gilgit ξανασμίξαμε με τον Amir, ο οποίος θα μας συνόδευε όλες τις υπόλοιπες μέρες του ταξιδιού μας προς τους Kalash κι αποδείχθηκε φύλακας άγγελος σε κάθε αλισβερίσι με τις πακιστανικές αρχές.
Άλλωστε σταδιακά μπαίναμε σε '”επικίνδυνες” περιοχές στα σύνορα με τον δυτικό πλέον γείτονα: το Αφγανιστάν. Περιοχές γνωστές για φυλετικές αναταραχές και βαμμένες κατακόκκινες στους χάρτες με τις ταξιδιωτικές οδηγίες των αγγλοσαξώνων. “Do not travel” κι ένα σφίξιμο το είχαμε, αλλά βάζουν μυαλό οι παθιασμένοι ταξιδιώτες;

Με τις σημειώσεις μας ανά χείρας αναζητήσαμε ένα σκαλιστό Βούδα στα περίχωρα του Gilgit ώστε να πασπαλίσουμε με λίγη άχνη αρχαιολογίας το οδοιπορικό μας μιας κι από εικόνες φύσης είμασταν ήδη υπερπλήρεις.
Σαν τρυπώναμε στους στενούς επαρχιακούς δρόμους, το αστικό τοπίο έδινε τη θέση του σε καταπράσινα χωράφια, πανύψηλα δέντρα και διάσπαρτους οικισμούς.
Αποφύγετε να τραβάτε φωτογραφίες εδώ” τόνισε ο Amir. “O κόσμος είναι πιο συντηρητικός”. Στο κενό έπεσε η σύστασή του, διότι μπορεί μεν να μην “πυροβολούσαμε” κατά μέτωπον και κατά ριπάς με τις μηχανές, αλλά στα μουλωχτά όλο και κάποιες εικόνες έκλεψαν οι φακοί μας.

750_1797.jpg


750_1798.jpg


750_1832.jpg


750_1827.jpg


750_1800.jpg


750_1834.jpg

Βράχια, δέντρα και ρυάκια που κατρακυλούσαν βουίζοντας το μανιασμένο νερό τους διαμόρφωναν το τοπίο, όπου ξεπήδησε στα μάτια μας σκαλιστός πάνω στη πέτρα ο υπερμεγέθης Kargah Βούδας του 7ου μΧ αι. απομεινάρι της άλλοτε ακμάζουσας μοναστικής κοινότητας στη περιοχή.

750_1789.jpg


750_1790.jpg


750_1795.jpg


Σύμφωνα με το χάρτη, η απόσταση προς τις κοιλάδες των Kalash ήταν κοντά 400 χιλιόμετρα. Έμενα με την απορία γιατί ο πράκτοράς μας θεωρούσε ότι θα χρειαστούμε 3 ολόκληρες μέρες μέχρι να φτάσουμε στο πολυπόθητο στόχο μας. Πολύ σοφά όμως το είχε σχεδιάσει ο ειδήμων, καθώς ο δρόμος γίνεται σταδιακά χωμάτινος και περνά πάνω από το ορεινό πέραμα Shandur που κατά τη διάρκεια του χειμώνα μένει κλειστό λόγω χιονιού. Χρονικά είμασταν στο όριο που ήταν εφικτή η οδική διάσχισή του. Παράλληλα, με τη φωτογραφική φρενίτιδα που μας διακατείχε, έπρεπε σχεδόν να διπλασιάζουμε το χρόνο που χρειαζόμασταν για κάθε διαδρομή.

Οδηγώντας δίπλα από τον ποταμό Gilgit,

750_1849.jpg


750_1838.jpg


750_1829.jpg


,,,διασχίσαμε κάποια στιγμή το κεφαλοχώρι της περιοχής, το Gahkuch, όπου στον κεντρικό δρόμο του βρισκόταν και το πολύβουο, πολύχρωμο παζάρι του.

750_1852.jpg


Παζάρι, ίσον κόσμος, ίσον ευκαιρία να απαθανατιστούν πλείστα όσα κοντινά πλάνα ιθαγενών. Η απόλυτη φωτογραφική ευδαιμονία για το Κώστα και την Ισαβέλλα. Διότι αν εγώ είχα πάρει τοις μετρητοίς τις συστάσεις του Amir, ο Kώστας με το βλέμμα και το αφοπλιστικό χαμόγελό του, δεν χαμπάριαζε τίποτα. Τρύπωνε παντού, κάρφωνε με το διεισδυτικό βλέμμα του το υποψήφιο “θύμα” και το απαθανάτιζε χωρίς κανένα ενδοιασμό με απαράμιλλη φωτογραφική ματιά. Από κοντά κι εγώ σαν το κουτάβι να προσπαθώ να ξεκλέψω κάτι τις (με νίκησαν κατά κράτος όμως οι τηλεφακοί των συνταδιωτών μου). Παραδόξως κι εδώ δεν εισπράξαμε αρνητικές αντιδράσεις. Όλοι μοιράζονταν τον οίστρο μας με ενθουσιασμό ή το πολύ με μια αμήχανη συστολή. Χρειάστηκε να μας κινητοποιήσει ο Amir για να ξεκουνηθούμε.

750_1882.jpg


750_1880.jpg


750_1855.jpg


750_1889.jpg


750_1886.jpg


750_1854.jpg


750_1871.jpg


750_1884.jpg


750_1866.jpg


750_1860.jpg

Πακιστανική μόδα

750_1878.jpg

Αδιευρίνιστης γεύσης γλυκά δίκην βέλους που κοσμούν βιτρίνα

Πλησίον πάντα του ποταμού,

750_1904.jpg


750_1909_1.jpg


…με παρακάμψεις σε καρόδρομους, λόγω καταστροφής του δρόμου από κατολισθήσεις,

750_1896.jpg


750_1891.jpg



…κάναμε εκ νέου στάση για το καθιερωμένο afternoon tea στο Motel PTDC Jandrot όπου ο ποταμός Gilgit διαμορφώνει τη φυσική λίμνη Khalti. Ομολογουμένως χρήζουν εύσημα στους υπεύθυνους της αλυσίδας των κρατικών motels PTDC διότι σε κάθε περίπτωση εντόπισαν τις καλύτερες τοποθεσίες για να χτίσουν τα καταλύμματα (το συγκεκριμένο εκτός της θέας ήταν και περιποιημένο κτηριακά).

750_1920.jpg


750_1923.jpg

Η θέα από το PTDC Jandrot, ένθεν κακείθεν

Αφού φωτογράφησα τις όμορφες ορχιδέες που κοσμούσαν τους περιποιημένους κήπους του motel...

750_1925.jpg


….προσπεράσαμε τη λίμνη και τις γέφυρές της με τα γαλήνια νερά να αντικατοπτρίζουν τις γυμνές βουνοκορφές και τρυπώσαμε βαθύτερα στο φαράγγι του ποταμού Gilgit.

750_1929.jpg


750_1931.jpg


750_1934_1.jpg


Το φαράγγι αλλού στενό,

750_1942.jpg


750_1946.jpg


750_1998.jpg


750_1983.jpg


μ'ορμητικά νερά όπου ντόπιοι επιδίδονταν σε ψάρεμα…

750_1963.jpg


750_1958.jpg


750_1965_1.jpg


με διάσπαρτα χωριά, κάποια άτυχα να τα έχει καταπιεί η μανία της φύσης…

750_1988_1.jpg

Κάποτε εδώ υπήρχε ένα χωριό…

κάποια με φιγούρες απόμακρες μα... και περίεργες στους άγνωστους που περιδιαβαίνουν τα μέρη τους…

750_1970_1.jpg


750_1955.jpg


αλλού το ποτάμι φάρδαινε σχηματίζοντας καταπράσινες κοιλάδες κι εκεί οι ντόπιοι πάλευαν τη γης με μέσα που χρονολογούνται αιώνες τώρα.

750_1996_1.jpg


750_1956.jpg


750_1976.jpg


Σταδιακά και χωρίς να το αντιληφθούμε είχαμε πάρει την ανιούσα προς τα 3000 μέτρα και το τοπίο σταδιακά άλλαξε. Ξεφύγαμε από από το σφιχταγάλιασμα του φαραγγιού για να βρεθούμε σ'ένα στενό οροπέδιο με χαμηλή βλάστηση όπου οργίαζαν τα οπωροφόρα δέντρα.

750_2021.jpg


750_2024.jpg

Είχαμε φτάσει στα όρια της κοινότητας Phander όπου και θα διανυκτερεύαμε. Στην κορυφή του δρόμου ο Amir μας έδειξε άλλο ένα PTDC Motel. Θα είμασταν μέσα στη χλιδή αν διανυκτερεύαμε εδώ και μάλιστα με εκπληκτική θέα, αν το motel δεν είχε υποστεί ανεπανόρθωτες καταστροφές από το σεισμό που είχε ταρακουνήσει τη περιοχή. Πλέον έστεκε βουβό σαν λείψανο.

Από την ανηφοριά θα παίρναμε γρήγορα την κατωφέρεια αν μπροστά μας δεν ξεδιπλωνότανε η γαλήνια κοιλάδα του χωριού. Μια παλέτα χρωμάτων και μια αίσθηση γαλήνια με φόντο τις χιονοσκεπείς βουνοκορφές.

750_2028.jpg


750_2045.jpg


750_2048.jpg


Η Ισαβέλλα στη θέα της κοιλάδας έπαθε παράκρουση. Η λατρεία να αποτυπώνει στο φακό της γης σκαμμένη, βρήκε την απόλυτη έκφραση στον "αγροτικό ιμπρεσσιονισμό" του τοπίου, με τις γραμμές στο χώμα να γράφουν ποικίλα σχέδια. Μέχρι κι εγώ παρασύρθηκα από τον ενθουσιασμό της.

750_2041_1.jpg


750_2036_1.jpg



Σχεδόν τραβολογώντας την βάλαμε στο αμάξι για να συνεχίσουμε τα λίγα χιλιόμετρα μέχρι το ξενώνα Sada Bahar που θα μας φιλοξενούσε εκείνο το βράδυ. Δυό σπαρτιάτικα δωμάτια για να στεγάσουν το κορμί μας.

750_2069.jpg


750_2092.jpg


750_2066.jpg

Η θέα από τα δωμάτιά μας

Μέχρι να ετοιμαστεί το βραδυνό μας ο Κώστας, γνωστός για την αγάπη του στα παιδιά, βρήκε την ευκαιρία να αλληλεπιδράσει με τη νεολαία της περιοχής.

750_2074.jpg


Το δείπνο περιελάμβανε πέρα από τα κλασσικά, ψάρι λιμνίσιο ΚΑΙ πατάτες τηγανητές (ουάου!), τα οποία μας σερβιρίστηκαν ξερακιανά κι άνοστα.

750_2082.jpg


750_2096.jpg


Για μια ακόμα φορά αναφώνησα ότι γευστικά σαν το ψαράκι στις ταβερνούλες δίπλα από το Αιγαίο, τίποτα! :clap:


750_1947.jpg
 
Last edited:

vickokka

Member
Μηνύματα
1.251
Likes
1.975
Ταξίδι-Όνειρο
παντου
:welcome2:

Πόσο, μα πόσο σωστό μου ακούγεται! :haha::haha::haha:

Και για να σοβαρευτούμε:

1. Χωρίς τον Hydronetta, ταξίδι στο Πακιστάν δεν θα είχε υπάρξει, τουλάχιστον για μένα και τον καλό μου. Πριν κάμποσα χρόνια, με τον σύντροφο Ζυρ πετούσαμε για οπουδήποτε χωρίς δεύτερη σκέψη, ακόμα και σε εμπόλεμες ζώνες (το έχουμε κάνει). Τώρα πια όμως έχουν αλλάξει δυστυχώς σημαντικά δεδομενα στη ζωη μας έτσι που, κακά τα ψεματα, χωρίς την γουρουνίσια ψυχολογική παρακίνηση δεν θα αποφάσιζα (κακώς, κάκιστα) να κινήσουμε προς Πακιστάν μεριά. Έτσι λοιπόν, πριν απ' όλα, οφείλω κατ' αρχάς ένα τεράστιο (και) δημόσιο ευχαριστώ στον αγαπημενο μου Παναγιώτη γι αυτό το κορυφαίο ταξίδι.

2. Με τη σειρά μου το θεωρώ χρέος μου να στηρίζω με κάθε ευκαιρία τον καθένα που "το σκέφτεται" αλλά διστάζει, και να του πω ψύχραιμα και τεκμηριωμένα: "Μην αφήνεις ύπουλα τροφοδοτούμενοι φόβοι να σε κρατάνε μακριά από τα όνειρά σου. Η άγνωστη ομορφιά των ξεχασμένων γωνιών του πλανήτη και, πάνω απ' όλα, η γνώση και η εμπειρία ζωής που θ' αποκομίσεις με την επίσκεψή σου εκεί είναι πολύ σπουδαία αγαθά για να αφήσεις να σου τα στερεί μια βρώμικα κατευθυνόμενη "ενημέρωση". Χρησιμοποιησε τη λογική σου, ενημερώσου σωστά και πολύπλευρα, οργανώσου, και ξεκίνα με αυτοπεποίθηση για κει πού το λέει η καρδιά σου. Έτσι κι αλλιώς - φαντάζομαι πια να το κατάλαβες - ο κόσμος δεν είναι ΠΟΥΘΕΝΑ ασφαλής."

3. Χωρίς τον Hydronetta όχι μόνο δεν θα είχε υπάρξει ταξίδι στο Πακιστάν, αλλά ούτε και ιστορία για το τράβελστόρις ως αποτέλεσμα της μνημιώδους στοχοπροσήλωσής του. Εγώ δυστυχώς είμαι πολύ σκόρπια, με πολλά και διάφορα ανοιχτά μέτωπα, (μεταξύ των οποίων και δύο ημιτελείς ιστορίες στο ένδοξο φόρουμ μας) για να πιάσω να γράψω ατάκα κι επί τόπου μια τόσο πλήρη και εμπεριστατωμένη αναφορά πακιστανικών πεπραγμένων. Κατά συνέπεια με τιμά όσο δεν παίρνει η πρόθεση του Παναγιώτη να κρατήσει στον βασικό κορμό της ιστορίας τις όποιες προσθήκες μου, το ίδιο όμως το συγγραφικό κοπιράιτ δεν μπορεί παρά να είναι καθαρά και ανόθευτα γουρουνίσιο. Άλλο βέβαια ο,τι συγκινήθηκα ταμάλα για την πρότασή του και όσα όμορφα (έστω και υπερβολικά) έγραψε για την πάρτη μου.

υ.γ. Και μιας και διανύω την Ημέρα των Ευχαριστιων (μου), να μη ξεχάσω να εκφράσω την ευαρέσκειά μου στο γουρουνάκι για την αναφορά που έκανε στο σάιτ μας (μαζί με τ' άλλα χρωστάω και μια σοκολατόπιτα για τη διαφημιση :haha:) καθώς και να ευχαριστήσω όσους είχαν την καλοσύνη να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους. Παρά τον χρόνο που μου τρώει, ομολογώ ότι τ' αγαπάω και έχει στηθεί με πολύ μεράκι.
Ποιο ειναι το σάιτ σας να το δούμε κι εμεις;
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.017
Likes
52.795
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Πάντως από όλες τις φυσιογνωμίες που απαθανατίσατε, η πιο καλτ είναι ο Ζυρίνης. Κάποιον διάσημο μου θυμίζει και δεν μπορώ να θυμηθώ ποιον...
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.900
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Πάντως από όλες τις φυσιογνωμίες που απαθανατίσατε, η πιο καλτ είναι ο Ζυρίνης. Κάποιον διάσημο μου θυμίζει και δεν μπορώ να θυμηθώ ποιον...
Μα τον Ζυρίνη φυσικά!!!!!
 

isabelle

Member
Μηνύματα
904
Likes
4.190
Όπως είχατε ήδη την ευκαιρία να διαπιστώσετε, πέρα από την ιστορικότητά του, ο χαραγμένος στους βράχους Βούδας του Gilgit δεν ήταν δα και για να κόβεις φλέβες από την αισθητική συγκίνηση.

Από την άλλη - ναι, σωστά το μαντέψατε - η επίσκεψη αυτή αποδείχτηκε εξόχως χρήσιμη (για μένα) για τους γνωστούς λόγους:haha:. Και εννοείται ότι οι κατά τα άλλα μάλλον αδιάφορες φωτό λάβανε περίοπτη θέση εν όψει της (εν στενότατο οικογενειακό κύκλο) προβολής-μαϊμού για το Λαντάκ. Μην με λιθοβολείτε παρακαλώ, είπαμε, όλα γίνονται για καλό σκοπό!

Για τους ίδιους ακριβώς λόγους, η λογοκρισία (μου) έστειλε στα αζήτητα περίπου τα πάντα από τη διαδρομή Gilgit-Gahkuch, του παζαριού συμπεριλαμβανομένου (ειδικά αυτού!). Σε σας όμως, τελείως εμπιστευτικά, λέω να δείξω κάποια από τα ελάχιστα που βρέθηκαν στην ΣΩΣΤΗ πλευρά του δρόμου, δηλαδή από το δικό μου παράθυρο, και όχι από το άλλο, του διαβόλου, όπου περνούσαν και τα πιο ενδιαφέροντα στιγμιότυπα και όπου έτυχε (???) το πρωί εκκινώντας από το Gilgit να στρογγυλοκαθίσει το γουρούνι και να μην ματακινήσει όλη τη μέρα, παρά μόνο να πυροβολεί αναίσχυντα και αδιακρίτως, βουνά, ποτάμια και λαγκάδια μαζί με όλες τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, γέρους, γριές και γυναικόπαιδα.

Ορίστε λοιπόν τι υπήρχε από τη σωστή πλευρά δρόμου

001.JPG



003.JPG



004.JPG



005.JPG



007.JPG



Για να τσιμπήσω αυτήν εδώ, μάλλον πρέπει πάτησα πάνω στο γουρούνι γιατί θυμάμαι να περνάει από την πλευρά του ...

006.JPG


Και πάμε τώρα και μια βόλτα στο παζάρι

002.JPG



008.JPG



009.JPG



010.JPG



014.JPG



019.JPG



022.JPG



013.JPG


011.JPG


Εκτελούνται μεταφοραί

012.JPG


Για κράνος ούτε λόγος

020.JPG


Μου φαίνεται ότι η κυρία αυτή μάλλον δυσαρεστήθηκε

015.JPG


Σε αντίθεση μ' αυτήν εδώ

016.JPG


Φωτογραφική πονηριά: όσο ο Hydronetta παζαρεύει ευγενικά την φωτογράφιση του κυρίου, τον πυροβολώ από τα πλάγια

017.JPG


Όπως προείπε ο Παναγιώτης, η πρόταση του ταξιδιωτικού πράκτορα να σπάσουμε τη διαδρομή για τους Καλάς σε 3 μέρες / 2 νύχτες, αρχικά κάθε άλλο παρά μας ενθουσίασε. Τελικά, όχι μόνο ο Ishaq είχε απόλυτα δίκιο για πρακτικούς λόγους (κατάσταση δρόμων, καθυστερήσεις λόγω αστυνομικών ελέγχων κλπ. ), αλλά επιπροσθέτως η ίδια η διαδρομή αποδείχτηκε ύψιστου κάλλους και άξιζε με το παραπάνω τον χρόνο που της αφιερώσαμε. (Εδώ που τα λέμε, θα πρέπει κάποιος να προσπαθήσει πολύ για να βρει σε ολόκληρο το Βόρειο Πακιστάν έστω και μία διαδρομή που να μην ΜΗΝ είναι ωραία).

Και για να μην μακρηγορούμε, ιδού κάποια ελάχιστα συμπληρώματα της διαδρομής για το Phander

023.JPG


024.JPG


025.JPG


Ποταμίσιος ιμπρεσιονισμός (και ουχί αγροτικός αυτή τη φορά)

026.JPG



030.JPG



028.JPG


029.JPG


Όσο για την ίδια την κοιλάδα, τι να λέμε τώρα... Αχ τη γλυπτική του χώματος, τι ζωγραφική με καμβά τη γη, τι αγροτική εικαστική παρέμβαση ήταν αυτή!
Κι αν βαρεθήκατε τις βουκολικές φωτολυρικές εξαρσεις μου σας έχω μια καλή είδηση: άλλες τέτοιες καλλιέργειες μετά από το Phander δεν βρήκα δυστυχώς πουθενά.

031.JPG



032.JPG



033.JPG



034.JPG



035.JPG



036.JPG


037.JPG


Και μιας και ο Ζυρ, χαρακτηρίστηκε καλτ, ιδού και μια φωτό του συντρόφου έτοιμου να εφορμήσει στο μοναδικό πράγμα που άξιζε από το βραδυνό μας. Τις τηγανιτές πατάτες!

040.JPG
 
Last edited:

fantasia13

Member
Μηνύματα
165
Likes
88
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινικη Αμερικη
Πω-πω παιδια ....εχω μεινει αφωνη.....με αυτο σας το ταξιδι !!!!
Πολλες ευχαριστιες !!!!
 

dik-7

Member
Μηνύματα
1.530
Likes
2.145
Επόμενο Ταξίδι
Θα δειξει!
Ταξίδι-Όνειρο
Νησια μπορα μπορα
Φώτο κ α τ α π λ η κ τ ι κ ε ς.
Ταξίδι υπέροχο και τα κείμενα μοναδικά.
Μπράβο και στους δύο σας (συν τον Ζυρίνη).
Πότε μου δεν πίστευα ότι αυτή η χώρα κρύβει τόσες ομορφιές.
Να στε πάντα καλά, να ταξιδεύετε και να μοιράζεστε μαζι μας τις εμπειρίες σας
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.017
Likes
52.795
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Iσαβέλλα οι φωτό από τα χωράφια τα σπάνε και ο Ζυρίνης με τις πατάτες ακόμη περισσότερο (ακόμη δεν έχω βρει ποιον μου θυμίζει θα σπάσω το κεφάλι μου).
 

isabelle

Member
Μηνύματα
904
Likes
4.190
Iσαβέλλα οι φωτό από τα χωράφια τα σπάνε και ο Ζυρίνης με τις πατάτες ακόμη περισσότερο (ακόμη δεν έχω βρει ποιον μου θυμίζει θα σπάσω το κεφάλι μου).
Με τόσες κοινές προβληματικές προτιμήσεις (ας μην ξεχνάμε και το ερειπωμένο παλάτι στην Αϊτή!), πώς να μην νοιώσω μια ταξιδιωτική αδελφοσύνη; :haha:

υ.γ. Μήπως ο Ζυρ σου θυμίζει τον Ζυρ στα σκηνοθετικά του νιάτα; (εντάξει, όχι ακριβώς "νιάτα", απλά twenty years before)

1.jpg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.740
Μηνύματα
910.535
Μέλη
39.474
Νεότερο μέλος
Dio1985

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom