• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Αιθιοπία Με τη βοήθεια του Θεού... στη Κόλαση!

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Θα σου πω το κόλπο απαντώντας στη ιστορία μου περί Ιράν....
Εκ των υστέρων;;;;; :haha::haha::haha: πάντως στην Ιταλία μας έσωσε. Είδα τον Καθεδρικό της Μπολώνια και καλύτερα μόλις τελείωνε η λειτουργία και χωρίς να πληρώσουμε φράγκο για τα περίφημα παρεκκλήσια
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.901
Likes
16.523
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αγαπητοί ταξιδιώτες, κάνουμε τόσα έξοδα για να δούμε κάποια πράγματα και θα τσιγκουνευτούμε μια είσοδο σε εκκλησία; Κυρίως για το χρόνο που θα χάσουμε για να περιμένουμε την τσάμπα πρόσβαση. Συνήθως τρέχουμε να προλάβουμε να δούμε με το φως της ημέρας όσο γίνεται περισσότερα. Η αλήθεια είναι ότι αν έχεις μπει σε δέκα ίδιες περίπου εκκλησίες θα αφήσεις και καμία χωρίς να πας. Κι εγώ θα πάω στο αεροδρόμιο με τη συγκοινωνία, ποτέ δεν παίρνω ταξί, αλλά στα αξιοθέατα θα μπω. Επίσης δεν δίνω εύκολα τα 80 ή 100 ευρώ που ζητάνε για να δεις από αέρος ή από πλοίο ένα καταρράκτη, αφού τον είδα από το έδαφος. Όμως δυο-τρεις παγετώνες θα πάω να τους δω κι ας μου τα πάρουν και λίγο χοντρά. Θα κόψω από το φαγητό. Στο σπίτι μου δεν τρώγω σαλαμοτύρια αλλά στο εξωτερικό του δίνω και καταλαβαίνει (super market) για οικονομία. Ελπίζω να μην αρχίσετε να με βαράτε γι αυτά που είπα.
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Αγαπητοί ταξιδιώτες, κάνουμε τόσα έξοδα για να δούμε κάποια πράγματα και θα τσιγκουνευτούμε μια είσοδο σε εκκλησία; Κυρίως για το χρόνο που θα χάσουμε για να περιμένουμε την τσάμπα πρόσβαση. Συνήθως τρέχουμε να προλάβουμε να δούμε με το φως της ημέρας όσο γίνεται περισσότερα. Η αλήθεια είναι ότι αν έχεις μπει σε δέκα ίδιες περίπου εκκλησίες θα αφήσεις και καμία χωρίς να πας. Κι εγώ θα πάω στο αεροδρόμιο με τη συγκοινωνία, ποτέ δεν παίρνω ταξί, αλλά στα αξιοθέατα θα μπω. Επίσης δεν δίνω εύκολα τα 80 ή 100 ευρώ που ζητάνε για να δεις από αέρος ή από πλοίο ένα καταρράκτη, αφού τον είδα από το έδαφος. Όμως δυο-τρεις παγετώνες θα πάω να τους δω κι ας μου τα πάρουν και λίγο χοντρά. Θα κόψω από το φαγητό. Στο σπίτι μου δεν τρώγω σαλαμοτύρια αλλά στο εξωτερικό του δίνω και καταλαβαίνει (super market) για οικονομία. Ελπίζω να μην αρχίσετε να με βαράτε γι αυτά που είπα.
Δεν υπάρχει κατ'αρχήν διαφωνία. Εννοείται ότι θα κόψεις από την καλοπέραση για να δεις περισσότερα αξιοθέατα. Αλλά εισιτήριο 45 ευρώ αμφιβάλλω αν χρεώνεται σε άλλο μνημείο παγκοσμίως με εξαίρεση το Machu Picchu. Απλώς στην Αιθιοπία φαντάζει υπερβολικό. Αν θεωρητικά τα έσοδα πήγαιναν υπερ της τοπικής κοινωνίας χαλάλι. Αλλά με ενημέρωσαν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό είναι κρατικό φέσι. Γι'αυτό και όλοι ήταν τυπικότατοι (πλην ελάχιστων εξαιρέσεων) με την έκδοση αποδείξεων.
Φαντάσου αν για να μπεις στα άπειρα ξωκκλήσια (σημαντικά ή ασημα) στην Ελλάδα σου ζητάγανε συνεχώς 5ευρα.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.901
Likes
16.523
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Δεν υπάρχει κατ'αρχήν διαφωνία. Εννοείται ότι θα κόψεις από την καλοπέραση για να δεις περισσότερα αξιοθέατα. Αλλά εισιτήριο 45 ευρώ αμφιβάλλω αν χρεώνεται σε άλλο μνημείο παγκοσμίως με εξαίρεση το Machu Picchu. Απλώς στην Αιθιοπία φαντάζει υπερβολικό. Αν θεωρητικά τα έσοδα πήγαιναν υπερ της τοπικής κοινωνίας χαλάλι. Αλλά με ενημέρωσαν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό είναι κρατικό φέσι. Γι'αυτό και όλοι ήταν τυπικότατοι (πλην ελάχιστων εξαιρέσεων) με την έκδοση αποδείξεων.
Φαντάσου αν για να μπεις στα άπειρα ξωκκλήσια (σημαντικά ή ασημα) στην Ελλάδα σου ζητάγανε συνεχώς 5ευρα.
Ένα ακριβότατο εισιτήριο που πλήρωσα και μάλιστα πρόσφατα ήταν στο Νησί τιυ Πάσχα. Για να επισκεφτούμε το Rano Raraku και το Orongo πληρώσαμε 60$ έκαστος. Η επίσκεψη στον πρώτο χώρο κράτησε λιγότερο από 2 ώρες. Ήταν καταπληκτικός αλλά δεν είχες να κάνεις και πολλά αφού δεν είσαι ειδικός. Η πλάκα είναι ότι τον έβλεπες και από μακριά και με την επίσκεψη δεν κέρδιζες και πολύ παραπάνω, πέρα από την αίσθηση. Στον δε Orongo η μια ώρα ήταν υπεραρκετή. Ήταν αστείο που μας είπαν ότι το εισιτήριο ισχύει για πέντε μέρες, λες και θα πηγαίναμε πολλές φορές! Σε όλο όμως το υπόλοιπο νησί όλες οι είσοδοι ήταν δωρεάν.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Simien

Το πρωινό στο lodge σερβιρίστηκε σε ειδικά διαμορφωμένο ταρατσάκι με θέα στα τριγύρω στενά του Gonder. Ευκαιρία αθέατος ν’αποτυπώσω στο φακό της μηχανής τη πόλη που ξυπνά.

simien (2 of 66).jpg


simien (1 of 66).jpg


Σήμερα θα κινούσαμε στο Εθνικό Πάρκο της οροσειράς Simien στα 3,500 μέτρα υψόμετρο, όπου θα κάναμε ολιγόωρο trekking για ν’απολαύσουμε τη φύση και το μοναδικό οικοσύστημα των βουνών. Οι σκληροπυρηνικοί αφιερώνουν μέρες περπατώντας από την είσοδο του Πάρκου μέχρι την άλλη άκρη. Εμείς προτιμήσαμε να κινηθούμε οδικώς για ένα διήμερο εντός του Πάρκου με μικρές πινελιές trekking για να έχουμε να λέμε. Φροντίσαμε να εφοδιαστούμε και ορειβατικά μπαστούνια μπας και δυσκολευτούμε...
To Εθνικό Πάρκο της οροσειράς Simien , είναι Μνημείο Παγκόσμιας Φυσικής Ομορφιάς της UNESCO. Eίναι ένα εντυπωσιακό τοπίο, όπου η μαζική διάβρωση εδώ κι εκατομμύρια χρόνια έχει δημιουργήσει οδοντωτές βουνοκορφές, βαθιά φαράγγια και απότομους γκρεμούς συχνά ύψους 1.500 μέτρων. Είναι το αντίπαλον δέος του Grand Canyon.
Το πάρκο είναι παγκόσμιας σημασίας για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, διότι εκεί ενδημούν παγκοσμίως απειλούμενα είδη, όπως η Ibex Walia (ένα αγριοκάτσικο που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο), οι μπαμπουίνοι Gelada κι ο Αιθιοπικός Λύκος.
Η επίσκεψη γίνεται οργανωμένα μέσω πρακτόρων που πλειοδοτούν στην περιοχή. Big bussiness! Σε μια δυο μέρες έχουν βγάλει πολλαπλάσια χρήματα και σε σκληρό νόμισμα, απ’όσα ένας δάσκαλος σ’ένα μήνα.
Τις δικές μας τύχες ανέλαβε ο Eshete Berju, συμπαθέστατη φυσιογνωμία, διακριτικός κι ευγενέστατος που τον αλίευσα μέσα από κριτικές στο διαδίκτυο. Το διήμερο πακέτο που οργάνωσε κατά το καλύτερο τρόπο, περιείχε τα πάντα: μεταφορά, κόστος εισόδου στο πάρκο, γεύματα με δικό μας σεφ (sic), τον υποχρεωτικό ένοπλο φρουρό (!), ενώ εξασφάλιζε και τη διαμονή.

simien (48 of 66).jpg


Παρότι αυτή συνήθως γίνεται σε αντίσκηνα, φοβούμενος τις χαμηλές θερμοκρασίες τη νύχτα ο Σ. πάτησε πόδι. Θα διανυκτερεύαμε στα μόνιμα καταλύμματα της κακιάς ώρας που διέθεταν ντόπιοι.
Οι προειδοποιήσεις όμως ήταν σαφείς: πάρτε μαζί και κανά παρασιτοκτόνο να ψεκάσετε στρώματα και σεντόνια, γιατί οι κοριοί θα κάνουν πάρτυ στο δέρμα σας. Ο Σ. ανατριχιάζοντας και μόνο στην ιδέα, είχε εφοδιαστεί με ό,τι ισχυρότερο υπήρχε στην αγορά κι επεξεργαζόταν ήδη πριν το ταξίδι πώς ξεφορτώνεσαι παντελώς τους κοριούς αν τύχει να τρυπώσουν μέσα στη βαλίτσα σου.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαδρομής στους επαρχιακούς δρόμους κατάλαβα γιατί η Αιθιοπία φημίζεται για τους αθλητές μεγάλων αποστάσεων που σαρώνουν τα μετάλλια σε διεθνείς διοργανώσεις.
Περπατάνε και περπατάνε ΠΟΛΥ. Η αντοχή έχει εντυπωθεί πλέον στο DNA τους.
Αμέτρητες ουρές ανθρώπων μετακινιόντουσαν πεζή γιαχιλιόμετρα με τα υποζύγιά τους, κουβαλώντας πραμάτεια ακόμα και στις πλάτες τους. Καμία σχέση με το έθνος των νεοελλήνων που πάει με το αμάξι στο περίπτερο για τσιγάρα. Αλλά το αυτοκίνητο εκεί φαντάζει απρόσιτη πολυτέλεια όταν παλεύεις για τον καθημερινό επιούσιο άρτο.

simien (8 of 66).jpg


simien (3 of 66).jpg


simien (7 of 66).jpg
Περπατώντας στα 2,000 μέτρα και κουβαλώντας μπιτόνια νερού

simien (9 of 66).jpg


simien (11 of 66).jpg
Ψωνίζοντας στο περίπτερο

simien (12 of 66).jpg
Βουκολικές σκηνές

Κάπου στα μέσα της διαδρομής κάναμε και την πρώτη στάση για να πάρουμε μια πρώτη γεύση του τοπίου. Η θολούρα στην ατμόσφαιρα δεν ήταν σύμμαχος, κάτι που διέβλεψε στις εκφράσεις του προσώπου μας ο Eshete και έσπευσε να απολογηθεί: «Συνήθως αυτή την εποχή ο ουρανός είναι καταγάλανος κι η διαύγεια εξαιρετική... αλλά άτιμη κλιματική αλλαγή»...

simien (6 of 66).jpg


simien (5 of 66).jpg


Στην ψιλοαδιάφορη κωμόπολη Debark, ως οφείλαμε, δηλώσαμε τα στοιχεία μας και διάρκεια παραμονής στο Εθνικό Πάρκο. Αντίθετα το παζάρι της πόλης ήταν αναμφίβολα το πιο πολύβουο και γραφικό της κομμάτι, βούτυρο στο ψωμί ενός paparazzi.

simien (13 of 66).jpg


simien (14 of 66).jpg


simien (15 of 66).jpg


simien (16 of 66).jpg


simien (17 of 66).jpg


simien (18 of 66).jpg


simien (19 of 66).jpg


simien (20 of 66).jpg


simien (21 of 66).jpg

Και η ζωοπανήγυρις


Εκεί στη παρέα προστέθηκε ο σεφ μαζί με τις προμήθειες (μας συστήθηκε ως ο καλύτερος μάγειρας που θα μπορούσαμε να έχουμε) και ο ένοπλος φρουρός. Ο τελευταίος κρίνεται απαραίτητος καθώς κυκλοφορούν σαρκοφάγα ζώα στο πάρκο και άλλου είδους δίποδα αρπακτικά που με χαρά μπορούν να σας αλαφρώσουν από τις πραμάτειες και τα τιμαλφή σας. Ο ηλικιωμένος ένοπλος με το καλάσνικοφ ανά χείρας, δεν νομίζω να μας δημιουργούσε αίσθημα πρόσθετης ασφάλειας καθώς είχαμε μια αμφιβολία για τα ταχύτατα αντανακλαστικά του. Σαν τον είδα το ίδιο βράδυ να φυλάει τσίλιες πίνοντας μπύρες, ήμουν σχεδόν σίγουρος για τον διακοσμητικό του ρόλο.

simien (52 of 66).jpg



Αφήσαμε την άσφαλτο και πήραμε τον ανηφορικό χωματόδρομο με τις πρώτες πανοραμικές εικόνες του κορυφογραμμών να ξεδιπλώνονται κλεφτά στα μάτια μας.

simien (22 of 66).jpg


simien (23 of 66).jpg



Σε λίγη ώρα εντοπίσαμε μια μεγάλη ομάδα από τους ενδημικούς μπαμπουίνους gelada και ήταν ευκαιρία να συγχρωτιστούμε μ’αυτά τα μοναδικά πρωτεύοντα.

simien (25 of 66).jpg


simien (27 of 66).jpg


Για όποιον έχει ενδοιασμούς, θα πω ότι είναι παντελώς ακίνδυνοι ως αδιάφοροι στην ανθρώπινη παρουσία.
Μόνιμη έννοια τους ήταν να σκάβουν το χώμα και να τρώνε τις ρίζες.
Εναλλακτικά ξεψειρίζονταν με επιμέλεια.

simien (31 of 66).jpg


Απαξιούσαν επιδεικτικά να μας ρίξουν μια ματιά. Μόνο αν η απόσταση που μας χώριζε γινόταν ενοχλητική αποχωρούσαν εις ένδειξη διαμαρτυρίας.
Κατά τα λοιπά επικοινωνούσαν φλύαρα μεταξύ τους μ’ενα πλούσιο ρεπερτόριο ήχων. Αεικίνητα τα νήπια που κυνηγιόντουσαν ασταμάτητα, πάλευαν και παρενοχλούσαν συνεχώς τις μανάδες τους εκλιπαρώντας το βυζί τους για να εισπράξουν μια μεγαλοπρεπή μπούφλα.

simien (30 of 66).jpg


simien (28 of 66).jpg


simien (32 of 66).jpg


Τα βρέφη αντίθετα ήταν προσκολημμένα πάνω τους, στη ράχη ή το κατακόκκινο στήθος τους.

simien (26 of 66).jpg


Τα αρσενικά gelada είναι εντυπωσιακότερα με τη πλούσια χαίτη τους ν’ανεμίζει σαν μετακινούνται γοργά.

simien (60 of 66).jpg


Αν δεν έτρωγαν ή επιδίδονταν σε κοκορομαχίες επιβολής, ζευγάρωναν ανερυθρίαστα σε κοινή θέα με τα θηλυκά.

simien (24 of 66).jpg


Η ομάδα σταδιακά αποχώρησε κι εμείς συνεχίσαμε το δρόμο μας.


Σε κάποιο σημείο βγήκαμε από το αμάξι και συνεχίσαμε πεζή ως στην άκρη των βουνοκορφών απολαμβάνοντας την θέα. Η πρότασή μου είναι να βρεθείτε στα Simien αμέσως μετά την περίοδο των βροχών. Το καταπράσινο τοπίο θα είναι πολλάκις πιο γοητευτικό.

simien (33 of 66).jpg


simien (37 of 66).jpg


Ανάπαυλα και κολατσιό με σαντουιτσάκια και μπανάνες που μας είχε ετοιμάσει ο σεφ. Συνεχίζοντας την πεζοπορία σ’ένα υψόμετρο κοντά στα 3,500 μέτρα, ανάμεσα σε ανθισμένους θάμνους (που αποκαλούνται χαριτολογώντας τα ρόδα των Simien),

simien (34 of 66).jpg


simien (47 of 66).jpg


simien (38 of 66).jpg


...ο Eshete μας προέτρεψε να κάνουμε ησυχία. Κάπου μακρυά ένα θηλυκό αγριοκάτσικο έκανε δειλά την παρουσία του πριν χαθεί πάλι πίσω από την πυκνή βλάστηση.

simien (35 of 66).jpg


Και πάλι συναντήσαμε μια ομάδα gelada που ακροβατούσε επιδέξια στις απότομες πλαγιές.

simien (36 of 66).jpg


Το αμάξι μας περίμενε για να συνεχίσουμε οδικώς μέχρι το καταυλισμό στο Chennek όπου και θα διανυκτερεύαμε. Κινούμασταν στις πλαγιές των βουνών με βαθειά φαράγγια να τα διασχίζουν σαν φλέβες.

simien (39 of 66).jpg


simien (40 of 66).jpg


simien (42 of 66).jpg


Εκεί ξεπηδούσαν μικροί οικισμοί, αλλού βοσκοί με τα λιγοστά κοπάδια τους κι εκεί συνειδητοποίησα πώς το μοναδικό οικοσύστημα των Simien απειλείται από την ανθρώπινη παρουσία με τις γεωργικές και κτηνοτροφικές δραστηριότητές της.

simien (41 of 66).jpg


simien (65 of 66).jpg


O καταυλισμός Chennek είναι κατ’ουσίαν 2 σπίτια που λειτουργούν σαν μπαρ (εφοδιάζουν μπύρες τους διψασμένους γι’αλκοόλ επισκέπτες) και άτυποι ξενώνες αν και η πλειονότητα των trekkers είναι σκληρά καρύδια και προτιμούν να κοιμούνται στ’αντίσκηνα. Εμείς ως φιλάσθενοι και ιμιτασιόν πεζοπόροι καταλύσαμε σ’ένα δωμάτιο του ξενώνα με μπόλικες κουβέρτες απουσία θέρμανσης.

simien (51 of 66).jpg


simien (54 of 66).jpg
Εδώ μείναμε

simien (43 of 66).jpg


Με υπόδειξη του Eshete περάσαμε το υπόλοιπο του απογεύματος ρεμβάζοντας την υπέροχη θέα σ’ένα μιραφιόρ* ώσπου ο δίσκος του ήλιου κρύφτηκε πίσω από τα βουνά κι η ψύχρα άρχισε να διαπερνά το πετσί μας.

simien (44 of 66).jpg


simien (46 of 66).jpg


simien (45 of 66).jpg


Παίξαμε και φωτογραφηθήκαμε με τα πιτσιρίκια και μέχρι να ετοιμαστεί το δείπνο μας ο Γ. ως πειναλέων κατασπάραξε τα φρεσκοψημένα ποπ κορν προσφορά του καταστήματος.

simien (50 of 66).jpg


simien (49 of 66).jpg



Το σκηνικό του δείπνου σουρρεάλ.
Στην απέριττη τραπεζαρία-υπνοδωμάτιο, τουρτουρίζοντας, υπο το φως των κηροπηγίων (!),πιάτα και μαχαιροπήρουνα συνοδεία αιθιοπικού οίνου κατά το σαβουάρ βιβρ.

simien (56 of 66).jpg


Ο αιθιοπικός οίνος ήταν μια κατά τι γευστικότερος από ξύδι, οπότε πήγε στράφι.
Κι ενώ η πείνα κι η αδημονία χτύπησαν κόκκινο, να’σου κάνει είσοδο ο σεφ σε πλήρη περιβολή κι εξοπλισμό σερβιρίσματος λες και βγήκε από τη κουζίνα γαλλικού εστιατορίου. Γέλια, φωνές, ενθουσιασμός, με τούς σιελογόνους αδένες να έχουν εκραγεί στη θέα των εδεσμάτων.

simien (57 of 66).jpg


Αλλά ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός, κι εν προκειμένω ό,τι δείχνει λαχταριστό δεν είναι κιόλας. Οι πατάτες άχυρο, τα μακαρόνια και τα λαχανικά παραβρασμένα, γενικά όλα ένας γοητευτικός αλλά άγευστος αχταρμάς. Για να μην τον απογοητεύσουμε κάναμε τη καρδιά μας πέτρα και σκαλίξαμε τα πιάτα μας.

Η νύχτα είχε απλώσει τα πέπλα της, το ψοφόκρυο το ίδιο κι αποφασίστηκε απουσία διαδικτύου για να μάθει κι υπόλοιπος κόσμος στο fb πώς περνάμε, να κοιμηθούμε. Τρία κρεββάτια για 4 άτομα κι ο κλήρος έλαχε σε μένα και τον Φ. σαν πιο καλόβολους να ξαναμοιραστούμε τη κλίνη. Ντυμένοι σαν τα κρεμμύδια, κουκουλωθήκαμε κάτω από τις βαριές κουβέρτες.

simien (66 of 66).jpg


Μαρτυρικό βράδυ. Ο Φ. να ροχαλίζει μακάρια κι εγώ να παλεύω στο ψοφόκρυο με τα απομεινάρια σκεπασμάτων που μου άφηνε διαθέσιμα.

Η κατάληξη αναμενόμενη για το φιλάσθενον του σαρκίου μου.
Ενώ το ξημέρωμα ο Φ. κι ο Γ. αλληλοφωτογραφίζονταν στο μιραφιόρ*...

simien (58 of 66).jpg


...εγώ έτρεμα σαν την φρεσκοψαρεμένη παλαμίδα από τα ρίγη κάτω από τις κουβέρτες.
Πυρετός. :confused:
Αφού έδωσα τις ευλογίες μου στους υπόλοιπους να συνεχίσουν το trekking τους, προτίμησα να πέσω σε λήθαργο αφού πλακώθηκα στα αντιπυρετικά και την αντιβίωση για παν ενδεχόμενο.

Συνεπώς φίλτατοι αναγνώστες αρκεστείτε σε οπτικό υλικό μόνο από το trekking των συνοδοιπόρων μου. Κρίνοντας απ’αυτά μου έδειξαν, δεν έχασα και κάτι συγκλονιστικό.

simien (63 of 66).jpg


simien (62 of 66).jpg


simien (61 of 66).jpg


simien (64 of 66).jpg


Ούτε μπουκιά στο στόμα μου δεν είχα κουράγιο να βάλω το μεσημέρι σαν γυρίσανε. Σαν λείψανο με φορτώσανε στα καθίσματα του αυτοκινήτου κι ούτε που κατάλαβα το δρόμο επιστροφής στο Gonder. Ούτε τον Eshete δεν είχα κουράγιο να ευχαριστήσω όπως θα του άρμοζε για τις υπηρεσίες του, σαν αποχαιρετιστήκαμε.
Μέχρι αργά το βράδυ ήμουνα περδίκι. Όχι τόσο όμως ώστε να μοιραστώ με τους συνοδοιπόρους μου ένα από τα καλύτερα γεύματά τους στην Αιθιοπία στο εστιατόριο Masterchef.

Μετά από αυτό, είναι δυνατόν να μην τριβέλιζε το μυαλό μου η επωδός: “αυτό το κακό μάτι θα φταίει πάλι”;!

simien (53 of 66).jpg


*Μιραφιόρ <ετυμ.> αγγλοσαξωνιστί viewpoint, κακοποίηση του ισπανικού μιραδόρ. Τα πνευματικά δικαιώματα της νεολέξης ανήκουν στον Φ. Δικαιολογείται ότι είναι συνδυασμός του ισπανικού μιραδόρ με το νορβηγικό φιορδ....

simien (59 of 66).jpg
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.019
Likes
52.833
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Αλλά εισιτήριο 45 ευρώ αμφιβάλλω αν χρεώνεται σε άλλο μνημείο παγκοσμίως με εξαίρεση το Machu Picchu.
Μπα, παγκοσμίως αυτή είναι η τάση. Το Νησί του Πάσχα που ήδη ανέφερε κάποιος, η Πέτρα στην Ιορδανία, ακόμη και κάτι λίμνες στο Παλάου 100$ έχουν, παγκοσμίως οι τιμές ανεβαίνουν δυσανάλογα με το ποσοστό αύξησης του παρελθόντος, για το Σιγκιρίγια στη Σρι Λάνκα που ήταν 2,5$ πρινα πό λίγα χρόνια έμαθα πως πλέον είναι στα 30+, στο Άγκορ Βατ το τριήμερο εισιτήριο (το καραμίνιμουμ δηλαδή για να πεις ότι είδες κάτι) είναι 40$ και θα ανέβει στα 80$ του χρόνου, η Ποτάλα πια στο Θιβέτ είναι πάνω από 30$, το όρος Γουτάι που είχα πάει με 1$ πλέον κοστίζει 40$, τι Jiggang 45$, κλπ κλπ. Τι να λέμε τώρα, αναλογικά με τη Λαλιμπέλα που είναι κι ένα από τα θαύματα της Αφρικής, τα 33$ που κοστίζει το Westminster Abbey στο Λονδίνο είναι κλοπή. Δυστυχώς θα πρέπει να το συνηθίσουμε και όπου βλέπουμε είσοδο κάτω από εικοσάρικο θα πρέπει να πανηγυρίζουμε.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαδρομής στους επαρχιακούς δρόμους κατάλαβα γιατί η Αιθιοπία φημίζεται για τους αθλητές μεγάλων αποστάσεων που σαρώνουν τα μετάλλια σε διεθνείς διοργανώσεις.
Περπατάνε και περπατάνε ΠΟΛΥ. Η αντοχή έχει εντυπωθεί πλέον στο DNA τους.
Ναι, αλλά βασικότερος λόγος είναι ότι περπατάνε (και γεννιούνται) σε υψόμετρο. Όλοι οι πρωταθλητές της Αιθιοπίας από την ίδια περιοχή είναι, πάντα με υψόμετρο. Ομοίως οι της Κένυας, του Μαρόκου κλπ. Δεν είναι τυχαίο που πια πολλοί αθλητές (ούτε καν δρομείς!) για να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους κοιμούνται σε συνθήκες έλλειψης οξυγόνου.


Η δική μου εμπειρία από την Αιθιοπία ήταν πολύ διαφορετική, περίπου 10 χρόνια πριν. Δεν υπήρχε άσφαλτος πουθενά (τώρα διαβάζω για εναέρια μετρό!), το κόστος γελοιωδώς χαμηλό (οι διανυκτερεύσεις σε τρώγλες ήταν 1-2 ευρώ/νύχτα, σε όποια πόλη υπήρχε αξιοπρεπές φτηνό κατάλυμα δεν ξεπερνούσε τα 10 ευρώ/δωμάτιο), το φαγητό αστείο, οι είσοδοι συμβολικές. Φυσικά καμία άνεση πουθενά, σε πολλά μέρη όπου σταματούσαν τα λεωφορεία (μέση ταχύτητα 25χλμ/ώρα), δεν υπήρχε τίποτε (σταματούσαν με τη δύση του ηλίου) και κοιμόμασταν όλοι οι επιβάτες στο έδαφος συνήθως κάτω από το λεωφορείο (είχε μια βιβλικότητα διότι έψελναν οι άνθρωποι!). Προφανώς η χώρα έχει αλλάξει πολύ (ελπίζω και προς ώφελος των κατοίκων της, αυτό δείχνουν και οι δείκτες της χώρας) και είναι πολύ χρήσιμο που βάζουν οι συγγραφείς και οικονομικά στοιχεία για να ξέρουν οι επόμενοι πού πάνε. Φαντάσου να ζητήσει κάποιος πληροφορίες και να του πω εγώ ότι τα βγάλαμε πέρα άνετα με 900€ για ένα μήνα, συμπεριλαμβανομένων των εισιτηρίων προς και από Αιθιοπία. Μην εκτροχιάζω την εξιστόρηση και τις πανέμορφες φωτό, αλλά θα έκανα έκκληση σε όλους τους συγγραφείς να βάζουν οικονομικά δεδομένα όπως κάνει ο hydronetta εδώ, είναι εξαιρετικά χρήσιμο.

Πολύ ξεραϊλα στα Σίμιεν, τι εποχή πήγατε; Πες μας και κάτι για την ομορφία (ή μη, κατά τη γνώμη σας) των ντόπιων. Εγώ με τις γυναίκες έπαθα πλάκα, δεν υπάρχει πουθενά αυτό.
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Η δική μου εμπειρία από την Αιθιοπία ήταν πολύ διαφορετική, περίπου 10 χρόνια πριν. Δεν υπήρχε άσφαλτος πουθενά (τώρα διαβάζω για εναέρια μετρό!), το κόστος γελοιωδώς χαμηλό (οι διανυκτερεύσεις σε τρώγλες ήταν 1-2 ευρώ/νύχτα, σε όποια πόλη υπήρχε αξιοπρεπές φτηνό κατάλυμα δεν ξεπερνούσε τα 10 ευρώ/δωμάτιο), το φαγητό αστείο, οι είσοδοι συμβολικές. Φυσικά καμία άνεση πουθενά, σε πολλά μέρη όπου σταματούσαν τα λεωφορεία (μέση ταχύτητα 25χλμ/ώρα), δεν υπήρχε τίποτε (σταματούσαν με τη δύση του ηλίου) και κοιμόμασταν όλοι οι επιβάτες στο έδαφος συνήθως κάτω από το λεωφορείο (είχε μια βιβλικότητα διότι έψελναν οι άνθρωποι!). Προφανώς η χώρα έχει αλλάξει πολύ (ελπίζω και προς ώφελος των κατοίκων της, αυτό δείχνουν και οι δείκτες της χώρας) και είναι πολύ χρήσιμο που βάζουν οι συγγραφείς και οικονομικά στοιχεία για να ξέρουν οι επόμενοι πού πάνε. Φαντάσου να ζητήσει κάποιος πληροφορίες και να του πω εγώ ότι τα βγάλαμε πέρα άνετα με 900€ για ένα μήνα, συμπεριλαμβανομένων των εισιτηρίων προς και από Αιθιοπία. Μην εκτροχιάζω την εξιστόρηση και τις πανέμορφες φωτό, αλλά θα έκανα έκκληση σε όλους τους συγγραφείς να βάζουν οικονομικά δεδομένα όπως κάνει ο hydronetta εδώ, είναι εξαιρετικά χρήσιμο.

Πολύ ξεραϊλα στα Σίμιεν, τι εποχή πήγατε; Πες μας και κάτι για την ομορφία (ή μη, κατά τη γνώμη σας) των ντόπιων. Εγώ με τις γυναίκες έπαθα πλάκα, δεν υπάρχει πουθενά αυτό.
Στα Simien πήγαμε πριν 1 μήνα (Φλεβάρης) οπότε λογική η ξεραϊλα.
Δεν είναι ο κανόνας, αλλά βρίσκεις γυναίκες με πανέμορφο πρόσωπο και κορμοστασια ελαφίνας που δεν το διαφημίζουν κιόλας
Αυτά που ήξερες last year.... εδώ είχε άσφαλτο να πας στο Danakil τι λέμε τώρα. Η χώρα αλλάζει ιλιγγιωδώς ως προς τις υποδομές , ευτυχώς δεν αλλάζει η αίσθηση του κόσμου που παραμένει θέλω να πιστεύω αναλλοίωτη. Ότι γράφονταν για αμέτρητα παιδιά να σε κυνηγάνε για birr δεν τα συναντήσαμε ή τουλάχιστον ήταν πολύ διακριτικά. Αντίθετα γνωρίσαμε ένα λαό ευγενέστατο, ήρεμο. Αυτά όσον αφορά τους Amhara που είναι χριστιανοί. Διότι οι Afar στο Danakil ήταν άλλου παπά ευαγγέλιο, μάλλον κορανίου. Φάτσες αγριωπές , σχεδόν αφιλόξενες σαν το τοπίο τους. Εκεί δεν τόλμαγες να βγάλεις φωτογραφική μηχανή.
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.812
Likes
7.915
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Τι ωραιο κομματι το σημερινο !
Οι δε φωτογραφιες καταπληκτικές !
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.019
Likes
52.833
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
εδώ είχε άσφαλτο να πας στο Danakil τι λέμε τώρα
ΣΟΚ ΚΑΙ ΔΕΟΣ. Βέβαια έτσι εξηγείται ότι από όλες τις τιμές που ανέφερες αυτή είναι η μόνη που είναι χαμηλότερη (κατά πολύ μάλιστα) από αυτές που βρήκα εγώ.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
ΣΟΚ ΚΑΙ ΔΕΟΣ. Βέβαια έτσι εξηγείται ότι από όλες τις τιμές που ανέφερες αυτή είναι η μόνη που είναι χαμηλότερη (κατά πολύ μάλιστα) από αυτές που βρήκα εγώ.
Nαι όσο απίστευτο κι αν ακούγεται. Μέχρι το χωριό Berhale άσφαλτος. Από κει και πέρα θα ήταν αδύνατον γιατί είναι οι δύο λίμνες που εξορύσουν το αλάτι.
Άσφαλτος (πρόσφατη κι εξαιρετικής ποιότητας) επίσης φτάνει και μέχρι 3 ώρες πριν το Erta Ale. Μετά καρόδρομος στην λάβα ότι πρέπει για αυχενικό. Αλλά κι εκεί ακόμα είδα οτι σιγά σιγά χαράσεται δρόμος. Σε λίγο πιο εύκολα θα πηγαίνεις εκεί απ'ότι στα Άγραφα
 

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Χα αυτο ξαναπεστο για τα Αγραφα εχω παει με τζιπ αλλα ηταν ταλαιπωρια. Τα λογια ειναι περιττα την ωρα που ΔΕΝ χωριζουμε, η γραφη του γουρουνιου ειναι εξαιρετικη, κατατοπιστικη κ διασκεδαστικη. Θα την πω την αμαρτια μου δεν ειμαι πολυ φαν της Αφρικης, προτιμω Ασια κ Αμερικη βορεια- νοτια, ωστοσο κατι που μου αρεσει πολυ στην Αφρικη ειναι αυτο που πας στην πορεια σου κ βλεπεις χυμα διαφορα ζωα τριγυρω σου , σα να παρακολουθεις ντοκιμαντερ στην τηλεοραση.Επισης με γοητευουν ολες αυτες οι φυλες που ζουν στην Αφρικη σα να εχει σταματησει ο χρονος.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.615
Likes
8.264
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Μπα, παγκοσμίως αυτή είναι η τάση. Το Νησί του Πάσχα που ήδη ανέφερε κάποιος, η Πέτρα στην Ιορδανία, ακόμη και κάτι λίμνες στο Παλάου 100$ έχουν, παγκοσμίως οι τιμές ανεβαίνουν δυσανάλογα με το ποσοστό αύξησης του παρελθόντος, για το Σιγκιρίγια στη Σρι Λάνκα που ήταν 2,5$ πρινα πό λίγα χρόνια έμαθα πως πλέον είναι στα 30+,.
αυτο το υπογραφω 35 δολλαρια το πληρωσα περισυ και όχι μονο εκει αλλα στα περισσοτερα μνημεια το κοστος ηταν πολυ μεγαλύτερο απο οτι παλια..
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.777
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom