Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 9.957
- Likes
- 52.377
- Επόμενο Ταξίδι
- Umhlanga
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προσδοκίες
- Κύπρος
- Αμμόχωστος - Kantara - Gormaz - Ριζοκάρπασο
- Bellapais - Κυρήνεια - Αγ.Μάμας - Πέδουλα
- Photos Κύπρος
- Photos Κύπρος ΙΙ
- Μοναστήρι Κύκκου - Πάφος - Λεμεσός
- Κούριο, Χοιροκοιτία κ Λευκωσία
- Photos Κύπρος ΙΙΙ
- Αξιολόγηση Κύπρου
- Καζακστάν
- Αστάνα
- Photos Αστάνα
- Karaganda - Dolinka - Almaty
- Photos Καζακστάν
- Άλματι
- Τουρκεστάν
- Photos Καζακστάν ΙΙ
- Αξιολόγηση Καζακστάν
- Τασκένδη - Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη κ Shakhrisabz
- Elliq Qala - Χίβα - Nukus
- Photos Ουζμπεκιστάν
- Λίμνη Αράλη
- Photos Λίμνη Αράλη
- Αράλη-Νούκους
- Τουρκμενιστάν
- Ashgabat
- Photos Τουρκμενιστάν
- Ashgabat και πάλι
- Kow Ata - Mary
- Gonur - Merv
- Αξιολόγηση Τουρκμενιστάν
- Bukhara
- Αξιολόγηση Ουζμπεκιστάν
- Άφιξη Μπισκέκ
- Issyk - Kol
- Issyk Kol - Tamga - Naryn
- Song Kol - Kyzyl Oi
- Susamyr, Toktogul & Arslanbob - Osh
- Τατζικιστάν
- Murgab κ Langar
- Langar - Vrang - Yamchun - Khorog
- Durum Kul - Khorog
- Jizeau
- Κalai Khum
- Dushanbe
- Garm - Jafr - Margeb
- Iskander Kul - Penjikent - Istarashvan
- Αξιολόγηση Κιργιστάν
- Αξιολόγηση Τατζικιστάν
Ημέρα 22: Αράλη-Νούκους
"Ξυπνήσαμε" (το οποίο είναι ευφημισμός, για να ξυπνήσεις πρέπει να έχεις κοιμηθεί κιόλας) και αντικρύσαμε ένα καταπληκτικό ουρανό με όμορφες αποχρώσεις του γαλάζιου αλλά φύσαγε απίστευτα και το κρύο μας πάγωνε το πρόσωπο. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι ο χθεσινοβραδινός μεθύστακας ξεναγός είχε ξυπνήσει. Το αρνητικό ήταν ότι κατουρούσε μπροστά μου τυλιγμένος μέσα σε μια κουβέρτα, αλλά τέλος πάντων οι άνθρωποι τα μάζεψαν όσο πιο γρήγορα γινόταν και μπήκαμε στο αμάξι για την επιστροφή στο Νούκους. Να σημειωθεί ότι είχα βάλει το ισοθερμικό που είχα αγοράσει κάποτε για την Ανταρκτική και πάλι είχα ξεπαγιάσει...
Η επιστροφή για το Νούκους έγινε μέσω του ίδιου "δρόμου", με τον οδηγό να παλεύει για να μη γίνουμε εντελώς ζελέ από τις απίστευτες αναταράξεις χτυπώντας και σε μια πέτρα, ενώ έβλεπε κανείς στο βλέμμα του ότι ντρεπόταν πολύ για... τις πομπές του Gairat το προηγούμενο βράδυ. Ο οποίος Gairat είχε λουφάξει κάπως. Στη διαδρομή σκεφτόμουν ότι αναλογικά με το κόστος της (210$/άτομο), η εκδρομή στην Αράλη δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες μου στο παραμικρό. Βασικά και χωρίς να συνυπολογίσει κανείς το κόστος, πάλι απογοητευτική ήταν, άσχετα αν χάρη στις χαριτωμενιές του Gairat ρίξαμε το γέλιο του αιώνα. Αν κάποιος με ρωτούσε αν θα συνιστούσα την εξόρμηση στη Λίμνη Αράλη η απάντησή μου θα ήταν "πολλή ταλαιπωρία και πολύ χρήμα για το τίποτε".
Περάσαμε από το σπίτι του Lipis, όπου αλλάξαμε πάλι οχήματα για να ξαναβρεθούμε στο Volga του Gairat. Αποχαιρετώντας τον Lipis του αφήσαμε κι ένα καλό φιλοδώρημα, από το οποίο φάνηκε να εκπλήσσεται. Ο Gairat μας ετοίμασε ένα πρωινό με... τομάτα και ψωμί, ενώ στο δρόμο για το Mizdakhan, που ήταν η επόμενη στάση μας, περάσαμε από διάφορα πάμφτωχα χωριά, η οικονομία των οποίων τσακίστηκε από την απερίγραπτη οικολογική καταστροφή που προκάλεσαν οι Σοβιετικοί με την αποξήρανση της λίμνης.
Στο Mizdakhan επισκεφθήκαμε κάποιους τάφους και μαυσωλεία, ενώ στο τοπικό νεκροταφείο ήταν σοκαριστικό να βλέπει κανείς τα φέρετρα σε κοινή θέα λόγω ανέχειας, πολλά από αυτά σε τόσο μικρό μέγεθος που ήταν ξεκάθαρο πως περιείχαν νεκρά παιδάκια. Επισκεφθήκαμε και το μη αναστηλωμένο Gyar Qala, το οποίο βρήκα αρκετά ατμοσφαιρικό, αν και με τόσα Qala που είχαμε επισκεφθεί πια, δύσκολα θα ενθουσιαζόμασταν. Αποχαιρετίσαμε και τον Gairat με ένα μικρό φιλοδώρημα και κατευθυνθήκαμε για το μουσείο τέχνης του Νούκους, το Savitsky, από τα πιο φημισμένα στη Σοβιετική Ένωση λόγω της διάσωσης avant-garde έργων, που σε άλλα σημεία της ΕΣΣΔ καταστράφηκαν επειδή δε συμβάδιζαν με τα σοσιαλιστικά ιδεώδη, προφανώς επειδή το Νούκους ήταν τόσο απομονωμένο που δεν ασχολήθηκε κανείς.
Προλάβαμε να μπούμε στο μουσείο, του οποίου η είσοδος ήταν λογική αλλά τα 30$ (!!!) που απαιτούσαν για χρήση φωτογραφικής μηχανής άγγιζαν τα όρια της παράνοιας, οπότε και δεν ασχοληθήκαμε με τις φωτογραφίες. Δεν ήταν κακό το μουσείο, είχε πάντως και πολλά αντίγραφα εκθεμάτων από μακρινούς πολιτισμούς, ορισμένους πολύ όμορφους πίνακες, αλλά ο χαρακτηρισμός "Λούβρο του Βορά" είναι σα να λέμε ότι ο Τουπάν είναι ο Πίπεν του Πειραιά. Ε όχι.
Μετά από μια κατά τ' άλλα ευχάριστη ώρα στο μουσείο, κατευθυνθήκαμε για το αγαπημένο μας εστιατόριο ΝΕΟ, όπου ήμασταν κι εξοικειωμένοι με το μενού, κάνοντας και μια αποτίμηση της εκδρομής. Κάναμε και τις βόλτες μας στην πόλη, περνώντας από το γνώριμο πια μίνι μάρκετ όπου γίναμε δεκτοί με χαμόγελα, βλέποντας ένα γάμο δυο όχι τρομακτικά εμφανίσιμων Ουζμπέκων και θαυμάζοντας τη σοβιετικότατη ατμόσφαιρα που έχει η πόλη. Αν με έβαζαν να γράψω την ταμπέλα της πόλης όπως στο Λούκι Λουκ, θα έγραφα: Νούκους, πιο σοβιετικό πεθαίνεις.
Αφού πέσαμε με τα μούτρα στο ίντερνετ (Πέμπτη γαρ, Ευρωλίγκα αγάπη μου), πέσαμε ξεροί για ύπνο μετά την ταλαιπωρία της προηγούμενης βραδιάς και για να είμαστε φρέσκοι για τη θριαμβευτική είσοδο στον επόμενο σταθμό μας, το -απίθανο όπως αποδείχθηκε- Τουρκμενιστάν, αυτό το μυστήριο κράτος για το οποίο τόσα είχαμε διαβάσει. Θα έμοιαζε όντως με τη Βόρειο Κορέα; Δεν μπορούσα να περιμένω...
Επειδή θα ακολουθήσουν άλλα δυο κομμάτια Ουζμπεκιστάν, η βαθμολογική αξιολόγηση της χώρας θα γίνει με την οριστική έξοδο από τη χώρα. Προς το παρόν, ετοιμαζόμασταν για το Τουρκμενιστάν...
Photos :
Όμορφη η ανατολή στην Αράλη, αν δεν είχαμε βγάλει και σταλαγμίτες στα @@@ μας, καλύτερα θα ήταν.
Μέσα από το αυτοκίνητο όπου πήγαμε τρέχοντας για να προστατευθούμε από το κρύο, είδαμε και τον μυθικό Gairat να κατουράει τη χθεσινοβραδινή βότκα τυλιγμένος σε μια κουβέρτα.
Ωραίες μορφές οι Ουζμπέκοι.
Νταξ, χαριτωμένο και το νεκροταφείο.
Πολύ γραφικό το Νούκους γενικώς.
Στο μάλλον αδιάφορο Qala, ο Κρεκούζας βρήκε μια επιγραφή με πέτρες κάποιου ερωτευμένου που είχε αφιερώσει αρκετή ώρα από τη ζωή του για να δείξει στην καλή του πως την αγαπάει...
Ο απίστευτος απατεώνας Κρεκούζας μέσα σε δυο λεπτά πείραξε τις πέτρες...
... και βουαλά, με τον κόπο του άλλου κατάφερε να γράψει το δικό του μήνυμα προς τη δική του κοπέλα, στο πιτς φυτίλι, μ' έβαλε να τον βγάλω και φωτογραφία ο μπαγάσας για να το δείξει στη δικιά του "μωρό μου πώς σε σκέφτομαι, δυο ώρες έφαγα να μαζεύω πέτρες!". Τραγικός! Το φοβερό θα είναι να πάει ο Ουζμπέκος την κοπέλα του στο λόφο να δει το "έργο" του και να δει τα αρχικά του Κρεκούζα και της Κρεκούζαινας!!
Αθάνατη Σοβιετική Ένωση, απίστευτες δουλειές για να βρισκόμαστε απασχολημένοι.
Έντονη σοβιετίλα το Νούκους, είχε μια ατμόσφαιρα, μου άρεσε. Σήμα κατατεθέν της κομουνιστικής αρχιτεκτονικής οι άσκοπα τεράστιες πλατείες και τα κτίρια τύπου σοβιέτ, βαριά και τετραγωνιζέ.
Μέχρι κι εγώ ήθελα να βγάλω σέλφι με τον Gairat, αξέχαστος θα μου μείνει!
Νούκους: πιο Σοβιετία πεθαίνεις.
"Ξυπνήσαμε" (το οποίο είναι ευφημισμός, για να ξυπνήσεις πρέπει να έχεις κοιμηθεί κιόλας) και αντικρύσαμε ένα καταπληκτικό ουρανό με όμορφες αποχρώσεις του γαλάζιου αλλά φύσαγε απίστευτα και το κρύο μας πάγωνε το πρόσωπο. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι ο χθεσινοβραδινός μεθύστακας ξεναγός είχε ξυπνήσει. Το αρνητικό ήταν ότι κατουρούσε μπροστά μου τυλιγμένος μέσα σε μια κουβέρτα, αλλά τέλος πάντων οι άνθρωποι τα μάζεψαν όσο πιο γρήγορα γινόταν και μπήκαμε στο αμάξι για την επιστροφή στο Νούκους. Να σημειωθεί ότι είχα βάλει το ισοθερμικό που είχα αγοράσει κάποτε για την Ανταρκτική και πάλι είχα ξεπαγιάσει...
Η επιστροφή για το Νούκους έγινε μέσω του ίδιου "δρόμου", με τον οδηγό να παλεύει για να μη γίνουμε εντελώς ζελέ από τις απίστευτες αναταράξεις χτυπώντας και σε μια πέτρα, ενώ έβλεπε κανείς στο βλέμμα του ότι ντρεπόταν πολύ για... τις πομπές του Gairat το προηγούμενο βράδυ. Ο οποίος Gairat είχε λουφάξει κάπως. Στη διαδρομή σκεφτόμουν ότι αναλογικά με το κόστος της (210$/άτομο), η εκδρομή στην Αράλη δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες μου στο παραμικρό. Βασικά και χωρίς να συνυπολογίσει κανείς το κόστος, πάλι απογοητευτική ήταν, άσχετα αν χάρη στις χαριτωμενιές του Gairat ρίξαμε το γέλιο του αιώνα. Αν κάποιος με ρωτούσε αν θα συνιστούσα την εξόρμηση στη Λίμνη Αράλη η απάντησή μου θα ήταν "πολλή ταλαιπωρία και πολύ χρήμα για το τίποτε".
Περάσαμε από το σπίτι του Lipis, όπου αλλάξαμε πάλι οχήματα για να ξαναβρεθούμε στο Volga του Gairat. Αποχαιρετώντας τον Lipis του αφήσαμε κι ένα καλό φιλοδώρημα, από το οποίο φάνηκε να εκπλήσσεται. Ο Gairat μας ετοίμασε ένα πρωινό με... τομάτα και ψωμί, ενώ στο δρόμο για το Mizdakhan, που ήταν η επόμενη στάση μας, περάσαμε από διάφορα πάμφτωχα χωριά, η οικονομία των οποίων τσακίστηκε από την απερίγραπτη οικολογική καταστροφή που προκάλεσαν οι Σοβιετικοί με την αποξήρανση της λίμνης.
Στο Mizdakhan επισκεφθήκαμε κάποιους τάφους και μαυσωλεία, ενώ στο τοπικό νεκροταφείο ήταν σοκαριστικό να βλέπει κανείς τα φέρετρα σε κοινή θέα λόγω ανέχειας, πολλά από αυτά σε τόσο μικρό μέγεθος που ήταν ξεκάθαρο πως περιείχαν νεκρά παιδάκια. Επισκεφθήκαμε και το μη αναστηλωμένο Gyar Qala, το οποίο βρήκα αρκετά ατμοσφαιρικό, αν και με τόσα Qala που είχαμε επισκεφθεί πια, δύσκολα θα ενθουσιαζόμασταν. Αποχαιρετίσαμε και τον Gairat με ένα μικρό φιλοδώρημα και κατευθυνθήκαμε για το μουσείο τέχνης του Νούκους, το Savitsky, από τα πιο φημισμένα στη Σοβιετική Ένωση λόγω της διάσωσης avant-garde έργων, που σε άλλα σημεία της ΕΣΣΔ καταστράφηκαν επειδή δε συμβάδιζαν με τα σοσιαλιστικά ιδεώδη, προφανώς επειδή το Νούκους ήταν τόσο απομονωμένο που δεν ασχολήθηκε κανείς.
Προλάβαμε να μπούμε στο μουσείο, του οποίου η είσοδος ήταν λογική αλλά τα 30$ (!!!) που απαιτούσαν για χρήση φωτογραφικής μηχανής άγγιζαν τα όρια της παράνοιας, οπότε και δεν ασχοληθήκαμε με τις φωτογραφίες. Δεν ήταν κακό το μουσείο, είχε πάντως και πολλά αντίγραφα εκθεμάτων από μακρινούς πολιτισμούς, ορισμένους πολύ όμορφους πίνακες, αλλά ο χαρακτηρισμός "Λούβρο του Βορά" είναι σα να λέμε ότι ο Τουπάν είναι ο Πίπεν του Πειραιά. Ε όχι.
Μετά από μια κατά τ' άλλα ευχάριστη ώρα στο μουσείο, κατευθυνθήκαμε για το αγαπημένο μας εστιατόριο ΝΕΟ, όπου ήμασταν κι εξοικειωμένοι με το μενού, κάνοντας και μια αποτίμηση της εκδρομής. Κάναμε και τις βόλτες μας στην πόλη, περνώντας από το γνώριμο πια μίνι μάρκετ όπου γίναμε δεκτοί με χαμόγελα, βλέποντας ένα γάμο δυο όχι τρομακτικά εμφανίσιμων Ουζμπέκων και θαυμάζοντας τη σοβιετικότατη ατμόσφαιρα που έχει η πόλη. Αν με έβαζαν να γράψω την ταμπέλα της πόλης όπως στο Λούκι Λουκ, θα έγραφα: Νούκους, πιο σοβιετικό πεθαίνεις.
Αφού πέσαμε με τα μούτρα στο ίντερνετ (Πέμπτη γαρ, Ευρωλίγκα αγάπη μου), πέσαμε ξεροί για ύπνο μετά την ταλαιπωρία της προηγούμενης βραδιάς και για να είμαστε φρέσκοι για τη θριαμβευτική είσοδο στον επόμενο σταθμό μας, το -απίθανο όπως αποδείχθηκε- Τουρκμενιστάν, αυτό το μυστήριο κράτος για το οποίο τόσα είχαμε διαβάσει. Θα έμοιαζε όντως με τη Βόρειο Κορέα; Δεν μπορούσα να περιμένω...
Επειδή θα ακολουθήσουν άλλα δυο κομμάτια Ουζμπεκιστάν, η βαθμολογική αξιολόγηση της χώρας θα γίνει με την οριστική έξοδο από τη χώρα. Προς το παρόν, ετοιμαζόμασταν για το Τουρκμενιστάν...
Photos :
Όμορφη η ανατολή στην Αράλη, αν δεν είχαμε βγάλει και σταλαγμίτες στα @@@ μας, καλύτερα θα ήταν.
Μέσα από το αυτοκίνητο όπου πήγαμε τρέχοντας για να προστατευθούμε από το κρύο, είδαμε και τον μυθικό Gairat να κατουράει τη χθεσινοβραδινή βότκα τυλιγμένος σε μια κουβέρτα.
Ωραίες μορφές οι Ουζμπέκοι.
Νταξ, χαριτωμένο και το νεκροταφείο.
Πολύ γραφικό το Νούκους γενικώς.
Στο μάλλον αδιάφορο Qala, ο Κρεκούζας βρήκε μια επιγραφή με πέτρες κάποιου ερωτευμένου που είχε αφιερώσει αρκετή ώρα από τη ζωή του για να δείξει στην καλή του πως την αγαπάει...
Ο απίστευτος απατεώνας Κρεκούζας μέσα σε δυο λεπτά πείραξε τις πέτρες...
... και βουαλά, με τον κόπο του άλλου κατάφερε να γράψει το δικό του μήνυμα προς τη δική του κοπέλα, στο πιτς φυτίλι, μ' έβαλε να τον βγάλω και φωτογραφία ο μπαγάσας για να το δείξει στη δικιά του "μωρό μου πώς σε σκέφτομαι, δυο ώρες έφαγα να μαζεύω πέτρες!". Τραγικός! Το φοβερό θα είναι να πάει ο Ουζμπέκος την κοπέλα του στο λόφο να δει το "έργο" του και να δει τα αρχικά του Κρεκούζα και της Κρεκούζαινας!!
Αθάνατη Σοβιετική Ένωση, απίστευτες δουλειές για να βρισκόμαστε απασχολημένοι.
Έντονη σοβιετίλα το Νούκους, είχε μια ατμόσφαιρα, μου άρεσε. Σήμα κατατεθέν της κομουνιστικής αρχιτεκτονικής οι άσκοπα τεράστιες πλατείες και τα κτίρια τύπου σοβιέτ, βαριά και τετραγωνιζέ.
Μέχρι κι εγώ ήθελα να βγάλω σέλφι με τον Gairat, αξέχαστος θα μου μείνει!
Νούκους: πιο Σοβιετία πεθαίνεις.