taver
Member
- Μηνύματα
- 12.611
- Likes
- 29.891
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 46: Patan Durbar
Η πλατεία Durbar εδώ είναι πιο «πλατεία» απ΄ ότι στο Kathmandu, υπό την έννοια ότι είναι ένα μεγάλο παραλληλόγραμμο μέρος, με το παλάτι να καλύπτει ολόκληρη τη μια πλευρά. Οι ζημιές από το σεισμό στους ναούς της πλατείας είναι μεγάλη, και υποστηλώματα υπάρχουν σχεδόν παντού:
Μπήκαμε στο παλάτι, και βγάλαμε εισιτήρια. Το ίδιο κτίστηκε το 14ο αιώνα, αλλά επεκτάθηκε πολύ έντονα το 17ο και το 18ο αιώνα όταν η πόλη ήταν η έδρα ενός από τα τρία ανταγωνιζόμενα βασίλεια της κοιλάδας. Πίσω από τη στολισμένη πρόσοψη, βρίσκεται μια σειρά από αυλές που διασυνδέονται, και μια σειρά από ναούς για τη μεγάλη Ινδουιστική θεότητα της κοιλάδας, τον Teleju. Η κεντρική είσοδος (Bhairab) φυλάσσεται από δυο πέτρινα λιοντάρια, αλλά παραμένει κλειστή. Η είσοδος γίνεται από τη «χρυσή πύλη», του 1734, λίγο πιο πέρα. Πάνω από την είσοδο, ένα παράθυρο καλυμμένο με χρυσόχαρτο, ήταν το μέρος από το οποίο ο βασιλιάς απευθυνόταν στο πλήθος.
Το παλάτι αποτελείται από τρείς διαδοχικές αυλές. Η πρώτη, η Keshav Narayan Chowk, και τα κτήρια τριγύρω της, στεγάζει τη συλλογή θρησκευτικής τέχνης του μουσείου, μια από τις καλύτερες στην Ασία (αλλά δυστυχώς χρόνος δεν υπάρχει, και κάτι μου λέει πως ούτε και όρεξη).
Ακολουθεί η αυλή Mul Chowk, η μεγαλύτερη και παλιότερη από τις τρείς αυλές, αν και τα κτίρια καταστράφηκαν από μια φωτιά το 1662 και ξανακατασκευάστηκαν τρία χρόνια μετά. Εδώ, ο σεισμός προκάλεσε αρκετές ζημιές, και τα κτήρια είναι υπό επιδιόρθωση. Στο κέντρο της αυλής βρίσκεται ένας μικρός επίχρυσος ναός στο Bidyapith, κι ένας πάσσαλος στον οποίο δένανε τα ζώα πριν τα θυσιάσουν. Στη νότια πλευρά της αυλής, είναι ο ναός του Taleju Bawani, με τη θεά του ποταμού Ganga να ισορροπεί πάνω σε διάφορα ζώα. Και στη βορειανατολική πλευρά, ο ναός Degutalle έχει ένα τριώροφο οκταγωνικό πύργο.
Ανάμεσα στην αυλή και στην πλατεία, βρίσκεται ο μεγάλος ναός του Taleju, προσβάσιμος τόσο από το παλάτι όσο και από την πλατεία (φωτογραφία από την εξωτερική πλευρά).
Η Τρίτη αυλή στη σειρά, είναι η Sundari Chowk, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται ένα περίτεχνο hiti, το Tusha Hiti. Η αυλή κατασκευάστηκε το 1647. Το hiti έχει 72 σκαλισμένες πλάκες που απεικονίζουν θεότητες, και χρησιμοποιούταν τελετουργικά από το βασιλιά.
Κοιτώντας ψηλά στις παραπάνω φωτογραφίες θα διαπιστώσετε ότι τα ξύλινα παράθυρα γέρνουν προς το κέντρο της πλατείας. Έχουν τρύπες σε μέγεθος τέτοιο που να επιτρέπει το φως να περάσει στο εσωτερικό του κτηρίου, αλλά να είναι δύσκολο να δεί κάποιος από έξω προς τα μέσα. Ανεβήκαμε από κάποια εσωτερική σκάλα (τα παπούτσια απαγορεύονται).
Από κει, μπορεί κανείς να συνεχίσει προς του άλλους χώρους του μουσείου. Στο διπλανό κομμάτι, η έκθεση αφορά διακοσμημένες ξύλινες δοκούς από διάφορα κτήρια.
Εκεί βρίσκεται και μια ανακαινισμένη δεξαμενή, γεμάτη νερό, και ένα χώρο για meditation.
Έχοντας δει το χώρο που κινδύνευε να κλείσει, επιστρέψαμε στην πλατεία Durbar. Στη βόρεια πλευρά της πλατείας, υπάρχει ένα περίτεχνο hiti. Λέγεται Manga Hiti και περιέχει μια σταυροειδή γούρνα, και τρείς dhara (βρύσες) σε σχήμα ενός μυθικού κροκοδειλο-ελέφαντα που ονομάζεται makara. Υπήρχαν και δυο pavilions δίπλα στο hiti, αλλά γκρεμίστηκαν στο σεισμό.
Τριγύρω απλώνονται διάφορα μαγαζιά:
Ο κοντινός ναός, είναι αφιερωμένος στο Bhimsen, προστάτη του εμπορίου. Είναι τετράγωνη τριώροφη παγόδα, πράγμα ασυνήθιστο. Ακριβώς πιο κάτω, ο ναός Vishwanath είναι αφιερωμένος στο Shiva, και έχει πολύ πλούσιο διάκοσμο από σκαλιστό ξύλο. Και αμέσως μετά, ο ναός του Krishna (Krishna Mandir) είναι φτιαγμένος από σκαλιστή πέτρα, μπροστά στον οποίο γονατίζει, πάνω σε μια κολώνα, η φτερωτή θεότητα Garuda. Και στους τρείς, η είσοδος δεν επιτρέπεται.
Πάνω σε μια άλλη κολώνα, στέκει το άγαλμα του βασιλιά Yoganaredndra Malla, που κοιτάζει προς το παλάτι του, και πίσω από αυτό μια σειρά από ναούς του Vishnu.
Κοντά στη νότια πλευρά της πλατείας, στέκει μια καμπάνα (Taleju Bell), που χρησίμευε στις περιπτώσεις που ο λαός ήθελε να καλέσει το βασιλιά για να του απευθυνθεί. Και αμέσως πιο κάτω, ο μόνος από τους ναούς στην πλατεία που δεν έχει σκαλωσιές και ζημιές από το σεισμό, ο οκτάγωνος ναός του Krishna.
Η πλατεία Durbar εδώ είναι πιο «πλατεία» απ΄ ότι στο Kathmandu, υπό την έννοια ότι είναι ένα μεγάλο παραλληλόγραμμο μέρος, με το παλάτι να καλύπτει ολόκληρη τη μια πλευρά. Οι ζημιές από το σεισμό στους ναούς της πλατείας είναι μεγάλη, και υποστηλώματα υπάρχουν σχεδόν παντού:
Μπήκαμε στο παλάτι, και βγάλαμε εισιτήρια. Το ίδιο κτίστηκε το 14ο αιώνα, αλλά επεκτάθηκε πολύ έντονα το 17ο και το 18ο αιώνα όταν η πόλη ήταν η έδρα ενός από τα τρία ανταγωνιζόμενα βασίλεια της κοιλάδας. Πίσω από τη στολισμένη πρόσοψη, βρίσκεται μια σειρά από αυλές που διασυνδέονται, και μια σειρά από ναούς για τη μεγάλη Ινδουιστική θεότητα της κοιλάδας, τον Teleju. Η κεντρική είσοδος (Bhairab) φυλάσσεται από δυο πέτρινα λιοντάρια, αλλά παραμένει κλειστή. Η είσοδος γίνεται από τη «χρυσή πύλη», του 1734, λίγο πιο πέρα. Πάνω από την είσοδο, ένα παράθυρο καλυμμένο με χρυσόχαρτο, ήταν το μέρος από το οποίο ο βασιλιάς απευθυνόταν στο πλήθος.
Το παλάτι αποτελείται από τρείς διαδοχικές αυλές. Η πρώτη, η Keshav Narayan Chowk, και τα κτήρια τριγύρω της, στεγάζει τη συλλογή θρησκευτικής τέχνης του μουσείου, μια από τις καλύτερες στην Ασία (αλλά δυστυχώς χρόνος δεν υπάρχει, και κάτι μου λέει πως ούτε και όρεξη).
Ακολουθεί η αυλή Mul Chowk, η μεγαλύτερη και παλιότερη από τις τρείς αυλές, αν και τα κτίρια καταστράφηκαν από μια φωτιά το 1662 και ξανακατασκευάστηκαν τρία χρόνια μετά. Εδώ, ο σεισμός προκάλεσε αρκετές ζημιές, και τα κτήρια είναι υπό επιδιόρθωση. Στο κέντρο της αυλής βρίσκεται ένας μικρός επίχρυσος ναός στο Bidyapith, κι ένας πάσσαλος στον οποίο δένανε τα ζώα πριν τα θυσιάσουν. Στη νότια πλευρά της αυλής, είναι ο ναός του Taleju Bawani, με τη θεά του ποταμού Ganga να ισορροπεί πάνω σε διάφορα ζώα. Και στη βορειανατολική πλευρά, ο ναός Degutalle έχει ένα τριώροφο οκταγωνικό πύργο.
Ανάμεσα στην αυλή και στην πλατεία, βρίσκεται ο μεγάλος ναός του Taleju, προσβάσιμος τόσο από το παλάτι όσο και από την πλατεία (φωτογραφία από την εξωτερική πλευρά).
Η Τρίτη αυλή στη σειρά, είναι η Sundari Chowk, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται ένα περίτεχνο hiti, το Tusha Hiti. Η αυλή κατασκευάστηκε το 1647. Το hiti έχει 72 σκαλισμένες πλάκες που απεικονίζουν θεότητες, και χρησιμοποιούταν τελετουργικά από το βασιλιά.
Κοιτώντας ψηλά στις παραπάνω φωτογραφίες θα διαπιστώσετε ότι τα ξύλινα παράθυρα γέρνουν προς το κέντρο της πλατείας. Έχουν τρύπες σε μέγεθος τέτοιο που να επιτρέπει το φως να περάσει στο εσωτερικό του κτηρίου, αλλά να είναι δύσκολο να δεί κάποιος από έξω προς τα μέσα. Ανεβήκαμε από κάποια εσωτερική σκάλα (τα παπούτσια απαγορεύονται).
Από κει, μπορεί κανείς να συνεχίσει προς του άλλους χώρους του μουσείου. Στο διπλανό κομμάτι, η έκθεση αφορά διακοσμημένες ξύλινες δοκούς από διάφορα κτήρια.
Εκεί βρίσκεται και μια ανακαινισμένη δεξαμενή, γεμάτη νερό, και ένα χώρο για meditation.
Έχοντας δει το χώρο που κινδύνευε να κλείσει, επιστρέψαμε στην πλατεία Durbar. Στη βόρεια πλευρά της πλατείας, υπάρχει ένα περίτεχνο hiti. Λέγεται Manga Hiti και περιέχει μια σταυροειδή γούρνα, και τρείς dhara (βρύσες) σε σχήμα ενός μυθικού κροκοδειλο-ελέφαντα που ονομάζεται makara. Υπήρχαν και δυο pavilions δίπλα στο hiti, αλλά γκρεμίστηκαν στο σεισμό.
Τριγύρω απλώνονται διάφορα μαγαζιά:
Ο κοντινός ναός, είναι αφιερωμένος στο Bhimsen, προστάτη του εμπορίου. Είναι τετράγωνη τριώροφη παγόδα, πράγμα ασυνήθιστο. Ακριβώς πιο κάτω, ο ναός Vishwanath είναι αφιερωμένος στο Shiva, και έχει πολύ πλούσιο διάκοσμο από σκαλιστό ξύλο. Και αμέσως μετά, ο ναός του Krishna (Krishna Mandir) είναι φτιαγμένος από σκαλιστή πέτρα, μπροστά στον οποίο γονατίζει, πάνω σε μια κολώνα, η φτερωτή θεότητα Garuda. Και στους τρείς, η είσοδος δεν επιτρέπεται.
Πάνω σε μια άλλη κολώνα, στέκει το άγαλμα του βασιλιά Yoganaredndra Malla, που κοιτάζει προς το παλάτι του, και πίσω από αυτό μια σειρά από ναούς του Vishnu.
Κοντά στη νότια πλευρά της πλατείας, στέκει μια καμπάνα (Taleju Bell), που χρησίμευε στις περιπτώσεις που ο λαός ήθελε να καλέσει το βασιλιά για να του απευθυνθεί. Και αμέσως πιο κάτω, ο μόνος από τους ναούς στην πλατεία που δεν έχει σκαλωσιές και ζημιές από το σεισμό, ο οκτάγωνος ναός του Krishna.