taver
Member
- Μηνύματα
- 12.636
- Likes
- 29.968
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 22: Πρώτες εικόνες
Ήρθε η ώρα για την προσγείωσή μας. Χαμηλώσαμε ύψος, και πετάξαμε ανάμεσα στα βουνά για να φτάσουμε να προσγειωθούμε στο αεροδρόμιο του Paro, με τον πιλότο να κάνει όλες τις προβλεπόμενες μανούβρες. Κατεβήκαμε από το αεροπλάνο, για να συναντήσουμε ένα από τα πιο ιδιαίτερα κτήρια αεροσταθμών που έχω δει ποτέ, κι έχω δει πολλά:
Σύντομα θα διαπιστώναμε πως η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του αεροσταθμού δε διέφερε και ιδιαίτερα από το μέσο κτήριο στη χώρα, αλλά υπάρχει χρόνος και γι’ αυτό. Προς το παρόν, στηθήκαμε στην ουρά του ελέγχου διαβατηρίων, περάσαμε, ο Σπύρος παρέλαβε τη βαλίτσα του, και συναντήσαμε εν τέλει τον ξεναγό και τον οδηγό μας που μας περίμενε με ταμπελάκι με το όνομα του Σπύρου, και δυο άσπρα πανιά σαν κασκόλ που μας πέρασε γύρω από το λαιμό, για την υποδοχή. Αυτός ο ξεναγός και ο οδηγός είναι προσωρινά μόνο μαζί μας, οι κανονικοί που θα έχουμε σε όλο το ταξίδι βρίσκονται ήδη στο Thimphu, την πρωτεύουσα της χώρας, μαζί με τον Α., που έφτασε κι αυτός στο Thimphu από το προηγούμενο βράδυ, ολοκληρώνοντας το trek που έκανε σχεδόν 24 ώρες νωρίτερα από το προγραμματισμένο.
Το πρώτο πράγμα που θα σταθεί το βλέμμα του επισκέπτη, είναι η περίεργη αρχιτεκτονική των κτηρίων. Ανεξάρτητα από το κύριο υλικό κατασκευής τους, όλα έχουν μια ξύλινη σκεπή με σοφίτα ανοικτή (λέγε με ημιυπαίθριο χώρο), που χρησίμευε ως αποθήκη. Παντού βγαίνουν εμφανή ξύλα, είτε ως κουφώματα, είτε ως διακόσμηση (π.χ. μεταξύ τοίχων και ταβανιού, εκεί που στην Ελλάδα βάζουμε τα «γύψινα»), και όλα είναι ζωγραφισμένα. Ζωγραφισμένοι είναι ενίοτε και οι εξωτερικοί τοίχοι, μόνο που δε μιλάμε για graffiti αλλά για σύμβολα θεοτήτων που θα φέρουν την επιρροή τους στους κατοίκους του σπιτιού (π.χ. τη γονιμότητα).
Εκτός από την αρχιτεκτονική, το δεύτερο πράγμα που θα κολλήσει κανείς, είναι τα ρούχα τα οποία φοράνε όλοι τους. Για τους άνδρες, η εθνική ενδυμασία ονομάζεται Gho, και για τις γυναίκες ονομάζεται Kira. Υπάρχει και επίσημο dress code, που λέγεται Driglam namzha και είναι επίσημος νόμος του κράτους από το 1989, το οποίο επιβάλλει να φοριέται από όλους τους δημόσιους υπαλλήλους, τους μαθητές, τους ασχολούμενους με τον τουρισμό κλπ., κατά τις ώρες εργασίας τους. Δεν είμαι σίγουρος αν το σώμα που ελέγχει την εφαρμογή του νόμου ονομάζεται fashion police…
Επιβιβαστήκαμε στο αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε. Μια ώρα και κάτι αργότερα, βρισκόμασταν στο Thimphu, την πρωτεύουσα του Μπουτάν, μια από τις λιγοστές πρωτεύουσες κρατών στον κόσμο που δε διαθέτει αεροδρόμιο. Η πόλη βρίσκεται σε υψόμετρο 2320 μέτρων, και έχει 95.000 κατοίκους. Η διαδρομή είχε κάποια πράγματα να δείξει, αλλά τα αξιοθέατά της τα αφήσαμε για την επιστροφή, που θα είμασταν όλοι μαζί.
Το ξενοδοχείο μας, το Thimphu Towers, είναι ένα καλό ξενοδοχείο 3-4 αστέρων πάνω στην πλατεία με το ρολόι, την κεντρική πλατεία του Thimphu. Είναι αυτό αριστερά στη φωτογραφία. Πήραμε τα δωμάτιά μας, αφήσαμε τα πράγματά μας, και κατεβήκαμε για να ξεκινήσουμε ουσιαστικά το ταξίδι στο Μπουτάν.
Είχαμε και θέα από τα δωμάτια:
Ένα στάνταρντ αξεσουάρ που το ξενοδοχείο παρείχε σε όλα τα δωμάτια, είναι οι… ωτασπίδες. Βλέπετε, εκτός από όλες τις άλλες ιδιαιτερότητες της χώρας, πρέπει να προσθέσουμε μία ακόμα: Τα σκυλιά. Τα Μπουτανέζικα σκυλιά, τη μέρα θα τα δείτε να κοιμούνται. Συνεχώς, παντού, όλη μέρα. Το βράδυ όμως, ξεσαλώνουν. Και για όποιον τα γαυγίσματα μπορεί να είναι θέμα… τα ξενοδοχεία έχουν προβλέψει.
Κατεβαίνοντας, διαπιστώσαμε ότι είχε ξεσπάσει και τελειώσει ήδη μια μικρή μπόρα. Μπήκαμε στο βανάκι μας, και ξεκινήσαμε για το πρόγραμμα των επισκέψεων που είχαμε συμφωνήσει με το γραφείο. Ο ξεναγός μας για τις επόμενες μέρες θα ήταν ο Kunley, που ήταν ήδη μαζί με τον Α. τις προηγούμενες μέρες, και κάνανε μαζί το trek από το Paro ως το Thimphu. Η πρώτη μας στάση, είναι στα περίχωρα της πόλης.
Η αρχιτεκτονική των κτιρίων της πόλης εντυπωσιάζει κι εδώ, αλλά γρήγορα συνηθίζεται, καθώς είναι ο κανόνας κι όχι η εξαίρεση.
Ήρθε η ώρα για την προσγείωσή μας. Χαμηλώσαμε ύψος, και πετάξαμε ανάμεσα στα βουνά για να φτάσουμε να προσγειωθούμε στο αεροδρόμιο του Paro, με τον πιλότο να κάνει όλες τις προβλεπόμενες μανούβρες. Κατεβήκαμε από το αεροπλάνο, για να συναντήσουμε ένα από τα πιο ιδιαίτερα κτήρια αεροσταθμών που έχω δει ποτέ, κι έχω δει πολλά:
Σύντομα θα διαπιστώναμε πως η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του αεροσταθμού δε διέφερε και ιδιαίτερα από το μέσο κτήριο στη χώρα, αλλά υπάρχει χρόνος και γι’ αυτό. Προς το παρόν, στηθήκαμε στην ουρά του ελέγχου διαβατηρίων, περάσαμε, ο Σπύρος παρέλαβε τη βαλίτσα του, και συναντήσαμε εν τέλει τον ξεναγό και τον οδηγό μας που μας περίμενε με ταμπελάκι με το όνομα του Σπύρου, και δυο άσπρα πανιά σαν κασκόλ που μας πέρασε γύρω από το λαιμό, για την υποδοχή. Αυτός ο ξεναγός και ο οδηγός είναι προσωρινά μόνο μαζί μας, οι κανονικοί που θα έχουμε σε όλο το ταξίδι βρίσκονται ήδη στο Thimphu, την πρωτεύουσα της χώρας, μαζί με τον Α., που έφτασε κι αυτός στο Thimphu από το προηγούμενο βράδυ, ολοκληρώνοντας το trek που έκανε σχεδόν 24 ώρες νωρίτερα από το προγραμματισμένο.
Το πρώτο πράγμα που θα σταθεί το βλέμμα του επισκέπτη, είναι η περίεργη αρχιτεκτονική των κτηρίων. Ανεξάρτητα από το κύριο υλικό κατασκευής τους, όλα έχουν μια ξύλινη σκεπή με σοφίτα ανοικτή (λέγε με ημιυπαίθριο χώρο), που χρησίμευε ως αποθήκη. Παντού βγαίνουν εμφανή ξύλα, είτε ως κουφώματα, είτε ως διακόσμηση (π.χ. μεταξύ τοίχων και ταβανιού, εκεί που στην Ελλάδα βάζουμε τα «γύψινα»), και όλα είναι ζωγραφισμένα. Ζωγραφισμένοι είναι ενίοτε και οι εξωτερικοί τοίχοι, μόνο που δε μιλάμε για graffiti αλλά για σύμβολα θεοτήτων που θα φέρουν την επιρροή τους στους κατοίκους του σπιτιού (π.χ. τη γονιμότητα).
Εκτός από την αρχιτεκτονική, το δεύτερο πράγμα που θα κολλήσει κανείς, είναι τα ρούχα τα οποία φοράνε όλοι τους. Για τους άνδρες, η εθνική ενδυμασία ονομάζεται Gho, και για τις γυναίκες ονομάζεται Kira. Υπάρχει και επίσημο dress code, που λέγεται Driglam namzha και είναι επίσημος νόμος του κράτους από το 1989, το οποίο επιβάλλει να φοριέται από όλους τους δημόσιους υπαλλήλους, τους μαθητές, τους ασχολούμενους με τον τουρισμό κλπ., κατά τις ώρες εργασίας τους. Δεν είμαι σίγουρος αν το σώμα που ελέγχει την εφαρμογή του νόμου ονομάζεται fashion police…
Επιβιβαστήκαμε στο αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε. Μια ώρα και κάτι αργότερα, βρισκόμασταν στο Thimphu, την πρωτεύουσα του Μπουτάν, μια από τις λιγοστές πρωτεύουσες κρατών στον κόσμο που δε διαθέτει αεροδρόμιο. Η πόλη βρίσκεται σε υψόμετρο 2320 μέτρων, και έχει 95.000 κατοίκους. Η διαδρομή είχε κάποια πράγματα να δείξει, αλλά τα αξιοθέατά της τα αφήσαμε για την επιστροφή, που θα είμασταν όλοι μαζί.
Το ξενοδοχείο μας, το Thimphu Towers, είναι ένα καλό ξενοδοχείο 3-4 αστέρων πάνω στην πλατεία με το ρολόι, την κεντρική πλατεία του Thimphu. Είναι αυτό αριστερά στη φωτογραφία. Πήραμε τα δωμάτιά μας, αφήσαμε τα πράγματά μας, και κατεβήκαμε για να ξεκινήσουμε ουσιαστικά το ταξίδι στο Μπουτάν.
Είχαμε και θέα από τα δωμάτια:
Ένα στάνταρντ αξεσουάρ που το ξενοδοχείο παρείχε σε όλα τα δωμάτια, είναι οι… ωτασπίδες. Βλέπετε, εκτός από όλες τις άλλες ιδιαιτερότητες της χώρας, πρέπει να προσθέσουμε μία ακόμα: Τα σκυλιά. Τα Μπουτανέζικα σκυλιά, τη μέρα θα τα δείτε να κοιμούνται. Συνεχώς, παντού, όλη μέρα. Το βράδυ όμως, ξεσαλώνουν. Και για όποιον τα γαυγίσματα μπορεί να είναι θέμα… τα ξενοδοχεία έχουν προβλέψει.
Κατεβαίνοντας, διαπιστώσαμε ότι είχε ξεσπάσει και τελειώσει ήδη μια μικρή μπόρα. Μπήκαμε στο βανάκι μας, και ξεκινήσαμε για το πρόγραμμα των επισκέψεων που είχαμε συμφωνήσει με το γραφείο. Ο ξεναγός μας για τις επόμενες μέρες θα ήταν ο Kunley, που ήταν ήδη μαζί με τον Α. τις προηγούμενες μέρες, και κάνανε μαζί το trek από το Paro ως το Thimphu. Η πρώτη μας στάση, είναι στα περίχωρα της πόλης.
Η αρχιτεκτονική των κτιρίων της πόλης εντυπωσιάζει κι εδώ, αλλά γρήγορα συνηθίζεται, καθώς είναι ο κανόνας κι όχι η εξαίρεση.