Βοσνία-Ερζεγοβίνη Δεκαπενταύγουστος στο Сарајево

psilos3

Member
Μηνύματα
6.648
Likes
51.316
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!

Του Мостар το γεφύρι, οι καταρράκτες & άλλες ομορφιές



Μπορεί να το είχα πάρει λίγο διστακτικά, όσο όμως πλησίαζαν οι ώρες ανυπομονούσα για την εκδρομή της ημέρας, ειδικά όσο κοιτούσα τα τοπία και τα μέρη που επρόκειτο να επισκεφτούμε.

Το ραντεβού ήταν για λίγο πριν τις οκτώ έξω από το πρακτορείο, μ’ εμένα να φτάνω 20 λεπτά νωρίτερα έχοντας τσακίσει πρώτα και δύο ωραιότατα τυρένια μπουρέκ. Αφού τσεκάραμε τα ονόματα μας, ενημερωθήκαμε πως μπορούσαμε να πληρώσουμε προαιρετικά 30 μάρκα Βοσνίας επιπλέον για να έχουμε εκ των προτέρων τα εισιτήρια των αξιοθέατων (θα αναφέρω αναλυτικά) και να μη καθυστερήσουμε στις εισόδους, κάτι που κάναμε δίχως σκέψη. Έτσι, αφού γνωρίσαμε την ξεναγό μας (καθηγήτρια Αγγλικών σε σχολείο της πόλης), φορτωθήκαμε στο ωραίο Mini bus πιάνοντας δυο άνετες θέσεις με τον Κώστα ώστε να μπορούμε να μιλάμε, αντικρύζοντας λίγο μετά τις πρώτες ωραίες εικόνες της επαρχίας της Βοσνίας:


DSC_0476d.jpg



Από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε πως η ξεναγός ήθελε να μιλήσει, δείχνοντας ιδιαίτερη εξωστρέφεια αλλά και θέληση να μας εξιστορήσει τα τεκταινόμενα στη χώρα της, και για το σκληρό παρελθόν του πολέμου, για τη Γιουγκοσλαβία, αλλά κυρίως για τη σημερινή περίεργη κατάσταση.

Μετά από κάποια χιλιόμετρα πορείας βγήκαμε από τον αυτοκινητόδρομο (κατασκευασμένο επί Γιουγκοσλαβίας), προχωρώντας από τον επαρχιακό δρόμο, στο σημείο που αρχίζει ουσιαστικά η Ερζεγοβίνη. Η πρώτη στάση δεν άργησε να γίνει κι αφορούσε την κωμόπολη του «Konjic», με το χαρακτηριστικό γεφύρι στο κέντρο του πάνω από τον ποταμό Neretva να ξεχωρίζει , μιας και η πόλη εκτείνεται και στις δύο όχθες του.


DSC_0478.JPG



DSC_0476e.JPG



Το Konjic αποτελεί έναν από τους παλαιότερους οικισμούς στη χώρα και πήρε τη σημερινή του δομή στα τέλη του 14ου αιώνα:


DSC_0482.JPG



DSC_0489.JPG



Ο χρόνος που είχαμε ήταν γύρω στο μισάωρο, δίνοντας μας την ευκαιρία για ένα εσπρεσάκι, μερικές βόλτες στη γέφυρα και στα πέριξ αλλά κι ένα πολύ ωραίο κέρασμα με αλμυρό κρουασάν και παγωμένα φρέσκα φρούτα για τα οποία φρόντισε η ξεναγός, μέχρι να συνεχίσουμε την πορεία μας πλάι στο νερό του ποταμού και τις κατάφυτες πλαγιές:


DSC_0492.JPG



DSC_0500.JPG



Επόμενη (αχρείαστα μεγάλη) στάση σε μια ταβέρνα, όπου μπορούσε και να πάει κανείς τουαλέτα. Ευτυχώς να λέμε τελικά γιατί έναν από την ομάδα τον πήγε λίγο βερνίκι με τα φρούτα που έφαγε, οπότε πάλι καλά.
  • Πάτε μέσα να δείτε τα κατσίκια που γυρίζουν και ψήνονται, θα σας αρέσει πολύ!
  • Από την Ελλάδα είμαστε ψυχούλα μου, όχι από την Φινλανδία, βλέπουμε κατσίκια & κοντοσούβλια να γυρίζουν μέχρι και στον ύπνο μας…
Η ταβέρνα μια φορά είχε κόσμο, ανέλπιστα για τόσο νωρίς (μα ποιος πάει για κατσίκι στις δέκα το πρωί; ), καθώς και πολύ ωραία θέα από το μπαλκόνι της για φωτογραφίες:


DSC_0507.JPG



DSC_0508.JPG



Ανάμεσα σε όμορφες εικόνες επαρχίας με τα χωριά να ξεχωρίζουν αναλόγως της θρησκείας τους όπως μας εξήγησε η ξεναγός, τύπου «όπου δείτε τζαμί είναι βοσνιακό, όπου ορθόδοξο ναό σερβικό και πάει λέγοντας», πλησιάζαμε στο μεγάλο αξιοθέατο της μέρας, από έναν δρόμο με αρκετές Κροατικές σημαίες. Η πρώτη εικόνα που θα σας δείξω δεν έχει κάτι όμορφο, αφορά όμως το κτήριο που δρούσαν οι ελεύθεροι σκοπευτές κατά τη διάρκεια του πολέμου:


DSC_0520.JPG



Η κίνηση στο Μόσταρ ήταν αρκετά αυξημένη όπως είναι λογικό, οπότε μας πήρε λίγο χρόνο για να φτάσουμε στο κέντρο του και να αποβιβαστούμε, δίνοντας ραντεβού στο σημείο δύο ώρες αργότερα. Αποφασίσαμε ν’ ακολουθήσουμε το γκρουπ στην αρχή στα όμορφα πλην όμως υπερβολικά τουριστικά στενάκια, μπαίνοντας και στο τζαμί «Mehmed Pasha» όπου γεμίσαμε και πάλι τα μπουκαλάκια μας καθώς η μέρα ήταν ήδη αρκετά ζεστή:


DSC_0530.JPG



av.JPG



(Σε κάθε τζαμί της χώρας βρίσκει κανείς πηγές με δροσερό τρεχούμενο νερό όπου όλοι κατά κανόνα γεμίζουν τα παγούρια τους. Έχετε το υπόψιν σας και μη χαλάτε χρήματα σε εμφιαλωμένα).

Με προσοχή και συζητώντας με μια οικογένεια Λαρισαίων που γνώρισε επιτόπου ο Κώστας συνεχίσαμε να κατεβαίνουμε, μέχρι να βρεθούμε αντιμέτωποι με το σύμβολο της πόλης κι ένα απ’ αυτά ολόκληρης της χώρας:


DSC_0539.JPG



DSC_0542.JPG



Λέω προσοχή γιατί το πλακόστρωτο υπό συνθήκες γίνεται ιδιαίτερα γλιστερό, αν και όσο πλησιάζαμε τη γέφυρα «Stari Most» τόσο μεγάλωνε η όρεξη μου για πήγαινε – έλα και φωτογραφίες απ’ όλες τις πιθανές γωνίες:


DSC_0556.JPG



DSC_0559.JPG



Όπως είναι λογικό αυτό ήταν και το σημείο που συναντήσαμε τον περισσότερο, ασφυκτικά πολύ κάποιες στιγμές κόσμο, που εκτός από τη βόλτα βρισκόταν και καθισμένος στα εξίσου πολλά καφέ/εστιατόρια που μπορεί να βρει κανείς στο σημείο:


DSC_0561.JPG



DSC_0567.JPG



Ακολουθώντας τα σκαλιά στο αριστερό μας χέρι βρεθήκαμε ακριβώς εκεί που είχαμε κατά νου, ακριβώς κάτω από τη γέφυρα σ’ ένα σημείο που έκανε καλύτερες τις λήψεις μας:


DSC_0570.JPG



DSC_0574.JPG



Η ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή και δε θέλω να κουράσω. Το θαύμα της μηχανικής του 16ου αιώνα που ένωνε πέρα από τις δύο όχθες του Νερέτβα και τους δύο πολιτισμούς, τις δύο θρησκείες, την ανατολή και τη δύση σ’ έναν έντονο συμβολισμό, καταστράφηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου όπως και όλη η χώρα με τις ψυχές που ζούσαν σ’ αυτή να δηλητηριάζονται ίσως ανεπανόρθωτα.

Σήμερα βλέπουμε το πιστό αντίγραφο που έγινε μέσω ανακατασκευής, μνημείο πλέον πολιτιστικής κληρονομιάς και της Unesco, που μια μέρα σαν αυτή έβρισκε καταφύγιο πολύς κόσμος στα δροσερά νερά του, πέρα απ’ τους επαγγελματίες βουτηχτές που πέφτανε απ’ τη γέφυρα κατόπιν οικονομικής συμφωνίας:


DSC_0576.JPG



DSC_0580.JPG



Εμείς πάλι προτιμήσαμε βάσει της ιδέας του Κώστα να βουτήξουμε σε άλλα νερά, αυτά με γεύση κριθάρι της τοπικής ζυθοποιίας σ’ ένα σημείο με καταπληκτική θέα και πολύ μικρό κόστος μπύρας, περί τα 3€. Εγώ δεν ήθελα, επέμενε αφού και με παρέσυρε…


DSC_0584.JPG



Λίγο πριν συμπληρωθεί η ώρα που θα επιστρέφαμε στο λεωφορείο θέλησα να κάνω τη διαδρομή έως και τη γέφυρα «Lučki most» μιας και εκεί είναι το καλύτερο αναμφίβολα σημείο θέασης της Stari Most, κάτι που ελπίζω η φωτογραφία να αποδεικνύει:


DSC_0587.JPG



DSC_0593.JPG



Και σ’ αυτή την πόλη πάντως δε προσπάθησαν να κρύψουν το σκληρό παρελθόν, με τις τρύπες από τις σφαίρες να παραμένουν σε κάποια κτήρια ίσως υπενθυμίζοντας το, αλλά και τις συγκρίσεις να είναι αναπόφευκτες:


DSC_0602.JPG



DSC_0607.JPG



Το παράδοξο της υπόθεσης σε μια στάση που έκανα για να ψωνίσω σουβενίρ, είναι πως μου ζήτησε ευρώ μιας και δεν είχε ρέστα από χαρτονόμισμα μάρκων Βοσνίας που έδωσα, οπότε να ξέρετε πως σ’ αυτά τα μέρη δε θα συναντήσετε πρόβλημα με συνάλλαγμα.

Εντύπωση μου έκανε για άλλη μια φορά και το νεκροταφείο, δίχως περίφραξη και καταμεσής της πόλης που πρόλαβα οριακά να φωτογραφίσω μιας και ο οδηγός ήταν ήδη στη θέση του:


DSC_0610.JPG



Μισή ώρα περίπου κράτησε η καινούρια διαδρομή που κατέληξε σ’ ένα ακόμη πολύ ωραίο αξιοθέατο που περιμέναμε πως και πως. Αφού μοιραστήκαμε ένα σάντουιτς με ντομάτα και τυρί (προβλεπόμενο στην εκδρομή και αυτό), περάσαμε την είσοδο που είχαμε προπληρώσει από το πρωί, αφήσαμε το τρενάκι κατά μέρος κατηφορίζοντας από τα πλαϊνά σκαλιά μέχρι που βρεθήκαμε απέναντι απ’ αυτό το αριστούργημα της φύσης:


av2.JPG



DSC_0636.JPG



Τι ωραίο μέρος βλέπανε και πάλι τα μάτια μας, ακόμα ένα σ’ αυτήν εδώ τη χώρα:


DSC_0638.JPG



DSC_0644.JPG



Φτάσαμε ως το εστιατόριο προκειμένου να πιούμε άλλη μια μπυρίτσα που χρειαζότανε λόγω μεσημεριού, βρίζοντας παράλληλα την τύχη μας –ή την απερισκεψία μας αν θέλετε- που δε πήραμε μαγιό στην εκδρομή για να ρίξουμε ένα αξιοπρεπέστατο βουτίδι στα δροσερά νερά, μιας και το μέρος αλλά και η υπερβολική πλέον ζέστη το επέβαλλε:


DSC_0652.JPG



DSC_0654.JPG



Ο καταρράκτης «Kravica» όπου βρισκόμασταν με την 120 μέτρων λεκάνη του που τον καθιστά ιδανικό για μπάνιο, αποτελεί πόλο έλξης όλο το χρόνο, πόσο μάλλον τους καλοκαιρινούς μήνες, με τον κόσμο ν’ απολαμβάνει το κολύμπι του εκεί αλλά και στα παραδιπλανά ανοίγματα ίσως λίγο πιο ήσυχα, κάτι που διαπίστωσα βολτάροντας προκειμένου να φωτογραφίσω, αφού μάζεψα αρκετή δροσιά πρώτα όσο πλησίαζα τα νερά:


DSC_0655.JPG



Μας χάλασε λίγο που φύγαμε σύντομα, μετά σχεδόν από μια ώρα παραμονής καθώς θέλαμε περισσότερη, ωστόσο είχαμε να δούμε κι άλλα ενδιαφέροντα ακόμη στην εκδρομή… ;)

 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.609
Likes
22.478
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Πάμε παρέα σε μια σύντομη θέλω να πιστεύω ιστορία μιας και εκτυλίσσεται σε δύο και κάτι εικοσιτετράωρα
Το γεγονός ότι σε δύο 24ωρα πήγες Σεράγεβο, Μοσταρ και καταρράκτες Kravica, μου δίνει ελπίδα ότι τα δυο 24ωρα που έχω βάλει για το Σαραγεβο θα μου φτάσουν για να δω αυτά που θέλω να δω... Για να δούμε 😄
 

annoula

Member
Μηνύματα
444
Likes
1.074
Δεκαπενταύγουστος στο Сарајево


Εντάξει, παραμονή δεκαπενταύγουστου αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες. Το μεγάλο ζητούμενο της ιστορίας και εν γένει της εκδρομής είναι το πως από τα νησιά που συνήθως κινούμαι τέτοιες μέρες βρέθηκα στο Σαράγιεβο και την υπόλοιπη ενδοχώρα, κάτι που προφανώς δε περίμενα να συμβεί μιας και στη μέχρι τώρα λογική μου τα ταξίδια του καλοκαιριού αφορούσαν αποκλειστικά την Ελλάδα.

Από τη μία ήταν ο Αύγουστος του 2024 που τον λογάριαζα γεμάτο προσωπικές ανακατατάξεις και αρκετές δουλειές, με αποτέλεσμα όλο αυτό να μη μου δίνει περιθώρια να προχωρήσω σε κάποια κράτηση μέχρι να μια σίγουρος, κάτι που οριστικοποιήθηκε τις πρώτες του μέρες. Από την άλλη πάλι ήρθε η Ryan της καρδιάς μας :heart: (χειροκρότημα & μεγάλο ευχαριστώ) ν’ ανοίξει μια νέα προοπτική πτήσεων σε μια ακόμη χώρα των Βαλκανίων όπως συνηθίζει τα τελευταία χρόνια, να μας εκπλήσσει και να μας χαροποιεί!

View attachment 473696

Έχω περάσει εξαιρετικά στη χερσόνησο αυτή τώρα που το συζητάμε, ειδικότερα δε σε όσες χώρες της Γιουγκοσλαβίας έχω καταφέρει να δω. Ταιριάζουμε σε κουλτούρες, ιδιοσυγκρασίες, ξέρουμε να διασκεδάζουμε & περνάμε καλά, να τρώμε και να πίνουμε ακόμη καλύτερα, γεγονός αναμφισβήτητο.

Η Βοσνία – Ερζεγοβίνη όμως και ειδικότερα το Σαράγιεβο δε φέρνουν στο πρώτο άκουσμα τους και τις καλύτερες εντυπώσεις. Εννιά στους δέκα να ρωτήσεις «τι λέξη θα έβαζες δίπλα απ’ το Σαράγιεβο;» θα σου απαντούσαν «Πόλεμος», μιας και δε τους έφτανε η σύνδεση με τον πρώτο Παγκόσμιο, ήρθε και ο αποτρόπαιος εμφύλιος της δεκαετίας του ’90 ν΄ αφήσει τις πληγές του, πληγές που δεν έχουν κλείσει ακόμα και σήμερα που μιλάμε, κάτι που με λίγο ψάξιμο μπορεί να καταλάβει καθένας. Είναι και κείνο το άτιμο το τραγούδι των Magic de Spell που έχει στιγματίσει την εφηβεία μου που μόνο κακούς συνειρμούς φέρνει στο μυαλό.

Τα πράγματα όμως είναι συγκεκριμένα κι εν προκειμένω όμορφα, σε μια εξίσου όμορφη χώρα και μια πόλη που εθνολογικά και θρησκευτικά παραείναι ιδιαίτερη κι έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον, σκληρή ίσως σε κάποια σημεία της, πόλη που αξίζει πραγματικά να δει και να επισκεφτεί κανείς ζώντας εντελώς διαφορετικές καταστάσεις μέσα σε λίγα μόνο μέτρα, κι όλο αυτό τόσο κοντά μας, στη γειτονιά μας.

Πάμε παρέα σε μια σύντομη θέλω να πιστεύω ιστορία μιας και εκτυλίσσεται σε δύο και κάτι εικοσιτετράωρα, ένα ταξίδι που προέκυψε σχεδόν απ’ το πουθενά, ξεκίνησε ως solo αλλά μόνο τέτοιο δεν ήταν εν τέλει, μια Βαλκανική εκδρομή που βάζω εξίσου ψηλά στη βαθμολογία μου.

View attachment 473697


Ξεκινάμε! 🇧🇦😎🤘
Πανέμορφο και το Μόσταρ και οι καταρράκτες στο Kravice!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.648
Likes
51.316
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Θα ορκιζομουν πως διάβασα δεκαπενταύγουστο στο Καπέσοβο και λέω τι Βοσνία γράφει 🤣
Αμ εγώ που διάβασα Καπατζέμπο κ ξυνόμουνα με απορία?? :haha: :oops:
Ρε συ κι εγω το ιδιο διαβασα 😂
Κάθε φορά θα τα γράφω στα Σλάβικα για να σας μπερδεύω! :haha:
Στο μεταξύ δεν είχα ιδέα τι είναι το Καπέσοβο, τώρα είδα οτι πρόκειται για Ηπειρώτικο χωριό.
Τι χωριό δηλαδή, χωριουδάρα έτσι όπως το βλέπω.

Υ.Γ. για κείνο το Μόναχο δε μάθαμε ποτέ..εγώ δε ξεχνώ 🙃
Ε τώρα κι εσύ, ιστορία για το Μόναχο; Ποιος ενδιαφέρεται; :rolleyes:
Είχα ξεκινήσει η αλήθεια είναι αλλά την άφησα στην αρχή λόγω άλλων.

Το γεγονός ότι σε δύο 24ωρα πήγες Σεράγεβο, Μοσταρ και καταρράκτες Kravica, μου δίνει ελπίδα ότι τα δυο 24ωρα που έχω βάλει για το Σαραγεβο θα μου φτάσουν για να δω αυτά που θέλω να δω... Για να δούμε 😄
Άνετα νομίζω με λίγη καλή θέληση. Μη περιμένεις βέβαια να έχεις την ώρα που πρέπει στο καθένα, αυτό θα χρειαζόταν περισσότερο χρόνο και ίσως διαμονή κάπου εκεί, όχι στο Σαράγιεβο, ωστόσο μια καλή γεύση την παίρνεις.

Πανέμορφο και το Μόσταρ και οι καταρράκτες στο Kravice!
Καταπληκτική όλη η Ερζεγοβίνη, τα μέρη ήταν υπέροχα και δεν είχα πραγματικά ιδέα!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.609
Likes
22.478
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Άνετα νομίζω με λίγη καλή θέληση. Μη περιμένεις βέβαια να έχεις την ώρα που πρέπει στο καθένα, αυτό θα χρειαζόταν περισσότερο χρόνο και ίσως διαμονή κάπου εκεί, όχι στο Σαράγιεβο, ωστόσο μια καλή γεύση την παίρνεις.
Όχι βρε, δεν εννοώ αυτό. Τα δύο 24ωρα που λέω είναι μόνο για το Σαράγεβο. Απλά θεωρώ οτι δύο 24ωρα είναι λίγα για να δω το Σαραγεβο τελικά, και οτι τα έχω υπολογίσει λάθος. Αλλά αν εσύ με μετακινήσεις είδες και επαρχία σε δύο 24ωρα, τότε μπορεί τελικά και εγώ να καταφέρω να δω το Σαραγεβο σε δύο 24ωρα...Θα θελα δλδ :rolleyes-80:
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.648
Likes
51.316
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Όχι βρε, δεν εννοώ αυτό. Τα δύο 24ωρα που λέω είναι μόνο για το Σαράγεβο. Απλά θεωρώ οτι δύο 24ωρα είναι λίγα για να δω το Σαραγεβο τελικά, και οτι τα έχω υπολογίσει λάθος. Αλλά αν εσύ με μετακινήσεις είδες και επαρχία σε δύο 24ωρα, τότε μπορεί τελικά και εγώ να καταφέρω να δω το Σαραγεβο σε δύο 24ωρα...Θα θελα δλδ :rolleyes-80:
Αφού πρόκειται μόνο για το Σαράγιεβο τότε ακόμη πιο εύκολα. Είναι μικρή πόλη, θεωρώ τις δύο ημέρες τόσες - όσες για να κάνεις όλα όσα θέλεις. Έχει και ωραία πραγματάκια περιφερειακά όπως πάρκα και μνημεία, την ανάβαση με το τελεφερίκ, πράγματα που εγώ δεν έκανα γιατί δεν έβγαινε εφόσον επέλεξα την εκδρομή στην επαρχία.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.609
Likes
22.478
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Αφού πρόκειται μόνο για το Σαράγιεβο τότε ακόμη πιο εύκολα. Είναι μικρή πόλη, θεωρώ τις δύο ημέρες τόσες - όσες για να κάνεις όλα όσα θέλεις. Έχει και ωραία πραγματάκια περιφερειακά όπως πάρκα και μνημεία, την ανάβαση με το τελεφερίκ, πράγματα που εγώ δεν έκανα γιατί δεν έβγαινε εφόσον επέλεξα την εκδρομή στην επαρχία.
Μόνο που έχω 5 σημεία ενδιαφέροντος που θέλω να δω εσωτερικά και δεν θέλω να είμαι απο μουσείο σε μουσείο χωρίς ενδιάμεση βόλτα ή καφέ ή ποτό-φαγητό κτλ! Επίσης εγώ θα έχω μικρότερο εύρος μέρας τον Οκτώβριο σε σχέση με εσένα που πήγες καλοκαίρι. Το τελεφερίκ το έχω ξεχάσει ήδη...προτιμώ να δω τους μουσειακούς χώρους σε αυτό το ταξίδι και σε επόμενο να δω τα πιο περιφερειακά, γιατί πάλι με αυτοκίνητο θα προσγειωθώ στη πόλη :) Έχει και πολλά και διαφορετικά νεκροταφεία αυτή η πόλη, αυτό που το πας;...
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.648
Likes
51.316
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Προετοιμασία & σχεδιασμός εκδρομής (λέμε τώρα)


Προφανώς δε θα γίνετε σοφότεροι απ’ αυτό το κεφάλαιο, όπως είναι λογικό για μια εκδρομή που ετοιμάζεται τις τελευταίες ημέρες και δεν είχα τον κατάλληλο χρόνο για να την ψάξω διεξοδικά.

Αυτό όμως που πρέπει να γνωρίζετε είναι πως η πτήση από Θεσσαλονίκη για Σαράγιεβο που μας ήρθε ουρανοκατέβατη από τη Ryan βγαίνει έως τώρα αποκλειστικά σε πολύ χαμηλές -ίσως προωθητικές- τιμές, κάτι που συνέβη αντίστοιχα αν θυμάστε με το Ζάγκρεμπ. Αυτός είναι κι ο λόγος που γέμισε ξαφνικά το φόρουμ με φωτογραφίες απ’ το Σαράγιεβο από μας τους βόρειους, αλλά επίσης ο λόγος πως λίγες μέρες πριν την εκδρομή βρήκα εισιτήριο κάτω των 60€ μετ’ επιστροφής. Αρκετά, αν αναλογιστεί κανείς πως το ίδιο δρομολόγιο κάποιες μέρες προσφέρεται και με τα μισά χρήματα…

Αντίστοιχα εύκολη ήταν και η αναζήτηση καταλύματος, καταλήγοντας δίχως περιττές σκέψεις στο «Hotel Lula» μέσω της πλατφόρμας booking, σε ιδιαιτέρως κεντρικό σημείο της παλιάς πόλης το οποίο και συνιστώ, με τιμή 82€ τα δύο βράδια με πρωινό, άσχετα που δε πρόλαβα να το τιμήσω. Δίπλα ο πεζόδρομος, δυο βήματα η στάση του λεωφορείου για το αεροδρόμιο, όλα κοντά:

map2.jpg


Στα ίδια πλαίσια κυμάνθηκε και η συμπλήρωση όπως πάντα του ηλεκτρονικού χάρτη με τα αξιοθέατα της πόλης, κάτι που έγινε το προηγούμενο βράδυ της εκδρομής και όπως είναι λογικό, δε μπόρεσα να δω τα πάντα. Δε βαριέσαι, με τέτοια τιμή μάλλον θα με ξαναδεί το Σαράγιεβο… :cool:

map1.jpg


Στο γεγονός αυτό συντέλεσε και μια άλλη βεβιασμένη αλλά επιτυχημένη όπως αποδείχτηκε απόφαση, η εξερεύνηση της υπόλοιπης χώρας όσο αυτό ήταν εφικτό σε μια μέρα. Αρχικά είχα σκοπό την επίσκεψη στο
Mostar που όταν μιλάμε για Βοσνία – Ερζεγοβίνη μπαίνει πάντα στο κάδρο, ωστόσο με την τιμή του λεωφορείου στα 30€ μετ’ επιστροφής και τις 5 συνολικά ώρες μετάβασης κάτι δε μου κολλούσε.

Έτσι, λίγες ώρες πριν την πτήση αποφάσισα να κλείσω μέσω του Viator μια από τις οργανωμένες εκδρομές & τα πακέτα που προσέφερε, στα 55€, η οποία μια μέρα πριν ευτυχώς ακυρώθηκε. Λέω ευτυχώς, γιατί εν τέλει πραγματοποιήθηκε από άλλο πρακτορείο στο οποίο έκανα κράτηση μέσω της ιστοσελίδας MeetBosnia και μιας μικρής επιπλέον χρέωσης (65€), διεξάγοντας την με παρέα, κάτι που θα εξηγήσω στο επόμενο κεφάλαιο αναλυτικά.

Προς το παρόν πάρτε μια γεύση της διαδρομής που ακολουθήθηκε:

map3.jpg
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.652
Μηνύματα
906.084
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom