gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.789
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- H απόφαση για το ταξίδι
- Το ταξίδι του πηγαιμού
- Marrakesh - 1η νύχτα
- Essaouira - Η πόλη των καλλιτεχνών στον Ατλαντικό
- Marrakesh - 2η νύχτα
- Marrakesh - Κήποι Μαζορέλ
- Marrakesh - La Mamounia & τζαμί Koutoubia
- Marrakesh - Palace bahia & Medina
- Marrakesh - Jemaa el Fna μεσημέρι
- Marrakesh - La palmeraie
- Marrakesh - Jemaa el Fna απόγευμα
- Marrakesh - Τελευταία Νύχτα
- Καζαμπλάνκα - Play it again Sam!
- Ραμπάτ - Η πρωτεύουσα
- Μεκνές
- Φες - Η πρώτη γνωριμία
- Η medina της Φες
- Ιφράν - Η Ελβετία του Μαρόκου
- Φες - Οι τελευταίες ώρες
- Νυχτερινή στάση Λισσαβώνα
- Επίλογος
Κεφάλαιο 20 - Φες. οι τελευταίες ώρες στην πόλη.
Επιστρέψαμε στη Φες. Ο Μαροκινός φίλος μας είχε κανονίσει εκείνη τη νύχτα, πίνοντας το κρασάκι μας σε μια ατμοσφαιρική αίθουσα,
να φάμε ένα παραδοσιακό κους-κους.
Και τα προκαταρκτικά ήταν πολύ καλά και το φαγητό ήταν εξαιρετικό, το οποίο συνόδεψα με δύο μπουκάλια κρασί. Το πρώτο μπουκάλι (με τα προκαταρκτικά) ήταν λευκό κρασί
από την περιοχή της Μεκνές και το δεύτερο μπουκάλι (με το κυρίως γεύμα) ήταν Cabernet κόκκινο κρασί από περιοχή κοντά στην Καζαμπλάνκα.
Μετά το φαγητό, ήπιαμε ένα ποτό στο μπαρ του ξενοδοχείου μας, περιμένοντας να ανοίξει ένα κλαμπ στην περιοχή, το οποίο άνοιγε στις δώδεκα τα μεσάνυχτα.
Έτσι μετά τις δώδεκα, ζήσαμε την τελευταία από τις έξι νύχτες στο Μαρόκο. Όταν τις πρωινές ώρες, ανέβαινα στο δωμάτιο για ολιγόωρο ύπνο, σκέφτηκα ότι χρωστάω στον εαυτό μου, άλλες 994 νύχτες στο Μαρόκο.
Το επόμενο πρωινό βγαίνοντας στο μπαλκόνι μου, βλέπω τη Φες ηλιόλουστη.
Μετά το εξαιρετικό πρωινό φαγητό στην όμορφη αίθουσα του ξενοδοχείου, πήρα τη φωτογραφική μου μηχανή και βγήκα από το ξενοδοχείο. Περπάτησα στους κήπους του ξενοδοχείου, ρίχνοντας μια ματιά προς αυτό, προκειμένου να παρατηρήσω την εξωτερική του όψη
και προχώρησα προς την έξοδο.
Βγήκα έξω από τον χώρο του ξενοδοχείου,
και προχώρησα προς την παλιά πόλη, με τα πόδια αυτή τη φορά.
Αποφάσισα να περπατήσω στο πάρκο το οποίο βρίσκεται διαγώνια στο ξενοδοχείο μου
και να φτάσω μέσα απ' αυτό στο βασιλικό παλάτι, ώστε να αποφύγω την ηχορύπανση και τα καυσαέρια, από την έντονη κυκλοφοριακή κίνηση που είχα παρατηρήσει στους δρόμους, όταν βγήκα από το ξενοδοχείο.
Διέσχισα το πάρκο και έφτασα στην πύλη Bab Al Amer,
βγήκα από το πάρκο και βρέθηκα στο βασιλικό παλάτι της Φες. Στον εξωτερικό του χώρο προφανώς,
αφού η είσοδος στον εσωτερικό χώρο, ο οποίος καλύπτει έκταση 80 στρεμμάτων, απαγορεύεται.
Αφού έβγαλα φωτογραφίες, προς το βασιλικό παλάτι της Φες, εκμεταλλευόμενος την ηλιόλουστη ημέρα η οποία αναδείκνυε τις χάλκινες πύλες του παλατιού και τη διακόσμηση που είχαν αυτές,
προχώρησα προς τη γειτονική Mellah, την εβραϊκή συνοικία της Φες. Από όποια πόλη του Μαρόκου περάσαμε, δηλαδή Μαρακές, Εσαουίρα, Καζαμπλάνκα, Ραμπάτ, Μεκνές, Φες, αυτή διέθετε εβραϊκή συνοικία, τη Mellah.
Προχώρησα προς τη Mellah, αλλά τόσο η Συναγωγή Ιμπν Ντανάν, όσο και το εβραϊκό Κοιμητήριο ήταν κλειστά.
Οπότε αρκέστηκα σε μια περιπλάνηση στους δρόμους της Mellah.
Συνέχισα να περπατώ και έφτασα στην παλιά πόλη και συγκεκριμένα στη μεντίνα της Φες, στην οποία μπήκα πάλι από την πύλη Boujloud.
Έκανα αρκετές βόλτες στη μεντίνα, αλλά μέσα στη μεντίνα δεν υπήρχε ιδιαίτερη διαφορά μιας ηλιόλουστης ημέρας, όπως εκείνης, από την προηγούμενη συννεφιασμένη ημέρα. Ήταν πάντως όμορφα. Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος. Πλησίαζε η ώρα που έπρεπε να φύγουμε. Βγήκα από τη μεντίνα, περπατώντας παρατηρούσα θέσεις της Φες για άλλη μια φορά
και στο τέλος επέστρεψα στο ξενοδοχείο μου.
Όταν ανέβηκα στο δωμάτιο, η ώρα πλησίαζε δύο το μεσημέρι. Το πρωί είχα κάνει συνεννόηση να κρατήσω το δωμάτιο έως την ώρα που θα φεύγαμε. Δεν είχαν αντίρρηση. Έκανα ένα σύντομο ντους και μάζεψα τα πράγματά μου. Κατέβηκα στη ρεσεψιόν και φύγαμε για το αεροδρόμιο.
Σε λιγότερο από τριάντα λεπτά είχαμε φτάσει στο αεροδρόμιο της Φες.
Αποχαιρετήσαμε τον φίλο μας, δώσαμε σύντομα ραντεβού για την Ελλάδα και πιο μακροπρόθεσμα ραντεβού στο Μαρόκο, προχωρήσαμε μέσα στο αεροδρόμιο, περάσαμε σε πολύ λίγο χρόνο τους ελέγχους και κατευθυνθήκαμε προς το lounge του αεροδρομίου. Το αεροδρόμιο ήταν σύγχρονο και πολύ καθαρό.
Όταν όμως φτάσαμε στο lounge και το είδαμε, βάλαμε τα γέλια. Ήταν τελείως υποτυπώδες. Οι υπάλληλοι, όμορφες μαροκινές ήταν πολύ εξυπηρετικές. Μας είπαν, ότι υπολογίζεται ότι το lounge θα λειτουργεί κανονικά σε έξι μήνες και μας ρώτησαν τι να μας προσφέρουν. Ζητήσαμε κάτι αλκοολούχο. Οτιδήποτε αλκοολούχο. Η απάντηση ήταν γνωστή, οπότε μας πρόσφεραν τσάι με μέντα.
Όταν ήρθε η ώρα, αφήσαμε το υποτυπώδες lounge,
και τα τσάγια που συνεχώς μας προσέφεραν, περάσαμε από την πύλη εξόδου και προχωρήσαμε με τα πόδια προς το αεροπλάνο της ΤΑΡ.
Είχε πάψει, πλέον, να μου κάνει αυτό εντύπωση. Το ίδιο είχε γίνει και στο αεροδρόμιο της Ποντγκόριτσα και στο αεροδρόμιο του Μαρακές.
Μπήκαμε στο αεροπλάνο, είχα τη θέση 1Α, είδαμε το ηλιοβασίλεμα στον Ατλαντικό
και σε δύο περίπου ώρες προσγειωθήκαμε στο οικείο μου αεροδρόμιο της Λισαβόνας. Οι έλεγχοι για πολίτες της Ε.Ε. ήταν μηδενικοί, προχωρήσαμε γρήγορα προς τα έξω, πήραμε ταξί και πήγαμε προς το ξενοδοχείο μας. Εκεί θα συναντούσαμε τον τρίτο φίλο της παρέας ο οποίος είχε έρθει από το Πόρτο και μας είχε στείλει μήνυμα ότι ήταν ήδη στο ξενοδοχείο.
Επιστρέψαμε στη Φες. Ο Μαροκινός φίλος μας είχε κανονίσει εκείνη τη νύχτα, πίνοντας το κρασάκι μας σε μια ατμοσφαιρική αίθουσα,
να φάμε ένα παραδοσιακό κους-κους.
Και τα προκαταρκτικά ήταν πολύ καλά και το φαγητό ήταν εξαιρετικό, το οποίο συνόδεψα με δύο μπουκάλια κρασί. Το πρώτο μπουκάλι (με τα προκαταρκτικά) ήταν λευκό κρασί
από την περιοχή της Μεκνές και το δεύτερο μπουκάλι (με το κυρίως γεύμα) ήταν Cabernet κόκκινο κρασί από περιοχή κοντά στην Καζαμπλάνκα.
Μετά το φαγητό, ήπιαμε ένα ποτό στο μπαρ του ξενοδοχείου μας, περιμένοντας να ανοίξει ένα κλαμπ στην περιοχή, το οποίο άνοιγε στις δώδεκα τα μεσάνυχτα.
Έτσι μετά τις δώδεκα, ζήσαμε την τελευταία από τις έξι νύχτες στο Μαρόκο. Όταν τις πρωινές ώρες, ανέβαινα στο δωμάτιο για ολιγόωρο ύπνο, σκέφτηκα ότι χρωστάω στον εαυτό μου, άλλες 994 νύχτες στο Μαρόκο.
Το επόμενο πρωινό βγαίνοντας στο μπαλκόνι μου, βλέπω τη Φες ηλιόλουστη.
Μετά το εξαιρετικό πρωινό φαγητό στην όμορφη αίθουσα του ξενοδοχείου, πήρα τη φωτογραφική μου μηχανή και βγήκα από το ξενοδοχείο. Περπάτησα στους κήπους του ξενοδοχείου, ρίχνοντας μια ματιά προς αυτό, προκειμένου να παρατηρήσω την εξωτερική του όψη
και προχώρησα προς την έξοδο.
Βγήκα έξω από τον χώρο του ξενοδοχείου,
και προχώρησα προς την παλιά πόλη, με τα πόδια αυτή τη φορά.
Αποφάσισα να περπατήσω στο πάρκο το οποίο βρίσκεται διαγώνια στο ξενοδοχείο μου
και να φτάσω μέσα απ' αυτό στο βασιλικό παλάτι, ώστε να αποφύγω την ηχορύπανση και τα καυσαέρια, από την έντονη κυκλοφοριακή κίνηση που είχα παρατηρήσει στους δρόμους, όταν βγήκα από το ξενοδοχείο.
Διέσχισα το πάρκο και έφτασα στην πύλη Bab Al Amer,
βγήκα από το πάρκο και βρέθηκα στο βασιλικό παλάτι της Φες. Στον εξωτερικό του χώρο προφανώς,
αφού η είσοδος στον εσωτερικό χώρο, ο οποίος καλύπτει έκταση 80 στρεμμάτων, απαγορεύεται.
Αφού έβγαλα φωτογραφίες, προς το βασιλικό παλάτι της Φες, εκμεταλλευόμενος την ηλιόλουστη ημέρα η οποία αναδείκνυε τις χάλκινες πύλες του παλατιού και τη διακόσμηση που είχαν αυτές,
προχώρησα προς τη γειτονική Mellah, την εβραϊκή συνοικία της Φες. Από όποια πόλη του Μαρόκου περάσαμε, δηλαδή Μαρακές, Εσαουίρα, Καζαμπλάνκα, Ραμπάτ, Μεκνές, Φες, αυτή διέθετε εβραϊκή συνοικία, τη Mellah.
Προχώρησα προς τη Mellah, αλλά τόσο η Συναγωγή Ιμπν Ντανάν, όσο και το εβραϊκό Κοιμητήριο ήταν κλειστά.
Οπότε αρκέστηκα σε μια περιπλάνηση στους δρόμους της Mellah.
Συνέχισα να περπατώ και έφτασα στην παλιά πόλη και συγκεκριμένα στη μεντίνα της Φες, στην οποία μπήκα πάλι από την πύλη Boujloud.
Έκανα αρκετές βόλτες στη μεντίνα, αλλά μέσα στη μεντίνα δεν υπήρχε ιδιαίτερη διαφορά μιας ηλιόλουστης ημέρας, όπως εκείνης, από την προηγούμενη συννεφιασμένη ημέρα. Ήταν πάντως όμορφα. Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος. Πλησίαζε η ώρα που έπρεπε να φύγουμε. Βγήκα από τη μεντίνα, περπατώντας παρατηρούσα θέσεις της Φες για άλλη μια φορά
και στο τέλος επέστρεψα στο ξενοδοχείο μου.
Όταν ανέβηκα στο δωμάτιο, η ώρα πλησίαζε δύο το μεσημέρι. Το πρωί είχα κάνει συνεννόηση να κρατήσω το δωμάτιο έως την ώρα που θα φεύγαμε. Δεν είχαν αντίρρηση. Έκανα ένα σύντομο ντους και μάζεψα τα πράγματά μου. Κατέβηκα στη ρεσεψιόν και φύγαμε για το αεροδρόμιο.
Σε λιγότερο από τριάντα λεπτά είχαμε φτάσει στο αεροδρόμιο της Φες.
Αποχαιρετήσαμε τον φίλο μας, δώσαμε σύντομα ραντεβού για την Ελλάδα και πιο μακροπρόθεσμα ραντεβού στο Μαρόκο, προχωρήσαμε μέσα στο αεροδρόμιο, περάσαμε σε πολύ λίγο χρόνο τους ελέγχους και κατευθυνθήκαμε προς το lounge του αεροδρομίου. Το αεροδρόμιο ήταν σύγχρονο και πολύ καθαρό.
Όταν όμως φτάσαμε στο lounge και το είδαμε, βάλαμε τα γέλια. Ήταν τελείως υποτυπώδες. Οι υπάλληλοι, όμορφες μαροκινές ήταν πολύ εξυπηρετικές. Μας είπαν, ότι υπολογίζεται ότι το lounge θα λειτουργεί κανονικά σε έξι μήνες και μας ρώτησαν τι να μας προσφέρουν. Ζητήσαμε κάτι αλκοολούχο. Οτιδήποτε αλκοολούχο. Η απάντηση ήταν γνωστή, οπότε μας πρόσφεραν τσάι με μέντα.
Όταν ήρθε η ώρα, αφήσαμε το υποτυπώδες lounge,
και τα τσάγια που συνεχώς μας προσέφεραν, περάσαμε από την πύλη εξόδου και προχωρήσαμε με τα πόδια προς το αεροπλάνο της ΤΑΡ.
Είχε πάψει, πλέον, να μου κάνει αυτό εντύπωση. Το ίδιο είχε γίνει και στο αεροδρόμιο της Ποντγκόριτσα και στο αεροδρόμιο του Μαρακές.
Μπήκαμε στο αεροπλάνο, είχα τη θέση 1Α, είδαμε το ηλιοβασίλεμα στον Ατλαντικό
και σε δύο περίπου ώρες προσγειωθήκαμε στο οικείο μου αεροδρόμιο της Λισαβόνας. Οι έλεγχοι για πολίτες της Ε.Ε. ήταν μηδενικοί, προχωρήσαμε γρήγορα προς τα έξω, πήραμε ταξί και πήγαμε προς το ξενοδοχείο μας. Εκεί θα συναντούσαμε τον τρίτο φίλο της παρέας ο οποίος είχε έρθει από το Πόρτο και μας είχε στείλει μήνυμα ότι ήταν ήδη στο ξενοδοχείο.