tryxx
Member
- Μηνύματα
- 89
- Likes
- 961
9η-13η Μέρα Κάιρο
Μια φτηνή πρωινή πτήση της Egypt-air μας γλύτωσε πολλές ώρες ταξιδιού -14 – με λεωφορείο ή τρένο. Θέλαμε να πάρουμε το τρένο αλλά τεμπελιάσαμε και προτιμήσαμε την άνεση…
Κλείσαμε κεντρικά στη πλατεία Ταχρίρ ένα πολύ συμπαθητικό δωμάτιο σε μικρό ξενοδοχείο.
Το Κάιρο… τι να γράψει κανείς τώρα για την μεγαλύτερη πόλη της Αφρικής, των 25 και βάλε εκατομμυρίων!!!
Ήταν Κυριακή αλλά δεν είχε καμιά διαφορά από τις άλλες μέρες…
Για τις επόμενες 5 μέρες θα χορταίναμε κάθε πτυχή αυτής της αλλόκοτης πόλης.
Καφενέ γεμάτα άντρες που καπνίζουν ναργιλέ, ατέλειωτα μικρά εστιατόρια street food με τεράστιες σούβλες ντονέρ κοτόπουλο και μικρότερες swarma (αρνί-μοσχάρι) σου θυμίζουν δυτικές νοοτροπίες, ωραία ζαχαροπλαστεία με γλυκά ανατολής, δεκάδες μαγαζάκια μίνι μάρκετ σε γαληνεύουν οτι εδώ ακόμα δεν έχει εισχωρήσει το τέρας των γιγαντιαίων μάρκετ, επίσης δεκάδες μικρά μαγαζιά με φυσικούς θεϊκούς χυμούς – αμάν αυτό το μάνγκο τι ζημιά μας έκανε αφού εθιστήκαμε στη γλύκα του!-, τρύπες που τηγανίζουν νόστιμα φαλάφελ, μικροί φούρνοι που ψήνουν λαχματζούν και κιμαδόπιτες, μαγαζιά, μαγαζιά… ατέλειωτα παζάρια μέσα στους δρόμους και στα στενά με κινητά, με λάμπες, με πολυέλαιους, με κουβέρτες, με, με, με….
Παντού μικρά η μεγαλύτερα καφενεία
Οι ναργιλέδες έτοιμοι
Υπαίθριες αγορές παντού στο Κάιρο, τη νύχτα ο κόσμος έξω!
Κιμαδόπιτες και Λαχματζουν… Yammy!!!
Θεϊκοί χυμοί Μάνγκο
Πρωινό στο Κάιρο.. ψωμάκι ταχίνι μέλι
Και περπατούσαμε! Περπατούσαμε! Οι εικόνες εναλλάσσονταν, τη μια στιγμή θα γέλαγες με κάποιον πωλητή που θα σου γίνονταν βδέλλα, την άλλη ίσως μάτωνες βλέποντας παιδιά να πουλάνε το βράδυ χαρτομάντιλα ή κάλτσες και ταυτόχρονα να γράφουν στο πεζοδρόμιο τις ασκήσεις του σχολείου της άλλης μέρας.
Και φυσικά όταν αρχίζεις να τη βρίσκεις με τη διαδικασία να διασχίσεις έναν πλατύ δρόμο τότε ο ιός του Νείλου σίγουρα σε χτύπησε! Θεέ τι κίνηση! Τι παράνοια! Τι κόρνες! Κι αυτά τα τουκ τουκ, τα τρίκυκλα;;; Φυσικά η καλύτερη βόλτα ήταν με ένα από δαύτα όχι για την πλάκα της υπόθεσης αλλά γιατί ο Καρίμ, το τρελαμένο παλικάρι που οδηγούσε με το τσιγάρο στο χέρι, πρέπει να ήταν στην προηγούμενη ζωή του οδηγός αγώνων! Τρελή πορεία, αστυνομική καταδίωξη… κάπως έτσι ήταν η εμπειρία μας με το τρίκυκλο.
Το τουκ τουκ του Καρίμ
Ο λόφος του Citadel με το εκπληκτικό τζαμί Salah Aldin και την θέα της αχανούς πόλης, το υπέροχο τέμενος Al Azhar όπου η απόκοσμη φωνή του Μουεζίνη το δειλινό σε οδηγεί σε υπερβατικό διάλογο και δίπλα η αγορά του Αλ Χαλίλι (Khan Al-Khalili) που τραγουδάει και ο Αλκίνοος και ο παρακείμενος δρόμος Al Moez el Din με τα τζαμιά και τα σχολαρχεία που μελετούσαν το κοράνι (madrassa), η Κοπτική συνοικία με τις υπέροχες εκκλησίες,το Αιγυπτιακό μουσείο, το ανατριχιαστικό αχανές νεκροταφείο στο κέντρο (the city of the dead) που οι τάφοι αποτελούν κατοικία πολλών χιλιάδων φτωχών, η κεντρική πλατεία Ταχρίρ που μας θυμίζει την Αραβική Άνοιξη, η οδός Talaat που ξεκινάει από την πλατεία μέχρι πέρα μακριά με ωραία κτίρια και μαγαζιά, το νησάκι Γκεζίρα στον Νείλο με την ωραία συνοικία Ζάμαλεκ και τον πανύψηλο πύργο….
Ο λόφος Citadel με το οθωμανικής τεχνοτροπίας τζαμί Salah ALdin
Η θέα από τον λόφο Citadel
Τάφοι χρησιμοποιούνται σαν κατοικίες
Πολεμικό Μουσείο
Πολεμικό Μουσείο
Πολεμικό Μουσείο
Ο Νάσερ μας χαιρετάει από το πολεμικό μουσείο στο λόφο Citadel
Η αγορά του Khan Al Khalili – Αλ Χαλίλι – το μεγάλο παζάρι στο ιστορικό ισλαμικό Κάιρο σε ταξιδεύει στον χρόνο! Προστατευόμενο από την Ουνέσκο η φήμη του ξεκινά από το 1300 μ.χ. και είναι γεμάτο μαγαζάκια τουριστικά αλλά και με πολλούς αυθεντικούς τεχνίτες κοσμημάτων, δοχείων και πολλών αντικειμένων.
Η αγορά Khan El Khalili
Η αγορά Khan El Khalili
Η αγορά Khan El Khalili
Η αγορά Khan El Khalili
Η αγορά Khan El Khalili
Η αγορά Khan El Khalili
Χαμένοι στην αγορά του Αλ Χαλίλι
τέμενος Al Azhar
τέμενος Al Azhar
Ο πεζόδρομος Al Moeez ή αλλιώς και Al Muizz, δίπλα στην αγορά του Khan El Khalili μήκους ενός χιλιομέτρου αναφέρεται από την Ουνέσκο ως ο δρόμος με την μεγαλύτερη συγκέντρωση μεσαιωνικών αρχιτεκτονικών θησαυρών του ισλαμικού κόσμου! Επιβάλλεται το περπάτημα στην περίφημη αυτή οδό όπου θαυμάζει κανείς τόσα πολλά κτίρια, τζαμιά, σχολές… Ξεκινά από την πύλη του Bab al-Futuh και καταλήγει σε μια άλλη τεράστια πύλη την Bab Zuweila
Η εντυπωσιακή ιστορική οδός Al Moez el Din κοντά στην αγορά του Αλ Χαλίλι
οδός Al Moez el Din
οδός Al Moez el Din
ένα ακόμη εντυπωσιακό τέμενος στην οδό Al Moez el Din
Παρακείμενος δρόμος με σόου Δερβίση
Η πύλη Bab al-Futuh
Ένα εξαιρετικό καφέ στην αγορά Αλ Χαλίλι αφιερωμένο στη μεγάλη τραγουδίστρια της Αιγύπτου Umm Kulthum
Η πλατεία Ταχρίρ μας θυμίζει την Αραβική άνοιξη
Πλατεία Ταχρίρ
Παλάτι Abdeen
Η πλατεία Talaat και η ομώνυμη οδός έχει κάποια όμορφα κτίρια και μαγαζιά
Η θέα του Νείλου από την γειτονιά Ζάμαλεκ στο νησάκι Γκεζίρα
Το Κοπτικό Κάιρο αξίζει οπωσδήποτε μια επίσκεψη με τις ωραίες εκκλησίες του. Όπως αναφέρει η Wikipedia είναι τμήμα του Παλαιού Καΐρου, το οποίο περιλαμβάνει το Φρούριο της Βαβυλώνας, το Κοπτικό Μουσείο, την Κρεμαστή Εκκλησία (Κοπτική Ορθόδοξη) την Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου (Ελληνορθόδοξη) καθώς και αρκετές άλλες Κοπτικές εκκλησίες και ιστορικές τοποθεσίες. Πιστεύεται πως η Αγία Οικογένεια επισκέφτηκε την περιοχή και διέμεινε στην τοποθεσία της Εκκλησίας των Αγίων Σέργιου και Βάκχου (Αμπού Σεργκά). Παραδοσιακά πιστεύεται πως η Αγία Οικογένεια επισκέφτηκε την περιοχή κατά την διάρκεια της Φυγής στην Αίγυπτο, αναζητώντας καταφύγιο από τον Ηρώδη
Άγιος Γεώργιος
Ναός Αγ. Γεωργίου
Η εκκλησία των Αγίων Σεργίου και Βάκχου
Η περίφημη Κρεμαστή Εκκλησία
Μέσα στην Κρεμαστή Εκκλησία
Προλάβαμε το Αιγυπτιακό Μουσείο στη πλατεία Ταχρίρ στο τέλος του. Τα εκθέματά του μεταφέρονται στο νέο εκπληκτικό μουσείο GEM Grand Egyptian Museum στη Γκίζα κοντά στις πυραμίδες. Το μουσείο με ζωή πάνω από ένα αιώνα με πάνω από 120,000 εκθέματα – που τα περισσότερα ήταν στις αποθήκες – είχε τα περισσότερα δείγματα της Αιγυπτιακής ιστορίας και ιδιαίτερα των Φαραώ. Η παρουσίαση είναι φτωχή, πράγματι μοιάζει με αποθήκη, αλλά ο πλούτος είναι τεράστιος και εντυπωσιακός.
Το απόλυτο έκθεμά του είναι φυσικά το δωμάτιο αφιερωμένο στον Τουταγχαμών με την χρυσή μάσκα, τη χρυσή σαρκοφάγο και άλλα αντικείμενα, Φυσικά όλα σύντομα θα μεταφερθούν στο νέο μουσείο GEM – φοβερό και σαν αρχιτεκτονικό πόνημα – που ξεκίνησε να λειτουργεί, θα αποκαταστήσει πολλά και θα βάλει νέα τάξη.
Το Αιγυπτιακό Μουσείο
Όσο για τις Πυραμίδες το μόνο ζωντανό ακόμη θαύμα από τα 7 της αρχαιότητας είναι από μόνες τους ένας λόγος να πάει κάποιος στην Αίγυπτο. Στεναχωριέσαι να βλέπεις τόσα πεταμένα πλαστικά μπουκάλια στον χώρο, στεναχωριέσαι που τόσες ακαθαρσίες από καμήλες και άλογα “στολίζουν” τον δρόμο που οδηγεί στην είσοδο, στεναχωριέσαι που ταλαιπωρούν τα ζώα για να τα καβαλικεύουν κάθε λογής τουρίστες όμως περπατώντας μέχρι πέρα τον λόφο που αγναντεύεις αυτά τα τεράστια θαύματα, μια φαραωνική έλξη σε τραβάει γλυκά μέσα στη δίνη ενός πολιτισμού χιλιάδων χρόνων.
Ναι! Απερίγραπτο! Αυτό είναι το Κάιρο! Μια εμπειρία που δεν πρόκειται να σβήσει ούτε από την μνήμη αλλά περισσότερο απ΄ την καρδιά! Τουλάχιστον τη δική μας!
Μια φτηνή πρωινή πτήση της Egypt-air μας γλύτωσε πολλές ώρες ταξιδιού -14 – με λεωφορείο ή τρένο. Θέλαμε να πάρουμε το τρένο αλλά τεμπελιάσαμε και προτιμήσαμε την άνεση…
Κλείσαμε κεντρικά στη πλατεία Ταχρίρ ένα πολύ συμπαθητικό δωμάτιο σε μικρό ξενοδοχείο.
Το Κάιρο… τι να γράψει κανείς τώρα για την μεγαλύτερη πόλη της Αφρικής, των 25 και βάλε εκατομμυρίων!!!
Ήταν Κυριακή αλλά δεν είχε καμιά διαφορά από τις άλλες μέρες…
Για τις επόμενες 5 μέρες θα χορταίναμε κάθε πτυχή αυτής της αλλόκοτης πόλης.
Καφενέ γεμάτα άντρες που καπνίζουν ναργιλέ, ατέλειωτα μικρά εστιατόρια street food με τεράστιες σούβλες ντονέρ κοτόπουλο και μικρότερες swarma (αρνί-μοσχάρι) σου θυμίζουν δυτικές νοοτροπίες, ωραία ζαχαροπλαστεία με γλυκά ανατολής, δεκάδες μαγαζάκια μίνι μάρκετ σε γαληνεύουν οτι εδώ ακόμα δεν έχει εισχωρήσει το τέρας των γιγαντιαίων μάρκετ, επίσης δεκάδες μικρά μαγαζιά με φυσικούς θεϊκούς χυμούς – αμάν αυτό το μάνγκο τι ζημιά μας έκανε αφού εθιστήκαμε στη γλύκα του!-, τρύπες που τηγανίζουν νόστιμα φαλάφελ, μικροί φούρνοι που ψήνουν λαχματζούν και κιμαδόπιτες, μαγαζιά, μαγαζιά… ατέλειωτα παζάρια μέσα στους δρόμους και στα στενά με κινητά, με λάμπες, με πολυέλαιους, με κουβέρτες, με, με, με….
Παντού μικρά η μεγαλύτερα καφενεία
Οι ναργιλέδες έτοιμοι
Υπαίθριες αγορές παντού στο Κάιρο, τη νύχτα ο κόσμος έξω!
Κιμαδόπιτες και Λαχματζουν… Yammy!!!
Θεϊκοί χυμοί Μάνγκο
Πρωινό στο Κάιρο.. ψωμάκι ταχίνι μέλι
Και περπατούσαμε! Περπατούσαμε! Οι εικόνες εναλλάσσονταν, τη μια στιγμή θα γέλαγες με κάποιον πωλητή που θα σου γίνονταν βδέλλα, την άλλη ίσως μάτωνες βλέποντας παιδιά να πουλάνε το βράδυ χαρτομάντιλα ή κάλτσες και ταυτόχρονα να γράφουν στο πεζοδρόμιο τις ασκήσεις του σχολείου της άλλης μέρας.
Και φυσικά όταν αρχίζεις να τη βρίσκεις με τη διαδικασία να διασχίσεις έναν πλατύ δρόμο τότε ο ιός του Νείλου σίγουρα σε χτύπησε! Θεέ τι κίνηση! Τι παράνοια! Τι κόρνες! Κι αυτά τα τουκ τουκ, τα τρίκυκλα;;; Φυσικά η καλύτερη βόλτα ήταν με ένα από δαύτα όχι για την πλάκα της υπόθεσης αλλά γιατί ο Καρίμ, το τρελαμένο παλικάρι που οδηγούσε με το τσιγάρο στο χέρι, πρέπει να ήταν στην προηγούμενη ζωή του οδηγός αγώνων! Τρελή πορεία, αστυνομική καταδίωξη… κάπως έτσι ήταν η εμπειρία μας με το τρίκυκλο.
Το τουκ τουκ του Καρίμ
Ο λόφος του Citadel με το εκπληκτικό τζαμί Salah Aldin και την θέα της αχανούς πόλης, το υπέροχο τέμενος Al Azhar όπου η απόκοσμη φωνή του Μουεζίνη το δειλινό σε οδηγεί σε υπερβατικό διάλογο και δίπλα η αγορά του Αλ Χαλίλι (Khan Al-Khalili) που τραγουδάει και ο Αλκίνοος και ο παρακείμενος δρόμος Al Moez el Din με τα τζαμιά και τα σχολαρχεία που μελετούσαν το κοράνι (madrassa), η Κοπτική συνοικία με τις υπέροχες εκκλησίες,το Αιγυπτιακό μουσείο, το ανατριχιαστικό αχανές νεκροταφείο στο κέντρο (the city of the dead) που οι τάφοι αποτελούν κατοικία πολλών χιλιάδων φτωχών, η κεντρική πλατεία Ταχρίρ που μας θυμίζει την Αραβική Άνοιξη, η οδός Talaat που ξεκινάει από την πλατεία μέχρι πέρα μακριά με ωραία κτίρια και μαγαζιά, το νησάκι Γκεζίρα στον Νείλο με την ωραία συνοικία Ζάμαλεκ και τον πανύψηλο πύργο….
Ο λόφος Citadel με το οθωμανικής τεχνοτροπίας τζαμί Salah ALdin
Η θέα από τον λόφο Citadel
Τάφοι χρησιμοποιούνται σαν κατοικίες
Πολεμικό Μουσείο
Πολεμικό Μουσείο
Πολεμικό Μουσείο
Ο Νάσερ μας χαιρετάει από το πολεμικό μουσείο στο λόφο Citadel
Η αγορά του Khan Al Khalili – Αλ Χαλίλι – το μεγάλο παζάρι στο ιστορικό ισλαμικό Κάιρο σε ταξιδεύει στον χρόνο! Προστατευόμενο από την Ουνέσκο η φήμη του ξεκινά από το 1300 μ.χ. και είναι γεμάτο μαγαζάκια τουριστικά αλλά και με πολλούς αυθεντικούς τεχνίτες κοσμημάτων, δοχείων και πολλών αντικειμένων.
Η αγορά Khan El Khalili
Η αγορά Khan El Khalili
Η αγορά Khan El Khalili
Η αγορά Khan El Khalili
Η αγορά Khan El Khalili
Η αγορά Khan El Khalili
Χαμένοι στην αγορά του Αλ Χαλίλι
τέμενος Al Azhar
τέμενος Al Azhar
Ο πεζόδρομος Al Moeez ή αλλιώς και Al Muizz, δίπλα στην αγορά του Khan El Khalili μήκους ενός χιλιομέτρου αναφέρεται από την Ουνέσκο ως ο δρόμος με την μεγαλύτερη συγκέντρωση μεσαιωνικών αρχιτεκτονικών θησαυρών του ισλαμικού κόσμου! Επιβάλλεται το περπάτημα στην περίφημη αυτή οδό όπου θαυμάζει κανείς τόσα πολλά κτίρια, τζαμιά, σχολές… Ξεκινά από την πύλη του Bab al-Futuh και καταλήγει σε μια άλλη τεράστια πύλη την Bab Zuweila
Η εντυπωσιακή ιστορική οδός Al Moez el Din κοντά στην αγορά του Αλ Χαλίλι
οδός Al Moez el Din
οδός Al Moez el Din
ένα ακόμη εντυπωσιακό τέμενος στην οδό Al Moez el Din
Παρακείμενος δρόμος με σόου Δερβίση
Η πύλη Bab al-Futuh
Ένα εξαιρετικό καφέ στην αγορά Αλ Χαλίλι αφιερωμένο στη μεγάλη τραγουδίστρια της Αιγύπτου Umm Kulthum
Η πλατεία Ταχρίρ μας θυμίζει την Αραβική άνοιξη
Πλατεία Ταχρίρ
Παλάτι Abdeen
Η πλατεία Talaat και η ομώνυμη οδός έχει κάποια όμορφα κτίρια και μαγαζιά
Η θέα του Νείλου από την γειτονιά Ζάμαλεκ στο νησάκι Γκεζίρα
Το Κοπτικό Κάιρο αξίζει οπωσδήποτε μια επίσκεψη με τις ωραίες εκκλησίες του. Όπως αναφέρει η Wikipedia είναι τμήμα του Παλαιού Καΐρου, το οποίο περιλαμβάνει το Φρούριο της Βαβυλώνας, το Κοπτικό Μουσείο, την Κρεμαστή Εκκλησία (Κοπτική Ορθόδοξη) την Εκκλησία του Αγίου Γεωργίου (Ελληνορθόδοξη) καθώς και αρκετές άλλες Κοπτικές εκκλησίες και ιστορικές τοποθεσίες. Πιστεύεται πως η Αγία Οικογένεια επισκέφτηκε την περιοχή και διέμεινε στην τοποθεσία της Εκκλησίας των Αγίων Σέργιου και Βάκχου (Αμπού Σεργκά). Παραδοσιακά πιστεύεται πως η Αγία Οικογένεια επισκέφτηκε την περιοχή κατά την διάρκεια της Φυγής στην Αίγυπτο, αναζητώντας καταφύγιο από τον Ηρώδη
Άγιος Γεώργιος
Ναός Αγ. Γεωργίου
Η εκκλησία των Αγίων Σεργίου και Βάκχου
Η περίφημη Κρεμαστή Εκκλησία
Μέσα στην Κρεμαστή Εκκλησία
Προλάβαμε το Αιγυπτιακό Μουσείο στη πλατεία Ταχρίρ στο τέλος του. Τα εκθέματά του μεταφέρονται στο νέο εκπληκτικό μουσείο GEM Grand Egyptian Museum στη Γκίζα κοντά στις πυραμίδες. Το μουσείο με ζωή πάνω από ένα αιώνα με πάνω από 120,000 εκθέματα – που τα περισσότερα ήταν στις αποθήκες – είχε τα περισσότερα δείγματα της Αιγυπτιακής ιστορίας και ιδιαίτερα των Φαραώ. Η παρουσίαση είναι φτωχή, πράγματι μοιάζει με αποθήκη, αλλά ο πλούτος είναι τεράστιος και εντυπωσιακός.
Το απόλυτο έκθεμά του είναι φυσικά το δωμάτιο αφιερωμένο στον Τουταγχαμών με την χρυσή μάσκα, τη χρυσή σαρκοφάγο και άλλα αντικείμενα, Φυσικά όλα σύντομα θα μεταφερθούν στο νέο μουσείο GEM – φοβερό και σαν αρχιτεκτονικό πόνημα – που ξεκίνησε να λειτουργεί, θα αποκαταστήσει πολλά και θα βάλει νέα τάξη.
Το Αιγυπτιακό Μουσείο
Όσο για τις Πυραμίδες το μόνο ζωντανό ακόμη θαύμα από τα 7 της αρχαιότητας είναι από μόνες τους ένας λόγος να πάει κάποιος στην Αίγυπτο. Στεναχωριέσαι να βλέπεις τόσα πεταμένα πλαστικά μπουκάλια στον χώρο, στεναχωριέσαι που τόσες ακαθαρσίες από καμήλες και άλογα “στολίζουν” τον δρόμο που οδηγεί στην είσοδο, στεναχωριέσαι που ταλαιπωρούν τα ζώα για να τα καβαλικεύουν κάθε λογής τουρίστες όμως περπατώντας μέχρι πέρα τον λόφο που αγναντεύεις αυτά τα τεράστια θαύματα, μια φαραωνική έλξη σε τραβάει γλυκά μέσα στη δίνη ενός πολιτισμού χιλιάδων χρόνων.
Ναι! Απερίγραπτο! Αυτό είναι το Κάιρο! Μια εμπειρία που δεν πρόκειται να σβήσει ούτε από την μνήμη αλλά περισσότερο απ΄ την καρδιά! Τουλάχιστον τη δική μας!