tryxx
Member
- Μηνύματα
- 89
- Likes
- 961
4η-6η Μέρα Λούξορ (Luxor)
Νωρίς με την Go Bus και ύστερα από ένα ευχάριστο 5ωρο ταξίδι βρεθήκαμε στα ενδότερα. Ο Νείλος μας υποδέχτηκε με τη δροσιά του σβήνοντας την δίψα της ατέλειωτης μονότονης οδήγησης στις ευθείες της ερήμου.
Οδηγώντας λίγη ώρα παράλληλα του συνειδητοποιείς πως είναι συνώνυμο της ζωής και αιτία του αρχαιότατου πολιτισμού των Αιγυπτίων. Πηγάζοντας βαθιά στην κεντρική Αφρική κάτω από τον Ισημερινό είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός του κόσμου και ο δεύτερος μεγαλύτερος σε παροχή νερού μετά τον Αμαζόνιο. Ατέλειωτες γοητευτικές κρουαζιέρες ξεκινάνε από το Λούξορ η παρακάτω από το Ασουάν. Χιλιάδες φελούκες – τα μικρά παλιά ξύλινα πλεούμενα με τα τριγωνικά πανιά διασχίζουν τα νερά του, απόλαυση να πλέεις πάνω τους η ακόμα και απλά να τα βλέπεις στα μοναδικά ηλιοβασιλέματα. Παράδεισος…
Ένα μικρό φτηνό κεντρικό hostel θα μας φιλοξενούσε τα επόμενα 3 βράδια. Αψηφώντας την μεσημβρινή ραστώνη – ήδη οι θερμοκρασίες ήταν στους 40 βαθμούς – βγήκαμε για περιήγηση. Αργότερα το απόγευμα επισκεφθήκαμε το εντυπωσιακό τέμπλο του Λούξορ στο κέντρο της πόλης δίπλα στον Νείλο. Στην αρχαιότητα το Λούξορ ήταν η πόλη των Θηβών (Thebes) πρωτεύουσα των Φαραώ. Το τέμπλο το μοναδικό με νότιο προσανατολισμό κοιτούσε προς το διπλανο μεγάλο τέμπλο του Καρνάκ. Ήταν η πρώτη φορά που ήρθαμε πρόσωπο με πρόσωπο με τα τεράστια αγάλματα ενός ναού που το μέγεθος τους σε καθηλώνει.
Είσοδος στο Τέμπλο του Λούξορ
Τέμπλο του Λούξορ
Εντυπωσιακές κολώνες στο τέμπλο
Ακόμη και ο Μ. Αλέξανδρος ξαναέκτισε μέρος του για να βάλει τη δική του προπαγάνδα στον κόσμο της αρχαιότητας. Εικόνες του σκαλισμένες στον βωμό τον παριστάνουν ως Φαραώ θυσιάζοντας στον Amun, την μεγάλη αιγυπτιακή θεότητα.
Ο Μ.Αλέξανδρος ως Φαραώ
Δρόμος με τις σφίγγες οδηγούσε προς τον Ναό του Καρνάκ
Luxor Temple τη νύχτα εντυπωσιακά φωτισμένο στο κέντρο της πόλης
Το δεύτερο πρωινό θα το ξοδεύαμε στο εντυπωσιακό τέμπλο Καρνάκ και το απόγευμα στο μουσείο του Λούξορ θα αντικρίζαμε τις πρώτες …μούμιες. Από τη μύτη αφαιρούσαν τον εγκέφαλο και από μια οπή κάπου στα γεννητικά όργανα θα βγάζανε όλα τα σπλάχνα εκτός από την καρδιά που έπρεπε να συνοδεύει τον νεκρό στον κάτω κόσμο. Τα νεφρά δεν μπορούσαν να αφαιρεθούν.
Μούμια σε άψογη κατάσταση στο μουσείο του Λούξορ
Μουσείο Λούξορ Φαραώ Akhenaten
Μουσείο Λούξορ τα κεφάλια του Amenhotep III
Εντυπωσιακή είσοδος στο Καρνάκ
Τεράστιοι κίονες στο τέμπλο
Λίγο έξω από τα κεντρικά κτίσματα του Καρνάκ
Τέμπλο της θεότητας Ptah πιο πέρα από το κεντρικό Καρνάκ
Λίμνη στο Καρνάκ
Επιβλητικό το τέμπλο Καρνάκ από όλες τις γωνίες
Ο Αλαντίνο ένα παλικάρι με ταξί θα μας πηγαινόφερνε στις επισκέψεις όπως και την επόμενη μέρα στους περίφημους βασιλικούς τάφους. Η πλάκα και τα αστεία δεν περιγράφονται! Μας έπαιρνε τηλέφωνο και μιλούσαμε ακόμα και όταν τελείωνε το ταξίδι μέρες αργότερα!
Το ταξί του Αλαντίνο ένα θρυλικό Peugeot 504 δεκαετία 60!
Η κοιλάδα των Βασιλέων (Valley of the Kings) είναι μια εντυπωσιακή κοιλάδα στην έρημο με πολλούς τάφους σκαμμένους στους λόφους. Πληρώνεις 8 ευρώ για 3 από έξι τάφους και κάποιοι ακόμη έχουν έξτρα χρέωση. Ο εντυπωσιακότερος είναι του Seti I με είσοδο πάνω από 30ευρώ, το πιο ακριβό μνημείο της Αιγύπτου! Δεν τον είδαμε αλλά ωραίοι ήταν και οι υπόλοιποι συν κάποιους έξτρα που πληρώσαμε.
Η κοιλάδα με τους Βασιλικούς τάφους
Προχωρώντας στο εσωτερικό του τάφου
Εντυπωσιακές αίθουσες και σαρκοφάγοι
Αναπαραστάσεις στο εσωτερικό των τάφων
Αναπαραστάσεις στο εσωτερικό των τάφων
Φαραώ και Θεότητες του κάτω κόσμου
Η αίσθηση του Λούξορ είναι γαλήνια, το βράδυ οι βόλτες στην κοίτη του Νείλου με τα ωραία καφέ και εστιατόρια, μοναδικές, αλλά επίσης οι βόλτες στους πολύβουους 2-3 εμπορικούς δρόμους της πόλης με τα ατέλειωτα μαγαζιά και ντόπια street food απολαυστικές!
Ο σταθμός τρένων του Λούξορ
Βόλτες στην κοίτη του Νείλου, Λούξορ
Βόλτες στην προμενάδα
Μαγικό Δειλινό στον Νείλο
Μαγικό Δειλινό στον Νείλο
Νωρίς με την Go Bus και ύστερα από ένα ευχάριστο 5ωρο ταξίδι βρεθήκαμε στα ενδότερα. Ο Νείλος μας υποδέχτηκε με τη δροσιά του σβήνοντας την δίψα της ατέλειωτης μονότονης οδήγησης στις ευθείες της ερήμου.
Οδηγώντας λίγη ώρα παράλληλα του συνειδητοποιείς πως είναι συνώνυμο της ζωής και αιτία του αρχαιότατου πολιτισμού των Αιγυπτίων. Πηγάζοντας βαθιά στην κεντρική Αφρική κάτω από τον Ισημερινό είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος ποταμός του κόσμου και ο δεύτερος μεγαλύτερος σε παροχή νερού μετά τον Αμαζόνιο. Ατέλειωτες γοητευτικές κρουαζιέρες ξεκινάνε από το Λούξορ η παρακάτω από το Ασουάν. Χιλιάδες φελούκες – τα μικρά παλιά ξύλινα πλεούμενα με τα τριγωνικά πανιά διασχίζουν τα νερά του, απόλαυση να πλέεις πάνω τους η ακόμα και απλά να τα βλέπεις στα μοναδικά ηλιοβασιλέματα. Παράδεισος…
Ένα μικρό φτηνό κεντρικό hostel θα μας φιλοξενούσε τα επόμενα 3 βράδια. Αψηφώντας την μεσημβρινή ραστώνη – ήδη οι θερμοκρασίες ήταν στους 40 βαθμούς – βγήκαμε για περιήγηση. Αργότερα το απόγευμα επισκεφθήκαμε το εντυπωσιακό τέμπλο του Λούξορ στο κέντρο της πόλης δίπλα στον Νείλο. Στην αρχαιότητα το Λούξορ ήταν η πόλη των Θηβών (Thebes) πρωτεύουσα των Φαραώ. Το τέμπλο το μοναδικό με νότιο προσανατολισμό κοιτούσε προς το διπλανο μεγάλο τέμπλο του Καρνάκ. Ήταν η πρώτη φορά που ήρθαμε πρόσωπο με πρόσωπο με τα τεράστια αγάλματα ενός ναού που το μέγεθος τους σε καθηλώνει.
Ακόμη και ο Μ. Αλέξανδρος ξαναέκτισε μέρος του για να βάλει τη δική του προπαγάνδα στον κόσμο της αρχαιότητας. Εικόνες του σκαλισμένες στον βωμό τον παριστάνουν ως Φαραώ θυσιάζοντας στον Amun, την μεγάλη αιγυπτιακή θεότητα.
Το δεύτερο πρωινό θα το ξοδεύαμε στο εντυπωσιακό τέμπλο Καρνάκ και το απόγευμα στο μουσείο του Λούξορ θα αντικρίζαμε τις πρώτες …μούμιες. Από τη μύτη αφαιρούσαν τον εγκέφαλο και από μια οπή κάπου στα γεννητικά όργανα θα βγάζανε όλα τα σπλάχνα εκτός από την καρδιά που έπρεπε να συνοδεύει τον νεκρό στον κάτω κόσμο. Τα νεφρά δεν μπορούσαν να αφαιρεθούν.
Ο Αλαντίνο ένα παλικάρι με ταξί θα μας πηγαινόφερνε στις επισκέψεις όπως και την επόμενη μέρα στους περίφημους βασιλικούς τάφους. Η πλάκα και τα αστεία δεν περιγράφονται! Μας έπαιρνε τηλέφωνο και μιλούσαμε ακόμα και όταν τελείωνε το ταξίδι μέρες αργότερα!
Η κοιλάδα των Βασιλέων (Valley of the Kings) είναι μια εντυπωσιακή κοιλάδα στην έρημο με πολλούς τάφους σκαμμένους στους λόφους. Πληρώνεις 8 ευρώ για 3 από έξι τάφους και κάποιοι ακόμη έχουν έξτρα χρέωση. Ο εντυπωσιακότερος είναι του Seti I με είσοδο πάνω από 30ευρώ, το πιο ακριβό μνημείο της Αιγύπτου! Δεν τον είδαμε αλλά ωραίοι ήταν και οι υπόλοιποι συν κάποιους έξτρα που πληρώσαμε.
Η αίσθηση του Λούξορ είναι γαλήνια, το βράδυ οι βόλτες στην κοίτη του Νείλου με τα ωραία καφέ και εστιατόρια, μοναδικές, αλλά επίσης οι βόλτες στους πολύβουους 2-3 εμπορικούς δρόμους της πόλης με τα ατέλειωτα μαγαζιά και ντόπια street food απολαυστικές!