• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ηνωμένο Βασίλειο 20 χρόνια, εξερευνώντας τα μυστικά της Σκωτίας

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Hunger is a cook right good, Woe to him who sneers at food, Barley crowdie in my shoe, the sweetest food I ever knew - Alexander Stewart.


Το παραπάνω γράφτηκε (στα Γαελικά) αφού ο ντόπιος άρχοντας επιστρέφοντας στο κάστρο του μετά από μάχη, μια φτωχή γυναίκα του έδωσε κριθάρι το οποίο ανακάτεψε με νερό στο παπούτσι του και έφαγε.

Πόλεμος. Ποτέ δεν μπορείς να προδικάσεις το αποτέλεσμα. Η επιλογή της κατάλληλης πλευράς πιστεύουμε γίνεται με βάση τα υψηλά ιδανικά, όπως η επιστροφή του “νόμιμου” βασιλιά στον θρόνο του. Στα Χάιλαντς η αλήθεια είναι άλλη. Τις περισσότερες φορές η επιλογή γινόταν με βάση τις ιστορικές διαφορές των Κλαν και κυρίως ζυγίζοντας τις πιθανότητες επιβίωσης του Κλαν ΜΕΤΑ τον πόλεμο. Αν είσαι με τους νικητές θα δρέψεις τους καρπούς της επιτυχίας, αν είσαι με τους χαμένους θα βρεθείς μπροστά σε ερείπια...

---

Περιπλανώμενος στις εξοχές του Αμπερντίν, διαπίστωσα ότι η περιοχή βρίθει από κάστρα. Βρισκόμενος σε έναν επαρχιακό δρόμο, έβλεπα πινακίδα μετά την πινακίδα με άγνωστα ονόματα και το σήμα του κάστρου. Σταμάτησα σε μερικά, αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν το Kildrummy.

Αν και το κάστρο έχει εισιτήριο στην τουριστική περίοδο, τώρα το φθινόπωρο ήταν δωρεάν. Ακολουθώντας ένα μικρό μονοπατάκι αντίκρισα στην κορυφή του λόφου μια μεγάλη ταμπέλα. Αυτή απεικόνιζε ένα μεγαλειώδες κάστρο, με αυλικούς και άλογα να συνωστίζονται στο σκοτάδι υπό το φως των δάδων. Γάμος. Η ντόπια αρχόντισσα παντρεύεται τον ανιψιό του βασιλιά παραδίδοντας του το Κάστρο της.

Πίσω από την ταμπέλα τα ερείπια. Γκρεμισμένες πύλες με δίδυμους πύργους που κάποτε καραδοκούσαν φρουροί. Ξεθωριασμένοι τοίχοι εκκλησιών όπου ο κόμης και η κόμισα παρακολουθούσαν τις λειτουργίες την Κυριακή. Διαλυμένοι πύργοι όπου κάποτε στέγαζαν μια ντουζίνα κουτσούβελα με βασιλικό αίμα. Ο πόλεμος και μια λάθος απόφαση τα είχαν καταστρέψει σχεδόν όλα.

---

Από τα κάστρα-αριστοκρατικές κατοικίες λέγεται ότι το κομψότερο είναι το Glamis (προφέρεται Γκλαμς). Κοντά στο Νταντί, είναι αρκετά προσβάσιμο από άλλα μέρη της Σκωτίας. Η πρώτη διαπίστωση είναι ότι έχει σωστό χρώμα! Πολλά από τα κάστρα-κατοικίες είναι βαμμένα άσπρα, ροζ ή άλλα γελοία χρώματα. Αυτό είναι καφέ, όπως και οι γειτονικοί βράχοι. Οι δεύτεροι μάλιστα έχουν πάνω αρχαία ανάγλυφα του των Πίκτων. (βλ. σχετική ιστορία)

Οι κήποι του κάστρου είναι άκρως εντυπωσιακοί. Στην είσοδο υπάρχουν γρασίδια, με αγάλματα που πλαισιώνουν την θέα του κάστρου. Στο βάθος βοσκάνε αγελάδες των Χάιλαντς – ναι αυτές με τα δυο πανωφόρια! Προσπερνώντας ένα νεκροταφείο ζώων, όπου βρίσκεται η τελευταία κατοικία του Χάπι, του ινδικού χοιριδίου της οικογένειας, καταλήγεις σε έναν ρομαντικό πλην ερημικό περιτοιχισμένο κήπο. Οι κήποι έχουν τοίχους στην Σκοτία για ένα πολύ απλό λόγο. Ο διαρκής άνεμος!

Από το εσωτερικό είδα λίγα πράγματα, καθώς ήθελε έξτρα εισιτήριο. Όμως αυτό που μου έμεινε είναι μια έκθεση με ξύλινα αγάλματα που αναφέρονται στον Μάκβεθ. Τα αγάλματα είναι σπαρμένα σε μια μικρή έκταση δίπλα στο κάστρο, και όταν εντοπίσεις κάθε ένα διαβάζεις και μια μικρή φράση από το έργο του Σέξπηρ – το έργο άλλωστε διαδραματίζεται στο Γκλαμς. Τέλεια δραστηριότητα για μικρούς και μεγάλους!

Μια και διανύουμε την #metoo περίοδο στην Ελλάδα. να αναφέρω και μια σχετική είδηση. Σε μια εκδήλωση που έγινε πέρσι, όπου οι καλεσμένοι μείναν το βράδυ στο Γκλαμς, ο 34-χρονος γόνος της οικογένειας μπήκε μεθυσμένος στο δωμάτιο μιας γυναίκας, της επιτέθηκε σεξουαλικά και αρνήθηκε να βγει για 20 λεπτά. Χθες ο δράστης μπήκε φυλακή για περίοδο 10 μηνών, και στην τιμωρία πρέπει να συνυπολογίσουμε και την προσβολή της τιμής της οικογένεια που είναι και συγγενική της Βασίλισσας. Και στα κάστρα της Σκοτίας λοιπόν φωλιάζει το είδος των αλαζόνων ανώμαλων.:(

---

Τελευταίο και καλύτερο όλων ;; (αν και αυτό θα το κρίνετε εσείς, αλλά ας κρίνουμε πρώτα μόνο αυτή την τριαδα) στην παρουσίαση των κάστρων που έχω επισκεφθεί στην Σκωτία άφησα το Eilean Donan.

Κάποτε ο πόλεμος είχε αφήσει το στίγμα του σε αυτό το στολίδι των Χάιλαντς, Ο αρχηγός του Κλαν ΜακΚένζι είχε διαλέξει την “λάθος” πλευρά στις ξακουστές εξεγέρσεις του 18ου αιώνα κατά της ένωσης των Βασιλείων Σκωτίας-Αγγλίας υπό των Ανοβερίτων βασιλιάδων. Ο στόλος του Βασιλιά κατέστρεψε το κάστρο σχεδόν ολοσχερώς. Μέχρι που στον 20ο αιώνα βρέθηκε ένας κύριος που αποφάσισε να ανακατασκευάσει όλα τα ερείπια στην σημερινή τους μορφή.

Φτάνοντας το μεσημέρι στο κάστρο βρέθηκα μπροστά σε μια εικόνα βγαλμένη από παραμύθι. Οι αχτίδες του ήλιου έκαναν την γέφυρα που οδηγεί στο κάστρο να λάμπει και μαζί με την ζάλη που μου έφερναν νόμιζα ότι όλα είναι μαγεμένα. Το κάστρο βρίσκεται σε εξαιρετικά φωτογενή θέση. Σε ένα νησάκι στην συμβολή τριών λοχ, πλαισιωμένο από πράσινους (την άνοιξη που πήγαμε) λόφους.

Το ίδιο το κάστρο είναι συμπαγές και καλαίσθητο, με συνδεόμενα κτίρια και ψηλούς πυργίσκους. Δυστυχώς η πίεση χρόνου, καθώς έπρεπε να συνεχίσουμε προς το νησί Σκάι με τους θείους μου δεν μας άφησαν χρόνο για επίσκεψη στο εσωτερικό. Μια άλλη φορά πάλι πέρασα νύχτα.


Αυτά λοιπόν για τα κάστρα της Σκοτίας. Ακολουθούν φωτό.

IMG_0372(1).JPG

Kildrummy

IMG_3928(1).JPG
Glamis

DSC_1200.JPG

Eilean Donan. φωτό ευγενική προσφορά της @Sassenach77 καθώς οι δικές μου είναι μόνο από την νυχτερινή επίσκεψη
 
Last edited:

STKF

Member
Μηνύματα
1.219
Likes
6.202
Πόλεμος. Ποτέ δεν μπορείς να προδικάσεις το αποτέλεσμα. Η επιλογή της κατάλληλης πλευράς πιστεύουμε γίνεται με βάση τα υψηλά ιδανικά, όπως η επιστροφή του “νόμιμου” βασιλιά στον θρόνο του. Στα Χάιλαντς η αλήθεια είναι άλλη. Τις περισσότερες φορές η επιλογή γινόταν με βάση τις ιστορικές διαφορές των Κλαν και κυρίως ζυγίζοντας τις πιθανότητες επιβίωσης του Κλαν ΜΕΤΑ τον πόλεμο. Αν είσαι με τους νικητές θα δρέψεις τους καρπούς της επιτυχίας, αν είσαι με τους χαμένους θα βρεθείς μπροστά σε ερείπια...
Εξαίρετο αυτό που γράφεις.. Εξηγεί σε λίγες γραμμές την λογική πίσω από τις ενέργειες πολλών τοπικών αρχόντων εν καιρώ πολέμου σε διάφορες περιπτώσεις.
Ακόμη και στην Ελληνική Επανάσταση του 1821 εξηγεί ενέργειες οπλαρχηγών που εκ πρώτης όψεως μπορεί να φαίνονται ακόμη και προδοτικές.
Όπως και στην τωρινή περίοδο όπου ακούμε στις ειδήσεις για φυλάρχους και πολέμαρχους.

Κουκλί το Glamis , καρτποσταλικό όντως το Elean Donan αλλά η ψήφος μου πάει στα γκρέμια
του Kildrummy .:)
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Ξεκινάμε με τις φωτό του Kildrummy

IMG_0374(1).JPG

Κάτω δεξιά βλέπετε πως ήταν το κάστρο περί το 1400.

IMG_0314(1).JPG

Είσοδος που παραμόνευαν οι φρουροί.

IMG_0312(2).JPG
IMG_0317(2).JPG

Κατεστραμένο τζάκι.

IMG_0325(2).JPG
IMG_0326(2).JPG
IMG_0335(1).JPG
IMG_0339(2).JPG
IMG_0347(1).JPG
IMG_0357(1).JPG
IMG_0363(1).JPG
IMG_0369(1).JPG


---

Πάμε τώρα στο Γκλαμς:

IMG_3927(1).JPG
IMG_3928(1).JPG
IMG_3929(1).JPG

Στο κάστρο έχουν έκθεση για τους σημερινούς ιδιοκτήτες, τους Bowes-Lyon.

IMG_3930(1).JPG

Ο σημερινός ιδιοκτήτης, ο οποίος πλεον βρίσκεται φυλακή, για τους λόγους που εξήγησα.

IMG_3931(1).JPG
IMG_3932(1).JPG

Νεκροταφίο μικρών ζώων.

IMG_3933(1).JPG
IMG_3934(1).JPG
IMG_3935(1).JPG
IMG_3938(1).JPG

Και μπαίνουμε στην έκθεση με θέμα τις σκηνές του Μακμπεθ.

IMG_3941(1).JPG


IMG_3945(1).JPG
IMG_3946(1).JPG
IMG_3947(1).JPG


IMG_3948(1).JPG

IMG_3953.JPG
IMG_3955(1).JPG

Ο περιτοιχισμένος κήπος.

IMG_3956(1).JPG
IMG_3957(1).JPG


---

Ένα βράδυ στο Eilean Donan:

IMG_9213.JPG
IMG_9218.JPG


Και μια μέρα στο Eilean Donan by @Sassenach77 :

DSC_1187.JPG

DSC_1199.JPG

DSC_1196.JPG
DSC_1201.JPG
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.630
Likes
22.555
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Μπορεί το Kildrummy να ήταν στις δόξες του μία εντυπωσιακή οχυρωματική κατασκευή....

....και το Glamis να είναι ένα όμορφο αρχιτεκτονικά κάστρο-παλάτι, που φιλοξενεί ενδιαφέρουσες εκθέσεις και πανέμορφες αγελαδίτσες :innocent:....

.....αλλά σαν το Eilean Donan δεν είναι κανένα τους!!! Είναι το κλασικό Σκωτσέζικο κάστρο σε μία τέλεια τοποθεσία, που σε ταξιδεύει σε άλλες εποχές με την ιστορία του....σου κλέβει τη ματιά και σε κάνει να μην θες να τραβήξεις το βλέμμα σου απο πάνω του, ακόμα και όταν φεύγεις και το αφήνεις πίσω σου....
"Δαγκωτό" λοιπόν στο Eilean Donan!
 
Last edited:

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Οι δηλωμένες ψήφοι μέχρι στιγμής:

Urquhart 0
Dunnottar 5
Craigmillar 0

--

Balmoral 1
Stirling 3
Edinburgh 1

Εδώ να καταδώσω τον @psilos3 ως αναποφάσιστο (αν κατάλαβα καλά μεταξύ Stirling και Balmoral) :)

---

Doune 4
Caerlaverock 1
Linlithgow 0

Ψήφισα Doune γιατί, ενω το Caerlaverock είναι κάστρο διαμάντι, στο Doune αισθάνθηκα ότι ζούσα στον Μεσαίωνα.

---

Kildrummy 1
Glamis 0
Eilean Donan 3

Ψήφισα Eilean Donan γιατί με μάγεψε με την πρώτη ματιά, το κάστρο, τα λοχ, τα λοφάκια, τα βράχια, όλα.

Κανείς που θέλει να προσθέσει ψήφο;

Edit: Προστέθηκαν οι δυο ψήφοι από το post #115.
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.655
Likes
51.488
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Εδώ να καταδώσω τον @psilos3 ως αναποφάσιστο (αν κατάλαβα καλά μεταξύ Stirling και Balmoral) :)
Έτσι είναι, ωστόσο με μια δεύτερη ματιά μέρες μετά θα ψηφίσω Balmoral.
Επίσης, οσο κι αν -παραδόξως- μου άρεσαν τα ερείπια του Kildrummy, θα στηρίξω το Eilean Donan μόνο και μόνο για το ασύλληπτο σκηνικό και τη τοποθεσία του. :)
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Glasgow is less polite than Edinburgh, but that’s a good thing – they keep it very real.” Nik Kershaw, τραγουδοποιός


Επιστρέφουμε στην Γλασκόβη και αυτή την φορά στο παλιότερο East End για να αγοράσουμε δίσκους βινυλίου.

Κατεβαίνω στον σταθμό Glasgow Queen Street. Σε 2 λεπτά βρίσκομαι στα σκαλιά του συναυλιακού Hall στην κορυφή της εξαιρετικής αρχιτεκτονικά Buchanan street. Κάθομαι δίπλα σε παρέες νεαρών και κάνω το σχέδιό μου: θα κατευθυνθώ ανατολικά προς τον Καθεδρικό και στην συνέχεια νότια προς το δισκοπωλείο. Ένας πλανόδιος μουσικός μου φτιάχνει την διάθεση με το αγαπημένο “Don’t stop me now” των Queen.

Θυμάμαι το 2013 που είχα κάνει με τους γονείς μου την ίδια διαδρομή. Περνώντας από πρασινάδες και τα κτίρια του Πανεπιστημίου Strathclyde – η Γλασκόβη έχει δύο σχεδόν ισοδύναμα πανεπιστήμια, αυτό και το ομώνυμο – φτάνεις στο Royal Infirmary. Πρόκειται για ένα νοσοκομείο ...Σοβιετικών διαστάσεων. Στην σκιά του εντυπωσιακού κτιρίου βρίσκεται μια πλατειούλα με το άγαλμα του Σκοτσέζου εξερευνητή-ιεαραπόστολου Λίβινγκστον. Ναι είναι αυτός που φαντάζεστε, ο αποδέκτης της φλεγματικής φράσης «Ο Δρ. Λίβινγκστον, υποθέτω;» από τον δημοσιογράφο Στάνλεϊ που έψαξε την Αφρική για να τον βρει.

Με τους γονείς είχαμε μπει στον Καθεδρικό της Γλασκόβης και είχαμε απολαύσει μια όμορφη παιδική χορωδία που έκανε πρόβα σε εκκλησιαστικούς ύμνους. Κάναμε ένα γύρο στον μεγάλο γοτθικό καθεδρικό και μετά βγήκαμε στην αναζήτηση της Νεκρόπολης. (Η τουλάχιστον μία από τις Νεκροπόλεις της Γλασκόβης, όπως θα με διορθώσει ένας ντόπιος).

Ρώτησα ένα περαστικό, γιατί ψιλοχαθήκαμε. Αυτός μας πήρε μαζί του και μας περπάτησε μέχρι την γέφυρα-πύλη της Νεκρόπολης. “Ευγενικός ο ντόπιος”, λέω στους γονείς μου, προσέχοντας την Σκωτσέζικη προφορά του. “Ποιος ντόπιος, αυτός είναι μάυρος!”, μου απάντησαν αυτοί. Ήταν λίγο ασυνήθιστοι οι γονείς σε πολυπολιτισμικές πόλεις όπως η Γλασκόβη, δεν τους κατηγορώ, και τώρα πλέον έχουν καταλάβει νομίζω.

Η Νεκρόπολη είναι ένας λόφος γεμάτος με πανέμορφους ...τάφους. Η Γλασκόβη είχε γίνει από πολύ νωρίς μια μεγάλη πόλη-λιμάνι και αυτό συνεπάγεται μια μεγάλη και πλούσια τάξη εμπόρων. Ε, ένας τάφος με σκαλισμένη στήλη ή ένα Μαυσωλείο ήταν μάλλον ο κατάλληλος τρόπος για να δείξουν το στάτους τους, κάνοντας μια στερνή σπατάλη. Ανάμεσα στους εμπόρους θα βρεις ποιητές, πολιτικούς, θεολόγους, όπως κι ένα σταυρό του μοντερνιστή αρχιτέκτονα Mackintosh – σημειώστε το όνομα, έχει αφήσει μεγάλη παρακαταθήκη κτιρίων στην πόλη.

Από εκεί κατεβήκαμε στον Κλάιντ, τον μεγάλο ποταμό της Γλασκόβης. Περπατώντας στο σούρουπο και βλέποντας τις μεγάλες γέφυρες, μοντέρνα φωτισμένα κτίρια στις δύο πλευρές και τον νεανικό πληθυσμό να τρέχει δίπλα, έγινε η εύστοχη παρατήρηση από τους γονείς ότι αυτή η πόλη έχει κοσμοπολίτικο αέρα.

Σήμερα έκανα μια παραλλαγή σε εκείνη την διαδρομή του 2013, καταλήγοντας στην αγορά του Kings Court, όπου βρίσκεται το δισκοπωλείο Monorail. Πίσω από τις βαριές σιδερένιες πόρτες του βιομηχανικού κτιρίου βρίσκεσαι σε ένα πολυσύχναστο δισκοπωλείο+μπαρ. Οι δίσκοι που πουλιούνται, σχεδόν όλοι καινούργιοι, έχουν την προσωπική “υπογραφή” του ιδιοκτήτη – έτσι εξηγώ την προτίμηση σε συγκεκριμένα είδη και τα σπάνια συλλεκτικά κομμάτια. Έκανα τις επιλογές μου για κάποια δώρα που ήθελα και, βγαίνοντας, χτύπησα και ένα kibbeh από το διπλανό Λιβανέζικο.

Το συμπέρασμα ήταν και πάλι, αυτό που είπαν και οι γονείς. H Γλασκώβη έχει έναν άλλο αέρα από το Εδιμβούργο. Πόλης. Θα ξαναέρθω.
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Φωτό του East End, ανάμεικτα από χρονολογίες 2004,2013,2020. Η σειρά παρουσίασης ακολουθεί την ιστορία.

Φωτογραφία0091 - Copy.jpg


Φωτογραφία0094_.jpg


Φωτογραφία0097_.jpg

Buchanan street

νοσοκομειο.jpg

Royal Infirmary

IMG_0080(3).JPG

St Mungo's house

IMG_0085(3).JPG

Livingstone και στο βάθος ο καθεδρικός.

IMG_0090(2).JPG


Φωτογραφία0112_.jpg


panoramike view.jpg

Η θέα προς την νεκρόπολη.

Φωτογραφία0107.jpg

Μπαίνοντας.

Φωτογραφία0110_.jpg

Θέα προς το πίσω μέρος του καθεδρικού.

IMG_0107(2).JPG

Ποιητής που έγραψε παιδικά τραγουδάκια όπως το Wee Willie Winkie

IMG_0121(3).JPG


IMG_0124(2).JPG


IMG_0125(2).JPG


IMG_0127(3).JPG


IMG_0128(3).JPG


IMG_0130(3).JPG


IMG_0132(3).JPG


IMG_0134(3).JPG


IMG_0141(1).JPG

Εργοστάσιο μπίρας πίσω από την νεκρόπολη (Tennent's)


IMG_0142(1).JPG

St Mungo mural


IMG_0145(1).JPG

Αγορά Kings Court

IMG_0144(1).JPG


IMG_0165(2).JPG

Ο δρόμος με το δισκοπωλείο

IMG_0150(2).JPG


IMG_0151(2).JPG

Περουβιανό ροκ από το '70, ουάου!

IMG_0153(2).JPG


IMG_0163(2).JPG

Χαιρετώντας την Γλασκόβη στο αρχαίο Glasgow Cross.
 

Attachments

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.047
Likes
2.260
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Μαγεύτηκα από την ιστορία σου και τις φωτογραφίες σου!
 

interted

Member
Μηνύματα
1.355
Likes
8.200
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Ευχαριστώ @Smaragda53 ! Συνεχίζω για τους εκλεκτούς αναγνώστες, αυτή την φορά με Εδιμβούργο.

---

“I fantasize about a massive pristine convenience. Brilliant gold taps, virginal white marble, a seat carved from ebony, a cistern full of Chanel no.5, and a flunky handing me pieces of raw silk toilet roll. But under the circumstances I'll settle for anywhere.” - Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Trainspotting


Στα μέσα της δεκαετίας του ‘90 βγήκε μια ταινία σταθμός στην ιστορία του καλτ κινηματογράφου. Το Trainspotting ακολουθεί μια παρέα αλκοολικών και ηρωινομανών στην υποβαθμισμένη περιοχή του Εδιμβούργου ονόματι Λιθ. Δίνει μια ωμή και αυτοσαρκαστική εικόνα των φτωχών περιοχών της κοινωνικής στέγασης (council housing), της ανίας και της ανάγκης για απόδραση από την γκρίζα πραγματικότητα.

Το Λιθ σήμερα είναι διαφορετικό. Το έντονο gentrification, με καινούργιες πολυκατοικίες, την μεγαλύτερη πυκνότητα εστιατορίων με άστρο Michelin στην Σκωτία, καθώς και το τραμ που θα φτάνει εκεί σε λίγο καιρό, την έχουν κάνει μια από τις πιο περιζήτητες περιοχές διαβίωσης της πρωτεύουσας για νέους επαγγελματίες. Πολλές εναλλακτικές καλλιτεχνικές και εμπορικές δράσεις, τα εγκαταλελειμμένα κτίρια με τα γκραφίτι, καθώς το λιμάνι το κάνουν ιδιαίτερα δελεαστικό για μια βόλτα.

Θα ξεκινήσουμε όπως ο ήρωας του Trainspotting, σε μια σκηνή απόδρασης αφού κλέψανε ένα βιβλιοπωλείο, κατεβαίνοντας τα σκαλιά από την Leith Street στον Calton Road. Και μετά αμέσως θα ξαναβγούμε στην Leith Steet για να περπατήσουμε την ευθεία 2 χιλιομέτρων μέχρι το Foot of Leith Walk, που είναι η (σκοτεινή) καρδιά του Λιθ.

Τα 2 χιλιόμετρα σου φαίνονται τίποτα, καθώς είναι γεμάτα με μπαρ, πάμπ, καφέ, παρέες, γρήγορα εστιατόρια κ.α. Προτείνω το Simply Greek για έναν γύρο πίτα στην μέση της διαδρομής. Καθώς πλησιάζεις στο Foot of Leith Walk, τα παλιά κτίρια και αυτό που λέμε στην Βρετανία οι “χαρακτήρες” στους δρόμους, πολλαπλασιάζονται. Στο Foot κάτω από το ρολόι του πρώην εγκαταλελειμμένου σταθμού τρένων, όπου οι ήρωες του Trainspotting χρησιμοποιούσαν σαν τουαλέτα, μπορείς και σήμερα να αγοράσεις τα ναρκωτικά σου, αν και είναι πλέον πολύ πιο ασφαλές από ότι ήταν 10 ή περισσότερα χρόνια πριν.

Για να δεις την πραγματική “γοητεία” του council housing, με τις σακούλες από τα poundland, τα περιστέρια που τρώνε γόπες και τα γκραφίτι σωτηρίας σε τοίχους εκτρωμάτων, θα περπατήσεις στα ενδότερα του Leith στον πεζόδρομο πίσω από τα άγαλμα της βασίλισσας Βικτόρια. Είναι κι αυτή η εικόνα που θα δεις μια εικόνα της σύγχρονης Βρετανίας, κάτι μεταξύ post-apocalyptic και τοπίο σταματημένο στον χρόνο. Λένε ότι η διαφορά στο προσδόκιμο ζωής μεταξύ των πλουσίων και αυτών των περιοχών είναι πάνω από 10 χρόνια.

Η βόλτα συνεχίζει με ζιγκ ζαγκ προς το shore, όπου ο μικρός ποταμός του Εδιμβούργου Water of Leith χύνεται στο λιμάνι του Εδιμβούργου. Εδώ βρίσκονται τα ακριβά εστιατόρια, συμπεριλαμβανομένου των The Vaults που εδράζει η Scottish Malt Whisky Society, και πανάκριβων stakehouses. Είναι φοβερό να τρώς με 50 λίρες το άτομο σε περιοχή με χαρακτηριστικά που περιέγραψα στην προηγούμενη παράγραφο, το απόλυτο gentrification. Επίσης υπάρχουν ναοί και χώροι διαφορετικών θρησκειών. Μπορείς να βρεις ένα χριστιανικό ναό, μια γκουρντγουάρα των Σικ, ένα κέντρο Ινδουιστών, ένα μουσουλμανικό κέντρο. Ένα κέντρο LGBT, ένα προστασίας γατών, και συλλογικότητες ντόπιων καλλιτεχνών. Ανακαινισμένα κτίρια, από τις εποχές που το λιμάνι και η βιομηχανία γύρω του ήταν στα ντουζένια τους...

Συνεχίζεται...

---


Η ιστορία του Trainspotting, από τον γεννημένο στο Λιθ Ιρβιν Γουελς, διαδραματίζεται στο Λιθ αλλά είναι γυρισμένο κυρίως στην Γλασκώβη. Ένα ενδιαφέρον βίντεο με τις τοποθεσίες:
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.655
Likes
51.488
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Καταπληκτικός!
Έχω δεί το Trainspotting 2 φορές (πάνε χρόνια βέβαια), αλλά είχα την εντύπωση ότι αυτή η δυστοπία διαδραματίζεται σε κάποια πόλη της Αγγλίας και όχι στη Σκωτία.
Σ΄ αυτό το κεφάλαιο περιμένω τις φωτογραφίες πως και πως. :haha:
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
10.034
Likes
13.073
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερική
Hunger is a cook right good, Woe to him who sneers at food, Barley crowdie in my shoe, the sweetest food I ever knew - Alexander Stewart.


Το παραπάνω γράφτηκε (στα Γαελικά) αφού ο ντόπιος άρχοντας επιστρέφοντας στο κάστρο του μετά από μάχη, μια φτωχή γυναίκα του έδωσε κριθάρι το οποίο ανακάτεψε με νερό στο παπούτσι του και έφαγε.

Πόλεμος. Ποτέ δεν μπορείς να προδικάσεις το αποτέλεσμα. Η επιλογή της κατάλληλης πλευράς πιστεύουμε γίνεται με βάση τα υψηλά ιδανικά, όπως η επιστροφή του “νόμιμου” βασιλιά στον θρόνο του. Στα Χάιλαντς η αλήθεια είναι άλλη. Τις περισσότερες φορές η επιλογή γινόταν με βάση τις ιστορικές διαφορές των Κλαν και κυρίως ζυγίζοντας τις πιθανότητες επιβίωσης του Κλαν ΜΕΤΑ τον πόλεμο. Αν είσαι με τους νικητές θα δρέψεις τους καρπούς της επιτυχίας, αν είσαι με τους χαμένους θα βρεθείς μπροστά σε ερείπια...

---

Περιπλανώμενος στις εξοχές του Αμπερντίν, διαπίστωσα ότι η περιοχή βρίθει από κάστρα. Βρισκόμενος σε έναν επαρχιακό δρόμο, έβλεπα πινακίδα μετά την πινακίδα με άγνωστα ονόματα και το σήμα του κάστρου. Σταμάτησα σε μερικά, αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν το Kildrummy.

Αν και το κάστρο έχει εισιτήριο στην τουριστική περίοδο, τώρα το φθινόπωρο ήταν δωρεάν. Ακολουθώντας ένα μικρό μονοπατάκι αντίκρισα στην κορυφή του λόφου μια μεγάλη ταμπέλα. Αυτή απεικόνιζε ένα μεγαλειώδες κάστρο, με αυλικούς και άλογα να συνωστίζονται στο σκοτάδι υπό το φως των δάδων. Γάμος. Η ντόπια αρχόντισσα παντρεύεται τον ανιψιό του βασιλιά παραδίδοντας του το Κάστρο της.

Πίσω από την ταμπέλα τα ερείπια. Γκρεμισμένες πύλες με δίδυμους πύργους που κάποτε καραδοκούσαν φρουροί. Ξεθωριασμένοι τοίχοι εκκλησιών όπου ο κόμης και η κόμισα παρακολουθούσαν τις λειτουργίες την Κυριακή. Διαλυμένοι πύργοι όπου κάποτε στέγαζαν μια ντουζίνα κουτσούβελα με βασιλικό αίμα. Ο πόλεμος και μια λάθος απόφαση τα είχαν καταστρέψει σχεδόν όλα.

---

Από τα κάστρα-αριστοκρατικές κατοικίες λέγεται ότι το κομψότερο είναι το Glamis (προφέρεται Γκλαμς). Κοντά στο Νταντί, είναι αρκετά προσβάσιμο από άλλα μέρη της Σκωτίας. Η πρώτη διαπίστωση είναι ότι έχει σωστό χρώμα! Πολλά από τα κάστρα-κατοικίες είναι βαμμένα άσπρα, ροζ ή άλλα γελοία χρώματα. Αυτό είναι καφέ, όπως και οι γειτονικοί βράχοι. Οι δεύτεροι μάλιστα έχουν πάνω αρχαία ανάγλυφα του των Πίκτων. (βλ. σχετική ιστορία)

Οι κήποι του κάστρου είναι άκρως εντυπωσιακοί. Στην είσοδο υπάρχουν γρασίδια, με αγάλματα που πλαισιώνουν την θέα του κάστρου. Στο βάθος βοσκάνε αγελάδες των Χάιλαντς – ναι αυτές με τα δυο πανωφόρια! Προσπερνώντας ένα νεκροταφείο ζώων, όπου βρίσκεται η τελευταία κατοικία του Χάπι, του ινδικού χοιριδίου της οικογένειας, καταλήγεις σε έναν ρομαντικό πλην ερημικό περιτοιχισμένο κήπο. Οι κήποι έχουν τοίχους στην Σκοτία για ένα πολύ απλό λόγο. Ο διαρκής άνεμος!

Από το εσωτερικό είδα λίγα πράγματα, καθώς ήθελε έξτρα εισιτήριο. Όμως αυτό που μου έμεινε είναι μια έκθεση με ξύλινα αγάλματα που αναφέρονται στον Μάκβεθ. Τα αγάλματα είναι σπαρμένα σε μια μικρή έκταση δίπλα στο κάστρο, και όταν εντοπίσεις κάθε ένα διαβάζεις και μια μικρή φράση από το έργο του Σέξπηρ – το έργο άλλωστε διαδραματίζεται στο Γκλαμς. Τέλεια δραστηριότητα για μικρούς και μεγάλους!

Μια και διανύουμε την #metoo περίοδο στην Ελλάδα. να αναφέρω και μια σχετική είδηση. Σε μια εκδήλωση που έγινε πέρσι, όπου οι καλεσμένοι μείναν το βράδυ στο Γκλαμς, ο 34-χρονος γόνος της οικογένειας μπήκε μεθυσμένος στο δωμάτιο μιας γυναίκας, της επιτέθηκε σεξουαλικά και αρνήθηκε να βγει για 20 λεπτά. Χθες ο δράστης μπήκε φυλακή για περίοδο 10 μηνών, και στην τιμωρία πρέπει να συνυπολογίσουμε και την προσβολή της τιμής της οικογένεια που είναι και συγγενική της Βασίλισσας. Και στα κάστρα της Σκοτίας λοιπόν φωλιάζει το είδος των αλαζόνων ανώμαλων.:(

---

Τελευταίο και καλύτερο όλων ;; (αν και αυτό θα το κρίνετε εσείς, αλλά ας κρίνουμε πρώτα μόνο αυτή την τριαδα) στην παρουσίαση των κάστρων που έχω επισκεφθεί στην Σκωτία άφησα το Eilean Donan.

Κάποτε ο πόλεμος είχε αφήσει το στίγμα του σε αυτό το στολίδι των Χάιλαντς, Ο αρχηγός του Κλαν ΜακΚένζι είχε διαλέξει την “λάθος” πλευρά στις ξακουστές εξεγέρσεις του 18ου αιώνα κατά της ένωσης των Βασιλείων Σκωτίας-Αγγλίας υπό των Ανοβερίτων βασιλιάδων. Ο στόλος του Βασιλιά κατέστρεψε το κάστρο σχεδόν ολοσχερώς. Μέχρι που στον 20ο αιώνα βρέθηκε ένας κύριος που αποφάσισε να ανακατασκευάσει όλα τα ερείπια στην σημερινή τους μορφή.

Φτάνοντας το μεσημέρι στο κάστρο βρέθηκα μπροστά σε μια εικόνα βγαλμένη από παραμύθι. Οι αχτίδες του ήλιου έκαναν την γέφυρα που οδηγεί στο κάστρο να λάμπει και μαζί με την ζάλη που μου έφερναν νόμιζα ότι όλα είναι μαγεμένα. Το κάστρο βρίσκεται σε εξαιρετικά φωτογενή θέση. Σε ένα νησάκι στην συμβολή τριών λοχ, πλαισιωμένο από πράσινους (την άνοιξη που πήγαμε) λόφους.

Το ίδιο το κάστρο είναι συμπαγές και καλαίσθητο, με συνδεόμενα κτίρια και ψηλούς πυργίσκους. Δυστυχώς η πίεση χρόνου, καθώς έπρεπε να συνεχίσουμε προς το νησί Σκάι με τους θείους μου δεν μας άφησαν χρόνο για επίσκεψη στο εσωτερικό. Μια άλλη φορά πάλι πέρασα νύχτα.


Αυτά λοιπόν για τα κάστρα της Σκοτίας. Ακολουθούν φωτό.

View attachment 340698
Kildrummy

View attachment 340699 Glamis

View attachment 340701
Eilean Donan. φωτό ευγενική προσφορά της @Sassenach77 καθώς οι δικές μου είναι μόνο από την νυχτερινή επίσκεψη
Ψηφίζω Eilean Donan για την περιγραφή σου με τη γέφυρα και για τη φωτο της @Sassenach77 (το "ανθρωπάκι" σε πρώτο πλάνο, όλα τα λεφτά☺)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.546
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
Ioanna Kara

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom