Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.243
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Ήμαρτον εις διπλούν και δυο εκατομμύρια λάικ.Η δοκός στο ανώφλι της πόρτας, πράγματι ανακουφίζεται από την ύπαρξη του ανοίγματος. Τα φορτία της ανωδομής μεταφέρονται στους πεσσούς της πόρτας, χωρίς να εντείνεται ιδιαίτερα το ανώφλι της από καμπτικά φορτία. Αυτή η τεχνική προϋποθέτει ισχυρούς πεσσούς στις παρειές του ανοίγματος για την έδραση της δοκού και τη μεταφορά των φορτίων στο έδαφος.
Η τεχνική αυτή (δηλαδή της ανακούφισης του υπερθύρου), είναι γνωστή από την Μυκηναϊκή αρχιτεκτονική, με φωτεινό παράδειγμα την είσοδο από την «Πύλη των Λεόντων» στην Ακρόπολη των Μυκηνών.
View attachment 316937
Εδώ, η είσοδος της πύλης αποτελείται από δύο μονολιθικές λίθινες παραστάδες, ενώ στο υπέρθυρο υπάρχει το λεγόμενο «ανακουφιστικό τρίγωνο» το οποίο μεταφέρει τα φορτία στις δύο παραστάδες, λειτουργώντας ανακουφιστικά σ’ αυτό.
View attachment 316938
Αλλά και στην είσοδο του θολωτού τάφου του Ατρέως, γνωστού και ως «θησαυρός του Ατρέως» ή «τάφος του Αγαμέμνονα», εφαρμόστηκε η ίδια τεχνική της ανακούφισης του υπέρθυρου. Μπορεί εύκολα να παρατηρήσει κάποιος τις συμμετρίες και την αρτιότητα της δόμησης.
Όμως, επί του τρόπου δόμησης του κτιρίου στο Chinguetti, έχουμε να παρατηρήσουμε τα κάτωθι:
1) Η δεξιά παρειά του ανοίγματος της πόρτας έχει κάποιες εσοχές στο σημείο στήριξης του υπέρθυρου. Προφανώς αυτές αποτελούν λειτουργικά στοιχεία του κτιρίου. Υποθέτω ότι είναι εσοχές στήριξης κάποιου φανού.
Εξαιτίας αυτών, το υπέρθυρο δεν εδράζεται σωστά στη δεξιά παρειά της πόρτας και δημιουργείται, λόγω της ασυμμετρίας της έδρασης, μια σημαντικά διαφορετική κατανομή των τασικών γραμμών των δυνάμεων, γύρω από το άνοιγμα.
2) Δεν έχει εφαρμοστεί η ίδια τεχνική αποφόρτισης, στα υπέρθυρα των δύο εγκάρσιων ανοιγμάτων.
Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι, το άνοιγμα του παραθύρου πάνω από την πόρτα, έχει διαφορετικό λόγο ύπαρξης. Η άποψη αυτή ενισχύεται από την μη καθολική εφαρμογή και στα υπόλοιπα ανοίγματα, πέραν της ατελούς έδρασής του.
Θεωρώ ότι το μικρό άνοιγμα πάνω από την πόρτα περισσότερο εξυπηρετεί την κυκλοφορία του αέρα στο εσωτερικό του κτιρίου ως άνοιγμα εισόδου αέρα, για τον φυσικό αερισμό του κτιρίου.
Τα ανοίγματα εξόδου του αέρα βρίσκονται σε υψηλότερη στάθμη (όπως φαίνονται στη φωτογραφία), έχουν παρόμοιο μέγεθος, και έτσι ευνοείται το φαινόμενο του φυσικού ελκυσμού (θερμοκρασία – πίεση).
Επίσης γνωρίζουμε ότι οι κλιματολογικές συνθήκες της ερήμου καθιστούν επιτακτική την κατασκευή τοίχων μεγάλου πάχους με μικρά ανοίγματα, για να διατηρούν την εσωτερική θερμοκρασία του κτιρίου σχετικά σταθερή και να εξασφαλίζουν ικανοποιητικές συνθήκες θερμικής άνεσης κατά τη διάρκεια των θερμών ωρών της ημέρας αλλά και των δροσερών ωρών της νύχτας.
Σε ένα τέτοιο κτίριο, που δεν έχει μεγάλα ανοίγματα, πρέπει να γίνεται η ανανέωση του εσωτερικού αέρα για τη διευκόλυνση της αναπνοής (απομάκρυνση CO2 – εμπλουτισμός σε Ο2), την απομάκρυνση της συσσωρευμένης υγρασίας και την απαλλαγή του από ρύπους και οσμές.
Ο βασικότερος στόχος αυτής της μορφής ανοιγμάτων είναι για να εξασφαλιστούν τα ανωτέρω. Δηλαδή, να υπάρξει διασφάλιση ρεύματος αέρα, φυσικού αερισμού αλλά πιθανά και δροσισμού του κτιρίου.
Αν και τελείωσε το travelstory τα επεισόδια συνεχίζονται. Σήμερα Δευτέρα και 18 πήγα να πάρω το αυτοκίνητό μου (αυτό που γράφω στα εισαγωγικά ότι το παρέδωσα…), καθόσον επετράπησαν οι μετακινήσεις πέραν της Αττικής. Και τι μου λέει ο φίλος μου:
Εγώ σου τα έλεγα να γράψεις και τις άλλες εκδοχές.
Και να με μάθεις πώς να κάνω λάικ σε αυτή την ιστοσελίδα (δεν είναι μέλος).
-Τι να σου πω φίλε αυτό είναι δύσκολο και δεν το κατέχω ακόμα. Από χθες προσπαθώ να στείλω στον άνθρωπο μερικά λάικ και με έκοψαν μετά το πρώτο. Δε λειτουργεί καλά αυτή η ιστοσελίδα.
(Ευτυχώς το αυτοκίνητο λειτουργεί ικανοποιητικά, άλλος το πρόσεχε επί τρεις μήνες).