travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.518
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ταξίδι
- Auckland
- Νότιο Νησί
- Διαδρομές στη φύση
- Προς διανυκτέρευση
- Διαδρομή προς Νότο
- Queenstown
- Te Anau - ακόμα νοτιότερα
- Doubtful Sound
- Κρουαζιέρα
- Ακόμα πιο νότια
- Milford Sound
- Η κρουαζιέρα στο Milford Sound
- Πάλι στο δρόμο
- Επιστροφή στο Βορρά
- Mount Aspiring NP & Franz Josef
- Παραμονή Πρωτοχρονιάς
- Η μέρα δεν πήγε χαμένη!
- Arthur’s Pass & Christchurch
- Christchurch
- Βόρειο Νησί, Rotorua
- Εντυπώσεις απο Rotorua
- Rotorua - σούπερ γεωθερμικά
- Ροτορούα, Whakarewarewa
- Waimangu Volcanic Valley
- Wairakei Terraces
- Forgotten World Road, New Plymouth
- Γεωθερμία ξανά
- Forgotten World Road
- Mt. Taranaki
- Waitomo Caves
- Τελευταία μέρα
- Κρατήρες και τέλος
Απόφαση για το ταξίδι και προετοιμασία
Σεπτέμβρης 2014: μόλις γυρίσαμε από τις καλοκαιρινές διακοπές μας και στο μυαλό μας είναι οι χειμωνιάτικες. Αδύνατον να ησυχάσουμε αν δε βάλουμε ένα στόχο για να σκεφτόμαστε οποιαδήποτε στιγμή έναν ταξιδιωτικό προορισμό. Είτε το ήδη προγραμματισμένο ταξίδι, είτε το προγραμματιζόμενο. Γι’ αυτό κάθε Σεπτέμβρη και κάθε Φλεβάρη ψάχνουμε προορισμούς. Το μεν Σεπτέμβρη Νότιο ημισφαίριο ή χώρες κοντά στον ισημερινό, γιατί θέλουμε και σωστές θερμοκρασίες και μεγάλη ηλιοφάνεια. Το δε Φλεβάρη βόρειες χώρες ή ξανά χώρες κοντά στον Ισημερινό για τους ίδιους λόγους.
Αρχίζω λοιπόν εγώ να προτείνω Ινδονησία και Μπαλί, αλλά η Ντίνα μα και μου: θέλω κάπου να μου κάνει μεγαλύτερη αίσθηση, πάμε Αιθιοπία. Εγώ μέχρι που πήγα σε αυτή τη χώρα νόμιζα ότι έχει μόνο τη Λαλιμπέλα. Όταν πήγα βέβαια είδα πράγματα και θαύματα. Δεν ήθελα λοιπόν τότε. Ε πάμε στη Βιρμανία. Έλα τώρα, της λέω. Όλο θα βγάζουμε παπούτσια και κάλτσες, θα αρρωστήσουμε. Άλλη φορά.
Το αφήσαμε μερικές μέρες. Εγώ κάθε τόσο κοιτάζω τους παγκόσμιους χάρτες και προσπαθώ να νιώσω εκείνο το κλικ που θα μου κάνει ένας προορισμός. Τα πολύ δυνατά μου κλικ έχουν τελειώσει. Δεν υπάρχει άλλη Μογγολία, Αλάσκα, Θιβέτ, Μεξικό. Ας ψάξω για μικρότερα: Ισλανδία, Νησί του Πάσχα, Νέα Ζηλανδία. Απ! Νάτο ένα καλό κλικ! Νέα Ζηλανδία, τόσο μακριά.
Σχεδόν αντιδιαμετρικά από τη χώρα που ζούμε, στην υδρόγειο σφαίρα. Δεν είναι και το νησί Τόγκα αλλά είναι η Ζέα Ζηλανδία. Μικρός θυμάμαι που στις γιορτές για τη μάχη της Κρήτης λέγανε για τους Νεοζηλανδούς που πολέμησαν στην Κρήτη. Τους κακομοίρηδες! Τους έφεραν από τόσο μακριά για να σκοτωθούν από Γερμανούς στην Κρήτη! Εντάξει, πολεμούσαν για την ελευθερία της πατρίδας τους. (Πως οι δικοί μας πήγαν στην Κορέα Παγκοσμιοποίηση! Εγώ θα πάω ταξίδι αναψυχής και γνωριμίας. Δεν τους χρωστώ καμιά ευγνωμοσύνη, αφού με το ζόρι τους έφεραν (μήπως είναι αχαριστία. Πάω για να περάσω καλά.
Θυμήθηκα λοιπόν ένα φίλο μου που είχε πάει στη Νέα Ζηλανδία μερικά χρόνια πριν και μου είπε πολύ καλά λόγια. Και ήταν άνθρωπος ταξιδεμένος. Λέω λοιπόν να δω αν θα έβγαινε οικονομικό ένα τέτοιο ταξίδι μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων. Τα πρακτορεία το συνδυάζουν συνήθως με Αυστραλία ή νησιά του Ειρηνικού και βγαίνει πανάκριβο. Εγώ με ένα πρόχειρο ψάξιμο βλέπω τα αεροπορικά κάπου 1700 ευρώ, νορμάλ. Μια εσωτερική πτήση που θέλαμε άλλα 200, ΟΚ. Ξενοδοχεία με δικό τους μπάνιο στα δωμάτια ερχόταν κάπου 500 ανά άτομο. Βάλε και για ενοικίαση αυτοκινήτων το πολύ 300 ευρώ στον καθένα, αν ήμασταν η σταθερή παρέα των τεσσάρων. Έχουμε ένα σύνολο 2700 ευρώ ανά άτομο. Αυτό σημαίνει ότι δε θα πάει πάνω από 3500 στο τέλος. Μια χαρά. Θέλουμε λίγο ακόμα χρόνο να το σκεφτούμε με τη Ντίνα και θα το πω και στην παρέα, που σημειωτέον μέχρι τότε δεν είχαμε μιλήσει ποτέ για τόσο μακρινό ταξίδι.
Λίγες μέρες μετά, αρχές Οκτωβρίου, είμαστε στο αυτοκίνητο στην Κορινθία αναζητώντας μούστο για μουσταλευριές και τέτοια. Δύσκολο. Σταφύλια είχαν, μούστο κομμένο δεν είχαν να πάρουμε. Ούτε άκοπο. Δεν πειράζει, θα πάρουμε από την Τρίπολη, που ακόμα δεν έχουν αρχίσει τον τρύγο. Ήταν μια ωραία μέρα και συζητάμε με τη Ντίνα για τη Νέα Ζηλανδία και αν θα ήταν καλά να πηγαίναμε. Πάρε τα παιδιά, μου λέει, να δεις αν θέλουν να έρθουν. Παίρνω σε μια στάση μας το Γιάννη και το Φίλιππο (τα παιδιά, με άθροισμα ηλικιών στα 120 χρόνια!) και τους λέω την ιδέα, το κόστος κλπ. Ήταν Παρασκευή και τη Δευτέρα μου έχουν δώσει εντολή να προχωρήσω. Γι’ αυτό μου αρέσει η παρέα αυτή. Δε θέλει και πολύ για να αποφασίσει. Ούτε το κόστος είναι πρόβλημα (βασικά: ήταν) ούτε ο χρόνος.
Φύγαμε.
Στις 10 Οκτωβρίου κλείνω τα αεροπορικά με την Etihad με διανυκτέρευση στο Abu Dhabi και μέσω Σύδνεϋ τελικό προορισμό το Auckland του βόρειου Νησιού της Νέας Ζηλανδίας. Κόστος 1685 ευρώ έκαστον. Και μη μου πει κανείς ότι το βρίσκει φτηνότερο. Κάθε τόσο βλέπω τρελές τιμές στις προσφορές των αεροπορικών εταιριών, αλλά αφορούν συγκεκριμένες ημερομηνίες. Δεν είμαστε όλοι συνταξιούχοι ή ευέλικτοι στις άδειές μας. Στο Abu Dhabi τη διανυκτέρευση την πληρώνουμε και θα γινόταν σε ξενοδοχείο του αεροδρομίου. Όταν τηλεφώνησα στην Etihad και τους ζήτησαν να μας την πληρώσουν αφού θα μέναμε αρκετές ώρες στο αεροδρόμιο, με έβαλαν στη θέση μου αφού υπήρχε πτήση νωρίτερα. Εγώ φυσικά δεν την επέλεξα γιατί ήταν τόσο ακριβή που ούτε καν εμφανιζόταν στη λίστα των προτεινόμενων πτήσεων στο ψαχτήρι.
Τα εισιτήρια ήταν ως εξής: Άφιξη στο Auckland ανήμερα Χριστούγεννα και αναχώρηση για Ελλάδα από το ίδιο αεροδρόμιο το απόγευμα στις 6 Ιανουαρίου. Άρα δώδεκα διανυκτερεύσεις στη χώρα, αλλά οι συνολικές διανυκτερεύσεις του ταξιδιού είναι δεκαπέντε. Στο τέλος το μετανιώσαμε που δε βάλαμε άλλες τρεις μέρες. Άστα τώρα! Βλακεία. Αλλά καμιά φορά σκεφτόμαστε όπως τα ταξιδιωτικά γραφεία που λένε ότι τόσες μέρες είναι αρκετές, αφού θα δει ο ταξιδιώτης τη χώρα. Εμείς είπαμε να έχουμε 12 μέρες στη Νέα Ζηλανδία, αφού τα πρακτορεία πάνε από πέντε μέχρι δέκα. Άρα εμείς με τις 12 και το τρέξιμο που συνήθως κάνουμε, θα δούμε τα διπλά. Και τα είδαμε, αλλά σε κάθε ταξίδι το διάστημα μας φαίνεται μικρότερο από το τέλειο.
Αμέσως μετά τα αεροπορικά, πρέπει να κάνω το πρόγραμμα του ταξιδιού για να κλείσω αυτοκίνητα και ξενοδοχεία. Ελπίζω να έχετε στο νου σας το χάρτη της Νέας Ζηλανδίας: κυρίως δυο μεγάλα νησιά. Το Βόρειο με έκταση 114.000 τ.χλμ. και πληθυσμό λίγο πάνω από τρία εκατομμύρια. Το Νότιο με έκταση 150.000 τ.χλμ. και πληθυσμό λίγο πάνω από ένα εκατομμύριο. Τα δυο νησιά χωρίζονται από μια θάλασσα, που αν θες να την περάσεις με πλοίο θα κάνεις 3-4 ώρες.
Τα πιο ενδιαφέροντα σημεία σύμφωνα με το Lonely Planet βρίσκονται χονδρικά στο κέντρο του Βόρειου Νησιού και στο νότο του Νότιου Νησιού. Με ένα πρόχειρο σχεδιασμό και με τις στάσεις που θεωρώ απαραίτητες δε μας παίρνει να πάμε με ένα αυτοκίνητο όλο το ταξίδι. Πρέπει να πάμε αεροπορικά από το ένα στο άλλο νησί και να επιστρέψουμε. Η πρωτεύουσα Wellington μένει απ’ έξω. Έξω και το βόρειο μέρος του Βόρειου Νησιού, όπως και του Νότιου. Όμως όλα τα άλλα, μέσα. Είναι μια χώρα διπλάσια από την Ελλάδα, δε μπορείς να μη χάσεις κάποια πράγματα. Το θέμα είναι να βλέπεις όλες τις μέρες όσα μπορείς να δεις.
Επομένως, ετοιμάζομαι να κλείσω τα ξενοδοχεία και τα αυτοκίνητα. Πρώτα τα δυο αυτοκίνητα, ένα για το Βόρειο (πέντε νύχτες) και ένα άλλο για το Νότιο (επτά νύχτες).
Επειδή είναι Χριστούγεννα βάζουμε μια πρώτη διανυκτέρευση στο Auckland σε περίπτωση που αργήσει να έρθει κάποια βαλίτσα, να έχουμε χρόνο να την περιμένουμε. Θα είμαστε και κουρασμένοι. Μετά πάμε στο Νότιο. Επιστρέφουμε για άλλες τέσσερις νύχτες στο Βόρειο. Θα μπορούσαμε να μείνουμε τις πέντε πρώτες μέρες στο Βόρειο, αλλά δε θέλαμε μετά την πτήση από το Νότιο να έχουμε κατ’ ευθείαν αναχώρηση για Ελλάδα μήπως και έχουμε καμιά καθυστέρηση. Προσέχουμε αρκετά τέτοια πράγματα και ενίοτε έχουμε ταλαιπωρία αλλά έχουμε ήσυχο το κεφάλι μας. Θυμηθείτε τι πάθαμε στο Σύδνεϋ πριν ένα χρόνο, που δεν ήρθε μια βαλίτσα από το Brisbane και ευτυχώς είχαμε χρόνο (ως την αναχώρησή μας για Ελλάδα) μέχρι να έρθει με την επόμενη πτήση.
Για τα αυτοκίνητα όλα νορμάλ. Βέβαια επειδή θέλαμε μεγάλο όχημα, κατά προτίμηση μεγάλο σπορ, δηλαδή SUV, δεν είχαμε και πολλές επιλογές. Τα μεγάλα αυτοκίνητα είναι πάντα δυσεύρετα αν δεν προνοήσεις από νωρίς. Και ο Οκτώβριος, όταν πρόκειται να πας Νέα Ζηλανδία τα Χριστούγεννα, δεν είναι και τόσο νωρίς. Στο Νότιο το αυτοκίνητο ήταν κατά πολύ ακριβότερο από ό,τι στο Βόρειο. Οι τιμές: 840 προς 380 ευρώ αλλά στο Νότιο είναι και τρεις μέρες παραπάνω. Δεν είναι θέμα νησιών αλλά εταιριών. Στο Βόρειο βρήκα μια αρκετά φτηνή, εκτός αεροδρομίου. Βέβαια το αυτοκίνητο ήταν λίγο παλιό αλλά μια χαρά. Εννοείται ότι την πρώτη μας βραδιά στο Auckland δε νοικιάσαμε αμάξι.
Ας έρθουμε τώρα στο κλείσιμο των ξενοδοχείων. Μαύρα τα μαντάτα: λίγα και ακριβά. Παίρνω το Γιάννη μέσα στον Οκτώβρη να του πω ότι μας έρχονται λίγο ακριβά και πρέπει να βιαστούμε. Έλα, μου λέει, σαν πρακτορείο κάνεις που πιέζει τον πελάτη. Κατάλαβε τι γίνεται όταν ήρθε στο σπίτι και από βλακεία (νομίζαμε ότι βρήκαμε κάτι καλύτερο) ακυρώσαμε μια κράτηση. Δέκα λεπτά αργότερα που πήγαμε να το κλείσουμε πάλι δεν υπήρχε. Το πληρώσαμε αυτό με τουλάχιστον εκατό χιλιόμετρα οδήγηση, αφού εκείνο που βρήκαμε ήταν αρκετά μακριά από το πρώτο. Οι τιμές εκείνων που κλείσαμε τελικά ήταν από 50 ως 120 ευρώ το δίκλινο με δικό του μπάνιο. Μέσος όρος 84 ευρώ η βραδιά. Και πάντα κλείναμε τις φθηνότερες λύσεις εντός των ορίων μας. Γενικά ήταν καλά, εκτός από μια δυο περιπτώσεις. Αλλά δεν είμαστε απαιτητικοί.
Και επειδή θέλαμε να είμαστε σίγουροι πως θα δούμε αυτά που θέλαμε, κλείσαμε και δυο κρουαζιέρες, για να δούμε τα τοπικά φιόρδ που τα λένε sound: το Doubtful Sound και το Milford Sound. Και τα δυο βρίσκονται στο Νότιο Νησί και οι τιμές αυτών 150 και 50 ευρώ. Το ακριβό ήταν μεγάλης διάρκειας. Θα τα περιγράψω όμως στο κείμενο που ακολουθεί.
Ας σημειώσω ότι το Βόρειο Νησί χαρακτηρίζεται για τα γεωθερμικά και τους ιθαγενείς Μαορί, ενώ το Νότιο για τη φύση του που περιλαμβάνει τα sound και τους παγετώνες, δηλαδή περισσότερο φύση.
Σε αυτές τις δώδεκα μέρες οδηγήσαμε συνολικά 4600 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 3000 στο Νότιο και τα 1600 στο Βόρειο. Υπενθυμίζω ότι εκεί οδηγούν στο αριστερό μέρος των δρόμων. Εγώ οδήγησα από αυτά τα 1200 περίπου και ήταν η πρώτη μου φορά που οδηγούσα δεξιοτίμονο. Θεωρώ ότι δεν είναι κάτι που πρέπει να φοβάται κανείς, αρκεί να κάνει την αρχή με δρόμο χωρίς πολλή κίνηση, κατά προτίμηση στην ύπαιθρο. Επίσης θα αναφέρω πως σε αυτό το ταξίδι δεν είχα GPS και όλες οι μετακινήσεις γινόταν με χρήση έντυπων χαρτών. Δεν είχαμε σχεδόν κανένα πρόβλημα. Ευτυχώς είχα όμως μια κάρτα για διεθνή τηλέφωνα, που χρειάστηκε μια δυο φορές για να βρούμε τα ξενοδοχεία, εκτός από την επικοινωνία με την οικογένεια που ήταν σχεδόν καθημερινή.
Φυσικά, όπως πάντα, και σε αυτό το ταξίδι κρατούσα σημειώσεις. Θα το έλεγα ημερολόγιο, και ήταν επειδή καθημερινά κατέγραφα τα συμβάντα, αλλά δεν ήμουν και τόσο λεπτομερής ελλείψει χρόνου. Γι’ αυτό καλύτερα να το έλεγα σημειώσεις. Όμως εδώ αποτυπώνω όσα αναφέρονται εκεί και όσα θυμάμαι. Μόνο που δεν ακολουθώ τον προσφιλή μου τρόπο να ανακατεύω τις σημειώσεις εκείνες με την τωρινή μου γνώμη. Εδώ θα φαίνεται σαν ενιαίο κείμενο, γραμμένο σήμερα.
Σεπτέμβρης 2014: μόλις γυρίσαμε από τις καλοκαιρινές διακοπές μας και στο μυαλό μας είναι οι χειμωνιάτικες. Αδύνατον να ησυχάσουμε αν δε βάλουμε ένα στόχο για να σκεφτόμαστε οποιαδήποτε στιγμή έναν ταξιδιωτικό προορισμό. Είτε το ήδη προγραμματισμένο ταξίδι, είτε το προγραμματιζόμενο. Γι’ αυτό κάθε Σεπτέμβρη και κάθε Φλεβάρη ψάχνουμε προορισμούς. Το μεν Σεπτέμβρη Νότιο ημισφαίριο ή χώρες κοντά στον ισημερινό, γιατί θέλουμε και σωστές θερμοκρασίες και μεγάλη ηλιοφάνεια. Το δε Φλεβάρη βόρειες χώρες ή ξανά χώρες κοντά στον Ισημερινό για τους ίδιους λόγους.
Αρχίζω λοιπόν εγώ να προτείνω Ινδονησία και Μπαλί, αλλά η Ντίνα μα και μου: θέλω κάπου να μου κάνει μεγαλύτερη αίσθηση, πάμε Αιθιοπία. Εγώ μέχρι που πήγα σε αυτή τη χώρα νόμιζα ότι έχει μόνο τη Λαλιμπέλα. Όταν πήγα βέβαια είδα πράγματα και θαύματα. Δεν ήθελα λοιπόν τότε. Ε πάμε στη Βιρμανία. Έλα τώρα, της λέω. Όλο θα βγάζουμε παπούτσια και κάλτσες, θα αρρωστήσουμε. Άλλη φορά.
Το αφήσαμε μερικές μέρες. Εγώ κάθε τόσο κοιτάζω τους παγκόσμιους χάρτες και προσπαθώ να νιώσω εκείνο το κλικ που θα μου κάνει ένας προορισμός. Τα πολύ δυνατά μου κλικ έχουν τελειώσει. Δεν υπάρχει άλλη Μογγολία, Αλάσκα, Θιβέτ, Μεξικό. Ας ψάξω για μικρότερα: Ισλανδία, Νησί του Πάσχα, Νέα Ζηλανδία. Απ! Νάτο ένα καλό κλικ! Νέα Ζηλανδία, τόσο μακριά.
Σχεδόν αντιδιαμετρικά από τη χώρα που ζούμε, στην υδρόγειο σφαίρα. Δεν είναι και το νησί Τόγκα αλλά είναι η Ζέα Ζηλανδία. Μικρός θυμάμαι που στις γιορτές για τη μάχη της Κρήτης λέγανε για τους Νεοζηλανδούς που πολέμησαν στην Κρήτη. Τους κακομοίρηδες! Τους έφεραν από τόσο μακριά για να σκοτωθούν από Γερμανούς στην Κρήτη! Εντάξει, πολεμούσαν για την ελευθερία της πατρίδας τους. (Πως οι δικοί μας πήγαν στην Κορέα Παγκοσμιοποίηση! Εγώ θα πάω ταξίδι αναψυχής και γνωριμίας. Δεν τους χρωστώ καμιά ευγνωμοσύνη, αφού με το ζόρι τους έφεραν (μήπως είναι αχαριστία. Πάω για να περάσω καλά.
Θυμήθηκα λοιπόν ένα φίλο μου που είχε πάει στη Νέα Ζηλανδία μερικά χρόνια πριν και μου είπε πολύ καλά λόγια. Και ήταν άνθρωπος ταξιδεμένος. Λέω λοιπόν να δω αν θα έβγαινε οικονομικό ένα τέτοιο ταξίδι μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων. Τα πρακτορεία το συνδυάζουν συνήθως με Αυστραλία ή νησιά του Ειρηνικού και βγαίνει πανάκριβο. Εγώ με ένα πρόχειρο ψάξιμο βλέπω τα αεροπορικά κάπου 1700 ευρώ, νορμάλ. Μια εσωτερική πτήση που θέλαμε άλλα 200, ΟΚ. Ξενοδοχεία με δικό τους μπάνιο στα δωμάτια ερχόταν κάπου 500 ανά άτομο. Βάλε και για ενοικίαση αυτοκινήτων το πολύ 300 ευρώ στον καθένα, αν ήμασταν η σταθερή παρέα των τεσσάρων. Έχουμε ένα σύνολο 2700 ευρώ ανά άτομο. Αυτό σημαίνει ότι δε θα πάει πάνω από 3500 στο τέλος. Μια χαρά. Θέλουμε λίγο ακόμα χρόνο να το σκεφτούμε με τη Ντίνα και θα το πω και στην παρέα, που σημειωτέον μέχρι τότε δεν είχαμε μιλήσει ποτέ για τόσο μακρινό ταξίδι.
Λίγες μέρες μετά, αρχές Οκτωβρίου, είμαστε στο αυτοκίνητο στην Κορινθία αναζητώντας μούστο για μουσταλευριές και τέτοια. Δύσκολο. Σταφύλια είχαν, μούστο κομμένο δεν είχαν να πάρουμε. Ούτε άκοπο. Δεν πειράζει, θα πάρουμε από την Τρίπολη, που ακόμα δεν έχουν αρχίσει τον τρύγο. Ήταν μια ωραία μέρα και συζητάμε με τη Ντίνα για τη Νέα Ζηλανδία και αν θα ήταν καλά να πηγαίναμε. Πάρε τα παιδιά, μου λέει, να δεις αν θέλουν να έρθουν. Παίρνω σε μια στάση μας το Γιάννη και το Φίλιππο (τα παιδιά, με άθροισμα ηλικιών στα 120 χρόνια!) και τους λέω την ιδέα, το κόστος κλπ. Ήταν Παρασκευή και τη Δευτέρα μου έχουν δώσει εντολή να προχωρήσω. Γι’ αυτό μου αρέσει η παρέα αυτή. Δε θέλει και πολύ για να αποφασίσει. Ούτε το κόστος είναι πρόβλημα (βασικά: ήταν) ούτε ο χρόνος.
Φύγαμε.
Στις 10 Οκτωβρίου κλείνω τα αεροπορικά με την Etihad με διανυκτέρευση στο Abu Dhabi και μέσω Σύδνεϋ τελικό προορισμό το Auckland του βόρειου Νησιού της Νέας Ζηλανδίας. Κόστος 1685 ευρώ έκαστον. Και μη μου πει κανείς ότι το βρίσκει φτηνότερο. Κάθε τόσο βλέπω τρελές τιμές στις προσφορές των αεροπορικών εταιριών, αλλά αφορούν συγκεκριμένες ημερομηνίες. Δεν είμαστε όλοι συνταξιούχοι ή ευέλικτοι στις άδειές μας. Στο Abu Dhabi τη διανυκτέρευση την πληρώνουμε και θα γινόταν σε ξενοδοχείο του αεροδρομίου. Όταν τηλεφώνησα στην Etihad και τους ζήτησαν να μας την πληρώσουν αφού θα μέναμε αρκετές ώρες στο αεροδρόμιο, με έβαλαν στη θέση μου αφού υπήρχε πτήση νωρίτερα. Εγώ φυσικά δεν την επέλεξα γιατί ήταν τόσο ακριβή που ούτε καν εμφανιζόταν στη λίστα των προτεινόμενων πτήσεων στο ψαχτήρι.
Τα εισιτήρια ήταν ως εξής: Άφιξη στο Auckland ανήμερα Χριστούγεννα και αναχώρηση για Ελλάδα από το ίδιο αεροδρόμιο το απόγευμα στις 6 Ιανουαρίου. Άρα δώδεκα διανυκτερεύσεις στη χώρα, αλλά οι συνολικές διανυκτερεύσεις του ταξιδιού είναι δεκαπέντε. Στο τέλος το μετανιώσαμε που δε βάλαμε άλλες τρεις μέρες. Άστα τώρα! Βλακεία. Αλλά καμιά φορά σκεφτόμαστε όπως τα ταξιδιωτικά γραφεία που λένε ότι τόσες μέρες είναι αρκετές, αφού θα δει ο ταξιδιώτης τη χώρα. Εμείς είπαμε να έχουμε 12 μέρες στη Νέα Ζηλανδία, αφού τα πρακτορεία πάνε από πέντε μέχρι δέκα. Άρα εμείς με τις 12 και το τρέξιμο που συνήθως κάνουμε, θα δούμε τα διπλά. Και τα είδαμε, αλλά σε κάθε ταξίδι το διάστημα μας φαίνεται μικρότερο από το τέλειο.
Αμέσως μετά τα αεροπορικά, πρέπει να κάνω το πρόγραμμα του ταξιδιού για να κλείσω αυτοκίνητα και ξενοδοχεία. Ελπίζω να έχετε στο νου σας το χάρτη της Νέας Ζηλανδίας: κυρίως δυο μεγάλα νησιά. Το Βόρειο με έκταση 114.000 τ.χλμ. και πληθυσμό λίγο πάνω από τρία εκατομμύρια. Το Νότιο με έκταση 150.000 τ.χλμ. και πληθυσμό λίγο πάνω από ένα εκατομμύριο. Τα δυο νησιά χωρίζονται από μια θάλασσα, που αν θες να την περάσεις με πλοίο θα κάνεις 3-4 ώρες.
Τα πιο ενδιαφέροντα σημεία σύμφωνα με το Lonely Planet βρίσκονται χονδρικά στο κέντρο του Βόρειου Νησιού και στο νότο του Νότιου Νησιού. Με ένα πρόχειρο σχεδιασμό και με τις στάσεις που θεωρώ απαραίτητες δε μας παίρνει να πάμε με ένα αυτοκίνητο όλο το ταξίδι. Πρέπει να πάμε αεροπορικά από το ένα στο άλλο νησί και να επιστρέψουμε. Η πρωτεύουσα Wellington μένει απ’ έξω. Έξω και το βόρειο μέρος του Βόρειου Νησιού, όπως και του Νότιου. Όμως όλα τα άλλα, μέσα. Είναι μια χώρα διπλάσια από την Ελλάδα, δε μπορείς να μη χάσεις κάποια πράγματα. Το θέμα είναι να βλέπεις όλες τις μέρες όσα μπορείς να δεις.
Επομένως, ετοιμάζομαι να κλείσω τα ξενοδοχεία και τα αυτοκίνητα. Πρώτα τα δυο αυτοκίνητα, ένα για το Βόρειο (πέντε νύχτες) και ένα άλλο για το Νότιο (επτά νύχτες).
Επειδή είναι Χριστούγεννα βάζουμε μια πρώτη διανυκτέρευση στο Auckland σε περίπτωση που αργήσει να έρθει κάποια βαλίτσα, να έχουμε χρόνο να την περιμένουμε. Θα είμαστε και κουρασμένοι. Μετά πάμε στο Νότιο. Επιστρέφουμε για άλλες τέσσερις νύχτες στο Βόρειο. Θα μπορούσαμε να μείνουμε τις πέντε πρώτες μέρες στο Βόρειο, αλλά δε θέλαμε μετά την πτήση από το Νότιο να έχουμε κατ’ ευθείαν αναχώρηση για Ελλάδα μήπως και έχουμε καμιά καθυστέρηση. Προσέχουμε αρκετά τέτοια πράγματα και ενίοτε έχουμε ταλαιπωρία αλλά έχουμε ήσυχο το κεφάλι μας. Θυμηθείτε τι πάθαμε στο Σύδνεϋ πριν ένα χρόνο, που δεν ήρθε μια βαλίτσα από το Brisbane και ευτυχώς είχαμε χρόνο (ως την αναχώρησή μας για Ελλάδα) μέχρι να έρθει με την επόμενη πτήση.
Για τα αυτοκίνητα όλα νορμάλ. Βέβαια επειδή θέλαμε μεγάλο όχημα, κατά προτίμηση μεγάλο σπορ, δηλαδή SUV, δεν είχαμε και πολλές επιλογές. Τα μεγάλα αυτοκίνητα είναι πάντα δυσεύρετα αν δεν προνοήσεις από νωρίς. Και ο Οκτώβριος, όταν πρόκειται να πας Νέα Ζηλανδία τα Χριστούγεννα, δεν είναι και τόσο νωρίς. Στο Νότιο το αυτοκίνητο ήταν κατά πολύ ακριβότερο από ό,τι στο Βόρειο. Οι τιμές: 840 προς 380 ευρώ αλλά στο Νότιο είναι και τρεις μέρες παραπάνω. Δεν είναι θέμα νησιών αλλά εταιριών. Στο Βόρειο βρήκα μια αρκετά φτηνή, εκτός αεροδρομίου. Βέβαια το αυτοκίνητο ήταν λίγο παλιό αλλά μια χαρά. Εννοείται ότι την πρώτη μας βραδιά στο Auckland δε νοικιάσαμε αμάξι.
Ας έρθουμε τώρα στο κλείσιμο των ξενοδοχείων. Μαύρα τα μαντάτα: λίγα και ακριβά. Παίρνω το Γιάννη μέσα στον Οκτώβρη να του πω ότι μας έρχονται λίγο ακριβά και πρέπει να βιαστούμε. Έλα, μου λέει, σαν πρακτορείο κάνεις που πιέζει τον πελάτη. Κατάλαβε τι γίνεται όταν ήρθε στο σπίτι και από βλακεία (νομίζαμε ότι βρήκαμε κάτι καλύτερο) ακυρώσαμε μια κράτηση. Δέκα λεπτά αργότερα που πήγαμε να το κλείσουμε πάλι δεν υπήρχε. Το πληρώσαμε αυτό με τουλάχιστον εκατό χιλιόμετρα οδήγηση, αφού εκείνο που βρήκαμε ήταν αρκετά μακριά από το πρώτο. Οι τιμές εκείνων που κλείσαμε τελικά ήταν από 50 ως 120 ευρώ το δίκλινο με δικό του μπάνιο. Μέσος όρος 84 ευρώ η βραδιά. Και πάντα κλείναμε τις φθηνότερες λύσεις εντός των ορίων μας. Γενικά ήταν καλά, εκτός από μια δυο περιπτώσεις. Αλλά δεν είμαστε απαιτητικοί.
Και επειδή θέλαμε να είμαστε σίγουροι πως θα δούμε αυτά που θέλαμε, κλείσαμε και δυο κρουαζιέρες, για να δούμε τα τοπικά φιόρδ που τα λένε sound: το Doubtful Sound και το Milford Sound. Και τα δυο βρίσκονται στο Νότιο Νησί και οι τιμές αυτών 150 και 50 ευρώ. Το ακριβό ήταν μεγάλης διάρκειας. Θα τα περιγράψω όμως στο κείμενο που ακολουθεί.
Ας σημειώσω ότι το Βόρειο Νησί χαρακτηρίζεται για τα γεωθερμικά και τους ιθαγενείς Μαορί, ενώ το Νότιο για τη φύση του που περιλαμβάνει τα sound και τους παγετώνες, δηλαδή περισσότερο φύση.
Σε αυτές τις δώδεκα μέρες οδηγήσαμε συνολικά 4600 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 3000 στο Νότιο και τα 1600 στο Βόρειο. Υπενθυμίζω ότι εκεί οδηγούν στο αριστερό μέρος των δρόμων. Εγώ οδήγησα από αυτά τα 1200 περίπου και ήταν η πρώτη μου φορά που οδηγούσα δεξιοτίμονο. Θεωρώ ότι δεν είναι κάτι που πρέπει να φοβάται κανείς, αρκεί να κάνει την αρχή με δρόμο χωρίς πολλή κίνηση, κατά προτίμηση στην ύπαιθρο. Επίσης θα αναφέρω πως σε αυτό το ταξίδι δεν είχα GPS και όλες οι μετακινήσεις γινόταν με χρήση έντυπων χαρτών. Δεν είχαμε σχεδόν κανένα πρόβλημα. Ευτυχώς είχα όμως μια κάρτα για διεθνή τηλέφωνα, που χρειάστηκε μια δυο φορές για να βρούμε τα ξενοδοχεία, εκτός από την επικοινωνία με την οικογένεια που ήταν σχεδόν καθημερινή.
Φυσικά, όπως πάντα, και σε αυτό το ταξίδι κρατούσα σημειώσεις. Θα το έλεγα ημερολόγιο, και ήταν επειδή καθημερινά κατέγραφα τα συμβάντα, αλλά δεν ήμουν και τόσο λεπτομερής ελλείψει χρόνου. Γι’ αυτό καλύτερα να το έλεγα σημειώσεις. Όμως εδώ αποτυπώνω όσα αναφέρονται εκεί και όσα θυμάμαι. Μόνο που δεν ακολουθώ τον προσφιλή μου τρόπο να ανακατεύω τις σημειώσεις εκείνες με την τωρινή μου γνώμη. Εδώ θα φαίνεται σαν ενιαίο κείμενο, γραμμένο σήμερα.