travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.857
- Likes
- 16.050
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη μέρα στο Βίντχοκ.
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 1
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 2
- Επίσκεψη στο Sossusvlei
- Επιστροφή από το Sossusvlei. Sesriem Canyon.
- Οδικώς στο Swakopmund.
- Βόλτες στο Σβάκοπμουντ.
- Πρώτη μέρα με το πρακτορείο
- Στο πάρκο Ετόσα.
- Σαφάρι στο πάρκο Ετόσα.
- Πάρκο Ετόσα, αλλαγή λοτζ.
- Ταξίδι δίπλα στον ποταμό Okavango.
- Βόλτες στο ποτάμι και άφιξη στη Μποτσουάνα.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αεροπλάνο.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αυτοκίνητο. Πρώτη μέρα.
- Ολοήμερο σαφάρι στο Δέλτα του Οκαβάνγκο. Δεύτερη μέρα.
- Λίγο σαφάρι ακόμα και άφιξη στη Νάτα.
- Nata salt pans.
- Βόλτα στον ποταμό Chobe
- Στους Καταρράκτες Βικτώρια.
- Επίσκεψη στους καταρράκτες.
- Η επιστροφή.
- Βίντεο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Στην Αφρική έχουμε κάνει αρκετά ταξίδια. Μάλιστα πρόσφατα, τα τελευταία δύο χρόνια, πήγαμε σε Τανζανία και Σουδάν. Όμως η Ναμίμπια μας έδινε την εντύπωση ότι θα είναι κάτι πολύ διαφορετικό. Βλέπαμε φωτογραφίες με ερήμους και αμμόλοφους ιδιαίτερου κάλλους. Η αναζήτηση ζώων δε μας τραβούσε τόσο, αφού είχαμε δει πολλά τις άλλες φορές στην Αφρική κάνοντας σαφάρι. Όταν όμως ακούγαμε αρκετούς ταξιδιώτες να λένε γι αυτή τη χώρα, μας προκάλεσε το ενδιαφέρον, αφού οι αφηγήσεις ήταν σχεδόν όλες θετικές στον υπερθετικό βαθμό. Το αποφασίσαμε λοιπόν και αρχίσαμε να το ψάχνουμε.
Το ταξίδι στην Αφρική για να γίνει πέρασε από πάρα πολλές δυσκολίες. Αρχικά πριν από μερικούς μήνες άρχισα να ψάχνω ένα ταξίδι αποκλειστικά για την Namibia. Δεν θέλαμε να πάμε κάπου αλλού τότε. Γενικά στην Αφρική δεν έχουμε ταξιδέψει πάρα πολύ στις περιοχές που βρίσκονται κάτω από την έρημο Σαχάρα. Έτσι θέλαμε να πάμε ένα ταξίδι σε αυτή τη χώρα, που όπως είπα είχαμε ακούσει ότι έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Είχαμε δει πολύ όμορφες εικόνες άλλωστε.
Από πολύ παλιά είχα διαβάσει στο travelstories κάποιες ιστορίες για την Αφρική, στη συγκεκριμένη περιοχή που θέλαμε να πάμε. Σε μία από αυτές τις ιστορίες μία κοπέλα, η @KIKI , έγραφε ότι είχε πάει με ένα τοπικό πρακτορείο, με το όνομα Nomads tours, και το είχα κρατήσει στα αγαπημένα μου στους σελιδοδείκτες. Έψαξα λοιπόν και το βρήκα από τον περασμένο Οκτώβριο. Άρχισα να κοιτάζω τις εκδρομές και τα ταξίδια που είχε στην πολύ ενημερωτική και φιλική ιστοσελίδα του. Ένα πρόβλημα υπήρχε γιατί οι τιμές μέσα το 2024 θα ήταν πολύ αυξημένες σε σχέση με τις τιμές του 2023. Αν για να κάνουμε αυτό το ταξίδι ήμουν μόνο εγώ με την Ντίνα, μάλλον θα πηγαίναμε μόνο στην Ναμίμπια και μέσα στο Δεκέμβριο που ήταν και φτηνότερα. Όμως μας προέκυψε και ο φίλος μας από άλλα ταξίδια, ο Γιάννης. Αυτός είχε επιθυμία να πάει και στην Μποτσουάνα για να δει το Okavango Delta. Ήταν πολύ καλή η ιδέα του κι εγώ είδα ότι άξιζε να πάμε αφού ήταν κοντά. Αποφασίσαμε να κάνουμε το ταξίδι τον Φεβρουάριο.
Γενικότερα υπήρχε ένα θέμα με τη βίζα για την Ναμίμπια, ενώ για την Μποτσουάνα, και την Ζιμπάμπουε που θα καταλήγαμε τελικά, μπορούσες να εκδόσεις στα σύνορα, από όπου και να έμπαινες. Όμως για την Ναμίμπια υπήρχε πρόβλημα, αφού οι Έλληνες έπρεπε να βγάλουν βίζα μονάχα στα δύο διεθνή αεροδρόμια εισόδου στη χώρα. Έτσι αναγκαστήκαμε να πάμε αεροπορικώς στην πρωτεύουσα Windhoek, Βίντχοκ, ώστε εκεί να έχουμε βίζα, και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας τελικά από το Swakopmund, Σβάκοπμουντ. Αποφασίσαμε να αναχωρήσουμε 5 μέρες νωρίτερα από την έναρξη του ταξιδιού με το πρακτορείο, ώστε να δούμε κάποια σημεία στα νότια της χώρας, αν και όχι όλα όσα θα θέλαμε.
Για το θέμα της βίζας στη Ναμίμπια το είχα ψάξει πάρα πολύ πριν φύγουμε. Είχα επικοινωνήσει με την ελληνική πρεσβεία στη Νότια Αφρική καθώς και με την πρεσβεία της Ναμίμπια στο Λονδίνο. Δεν υπήρχε περίπτωση να μπούμε από κάπου αλλού, εκτός από τα δύο διεθνή αεροδρόμια, χωρίς βίζα. Όταν συναντήσαμε το γκρουπ των Nomads μάθαμε ότι ένα ζευγάρι από τη Βουλγαρία δεν το ήξερε και έχοντας ξεκινήσει το ταξίδι τους από το Cape Town της Νότιας Αφρικής, δεν μπορούσαν να βγάλουν βίζα στα σύνορα που περνούσαν οδικώς. Αναγκάστηκαν να περιμένουν πολλές ώρες μέχρι να τους δώσουν εκεί ένα χαρτί και να πάνε αργότερα σε κάποιο κρατικό γραφείο για να τους δώσουν μία σωστή βίζα, ώστε να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Αν το ήξερα κι εγώ ίσως να έπαιρνα το ίδιο πακέτο που πήραν εκείνοι, αλλά ξεκινούσε 8 μέρες νωρίτερα από το Cape Town. Βέβαια το κόστος θα ήταν μεγαλύτερο.
Στο πρακτορείο που μας έκανε το ταξίδι, όταν ρωτούσα για βίζα και διάφορα τέτοια, μου απαντούσαν ότι δεν ανακατεύονται με αυτά και θα πρέπει εγώ να ασχοληθώ. Εκτός από τη βίζα έπρεπε να έχουμε και ταξιδιωτική ασφάλιση (τη ζητούσε το πρακτορείο). Έτσι βγάλαμε μία για το διάστημα που θα ήμασταν σε αυτές τις χώρες.
Το ταξίδι με το πρακτορείο ξεκινούσε στις 11 Φεβρουαρίου από το Σβάκοπμουντ, Κυριακή πρωί. Εμείς κλείσαμε εισιτήρια ώστε να φτάσουμε στην πρωτεύουσα της χώρας το μεσημέρι της 6ης Φεβρουαρίου. Θα βρισκόμασταν στο Σβάκοπμουντ το απόγευμα της Παρασκευής στις 9 Φεβρουαρίου. Έτσι θα βλέπαμε και την πόλη και θα παραδίδαμε το αυτοκίνητο εκεί. Ένα θέμα που υπήρχε ήταν ότι οδηγούν στην αριστερή μεριά των δρόμων και το αυτοκίνητο που νοίκιασα εκτός από το ότι δεν ήταν 4x4, όπως θα έπρεπε σε μία τέτοια χώρα, ήταν και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Θα έπρεπε να είναι ψηλό όχημα, διότι έχει πολλούς χωματόδρομους.
Αποδείχτηκε ότι αφού δεν ήταν τζιπ χάσαμε ορισμένα σημεία που θα τα βλέπαμε αν είχαμε ένα ψηλότερο όχημα. Όμως η τιμή ήταν διπλάσια από την τιμή ενός συμβατικού αυτοκινήτου, που έτσι κι αλλιώς ήταν αυξημένη. Το ότι λοιπόν νοικιάσαμε ένα χαμηλό αυτοκίνητο θα δούμε ότι μας πρόσθεσε κάποια προβλήματα στο ταξίδι, τα οποία ευτυχώς δεν είχαν κάποια σημαντική επίπτωση, εκτός από οικονομική.
Ένα άλλο θέμα ήταν η διαμονή μας στην περιοχή Sossusvlei. Επειδή εκεί ήταν ακριβά τα Λοτζ, αναγκαστήκαμε να έχουμε μαζί μας σκηνές για να πληρώσουμε λιγότερα χρήματα μένοντας σε αυτές. Αυτό δεν ήταν κάτι άσχημο, παρά μόνο στο ότι θα κουβαλούσαμε επιπλέον βάρος και όγκο. Εγώ είχα μια σκηνή, η οποία είχε βάρος τριών κιλών και την πήρα μαζί μου.
Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλαμε και τόσο πολύ να επισκεφθούμε τους καταρράκτες Βικτώρια, αφού εγώ με την Ντίνα τους είχαμε επισκεφθεί το 2008 και ο Γιάννης παλιότερα. Όταν όμως είχαμε πάει εμείς ήταν καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο και οι καταρράκτες δεν είχαν πολύ νερό. Τώρα όμως που πήγαμε τους είδαμε με αρκετό νερό και ήταν διαφορετικά. Δεν ξέρω αν κάποια άλλη φορά θα έχουν και περισσότερο. Σήμερα έχοντας πάει δύο φορές το έχουμε απολαύσει.
Ένα άλλο θέμα που υπήρχε πριν την έναρξη του ταξιδιού, ήταν οι πληρωμές στο πρακτορείο που θα μας έκανε το ταξίδι. Το πρόβλημα είναι ότι κάθε φορά που κατέθετα χρήματα η τράπεζα έπαιρνε και ένα αρκετά σημαντικό ποσόν για προμήθεια. Τέλος πάντων αυτό ήταν ένα οικονομικό θέμα το οποίο αύξησε το κόστος του ταξιδιού. Οι καταθέσεις έγιναν σε τρεις δόσεις: πρώτα ένα 10% για να κλείσουμε το ταξίδι, 2 μήνες πριν την έναρξη μας υποχρέωσε να δώσουμε άλλο ένα 40%, και ένα μήνα πριν φύγουμε το υπόλοιπο ποσόν και ολοκληρώθηκε η πληρωμή.
Τα αεροπορικά εισιτήρια τα είχα κλείσει με τις Αιθιοπικές αερογραμμές. Φεύγοντας από Αθήνα πηγαίναμε στο Βίντχοκ με μία στάση μονάχα στην Αντίς Αμπέμπα. Στην επιστροφή φεύγαμε από τους Καταρράκτες Βικτώρια και με μία στάση πάλι στην Αντίς Αμπέμπα φτάναμε στην Αθήνα. Καμία από αυτές τις δύο διαδρομές δεν ευοδώθηκε, αφού οι πτήσεις από Αντίς Αμπέμπα για Αθήνα και αντίστροφα δεν ξέρω γιατί δεν πραγματοποιήθηκαν. Έτσι φύγαμε από Αθήνα μέσω Ρώμης, αλλά αρκετά νωρίτερα από ό,τι εάν πηγαίναμε κατευθείαν στην Αντίς Αμπέμπα. Φύγαμε κανονικά στην αναχώρηση από τους Καταρράκτες Βικτώρια αλλά φτάσαμε στην Αθήνα 7 ώρες αργότερα από ό,τι θα φτάναμε, αφού πήγαμε μέσω Κωνσταντινούπολης. Αυτά όμως ήταν απλά και μόνο λίγη κούραση πρόσθεσαν, πρώτον στο ταξίδι και δεύτερον στην επικοινωνία μέχρι να τακτοποιηθούν οι αλλαγές των εισιτηρίων.
Για το πρακτορείο πριν φύγω δεν ήξερα και πάρα πολλά. Τα μάθαινα λίγα λίγα. Υπάρχει ένα διαμορφωμένο αυτοκίνητο που τελικά μοιάζει με λεωφορείο. Σύμφωνα με το πρακτορείο παίρνει το πολύ 20 άτομα. Έχει στο πίσω μέρος του οχήματος, αλλά μέσα στο όχημα, 25 κουτιά με διαστάσεις 80x30x35 εκατοστά, για να βάζουμε τα πράγματα μας. Οι διαστάσεις μας περιόριζαν και γι αυτό αναγκαστήκαμε να έχουμε πολλά μικρά μπαγκάζια, ώστε να χωράνε εκεί, αφού δεν χωράει ούτε μία μικρή βαλίτσα χειραποσκευή, που έχει μήκος 50 εκατοστά και πλάτος 40.
Θεωρητικά στο αυτοκίνητο αυτό θα είχαμε πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό. Όχι μέσα αλλά έξω από αυτό. Μάλιστα στο πρόγραμμα έγραφε ότι πρέπει να βοηθάμε σε όλα αυτά, κάτι το οποίο εμείς θεωρήσαμε απαράδεκτο και το κάναμε ελάχιστα. Αφού άλλωστε υπήρχαν κάποιοι ταξιδιώτες που το έκαναν με χαρά.
Οι δυνατότητες στον τρόπο διαμονής σου σε αυτό το ταξίδι ήταν δύο: είτε να κοιμηθείς όπως εμείς σε δωμάτιο στα λοτζ και να πληρώσεις 700€ παραπάνω για το ταξίδι ακριβώς που κάναμε εμείς, είτε να κοιμηθείς σε σκηνές δίπλα στο όχημα που μας μετέφερε. Οι σκηνές ήταν του πρακτορείου. Εμείς προτιμήσαμε να δώσουμε τα παραπάνω χρήματα στα ξενοδοχεία γιατί δεν ξέραμε πώς θα ήταν η κατάσταση με τις σκηνές και κυρίως ίσως να μην είχαμε χώρους για να κινηθούμε όλο το βράδυ. Ίσως να ήμασταν αναγκασμένοι να μέναμε εκεί. Ή τα μεσημέρια μέσα στη ζέστη. Κάπως έτσι ήταν στην πραγματικότητα και γι αυτό καλά κάναμε και πήγαμε σε διαμονή όπως την λέει το πρακτορείο accommodated. Αργότερα κατά την περιγραφή που θα κάνω θα πω λεπτομέρειες για όλα αυτά τα θέματα
Η Ναμίμπια θεωρείται από τις πιο πολιτισμένες χώρες της Αφρικής, γι αυτό και είχαμε εμπιστοσύνη στο να νοικιάσουμε αυτοκίνητο και πέντε μέρες να κινηθούμε μόνοι μας. Πράγματι έτσι είναι, αλλά νομίζω ότι και η Μποτσουάνα, όπως και η Ζιμπάμπουε, δεν υστερούν πολύ σε σχέση με τη Ναμίμπια.
Στην Αφρική έχουμε κάνει αρκετά ταξίδια. Μάλιστα πρόσφατα, τα τελευταία δύο χρόνια, πήγαμε σε Τανζανία και Σουδάν. Όμως η Ναμίμπια μας έδινε την εντύπωση ότι θα είναι κάτι πολύ διαφορετικό. Βλέπαμε φωτογραφίες με ερήμους και αμμόλοφους ιδιαίτερου κάλλους. Η αναζήτηση ζώων δε μας τραβούσε τόσο, αφού είχαμε δει πολλά τις άλλες φορές στην Αφρική κάνοντας σαφάρι. Όταν όμως ακούγαμε αρκετούς ταξιδιώτες να λένε γι αυτή τη χώρα, μας προκάλεσε το ενδιαφέρον, αφού οι αφηγήσεις ήταν σχεδόν όλες θετικές στον υπερθετικό βαθμό. Το αποφασίσαμε λοιπόν και αρχίσαμε να το ψάχνουμε.
Το ταξίδι στην Αφρική για να γίνει πέρασε από πάρα πολλές δυσκολίες. Αρχικά πριν από μερικούς μήνες άρχισα να ψάχνω ένα ταξίδι αποκλειστικά για την Namibia. Δεν θέλαμε να πάμε κάπου αλλού τότε. Γενικά στην Αφρική δεν έχουμε ταξιδέψει πάρα πολύ στις περιοχές που βρίσκονται κάτω από την έρημο Σαχάρα. Έτσι θέλαμε να πάμε ένα ταξίδι σε αυτή τη χώρα, που όπως είπα είχαμε ακούσει ότι έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Είχαμε δει πολύ όμορφες εικόνες άλλωστε.
Από πολύ παλιά είχα διαβάσει στο travelstories κάποιες ιστορίες για την Αφρική, στη συγκεκριμένη περιοχή που θέλαμε να πάμε. Σε μία από αυτές τις ιστορίες μία κοπέλα, η @KIKI , έγραφε ότι είχε πάει με ένα τοπικό πρακτορείο, με το όνομα Nomads tours, και το είχα κρατήσει στα αγαπημένα μου στους σελιδοδείκτες. Έψαξα λοιπόν και το βρήκα από τον περασμένο Οκτώβριο. Άρχισα να κοιτάζω τις εκδρομές και τα ταξίδια που είχε στην πολύ ενημερωτική και φιλική ιστοσελίδα του. Ένα πρόβλημα υπήρχε γιατί οι τιμές μέσα το 2024 θα ήταν πολύ αυξημένες σε σχέση με τις τιμές του 2023. Αν για να κάνουμε αυτό το ταξίδι ήμουν μόνο εγώ με την Ντίνα, μάλλον θα πηγαίναμε μόνο στην Ναμίμπια και μέσα στο Δεκέμβριο που ήταν και φτηνότερα. Όμως μας προέκυψε και ο φίλος μας από άλλα ταξίδια, ο Γιάννης. Αυτός είχε επιθυμία να πάει και στην Μποτσουάνα για να δει το Okavango Delta. Ήταν πολύ καλή η ιδέα του κι εγώ είδα ότι άξιζε να πάμε αφού ήταν κοντά. Αποφασίσαμε να κάνουμε το ταξίδι τον Φεβρουάριο.
Γενικότερα υπήρχε ένα θέμα με τη βίζα για την Ναμίμπια, ενώ για την Μποτσουάνα, και την Ζιμπάμπουε που θα καταλήγαμε τελικά, μπορούσες να εκδόσεις στα σύνορα, από όπου και να έμπαινες. Όμως για την Ναμίμπια υπήρχε πρόβλημα, αφού οι Έλληνες έπρεπε να βγάλουν βίζα μονάχα στα δύο διεθνή αεροδρόμια εισόδου στη χώρα. Έτσι αναγκαστήκαμε να πάμε αεροπορικώς στην πρωτεύουσα Windhoek, Βίντχοκ, ώστε εκεί να έχουμε βίζα, και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας τελικά από το Swakopmund, Σβάκοπμουντ. Αποφασίσαμε να αναχωρήσουμε 5 μέρες νωρίτερα από την έναρξη του ταξιδιού με το πρακτορείο, ώστε να δούμε κάποια σημεία στα νότια της χώρας, αν και όχι όλα όσα θα θέλαμε.
Για το θέμα της βίζας στη Ναμίμπια το είχα ψάξει πάρα πολύ πριν φύγουμε. Είχα επικοινωνήσει με την ελληνική πρεσβεία στη Νότια Αφρική καθώς και με την πρεσβεία της Ναμίμπια στο Λονδίνο. Δεν υπήρχε περίπτωση να μπούμε από κάπου αλλού, εκτός από τα δύο διεθνή αεροδρόμια, χωρίς βίζα. Όταν συναντήσαμε το γκρουπ των Nomads μάθαμε ότι ένα ζευγάρι από τη Βουλγαρία δεν το ήξερε και έχοντας ξεκινήσει το ταξίδι τους από το Cape Town της Νότιας Αφρικής, δεν μπορούσαν να βγάλουν βίζα στα σύνορα που περνούσαν οδικώς. Αναγκάστηκαν να περιμένουν πολλές ώρες μέχρι να τους δώσουν εκεί ένα χαρτί και να πάνε αργότερα σε κάποιο κρατικό γραφείο για να τους δώσουν μία σωστή βίζα, ώστε να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Αν το ήξερα κι εγώ ίσως να έπαιρνα το ίδιο πακέτο που πήραν εκείνοι, αλλά ξεκινούσε 8 μέρες νωρίτερα από το Cape Town. Βέβαια το κόστος θα ήταν μεγαλύτερο.
Στο πρακτορείο που μας έκανε το ταξίδι, όταν ρωτούσα για βίζα και διάφορα τέτοια, μου απαντούσαν ότι δεν ανακατεύονται με αυτά και θα πρέπει εγώ να ασχοληθώ. Εκτός από τη βίζα έπρεπε να έχουμε και ταξιδιωτική ασφάλιση (τη ζητούσε το πρακτορείο). Έτσι βγάλαμε μία για το διάστημα που θα ήμασταν σε αυτές τις χώρες.
Το ταξίδι με το πρακτορείο ξεκινούσε στις 11 Φεβρουαρίου από το Σβάκοπμουντ, Κυριακή πρωί. Εμείς κλείσαμε εισιτήρια ώστε να φτάσουμε στην πρωτεύουσα της χώρας το μεσημέρι της 6ης Φεβρουαρίου. Θα βρισκόμασταν στο Σβάκοπμουντ το απόγευμα της Παρασκευής στις 9 Φεβρουαρίου. Έτσι θα βλέπαμε και την πόλη και θα παραδίδαμε το αυτοκίνητο εκεί. Ένα θέμα που υπήρχε ήταν ότι οδηγούν στην αριστερή μεριά των δρόμων και το αυτοκίνητο που νοίκιασα εκτός από το ότι δεν ήταν 4x4, όπως θα έπρεπε σε μία τέτοια χώρα, ήταν και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Θα έπρεπε να είναι ψηλό όχημα, διότι έχει πολλούς χωματόδρομους.
Αποδείχτηκε ότι αφού δεν ήταν τζιπ χάσαμε ορισμένα σημεία που θα τα βλέπαμε αν είχαμε ένα ψηλότερο όχημα. Όμως η τιμή ήταν διπλάσια από την τιμή ενός συμβατικού αυτοκινήτου, που έτσι κι αλλιώς ήταν αυξημένη. Το ότι λοιπόν νοικιάσαμε ένα χαμηλό αυτοκίνητο θα δούμε ότι μας πρόσθεσε κάποια προβλήματα στο ταξίδι, τα οποία ευτυχώς δεν είχαν κάποια σημαντική επίπτωση, εκτός από οικονομική.
Ένα άλλο θέμα ήταν η διαμονή μας στην περιοχή Sossusvlei. Επειδή εκεί ήταν ακριβά τα Λοτζ, αναγκαστήκαμε να έχουμε μαζί μας σκηνές για να πληρώσουμε λιγότερα χρήματα μένοντας σε αυτές. Αυτό δεν ήταν κάτι άσχημο, παρά μόνο στο ότι θα κουβαλούσαμε επιπλέον βάρος και όγκο. Εγώ είχα μια σκηνή, η οποία είχε βάρος τριών κιλών και την πήρα μαζί μου.
Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλαμε και τόσο πολύ να επισκεφθούμε τους καταρράκτες Βικτώρια, αφού εγώ με την Ντίνα τους είχαμε επισκεφθεί το 2008 και ο Γιάννης παλιότερα. Όταν όμως είχαμε πάει εμείς ήταν καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο και οι καταρράκτες δεν είχαν πολύ νερό. Τώρα όμως που πήγαμε τους είδαμε με αρκετό νερό και ήταν διαφορετικά. Δεν ξέρω αν κάποια άλλη φορά θα έχουν και περισσότερο. Σήμερα έχοντας πάει δύο φορές το έχουμε απολαύσει.
Ένα άλλο θέμα που υπήρχε πριν την έναρξη του ταξιδιού, ήταν οι πληρωμές στο πρακτορείο που θα μας έκανε το ταξίδι. Το πρόβλημα είναι ότι κάθε φορά που κατέθετα χρήματα η τράπεζα έπαιρνε και ένα αρκετά σημαντικό ποσόν για προμήθεια. Τέλος πάντων αυτό ήταν ένα οικονομικό θέμα το οποίο αύξησε το κόστος του ταξιδιού. Οι καταθέσεις έγιναν σε τρεις δόσεις: πρώτα ένα 10% για να κλείσουμε το ταξίδι, 2 μήνες πριν την έναρξη μας υποχρέωσε να δώσουμε άλλο ένα 40%, και ένα μήνα πριν φύγουμε το υπόλοιπο ποσόν και ολοκληρώθηκε η πληρωμή.
Τα αεροπορικά εισιτήρια τα είχα κλείσει με τις Αιθιοπικές αερογραμμές. Φεύγοντας από Αθήνα πηγαίναμε στο Βίντχοκ με μία στάση μονάχα στην Αντίς Αμπέμπα. Στην επιστροφή φεύγαμε από τους Καταρράκτες Βικτώρια και με μία στάση πάλι στην Αντίς Αμπέμπα φτάναμε στην Αθήνα. Καμία από αυτές τις δύο διαδρομές δεν ευοδώθηκε, αφού οι πτήσεις από Αντίς Αμπέμπα για Αθήνα και αντίστροφα δεν ξέρω γιατί δεν πραγματοποιήθηκαν. Έτσι φύγαμε από Αθήνα μέσω Ρώμης, αλλά αρκετά νωρίτερα από ό,τι εάν πηγαίναμε κατευθείαν στην Αντίς Αμπέμπα. Φύγαμε κανονικά στην αναχώρηση από τους Καταρράκτες Βικτώρια αλλά φτάσαμε στην Αθήνα 7 ώρες αργότερα από ό,τι θα φτάναμε, αφού πήγαμε μέσω Κωνσταντινούπολης. Αυτά όμως ήταν απλά και μόνο λίγη κούραση πρόσθεσαν, πρώτον στο ταξίδι και δεύτερον στην επικοινωνία μέχρι να τακτοποιηθούν οι αλλαγές των εισιτηρίων.
Για το πρακτορείο πριν φύγω δεν ήξερα και πάρα πολλά. Τα μάθαινα λίγα λίγα. Υπάρχει ένα διαμορφωμένο αυτοκίνητο που τελικά μοιάζει με λεωφορείο. Σύμφωνα με το πρακτορείο παίρνει το πολύ 20 άτομα. Έχει στο πίσω μέρος του οχήματος, αλλά μέσα στο όχημα, 25 κουτιά με διαστάσεις 80x30x35 εκατοστά, για να βάζουμε τα πράγματα μας. Οι διαστάσεις μας περιόριζαν και γι αυτό αναγκαστήκαμε να έχουμε πολλά μικρά μπαγκάζια, ώστε να χωράνε εκεί, αφού δεν χωράει ούτε μία μικρή βαλίτσα χειραποσκευή, που έχει μήκος 50 εκατοστά και πλάτος 40.
Θεωρητικά στο αυτοκίνητο αυτό θα είχαμε πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό. Όχι μέσα αλλά έξω από αυτό. Μάλιστα στο πρόγραμμα έγραφε ότι πρέπει να βοηθάμε σε όλα αυτά, κάτι το οποίο εμείς θεωρήσαμε απαράδεκτο και το κάναμε ελάχιστα. Αφού άλλωστε υπήρχαν κάποιοι ταξιδιώτες που το έκαναν με χαρά.
Οι δυνατότητες στον τρόπο διαμονής σου σε αυτό το ταξίδι ήταν δύο: είτε να κοιμηθείς όπως εμείς σε δωμάτιο στα λοτζ και να πληρώσεις 700€ παραπάνω για το ταξίδι ακριβώς που κάναμε εμείς, είτε να κοιμηθείς σε σκηνές δίπλα στο όχημα που μας μετέφερε. Οι σκηνές ήταν του πρακτορείου. Εμείς προτιμήσαμε να δώσουμε τα παραπάνω χρήματα στα ξενοδοχεία γιατί δεν ξέραμε πώς θα ήταν η κατάσταση με τις σκηνές και κυρίως ίσως να μην είχαμε χώρους για να κινηθούμε όλο το βράδυ. Ίσως να ήμασταν αναγκασμένοι να μέναμε εκεί. Ή τα μεσημέρια μέσα στη ζέστη. Κάπως έτσι ήταν στην πραγματικότητα και γι αυτό καλά κάναμε και πήγαμε σε διαμονή όπως την λέει το πρακτορείο accommodated. Αργότερα κατά την περιγραφή που θα κάνω θα πω λεπτομέρειες για όλα αυτά τα θέματα
Η Ναμίμπια θεωρείται από τις πιο πολιτισμένες χώρες της Αφρικής, γι αυτό και είχαμε εμπιστοσύνη στο να νοικιάσουμε αυτοκίνητο και πέντε μέρες να κινηθούμε μόνοι μας. Πράγματι έτσι είναι, αλλά νομίζω ότι και η Μποτσουάνα, όπως και η Ζιμπάμπουε, δεν υστερούν πολύ σε σχέση με τη Ναμίμπια.