travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.839
- Likes
- 15.736
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτη μέρα στο Βίντχοκ.
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 1
- Από το Windhoek στο Sossusvlei. 2
- Επίσκεψη στο Sossusvlei
- Επιστροφή από το Sossusvlei. Sesriem Canyon.
- Οδικώς στο Swakopmund.
- Βόλτες στο Σβάκοπμουντ.
- Πρώτη μέρα με το πρακτορείο
- Στο πάρκο Ετόσα.
- Σαφάρι στο πάρκο Ετόσα.
- Πάρκο Ετόσα, αλλαγή λοτζ.
- Ταξίδι δίπλα στον ποταμό Okavango.
- Βόλτες στο ποτάμι και άφιξη στη Μποτσουάνα.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αεροπλάνο.
- Στο Δέλτα του Οκαβάνγκο, με αυτοκίνητο. Πρώτη μέρα.
- Ολοήμερο σαφάρι στο Δέλτα του Οκαβάνγκο. Δεύτερη μέρα.
- Λίγο σαφάρι ακόμα και άφιξη στη Νάτα.
- Nata salt pans.
- Βόλτα στον ποταμό Chobe
- Στους Καταρράκτες Βικτώρια.
- Επίσκεψη στους καταρράκτες.
- Η επιστροφή.
- Βίντεο
Πρώτη μέρα με το πρακτορείο
Κάνω πολλές αναφορές στο πρακτορείο Νόμαντς, που χρησιμοποιήσαμε στο ταξίδι των επόμενων ημερών, γιατί μπορεί κάποιοι στο φόρουμ να το χρησιμοποιήσουν στο μέλλον. Εγώ τους βρήκα από παρόμοιες αναφορές εδώ από ταξιδιώτες που το χρησιμοποίησαν, και σαφώς ήταν χρήσιμο για μας. Είδα για τους Nomads στις ιστορίες των @KIKI και @jajo Η αλήθεια είναι πως δεν είχαν αναλυτικές πληροφορίες για το ταξίδι, σε σχέση με τις συνθήκες στο όχημα. Έτσι εγώ εδώ λέω περισσότερα και όποιος θέλει ας με ρωτήσει για θέματα του πρακτορείου. Χωρίς να είναι πανάκια, είναι μια καλή περίπτωση για προσέγγιση στις πιο πολιτισμένες χώρες της Αφρικανικής Ηπείρου. Δυστυχώς δεν πάνε σε πιο «δύσκολες» χώρες. Συνεχίζουμε.
Ξημέρωσε η Κυριακή και πολύ νωρίς ετοιμαστήκαμε για να κατέβουμε στο πρωινό. Αν και σύμφωνα με το πρόγραμμα η αναχώρηση ήταν στις 7:00, άλλαξε η ώρα και έγινε 8:00. Στις επτά πήγαμε να πάρουμε το πρωινό στο χώρο του ξενοδοχείου που μέναμε κι εμείς αλλά και όλοι οι Νόμαντς. Εκεί ήταν σχεδόν όλοι οι συνταξιδιώτες μας και επιτέλους τους γνωρίσαμε. Είχε πλάκα που ήταν τα γενέθλια του αρχηγού της εκδρομής του Μalinga ο οποίος το γιόρτασε και του κάνανε τα γενέθλια, ας πούμε, με ένα γλυκό και με το τραγουδάκι που λένε σε αυτές τις περιπτώσεις. Δε μιλήσαμε με πολλούς από το γκρουπ αλλά περιμέναμε ότι αυτό θα γίνει της επόμενες ώρες και μέρες.
Κάπου στις 8:00 είχαμε φορτώσει τα πράγματα στο αυτοκίνητο και τα είχαμε βάλει στα ειδικά κουτιά που υπάρχουν στο πίσω μέρος. Τα δικά μας στριμώχτηκαν λίγο γιατί είχαμε κάπως αρκετά και υπήρχε ένα θέμα γιατί δεν μας είχαν δώσει καλά κουτιά. Ήταν το ένα πολύ χαμηλά και ακριβώς στην είσοδο του λεωφορείου. Ήταν ό,τι χειρότερο. Το άλλο ήταν πολύ ψηλά, και αυτό στην είσοδο. Ευτυχώς τις επόμενες μέρες τα αλλάξαμε αφού αρκετά ήταν κενά λόγω του ότι δεν είχε τόσο κόσμο όσο τα κουτιά.
Τα άτομα που ήταν στο γκρουπ αυτή τη μέρα που ξεκινήσαμε από το Σβάκοπμουντ ήταν 18. Από αυτή την πόλη ξεκινήσαμε εμείς οι τρεις και ο ολλανδός ο Τιμ, ο οποίος ήταν ένας νεαρός που δούλευε διαδικτυακά και έτσι μπορούσε και ταξίδευε. Από ό,τι μας είπε είχε μείνει αρκετές εβδομάδες στη Νότια Αφρική δουλεύοντας και κάνοντας διακοπές. Τώρα συνέχιζε μαζί μας μέχρι τους Καταρράκτες Βικτώρια. Το λεωφορείο είχε αρκετές θέσεις για τα 18 άτομα. Συγκεκριμένα είχε γύρω στις 25 αλλά το maximum των ταξιδιωτών, σύμφωνα με το πρόγραμμα ήταν 20.
Φεύγοντας από την πόλη πήραμε ένα δρόμο προς το βορρά. Στα αριστερά, δυτικά δηλαδή, είχαμε την θάλασσα, τον νότιο Ατλαντικό ωκεανό, και δεξιά μας είχαμε την έρημο. Δεν αργήσαμε να φτάσουμε σε αυτό που ονομάζεται Skeleton Coast. Βέβαια εμείς περιμέναμε να δούμε αρκετά ναυαγισμένα πλοία να κείτονται είτε στην παραλία είτε λίγο μέσα στη θάλασσα, αλλά είδαμε μονάχα ένα. Δεν είδαμε ποτέ κανένα άλλο. Εντάξει, και αυτό κάτι ήταν, αλλά δεν μπορείς να πεις ότι έκανες βόλτα σε αυτή την ακτή και είδες ναυαγισμένα πλοία όταν έχεις δει μονάχα ένα. Η ακτή έτσι κι αλλιώς εκτείνεται βόρεια σε πολλά χιλιόμετρα.
Εκεί είδαμε μερικούς ντόπιους να ψαρεύουν από την ακτή με καλάμια. Ίσως επειδή έχει πρόσβαση με το αυτοκίνητο η παραλία. Η θάλασσα σίγουρα δε φαινόταν καθαρή, όπως και πουθενά όσο είδαμε, δηλαδή στο Σβάκοπμουντ. Αν και μερικοί έκαναν στην πόλη μπάνιο, εγώ προσωπικά δύσκολα θα έκανα ποτέ. Μπορεί βέβαια εκεί που ήμασταν να μην είχε κάποιους οικισμούς αλλά για κάποιο λόγο η θάλασσα φαινόταν μουντή και όχι γαλάζια. Ίσως έφταιγαν τα φύκια που είχε. Αφού μείναμε μισή ώρα, θαυμάσαμε και ένα δήθεν ανθρώπινο σκελετό που είχαν στήσει πάνω στην άμμο για να μας θυμίζει την ονομασία της ακτής.
Συνεχίσαμε και προχωρήσαμε μέχρι να φτάσουμε στο σημείο που ήταν μία αποικία από φώκιες. Έχει το όνομα Seal Colony στο Cape Cross. Εκεί αφού το πρακτορείο πλήρωσε μία είσοδο, δεν ξέρω το ποσόν, εμείς προχωρήσαμε βλέποντας χιλιάδες φώκιες στην ακτή. Άλλες από αυτές ήταν μέσα στο νερό, αλλά πολύ περισσότερες, μάλλον, ήταν απ’ έξω. Έφταναν μέχρι εκεί που περπατούσαμε. Είχε μία ξύλινη εξέδρα η οποία χρησίμευε για να μην μπαίνουν στα πόδια σου οι φώκιες, αφού δεν ανέβαιναν μέχρι αυτήν τα ζώα. Η επίσκεψη στην αποικία με τις φώκιες μπορώ να πω ότι είχε πολύ ενδιαφέρον, γιατί τόσο πολλές δεν έχω δει ποτέ και πουθενά. Αλλά μέχρι εκεί. Το καλό ήταν ότι έβλεπες φώκιες από πολύ μεγάλες και μεγάλης ηλικίας μέχρι μωρά. Μείναμε όσο θέλαμε. Για να πω την αλήθεια δεν ήθελα να μείνω περισσότερο γιατί μύριζαν κιόλας αυτά τα ζώα και πήραμε το δρόμο για την περιοχή που θέλαμε να πάμε. Όμως σε ένα τράνταγμα της βιντεοκάμεράς μας, εκείνη έπαθε μπλακ άουτ και έκτοτε χρησιμοποιούσαμε για βίντεο τα κινητά μας. Την επισκευάσαμε όταν επιστρέψαμε στην Ελλάδα.
Κάποια στιγμή σταματήσαμε για να φάμε το υποτιθέμενο μεσημεριανό, αφού σύμφωνα με το πρακτορείο πρωί, μεσημέρι και βράδυ είχαμε τα αντίστοιχα γεύματα. Πήγα να δω τι μπορώ να φάω αλλά δυστυχώς ήταν κάποια κομμάτια από ψωμί του τοστ στα οποία το μόνο που μπορούσες να κάνεις είναι να βάλεις λιωμένο βούτυρο ή λιωμένο τυρί από τη ζέστη. Έφαγα ένα με τα βρώμικα χέρια μου αλλά δεν συνέχισα. Τελικά τα περισσότερα μεσημέρια απείχα από το φαγητό το οποίο μερικές φορές όμως ήταν κανονικό και όχι τοστ. Αλλά τις πιο πολλές φορές που ήμασταν σε μετακίνηση ήτανε σκέτα σάντουιτς με ένα φρούτο.
Λίγο μετά το μεσημέρι φτάσαμε στην πόλη που θα μέναμε και ονομάζεται Khorixas. Όμως δεν σταματήσαμε αλλά συνεχίσαμε την πορεία μας μέσα στην τρομερή ζέστη για να πάμε να δούμε ένα απολιθωμένο δάσος: Petrified Forest στην Kunene Region. Εκεί μέσα στη ζέστη και έχοντας ένα τοπικό ξεναγό είδαμε τα πεσμένα απολιθωμένα δέντρα μερικά από τα οποία ήταν τεράστια. Είχαν απολιθωθεί εκατομμύρια χρόνια πριν. Είχε ενδιαφέρον αλλά ήταν πολύ κουραστικό μέσα στη ζέστη να κάθεσαι να ακούς τον ξεναγό αυτό να σου μιλάει για τα λουλούδια και για τα διάφορα μικρά δέντρα που ήταν εκεί. Μερικοί βέβαια από το group ενδιαφέρονταν και δεν μπορείς να πεις ότι δεν έπρεπε να τα πει. Εμένα όμως δεν με ενδιέφεραν οι λεπτομέρειες αυτές. Όταν κάνεις ξενάγηση τα έχεις αυτά.
Το ζήτημα είναι ότι στο αυτοκίνητο που μας μεταφέρει δεν έχει κρύο νερό. Έχει κάποιο ψυγείο βέβαια με πάγο, αλλά δεν προλαβαίνεις να βάζεις το νερό γιατί μετά θέλεις να το πιεις και έτσι δεν προλαβαίνει να κρυώσει πολύ. Εκτός αν βάλεις πολλά μπουκάλια. Οι περισσότεροι αυτό έκαναν. Στο πίσω μέρος που ήταν το ψυγείο είχε και κάποια φίλτρα τα οποία έβγαζαν καθαρό νερό. Βάζουν νερό σε ένα μεγάλο ντεπόζιτο στα lodge στα οποία μέναμε και είναι σχεδόν πάντα γεμάτο. Έτσι είχαμε να πιούμε τουλάχιστον νερό, έστω και ζεστό ή να το βάλουμε στο ψυγείο.
Επιστρέψαμε στην πόλη Khorixas, όπου μείναμε λίγο έξω από την πόλη σε ένα lodge Εκεί τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια μας, ανάψαμε το air condition για να δροσιστούμε και λίγο αργότερα, λίγο πριν βραδιάσει βασικά, πήγαμε για να φάμε το βραδινό. Στο group υπήρχαν και κάποιοι χορτοφάγοι για τους οποίους έφτιαχνε κάποιο ιδιαίτερο βραστό λαχανικό και μπορούσαν να φάνε και τον πουρέ. Τέλος πάντων δεν κατάλαβα ποτέ ποιοι ήταν αυτοί οι χορτοφάγοι.
Εκεί έγινε και το εκπληκτικό: ο καθένας έπλενε με κάποιο πολύ μέτριο τρόπο το δικό του πιάτο και μαχαιροπίρουνο. Δηλαδή υπήρχε μία λεκάνη που είχε σαπουνάδα. Εκεί το ξεπλένεις με ένα σφουγγάρι και μετά το βάζεις σε μία άλλη λεκάνη που έχει νερό χωρίς σαπούνι. Και μετά ένας τρίτος κάθεται και τα σκουπίζει με ένα πανί όλα αυτά και τα βάζει σε μία στεγνωτήρα να τελειώσει το στέγνωμα για να τοποθετηθούνε στη θέση τους. Υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι ασχολούνται πάρα πολύ με αυτά τα πράγματα. Δηλαδή βοηθάνε πολύ. Εγώ δεν το έκανα. Πάντα έκανα το δικό μου πιάτο και τις επόμενες μέρες μάλιστα είχα ένα δικό μου προσωπικό πιάτο αγοράσει και τελείωσε το θέμα πλύσιμο. Απλά μπορεί να βοηθούσα στο να βγάλουμε τις καρέκλες από το αυτοκίνητο είτε να τις επαναφέρουμε. Έκανα λίγες τέτοιες δουλειές αλλά όχι σχετικές με πλύσιμο. Εννοείται ότι τα τρία άτομα προσωπικό του αυτοκινήτου θα μπορούσαν να φέρουν εις πέρας όλες αυτές τις δουλειές, αλλά για κάποιο λόγο το πρόγραμμα έλεγε ότι πρέπει να βοηθάμε σε όλα αυτά.
Μετά πήγαμε λίγο στο δωμάτιο μας για να δροσιστούμε αλλά ξαφνικά σταμάτησε να δουλεύει το ηλεκτρικό σύστημα όλου του λοτζ. Μέχρι την άλλη μέρα το πρωί που φύγαμε κανείς δεν είδε ούτε φως ούτε κάτι ηλεκτρικό να δουλεύει. Είχαν φαίνεται βάλει όλοι μαζί τα air condition τα μηχανήματα έπαθαν κάηκαν. Έτσι το βράδυ κοιμηθήκαμε μέσα στη ζέστη. Αλλά το κακό ήταν ότι δεν μπορούσαμε να ανοίξουμε κάποιο παράθυρο ή πόρτα, γιατί δεν υπήρχαν σήτες. Όσοι το έκαναν για να κοιμηθούν λίγο δροσερά, γέμισαν με κουνούπια τα δωμάτια. Εμείς ευτυχώς δεν είχαμε τόση ζέστη γιατί είχε προλάβει να δροσιστεί λίγο το δωμάτιο και έτσι κράτησε λίγη δροσιά αρκετή ώρα. Το βράδυ δε έκανε τόση ζέστη, οπότε μπορώ να πω ότι κοιμήθηκα σχετικά καλά. Οι υπόλοιποι από το group είχαν μεγάλο πρόβλημα, αλλά δεν είδα κανέναν να διαμαρτύρεται.
Την πρώτη μέρα δεν καταφέραμε να έχουμε ιδιαίτερες επαφές με τους υπόλοιπους από το group. Εκείνοι επειδή είχαν ήδη περάσει 8 μέρες όλοι μαζί, φεύγοντας από το Cape Town, είχαν κάνει τις παρέες τους και δεν είχαν ανάγκη να κάνουν παρέα με τους νεοφερμένους. Μόνο ο ολλανδός ο Τιμ, λόγω ηλικίας, έχει μπει στις παρέες των νέων ανθρώπων. Δεν ισχυρίζομαι ότι μας συμπεριφέρονταν άσχημα, όμως ελάχιστοι ήταν αυτοί που έδειχναν κάποια ζεστασιά απέναντί μας. Ούτε τους ενδιάφερε να μας βοηθήσουν να προσαρμοστούμε στο γκρουπ. Βέβαια εμείς ήμασταν τρία άτομα και είχαμε τη δική μας παρέα. Δεν είχαμε και ανάγκη. Κάπως έτσι πήγε άλλωστε όλο το ταξίδι, αν και κάναμε κάποιους παρέα .
Το γκρουπ είχε κυρίως γυναίκες, δηλαδή από τα 18 άτομα που ήμασταν, γιατί αργότερα μειωθήκαμε αφού άλλοι έρχονταν και άλλοι έφευγαν, νομίζω πρέπει να ήταν τα 11 ή τα 12 γυναίκες και 5-6 άνδρες. Συνήθως έτσι συμβαίνει σε ταξίδια: οι πιο πολλές είναι γυναίκες. Οι άντρες είτε επειδή δουλεύουν, είτε επειδή είναι φοβητσιάρηδες, δεν τολμούν να κάνουν όσο γυναίκες, τέτοια μακρινά ταξίδια. Προτιμούν να πάρουν το δικό τους αυτοκίνητο και να πάνε όπου μπορούν με αυτό.
Η διαδρομή της ημέρας:
Κάνω πολλές αναφορές στο πρακτορείο Νόμαντς, που χρησιμοποιήσαμε στο ταξίδι των επόμενων ημερών, γιατί μπορεί κάποιοι στο φόρουμ να το χρησιμοποιήσουν στο μέλλον. Εγώ τους βρήκα από παρόμοιες αναφορές εδώ από ταξιδιώτες που το χρησιμοποίησαν, και σαφώς ήταν χρήσιμο για μας. Είδα για τους Nomads στις ιστορίες των @KIKI και @jajo Η αλήθεια είναι πως δεν είχαν αναλυτικές πληροφορίες για το ταξίδι, σε σχέση με τις συνθήκες στο όχημα. Έτσι εγώ εδώ λέω περισσότερα και όποιος θέλει ας με ρωτήσει για θέματα του πρακτορείου. Χωρίς να είναι πανάκια, είναι μια καλή περίπτωση για προσέγγιση στις πιο πολιτισμένες χώρες της Αφρικανικής Ηπείρου. Δυστυχώς δεν πάνε σε πιο «δύσκολες» χώρες. Συνεχίζουμε.
Ξημέρωσε η Κυριακή και πολύ νωρίς ετοιμαστήκαμε για να κατέβουμε στο πρωινό. Αν και σύμφωνα με το πρόγραμμα η αναχώρηση ήταν στις 7:00, άλλαξε η ώρα και έγινε 8:00. Στις επτά πήγαμε να πάρουμε το πρωινό στο χώρο του ξενοδοχείου που μέναμε κι εμείς αλλά και όλοι οι Νόμαντς. Εκεί ήταν σχεδόν όλοι οι συνταξιδιώτες μας και επιτέλους τους γνωρίσαμε. Είχε πλάκα που ήταν τα γενέθλια του αρχηγού της εκδρομής του Μalinga ο οποίος το γιόρτασε και του κάνανε τα γενέθλια, ας πούμε, με ένα γλυκό και με το τραγουδάκι που λένε σε αυτές τις περιπτώσεις. Δε μιλήσαμε με πολλούς από το γκρουπ αλλά περιμέναμε ότι αυτό θα γίνει της επόμενες ώρες και μέρες.
Κάπου στις 8:00 είχαμε φορτώσει τα πράγματα στο αυτοκίνητο και τα είχαμε βάλει στα ειδικά κουτιά που υπάρχουν στο πίσω μέρος. Τα δικά μας στριμώχτηκαν λίγο γιατί είχαμε κάπως αρκετά και υπήρχε ένα θέμα γιατί δεν μας είχαν δώσει καλά κουτιά. Ήταν το ένα πολύ χαμηλά και ακριβώς στην είσοδο του λεωφορείου. Ήταν ό,τι χειρότερο. Το άλλο ήταν πολύ ψηλά, και αυτό στην είσοδο. Ευτυχώς τις επόμενες μέρες τα αλλάξαμε αφού αρκετά ήταν κενά λόγω του ότι δεν είχε τόσο κόσμο όσο τα κουτιά.
Τα άτομα που ήταν στο γκρουπ αυτή τη μέρα που ξεκινήσαμε από το Σβάκοπμουντ ήταν 18. Από αυτή την πόλη ξεκινήσαμε εμείς οι τρεις και ο ολλανδός ο Τιμ, ο οποίος ήταν ένας νεαρός που δούλευε διαδικτυακά και έτσι μπορούσε και ταξίδευε. Από ό,τι μας είπε είχε μείνει αρκετές εβδομάδες στη Νότια Αφρική δουλεύοντας και κάνοντας διακοπές. Τώρα συνέχιζε μαζί μας μέχρι τους Καταρράκτες Βικτώρια. Το λεωφορείο είχε αρκετές θέσεις για τα 18 άτομα. Συγκεκριμένα είχε γύρω στις 25 αλλά το maximum των ταξιδιωτών, σύμφωνα με το πρόγραμμα ήταν 20.
Φεύγοντας από την πόλη πήραμε ένα δρόμο προς το βορρά. Στα αριστερά, δυτικά δηλαδή, είχαμε την θάλασσα, τον νότιο Ατλαντικό ωκεανό, και δεξιά μας είχαμε την έρημο. Δεν αργήσαμε να φτάσουμε σε αυτό που ονομάζεται Skeleton Coast. Βέβαια εμείς περιμέναμε να δούμε αρκετά ναυαγισμένα πλοία να κείτονται είτε στην παραλία είτε λίγο μέσα στη θάλασσα, αλλά είδαμε μονάχα ένα. Δεν είδαμε ποτέ κανένα άλλο. Εντάξει, και αυτό κάτι ήταν, αλλά δεν μπορείς να πεις ότι έκανες βόλτα σε αυτή την ακτή και είδες ναυαγισμένα πλοία όταν έχεις δει μονάχα ένα. Η ακτή έτσι κι αλλιώς εκτείνεται βόρεια σε πολλά χιλιόμετρα.
Εκεί είδαμε μερικούς ντόπιους να ψαρεύουν από την ακτή με καλάμια. Ίσως επειδή έχει πρόσβαση με το αυτοκίνητο η παραλία. Η θάλασσα σίγουρα δε φαινόταν καθαρή, όπως και πουθενά όσο είδαμε, δηλαδή στο Σβάκοπμουντ. Αν και μερικοί έκαναν στην πόλη μπάνιο, εγώ προσωπικά δύσκολα θα έκανα ποτέ. Μπορεί βέβαια εκεί που ήμασταν να μην είχε κάποιους οικισμούς αλλά για κάποιο λόγο η θάλασσα φαινόταν μουντή και όχι γαλάζια. Ίσως έφταιγαν τα φύκια που είχε. Αφού μείναμε μισή ώρα, θαυμάσαμε και ένα δήθεν ανθρώπινο σκελετό που είχαν στήσει πάνω στην άμμο για να μας θυμίζει την ονομασία της ακτής.
Συνεχίσαμε και προχωρήσαμε μέχρι να φτάσουμε στο σημείο που ήταν μία αποικία από φώκιες. Έχει το όνομα Seal Colony στο Cape Cross. Εκεί αφού το πρακτορείο πλήρωσε μία είσοδο, δεν ξέρω το ποσόν, εμείς προχωρήσαμε βλέποντας χιλιάδες φώκιες στην ακτή. Άλλες από αυτές ήταν μέσα στο νερό, αλλά πολύ περισσότερες, μάλλον, ήταν απ’ έξω. Έφταναν μέχρι εκεί που περπατούσαμε. Είχε μία ξύλινη εξέδρα η οποία χρησίμευε για να μην μπαίνουν στα πόδια σου οι φώκιες, αφού δεν ανέβαιναν μέχρι αυτήν τα ζώα. Η επίσκεψη στην αποικία με τις φώκιες μπορώ να πω ότι είχε πολύ ενδιαφέρον, γιατί τόσο πολλές δεν έχω δει ποτέ και πουθενά. Αλλά μέχρι εκεί. Το καλό ήταν ότι έβλεπες φώκιες από πολύ μεγάλες και μεγάλης ηλικίας μέχρι μωρά. Μείναμε όσο θέλαμε. Για να πω την αλήθεια δεν ήθελα να μείνω περισσότερο γιατί μύριζαν κιόλας αυτά τα ζώα και πήραμε το δρόμο για την περιοχή που θέλαμε να πάμε. Όμως σε ένα τράνταγμα της βιντεοκάμεράς μας, εκείνη έπαθε μπλακ άουτ και έκτοτε χρησιμοποιούσαμε για βίντεο τα κινητά μας. Την επισκευάσαμε όταν επιστρέψαμε στην Ελλάδα.
Κάποια στιγμή σταματήσαμε για να φάμε το υποτιθέμενο μεσημεριανό, αφού σύμφωνα με το πρακτορείο πρωί, μεσημέρι και βράδυ είχαμε τα αντίστοιχα γεύματα. Πήγα να δω τι μπορώ να φάω αλλά δυστυχώς ήταν κάποια κομμάτια από ψωμί του τοστ στα οποία το μόνο που μπορούσες να κάνεις είναι να βάλεις λιωμένο βούτυρο ή λιωμένο τυρί από τη ζέστη. Έφαγα ένα με τα βρώμικα χέρια μου αλλά δεν συνέχισα. Τελικά τα περισσότερα μεσημέρια απείχα από το φαγητό το οποίο μερικές φορές όμως ήταν κανονικό και όχι τοστ. Αλλά τις πιο πολλές φορές που ήμασταν σε μετακίνηση ήτανε σκέτα σάντουιτς με ένα φρούτο.
Λίγο μετά το μεσημέρι φτάσαμε στην πόλη που θα μέναμε και ονομάζεται Khorixas. Όμως δεν σταματήσαμε αλλά συνεχίσαμε την πορεία μας μέσα στην τρομερή ζέστη για να πάμε να δούμε ένα απολιθωμένο δάσος: Petrified Forest στην Kunene Region. Εκεί μέσα στη ζέστη και έχοντας ένα τοπικό ξεναγό είδαμε τα πεσμένα απολιθωμένα δέντρα μερικά από τα οποία ήταν τεράστια. Είχαν απολιθωθεί εκατομμύρια χρόνια πριν. Είχε ενδιαφέρον αλλά ήταν πολύ κουραστικό μέσα στη ζέστη να κάθεσαι να ακούς τον ξεναγό αυτό να σου μιλάει για τα λουλούδια και για τα διάφορα μικρά δέντρα που ήταν εκεί. Μερικοί βέβαια από το group ενδιαφέρονταν και δεν μπορείς να πεις ότι δεν έπρεπε να τα πει. Εμένα όμως δεν με ενδιέφεραν οι λεπτομέρειες αυτές. Όταν κάνεις ξενάγηση τα έχεις αυτά.
Το ζήτημα είναι ότι στο αυτοκίνητο που μας μεταφέρει δεν έχει κρύο νερό. Έχει κάποιο ψυγείο βέβαια με πάγο, αλλά δεν προλαβαίνεις να βάζεις το νερό γιατί μετά θέλεις να το πιεις και έτσι δεν προλαβαίνει να κρυώσει πολύ. Εκτός αν βάλεις πολλά μπουκάλια. Οι περισσότεροι αυτό έκαναν. Στο πίσω μέρος που ήταν το ψυγείο είχε και κάποια φίλτρα τα οποία έβγαζαν καθαρό νερό. Βάζουν νερό σε ένα μεγάλο ντεπόζιτο στα lodge στα οποία μέναμε και είναι σχεδόν πάντα γεμάτο. Έτσι είχαμε να πιούμε τουλάχιστον νερό, έστω και ζεστό ή να το βάλουμε στο ψυγείο.
Επιστρέψαμε στην πόλη Khorixas, όπου μείναμε λίγο έξω από την πόλη σε ένα lodge Εκεί τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια μας, ανάψαμε το air condition για να δροσιστούμε και λίγο αργότερα, λίγο πριν βραδιάσει βασικά, πήγαμε για να φάμε το βραδινό. Στο group υπήρχαν και κάποιοι χορτοφάγοι για τους οποίους έφτιαχνε κάποιο ιδιαίτερο βραστό λαχανικό και μπορούσαν να φάνε και τον πουρέ. Τέλος πάντων δεν κατάλαβα ποτέ ποιοι ήταν αυτοί οι χορτοφάγοι.
Εκεί έγινε και το εκπληκτικό: ο καθένας έπλενε με κάποιο πολύ μέτριο τρόπο το δικό του πιάτο και μαχαιροπίρουνο. Δηλαδή υπήρχε μία λεκάνη που είχε σαπουνάδα. Εκεί το ξεπλένεις με ένα σφουγγάρι και μετά το βάζεις σε μία άλλη λεκάνη που έχει νερό χωρίς σαπούνι. Και μετά ένας τρίτος κάθεται και τα σκουπίζει με ένα πανί όλα αυτά και τα βάζει σε μία στεγνωτήρα να τελειώσει το στέγνωμα για να τοποθετηθούνε στη θέση τους. Υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι ασχολούνται πάρα πολύ με αυτά τα πράγματα. Δηλαδή βοηθάνε πολύ. Εγώ δεν το έκανα. Πάντα έκανα το δικό μου πιάτο και τις επόμενες μέρες μάλιστα είχα ένα δικό μου προσωπικό πιάτο αγοράσει και τελείωσε το θέμα πλύσιμο. Απλά μπορεί να βοηθούσα στο να βγάλουμε τις καρέκλες από το αυτοκίνητο είτε να τις επαναφέρουμε. Έκανα λίγες τέτοιες δουλειές αλλά όχι σχετικές με πλύσιμο. Εννοείται ότι τα τρία άτομα προσωπικό του αυτοκινήτου θα μπορούσαν να φέρουν εις πέρας όλες αυτές τις δουλειές, αλλά για κάποιο λόγο το πρόγραμμα έλεγε ότι πρέπει να βοηθάμε σε όλα αυτά.
Μετά πήγαμε λίγο στο δωμάτιο μας για να δροσιστούμε αλλά ξαφνικά σταμάτησε να δουλεύει το ηλεκτρικό σύστημα όλου του λοτζ. Μέχρι την άλλη μέρα το πρωί που φύγαμε κανείς δεν είδε ούτε φως ούτε κάτι ηλεκτρικό να δουλεύει. Είχαν φαίνεται βάλει όλοι μαζί τα air condition τα μηχανήματα έπαθαν κάηκαν. Έτσι το βράδυ κοιμηθήκαμε μέσα στη ζέστη. Αλλά το κακό ήταν ότι δεν μπορούσαμε να ανοίξουμε κάποιο παράθυρο ή πόρτα, γιατί δεν υπήρχαν σήτες. Όσοι το έκαναν για να κοιμηθούν λίγο δροσερά, γέμισαν με κουνούπια τα δωμάτια. Εμείς ευτυχώς δεν είχαμε τόση ζέστη γιατί είχε προλάβει να δροσιστεί λίγο το δωμάτιο και έτσι κράτησε λίγη δροσιά αρκετή ώρα. Το βράδυ δε έκανε τόση ζέστη, οπότε μπορώ να πω ότι κοιμήθηκα σχετικά καλά. Οι υπόλοιποι από το group είχαν μεγάλο πρόβλημα, αλλά δεν είδα κανέναν να διαμαρτύρεται.
Την πρώτη μέρα δεν καταφέραμε να έχουμε ιδιαίτερες επαφές με τους υπόλοιπους από το group. Εκείνοι επειδή είχαν ήδη περάσει 8 μέρες όλοι μαζί, φεύγοντας από το Cape Town, είχαν κάνει τις παρέες τους και δεν είχαν ανάγκη να κάνουν παρέα με τους νεοφερμένους. Μόνο ο ολλανδός ο Τιμ, λόγω ηλικίας, έχει μπει στις παρέες των νέων ανθρώπων. Δεν ισχυρίζομαι ότι μας συμπεριφέρονταν άσχημα, όμως ελάχιστοι ήταν αυτοί που έδειχναν κάποια ζεστασιά απέναντί μας. Ούτε τους ενδιάφερε να μας βοηθήσουν να προσαρμοστούμε στο γκρουπ. Βέβαια εμείς ήμασταν τρία άτομα και είχαμε τη δική μας παρέα. Δεν είχαμε και ανάγκη. Κάπως έτσι πήγε άλλωστε όλο το ταξίδι, αν και κάναμε κάποιους παρέα .
Το γκρουπ είχε κυρίως γυναίκες, δηλαδή από τα 18 άτομα που ήμασταν, γιατί αργότερα μειωθήκαμε αφού άλλοι έρχονταν και άλλοι έφευγαν, νομίζω πρέπει να ήταν τα 11 ή τα 12 γυναίκες και 5-6 άνδρες. Συνήθως έτσι συμβαίνει σε ταξίδια: οι πιο πολλές είναι γυναίκες. Οι άντρες είτε επειδή δουλεύουν, είτε επειδή είναι φοβητσιάρηδες, δεν τολμούν να κάνουν όσο γυναίκες, τέτοια μακρινά ταξίδια. Προτιμούν να πάρουν το δικό τους αυτοκίνητο και να πάνε όπου μπορούν με αυτό.
Η διαδρομή της ημέρας: