taver
Member
- Μηνύματα
- 12.612
- Likes
- 29.891
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 10: Η πύλη της κολάσεως
Η τελευταία στάση της ημέρας, το μέρος που θα κατασκηνώσουμε το βράδυ, είναι μια από τα ίδια. Αλλά στον υπερθετικό. Δεν έχει όνομα, αν και πολλοί χρησιμοποιούν το Darvaza, που είναι το όνομα του κοντινότερου χωριού. Έχει όμως παρατσούκλι. Γιατί δεν είναι τυχαίο που σ’ αυτή την τρύπα έχει δοθεί το προσωνύμιο «πύλη της κολάσεως». Εδώ δεν υπάρχει μια μικρή φλόγα μόνο, εδώ οι φλόγες ξεπηδάνε από παντού.
Είναι λίγο εκτός δρόμου, οπότε θα πρέπει να κάνουμε 5-6 χιλιόμετρα off-road. Δυστυχώς, δεν είχαμε τα αυτοκίνητα που σχεδιάζει ο Πρόεδρος, οπότε φάγαμε αρκετό ταρακούνημα:
Εργοστάσιο ή εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων στο Τουρκμενιστάν φυσικά δεν υπάρχει.
Μια φορά κι έναν καιρό, το μακρινό πια 1971, κάτι σοβιετικοί μηχανικοί ψάχνανε την έρημο για σημεία απ’ όπου θα μπορούσαν να αντλήσουν φυσικούς πόρους (δηλαδή πετρέλαιο, αυτό τους ένοιαζε τότε, για το φυσικό αέριο αδιαφορούσαν). Οι έρευνές τους τους οδήγησαν εδώ, και έστησαν ένα γεωτρύπανο για να δουν τι θα έβγαζαν. Μόνο που η διάτρηση χτύπησε σε ένα θύλακα αερίου, που εκτονώθηκε απότομα δημιουργώντας μια τρύπα στο έδαφος, από την οποία έβγαινε φυσικό αέριο. Το τελευταίο είναι δηλητηριώδες, οπότε οι σοβιετικοί μηχανικοί βρήκαν αμέσως τη λύση: Του έβαλαν φωτιά, για να καεί και να πάψει να είναι επικίνδυνο. Ε, η φωτιά αυτή καίει ακόμα σήμερα, αν και κάπως λίγο πιο μετριασμένη, απ΄ ότι μας λένε.
Μόνο ένας άνθρωπος έχει καταφέρει να κατέβει στον κρατήρα (και να επιστρέψει ζωντανός), ένας Καναδός (Ελληνικής καταγωγής υποθέτω), ο George Kourounis. Η προσπάθειά του έχει καταγραφεί σε ένα ντοκιμαντέρ του National Geographic με τίτλο «Die Trying». Μετά από μια επίσκεψη του προέδρου επί τόπου, αποφάσισαν και έβαλαν ένα πρόχειρο φράχτη τριγύρω, για να προστατεύονται οι επισκέπτες.
Ο Πρόεδρος δεν αρέσκεται καθόλου που τόσο φυσικό αέριο που θα μπορούσε να πουλήσει χάνεται σε μια φωτιά, αλλά δεν κατάφερε να κάνει τίποτα, οπότε τελικώς το αποδέχτηκε. Παράλληλα, σταδιακά ο κρατήρας εξελίχθηκε στο Νο.1 τουριστικό αξιοθέατο της χώρας, με μεγάλο μέρος από τους λιγοστούς επισκέπτες της χώρας να κατευθύνεται εκεί.
Ε, ήρθε κι ο Πρόεδρος να κάνει test-drive το αυτοκίνητο που ο ίδιος σχεδίασε:
Ο Ishan μας έδειξε τον κρατήρα, μας είπε πέντε πράγματα γι’ αυτόν, μας έδειξε τις καβάντζες με την καλή θέα, και πήγε να ανοίξει τη γιούρτα του και να στήσει τις σκηνές μας. Θα είχαμε ο καθένας τη σκηνούλα του, το sleeping bag του και το χαλάκι του, αλλά δε θα είχαμε την ευκαιρία να κοιμηθούμε στη Γιούρτα – την είχε δεσμεύσει για κάτι Ρώσους μιας κάποιας ηλικίας που θα έρχονταν λίγο αργότερα με άλλο τζιπ.
Η καλύτερη θέα, είναι από ένα μικρό λοφάκι στα δυτικά του κρατήρα. Είχαμε φτάσει από τους πρώτους και είχαμε τον κρατήρα σχεδόν στη διάθεσή μας. Σταδιακά, όμως, θα πλάκωνε κόσμος.
Επιστρέψαμε στη Γιούρτα, βολέψαμε τα πράγματά μας, οι ροχαλίζοντες μετακινήσαμε τις σκηνές μας πιο πέρα, και όσο περιμέναμε το βραδινό μας να ετοιμαστεί πήγαμε μια ακόμα βόλτα στον κρατήρα.
Ναι, πήγα με κατάλληλη αμφίεση
Επιστρέψαμε στη γιούρτα, και σύντομα το φαγητό ήταν έτοιμο. Σασλίκ από κρέατα και λαχανικά στη σχάρα. Ταράτσα την κάναμε. Το συνοδέψαμε με λίγο υγρό πυρ από Ελλάδα, κεράσαμε και τον Ishan και τους άλλους, κουβεντιάσαμε κιόλας, και κρατώντας τις κοιλιές μας πήγαμε για τις βραδινές φωτογραφίες του κρατήρα, καθώς τη νύχτα είναι αρκετά πιο εντυπωσιακός.
Όπως ακούτε και στον ήχο του βίντεο…. Ήταν πολλοί οι Κινέζοι τουρίστες.
Η τελευταία στάση της ημέρας, το μέρος που θα κατασκηνώσουμε το βράδυ, είναι μια από τα ίδια. Αλλά στον υπερθετικό. Δεν έχει όνομα, αν και πολλοί χρησιμοποιούν το Darvaza, που είναι το όνομα του κοντινότερου χωριού. Έχει όμως παρατσούκλι. Γιατί δεν είναι τυχαίο που σ’ αυτή την τρύπα έχει δοθεί το προσωνύμιο «πύλη της κολάσεως». Εδώ δεν υπάρχει μια μικρή φλόγα μόνο, εδώ οι φλόγες ξεπηδάνε από παντού.
Είναι λίγο εκτός δρόμου, οπότε θα πρέπει να κάνουμε 5-6 χιλιόμετρα off-road. Δυστυχώς, δεν είχαμε τα αυτοκίνητα που σχεδιάζει ο Πρόεδρος, οπότε φάγαμε αρκετό ταρακούνημα:
Εργοστάσιο ή εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων στο Τουρκμενιστάν φυσικά δεν υπάρχει.
Μια φορά κι έναν καιρό, το μακρινό πια 1971, κάτι σοβιετικοί μηχανικοί ψάχνανε την έρημο για σημεία απ’ όπου θα μπορούσαν να αντλήσουν φυσικούς πόρους (δηλαδή πετρέλαιο, αυτό τους ένοιαζε τότε, για το φυσικό αέριο αδιαφορούσαν). Οι έρευνές τους τους οδήγησαν εδώ, και έστησαν ένα γεωτρύπανο για να δουν τι θα έβγαζαν. Μόνο που η διάτρηση χτύπησε σε ένα θύλακα αερίου, που εκτονώθηκε απότομα δημιουργώντας μια τρύπα στο έδαφος, από την οποία έβγαινε φυσικό αέριο. Το τελευταίο είναι δηλητηριώδες, οπότε οι σοβιετικοί μηχανικοί βρήκαν αμέσως τη λύση: Του έβαλαν φωτιά, για να καεί και να πάψει να είναι επικίνδυνο. Ε, η φωτιά αυτή καίει ακόμα σήμερα, αν και κάπως λίγο πιο μετριασμένη, απ΄ ότι μας λένε.
Μόνο ένας άνθρωπος έχει καταφέρει να κατέβει στον κρατήρα (και να επιστρέψει ζωντανός), ένας Καναδός (Ελληνικής καταγωγής υποθέτω), ο George Kourounis. Η προσπάθειά του έχει καταγραφεί σε ένα ντοκιμαντέρ του National Geographic με τίτλο «Die Trying». Μετά από μια επίσκεψη του προέδρου επί τόπου, αποφάσισαν και έβαλαν ένα πρόχειρο φράχτη τριγύρω, για να προστατεύονται οι επισκέπτες.
Ο Πρόεδρος δεν αρέσκεται καθόλου που τόσο φυσικό αέριο που θα μπορούσε να πουλήσει χάνεται σε μια φωτιά, αλλά δεν κατάφερε να κάνει τίποτα, οπότε τελικώς το αποδέχτηκε. Παράλληλα, σταδιακά ο κρατήρας εξελίχθηκε στο Νο.1 τουριστικό αξιοθέατο της χώρας, με μεγάλο μέρος από τους λιγοστούς επισκέπτες της χώρας να κατευθύνεται εκεί.
Ε, ήρθε κι ο Πρόεδρος να κάνει test-drive το αυτοκίνητο που ο ίδιος σχεδίασε:
Ο Ishan μας έδειξε τον κρατήρα, μας είπε πέντε πράγματα γι’ αυτόν, μας έδειξε τις καβάντζες με την καλή θέα, και πήγε να ανοίξει τη γιούρτα του και να στήσει τις σκηνές μας. Θα είχαμε ο καθένας τη σκηνούλα του, το sleeping bag του και το χαλάκι του, αλλά δε θα είχαμε την ευκαιρία να κοιμηθούμε στη Γιούρτα – την είχε δεσμεύσει για κάτι Ρώσους μιας κάποιας ηλικίας που θα έρχονταν λίγο αργότερα με άλλο τζιπ.
Η καλύτερη θέα, είναι από ένα μικρό λοφάκι στα δυτικά του κρατήρα. Είχαμε φτάσει από τους πρώτους και είχαμε τον κρατήρα σχεδόν στη διάθεσή μας. Σταδιακά, όμως, θα πλάκωνε κόσμος.
Επιστρέψαμε στη Γιούρτα, βολέψαμε τα πράγματά μας, οι ροχαλίζοντες μετακινήσαμε τις σκηνές μας πιο πέρα, και όσο περιμέναμε το βραδινό μας να ετοιμαστεί πήγαμε μια ακόμα βόλτα στον κρατήρα.
Ναι, πήγα με κατάλληλη αμφίεση
Επιστρέψαμε στη γιούρτα, και σύντομα το φαγητό ήταν έτοιμο. Σασλίκ από κρέατα και λαχανικά στη σχάρα. Ταράτσα την κάναμε. Το συνοδέψαμε με λίγο υγρό πυρ από Ελλάδα, κεράσαμε και τον Ishan και τους άλλους, κουβεντιάσαμε κιόλας, και κρατώντας τις κοιλιές μας πήγαμε για τις βραδινές φωτογραφίες του κρατήρα, καθώς τη νύχτα είναι αρκετά πιο εντυπωσιακός.
Όπως ακούτε και στον ήχο του βίντεο…. Ήταν πολλοί οι Κινέζοι τουρίστες.