Nikos1986
Member
- Μηνύματα
- 1.055
- Likes
- 4.781
- Επόμενο Ταξίδι
- Κανάρια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία - Καλιφόρνια
11. Αϊτουτάκι (Γύρος Λιμνοθάλασσας)
Η μεγάλη μέρα είχε επιτέλους φτάσει! Σήμερα επιτέλους θα έκανα το tour και θα ανακάλυπτα εάν τελικά τα νησιά ανταποκρίνονταν στη φωτογραφία που με είχε παρακινήσει εξ’αρχής να τα επισκεφθώ. Για την εκδρομή είχα επιλέξει το Teking, το οποίο πραγματοποιεί διάφορα είδη κρουαζιέρας: από το “κλασικό”, μέχρι πριβέ εκδρομές ή και βραδινά tours. Η “κλασική” εκδρομή που επέλεξα, διάρκειας περίπου 6-6:30 ωρών, κόστισε 180$ (περίπου 100 ευρώ). Αυτό που μου άρεσε στο συγκεκριμένο γραφείο, ήταν ότι έκανε στάση σε περισσότερα μέρη, ενώ συμπεριελάμβανε επίσης και το Maina, από το οποίο είχα δει ονειρικές φωτογραφίες. Επιπλέον, η χρήση ταχύπλοου σου εξοικονομούσε χρόνο από το πήγαινε-έλα, με αποτέλεσμα να μην επιβαρύνεται ο χρόνος παραμονής σου στα motu. Τα γύρω στα 20 άτομα δεν ήταν ούτε πολλά ούτε λίγα, ενώ και ο χειριστής είχε πολύ πλάκα.
Ημέρα 5
Το σημερινό tour θα ξεκινούσε από την προβλήτα που είχα επισκεφθεί χθες, κατά τις 8:30 το πρωί. Από εκεί θα κατευθυνόταν προς το Reef Motel, απ’όπου θα παραλάμβανε όσους τους βόλευε εκείνο το σημείο και θα ξεκινούσε το tour στη λιμνοθάλασσα. Υπήρχε η δυνατότητα να περάσουν από το bungalow για να με πάρουν με βανάκι μέχρι την προβλήτα, αλλά καθώς την προηγούμενη μέρα είχα ένα θεματάκι με το στομάχι, προτίμησα να κατέβω έως εκεί με το αυτοκίνητο. Παρότι ξύπνησα νωρίς, το στομάχι δεν είχε περάσει, με αποτέλεσμα να ξεκινήσω αργά και να μην προλάβω την αναχώρηση από την προβλήτα. Όμως, μέσα στην ατυχία μου, ήμουν και τυχερός: και ένα άλλο παιδί, από τη Νέα Ζηλανδία δεν είχε προλάβει, οπότε μας φόρτωσαν εμάς τους δύο στην καρότσα ενός αγροτικού της εταιρίας και μας πήγαν στο Reef Motel, απ’όπου και θα έκανε μια δεύτερη στάση το σκάφος πριν ξεκινήσει το tour.
Έπιασα την κουβέντα με το παιδί, ήταν γύρω στα 25 από το Όκλαντ και θα έκανε και αυτός το tour πρώτη φορά. Είχε μια φίλη από την Τόνγκα, η οποία όμως είχε προλάβει τον απόπλου, οπότε και εκείνος έμεινε να ταξιδεύει στην καρότσα μαζί μου...
Στο Reef Motel φτάσαμε κατά τις 9. Ήμασταν εμείς οι δύο, ενώ είχε έρθει και ένα άλλο βανάκι με 5-6 άτομα. Μετά από λίγο έφτασε και το σκάφος, το οποίο είχε κάνει τον γύρω του νοτίου τμήματος του κυρίως νησιού, με καμιά δεκαριά ακόμα επιβάτες. Τελικά, μαζί με τον χειριστή ήμασταν γύρω στα 20 άτομα. Στην αρχή μας μίλησε λίγο για την ασφάλεια στο σκάφος, σε όσους δεν είχαν μοίρασαν μάσκες κατάδυσης, βατραχοπέδιλα και πετσέτες και μετά από λίγο ξεκινήσαμε!
Μιας και θα είναι κρίμα να επισκεφθείς το νησί και να φύγεις χωρίς να κάνεις κάποιο tour στη λιμνοθάλασσα, ας παραθέσω κάποια διαδικαστικά για οποιονδήποτε έρθει στο Aitutaki:
Πάμε λοιπόν στα δια ταύτα. Το tour που θα κάναμε, απ’όσο θυμάμαι, ακολουθούσε αυτή τη διαδρομή.
Κατά προσέγγιση η διαδρομή που ακολουθήσαμε στο tour [ πηγή : Google Maps ]
Πρώτη στάση κάναμε λίγο βόρεια από τα νησιά Maina, που σηματοδοτούν το ΝΔ άκρο της λιμνοθάλασσας. Έχοντας σταματήσει πάνω από κάτι υφάλους, ο καπετάνιος πέταξε στο νερό φαγητό και σε δευτερόλεπτα εμφανίστηκαν κάτι μαύρα ψάρια (τριβάλια), γύρω στους 30-40 πόντους με το συμπάθιο. Σε εκείνο το σημείο καθίσαμε κανένα μισάωρο. Είχαμε τη δυνατότητα να βουτήξουμε στο νερό, και να κολυμπήσουμε κι εμείς μαζί με τις ψαρούκλες. Εκεί δίπλα υπήρχε και το ναυάγιο του Alexander, ενός φορτηγού πλοίου 40 μέτρων, το οποίο ναυάγησε στις 11/8/1951, ερχόμενο από τη Suva των Φίτζι.
Τα τριβάλια που άρχισαν να κάνουν βόλτες γύρω από το σκάφος μας
Υποβρύχιες φωτογραφίες τους [ πάνω πηγή : aquabumps.com ] [κάτω πηγή : neverendingfootsteps.com ]
Το ναυάγιο του Alexander [ πηγή : flickr.com - joannealisonfox ]
Πριν αποβιβαστούμε στο sandbank του Maina Iti, κάναμε ακόμα μια στάση. Αυτή τη φορά, θα κολυμπούσαμε στα όρια, εκεί που φαίνεται στο χάρτη να σταματάει η άμμος του sandbank. Αν στο πρώτο σημείο είχαμε εντυπωσιαστεί από τις ψαρούκλες, εδώ ήταν γινόταν το όργιο των χρωμάτων. Βουτούσες και κολυμπούσες ανάμεσα σε χιλιάδες, πολύχρωμα ψάρια, όπως ακριβώς το βλέπεις στα ντοκιμαντέρ. Επίσης, υπήρχαν και τεράστιοι βράχοι με κοράλλια πάνω από ένα αμμώδη βυθό, που φαινόταν να βαθαίνει αισθητά στη γραμμή που φαίνεται στον χάρτη να διαχωρίζει το κίτρινο με το γαλάζιο. Στις φωτογραφίες δεν φαίνονταν καθαρά τα χιλιάδες πολύχρωμα ψάρια από την επιφάνεια, αλλά ψάχνοντας κανείς υποβρύχιες φωτογραφίες στο internet... Ε, ήταν ακριβώς έτσι.
Φωτογραφίες από το σημείο που σταματήσαμε, στα όρια του sandbank του Maina Iti
Η πρώτη στάση που κάναμε σε στεριά, ήταν στο Maina Iti. Το “Μικρό” Maina, το οποίο ονομάζεται και “Honeymoon Island” αποτελείται από ένα sandbank, μαζί με ένα μικρό “νησάκι” στο νότιο άκρο του. Το sandbank εξέχει ίσα – ίσα από την επιφάνεια της θάλασσας, και το να περπατάς πάνω του είναι εμπειρία. Στο ίδιο το sandbank, μέχρι εκεί που βρίσκεται το “νησάκι”, δεν υπάρχει βλάστηση ούτε για δείγμα.
Φτάνοντας στο sandbank του Maina Iti
Η βάρκα μας άφησε στο βόρειο άκρο του sandbank, το οποίο θα διασχίζαμε με τα πόδια, μέχρι το νότιο άκρο του.
Το sandbank του Maina Iti, στο οποίο αποβιβαστήκαμε
Λίγο πριν φτάσουμε στο “νησάκι”, μέσα στη μέση του sandbank, υπήρχε παρατημένη και μια βάρκα. Φαντάζομαι, για να βρέθηκε δεμένη εκεί, όταν έχει παλίρροια, ολόκληρο σχεδόν το sandbank πρέπει σχεδόν να βυθίζεται.
Το νησάκι του Maina Iti (πάνω) και η βάρκα που βρήκαμε αφημένη καταμεσής του sandbank (κάτω)
Από το Maina Iti φύγαμε για το Maina. Το κανάλι που χωρίζει τα δύο νησιά είναι πολύ στενό και, χιλιομετρικά τουλάχιστον, το διασχίζεις και κολυμπώντας. Εάν στο sandbank του Maina Iti ήσουν στο έλεος των στοιχείων της φύσης, το Maina ήταν γεμάτο φοίνικες και μπορούσες να απολαύσεις τη σκιά τους.
Πηγαίνοντας από το Maina Iti στο Maina
Το Maina, έχοντας πλέον βγει στη στεριά (από τα κιόσκια που φάγαμε είχα επικεντρωθεί στο φαγητό και στις κουβέντες με τους συνταξιδιώτες και δεν τραβούσα φωτογραφίες )
Στο Maina καθίσαμε σε κάτι κιόσκια, όπου μας πρόσφεραν μπουφέ. Το φαγητό για να είμαι ειλικρινής δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Όμως ήταν πολύ ωραία γιατί έχοντας κάτσει χύμα μαζί με άγνωστα άτομα στο ίδιο τραπέζι, μπορούσες να πιάσεις κουβέντα και να σπάσεις τον πάγο. Όχι ότι δεν μπορούσες και στη βάρκα ερχόμενος εδώ, αλλά τότε όλοι ήμασταν απασχολημένοι με τη λιμνοθάλασσα!
Οι περισσότεροι που ήμασταν μαζί στο γκρουπ, ήταν φυσικά Νεοζηλανδοί. Υπήρχαν 2 ζευγάρια από την Αυστραλία και τις ΗΠΑ, και ένα ζευγάρι από την Αγγλία και ένα από τη Γερμανία (γελούσαμε πολύ με τον Γιόχαν, όποτε ο καπετάνιος τον αποκαλούσε “your highness”). Από την Ελλάδα ήμουν μόνο εγώ. Ύστερα από καμία ώρα, αφότου τα λέγαμε με τα παιδιά (εντάξει, σχεδόν όλοι ήταν μεγαλύτεροι), αναχωρήσαμε για το Tapuaetai (One Footprint Island, αλλά γνωστό και ως One Foot Island), το οποίο είναι το προ τελευταίο από τα νοτιοανατολικά motu της λιμνοθάλασσας. Το motu αυτό, φημολογείται πως είναι το ομορφότερο της λιμνοθάλασσας, αλλά ύστερα από τα χρώματα που είδαμε στο Maina, ήταν εύλογο να αναρωτιέσαι “πόσο ομορφότερο μπορεί να γίνει?”...
Φεύγοντας από το Maina, κατευθυνθήκαμε προς τα ανατολικά. Βλέποντας τους χρόνους στις φωτογραφίες, κάναμε και μια ακόμα στάση για κολύμπι κάπου λίγο πριν φτάσουμε στο Rapota motu. Δυστυχώς δεν είχα ενεργοποιημένο το GPS για να έχω ακριβώς το στίγμα της θέσης που σταματήσαμε, οπότε το σημάδι στον χάρτη είναι προσεγγιστικό.
Πηγαίνοντας προς το Rapota, περνούσαμε ξυστά από τους υφάλους
Σε εκείνο το σημείο, τα νερά ήταν πιο βαθιά. Παρ’όλ’αυτά, το θέαμα που αντικρίσαμε στη θάλασσα ήταν διαφορετικό εδώ. Δεν υπήρχαν τόσα πολλά ψάρια, σε αντίθεση με το Maina. Όμως στον βυθό υπήρχαν διάσπαρτες τεράστιες αχιβάδες. Όταν μας το έλεγε ο καπετάνιος, λέω άντε να είναι σαν κόλλα Α4, αλλά αυτές ήταν σίγουρα πάνω από μισό μέτρο! Επίσης, υπήρχαν τεράστιοι κοραλλένιοι βράχοι με τα μωβ κοράλλια, οι οποίοι έφταναν σχεδόν μέχρι την επιφάνεια. Υπήρχαν σχισμές μεταξύ τους, οπότε μπορούσες προσεκτικά να κολυμπήσεις και να περάσεις ενδιάμεσα. Τα βράχια ήταν σε σημεία κοφτερά, αλλά κολυμπώντας προσεκτικά μπορούσες με ασφάλεια να απολαύσεις την υποθαλάσσια μορφολογία και ζωή.
Το σημείο έξω από το Rapota, στο οποίο κάναμε την τελευταία στάση πριν το Tapuaetai
Οι τεράστιες αχιβάδες (πάνω και μέση) και τα βράχια με τα μωβ κοράλλια, ενδιάμεσα από τα οποία κολυμπήσαμε (κάτω) [ πηγή πάνω & κάτω : aquabumps.com ] [πηγή μέση : neverendingfootsteps.com ]
Στο ίδιο το Rapota δεν αποβιβαστήκαμε, αλλά περάσαμε από κοντά.
Το Rapota motu, στο οποίο είχε γυριστεί το Survivor το 2006
Απεναντίας, συνεχίσαμε προς το Tapuaetai. Εάν μέχρι τώρα η λιμνοθάλασσα είχε αυτό το πρασινωπό χρώμα, πλησιάζοντας στο Tapuaetai πλέον γινόταν ένα όμορφο γαλάζιο, που έκανε πολύ καλή αντίθεση με το λευκό του sandbank.
Φτάνοντας στο sandbank του Tapuaetai
Στο Tapuaetai φτάσαμε κατά τις 2, ενώ θα μέναμε εκεί για 1 ώρα. Η βάρκα μας άφησε στο sandbank για να περπατήσουμε έως το νησί, ενώ αν ήθελες σε μετέφερε αυτή στην ακτή (απ’όπου και θα αναχωρούσαμε στο τέλος). Φυσικά όλοι κατεβήκαμε για να το κάνουμε περπατώντας.
Το νησί, αν και στο μεγαλύτερο μέρος του είναι αμμώδες, έχει κάποιες παραλίες με κοράλλια, οπότε θα χρειαστεί να πάρεις μαζί σου και τις σαγιονάρες αν θέλεις να το περπατήσεις. Το περπάτημα στο sandbank ήταν υπέροχο, βλέποντας σιγά - σιγά το νησί να πλησιάζει. Σε όλη τη διαδρομή, το νερό έφτανε από τον αστράγαλο μέχρι το γόνατο, αν και στο βόρειο άκρο του που πήγα όσο πιο άκρη μπορούσα (κουβαλούσα τις σαγιονάρες και το κινητό μαζί) φαινόταν να βαθαίνει απότομα. Μαζί με τις στάσεις για φωτογραφίες, τελικά έφαγα ένα 20λεπτο για να φτάσω στο νησί.
Φωτογραφίες από το sandbank του Tapuaetai
Λοιπόν, ερχόμενος από το Maina όντως αναρωτιόμουν αν εδώ θα ήταν όντως καλύτερα. Ε, μονολεκτικά, ναι, ήταν. Στην παραλία που φτάσαμε, ερχόμενοι από το sandbank, είχε διασκορπισμένο κόσμο, αν και δεν ένιωθες σε καμία περίπτωση σαν να είσαι στην Οία το ηλιοβασίλεμα. Ο κόσμος από τα 3 σκάφη που είχαν φτάσει, ήταν ψιλοδιασκορπισμένος. Το τοπίο που έβλεπες, ήταν η επιτομή αυτού που φαντάζεσαι ως “εξωτικό νησί”: φοίνικες, άμμος, πεντακάθαρα ρηχά ζεστά νερά...
Η κύρια παραλία στο Tapuaetai, στην οποία καταλήγει το sandbank
Στο πίσω μέρος της παραλίας που είχαν δέσει τα σκάφη στο νησί, υπήρχε ένα ξύλινο κτήριο το οποίο αυτοδιαφημίζεται ως “ταχυδρομείο” και σφραγίζει τα διαβατήρια των επισκεπτών με την γνωστή “πατούσα”. Η αλήθεια είναι πως μου φάνηκε λίγο κιτς και δεν ασχολήθηκα. Αντίθετα, προτίμησα να εξερευνήσω λίγο το νησί, ενώ αν μου έφτανε ο χρόνος ιδανικά θα ήθελα να περπατούσα όλο τον γύρο του. Έτσι λοιπόν ξεκίνησα, με τη φορά του ρολογιού.
Το ομορφότερο θέαμα το συνάντησα ευθύς εξ’αρχής, με το που έστριψα και αντίκρισα το κανάλι που χωρίζει το Tapuaetai με το γειτονικό Tekopua. Κάμποσες φωτογραφίες που κυκλοφορούν για “τροπικά νησιά”, “φοίνικες” κλπ είναι σίγουρα τραβηγμένες από εδώ.
Μερικές από τις ομορφότερες εικόνες που έχω αντικρίσει σε ταξίδι, ήταν αυτή του πορθμού μεταξύ Tapuaetai - Tekopua
Εκεί κοντά, συνάντησα και το τοπικό παράρτημα του Hilton αλλά και μια καλύβα αλά survivor.
Το αυτοαποκαλούμενο "One Foot Hitlon" (πάνω) και η καλύβα (κάτω)
Λίγο πιο πέρα, άρχιζαν τα κοράλλια και τα κοχύλια. Αυτό το νοτιοανατολικό τμήμα του νησιού ήταν ψιλοαδιάφορο.
Το τραχύ (τρόπος του λέγειν) ΝΑ Tapuaetai
Από εδώ, μέχρι και το σημείο που φτάσαμε ερχόμενοι από το sandbank, ξεκινάει άλλη μια μεγάλη αμμουδιά, η οποία μόνο στο νότιο άκρο της είχε κοράλλια στην άμμο. Στην παραλία αυτή, παρότι δίπλα από εκεί που ήταν ο κόσμος, συνάντησα μόνο 2-3 άτομα. Φαίνεται, ο κόσμος είτε είχε μείνει εκεί που τον άφησαν, είτε πήγαν να δουν μόνο τον πορθμό με το Tekopua.
Η όμορφη παραλία στα ΝΔ του motu, την οποία απόλαυσα μαζί με άλλους 2-3 επισκέπτες
Επιστρέφοντας από το εσωτερικό του νησιού πίσω στην παραλία μας, παρατήρησα ένα μικρό ξέφωτο. Όπως αποδείχθηκε, στην περίμετρό του υπήρχαν γηγενή δέντρα διαφόρων νησιών του Ειρηνικού.
Το ξέφωτο με τα γηγενή δέντρα
Τελικά, η ώρα στο Tapuaetai πέρασε χωρίς να το πάρουμε χαμπάρι. Η διάσχιση του sandbank, στην αρχή, μας πήρε κανένα εικοσάλεπτο, αφήνοντας μόνο 45 λεπτά στο ίδιο το Tapuaetai...
Φεύγοντας από το Tapuaetai, είχαμε και αφήσει και μια ακόμα εκκρεμότητα. Το αντιπαραδιπλανό motu, το Akaiami. Πέρα από τη δυνατότητα διαμονής (μαζί με το Akitua που είχα επισκεφθεί στην αρχή, είναι το δεύτερο motu που προσφέρει αυτή τη δυνατότητα), το motu αυτό ήταν γνωστό ως ενδιάμεσος σταθμός στο δρομολόγιο “Coral” της TEAL ("Tasman Empire Airways Limited" που ήταν η ονομασία μέχρι το 1965 της Air New Zealand).
Η “Coral Route” εκτελούταν από το 1951 έως το 1960, με υδροπλάνα Short Solent IV. Το δρομολόγιο αυτό, εκτελούσε τη διαδρομή Auckland (Νέα Ζηλανδία) – Suva (Φίτζι) σε 7,5 ώρες. Από εκεί, την επόμενη μέρα, συνέχιζε για το Faleolo (Σαμόα), ένα σκέλος που διαρκούσε 4 ώρες. Την επόμενη μέρα ξεκινούσε για το Akitua (Νησιά Κουκ), μια ακόμα πτήση 5 ωρών. Την τελευταία μέρα εκτελούταν το τελευταίο σκέλος προς την Tahiti (Γαλλική Πολυνησία), απ’όπου και έφτανε μετά από 4 ώρες. Το διώροφο αεροπλάνο (ναι, υπήρχαν από τότε ) μετέφερε 45 επιβάτες με πολυτέλειες Ολυμπιακής επί Ωνάση. Το εισιτήριο κόστιζε περίπου 30 λίρες, όσο ήταν το μηνιάτικο εκείνη την εποχή. Αρχικά εκτελούταν 1 δρομολόγιο τον μήνα, στη συνέχεια τα δρομολόγια έγιναν κάθε δεκαπενθήμερο. Οι επιβάτες αποβιβάζονταν μετά την προσθαλάσσωσή τους στον κάθε προορισμό, διανυκτέρευαν στο νησί και ξαναεπιβιβάζονταν για την αναχώρησή τους την επόμενη μέρα. Η ιστορία του δρομολογίου είναι ενδιαφέρουσα, και μπορεί κανείς να διαβάσει περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Το Short Solent [ πηγή : teal.co.nz ]
Στο Akaiami δεν κατεβήκαμε, απλά περάσαμε από κοντά. Κάποια άλλα τουριστικά σκάφη σταματούσαν και εκεί, αλλά εγώ είχα προτιμήσει να συμπεριλάβω το Maina στο πρόγραμμα. Από το σκάφος φαινόταν μια τεράστια αμμουδιά από την πλευρά της λιμνοθάλασσας, ενώ τα νερά και εδώ είχαν αυτό το φωτεινό γαλάζιο χρώμα.
Το Akaiami, από το οποίο περάσαμε, χωρίς όμως να αποβιβαστούμε
Από το Akaiami πλέον, συνεχίσαμε διασχίζοντας διαγώνια τη λιμνοθάλασσα, με προορισμό την προβλήτα στην οποία είχα αφήσει το αυτοκίνητο στην αρχή. Αποβιβαζόμενοι στην προβλήτα του κυρίως νησιού, δεν πρόσεξα κανένα συνεπιβάτη που να μην είναι τουλάχιστον ενθουσιασμένος από το tour που κάναμε. Και 2-3 ώρες ακόμα να είχαμε δεν υπήρχε αμφιβολία για το αν θα ζητούσαμε να επιστρέψουμε σε οποιοδήποτε μέρος που σταματήσαμε...
Τελευταία μέρα που είχα ολόκληρη στο νησί, γυρνώντας στο bungalow, ο σχεδόν καθαρός από σύννεφα ουρανός επιφύλασσε ένα πολύ όμορφο ηλιοβασίλεμα.
Το τελευταίο ηλιοβασίλεμα που απολάμβανα στο Aitutaki
Ύστερα από ένα ντους για να φύγουν τα αλάτια, δεν υπήρχε αμφιβολία πού θα πήγαινα το τελευταίο βράδυ στο νησί: φυσικά στο Boat Shed για φαγητό!
Η σημερινή μέρα ήταν σίγουρα η ομορφότερη μέχρι τώρα. Όπου κι αν ρωτήσει κανείς, θα του πουν ότι το Aitutaki είναι όντως όμορφο, αλλά η πραγματική ομορφιά της ατόλης βρίσκεται στα διάσπαρτα motu. Έχοντας κάνει έστω και αυτό το 6μισάωρο tour, δεν μπορώ παρά να μην προσυπογράψω και εγώ σε αυτό.
Ήταν η πρώτη φορά που έκανα snorkeling και θα παρότρυνα οποιονδήποτε δεν έχει κάνει να το βάλει ως στόχο αν επιλέξει να πραγματοποιήσει ταξίδι σε ένα τέτοιο μέρος. Μια μάσκα που δεν μπάζει νερό σου δίνει τελείως διαφορετική οπτική, ενώ και η χρήση του αναπνευστήρα συνηθίζεται μέσα σε λίγα λεπτά στο νερό. Η αίσθηση του να κολυμπάς ανάμεσα σε όλα αυτά τα πολύχρωμα ψάρια, στα κοράλλια, ακόμα και να βλέπεις από κοντά το ναυάγιο, είναι απερίγραπτη.
Επίσης, ήταν ωραίο που δέσαμε σαν ομάδα και με τους υπόλοιπους συνταξιδιώτες. Βέβαια σε αυτό έπαιξε ρόλο και ο πλακατζής καπετάνιος που είχαμε, βοηθώντας να σπάσει ο πάγος από την αρχή. Η σημερινή κρουαζιέρα ήταν μια αξέχαστη εμπειρία και θα έπρεπε να περαστεί στον ποινικό κώδικα των νησιών η απόπειρα αναχώρησης ενός επισκέπτη χωρίς να έχει συμμετάσχει σε ένα αντίστοιχο tour...
Η μεγάλη μέρα είχε επιτέλους φτάσει! Σήμερα επιτέλους θα έκανα το tour και θα ανακάλυπτα εάν τελικά τα νησιά ανταποκρίνονταν στη φωτογραφία που με είχε παρακινήσει εξ’αρχής να τα επισκεφθώ. Για την εκδρομή είχα επιλέξει το Teking, το οποίο πραγματοποιεί διάφορα είδη κρουαζιέρας: από το “κλασικό”, μέχρι πριβέ εκδρομές ή και βραδινά tours. Η “κλασική” εκδρομή που επέλεξα, διάρκειας περίπου 6-6:30 ωρών, κόστισε 180$ (περίπου 100 ευρώ). Αυτό που μου άρεσε στο συγκεκριμένο γραφείο, ήταν ότι έκανε στάση σε περισσότερα μέρη, ενώ συμπεριελάμβανε επίσης και το Maina, από το οποίο είχα δει ονειρικές φωτογραφίες. Επιπλέον, η χρήση ταχύπλοου σου εξοικονομούσε χρόνο από το πήγαινε-έλα, με αποτέλεσμα να μην επιβαρύνεται ο χρόνος παραμονής σου στα motu. Τα γύρω στα 20 άτομα δεν ήταν ούτε πολλά ούτε λίγα, ενώ και ο χειριστής είχε πολύ πλάκα.
Ημέρα 5
Το σημερινό tour θα ξεκινούσε από την προβλήτα που είχα επισκεφθεί χθες, κατά τις 8:30 το πρωί. Από εκεί θα κατευθυνόταν προς το Reef Motel, απ’όπου θα παραλάμβανε όσους τους βόλευε εκείνο το σημείο και θα ξεκινούσε το tour στη λιμνοθάλασσα. Υπήρχε η δυνατότητα να περάσουν από το bungalow για να με πάρουν με βανάκι μέχρι την προβλήτα, αλλά καθώς την προηγούμενη μέρα είχα ένα θεματάκι με το στομάχι, προτίμησα να κατέβω έως εκεί με το αυτοκίνητο. Παρότι ξύπνησα νωρίς, το στομάχι δεν είχε περάσει, με αποτέλεσμα να ξεκινήσω αργά και να μην προλάβω την αναχώρηση από την προβλήτα. Όμως, μέσα στην ατυχία μου, ήμουν και τυχερός: και ένα άλλο παιδί, από τη Νέα Ζηλανδία δεν είχε προλάβει, οπότε μας φόρτωσαν εμάς τους δύο στην καρότσα ενός αγροτικού της εταιρίας και μας πήγαν στο Reef Motel, απ’όπου και θα έκανε μια δεύτερη στάση το σκάφος πριν ξεκινήσει το tour.
Έπιασα την κουβέντα με το παιδί, ήταν γύρω στα 25 από το Όκλαντ και θα έκανε και αυτός το tour πρώτη φορά. Είχε μια φίλη από την Τόνγκα, η οποία όμως είχε προλάβει τον απόπλου, οπότε και εκείνος έμεινε να ταξιδεύει στην καρότσα μαζί μου...
Στο Reef Motel φτάσαμε κατά τις 9. Ήμασταν εμείς οι δύο, ενώ είχε έρθει και ένα άλλο βανάκι με 5-6 άτομα. Μετά από λίγο έφτασε και το σκάφος, το οποίο είχε κάνει τον γύρω του νοτίου τμήματος του κυρίως νησιού, με καμιά δεκαριά ακόμα επιβάτες. Τελικά, μαζί με τον χειριστή ήμασταν γύρω στα 20 άτομα. Στην αρχή μας μίλησε λίγο για την ασφάλεια στο σκάφος, σε όσους δεν είχαν μοίρασαν μάσκες κατάδυσης, βατραχοπέδιλα και πετσέτες και μετά από λίγο ξεκινήσαμε!
Μιας και θα είναι κρίμα να επισκεφθείς το νησί και να φύγεις χωρίς να κάνεις κάποιο tour στη λιμνοθάλασσα, ας παραθέσω κάποια διαδικαστικά για οποιονδήποτε έρθει στο Aitutaki:
- Το αντηλιακό είναι απαραίτητο, και δεν θα το βρείτε στο νησί. Το φέρνουμε μαζί μας είτε από τη Ραροτόνγκα είτε από όπου αλλού ερχόμαστε.
- Στο σκάφος καλό είναι να έχεις μπλούζα και καπέλο, παρά το στέγαστρο. Ο ήλιος βαράει και το κοκκίνισμα στα χέρια θα το έχεις σίγουρα γυρνώντας. Ας μείνει εκεί...
- Δίνουν μάσκα και αναπνευστήρα, αλλά είναι βολικότερο να έχουμε τους δικούς μας. Με το να βουτήξεις χωρίς μάσκα και να προσπαθείς να κρατάς ανοικτά τα μάτια στο νερό, χάνεις σε μεγάλο βαθμό τη διαύγεια. Ακόμη και αν έχεις μυωπία, όπως εγώ, η διαφορά του να βουτάς με μάσκα είναι τεράστια. Και εφόσον συνηθίσεις την (αφύσικη) αναπνοή μέσω του αναπνευστήρα, χαλαρώνεις και απολαμβάνεις τις υποβρύχιες εικόνες. Ήταν η πρώτη φορά που έκανα snorkeling και εφόσον ξεπεράσεις την αρχική, παράξενη να το πω, αίσθηση του να αναπνέεις όντας κάτω από το νερό, η αίσθηση και οι εικόνες που αποκομίζεις είναι μοναδικές. Επίσης, σου δίνουν ένα τζελ, το οποίο λειτουργεί ως αντιθαμβωτικό για τη μάσκα.
- Δίνουν και βατραχοπέδιλα, τα οποία όμως δεν χρησιμοποίησα. Επίσης, δίνουν και πετσέτες.
- Δεν θα συνιστούσα να έπαιρνε κανείς φωτογραφική μηχανή. Το κινητό επαρκεί, βέβαια πιτσιλάει η θάλασσα. Δεν μπορείς να κάτσεις στο κέντρο του σκάφους, παρά μόνο στο γύρω - γύρω. Οπότε το νερό, όπως και να έχει, θα το φας. Ακόμη και ας μην μπορέσεις να βγάλεις υποβρύχιες φωτογραφίες (όπως εγώ), τα βλέπεις ζωντανά με τα μάτια σου, ενώ φωτογραφίες με αυτά που είδες, μπορείς να βρεις και στο internet.
- Επίσης, καλό είναι να αφήσεις σπίτι ρολόγια, βραχιόλια, δαχτυλίδια κλπ.
- Το φαγητό συμπεριλαμβάνεται στο tour, οπότε δεν χρειάζεται να κουβαλάς φαγώσιμα μαζί σου.
Πάμε λοιπόν στα δια ταύτα. Το tour που θα κάναμε, απ’όσο θυμάμαι, ακολουθούσε αυτή τη διαδρομή.
Κατά προσέγγιση η διαδρομή που ακολουθήσαμε στο tour [ πηγή : Google Maps ]
Πρώτη στάση κάναμε λίγο βόρεια από τα νησιά Maina, που σηματοδοτούν το ΝΔ άκρο της λιμνοθάλασσας. Έχοντας σταματήσει πάνω από κάτι υφάλους, ο καπετάνιος πέταξε στο νερό φαγητό και σε δευτερόλεπτα εμφανίστηκαν κάτι μαύρα ψάρια (τριβάλια), γύρω στους 30-40 πόντους με το συμπάθιο. Σε εκείνο το σημείο καθίσαμε κανένα μισάωρο. Είχαμε τη δυνατότητα να βουτήξουμε στο νερό, και να κολυμπήσουμε κι εμείς μαζί με τις ψαρούκλες. Εκεί δίπλα υπήρχε και το ναυάγιο του Alexander, ενός φορτηγού πλοίου 40 μέτρων, το οποίο ναυάγησε στις 11/8/1951, ερχόμενο από τη Suva των Φίτζι.
Τα τριβάλια που άρχισαν να κάνουν βόλτες γύρω από το σκάφος μας
Υποβρύχιες φωτογραφίες τους [ πάνω πηγή : aquabumps.com ] [κάτω πηγή : neverendingfootsteps.com ]
Το ναυάγιο του Alexander [ πηγή : flickr.com - joannealisonfox ]
Πριν αποβιβαστούμε στο sandbank του Maina Iti, κάναμε ακόμα μια στάση. Αυτή τη φορά, θα κολυμπούσαμε στα όρια, εκεί που φαίνεται στο χάρτη να σταματάει η άμμος του sandbank. Αν στο πρώτο σημείο είχαμε εντυπωσιαστεί από τις ψαρούκλες, εδώ ήταν γινόταν το όργιο των χρωμάτων. Βουτούσες και κολυμπούσες ανάμεσα σε χιλιάδες, πολύχρωμα ψάρια, όπως ακριβώς το βλέπεις στα ντοκιμαντέρ. Επίσης, υπήρχαν και τεράστιοι βράχοι με κοράλλια πάνω από ένα αμμώδη βυθό, που φαινόταν να βαθαίνει αισθητά στη γραμμή που φαίνεται στον χάρτη να διαχωρίζει το κίτρινο με το γαλάζιο. Στις φωτογραφίες δεν φαίνονταν καθαρά τα χιλιάδες πολύχρωμα ψάρια από την επιφάνεια, αλλά ψάχνοντας κανείς υποβρύχιες φωτογραφίες στο internet... Ε, ήταν ακριβώς έτσι.
Φωτογραφίες από το σημείο που σταματήσαμε, στα όρια του sandbank του Maina Iti
Η πρώτη στάση που κάναμε σε στεριά, ήταν στο Maina Iti. Το “Μικρό” Maina, το οποίο ονομάζεται και “Honeymoon Island” αποτελείται από ένα sandbank, μαζί με ένα μικρό “νησάκι” στο νότιο άκρο του. Το sandbank εξέχει ίσα – ίσα από την επιφάνεια της θάλασσας, και το να περπατάς πάνω του είναι εμπειρία. Στο ίδιο το sandbank, μέχρι εκεί που βρίσκεται το “νησάκι”, δεν υπάρχει βλάστηση ούτε για δείγμα.
Φτάνοντας στο sandbank του Maina Iti
Η βάρκα μας άφησε στο βόρειο άκρο του sandbank, το οποίο θα διασχίζαμε με τα πόδια, μέχρι το νότιο άκρο του.
Το sandbank του Maina Iti, στο οποίο αποβιβαστήκαμε
Λίγο πριν φτάσουμε στο “νησάκι”, μέσα στη μέση του sandbank, υπήρχε παρατημένη και μια βάρκα. Φαντάζομαι, για να βρέθηκε δεμένη εκεί, όταν έχει παλίρροια, ολόκληρο σχεδόν το sandbank πρέπει σχεδόν να βυθίζεται.
Το νησάκι του Maina Iti (πάνω) και η βάρκα που βρήκαμε αφημένη καταμεσής του sandbank (κάτω)
Από το Maina Iti φύγαμε για το Maina. Το κανάλι που χωρίζει τα δύο νησιά είναι πολύ στενό και, χιλιομετρικά τουλάχιστον, το διασχίζεις και κολυμπώντας. Εάν στο sandbank του Maina Iti ήσουν στο έλεος των στοιχείων της φύσης, το Maina ήταν γεμάτο φοίνικες και μπορούσες να απολαύσεις τη σκιά τους.
Πηγαίνοντας από το Maina Iti στο Maina
Το Maina, έχοντας πλέον βγει στη στεριά (από τα κιόσκια που φάγαμε είχα επικεντρωθεί στο φαγητό και στις κουβέντες με τους συνταξιδιώτες και δεν τραβούσα φωτογραφίες )
Στο Maina καθίσαμε σε κάτι κιόσκια, όπου μας πρόσφεραν μπουφέ. Το φαγητό για να είμαι ειλικρινής δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Όμως ήταν πολύ ωραία γιατί έχοντας κάτσει χύμα μαζί με άγνωστα άτομα στο ίδιο τραπέζι, μπορούσες να πιάσεις κουβέντα και να σπάσεις τον πάγο. Όχι ότι δεν μπορούσες και στη βάρκα ερχόμενος εδώ, αλλά τότε όλοι ήμασταν απασχολημένοι με τη λιμνοθάλασσα!
Οι περισσότεροι που ήμασταν μαζί στο γκρουπ, ήταν φυσικά Νεοζηλανδοί. Υπήρχαν 2 ζευγάρια από την Αυστραλία και τις ΗΠΑ, και ένα ζευγάρι από την Αγγλία και ένα από τη Γερμανία (γελούσαμε πολύ με τον Γιόχαν, όποτε ο καπετάνιος τον αποκαλούσε “your highness”). Από την Ελλάδα ήμουν μόνο εγώ. Ύστερα από καμία ώρα, αφότου τα λέγαμε με τα παιδιά (εντάξει, σχεδόν όλοι ήταν μεγαλύτεροι), αναχωρήσαμε για το Tapuaetai (One Footprint Island, αλλά γνωστό και ως One Foot Island), το οποίο είναι το προ τελευταίο από τα νοτιοανατολικά motu της λιμνοθάλασσας. Το motu αυτό, φημολογείται πως είναι το ομορφότερο της λιμνοθάλασσας, αλλά ύστερα από τα χρώματα που είδαμε στο Maina, ήταν εύλογο να αναρωτιέσαι “πόσο ομορφότερο μπορεί να γίνει?”...
Φεύγοντας από το Maina, κατευθυνθήκαμε προς τα ανατολικά. Βλέποντας τους χρόνους στις φωτογραφίες, κάναμε και μια ακόμα στάση για κολύμπι κάπου λίγο πριν φτάσουμε στο Rapota motu. Δυστυχώς δεν είχα ενεργοποιημένο το GPS για να έχω ακριβώς το στίγμα της θέσης που σταματήσαμε, οπότε το σημάδι στον χάρτη είναι προσεγγιστικό.
Πηγαίνοντας προς το Rapota, περνούσαμε ξυστά από τους υφάλους
Σε εκείνο το σημείο, τα νερά ήταν πιο βαθιά. Παρ’όλ’αυτά, το θέαμα που αντικρίσαμε στη θάλασσα ήταν διαφορετικό εδώ. Δεν υπήρχαν τόσα πολλά ψάρια, σε αντίθεση με το Maina. Όμως στον βυθό υπήρχαν διάσπαρτες τεράστιες αχιβάδες. Όταν μας το έλεγε ο καπετάνιος, λέω άντε να είναι σαν κόλλα Α4, αλλά αυτές ήταν σίγουρα πάνω από μισό μέτρο! Επίσης, υπήρχαν τεράστιοι κοραλλένιοι βράχοι με τα μωβ κοράλλια, οι οποίοι έφταναν σχεδόν μέχρι την επιφάνεια. Υπήρχαν σχισμές μεταξύ τους, οπότε μπορούσες προσεκτικά να κολυμπήσεις και να περάσεις ενδιάμεσα. Τα βράχια ήταν σε σημεία κοφτερά, αλλά κολυμπώντας προσεκτικά μπορούσες με ασφάλεια να απολαύσεις την υποθαλάσσια μορφολογία και ζωή.
Το σημείο έξω από το Rapota, στο οποίο κάναμε την τελευταία στάση πριν το Tapuaetai
Οι τεράστιες αχιβάδες (πάνω και μέση) και τα βράχια με τα μωβ κοράλλια, ενδιάμεσα από τα οποία κολυμπήσαμε (κάτω) [ πηγή πάνω & κάτω : aquabumps.com ] [πηγή μέση : neverendingfootsteps.com ]
Στο ίδιο το Rapota δεν αποβιβαστήκαμε, αλλά περάσαμε από κοντά.
Το Rapota motu, στο οποίο είχε γυριστεί το Survivor το 2006
Απεναντίας, συνεχίσαμε προς το Tapuaetai. Εάν μέχρι τώρα η λιμνοθάλασσα είχε αυτό το πρασινωπό χρώμα, πλησιάζοντας στο Tapuaetai πλέον γινόταν ένα όμορφο γαλάζιο, που έκανε πολύ καλή αντίθεση με το λευκό του sandbank.
Φτάνοντας στο sandbank του Tapuaetai
Στο Tapuaetai φτάσαμε κατά τις 2, ενώ θα μέναμε εκεί για 1 ώρα. Η βάρκα μας άφησε στο sandbank για να περπατήσουμε έως το νησί, ενώ αν ήθελες σε μετέφερε αυτή στην ακτή (απ’όπου και θα αναχωρούσαμε στο τέλος). Φυσικά όλοι κατεβήκαμε για να το κάνουμε περπατώντας.
Το νησί, αν και στο μεγαλύτερο μέρος του είναι αμμώδες, έχει κάποιες παραλίες με κοράλλια, οπότε θα χρειαστεί να πάρεις μαζί σου και τις σαγιονάρες αν θέλεις να το περπατήσεις. Το περπάτημα στο sandbank ήταν υπέροχο, βλέποντας σιγά - σιγά το νησί να πλησιάζει. Σε όλη τη διαδρομή, το νερό έφτανε από τον αστράγαλο μέχρι το γόνατο, αν και στο βόρειο άκρο του που πήγα όσο πιο άκρη μπορούσα (κουβαλούσα τις σαγιονάρες και το κινητό μαζί) φαινόταν να βαθαίνει απότομα. Μαζί με τις στάσεις για φωτογραφίες, τελικά έφαγα ένα 20λεπτο για να φτάσω στο νησί.
Φωτογραφίες από το sandbank του Tapuaetai
Λοιπόν, ερχόμενος από το Maina όντως αναρωτιόμουν αν εδώ θα ήταν όντως καλύτερα. Ε, μονολεκτικά, ναι, ήταν. Στην παραλία που φτάσαμε, ερχόμενοι από το sandbank, είχε διασκορπισμένο κόσμο, αν και δεν ένιωθες σε καμία περίπτωση σαν να είσαι στην Οία το ηλιοβασίλεμα. Ο κόσμος από τα 3 σκάφη που είχαν φτάσει, ήταν ψιλοδιασκορπισμένος. Το τοπίο που έβλεπες, ήταν η επιτομή αυτού που φαντάζεσαι ως “εξωτικό νησί”: φοίνικες, άμμος, πεντακάθαρα ρηχά ζεστά νερά...
Η κύρια παραλία στο Tapuaetai, στην οποία καταλήγει το sandbank
Στο πίσω μέρος της παραλίας που είχαν δέσει τα σκάφη στο νησί, υπήρχε ένα ξύλινο κτήριο το οποίο αυτοδιαφημίζεται ως “ταχυδρομείο” και σφραγίζει τα διαβατήρια των επισκεπτών με την γνωστή “πατούσα”. Η αλήθεια είναι πως μου φάνηκε λίγο κιτς και δεν ασχολήθηκα. Αντίθετα, προτίμησα να εξερευνήσω λίγο το νησί, ενώ αν μου έφτανε ο χρόνος ιδανικά θα ήθελα να περπατούσα όλο τον γύρο του. Έτσι λοιπόν ξεκίνησα, με τη φορά του ρολογιού.
Το ομορφότερο θέαμα το συνάντησα ευθύς εξ’αρχής, με το που έστριψα και αντίκρισα το κανάλι που χωρίζει το Tapuaetai με το γειτονικό Tekopua. Κάμποσες φωτογραφίες που κυκλοφορούν για “τροπικά νησιά”, “φοίνικες” κλπ είναι σίγουρα τραβηγμένες από εδώ.
Μερικές από τις ομορφότερες εικόνες που έχω αντικρίσει σε ταξίδι, ήταν αυτή του πορθμού μεταξύ Tapuaetai - Tekopua
Εκεί κοντά, συνάντησα και το τοπικό παράρτημα του Hilton αλλά και μια καλύβα αλά survivor.
Το αυτοαποκαλούμενο "One Foot Hitlon" (πάνω) και η καλύβα (κάτω)
Λίγο πιο πέρα, άρχιζαν τα κοράλλια και τα κοχύλια. Αυτό το νοτιοανατολικό τμήμα του νησιού ήταν ψιλοαδιάφορο.
Το τραχύ (τρόπος του λέγειν) ΝΑ Tapuaetai
Από εδώ, μέχρι και το σημείο που φτάσαμε ερχόμενοι από το sandbank, ξεκινάει άλλη μια μεγάλη αμμουδιά, η οποία μόνο στο νότιο άκρο της είχε κοράλλια στην άμμο. Στην παραλία αυτή, παρότι δίπλα από εκεί που ήταν ο κόσμος, συνάντησα μόνο 2-3 άτομα. Φαίνεται, ο κόσμος είτε είχε μείνει εκεί που τον άφησαν, είτε πήγαν να δουν μόνο τον πορθμό με το Tekopua.
Η όμορφη παραλία στα ΝΔ του motu, την οποία απόλαυσα μαζί με άλλους 2-3 επισκέπτες
Επιστρέφοντας από το εσωτερικό του νησιού πίσω στην παραλία μας, παρατήρησα ένα μικρό ξέφωτο. Όπως αποδείχθηκε, στην περίμετρό του υπήρχαν γηγενή δέντρα διαφόρων νησιών του Ειρηνικού.
Το ξέφωτο με τα γηγενή δέντρα
Τελικά, η ώρα στο Tapuaetai πέρασε χωρίς να το πάρουμε χαμπάρι. Η διάσχιση του sandbank, στην αρχή, μας πήρε κανένα εικοσάλεπτο, αφήνοντας μόνο 45 λεπτά στο ίδιο το Tapuaetai...
Φεύγοντας από το Tapuaetai, είχαμε και αφήσει και μια ακόμα εκκρεμότητα. Το αντιπαραδιπλανό motu, το Akaiami. Πέρα από τη δυνατότητα διαμονής (μαζί με το Akitua που είχα επισκεφθεί στην αρχή, είναι το δεύτερο motu που προσφέρει αυτή τη δυνατότητα), το motu αυτό ήταν γνωστό ως ενδιάμεσος σταθμός στο δρομολόγιο “Coral” της TEAL ("Tasman Empire Airways Limited" που ήταν η ονομασία μέχρι το 1965 της Air New Zealand).
Η “Coral Route” εκτελούταν από το 1951 έως το 1960, με υδροπλάνα Short Solent IV. Το δρομολόγιο αυτό, εκτελούσε τη διαδρομή Auckland (Νέα Ζηλανδία) – Suva (Φίτζι) σε 7,5 ώρες. Από εκεί, την επόμενη μέρα, συνέχιζε για το Faleolo (Σαμόα), ένα σκέλος που διαρκούσε 4 ώρες. Την επόμενη μέρα ξεκινούσε για το Akitua (Νησιά Κουκ), μια ακόμα πτήση 5 ωρών. Την τελευταία μέρα εκτελούταν το τελευταίο σκέλος προς την Tahiti (Γαλλική Πολυνησία), απ’όπου και έφτανε μετά από 4 ώρες. Το διώροφο αεροπλάνο (ναι, υπήρχαν από τότε ) μετέφερε 45 επιβάτες με πολυτέλειες Ολυμπιακής επί Ωνάση. Το εισιτήριο κόστιζε περίπου 30 λίρες, όσο ήταν το μηνιάτικο εκείνη την εποχή. Αρχικά εκτελούταν 1 δρομολόγιο τον μήνα, στη συνέχεια τα δρομολόγια έγιναν κάθε δεκαπενθήμερο. Οι επιβάτες αποβιβάζονταν μετά την προσθαλάσσωσή τους στον κάθε προορισμό, διανυκτέρευαν στο νησί και ξαναεπιβιβάζονταν για την αναχώρησή τους την επόμενη μέρα. Η ιστορία του δρομολογίου είναι ενδιαφέρουσα, και μπορεί κανείς να διαβάσει περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Το Short Solent [ πηγή : teal.co.nz ]
Στο Akaiami δεν κατεβήκαμε, απλά περάσαμε από κοντά. Κάποια άλλα τουριστικά σκάφη σταματούσαν και εκεί, αλλά εγώ είχα προτιμήσει να συμπεριλάβω το Maina στο πρόγραμμα. Από το σκάφος φαινόταν μια τεράστια αμμουδιά από την πλευρά της λιμνοθάλασσας, ενώ τα νερά και εδώ είχαν αυτό το φωτεινό γαλάζιο χρώμα.
Το Akaiami, από το οποίο περάσαμε, χωρίς όμως να αποβιβαστούμε
Από το Akaiami πλέον, συνεχίσαμε διασχίζοντας διαγώνια τη λιμνοθάλασσα, με προορισμό την προβλήτα στην οποία είχα αφήσει το αυτοκίνητο στην αρχή. Αποβιβαζόμενοι στην προβλήτα του κυρίως νησιού, δεν πρόσεξα κανένα συνεπιβάτη που να μην είναι τουλάχιστον ενθουσιασμένος από το tour που κάναμε. Και 2-3 ώρες ακόμα να είχαμε δεν υπήρχε αμφιβολία για το αν θα ζητούσαμε να επιστρέψουμε σε οποιοδήποτε μέρος που σταματήσαμε...
Τελευταία μέρα που είχα ολόκληρη στο νησί, γυρνώντας στο bungalow, ο σχεδόν καθαρός από σύννεφα ουρανός επιφύλασσε ένα πολύ όμορφο ηλιοβασίλεμα.
Το τελευταίο ηλιοβασίλεμα που απολάμβανα στο Aitutaki
Ύστερα από ένα ντους για να φύγουν τα αλάτια, δεν υπήρχε αμφιβολία πού θα πήγαινα το τελευταίο βράδυ στο νησί: φυσικά στο Boat Shed για φαγητό!
Η σημερινή μέρα ήταν σίγουρα η ομορφότερη μέχρι τώρα. Όπου κι αν ρωτήσει κανείς, θα του πουν ότι το Aitutaki είναι όντως όμορφο, αλλά η πραγματική ομορφιά της ατόλης βρίσκεται στα διάσπαρτα motu. Έχοντας κάνει έστω και αυτό το 6μισάωρο tour, δεν μπορώ παρά να μην προσυπογράψω και εγώ σε αυτό.
Ήταν η πρώτη φορά που έκανα snorkeling και θα παρότρυνα οποιονδήποτε δεν έχει κάνει να το βάλει ως στόχο αν επιλέξει να πραγματοποιήσει ταξίδι σε ένα τέτοιο μέρος. Μια μάσκα που δεν μπάζει νερό σου δίνει τελείως διαφορετική οπτική, ενώ και η χρήση του αναπνευστήρα συνηθίζεται μέσα σε λίγα λεπτά στο νερό. Η αίσθηση του να κολυμπάς ανάμεσα σε όλα αυτά τα πολύχρωμα ψάρια, στα κοράλλια, ακόμα και να βλέπεις από κοντά το ναυάγιο, είναι απερίγραπτη.
Επίσης, ήταν ωραίο που δέσαμε σαν ομάδα και με τους υπόλοιπους συνταξιδιώτες. Βέβαια σε αυτό έπαιξε ρόλο και ο πλακατζής καπετάνιος που είχαμε, βοηθώντας να σπάσει ο πάγος από την αρχή. Η σημερινή κρουαζιέρα ήταν μια αξέχαστη εμπειρία και θα έπρεπε να περαστεί στον ποινικό κώδικα των νησιών η απόπειρα αναχώρησης ενός επισκέπτη χωρίς να έχει συμμετάσχει σε ένα αντίστοιχο tour...
Last edited: