delmem2233
Member
- Μηνύματα
- 392
- Likes
- 4.196
Αν άφησα κάποιους με την εντύπωση ότι πιστεύω πως το Ρίο είναι εμπόλεμη ζώνη, τότε, κάτι έκανα λάθος, επειδή προσωπικά ΔΕΝ το πιστεύω. Δεν “λέω” ότι το Globo “φαντάζεται” πιστολίδια σε φαβέλες και εν ψυχρώ δολοφονίες σε άλλα σημεία τής πόλης, δεν “λέω” ότι οι ντόπιοι κάνουν το τόσο... τόοοοσο, όμως παρά τα όσα είδα αυτήν τη φορά, και όσα πολλά περισσότερα είδα στο Ρίο προηγούμενα χρόνια, εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι “πολύ άνω τού μέσου όρου ρισκαδόρικη πόλη”, αλλά όχι “εμπόλεμη ζώνη”. Αυτήν τη φορά είδα μέχρι και ξυλοδαρμό τουρίστα στη Λεμπλόν, την παραλία, από “φαβελόπαιδα”, αλλά επιμένω, “εμπόλεμη ζώνη” μού φαίνεται υπερβολικό, με εξαίρεση την κατάσταση σε συγκεκριμένες φαβέλες, στις οποίες, ναι, υπάρχει μόνιμη παρουσία στρατού (όχι απλής αστυνομίας), και οι ώρες που ο απλός κόσμος κυκλοφορεί είναι συγκεκριμένες. Όλοι ξέρουν ότι από μία ώρα και μετά πρέπει να είναι σπίτι τους, μακριά από παράθυρα, επειδή δεν μπορείς να είσαι βέβαιος από πού θα σου έρθει bala perdida (αδέσποτη σφαίρα, ένα από τα πρώτα δίδυμα λέξεων που μαθαίνεις διαβάζοντας βραζιλιάνικα ειδησεογραφικά σάιτ).
Επιμένω στο “πολύ άνω τού μέσου όρου ρισκαδόρικη πόλη”, για τον ίδιο λόγο που μου φάνηκε τέτοια και το 2007, την πρώτη φορά που πήγα στο Ρίο και γενικά στη Βραζιλία. Ο λόγος είναι ότι τα όρια μεταξύ τού πού είσαι – θεωρητικά – ασφαλής και πού όχι, είναι πολύ δυσδιάκριτα. Τι εννοώ: στο Μπουένος Άιρες, ξέρεις λίγο-πολύ σε ποιες περιοχές μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο, και πού πρέπει να είσαι... σε επιφυλακή. Πολεοδομικά η πόλη είναι έτσι που κάνει τα όρια ευδιάκριτα. Προφανώς το... κακό μπορεί να συμβεί οπουδήποτε, αλλά αν συμβεί σε “ασφαλή” περιοχή, θα είναι η εξαίρεση στον κανόνα. Οι εννιά στους δέκα που μπαίνουν σε μπελάδες είναι επειδή βρέθηκαν σε περιοχή που δεν έπρεπε να ήταν, και σε ώρα που δεν έπρεπε να ήταν εκεί.
Στο Ρίο, στο... αχταρμοειδές πολεοδομικά (λόγω της γεωγραφίας του) Ρίο, περπατάς σε ένα πεζοδρόμιο όπου θεωρητικά είσαι “εντάξει”, αλλά από τη μια στιγμή στην άλλη περνάς μπροστά από σκαλοπάτια που οδηγούν σε φαβέλα, κι εκεί είσαι σε... άλλο κόσμο. Στο Μπουένος Άιρες η “ατμόσφαιρα” αλλάζει από γειτονιά σε γειτονιά. Στο Ρίο αλλάζει από... τετράγωνο σε τετράγωνο, από δρόμο σε δρόμο, ακόμα κι από... πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο.
Τέλος πάντων...
Για να μην γράφω μόνο... Ριοφοβικά πράγματα, να αναφέρω τα εξής, που με άφησαν με το στόμα ανοικτό (ευχάριστα, όχι δυσάρεστα): από το 2007 μέχρι φέτος, κάθε φορά που πήγαινα στη Βραζιλία, είτε για λίγες ημέρες είτε για πολύ περισσότερο, παρατηρούσα ότι το CPF, ένας... αναθεματισμένος κωδικός που έχουν όλοι οι Βραζιλιάνοι, προσωπικός, γινόταν όλο και περισσότερο must. Ένα παράδειγμα δίνω, για να αγοράσεις εισιτήριο λεωφορείου από σάιτ εταιρείας, πρέπει να κάνεις εγγραφή, και πάνω στην εγγραφή σού ζητείται το CPF. Αν θελήσεις να επικοινωνήσεις μαζί τους, να τους γράψεις “είμαι ξένος, δεν έχω CPF, πώς μπορώ να κάνω εγγραφή και να αγοράσω εισιτήριο online”, ένα από τα “κουτιά” που πρέπει να συμπληρώσεις είναι αυτό με το CPF!!! Ούτε να τους μιλήσεις δεν μπορείς χωρίς τον συγκεκριμένο κωδικό. Εμένα εκείνο που με έκαιγε ήταν να γίνω μέλος τής Φλαμένγκο, για να αγοράζω εισιτήρια των αγώνων τους φθηνότερα.
Πάνω στη βδομάδα αφού έφθασα στο Ρίο, αποφάσισα να αφιερώσω ένα πρωινό για να βγάλω κωδικό. Πήγα Ιπανέμα, στα κεντρικά τής Receita Federal, οπλισμένος με μπόλικη υπομονή, νομίζοντας ότι θα μου έπαιρνε μια αιωνιότητα, και θα πάλευα με το τέρας τής βραζιλιάνικης γραφειοκρατίας. Στην πράξη, το όλο... πράγμα αποδείχθηκε “βόλτα στο πάρκο”. Με το που μπήκα, ο φύλακας με ρώτησε γιατί είχα πάει, του είπα, μου έδωσαν νούμερο, μου είπαν να επιστρέψω σε 40 λεπτά, σε 50 ήμουν ήδη μπροστά στον υπάλληλο που θα χειριζόταν την... περίπτωσή μου, με ρώτησε δύο πράγματα, του έδειξα το διαβατήριό μου, του είπα το όνομα της μητέρας μου, και σε πέντε λεπτά είχα φύγει με CPF, χωρίς μάλιστα να πληρώσω ούτε σεντάβο(!). Στο άψε-σβήσε, και δωρεάν(!).
Μερικές βδομάδες αργότερα, είχα φθάσει στα όριά μου με το πρήξιμο στο δεξί πόδι, “σουβενίρ” από την τελευταία φορά που έπαιξα μπάλα στην Ασουνσιόν. Είχαν περάσει ήδη τρεις μήνες, και το πρήξιμο... πρήξιμο. Πήγα ξανά Ιπανέμα, σε δημόσιο νοσοκομείο, με τίποτε περισσότερο από το διαβατήριο. Σε μία ώρα κι ένα τέταρτο είχα βγει, έχοντας βγάλει δωρεάν ακτίνες, έχοντας μιλήσει με δύο γιατρούς πριν και μετά τις ακτίνες, και με ένα χαρτί στο χέρι, για να πάρω δωρεάν χάπια από το φαρμακείο τού νοσοκομείου. Εννοείται( ; ) ότι δεν πλήρωσα για την εξέταση και τις ακτίνες.
Η πλάκα τής υπόθεσης ήταν ότι έπρεπε να πω ψέματα για το πότε είχα χτυπήσει. Αν τους είχα πει ότι το πρόβλημα ήταν μηνών, δεν θα με είχαν δεχθεί στα “επείγοντα”. Με δέχθηκαν, επειδή είπα ότι το χτύπημα ήταν δέκα ημερών (το όριο που δέχονται είναι δύο βδομάδες).
Να που δεν είναι όλα... μαύρα κι άραχνα στη Βραζιλία...
Επιμένω στο “πολύ άνω τού μέσου όρου ρισκαδόρικη πόλη”, για τον ίδιο λόγο που μου φάνηκε τέτοια και το 2007, την πρώτη φορά που πήγα στο Ρίο και γενικά στη Βραζιλία. Ο λόγος είναι ότι τα όρια μεταξύ τού πού είσαι – θεωρητικά – ασφαλής και πού όχι, είναι πολύ δυσδιάκριτα. Τι εννοώ: στο Μπουένος Άιρες, ξέρεις λίγο-πολύ σε ποιες περιοχές μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο, και πού πρέπει να είσαι... σε επιφυλακή. Πολεοδομικά η πόλη είναι έτσι που κάνει τα όρια ευδιάκριτα. Προφανώς το... κακό μπορεί να συμβεί οπουδήποτε, αλλά αν συμβεί σε “ασφαλή” περιοχή, θα είναι η εξαίρεση στον κανόνα. Οι εννιά στους δέκα που μπαίνουν σε μπελάδες είναι επειδή βρέθηκαν σε περιοχή που δεν έπρεπε να ήταν, και σε ώρα που δεν έπρεπε να ήταν εκεί.
Στο Ρίο, στο... αχταρμοειδές πολεοδομικά (λόγω της γεωγραφίας του) Ρίο, περπατάς σε ένα πεζοδρόμιο όπου θεωρητικά είσαι “εντάξει”, αλλά από τη μια στιγμή στην άλλη περνάς μπροστά από σκαλοπάτια που οδηγούν σε φαβέλα, κι εκεί είσαι σε... άλλο κόσμο. Στο Μπουένος Άιρες η “ατμόσφαιρα” αλλάζει από γειτονιά σε γειτονιά. Στο Ρίο αλλάζει από... τετράγωνο σε τετράγωνο, από δρόμο σε δρόμο, ακόμα κι από... πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο.
Τέλος πάντων...
Για να μην γράφω μόνο... Ριοφοβικά πράγματα, να αναφέρω τα εξής, που με άφησαν με το στόμα ανοικτό (ευχάριστα, όχι δυσάρεστα): από το 2007 μέχρι φέτος, κάθε φορά που πήγαινα στη Βραζιλία, είτε για λίγες ημέρες είτε για πολύ περισσότερο, παρατηρούσα ότι το CPF, ένας... αναθεματισμένος κωδικός που έχουν όλοι οι Βραζιλιάνοι, προσωπικός, γινόταν όλο και περισσότερο must. Ένα παράδειγμα δίνω, για να αγοράσεις εισιτήριο λεωφορείου από σάιτ εταιρείας, πρέπει να κάνεις εγγραφή, και πάνω στην εγγραφή σού ζητείται το CPF. Αν θελήσεις να επικοινωνήσεις μαζί τους, να τους γράψεις “είμαι ξένος, δεν έχω CPF, πώς μπορώ να κάνω εγγραφή και να αγοράσω εισιτήριο online”, ένα από τα “κουτιά” που πρέπει να συμπληρώσεις είναι αυτό με το CPF!!! Ούτε να τους μιλήσεις δεν μπορείς χωρίς τον συγκεκριμένο κωδικό. Εμένα εκείνο που με έκαιγε ήταν να γίνω μέλος τής Φλαμένγκο, για να αγοράζω εισιτήρια των αγώνων τους φθηνότερα.
Πάνω στη βδομάδα αφού έφθασα στο Ρίο, αποφάσισα να αφιερώσω ένα πρωινό για να βγάλω κωδικό. Πήγα Ιπανέμα, στα κεντρικά τής Receita Federal, οπλισμένος με μπόλικη υπομονή, νομίζοντας ότι θα μου έπαιρνε μια αιωνιότητα, και θα πάλευα με το τέρας τής βραζιλιάνικης γραφειοκρατίας. Στην πράξη, το όλο... πράγμα αποδείχθηκε “βόλτα στο πάρκο”. Με το που μπήκα, ο φύλακας με ρώτησε γιατί είχα πάει, του είπα, μου έδωσαν νούμερο, μου είπαν να επιστρέψω σε 40 λεπτά, σε 50 ήμουν ήδη μπροστά στον υπάλληλο που θα χειριζόταν την... περίπτωσή μου, με ρώτησε δύο πράγματα, του έδειξα το διαβατήριό μου, του είπα το όνομα της μητέρας μου, και σε πέντε λεπτά είχα φύγει με CPF, χωρίς μάλιστα να πληρώσω ούτε σεντάβο(!). Στο άψε-σβήσε, και δωρεάν(!).
Μερικές βδομάδες αργότερα, είχα φθάσει στα όριά μου με το πρήξιμο στο δεξί πόδι, “σουβενίρ” από την τελευταία φορά που έπαιξα μπάλα στην Ασουνσιόν. Είχαν περάσει ήδη τρεις μήνες, και το πρήξιμο... πρήξιμο. Πήγα ξανά Ιπανέμα, σε δημόσιο νοσοκομείο, με τίποτε περισσότερο από το διαβατήριο. Σε μία ώρα κι ένα τέταρτο είχα βγει, έχοντας βγάλει δωρεάν ακτίνες, έχοντας μιλήσει με δύο γιατρούς πριν και μετά τις ακτίνες, και με ένα χαρτί στο χέρι, για να πάρω δωρεάν χάπια από το φαρμακείο τού νοσοκομείου. Εννοείται( ; ) ότι δεν πλήρωσα για την εξέταση και τις ακτίνες.
Η πλάκα τής υπόθεσης ήταν ότι έπρεπε να πω ψέματα για το πότε είχα χτυπήσει. Αν τους είχα πει ότι το πρόβλημα ήταν μηνών, δεν θα με είχαν δεχθεί στα “επείγοντα”. Με δέχθηκαν, επειδή είπα ότι το χτύπημα ήταν δέκα ημερών (το όριο που δέχονται είναι δύο βδομάδες).
Να που δεν είναι όλα... μαύρα κι άραχνα στη Βραζιλία...