• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Αφγανιστάν Οι Βούδες έπαψαν να χαμογελούν (Αφγανιστάν)

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Βamyan: Στας εξοχάς!

Ξημέρωσε η τελευταία μέρα παραμονής μου στο Bamyan και με τον Sajjad συμφωνήσαμε να είναι χαλαρή. Στα εξοχάς! Αποφασίστηκε να επισκεφθούμε το χωριό του το Khaldar, μερικά χιλιόμετρα δυτικά από το Bamyan σ’ένα όμορφο οροπέδιο με καλλιέργειες. Ευκαιρία για μένα να βρεθώ λίγο εκτός τουριστικών διαδρομών (σάμπως βέβαια είχα συναπαντήσει κι άλλον τουρίστα ως τώρα; )

Η διαδρομή ήταν γνωστή, την είχαμε διανύσει πριν 2 μέρες πηγαίνοντας προς τις λίμνες Band-e Amir, μόνο που εκεί που δέσποζε ένα φρούριο στρίψαμε σ’ενα χωματόδρομο κι αρχίσαμε να διασχίζουμε χωράφια και χωριά. Στα περισσότερα από αυτά τα σπίτια ήταν μισοκατεστραμμένα.
«Έργο των Ταλιμπάν, την εποχή που έκαναν συστηματική εθνοκάθαρση των Χαζάρα στη περιοχή» μου το αιτιολόγησε ο Sajjad. Δεν είναι μόνο η εθνοτική διαφορετικότητα που υπαγόρευσε κάτι τέτοιο αλλά και το γεγονός ότι οι Χαζάρα κατά πλειονότητα σιίτες μουσουλμάνοι, ήταν άθλιοι αιρετικοί, άρα άξιοι θανάτου στα μάτια των Ταλιμπάν.

9211-1382894313-0e457f8eaee64480b89286bb4c160a7d.jpg


9212-1382894383-aaf0bc2cc8bce650012307fecdef5cc5.jpg


9213-1382894432-e48440803418f7a2de1efcd9c44d6ed0.jpg

Λίγο πιο κάτω, μεσοχώραφα, κάναμε στάση διότι συναντήσαμε ένα ξάδελφο του Sajjad. Τώρα με τέτοιες πολυμελείς οικογένειες ένα ξάδελφο κάπου θα συναπαντήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Διάθεση να πηδάω τα αρδευτικά χαντάκια στα χωράφια για να κάνω χειραψίες με το ξάδελφο δεν είχα κι έτσι απέμεινα στην άκρη του δρόμου, μοναχός, αλλοεθνής, αλλόθρησκος (τι λέω; άπιστος!) στο έλεος των περαστικών.
Με πλησίασαν δύο τυπικές φιγούρες Χαζάρα κι εκεί άρχισε το κουβεντολόι σε εσπεράντο-νοηματική μετά τα τυπικά as salaam alaykum. Οι χωρικοί ήταν φιλικότατοι, περίεργοι βέβαια για τη προέλευση ενός αγνώστου ατόμου που έσκασε μύτη στη περιοχή τους κι αρκετά ευχάριστοι σαν παρέα... αν μπορούσα να τους κατανοήσω φυσικά. Για να τους αποζημιώσω για το επικοινωνιακό αλλαλούμ, τους αποθανάτισα με τη φωτογραφική μηχανή κι αποχαιρετιστήκαμε όλοι πανευτυχείς.

9217-1382894625-054368efc81d484d01df80808428169d.jpg

Συνεχίζοντας φτάσαμε στο χωριό του Sajjad όπου επικρατούσε αναβρασμός εργασιών. Ο πατέρας του είχε παραχωρήσει στη κοινότητα χώρο και όλοι μαζί οι άντρες του χωριού έβαζαν το χεράκι τους για να χτιστεί το νέο τζαμί. Όπως πρόδιδε ο τρόπος κατασκευής ήταν το στιβαρότερο κτίσμα του χωριού, σε σχέση με τα πλινθόκτιστα σπίτια. Ανηφορίσαμε προς το πατρογονικό του και στο δρόμο συναντήσαμε άλλον ένα ξάδελφο που κατηφόριζε με το γάιδαρο εκτελώντας μεταφορές υλικών. Αυτός προέκυψε ιδιαιτέρως ενθουσιώδης από την παρουσία μου: υψώνοντας το χέρι αποθανατίστηκε σαν άλλος Μεγαλέξανδρος αλλά επί όνου κι ουχί Βουκεφάλα.

9219-1382894791-32b182b78b0a35f5ab8618e65a0619dc.jpg

Ο Sajjad μου έδειξε τα ερείπια του σπιτιού του παππού του. Σήμερα στέκουν μόνο μισογκρεμισμένοι τοίχοι και χορτιασμένο δάπεδο. Δεν χρειάστηκε καν να ρωτήσω. Η καταστροφική μανία των Ταλιμπάν κι εδώ η αιτία. Μόνο τη τύχη του παππού δεν αποτόλμησα να ρωτήσω για να μη ξύσω πληγές.
Περιηγήθηκα λίγο στο ανηφορικό δρομάκι του μικρού χωριού απολαμβάνοντας την θεα προς τη κοιλάδα, με τον ξάδελφο να συνεχίζει να πηγαινοέρχεται ενθουσιώδης πάνω στο γάιδαρο. Σε κάθε σπίτι ήταν μαζεμένα σε τεράστιες στίβες ξερόκλαδα και κοπριά. Η περιοχή έχει λιγοστά δένδρα κι έτσι η θέρμανση τις κρύες νύχτες του χειμώνα εξασφαλίζεται δια της οικολογικότατης αυτής μεθόδου.

9220-1382894863-413cc4088366eb92947ef8ca71298cdc.jpg


9221-1382894916-28480daf12228e4891e2fe245fb32587.jpg

Οι καλοκυράδες του σπιτού έκαναν τη μπουγάδα τους στο ρεματάκι όπου έπαιζαν αμέριμνα ένα σωρό παιδουλίνια κι άπλωναν τα φρεσκοπλυμένα ρούχα απλά πάνω στο γρασίδι κάτω από το άπλετο φως του φθινοπωρινού ήλιου.

9224-1382895016-8160084dd457246b27d585132857a8bf.jpg


9226-1382895084-4fb9d3dea3281eba478b8137d41df60b.jpg

Τελικά περάσαμε το κατώφλι του σπιτιού. Οι τοίχοι από χώμα κι άχυρο, η έννοια εσωτερικής διακόσμησης ανύπαρκτη εκτός ενός ημερολογίου με τη φυσιογνωμία του Χαζάρα μουτζαχεντίν και «μάρτυρα» στα χέρια των Ταλιμπάν Abdul Ali Mazari εν μέσω τριανταφύλλων και κεριών. Eτέρα αισθητική παρέμβαση το πουλάκι που πάλευε όλη την ώρα να ξεφύγει από το μικροσκοπικό κλουβί που το’χαν κλείσει. Στην πορεία αντιλήφθηκα ότι ο κύρης του σπιτιού είχε χόμπυ να στήνει παγίδες και να πιάνει διάφορα πουλιά, των οποίων την τύχη δεν αποσαφήνισα. Με περισσή περηφάνεια μου έδειξε τα δύο ζωντανά γεράκια που είχε πιάσει. Το ένα πάλευε να λευτερωθεί πανικόβλητο. Το άλλο μάλλον στωικά είχε αποδεχτεί τη μοίρα του και στεκόταν ήρεμο και καμαρωτό πάνω στο τούβλο που το είχε δέσει ο δεσμώτης του.

9223-1382894988-07fce216ce052a1118b3d8090ae5f904.jpg

Αφού περιεργάστηκα την κυνηγετική καραμπίνα του, απόλαυσα το κλασσικό τσάι που μου πρόσφεραν. Στο τέλος μουρμούρισα ένα tashakor (ευχαριστώ) αφού αδυνατούσα να συνομιλήσω με τον κύρη του σπιτιού (η κυρά ήταν σκιώδης παρουσία, κάτι σαν τις κυβερνήσεις της αντιπολίτευσης στη χώρα μας) και πήραμε το κατήφορο προς τα χωράφια.

Χάζεψα το αλώνι, αποθανάτησα τα σχολιαρόπαιδα και τέλος συνεχίσαμε τη διαδρομή μας, κατά την οποία κλεφτά και μέσα από το τζάμι του αυτοκινήτου μπόρεσα να φωτογραφήσω γυναίκες μέσα στα πολύχρωμα τσαντόρ τους να επιστρέφουν από τα χωράφια. Εδώ η μπούρκα ήταν ξένη προς τη κουλτούρα των ντόπιων και παράταιρη.

9228-1382895238-ca673e61fcd89aebcb85af6d8473eb37.jpg


9232-1382895416-7b3bed3d7d7738e2f63bc5d0f19e6df6.jpg


9233-1382895441-78553f3026f436cbe659c12c306f5fdd.jpg

Η πορεία μας έφερε σ’έναν άλλον βράχο, τον Khojakej, σαν εκείνο της Κοιλάδας του Δράκου, σ’ένα αφιλόξενο τοπίο. Στη ράχη του υπήρχε ένα κυκλικό χτίσμα όπου στη βάση του ανάβλυζε νερό μέσα σε μια φυσική γούρνα.

9243-1382896019-f6b6850a78ad51c9c0ca10005ef0c9aa.jpg

Ότι πρέπει για μπάνιο στη φύση” μου είπε ο Sajjad. Συμφώνησα χωρίς δεύτερη κουβέντα, καθώς η ροή νερού στη ντουζιέρα του ξενώνα γινόταν με το σταγονόμετρο. Ακόμα όμως κι αν το αποτολμούσα υπό (σκανδαλωδώς για τα ήθη) αδαμιαία περιβολή, υπήρχε ένας μεγάλος απών: το σαπούνι. Αρκέστηκα στον ενθουσιασμό για το φαινόμενο, το οποίο τροφοδοτούσε μεγάλες δεξαμενές, ποτήστρες για τα ζωντανά της περιοχής και φυσικές μπανιέρες για το πλύσιμο χαλιών και λοιπών ρούχων των νομάδων.
Για μια φορά ακόμα το βλέμμα μου ταξίδεψε στο γυμνό, απέριττο τοπίο με τα γήινα χρώματα κι αφέθηκα γοητευμένος στην παράδοξη σαγήνη του.

9236-1382895607-d375164f295a219615f7783686bb594c.jpg


9239-1382895821-63d13286e0f5fbcade3b75f734075d2a.jpg


9242-1382895999-c75d0664a545925898397c8c9fbc412e.jpg

Λίγο πριν στην επιστροφή μας στο Bamyan, κάναμε μια παράκαμψη στο κοντινό χωριό Sorkhqol. Αυτό το χωριό, πολλά σπίτια του οποίου ήταν τρωγλοδυτικά, το είχα βάλει στο μάτι και κάθε φορά που περνούσαμε από μπροστά το κλείστρο της φωτογραφικής μηχανής έπαιρνε φωτιά. Φανταστείτε τον ενθουσιασμό μου όταν χωρίς να το περιμένω κάναμε παράκαμψη προς τα ενδότερά του. Πρόθεση του Sajjad ήταν να μου δείξει τη σπηλιά Chehel Sotun καταφύγιο διαφόρων ενόπλων κατά τη διάρκεια των πολυετών πολέμων κι από κει να απολαύσουμε μια πανοραμική θέα της κοιλάδας και του ίδιου του χωριού.

9247-1382896122-7291adf71e307e592d968fe7d4a396b0.jpg


9248-1382896161-52cf0ce5a1d0dbdbd0c8ad361760070d.jpg

Η σπηλιά είχε μηδενικό ενδιαφέρον, η θέα ήταν εξαιρετική κι εγώ θέλοντας να πραγματώσω το απωθημένο μου του εδήλωσα ότι θα ήθελα να επιστρέψω πεζή στον κεντρικό δρόμο. Δαγκώθηκε λίγο και αναγκάστηκε να με συνοδέψει, καθώς ικανό με είχε να χτυπάω τη πόρτα κανενός σπιτιού και να μπαίνω απρόσκλητος, γεγονός με απρόβλεπτες συνέπειες.
Η σύντομη διαδρομή υπήρξε για μένα αφάνταστα γοητευτική καθώς μέσα στα νεώτερα πλίνθινα κτίσματα, υπήρχαν πόρτες και παράθυρα πάνω στους βράχους δείγμα ότι άνθρωποι κατοικούν μέσα σ’αυτούς όπως αιώνες πριν έπρατταν οι βουδιστές μοναχοί στο Bamyan. Σε μια γωνιά παιδιά έπαιζαν μέσα σ’ενα απομεινάρι σοβιετικού τάνκ, πιο κάτω σιωπηλές γυναικείες φιγούρες έπαιρναν τον ανηφορικό δρόμο κουβαλώντας τα ψώνια του σπιτιού, πιο κει ηλικωμένες σκούπιζαν τις αυλές. Εικόνες που για μένα έκλειναν κατά το καλύτερο τρόπο την επίσκεψή μου στο απομονωμένο γεωγραφικά Bamyan.

9251-1382896300-2a988f36acdba688312b51d94c203e4b.jpg


9252-1382896351-035ce35af93278890861d907405ed662.jpg


9253-1382896378-fd23ac955f1c010d5d96e8cc2668d6e8.jpg


9254-1382896406-d65ec176e79e8a41e25b2a3f691cff28.jpg

Λίγο πριν τη δύση του ήλιου ανέβηκα στη βεράντα του ξενώνα ν’αγναντέψω το τελευταίο δειλινό στην όμορφη αυτή γωνιά του Αφγανιστάν. Στο βάθος πάνω στους λόφους που βάφονταν χρυσοκόκκινοι ατένισα για τελευταία φορά το κενό. Τους κατεστραμμένους Βούδες του Bamyan. Θύματα του φανατισμού, του σκοταδισμού στο όνομα ενός άλλου Παντελεήμονα και Φιλέσπλαχνου Θεού.

Η ψύχρα ήταν διαπεραστική και σιγά σιγά τ’αστέρια φάνηκαν στον ουρανό. Μετά το δείπνο αποσύρθηκα στο δωμάτιό μου για να κουκουλωθώ με τις κουβέρτες και να κοιμηθώ.
Η... East Horizon Airlines ήταν αδιαπραγμάτευτη: στις 6.30 το πρωί έπρεπε να είμαι στο... αεροδρόμιο για το... check in!
 
Last edited:

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Πάντοτε γράφεις εξαιρετικά, μα αυτή η ιστορία σου δεν θέλω να τελειώσει... Κι αυτές οι φωτογραφίες σου, να μην τις χορταίνεις...
 

jimp

Member
Μηνύματα
5.161
Likes
6.737
Εχω βαρεθει να παταω like. Οποτε παρε ενα για ολη την ιστορια μεχρι τωρα και για τη συνεχεια.
Και ακομα ενα απο το ετερον ημισυ που ξετρελαθηκε με την ιστορια σου, λεγοντας '' τα γραφει και ωραια αυτος''.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ξανά στη Kabul

Δύομισυ ώρες τουρτουρίζοντας μας είχαν στο ύπαιθρο να περιμένουμε την αναχώρηση της πτήσης για Kabul. Το αεροδρόμιο του Bamyan υπενθυμίζω δεν διαθέτει ακόμα κτήριο (τώρα κατασκευάζεται) κι ο διάδρομος προσγείωσης είναι ακόμα χωμάτινος. Αλλά καταλαβαίνει από τέτοια το θωρηκτό Ποτέμκιν (βλέπε ελικοφόρο Antonov) που θα μας επέστρεφε στη Kabul, ε συντρόφια;
Το αεροσκάφος έφτασε με την αναμενόμενη καθυστέρηση, αλλά για άγνωστο λόγο μας είχαν σε αναμονή μέχρι να επιβιβαστούμε. Τώρα μην περιμένετε επίσημες ανακοινώσεις. Ξέρω μόνο οτι οι ψίθυροι για 20 λεπτά καθυστέρησης, μεταφράστηκαν τελικά σε μία ώρα περαιτέρω αναμονής.
Πάντως γίναμε μάρτυρες σκηνών απείρου κάλλους.
Αφενός το check in γινόταν χειρόγραφα σ´ένα τραπεζάκι στο ύπαιθρο, αφετέρου ξαφνικά ο τόπος γέμισε με αστυνομία, στρατό κι ένα σωρό παρατρεχάμενους. Από την Kabul κατέφθασε ενας Μαυρογιαλούρος κι όλοι διαγκωνίζονταν για χειραψία, πέραν του αγήματος που παρατάχθηκε προς επιθεώρηση.

Φτάνοντας στην Kabul, με περίμενε η γνωστή χαρωπή φατσούλα του Gul για να ξεκινήσουμε μια ολιγόωρη ξενάγηση πριν την απογευματινή πτήση για Herat.
Μιας και το Αρχαιολογικό Μουσείο είχε μόλις κλείσει τις πόρτες του (ας όψεται η καθυστέρηση του αεροπλάνου), ξεκινήσαμε απο το ερειπωμένο παλάτι Darul Aman.
Το παλάτι στις καλές του ήταν ένα επιβλητικό νεοκλασικό κτήριο. Σήμερα ότι έχει απομείνει απ’αυτό βρίσκεται στην κορυφή ενός λόφου στα περίχωρα της Kabul σε μια αδιάφορη επίπεδη σκονισμένη περιοχή. Αναρωτήθηκα τι βρήκε και πήγε εκεί ο πάλαι ποτέ βασιλεύς Amanullah Khan για να το φτιάξει.
Χτίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1920, ως μέρος των προσπαθειών του βασιλιά για τον εκσυγχρονισμό του Αφγανιστάν. Ονειρευόταν μάλλον μια νέα πρωτεύουσα, αλλά στο όνειρο έμεινε, όπως και όλες οι φιλόδοξες κοινωνικές μεταρρυθμίσεις που θέλησε να επιβάλλει μετά της συζύγου του Soraya. Βλέπετε φρόντισαν οι βρετανοί να εκπαραθυρωθεί ο βασιλεύς υποσκάπτοντάς τον στο εσωτερικό της χώρας: μοίρασαν φωτογραφίες της βασιλίσσης να δέχεται χειροφιλήματα απίστων κι ως εκ τούτου κατάφεραν να εξοργίσουν τους συντηρητικούς μουλάδες.
Το κτήριο εξωτερικά θυμίζει κάτι από Χιροσίμα. Δυό φορές υπέστει πυρκαγιά, για να ρημάξει εντελώς από τους εκτεταμένους βομβαρδισμούς μεταξύ των μουτζαχεντίν κατά τη προσπάθεια κατάληψης της Kabul.
Προσφάτως φέρεται να ήταν μέρος των στόχων επιθέσεων, για τις οποίες οι Ταλιμπάν ανέλαβαν την ευθύνη. Έτσι το σχέδιο για να ανακαινιστεί το παλάτι ως έδρα του μελλοντικού κοινοβουλίου του Αφγανιστάν μάλλον μετατέθηκε στις καλένδες.

8256-1381665852-8641bb7aa27af7695cf85010eb0119ff.jpg


8259-1381665894-ff027555b8a12d6bcf2e30022e4bac33.jpg


8258-1381665878-9b707b6638fa03b6f8b8655a1f56b9c5.jpg

Η είσοδος απαγορεύεται. Η τουλάχιστον απαγορεύεται αν δεν προθυμοποιηθείς να λαδώσεις τους στρατιώτες που το φυλάνε ράθυμα.
Έτσι έγινε και μπόρεσα να πάρω μια γεύση του εσωτερικού του που είναι σε κάκιστη κατάσταση: απογυμνωμένο, τοίχοι μαυρισμένοι, διάτρητοι από σφαίρες με συνθήματα (αμφιβάλλω δηλώσεων αιώνιας αγάπης εραστών), οροφές γκρεμισμένες… Το θεώρησα σαν ζωντανό δείγμα του πώς θα ήταν η Kabul σαν οι ρουκέτες των αντιμαχόμενων μουτζαχεντίν έπεφταν βροχή στα κεφάλια των δύσμοιρων κατοίκων της.
Φεύγοντας στο βάθος μέσα στη θολούρα ο Gul μου υπέδειξε σ’ένα λόφο και το παλάτι Tajbeg, που χτίστηκε ως κατοικία για το βασιλιά Amanullah και την οικογένειά του.

8260-1381665909-cdcdc2ac2d1009596811ecbba835be04.jpg


8261-1381665923-f63b35f4d1f82c90d61680d73b754550.jpg


8262-1381665939-864bbc98949728578cafa364629bdd8e.jpg

Στη διαδρομή προσπεράσαμε κάποια αρχιτεκτονικώς ενδιαφέροντα τζαμιά (ειδικά ένα σε έντονα ευρωπαϊκό στυλ), όμως ο Gul ως σιίτης Xαζάρα τα προσπερνούσε, καθώς σκοπός του ήταν να καταλήξουμε στις παρυφές ενός λόφου στο σιιτικό τζαμί Karth-i-Sakhi. Ενδιαφέρον το νεόδμητο προσκύνημα, όμως πιο ενδιαφέρουσα ήταν η αντίθεση που έκαναν τα πολύχρωμα πλακίδιά του με στίχους απο το Κοράνι, με τα σπίτια στις πλαγιές του βουνού και το νεκροταφείο στα ριζά του.
Εδώ γιορτάζεται η Ashura, η πιο σημαντική μέρα στο σιιτικό ημερολόγιο που αποτελεί τη κλιμάκωση του Muharram, του μήνα πένθους για το μάρτυρα Hussein ibn Ali, εγγονό του Μωάμεθ (κι ευκαιρία για τους φονταμενταλιστές σουννίτες να στείλουν κανά βομβιστή αυτοκτονίας να ξεκληρίσει κάμποσους αιρετικούς όπως συνέβει το 2011)

8266-1381665978-bbc98e44939a8359d4aa1ffc2df01028.jpg


8269-1381665991-601ec259e39e9f2c5030aa2a56ffdb36.jpg


8270-1381665999-cb0dd1b8a447e1ed1d53a4e3af03efab.jpg


8271-1381666004-4865e038894f8eb45ae41ddf7f003a16.jpg

Συνεχίσαμε στη καρδιά της πόλης, περνώντας μέσα από μικρομάγαζα δίπλα σε προσκύνημα σε μια περιοχή που θεωρείται διατηρητέα.
Δεν εντυπωσιάστηκα, καθώς λίγο διέφερε από αυτά που είχα δει στο Bamyan και τα οποία ήταν απείρως γραφικότερα.

8275-1381666019-e8aaea5f0154f77f22dac654ea50c10e.jpg


8274-1381666016-42060acdd6aff22b98aad5fa00ffb315.jpg


8276-1381666023-81941d3e844f6c8dee14d6534d28890d.jpg

Λαϊκό ταχυφαγείο στη παλιά πόλη της Kabul
8273-1381666011-4d0ffa09ab64d75ecc0ed072c50b465f.jpg

Καταλήξαμε στο γνωστό μου πλέον εστιατόριο Herat όπου χαλάρωσα στο χαλί, απολαμβάνοντας εκ νέου το αγαπημένο μου πιάτο ashak.

8277-1381666029-8dcbd5ce14b1b37ce4498fce3550ebe0.jpg

Πορεία για το αεροδρόμιο, μόνο που αυτή τη φορά ο Gul ειχε αποφασίσει να με συνοδεύσει στη Herat με δική του πρωτοβουλία. Δεν είχα λόγους να αρνηθώ, ήταν ευχάριστη παρέα, πηγή πληροφοριών και αναμνήσεων απο τα χρόνια των Ταλιμπάν.
Στο αεροσκάφος μου διηγήθηκε και μια “πικάντικη” ιστορία για έναν μουλά Ταλιμπάν που είχε ενα... μικρό ατύχημα μ’ένα μπουκάλι αναψυκτικού (ο νοών νοείτο). Αντιλαμβάνεστε το μέγεθος του σκανδάλου. Ο μουλάς, Μουλάν! Τιμωρία; Αστειεύεστε βέβαια. Οι ψηλά ιστάμενοι ανέκαθεν και παγκοσμίως μένουν στο απυρόβλητο όσο είναι μέσα στα πράγματα (μετά…. καταντούν αναλώσιμοι και μπορεί να απονεμηθεί δικαιοσύνη για να κατευναστεί το δημόσιο αίσθημα).

Φτάσαμε όταν είχε πια σκοτεινιάσει στη Herat. Μου έκανε εντύπωση η σχετική έλλειψη δημοσίου φωτισμού κι η ερημιά, τα πολλά μαγαζάκια με LED ταμπέλες σαν χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια.
Η πρόσβαση προς το ξενοδοχείο ήταν αδύνατη από το κεντρικό δρόμο λόγω έργων κι ο ταξιτζής φαίνεται ότι το πήρε πολύ πατριωτικά. Τι σε πεζοδρόμια ανέβαινε, τι σφήνες έκανε ανάμεσα σε πεζούς, δέντρα, μοτοποδήλατα, μόνο και μόνο για να μπούμε οδικώς κι όχι πεζή στην φυλασσόμενη είσοδο του ξενοδοχείου.
Αυτό ομολογώ ότι με έβαλε σε έννοιες.

Το ξενοδοχείο Marco Polo είναι απο τα συνιστώμενα στους ταξιδιωτικούς οδηγούς κι ομολογώ πως είχα υψηλές προσδοκίες έχοντας δει και τις φωτογραφίες από την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου.
Περάσαμε τον πανύψηλο τοίχο με τον πάνοπλο φρουρό.
Καλό είναι να μην κυκλοφορήσουμε το βράδυ εκτός ξενοδοχείου” ήταν η σύσταση του Gul. “Δεν ξέρεις ποτέ σε ποιον μπορείς να πέσεις. Εδώ υπάρχει μεγάλη οικονομική ανέχεια”.
Και οι έννοιες πολλαπλασιάστηκαν.

Η αρχική θετική εντύπωση έδωσε τη θέση της στην απελπισία. Το δωμάτιο γνώριζε την απόλυτη σχιζοφρένεια. Οι σοβάδες στους τοίχους είχαν σκάσει απο την υγρασία, μυρμηγκάκια περιφέρονταν στο μπάνιο, αλλά η κουρτίνα ήταν και και πάλι υπερπαραγωγή. Στο διάδρομο (όπου έβλεπε το δωμάτιο) μικρά παράθυρα έβλεπαν στη γυμνή αυλή με τον ένοπλο αμετακίνητο στο πόστο του και βαριές κουρτίνες έφραζαν τα αδιάκριτα βλέμματα απ’έξω.
Εκεί ήταν που οι έννοιες χτύπησαν κόκκινο.
Τι συμβαίνει στη Herat κι υπάρχουν τέτοια μέτρα ασφαλείας ενώ απαγορεύεται να κάνεις δυο δρασκελιές δρόμο από το ξενοδοχείο-φυλακή;

Δειπνήσαμε αναγκαστικά στο εστιατόριο του ξενοδοχείου που μου θύμισε τραπεζαρία νοσοκομείου. Ακόμα και το φαγητό μου φάνηκε αδιάφορο. Αναπόλησα το Bamyan, ακόμα και τη Kabul.
Δεν αντέχω” είπα στον Gul, “Πνίγομαι, νοιώθω σαν φυλακισμένος. Κι ο ένοπλος απ'έξω περισσότερη ανασφάλεια μου δημιουργεί. Αν μπορούμε να βρούμε κάτι άλλο, ακόμα και σε κατ´οίκον διαμονή θα το προτιμούσα”.
Χαμογέλασε και έδειξε να με καταλαβαίνει. “Άσε θα το δούμε σαν ξημερώσει”. Πάντως ο ίδιος μου εμπιστεύθηκε τα μελλοντικά του σχέδια αγοράς και δημιουργίας ενός παραδοσιακού ξενώνα στη Herat. Τον έβρισκα πολύ αισιόδοξο για επενδύσεις σε μια χώρα με αμφίβολο μέλλον.

Στο δωμάτιο έπεσα με τα μούτρα να γράψω αυτές τις γραμμές. Δεν είχα διάθεση για οτιδήποτε άλλο. Εδώ και πετσέτα και πανωσέντονο υπήρχε. Δεν έπαυε όμως να με πνίγει σαν κελί φυλακής.
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ζηλευω οικτρά. Μου βαζεις σκεψεις. Να κανω διαθηκη απο τωρα να ειναι ετοιμη?
:) Μπορείς να το κάνεις. Δεν είναι ανέφικτο. Προσωπικά θα θεωρούσα πιο επικίνδυνα κάποια κράτη στην Αφρική όπου "φωνάζουμε" λόγω χρώματος. Στο Αφγανιστάν ευτυχώς τo μεσογειακό μας look δένei άνετα και μπορεί να περνάς απαρατήρητος (ειδικά αν φτιάξεις και μια τοπική ενδυμασία που είναι και στυλάτη). Το κακό είναι ότι τα πάντα είναι απρόβλεπτα εκεί και δεν μπορώ να σου εγγυηθώ ότι δεν θα υπάρξει κάποιο συμβάν. Εγώ δεν έζησα τίποτα δυσάρεστο, ούτε απειλήθηκα κάποια στιγμή. Αν το αποφασίσεις τουλάχιστον κινήσου με αεροπλάνα προς τις διάφορες πολεις για να ελαχιστοποιήσεις κινδύνους οδικού ταξιδιού και αναζήτησε κάποιον που με ασφάλεια να σου κάνει την περιήγηση.
 

Alexandros_T

Member
Μηνύματα
159
Likes
373
Επόμενο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κόσμου
630 το αεροπορικο. Not bad. βεβαια οι εσωτερικες θα ανεβασουν το κοστος. Plus η ταλαιπωρια και το κοστος βιζας-courier. Μηπως τελικα να παω σε κανενα "επικινδυνο" της Αφρικης? :)
 

Nat ni

Member
Μηνύματα
101
Likes
140
Απίστευτο ... και σοκαριστικό .Μια απόλυτη αντίστροφη του χρόνου.Ο πόλεμος και οι Ταλιμπάν τους γύρισαν αιώνες πίσω .
 

niax

Member
Μηνύματα
255
Likes
802
Ταξίδι-Όνειρο
βολτα με τον υπερσiβηρικο
Πραγματικα σοκαριστικο το πως και ποσο εχει αλλαξει το προφιλ της χωρας. Φανταζομαι βεβαια οτι η επαρχια, που απ'οτι κατλαβαινω δεν απεικονιζεται στο photo review, θα ηταν και τοτε αρκετα πιο πισω αλλα και παλι..! hydronetta ευχαριστουμε, τολμω να πω οτι η ιστορια σου ειναι απο τις τοπ που εχω διαβασει εδω, το εχεις ψαξει αρκετα το θεμα και το οτι τα βιωματα του ταξιδιου συμπληρωνονται απο γενικες πληροφοριες και διαφορες πηγες βοηθαει πραγματικα πολυ στο να παρουμε μια παραπανω ιδεα για αυτη τη χωρα, για την οποια εγω πολυ λιγα πραγμτα γνωριζα πριν διαβασω την ιστορια σου!:)
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.741
Μέλη
39.480
Νεότερο μέλος
christinalkp

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom