Τα warrants είναι παρόμοιο Investment tool όπως τα options.
Η βασική τους διαφορά είναι ότι για τα warrants η συναλλαγή είναι μεταξύ αγοραστή warrant και εταιρείας , ενώ στα options είναι μεταξύ αγοραστή και μετόχων.
Αυτό σημαίνει ότι (αν λέμε τώρα) έρθει η ώρα εξάσκησης των warrants και είναι πάνω από την τιμή τους, η Aegean θα αναγκαστεί να εκδώσει νέες μετοχές , που σημαίνει ότι το ποσοστό του Βασιλάκη και των υπολοίπων θα μειωθεί.
Άρα αν ο Βασιλάκης δεν θέλει τώρα να δώσει μετοχές άμεσα γιατί να δώσει μετά?
1) Θα δώσει μετοχές, άρα μέρος της εταιρείας αντί να κρατικοποιηθεί τώρα --> θα κρατικοποιηθεί (σε κάποιο βαθμό) σε 5 χρόνια
2) Θα προσπαθήσουν όλοι να κρατήσουν την μετοχή χαμηλά, ώστε να καούν τα warrants.
Αν απαντήσεις το παραπάνω ερώτημα θα λύσεις όλες τις απορίες σου.
Αν μπει τώρα αυτός ο όρος (χωρίς παραθυράκια), τότε το κράτος αυτομάτως θα έχει εξασφαλίσει μία συμφωνία που δεν θα μπορεί να πειράξει η επόμενη κυβέρνηση.
Δεν θέλεις μονοπώλιο? Θέλεις πούμε ολιγοπώλιο?
https://www.investopedia.com/ask/answers/011215/airline-industry-oligopoly-state.aspΚάτι αντίστοιχο ισχύει και για την ελληνική αγορά (διάβασε το παραπάνω άρθρο).
Δεν το λέμε με κακία, αλλά το μονοπώλιο /ολιγοπώλιο δεν το θέτουν μόνο οι κανονισμοί, μερικοί κλάδοι είναι ολιγοπώλιο.
Όταν η Aegean εχει το 60-70% της επιβατικής κίνησης εντός της χώρας. Προφανώς είναι ολιγοπώλιο που τείνει προς μονοπώλιο. Μην κολλάς στην λέξη, αφού είσαι ξύπνιος άνθρωπος (βλέπουμε τα βίντεο σου έχεις αντίληψη Νίκο, πολυταξιδεμένος φίλε) το πιάνεις το νόημα της κουβέντας.
Θεωρώ δυστυχώς ότι στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δεν ωρίμασαν οι πολιτικοί της.
Όταν ο πρωθυπουργός της χώρας λέει "ελάτε πίσω να σας φορολογήσουμε με 50% για 7 χρόνια".
Και πίσω να έρθω καλέ μου άνθρωπε, που θα βρω δουλειά στον κλάδο μου?
Η Ελβετία έχει πάνω από 1000 hedge funds (χωρίς να μετράω τα funds of funds), η Ελλάδα τελευταία φορά που κοίταξα είχε λιγότερα από 50.
Η βασική τους διαφορά είναι ότι για τα warrants η συναλλαγή είναι μεταξύ αγοραστή warrant και εταιρείας , ενώ στα options είναι μεταξύ αγοραστή και μετόχων.
Αυτό σημαίνει ότι (αν λέμε τώρα) έρθει η ώρα εξάσκησης των warrants και είναι πάνω από την τιμή τους, η Aegean θα αναγκαστεί να εκδώσει νέες μετοχές , που σημαίνει ότι το ποσοστό του Βασιλάκη και των υπολοίπων θα μειωθεί.
Άρα αν ο Βασιλάκης δεν θέλει τώρα να δώσει μετοχές άμεσα γιατί να δώσει μετά?
1) Θα δώσει μετοχές, άρα μέρος της εταιρείας αντί να κρατικοποιηθεί τώρα --> θα κρατικοποιηθεί (σε κάποιο βαθμό) σε 5 χρόνια
2) Θα προσπαθήσουν όλοι να κρατήσουν την μετοχή χαμηλά, ώστε να καούν τα warrants.
Αν απαντήσεις το παραπάνω ερώτημα θα λύσεις όλες τις απορίες σου.
Είτε το καθυστερούμε 5 χρόνια είτε όχι, το αποτελέσμα είναι άσπρο - μαύρο. Εφόσον δεν γραφτούν στο χιόνι που λέει ο @Nikos86 θα κρατικοποιηθεί ένα μέρος της αναγκαστικά.Πρώτα απ' όλα πρέπει να αποφευχθεί ο σκόπελος της κρατικοποίησης. Εδώ να δεις τι έχει να γίνει από όλο το πολιτικό φάσμα. Όλοι
Εδώ δεν βρίσκω τον λόγο γιατί να γίνει ο ίδιος χαμός. Ο σκοπός είναι το κράτος να βγάλει πίσω τα 120 εκατομμύρια και όχι κέρδος. Μόνο ένας λαικιστής θα έλεγε ότι το κράτος "θα βγάλει μόνο το κεφάλαιο και όχι κέρδος"Ο ίδιος φυσικά χαμός και ακόμα περισσότερο θα γίνει και με τον όρο, που νομίζεις ότι πρέπει να μπει, επαναγορά των μετοχών από Α3 σε προνομιακή τιμή.
Από τώρα θα υπογραφεί μία συμφωνία που θα λέει "Αν η αξία των μετοχών ξεπεράσει το οφειλόμενο ποσό" τότε το κράτος ρευστοποιεί όλη την θέση του.Πότε άραγε θα γίνει η πώληση και κυρίως ποιος θα την αποφασίσει? Αν την κάνει η τότε κυβέρνηση οι αντιδράσεις θα είναι θυελλώδης. Η αντιπολίτευση και ο φίλα προσκείμενος τύπος θα μιλάει για σκηνικό συμπαιγνίας. Αν το χρηματιστήριο ανεβαίνει και οι προοπτικές για περαιτέρω άνοδο είναι απτές ποια κυβέρνηση θα αναλάβει το πολιτικό κόστος να το κάνει με την αντιπολίτευση να κραυγάζει για απιστία και να απειλεί με ειδικά δικαστήρια? Η προοπτική μιας διακομματικής επιτροπής ίσως είναι μια λύση αλλά η απόφαση θα πρέπει να είναι άμεση και να βασίζεται σε πρόσωπα κοινής αποδοχής, δηλαδή τρέχα γύρευε. ΠΟΤΕ δεν έχει συμβεί στο παρελθόν και δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος ότι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον.
Αν μπει τώρα αυτός ο όρος (χωρίς παραθυράκια), τότε το κράτος αυτομάτως θα έχει εξασφαλίσει μία συμφωνία που δεν θα μπορεί να πειράξει η επόμενη κυβέρνηση.
Κρίνουμε με βάση ότι έχει ακουστεί από κυβερνητικά στελέχη μέχρι στιγμής. Και ότι έχει ακουστεί δεν είναι αρκετά θετικόΚαλό όμως θα είναι να περιμένουμε λίγο και να ξαναμιλήσουμε όταν θα έχει οριστικοποιηθεί η συμφωνία και διαβάσουμε τους όρους της γιατί τώρα πιστεύω ότι κάνουμε ασκήσεις επί χάρτου.
Η Aegean είναι της κατηγορίας "too big to fail" όπως είπε και ένα μέλος πιο πριν. Προφανώς αν δεν ήταν μονοπώλιο θα έκλεινε, όπως τόσες και τόσες εταιρείες.Μονοπώλιο σημαίνει ότι μια εταιρία εκτελεί όλα τα εσωτερικά δρομολόγια στη χώρα γιατί το κράτος δεν δίνει το δικαίωμα σε ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ να το κάνει. Απλές κουβέντες, συμβαίνει αυτό στην Ελλάδα ΝΑΙ ή ΟΧΙ.
Δεν θέλεις μονοπώλιο? Θέλεις πούμε ολιγοπώλιο?
https://www.investopedia.com/ask/answers/011215/airline-industry-oligopoly-state.aspΚάτι αντίστοιχο ισχύει και για την ελληνική αγορά (διάβασε το παραπάνω άρθρο).
Δεν το λέμε με κακία, αλλά το μονοπώλιο /ολιγοπώλιο δεν το θέτουν μόνο οι κανονισμοί, μερικοί κλάδοι είναι ολιγοπώλιο.
Όταν η Aegean εχει το 60-70% της επιβατικής κίνησης εντός της χώρας. Προφανώς είναι ολιγοπώλιο που τείνει προς μονοπώλιο. Μην κολλάς στην λέξη, αφού είσαι ξύπνιος άνθρωπος (βλέπουμε τα βίντεο σου έχεις αντίληψη Νίκο, πολυταξιδεμένος φίλε) το πιάνεις το νόημα της κουβέντας.
Συμφωνώ απόλυτα (και εγώ μην νομίζεις δεν είμαι με την αντιπολίτευση) ήμουν από τους πρώτους που κορόιδευα τους "Τα μνημόνια σκίζω, χρήματα χαρίζω"!Και αν μου επιτραπεί ένα και τελευταίο πολιτικό σχόλιο για την παρούσα κυβέρνηση, θα πω ότι είναι σαν σχεδόν όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις μέτρια και καμία πρεμούρα δεν έχω να την υπερασπιστώ
Θεωρώ δυστυχώς ότι στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δεν ωρίμασαν οι πολιτικοί της.
Όταν ο πρωθυπουργός της χώρας λέει "ελάτε πίσω να σας φορολογήσουμε με 50% για 7 χρόνια".
Και πίσω να έρθω καλέ μου άνθρωπε, που θα βρω δουλειά στον κλάδο μου?
Η Ελβετία έχει πάνω από 1000 hedge funds (χωρίς να μετράω τα funds of funds), η Ελλάδα τελευταία φορά που κοίταξα είχε λιγότερα από 50.