• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Αιθιοπία Με τη βοήθεια του Θεού... στη Κόλαση!

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Aksum & Tigray

Το ελικοφόρο της Ethiopian μετά από σύντομη πτήση πάνω από τα υψίπεδα, προσγειώθηκε στο βορρά της χώρας, στο ιστορικό Aksum. Έδρα του άλλοτε πανίσχυρου βασιλείου μεταξύ Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και Περσίας, με ζωή από τον 1ο έως τον 8ο αι. μ.Χ. Όπως όμως το θέλει η ιδιοτροπία της ιστορίας, σήμερα τίποτα δεν θυμίζει τις αλλοτινές δόξες και το πλούτο του, καθώς μόνο ερείπια στέκουν διάσπαρτα στην περιοχή του Τigray (και πάμπολλα είναι θαμένα ακόμα κάτω από το χώμα).

Από το αεροδρόμιο κανονίσαμε να μας παραλάβει αμάξι με οδηγό για μια διήμερη περιπλάνηση στο οροπέδιο του Tigray καταλήγοντας στη πόλη Mekele.

Η πρώτη μας στάση ήταν στον αρχαιολογικό χώρο εντός της σύγχρονης πόλης του Aksum με τους εντυπωσιακούς οβελίσκους, τους βασιλικούς τάφους και τα ερείπια του παλατιού.

3850_Ethiopia '16_1_1.jpg


Εγώ ο φιλομαθής επέμεινα να επιβαρυνθούμε τα έξοδα ξεναγού μπας και μας ξεφύγει καμιά ιστορική λεπτομέρεια. Τα παζάρια ξεκίνησαν από το εκδοτήριο εισιτηρίων όπου ο επίδοξος ξεναγός κλαιγόταν ότι οι τιμές είναι δεδομένες και με ΦΠΑ που αποδίδεται στην κυβέρνηση, εντούτοις συνωμοτικά συμβιβάστηκε σ’ένα τίμημα με την προοπτική να ρίξουμε και μια κλεφτή ματιά στην Εκκλησία της Αγίας Μαρίας της Σιών που ήταν τις συγκεκριμένες ώρες μη επισκέψιμη.

Μετά από μια μακροσκελή εισαγωγή σχετικά με τη μακρά κι αιματοβαμμένη ιστορίου του βασιλείου του Aksum αφεθήκαμε να φωτογραφίζουμε τους διάσημους μονολιθικούς οβελίσκους από τον 3ο-7ο αι.μ.Χ. , με τον μεγαλύτερο να υψώνεται άνω των 23 μέτρων, σκαλισμένο σαν 9όροφο κτήριο των Aξουμιτών. Εντούτοις τα πρωτεία ανήκουν σε έναν οβελίσκο μήκους 33 μέτρων που έχει όμως καταρρεύσει.

3918_Ethiopia '16_1_1.jpg


3885_Ethiopia '16_1_1.jpg


3883_Ethiopia '16_1_1.jpg



Βουτήξαμε στα ενδότερα των βασιλικών ταφών, όπου αφού εντρυφήσαμε στην αρχιτεκτονική τους, το ρίξαμε στη μεταφυσική. Μια η ακαθόριστη σκιά που εμφανιζόταν σε κάποια από τις φωτογραφίες στο κινητό του “ματιασμένου” Γ., μια το μυστήριο του πέτρινου φέρετρου που ήταν κούφιο χωρίς όμως κάποια ένδειξη εξωτερικής παρέμβασης στο εσωτερικό του. Ο Φ. υποσχέθηκε να αναζητήσει πιθανή εξήγηση στο "Πίσω από τη Κουρτίνα" ως φανατικός αναγνώστης... :rolleyes-80:

3871_Ethiopia '16_1_1.jpg


3923_Ethiopia '16_1.jpg


3878_Ethiopia '16_1_1.jpg

Το φέρετρο μυστήριο


Μετά τη σύντομη επίσκεψη στο μουσείο του αρχαιολογικού χώρου περάσαμε αντίκρυ στην εκκλησία της Αγίας Μαρίας της Σιών, όπου φυλάσσεται μακρυά από τα αδιάκριτα βλέμματα κατά τη παράδοση η Κιβωτός της Διαθήκης. Μια κλεφτή φωτογραφία το παρεκκλήσιο καταφέραμε να βγάλουμε και το σύγχρονο ναό, καθώς οι διακονιάρηδες είχαν γίνει έξαλλοι που παραβιάσαμε το ωράριο επίσκεψης τη στιγμή μάλιστα που ήταν σε εξέλιξη ακολουθία.

3907_Ethiopia '16_1_1.jpg


3906_Ethiopia '16_1_1.jpg


3913_Ethiopia '16_1.jpg



Με τον οδηγό ανα χείρας αρχίσαμε να ψάχνουμε την στήλη Ezana του 4ου αι. που σε 3 γλώσσες (εκ των οποίων η μία ελληνικά!) περιγράφει τις νίκες του βασιλιά Ezana έναντι των εχθρών του. Μόνο που ούτε αφενός το σχεδιάγραμμα στο χάρτη βοηθούσε ιδιαίτερα, αφετέρου ο οδηγός ήταν παντελώς άσχετος. Περιπλανηθήκαμε κάμποσο κάνοντας γύρους, τρυπώνοντας σε κάθε πιθανό κι απίθανο μέρος, τελικά την εντοπίσαμε σ’ενα καταγώγειο καμαράκι με φύλακα παρακαλώ.

Αφού όλο εθνικό καμάρι δίκην ιστοριοδιφών μελετήσαμε τις πρώτες γραμμές της γραφής συνεχίσαμε το δρόμο μας προς τα ενδότερα του οροπεδίου Tigray.
Τόσο η γεωμορφολογία του εδάφους με τις ηφαιστειακές βουνοκορφές να ξεπηδούν στον ορίζοντα, όσο και η αρχιτεκτονική των σπιτιών χτισμένα με πέτρα με είχαν ενθουσιάσει.

3957_Ethiopia '16_1_1.jpg


3968_Ethiopia '16_1_1.jpg


3975_Ethiopia '16_1_1.jpg


3984_Ethiopia '16_1_1.jpg


3987_Ethiopia '16_1_1.jpg


Kάναμε παράκαμψη στον αρχαιολογικό χώρο της Yeha, πρωτεύουσας του προ-αξουμιτικού βασιλείου του D'mt. Εδώ στέκει το αρχαιότερο κτίσμα στην Αιθιοπία, ο Ναός Yeha που χρονολογείται γύρω στο 700 π.Χ. Ατυχώς το πετύχαμε σε διαδικασία αναστήλωσης, κατάφορτο σιδεριές για να το απολαύσουμε και να το απαθαντήσουμε.

4016_Ethiopia '16_1_1.jpg


Έτσι ο χρόνος αναλώθηκε κυρίως σ’επίσκεψη στο ενδιαφέρον μουσείο της γειτονικής εκκλησιάς,

4039_Ethiopia '16_1.jpg


και σε μια χαλαρή βόλτα στο χωριό...

4064_Ethiopia '16_1_1.jpg


όπου ο αναστημένος εκ του «ματιού-καρφιού» Γ. το έριξε στο ποδόσφαιρο με τη πιτσιρικαρία του χωριού.
Η μικροσκοπική μπάλλα ήταν απλά ένα μικρό σαβουρόπανο...

4061_Ethiopia '16_1_1.jpg



Η διαδρομή ως την πόλη Adigrat όπου προβλεπόταν να διανυκτερεύσουμε, ήταν εξόχως απολαυστική.

4075_Ethiopia '16_1_1.jpg


4082_Ethiopia '16_1_1.jpg


4087_Ethiopia '16_1.jpg


Κρίμα που η συνεννόηση με τον οδηγό δεν ήταν κι η καλύτερη ώστε να μπορούμε να σταματάμε κάθε λίγο και λιγάκι. Εντούτοις καταφέραμε να βγάλουμε πανοραμικές φωτογραφίες από το εντυπωσιακό φαράγγι πριν αγγίξουμε τα 3000 μέτρα στο ορεινό πέρασμα.

4114_Ethiopia '16_1.jpg

Από τη διαμονή μας στο Agoro Lodge (στα περίχωρα της πόλης Adigrat) εκείνο το βράδυ έτρεφα προσδοκίες. Κι όντως είχε περιποιημένους κοινόχρηστους χώρους, τα bungalows ήταν πέτρινα και γουστόζικα, αλλά το φαγητό ήταν επιεικώς μετριότατο, τα κρεβάτια από μπαμπού ήταν σαν ξεχαρβαλωμένα τόσο που το σκεφτόσουν να αλλάξεις πλευρό, και το κερασακάκι στην τούρτα είναι σαν ο Σ. ανακάλυψε παρκαρισμένο στο παράθυρο του δωματίου του έναν ολοζώντανο σκορπιό!

4142_Ethiopia '16_1.jpg


4148_Ethiopia '16_1.jpg


:trekker:

Η επόμενη μέρα αφιερώθηκε σε λίγες από τις πάμπολλες υπόσκαφες εκκλησιές του Tigray, μετά ξεναγού παρακαλώ. Επιθυμία του υποφαινόμενου βλέπετε που έχει μια λατρεία στα ξωκκλήσια.

4191_Ethiopia '16_1.jpg


Όποιος έχει τις φυσικές αντοχές και δεν πάσχει από υψοφοβία, μπορεί να αποτολμήσει να επισκεφθεί κάποιες από αυτές που κυριολεκτικά φωλιάζουν πάνω στις βουνοκορφές.
Εμείς περιοριστήκαμε σε όσες είχαν εύκολη οδική πρόσβαση. Παρ’όλα αυτά είχαμε και την ευκαιρία να περπατήσουμε λίγο στην ύπαιθρο, ανηφορίζοντας μέχρι την είσοδο των εκκλησιών. Αν έλειπε κι η ενοχλητική κουστωδία νεολαίων που μαζεύονταν σαν τις μύγες στη θέα των faranji, όλα θα ήταν ειδυλλιακότατα.

4215_Ethiopia '16_1.jpg


Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ανεύρεση του κλειδοκράτορα ιερέα κάτι που στη περίπτωσή μας δεν στέφθηκε πάντα μ’επιτυχία.

4232_Ethiopia '16_1.jpg


4295_Ethiopia '16_2.jpg


Η κάθε εκκλησία, είτε σημαντική είτε όχι, είχε εισιτήριο εισόδου. Αν κανείς είναι τόσο παθιασμένος κι επιθυμεί να επισκεφθεί όλες τις εκκλησιές της περιοχής μάλλον θα πρέπει να προϋπολογίσει ένα αξιοσέβαστο ποσό.

4240_Ethiopia '16_1.jpg


4248_Ethiopia '16_1_1.jpg


Η πιο γοητευτική απ’όλες όσες είδαμε ήταν η Abreha We Atsbeha, ευμεγέθης, με λαξεμένες κολώνες στο υποβλητικό εσωτερικό της. Άξιζε την παράκαμψη από τον κεντρικό δρόμο. Δεν είναι τυχαίο που θεωρείται από τα σημαντικότερα προσκυνήματα και κατακλύζεται από πλήθος πιστών.

4310_Ethiopia '16_1.jpg


4332_Ethiopia '16_1.jpg


4339_Ethiopia '16_1.jpg


4375_Ethiopia '16_1.jpg


4382_Ethiopia '16.jpg


4399_Ethiopia '16.jpg


Xαζέψαμε λίγο στο υπαίθριο παζάρι πριν οι μικροπωλητές αποχωρήσουν (άλλωστε πάγκοι δεν υπήρχαν, οι πραμάτειες απλώνονταν στο έδαφος) κι εκεί αποχαιρετίσαμε τον ξεναγό μας.

4422_Ethiopia '16_1.jpg


4415_Ethiopia '16_1.jpg


4412_Ethiopia '16_1.jpg


Συνεχίσαμε ως την πόλη Μekele, απ΄όπου θα ξεκινούσε η 4ήμερη εξόρμηση προς το Danakil και το ηφαίστειο Erta Ale.
Πριν την επερχόμενη μπιχλοκατάσταση στη διαμονή, "επέτρεψα" μια δόση πολυτέλειας στο κατάλυμμά μας.
Η επίσκεψή μας στο πρακτορείο που οργάνωνε την εξόρμηση συνοδεύτηκε από μια βραδυνή βόλτα στη πόλη.

Eίχαμε σκόπιμα αφήσει τα καλύτερα για επίλογο του ταξιδιού μας στον αιθιοπικό βορρά.
 
Last edited:

isabelle

Member
Μηνύματα
903
Likes
4.177
Μεταξύ μας, μεγάλη μούφα η ιστορία με την "κιβωτό της διαθήκης" που και καλά φυλάσσεται στην εκκλησία της Μαρίας της Σιών στο Αξουμ. Εννοείται ότι κανείς δεν την έχει δει ποτέ.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Danakil (οι πύλες της κόλασης έχουν χρώμα!)

H 4ήμερη εξόρμηση στο Danakil και το ηφαίστειο Erta Ale οργανώθηκε μέσω του πρακτορείου Ethio Τravel and Tours στο Mekele, όπου πετύχαμε την πιο συμφέρουσα τιμή μετά από ανατολίτικα παζάρια του Γ. Κακοτυχίες δεν προέκυψαν, οπότε μείναμε ικανοποιημένοι από την οργάνωση του ταξιδιού.

Τα τζιπ ξεκίνησαν με το ξημέρωμα παίρνοντας τον ανηφορικό δρόμο μέσα από βουνοκορφές και βαθιές κοιλάδες.

4439_Ethiopia '16_1.jpg


Η μικρή ομάδα απαρτιζόταν από 4 έλληνες (οι αφεντιές μας), 2 καναδούς (έφερναν γύρα την Αιθιοπία για κανά τρίμηνο), 2 εβραίες και 2 γιαπωνέζες (αυτές πια ξέχασαν τι σημαίνει σούσι φέρνοντας γύρα την Αφρική για κανά χρόνο ο λ ο μ ό ν α χ ε ς ). Στη πορεία ενσωματώθηκαν κι άλλα τζιπ με ταξιδευτές σχηματίζοντας κομβόι σ’ ένα τοπίο ξερό, ζεστό κι αφιλόξενο όπως είναι η γη των Afar.

4534_Ethiopia '16_1.jpg


Πριν λίγα χρόνια ήταν χωματόδρομος, τώρα πια μια καλοστρωμένη άσφαλτος κάνει το ταξίδι ως το καταυλισμό Hamedela στα όρια του Dallol ξεκούραστο.

4454_Ethiopia '16_1.jpg


Η κωμόπολη Berhale κάπου στο μέσον της διαδρομής ήταν ευκαιρία για ανασύνταξη, έκδοση των απαραίτητων αδειών από το πρακτορείο, χαλάρωση μετά γεύματος και μπυρός (!) και μια ολιγόλεπτη βόλτα.

4483_Ethiopia '16_1.jpg


Χωμένη μέσα στη κοιλάδα είναι μείξη πετρόχτιστων σπιτιών των χριστιανών Tigray και ξύλινων παραπηγμάτων χαρακτηριστικά των μουσουλμάνων Afar. Μόνο ο τρούλος της ευμεγέθους εκκλησιάς στην άνω ρούγα κι ο ψηλός μιναρές στη κάτω ρούγα ξεχώριζαν ανάμεσα στα χαμηλά σπίτια.

4500_Ethiopia '16_1.jpg


Στα σκονισμένα στενά της σεργιανούσαν παιδιά, καμήλες και κατσίκες.

4503_Ethiopia '16_1.jpg


4481_Ethiopia '16_1.jpg


Συνεχίσαμε τη κάθοδο στο επίπεδο της θάλασσας περνώντας μέσα από κατάξερες κοίτες ποταμών.

4533_Ethiopia '16_1.jpg


Κάποια στιγμή κοντοσταθήκαμε καθώς ένα μακρόσυρτο καραβάνι από καμήλες διέσχιζε το δρόμο. Ανυποψίαστοι πως αυτό είναι ένα ατέρμονο πήγαιν’ελα που μεταφέρει αλάτι από τις αλυκές της λίμνης Asale κι όχι μια τουριστική ατραξιόν, εμείς ως κλασσικοί έλληνες συνωμοσιολόγοι αποφανθήκαμε μετά βεβαιότητας ότι το σκηνικό ήταν στημμένο από τα πρακτορεία προς τέρψιν των αφελών τουριστών. Πλάνη οικτρά.

4555_Ethiopia '16_1.jpg


Καταλύσαμε στο χωριό Hamedela, τίποτα περισσότερο από ένα συνονθύλευμα ξύλινων παραπηγμάτων και κάμποσα κρεββάτια φτιαγμένα από καραβόσχοινο όπου άπλωνες το sleeping bag σου κι απολάμβανες τον εναγκαλισμό με το Μορφέα υπό το μεγαλείο του έναστρου ουρανού.

5313_Ethiopia '16_2.jpg


4583_Ethiopia '16_1.jpg


4755_Ethiopia '16_1_1.jpg


To δειλινό κινήσαμε για την αβαθή λίμνη Asale όπου εξορρύσσεται το αλάτι. Βουτήξαμε τα πόδια μας στ’αλμυρό νερό, φωτογραφίσαμε τα ατέλειωτα καραβάνια με τις καμήλες (που δεν ήταν faux)

4637_Ethiopia '16_1.jpg


4643_Ethiopia '16_1.jpg


4654_Ethiopia '16_1.jpg

H καμήλα βούλιαξε στη λίμνη....

4684_Ethiopia '16_1.jpg

...αλλά βάλαμε όλοι ένα χεράκι να μεταφέρουμε τις πλάκες αλατιού στην όχθη!

κι απολαύσαμε …. ούζο (δεν σας γελούν τα μάτια σας) made in Ethiopia που μας σέρβιραν οι οδηγοί μας αγναντεύοντας το ηλιοβασίλεμα και την ανατολή του λιόγεμου φεγγαριού.

4482_Ethiopia '16_1.jpg


4722_Ethiopia '16_1.jpg


Νύχτα πια, αντάμα με τους Καναδούς το ριξαμε στις μπύρες στον αστυνομικό σταθμό έναντι του οικισμού. Το όλο σκηνικό παρέπεμπε σε υπαίθριο μπαρ για τους ιθαγενείς, με τηλεόραση και το αλκοόλ να ρέει άφθονο, αφού λίγα μέτρα πιο πέρα στο Hamedela ήταν εκτοπισμένο όπως επιτάσσει το Ισλάμ.

Το πρωί κινήσαμε σε σχηματισμό (για ασφάλεια) διασχίζοντας αργά το νερό της λίμνης πάνω σ’ένα σαθρό έδαφος από αλάτι.

5235_Ethiopia '16_1.jpg


Το Danakil που εκτείνεται στα σύνορα με την Ερυθραία είναι καταγεγραμμένο σαν το θερμότερο μέρος στη γη και το χαμηλότερο της αφρικανικής ηπείρου (116 μέτρα υπό το επίπεδο της θάλασσας). Είναι από τα πιο αφιλόξενα και τεκτονικά ενεργά μέρη του πλανήτη κι εντούτοις από τα πλέον εντυπωσιακά σε εικόνες

4897_Ethiopia '16_1.jpg


4915_Ethiopia '16_1.jpg


4930_Ethiopia '16_1.jpg


4957_Ethiopia '16_1.jpg


Υπό τη συνοδεία ενόπλου (οι Afar δεν φημίζονται για την φιλοξενία τους) ξεκινήσαμε να περιηγούμαστε στο απόκοσμο τοπίο του Dallol: ένα σεληνιακό τοπίο με μαύρη λάβα, συνάμα πολύχρωμες και τοξικά δύσοσμες θερμές πηγές θείου. Οι οδηγίες σαφείς: να ξεχάσουμε το φωτογραφικό οίστρο που παραβλέπει συχνά τους κινδύνους και να διατηρούμε απόσταση απ’όπου υπήρχε ανάδυση ατμού (αν δεν θέλαμε να γίνουμε κι εμείς στον ατμό), το νεράκι σε λιμνούλες ήταν λίαν τοξικό (άρα μη ενδεικνυόμενο για ποδόλουτρο) και να κινούμαστε με τη φορά του ανέμου καθώς τα τοξικά αέρια κι η μυρουδιά του θείου, εκτός της μπόχας, σου ερέθιζαν το λαιμό και τα μάτια.

4976_Ethiopia '16_1.jpg


4979_Ethiopia '16_1.jpg


5022_Ethiopia '16_1.jpg


5034_Ethiopia '16_1.jpg


5056_Ethiopia '16_1.jpg


5076_Ethiopia '16_1.jpg


5084_Ethiopia '16_1.jpg
5090_Ethiopia '16_1.jpg


5140_Ethiopia '16_1.jpg


5145_Ethiopia '16_1.jpg


5196_Ethiopia '16_1.jpg


Εντυπωσιασμένοι αποχαιρετήσαμε το Dallol και συνεχίσαμε στις αλυκές όπου χειρονακτικά κι ακάματα οι Afar, αιώνες τώρα, εξορύσσουν αλάτι, το οποίο μεταφέρεται με καραβάνια στο Mekele μετά από μια πολύημερη πορεία. Κάτω από ένα αλύπητο ήλιο, χωρίς ίχνος σκιάς επιδίδονταν επί ώρες άοκνα σπάζοντας την αλμυρή γη, σκαλίζοντας ομοιόμορφες πλάκες αλατιού που στη συνέχεια φόρτωναν στις καμήλες και τα γαϊδούρια. Δουλειά σκληρή υπό τις πλέον αντίξοες συνθήκες.

5286_Ethiopia '16_1.jpg


5251_Ethiopia '16_1.jpg


5265_Ethiopia '16_1.jpg


5266_Ethiopia '16_1.jpg


Σχεδόν μεσημέρι ολοκληρώσαμε την περιήγησή μας και πήραμε πάλι τα βουνά στο δρόμο για το ηφαίστειο Erta Ale.

Στη διαδρομή καταλύσαμε σε μια πολλίχνη. Μιας κι ο χρόνος μας το επέτρεπε κάναμε μια βόλτα στους σκονισμένους δρόμους της. Αυτές οι στιγμές αποτελούν για μένα την γοητεία της Αφρικάνικης ηπείρου. Η απλή καθημερινότητα κι οι πολύχρωμες εικόνες που ξεκλέβει ο φακός της μηχανής.

5373_Ethiopia '16_1.jpg


5396_Ethiopia '16_1.jpg


5398_Ethiopia '16_1.jpg


5411_Ethiopia '16_1.jpg


5391_Ethiopia '16_1.jpg

Τουρνουά πινγκ πονγκ: Ελλάς-Αιθιοπία: 0-1 :D υπό τις επευφημίες των ντόπιων

Εδώ η διαμονή είχε μια νότα πολυτέλειας, αφού θα απολαμβάναμε φρεσκομαγειρεμένο σπιτικό φαί και θα διανυκτερεύαμε σε δωμάτια με στρώμα επί του δαπέδου κι όχι χύμα στο ύπαιθρο.

5426_Ethiopia '16_1.jpg


5434_Ethiopia '16.jpg


Μια οι εικόνες που αντικρύσαμε, μια η περιποίηση, πώς μπορεί ένας ταξιδευτής να μην αισθάνεται πανευτυχής!!!
 
Last edited:

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.838
Likes
15.722
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Επι τέλους αγαπητέ μου! Μετά από όσα μου έχεις πει, να τα δω γραμμένα και σε μια σειρά, με ονόματα και φωτογραφίες. Τέλεια! Πες τα και δείξε τα όλα. Ξέρεις, εγώ δεν πονώ με τις φωτογραφίες αυτές.
Περιμένω τη συνέχεια, όπως όλοι.
 
Last edited:

LULLU

Member
Μηνύματα
3.595
Likes
8.123
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
μπραβο .. τελεια αφηγηση για ενα ιδιαιτερο προορισμο..
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.212
Likes
26.753
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Επιτέλους συνέχεια.
Σήμερα σκεφτόμουν ότι αρκετό καιρό είχαμε να διαβάσουμε κείμενο του hydronetta. :)
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.741
Likes
8.036
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Αν δεν πας σε χώρα που συστήνεται η συνοδεία ενόπλου δεν πιάνεται το ταξίδι ε;:bleh:

Τέλειες εικόνες, ειδικά αυτές με τις καμήλες αλλά και εκεί που κοιμηθήκατε στο ύπαιθρο με θέα τον έναστρο ουρανό, πολύ σας ζήλεψα!!
 

isabelle

Member
Μηνύματα
903
Likes
4.177
Αχά! Άσφαλτος και πολυτέλειες; Έπρεπε να είχαμε πάει παρέα την Πρωτοχρονιά του 2008 όταν ο δρόμος ήταν έτσι, να σου πω εγω!

image198.jpg


Ποιος δρόμος δηλαδή, κοίτη ξεροπόταμου ήταν σ' ένα μεγάλο τμήμα του.

0001.JPG


11 ωρίτσες κάναμε από το Μέκελε για να φτάσουμε στη Χαμαντέλα (νταξ, προσμετράω και το δίωρο στο Μπεραχίλε όπου κι εμείς σταματήσαμε για φαγητό, άδειες και παραλαβή ενόπλου).

Όσο για τη διαμονή στη Χαμαντέλα, εμείς την βγάλαμε καταχαμέ, κι όχι σαν κάτι άλλους δήθεν μπιχλοταξιδιώτες που την περάσανε μέσα στη χλίδα. Ακούς εκεί σχοινένια κρεββάτια! Και μάλιστα ολοκαίνουργια απ' ό,τι είδα στις φωτό. Ντροπή σου και αίσχος σου παλιογουρουνάκι!

Πέρα από την πλάκα, το Ντάνακιλ εγγράφεται στη μνήμη μου ώς μία από τις κορυφές ταξιδιωτικές εμπειρίες και ως ένα από πλέον απόκοσμα σημεία του πλανήτη μας (μια γεύση από πλανητη Άρη επί της Γης). Και βεβαίως σε ζηλεύω μέχρι θανάτου :icon_evil::icon_evil::icon_evil::icon_evil::icon_evil::icon_evil::icon_evil: για την εμπειρία στο Ερτααλε που όπως γνωρίζεις δεν γευτήκαμε καθώς δεν μας φτάνανε οι μέρες (όταν πήγαμε εμείς, ο μίνιμουμ απαιτούμενος χρόνος για τη γύρα Μέκελε-Νταλόλ-Ερτααλε-επιστροφή ήταν 5 μέρες λόγω της κατάστασης των "δρόμων", οπότε και περιοριστήκαμε αναγκαστικά στο Νταλόλ...).

Υ.Γ. Σούπερ οι φωτό, γέμισες ξανά τα μάτια μας χρώματα
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.635
Μηνύματα
905.079
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom