• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Μετρό Θεσσαλονίκης

Μηνύματα
2.521
Likes
3.325
Ταξίδι-Όνειρο
ΙΑΠΩΝΙΑ
H Θεσσαλονίκη πρέπει να είναι από τις μικρότερες πόλεις με μετρό. Στα γρήγορα φαντάζομαι ότι η Λωζάνη και η Ρεν θα είναι στις πρώτες θέσεις, αλλά δε νομίζω να είναι πολύ μακριά η Θεσσαλονίκη, υπολογίζοντας μητροπολιτικό πληθυσμό. Από τις 202 πόλεις με μετρό στον κοσμο θα εκπλαγώ αν δεν είναι στις 20-30 μικρότερες. Για τέτοιου μεγέθους πόλη βέβαια έχει και απολύτως τραγική κίνηση, υπεραπαραιτητο είναι κι άργησε και θα πρέπει να επεκτείνεται συνεχώς.
Το ότι δεν ..έχουν μετρό δε μου λέει τίποτα, ξέρεις τι άλλα μέσα ΜΜ διαθέτουν,με πόση συχνότητα κλπ;;όσοι δεν ζείτε Θεσσαλονίκη μην ..δικαιολογείτε τα αδικαιολόγητα,ούτε κι εμένα θα ήταν επιτακτική μου ανάγκη το μετρό αν εκτός από τα τραγικά γικά ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ η πόλη μου ειχε και πχ τραμ,.. υποθαλάσσια η ξέρω γω κάτι άλλο,η μεγαλύτερη συχνότητα λεωφορείων,,και μια που αναφέρεις.... μικρές πόλεις,η Σόφια έχει ήδη εδώ και ..15 χρόνια μετρό με 3 γραμμές, λεωφορεία και τραμ,..
 
Last edited:

Teodoro

Member
Μηνύματα
68
Likes
243
Επόμενο Ταξίδι
Αγ. Πετρούπολη & Πολωνία
Ταξίδι-Όνειρο
Τόκιο & Route 66?..
Ε,ναι.,δεν μας φτάνανε βλέπεις τα 38 χρόνια που περιμέναμε ...η ξεφτίλα στο μεγαλειο της,...τώρα ΗΔΗ έπρεπε μετά από 40 χρόνια...μελέτης..να εγκαινιάζουμε τις γραμμές για δυτικά κυρίως,και ανατολικά..,Μ αρέσει που βλέπω άτομα που προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα συγκρινοντας Θεσσαλονίκη με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις και ν.υρκη,οι .., tripakias
Και psilos και babaduma έχουν θέσει το θέμα στη σωστή τους αξιολυπητη διάσταση και από πλευράς ιθυνοντων και από πλευράς κοινωνίας,...το περίμενα 40 χρόνια και τις πρώτες μέρες λειτουργίας θα πω ναι οκ και οι... βλάβες είναι στο πρόγραμμα
Μην βιαζόμαστε να κρίνουμε. Είναι αρχή ακόμα και κάθε έργο έχει τις "παιδικές" του "ασθένειες", για όσους γνωρίζουν από έργα.. Αν μετά από π.χ. 6 μήνες εξακολουθούν τα προβλήματα τότε όντως ο σχεδιασμός του έπρεπε να ήταν καλυτερος. Και πάλι όμως υπάρχει περιθώριο για διόρθωση, ακόμα και τότε.
Ας χαρούμε τις πολύ πιο γρήγορες μετακινήσεις μας από / προς κέντρο της πόλης, ειδικά τώρα στις γιορτές και ας αφήσουμε στην άκρη τα υπόλοιπα.
:cool:
 

8avos

Member
Μηνύματα
786
Likes
7.321
Μην βιαζόμαστε να κρίνουμε. Είναι αρχή ακόμα και κάθε έργο έχει τις "παιδικές" του "ασθένειες", για όσους γνωρίζουν από έργα.. Αν μετά από π.χ. 6 μήνες εξακολουθούν τα προβλήματα τότε όντως ο σχεδιασμός του έπρεπε να ήταν καλυτερος. Και πάλι όμως υπάρχει περιθώριο για διόρθωση, ακόμα και τότε.
Ας χαρούμε τις πολύ πιο γρήγορες μετακινήσεις μας από / προς κέντρο της πόλης, ειδικά τώρα στις γιορτές και ας αφήσουμε στην άκρη τα υπόλοιπα.
:cool:
Όλοι εσείς που εχετε την άποψη αυτή,στην δουλειά σας όταν κάνετε ένα λάθος που επηρεάζεται δεκάδες κόσμος,σας λένε "δεν πειράζει,αν δεν πάθεις πως θα μάθεις" "εμείς έχουμε υπομονή κ ελπίζουμε σε 6 μήνες να μην ξανακάνεις το ίδιο λάθος " και σας βγαίνει τοσο ανεκτικός χαρακτήρας ;
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.495
Likes
8.058
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Τελικά αυτές οι "παιδικές ασθένειες" έχουν γίνει κολυμπηθρα του Σιλωάμ.
Όλα τα προβλήματα τα βαφτίζουν έτσι οι αρμόδιοι για, να δικαιολογησουν τα αδικαιολογητα.
Π.χ. Να εγκαινιάζουν το πιο μοντέρνο μετρό και να μην μπορείς με άλλο τρόπο πλην μετρητών εν έτη τέλος 2024 να βγαλεις εισιτήριο για να το χρησιμοποιήσεις.
Και μερικά ακόμη.
 

Teodoro

Member
Μηνύματα
68
Likes
243
Επόμενο Ταξίδι
Αγ. Πετρούπολη & Πολωνία
Ταξίδι-Όνειρο
Τόκιο & Route 66?..
Όλοι εσείς που εχετε την άποψη αυτή,στην δουλειά σας όταν κάνετε ένα λάθος που επηρεάζεται δεκάδες κόσμος,σας λένε "δεν πειράζει,αν δεν πάθεις πως θα μάθεις" "εμείς έχουμε υπομονή κ ελπίζουμε σε 6 μήνες να μην ξανακάνεις το ίδιο λάθος " και σας βγαίνει τοσο ανεκτικός χαρακτήρας ;
Σε μεγάλα έργα, που λειτουργούν για 1η φορά, ναι, υπάρχει ανοχή.
Αν όμως κάνεις λάθος σε κάτι που λειτουργεί για χρόνια και έχεις εκπαιδευτεί σ' αυτό, αλλά πάλι συνεχίζεις να κάνεις λάθη, ε, τότε κάτι δεν κάνεις εσύ (εγώ) καλά.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.149
Likes
45.707
Και το Πόρτο έχει μετρό με 200 χιλ κόσμο. Και καλύτερη συγκοινωνία.
Το Πορτο βασιζεται και στα τραμ. Και η Αθηνα εχει τραμ το οποιο ειναι για αργοσχολους συνταξιουχους καθως ποτε δεν δοθηκε προτεραιοτητα εναντι των αυτοκινητων, παρα τις εξαγγελιες πριν 20 χρονια.
Η χρηση του αυτοκινητου ειναι βαρια βιομηχανια της χωρας μας, τεραστιος κυκλος εργασιων, το αυτοκινητο ειναι ο αρχοντας στον ελληνικο δρομο.
Το μετρο ηταν τεραστια αναγκη στη Θεσσαλονικη λογω τοπογραφιας καθως η πολη μοιαζει με "πεταλουδα", το κεντρο ρουφουσε ολη την κυκλοφορια απο Ανατολικα προς Δυτικα και τουμπαλιν. Αλλα αν συμπληρωνοταν με τραμ στα Δυτικα για να γινει γρηγοροτερα κι οχι αλλα 10 χρονια σκαψιμο θα ηταν το ιδανικο. Οχι ομως με τα ρεζιλικια του αθηναικου τραμ.
 

Teodoro

Member
Μηνύματα
68
Likes
243
Επόμενο Ταξίδι
Αγ. Πετρούπολη & Πολωνία
Ταξίδι-Όνειρο
Τόκιο & Route 66?..
Εντωμεταξύ, ξεκινάει κι άλλο μεγάλο έργο πνοής για την Σαλόνικα.

Είχα στείλει επιστολή με πολλές προτάσεις πριν κάποια χρόνια στους δημάρχους ανατολ. Θεσ/νικης για την ακύρωση της μετατροπής της μαρίνας στην Αρετσού σε εκείνο το έκτρωμα που ήθελε το ΤΑΙΠΕΔ.
Η παραπάνω είναι ευχάριστη έκπληξη και στην σωστή κατεύθυνση.
Μακάρι να προχωρήσει και το Κόδρα σε κάτι ωφέλιμο και οικογενειακών δραστηριοτήτων για την κοινωνία της πόλης.
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.495
Likes
8.058
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Ο αρμόδιος υφυπουργός απεφάνθη για τραμ στη Θεσσαλονίκη, μας είπε ότι η πόλη έχει στενούς δρόμους και για αυτό δεν μπορεί να γίνει
Αυτή την άποψη μέχρι σήμερα όμως δεν την άκουσα να την επιβεβαιώνει κανένας συγκοινωνιολογος.
 

paefstra

Member
Μηνύματα
14.149
Likes
45.707
Ο αρμόδιος υφυπουργός απεφάνθη για τραμ στη Θεσσαλονίκη, μας είπε ότι η πόλη έχει στενούς δρόμους και για αυτό δεν μπορεί να γίνει
Αυτή την άποψη μέχρι σήμερα όμως δεν την άκουσα να την επιβεβαιώνει κανένας συγκοινωνιολογος.
Το κεντρο εχει στενους δρομους. Οχι πιο στενους απο το Πορτο βεβαια ουτε καν τις ανηφορες του. Η Μοναστηριου τι στενο εχει ακριβως?
 

thessaris

Member
Μηνύματα
624
Likes
958
Ε,ναι.,δεν μας φτάνανε βλέπεις τα 38 χρόνια που περιμέναμε ...η ξεφτίλα στο μεγαλειο της,...τώρα ΗΔΗ έπρεπε μετά από 40 χρόνια...μελέτης..να εγκαινιάζουμε τις γραμμές για δυτικά κυρίως,και ανατολικά..,Μ αρέσει που βλέπω άτομα που προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα συγκρινοντας Θεσσαλονίκη με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις και ν.υρκη,οι .., tripakias
Και psilos και babaduma έχουν θέσει το θέμα στη σωστή τους αξιολυπητη διάσταση και από πλευράς ιθυνοντων και από πλευράς κοινωνίας,...το περίμενα 40 χρόνια και τις πρώτες μέρες λειτουργίας θα πω ναι οκ και οι... βλάβες είναι στο πρόγραμμα
Αυτά τα 38 και 40 χρόνια υπάρχουν μόνο σε φαντασιακά αφηγήματα που δεν έχουν ιδέα της ιστορίας του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Πριν 40 χρόνια είχαμε 1984 και πριν 38 είχαμε 1986. Το μεν 1984 το μετρό είχε απλά αναφερθεί ως ιδέα και μόνο από τον νομάρχη Κώστα Πυλαρινό το 1976, σε μια κατάσταση που μάλλον οι περισσότεροι απλά γέλασαν, ενώ το 1986 πράγματι το μετρό μπήκε στην ατζέντα της συζήτησης μέσω του δημάρχου Σ. Κούβελα ο οποίος αντιπολιτευμένος το τότε κυβερνών ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να προτείνει μετρό στην πόλη και να το κάνει σημαία χωρίς κάποια σοβαρή μελέτη η προεργασία. Μάλιστα δεν έμεινε εκεί αλλά έκανε και εκσκαφή στην Εγνατία (μπροστά στο ΑΠΘ) η οποία φυσικά δεν θα μπορούσε ποτέ να χρησιμοποιηθεί για μετρό και είναι γνωστη μέχρι και σήμερα ως "τρυπα του Κούβελα"

Το 1992 επί ΝΔ Μητσοτάκη έγινε μία προσπάθεια μήπως αναζητηθεί τρόπος κατασκευής με αυτοχρηματοδότηση (από ιδιώτες) και φυσικά πήγε άπατη αφού μετρό κερδοφόρο δεν υπάρχει.

Έπρεπε να φτάσουμε στο 2002 ώστε η κυβέρνηση Σημίτη με υπουργό τη Β. Παπανδρέου να πάρει την πολιτική απόφαση κατασκευής του μετρό ως δημόσιο έργο. Το έργο δημοπρατήθηκε, ωρίμαστε και ξεκίνησε η κατασκευή του στα τέλη του 2006. Άρα 18 χρόνια.

Είναι λίγα; όχι φυσικά, πολλά είναι με πολλές καθυστερήσεις και παλινωδίες. Όμως μην ξεχνάμε ότι κατά τη διάρκεια της κατασκευής η Ελλάδα χρεωκόπησε, οι εταιρείες που το κατασκεύαζαν βάρεσαν κανόνι, ενώ οι παλινωδίες στο σταθμό Βενιζέλου χρεώνονται μάλλον περισσότερο στο ντόπιο κατεστημένο της πόλης και λιγότερο στην κεντρική εξουσία. (όχι ότι δεν είχε και αυτή το μερίδιό της)

Τελικά η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα αξιοπρεπέστατο μετρό με αυτόματη λειτουργία (είναι ακριβώς όμοιο με της Κοπεγχάγης) έχει έτοιμη επέκταση της Καλαμαριάς με 5 σταθμούς (παραδίδεται σε 10 μήνες) και αυτό που πρέπει να διεκδικήσει είναι οι επεκτάσεις δυτικά που όντως έχει αργήσει πολύ η προεργασία για μελέτες και χρηματοδότηση.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.749
Μηνύματα
911.043
Μέλη
39.488
Νεότερο μέλος
DespinaTsi

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom