• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Γκάνα Μαύρο είναι το χρώμα (Ζώντας στην Γκάνα)

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.963
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
εισαι θησαυρός spiro!!
δύσκολο να μαθαίναμε τόσο αναλυτικα νεα για γκάνα!!
θαθελα πολύ να παω εκεί!
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Το Time out της Accra είναι στα χέρια μου! όποιος το χρειαστεί, ειδοποιεί!!

Σε περιμένω!! έχεις ένα μήνα καιρό!!!!
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.963
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
Το Time out της Accra είναι στα χέρια μου! όποιος το χρειαστεί, ειδοποιεί!!

Σε περιμένω!! έχεις ένα μήνα καιρό!!!!
σήμερα δεν έχει νέα το δελτίο????
θα έχομε και διακοπή για διαφημήσεις στις 11.30...
αλήθεια τι ώρα ειναι τώρα εκεί??
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Σας χρωστάω το Asafo ενώ αύριο έχουμε μεγάααλο ταξίδι!! Μάλλον από ΣΚ τα επόμενα!!

Είμαστε τρεις ώρες πίσω. τώρα είναι 18:30. τον χειμώνα είναι δύο ώρες πίσω καθώς, όντας πάνω στον Ισημερινό, δεν αλλάζουν ώρα.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.595
Likes
8.124
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Σπυρο νασε καλα!!!!!
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Asafo ένα χωριό σαν όλα τ' άλλα

Η ευχή έγινε πραγματικότητα. Ήθελα λίγο χρόνο παραπάνω στο Asafo για να δω την εκδήλωση προς τιμήν των παιδιών του δημοτικού και μέσω ενός απροόπτου (το σκασμένο λάστιχο) τα κατάφερα (όχι ακριβώς, έκανα juju magic στο αμάξι!!)

Η κεραία είναι στην άκρη του χωριού δίπλα από το σχολείο το οποίο είναι ένα κατασκεύασμα από ένα τοιχίο με τσιμεντόλιθους ύψους 1- 1,5 μέτρου. Υπάρχουν δύο ανοίγματα στο ορθογώνιου που δημιουργεί αυτό το τοιχίο. Έτσι ορίζονται οι πόρτες ενώ ένα μεταλλικό φύλλο ορίζει την σκεπή. Τούτες οι «αίθουσες» είναι τοποθετημένες σε σειρά έτσι ώστε να ονοματιστούν «σχολείο». Ένα λασπωμένο μονοπάτι θα μας οδηγήσει στα πρώτα σπίτια. Μέχρι να τα φτάσεις, βλέπεις γύρω σου ανθρώπους να κουβαλάνε κοτόπουλα κατευθυνόμενοι προς το χωριό ενώ κάποιους άλλους τους βλέπεις φρεσκοπλυμένους και καλοντυμένους προς χάριν των παιδιών που θα τιμηθούν σήμερα. Κάπως έτσι και ανάμεσα τους αισθάνεσαι, όχι μέρος του χωρίου, απλώς μπορείς να φανταστείς με ποιον τρόπο θα ενσωματωνόσουν σε αυτή την κοινωνία. Ποια θα ήταν η καθημερινότητα σου και ποια δρομάκια θα ακολουθούσες για να κατεβείς στο κέντρο του χωριού. Αυτές είναι ίσως οι πιο πολύτιμες στιγμές και αισθήματα που μπορώ να συλλέξω σε ένα ταξίδι. Φτάνοντας στο χωριό, για άλλη μια φορά, πρώτο ρόλο παίζει η εικόνα: όπως έχουμε πει, τα ζωντανά που κυκλοφορούν εδώ ελεύθερα στους δρόμους δεν είναι γατιά και σκυλιά αλλά κοτόπουλα και κατσικάκια. Όσο πιο πολύ προχωράμε, τόσο πιο κοντά έρχονται οι ήχοι από την πλατεία. Ο δρόμος που κινούμαστε είναι φαρδύς με μικρά παραπήγματα και container στις άκρες του. Μερικά κιόσκια βρίσκονται στην μέση του δρόμου, καθαρά εκεί που τον βόλεψε τον ιδιοκτήτη τους. Ανηφορίζουμε ένα στενό σοκάκι με μια κεντρική τάφρο που κατέβαζε τα εναπομείναντα νερά της μπόρας. Τα σπίτι σε κάποια σημεία στένευαν ακόμα περισσότερο τον δρόμο. Από αυτή τους την πλευρά δεν έβλεπες παράθυρα ή πόρτες παρά μόνο ένα ντουβάρι χωμάτινο με χοντρά καλάμια τοποθετημένα οριζόντια και κάποια κάθετα ξεφτισμένα. Φτάνουμε στην πλατεία όπου γίνεται ο κακός χαμός. Κατά διαστήματα τα πιτσιρίκια ουρλιάζουν από ενθουσιασμό όταν συμμαθητές τους διακρίνονται σε μια πλειάδα τίτλων. Στα δεξιά μου είναι οι εξέδρες (ίσα ένα σκαλοπάτι 50 πόντων), ένας τείχος ανθρώπων. Παντού μπροστά μου, παιδιά τρέχουν από σημείο σε σημείο της πλατείας μάλλον αναζητώντας ένα σημείο με καλύτερη θέα. Οι μανάδες τους, σταθερά χαμογελαστές και προσηλωμένες στο γεγονός, δεν αντιδρούν με τις κινήσεις των παιδιών ούτε στην θέαση ενός εντελώς ξέμπαρκου obruni(άλλωστε δεν είμαι μόνος, κινούμε μαζί με τους δύο του συνεργείου). Προσπερνάμε την πλατεία για να βρούμε τον Jonas στα 30 μέτρα με το αυτοκίνητο ανυψωμένο στις τρεις εναπομείναντες ρόδες. Παίρνω την φωτογραφική μηχανή και ζητάω από τον Amen να μιλήσει με τον πιτσιρικά ιδιοκτήτη ενός container για να την βάλουμε να φορτίσει. Ο μικρός δέχεται βεβαίως και μας βγάζει δύο ξύλινα ψηλά σκαμπό για να κάτσουμε στην αυλή του. Μέσα στο μαγαζί, εκτός από ψυγείο και έναν πάγκο, υπάρχει μια ραπτομηχανή. Είναι σύνηθες να βλέπεις άντρες να ασχολούνται με την ραπτική. Ακόμα και σε κεντρικά μέρη των πόλεων, κάποια από τα container είναι μια σειρά ραπτομηχανών όπου άντρες δουλεύουν πάνω σε υφάσματα. Κάθε τέτοιο έχει και το όνομά του που παραπέμπει σε boutique. Ο δρόμος μπροστά μας γεμάτος λάσπες. Οι ντόπιοι δεν της δίνουν σημασία και συνεχίζουν να περπατάνε χωρίς να προσέχουν. Μόνη εξαίρεση που είδα, ένας κύριος ντυμένος με φτηνό και ατελές κουστούμι και με ένα χαρτοφύλακα των 80’s στα χέρια, έκανε υπεράνθρωπες προσπάθειες να αποφύγει τις παγίδες του δρόμου. Τα παιδιά όμως δεν καταλαβαίνανε τέτοια πράγματα. Ειδικότερα κάποια μικρά ήταν λασπωμένα μέχρι τους μηρούς. Με κοιτάνε με περιέργεια και μετά κοιτάνε τον μαγαζάτορα που με φιλοξενεί σαν να θέλουν να τον ενημερώσουν ότι θα πρέπει να τους δώσει απαντήσεις στις ερωτήσεις τους για εμένα. Ο δε μαγαζάτορας κυκλοφορεί ξυπόλητος στο μαγαζί όπως και όλοι οι πελάτες που έρχονται. Αφήνουν τα flipflop τους στο σκαλάκι και μπαίνουν. Δίπλα από το κατάστημα υπάρχει κατηφορικό λασπωμένο σοκάκι (εφ’ όσων είναι κατηφορικό, θα πρέπει στην εικόνα να προσθέτετε και ένα φαρδύ νεροφάγωμα στην μέση του δρόμου) ενώ στην άλλη του γωνία, ένα saloon, δηλαδή κομμωτήριο με την κομμώτρια να φέρει ένα μαλλί αεροπλανικό με αεροδυναμική cx=0,25 (σαν το alien ένα πράμα). Απέναντι ένα ξεθωριασμένο ντουβάρι με κάτι συνθήματα ξεβαμμένα και τούτα ενώ στα δεξιά μου, μια ευτραφής κυρία πετούσε καλαμπόκια σε μια πελώρια κατσαρόλα με βραστό νερό. Όλα αυτά στην αυλή μπροστά από το σπίτι της.

Αρκετά περίμενα και αρκετή υπομονή έκανα. Αρπάζω έναν από τους δυο obibini συνεργάτες και ορμάμε στην πλατεία. Όταν πας μόνος σου, τα βλέμματα που σε εντοπίζουν τυχαία, εμμένουν πάνω σου και σε επεξεργάζονται. Όταν όμως μιλάς με οικειότητα με κάποιον που φαίνεται γνωστό σου, κάποιες απαντήσεις για την προέλευσή σου μπορούν να υποτεθούν άρα το ενδιαφέρον φθίνει γρηγορότερα. Και καθώς δεν είμαι ο άνθρωπος που μου αρέσει να τον παρακολουθούν σαν ποντίκι στην γυάλα, διάλεξα τούτη την οδό. Βρίσκουμε μια θέση πολύ κοντά στην πλατεία που δημιουργούν οι κερκίδες. Παρακολουθούμε στην άκρη του χώρου έναν ψηλό κύριο που απονέμει βραβεία. Από πίσω του, σε πλαστικές καρέκλες κάθεται η γερουσία του χωριού. Τρεις με τέσσερις κύριοι και κυρίες με πιο ευδιάκριτο εκείνον που κρατάει και ένα σκήπτρο βαμμένο χρυσό. Φοράει παραδοσιακό ένδυμα που αφήνει γυμνό τον αριστερό του ώμο μέχρι και το στήθος. Μαθαίνω ότι ενδέχεται να μην είναι ο αρχηγός του χωριού αλλά του δήμου. Τα παιδιά είναι πάμπολλα. Σε ένα μικρό χωριουδάκι σαν το Χιλιομόδι τα παιδιά φαίνονται περισσότερα από τους ενήλικες. Και αυτό συμβαίνει σε όλα τα χωριά. Μετά τα βραβεία, κάποια επιλεγμένα παιδιά γυμνασίου, λένε μερικά λόγια στους μικρότερους της παρέας. Αρχικά σηκώνεται ένα κοριτσάκι αδύνατο που με περίσσια τσαχπινιά και κίνηση μαύρων (τα χαρακτηριστικό κούνημα του κεφαλιού δεξιά αριστερά με τους ώμους να κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση και τα χέρια να κάνουν έντονες κινήσεις) τους επισημάνει ότι το μεγαλύτερο δώρο που έχουν είναι μέσα τους, ότι είναι ευλογημένα από τον Κύριο και να μην ενδιαφέρονται για το γρασίδι στην άλλη πλευρά καθώς το γρασίδι είναι πράσινο στα πόδια τους. Αποχωρεί εν μέσω φρενιασμένων ζητωκραυγών και χειροκροτημάτων. Την ακολουθεί μια επόμενη με πιο μετρημένη κίνηση και λόγο. Εκείνη τα είχε με την γενιά των γονέων της και προέτρεπε τα παιδιά να μην εμπιστεύονται κανένα παρά μόνο τις δυνατότητές τους. Παίρνει το μάτι μου τον Jonas να μας πλησιάζει σπρώχνοντας την έτοιμη ρόδα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που τα μικρά παιδιά σπρώχνουν περίτεχνα οτιδήποτε γυρίζει.

Στο αυτοκίνητο έχουν μαζευτεί 2-3 καλοθελητές οι οποίοι εν’ τέλη ανταμείβονται για την όποια προσφορά τους. Βρέχει ελαφρά όταν αποχωρούμε από το χωριό ενώ είναι διάχυτη η μυρωδιά του ψημένου κρέατος που επέλεξαν οι μανάδες να ετοιμάσουν για τα «τελειόφοιτα» παιδιά τους. Και όλα αυτά στο Asafo, σε ένα χωριό σαν όλα τα άλλα με καμία διαφορά που κάποτε πάσχιζα να βρω

ΠΡΟΣΕΧΩΣ?? (γκουχου γκουχου)... "Η ΠΡΕΣΒΙΑ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΕΩΝ..."
 

Attachments

zmaria

Member
Μηνύματα
1.335
Likes
1.202
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη (αμήν)
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα,Περού,Ν.Αφρική
σε παρακολουθώ ανελλειπώς! Έχεις πολύ ζωντάνια στις περιγραφές σου και σ' ευχαριστούμε πολύ!! keep walking!!:clap:
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
έχω ήδη αναφέρει ότι κυρίως τρώω εντός του σπιτιού. άρα θα αντιγράψω για άλλη μια φορά από το Time Out Accra τα καλύτερα εστιατόρια της πόλης για εσάς και όπου ξέρω θα σχολιάζω:
Παραδοσιακά: Asanka, Auntie Muni's, Country Kitchen, Katawodieso (δεν τα προτιμάει κανείς μας γιατί τα φαγητά τους είναι αρκετά καυτερά)
Ακριβά: Le Magellan (δεν μας έκατσε γιατί αναγκαστήκαμε να πάμε σε πρεσβείες.... θα σας τα πω....), Le Tandem (όταν λέω ακριβά, εννοώ εξωφρενικά ακριβά για τα standards της χώρας! φανταστείτε κανά 20-25 Ευρώ η μερίδα!!!)
Χαλαρά: Champs Sports bar, Honeysuckler (Ιρλανδική σκοτεινή τρύπα), Monsoon (ευπρεπέστατο φαγητό από τον ΝεοΖηλανδό ιδιοκτήτη (έφαγα επιτέλους κροκόδειλο) αλλά οι τιμές στο Θεό.. βλ. πάνω), Rhapsody's (ο χώρος είναι ότι πιο κοντινό σε Ευρωπαικό διαθέτει η χώρα. το φαί δεν έχει καλή φήμη. οι τιμές απλησίαστες), Ryan's Irish Bar (ωραίος χώρος αν και προχειροφτιαγμένος. τα φαγητά νόστιμα, οι τιμές... βλ. πάνω), Venus, Zanzibar
Fast food: Frankie's, Little Indian, Sunshine salad bar, Melting Moments
Ψάρι στα προάστια: Buka, Captain Hook's, Labadi beach hotel (τρελή χλίδα. όχι όμως μόνο ψάρι, απ' όλα είχε), Livingstone Safari restaurant, Next Door.

Να προσθέσω το καλύτερο Κινέζικο, το Dynasty στην Osu αλλά και την πιο γνωστή πιτσαρία της πόλης, την Mama mia όπου το 85% των θαμώνων είναι λευκοί
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.963
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
Σπύρο έχεις απίστευτο ταλέντο το ξέρεις???????
Για Γκάνα αποκλείεται να έχουν γραφτεί τόσα και με τέτοιον τρόπο..
μπράβο.
(εγώ θα τρώγω στην μάμα πίτσα!!):bleh:
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.798
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
Μμμ αυτα τα παραδοσιακα τα καυτερα κατι μου εκαναν και μου γουργουριζει η κοιλια μου.....
Βαλε φωτο απο κανενα πιατο
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Ταξινομώ τις φωτογραφίες που μου φέρανε τα συνεργεία από το western region και θέλω να σας μοιραστώ μια που ανακάλυψα.. (ελπίζω να τα καταφέρω να πάω καθώς το Nzulezu είναι κοντά στα σύνορα με Ivory Coast και κάνα οκτάωρο δρόμος από Ακκρά)
 

Attachments

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Κροκοδειλο; και σου αρεσε; Το βρηκες νοστιμο;
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.636
Μηνύματα
905.138
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom