• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Καζακστάν Κιργιστάν Ουζμπεκιστάν Τατζικιστάν Τουρκμενιστάν Κύπρος,Καζακστάν,Ουζμπεκιστάν,Τουρκμενιστάν,Κιργιστάν και Τατζικιστάν. Χωρίς γιούρτες, με κατεχόμενα

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.957
Likes
52.382
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Ημέρα 39: Susamyr, Toktogul & Arslanbob

Tα καλά του να μην έχεις ίντερνετ είναι ότι... κοιμηθήκαμε αντί να τσατάρουμε (Τζόρντι), να ινσταγκράρουμε (Κρεκούζας) ή να τζογάρουμε πόσες τάπες θα κάνει ο Γκομπέρ απέναντι στους Σανς (γκουχ γκουχ). Το πρωινό μας ήταν καλούτσικο, αφήσαμε κι ένα φιλοδώρημα στην καλή κυριούλα και φύγαμε μετά από μια μικρή βόλτα στα περίχωρα του σπιτιού με τα ποταμάκια και τα δεντράκια πήραμε τους δρόμους για τον τελικό μας προορισμό για σήμερα, το Arslanbob, ένα χωριό όπου ας πούμε ότι υπάρχει και μια μικρή ροή τουριστών στη χώρα (εμείς δεν είδαμε κανέναν, αλλά είπαμε ήμαστε και εντελώς εκτός χάι σίζον).

Η πρώτη μας στάση ήταν στο Kojumkul, όπου σταματήσαμε να δούμε ένα μνημείο σε ένα τοπικό γίγαντα. Ψιλοαδιάφορο ήταν, αλλά το γύρω τοπίο μου άρεσε, αυτή η απεραντοσύνη του τίποτα σου δίνει μια ωραία αίσθηση ελευθερίας, από τα άλογα που βόσκουν σε ατέλειωτες κοιλάδες μέχρι την εικόνα μιας οικογένειας που εμφανίζεται από το πουθενά να μαζεύει νερό σε κάποιο ποτάμι. Στο δρόμο για το πέρασμα του Susamyr είδαμε κάποιους πάγκους όπου κάτι κυριούλες είχαν στήσει κάτι γιούρτες κι ένα εγκαταλελειμμένο βαγόνι και πουλούσαν αναψυκτικά και τσάι. Αφού κατεβήκαμε να αγοράσουμε κάτι συνειδητοποιούσαμε πως ζούσαν σε αυτές τις γιούρτες, εκεί στη μέση του τίποτα, με τα παιδιά τους, έπλεναν τα ρούχα τους, μαγείρευαν και... πουλούσαν αναψυκτικά.

Ο δρόμος μετά το πέρασμα είναι ολοκαίνουριος και πραγματικό χαλί. Αρχικά το γύρω τοπίο ήταν εντελώς χιονισμένο, όσο όμως σιγά-σιγά κατεβαίναμε σε υψόμετρο, γινόταν όλο και πιο πράσινο και οδηγώντας πια κατά μήκος του ποταμιού τα πάντα ήταν καταπράσινα, σα να βρισκόμασταν σε άλλη χώρα σε σχέση με τα γυμνά βουνά των προηγούμενων ωρών και ημερών. Το μάτι μου δε χόρταινε το πράσινο, αλλά κάποια στιγμή έπρεπε και να χορτάσουμε από φαγητό οπότε κάναμε μια στάση σε ένα... Λεβέντη (πιτ στοπ, πώς το λένε αυτό στα Ελληνικά; ) με θέα ένα πελώριο φράγμα για να φάμε πέστροφες, αφού πρώτα ο ιδιοκτήτης χρειάστηκε να πάρει τηλέφωνο το γιο του που μιλούσε Αγγλικά προκειμένου να καταλάβει τι θέλαμε να παραγγείλουμε (λες και υπήρχε και καμία τρομερή ποικιλία).

Καλούτσικα φάγαμε, συνεχίσαμε δια μέσω καταπράσινων φαραγγιών και σε ένα από αυτά όπου σταματήσαμε για φωτογραφίες η Α ξέχασε τα γυαλιά της, επιστρέψαμε για να τα πάρουμε και τσιμπήσαμε και το τρίτο μας πρόστιμο από την τροχαία του Κιργιστάν, αλλά αυτά τα είχαμε συνηθίσει πια.

Φτάσαμε στο Arslanbob το απόγευμα και είχε αρχίσει να νυχτώνει, οπότε δυσκολευτήκαμε να βρούμε κάποιο από τα 18 homestays, αλλά ρωτώντας όλα βρίσκονται και καταλήξαμε σε ένα μεγάλο σπίτι με βαθιά θρησκευόμενους μουσουλμάνους, ο κύριος μάλιστα είχε πάει δύο φορές στη Μέκκα, αλλά Αγγλικά φυσικά δε μιλούσαν ούτε λέξη. Η σύζυγός του ετοίμασε δείπνο για τους δύο από μας που πεινούσαν και φάγαμε στο τραπεζάκι στο πάτωμα. Πολύ παραδοσιακό το σπίτι τους και παρότι το μπάνιο ήταν εξωτερικό, στην αυλή δηλαδή, είχαμε πολύ ευχάριστη διαμονή. Για την επόμενη συνεννοηθήκαμε με τον κυριούλη ώστε να πάρει το CBT, δηλαδή τον τοπικό συνεταιρισμό ξεναγών, ώστε να δούμε τι θα μπορούσαμε να δούμε και να κάνουμε.

Ημέρα 40: Arslanbob - Ozgun - Osh

Το τοπικό γραφειάκι του CBT ήταν μικρό, αλλά ο κύριος που μας υποδέχθηκε ήταν αρκετά οργανωμένος, εμ όρεξη και καλά Αγγλικά και μας κανόνισε να πάμε για ένα τρίωρο τρεκ στα περίχωρα του χωριού. Το ίδιο το χωριό ήταν πολύ αυθεντικό, με παραδοσιακά κρεοπωλεία, παιδάκια παντού, αγρότες που φύτευαν πατάτες με άροτρα, άλλους που έκαναν πικνίκ , όλοι τους φιλικοί αλλά και ντροπαλοί.

Το Arslanbob είναι γνωστό γιατί διαθέτει το μεγαλύτερο δάσος καρυδιών στον κόσμο και οι καρυδιές είναι αρκετά εντυπωσιακές, με πολλές από αυτές να είναι άνω των 30 μέτρων και εκατό ετών. Ο τοπικός συνεταιρισμός που διαχειρίζεται τα καρύδια σε μια καλή χρονιά εξασφαλίζει σε κάθε οικογένεια ένα εισόδημα της τάξης των 1700-2300€ ανά σοδειά, που αναλογικά με τα εισοδήματα στη χώρα είναι αρκετά χρήματα. Τα καρύδια πάντως σπάζονται στη Jalalabad κι εξάγονται κυρίως στην Τουρκία, απ' όπου και θα γίνει η διάθεσή τους στον υπόλοιπο κόσμο. Το δάσος μου φάνηκε πολύ όμορφο, ενώ μας προσέφερε και μια βιβλική εικόνα με μια γιαγιά με γαϊδουράκι να πηγαίνει τον εγγονό της στο σχολείο, εικόνες άλλων αιώνων πια στον αναπτυγμένο κόσμο.

Ανεβήκαμε σε ένα λόφο με ωραία θέα του χωριού και των γύρω βουνοκορφών και καταλήξαμε σε κάτι μικρούς αλλά αρκετά εντυπωσιακούς καταρράκτες. Ο ξεναγός μας εξήγησε πως την υψηλή περίοδο, δηλαδή το καλοκαίρι, τα τρεκ στην περιοχή είναι αρκετά δημοφιλή, όπως και οι μεγαλύτερες αποστολές για συνδυασμό τρεκ και ελεύθερου σκι, μακριά από οργανωμένες πίστες. Κοντά στους καταρράκτες δυο κοπελίτσες πωλούσαν μια περίεργη καφετιά σκόνη, από συμπυκνωμένο μήλο, την οποία και αγόρασα για 0,25€ και δεν ήταν καθόλου άσχημη ως γεύση, ενώ ένας παππούλης και κάτι παιδάκια μας ποζάρισαν όλο αθωότητα.

Μας άρεσε το μικρό τρεκ και η επίσκεψη στο Arslanbob, τσιμπήσαμε κι ένα πλοβ (τι άλλο; ) στο τοπικό εστιατόριο Istanbul και αφήσαμε το χωριό πίσω μας, κατευθυνόμενοι προς το Ozgun, στο δρόμο για το οποίο τα τοπία ήταν τα πιο πράσινα που είχαμε δει. Το Ozgun φιλοξενεί ένα τεράστιο παζάρι στο οποίο είναι πολύ εύκολο να χαθεί κανείς κι όπου ο Τζόρντι αντιμετωπίστηκε ως ροκ σταρ λόγω της μπλούζας της Μπαρτσελόνα που φορούσε. Μικροί και μεγάλοι όλοι ήθελαν να φωτογραφηθούν μαζί του κι ενθουσιάζονταν όταν μάθαιναν ότι μένει στη Μπαρτσελόνα και πηγαίνει στο γήπεδο. Αν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε θα τους εξηγούσαμε ότι μάλιστα διετέλεσε και προπονητής σε μια από τις άπειρες ομάδες των φυτωρίων της ομάδας, αλλά εδώ καλά-καλά δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε για να παραγγείλουμε ψάρι (παρά τις εξαιρετικές μου μιμήσεις ψαριού, να σημειωθεί). Κατά τα άλλα, πλην ξηρών καρπών και κάποιων παραδοσιακών κιργίζικων καπέλων, το παζάρι ειδικευόταν -όπως και πολλά στην Κεντρική Ασία- σε φθηνά κινεζικά προϊόντα κι είχε λίγο ενδιαφέρον πλην των ωραίων φυσιογνωμιών των ευγενέστατων και πάλι ντόπιων.

Ήρθε η ώρα να φύγουμε και καταλήξαμε στον προορισμό μας για τα επόμενα δυο βράδια, το Osh, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας. Είχα κάνει κράτηση σε ένα Hotel Salam που αποδείχθηκε μεγάλο αστέρι: πολύ σπιτική ατμόσφαιρα, απλά δωμάτια σε ένα υπόγειο με κοινόχρηστο σαλόνι το οποίο οικειοποιηθήκαμε, απλά κρεβάτι σε γιαπωνέζικο στιλ στο υπερυψωμένο πάτωμα και σωρεάν πλύσιμο ρούχων. Η ρεσεψιονίστ με το γιαπωνέζικο φιζίκ χαμογελούσε συνεχώς, το νερό ήταν τέρμα ζεστό και το ίντερνετ δούλευε κανόνι. Κι όλα αυτά για 9€ το άτομο, από τα καλύτερα καταλύματα του ταξιδιού, από αυτά τα περίεργα μέρη που για κάποιο λόγο τα αισθάνεσαι σα σπίτι.

Επειδή ήταν του Αγίου Γεωργιού, είπαμε με το συνονόματο και συνεορτάζοντα Τζόρντι να καλέσουμε τα παιδιά σε ένα ακριβό εστιατόριο στην πόλη, έτσι για να γιορτάσουμε και να τους ευχαριστήσουμε για την παρέα τους και που μας ανέχονται (μεγάλη υπόθεση για το Τζόρντι ότι τόσο η Α όσο κι ο Κρεκούζας έκαναν πολύ φιλότιμες προσπάθειες να συνεννούνται μαζί τους και στα λειτουργικότατα Ισπανικά τους). Το εστιατόριο ήταν ένα περίεργο υβρίδιο μεταξύ εστιατορίου και κλαμπ, με καλό φαγητό αλλά γκουρμέ μερίδες, με αποτέλεσμα ο Κρεκούζας να παραγγείλει δύο πιάτα μπριζόλας για να χορτάσει, συν ένα τρίτο πιάτο για να εξασφαλίσει πως δε θα πεινάσει το βράδυ.

Πριν το εστιατόριο βρήκαμε κι ένα ράφτη για να επισκευάσουμε το σκισμένο παντελόνι του Κρεκούζα κι ο άνθρωπος ήταν τόσο ευγενής. Πλην της φιλάργυρης τροχαίας όλοι οι Κιργίζιοι ήταν γλυκύτατοι γενικώς. Κάναμε και τη βολτίτσα μας το βράδυ ώστε να θαυμάσουμε και το τεράστιο άγαλμα του Λένιν, γυρίσαμε κι ένα βίντεο για ένα φιλικό ζευγάρι της Α που παντρευόταν και για κάποιο λόγο χάρηκαν που είδαν το Τζόρντι να τους εύχεται "καλά μαμήσια" στα Ελληνικά και μετά από μια γερή δόση ίντερνετ πέσαμε για ύπνο.

Ημέρα 41: Οsh

Η σημερινή θα ήταν ημέρα ξεκούρασης κι ανασύνταξης, πριν ξεκινήσουμε για τα Παμίρ την επομένη, και με την ευκαιρία θα κλείναμε και κάποιες εκκρεμμότητες.

Μια από αυτές ήταν η ρώσικη βίζα του Κρεκούζα, οπότε πήγαμε στο ρωσικό προξενείο που βρισκόταν πολύ κοντά μας. Το θέμα του Κρεκούζα δε λύθηκε, αλλά κοντά στο προξενείο βρήκαμε ένα εστιατόριο ονόματι Aviator, με διακόσμηση αεροπλάνου μέσα. Δυστυχώς πρωινό σε σέρβιραν, αλλά το σταμπάραμε για τη συνέχεια και δε μας βγήκε σε κακό. Τελικώς πρωινό φάγαμε σε ένα ελιτίστικο φαστφουντάδικο, όπου χτύπησα ένα κλαμπ σάντουιτς και μια ομελέτα συν μια πολύ καλή ζεστή σοκολάτα, τον Κρεκούζα όμως τον πείραξε το μπέργκερ που έφαγε.

Συνέχεια είχε το κεντρικό πάρκο της πόλης, που έσφυζε από ζωή με ηλικιωμένουςνα παίζουν σκάκι in true Soviet style, παιδάκια να παίζουν κάτι παιχνίδια από την εποχή των Flintstones, κάτι συγκρουόμενα από την εποχή του Βάρσου κι ένα μηχαναμητάκι με μπασκέτα που το σκίσαμε, σπάζοντας όλα τα τοπικά ρεκόρ σκοραρίσματος. Ο Κρεκούζας κατάφερε να ξεχάσει εκεί το διαβατήριό του, αλλά του το είχαν κρατήσει οι ψυχούλες κι έτσι ήρθε καθησυχασμένος να μας βρει στο μέτριο παζάρι της πόλης, όπου το βασικό ενδιαφέρον ήταν τι τσεμπέρι θα αγόραζε ο Τζόρντι στη Μαρ...

Πήγαμε στο μουσείο της Osh που μας φάνηκε λολίγον αδιάφορο, πλην της εποχής του κομουνισμού, την οποία, ως συνηθίζεται στις πρώην σοβιετικές "δημοκρατίες" σφάζουν με το βαμβάκι. Καταλήξαμε σε ένα κιτς παρκάκι με καρδούλες όπου ο Κρεκούζας, με ανυψωμένο ηθικό, ραμμένο παντελόνι και διαβατήριο πλέον στην τσέπη του, έδωσε ρεσιτάλ με τη σερβιτόρα, βγάζοντας απανωτές σέλφι, καλώντας την να τον επισκεφθεί στο Μόναχο, την Αθήνα, τη Λαμία και πιθανότατα όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πόλεις, φεϊσμπουκίστηκε κι έμαθε ότι η κοπέλα θα επέστρεφε στην Κίνα όπου σπουδάζει. Να μην εκπλαγεί αν την επισκεφθεί ο κοινωνικότερος Ευρωπαίος όλων των εποχώνε.

Μετά από το διαλειμματάκι είπαμε να πάμε και στο ιερό για τους μουσουλμάνους όρος Suleiman Too, με τα περισσότερα από τα 500 σκαλιά, την όμορφη θέα όπου μπορούσε κανείς να διαπιστώσει πόσο χαμηλά είναι τα κτίρια στην Osh και πόσο παίζει το ελλενίτ στις σκεπές τους και να απολαύσει μερικές γιαγούλες να το καταδιασκεδάζουν κάνοντας τσουλήθρα σε έναν ιερό βράχο με κλίση, όπου γελούσαν μέχρι δακρύων. Α, είχε κι ένα μουσείο το ιερό όρος (πιο πολύ σε λόφο φέρνει)στο εσωτερικό του σε κάτι σαν σπήλαιο , όπου ευτυχώς η είσοδος ήταν μόλις δύο ευρώ γιατί ο Τζόρντι κι εγώ το βρήκαμε μάπα, αν κι ο Κρεκούζας με την Α το βρήκαν αξιόλογο.

Ξαναπεράσαμε να χαιρετίσουμε το φίλο μας το Λένιν και οι τρεις μας (ο Κρεκούζας πλέον είχε θέματα με την τουαλέτα) πήγαμε στο Aviator όπου εκτός του πολύ αξιοπρεπούς φαγητού, απολαύσαμε και μια τάξη από ντόπια κοριτσάκια, εξαιρετικά πειθαρχημένα απέναντι στη δασκάλα τους.

Το βραδάκι είδαμε και τη Ζαλγκίρις να προκρίνεται στο final four απέναντι στον Ολυμπιακό, αφού ο Κρεκουζάκος για τη γιορτή μου αγόρασε euroleague pass και μπορέσαμε να δούμε το ματσάκι. Δεν ήταν κάτι το εξαιρετικό το Osh, ήταν όμως μια πόλη φιλική, με καλούτσικο φαγητό και γεμίσαμε τις μπαταρίες μας για το μαραθώνιο των Παμίρ που θα ξεκινούσε την επομένη.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.957
Likes
52.382
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Ακριβώς πίσω από το σπίτι της κυριούλας που μας φιλοξένησε.
DSC09475.JPG

Τρεχούμενο νερό βέβαια δεν είχε.
DSC09479.JPG

Καλτ η μεταλική καρέκλα.
DSC09492.JPG

Απίστευτος οικισμός.
DSC09499.JPG

Η χαρά του πορτραίτου είναι η Κνετρική Ασία γενικώς. Η @Isabella έχει βγάλει ορισμένα φοβερά.
DSC09500.JPG

Κατά διαστήματα γλιστρούσε ο δρόμος.
DSC09507.JPG

...που τουλάχιστον στο πέρασμα ήταν καλός και καθαρός από χιόνι.
DSC09512.JPG

Γνωρίζω ότι αυτό είναι ένα φόρουμ καθαρά ταξιδιωτικό, αλλά το ταξίδι είναι κοινωνία και η κοινωνία άνθρωποι. Θα ήθελα λοιπόν να εκμεταλλευθώ αυτό το βήμα προκειμένου να συμπαρασταθώ στα θύματα αυτής της πραγματικής μάστιγας που λέγεται σεξουαλική παρενόχληση. Είναι κάτι που όλοι γνωρίζουν και λίγοι κάνουν κάτι για να καταπολεμηθεί. Ε, φτάνει πια! #metoo ένα shutout και για τον Τζόρντι που τέλος πάντων πρέπει να ορθώσει το ανάστημά του και να πει ένα ΟΧΙ στη συνεχή, κατάφωρη και απάνθρωπη παραβίαση των δικαιωμάτων του από το bullying του Κρεκούζα. Μαζί θα εξαφανίσουμε τη σεξουαλική παρενόχληση, no pasaran!













DSC09519.JPG




Ξαφνικά τα πάντα πρασίνισαν.
DSC09520.JPG

DSC09532.JPG

Και μετά ξανά χιόνι.
DSC09534.JPG

Όμορφα φαράγγια.
DSC09553.JPG
DSC09560.JPG

Το τραπέζι του πρωινού.
DSC09568.JPG

Οι οικοδεσπότες μας.
DSC09569.JPG

Καθημερινότητα στο Arslanbob.
DSC09572.JPG
DSC09575.JPG
DSC09577.JPG
DSC09585.JPG

To δάσος με τις καρυδιές.
DSC09590.JPG

Γιαγιά - εγγονάκι - γαϊδουράκι.
DSC09599.JPG

Το Arslanbob από ψηλά.
DSC09607.JPG

Χωρίς να είναι κάτι το αξέχαστο, το μικρό αυτό τρεκ ήταν όμορφο.
DSC09611.JPG

Τρακτέρ ούτε για δείγμα.
DSC09623.JPG
DSC09624.JPG
DSC09631.JPG
DSC09632.JPG
DSC09637.JPG
DSC09641.JPG
DSC09652.JPG
DSC09668.JPG

Χαχα είναι θεοί στην απομίμηση...
DSC09683.JPG

-Γυναίκα πάω για ψώνια, χρειάζεσαι κάτι;
- Πιάσε τέσσερα πόδια γίδας να φάμε βραδινό. Α, με τις οπλές ε; Όχι μισές δουλειές!
DSC09684.JPG

- Που λες έχουν έρθει κάτι ξένοι στην πόλη μας.
- Σώπα μαρή, δεν το' ξερα, εσένα περίμενα να μου το πεις!
- Δηλαδή ξέρεις κι εσύ για τον Κρεκούζα;
- Καλέ έχει βουίξει ο τόπος.
- Α το σάτυρο, που όποτε περπατάει δίπλα σε εκείνο τον καημένο με τη μπλούζα της Μπαρτσελόνα του τσιμπάει τον πισινό
- Να μας συγχωρεί ο Αλλάχ, μεγάλη η χάρη Του.
DSC09685.JPG

Ανάρπαστος ο Τζορντίνιο λόγω μπλούζας. Καλά, αν πατήσει το πόδι του κανένας παίκτης της ομάδας θα γίνει λαϊκό προσκύνημα.
DSC09686.JPG

Τα μαγαζιά ανοίγουν νωρίς το πρωί και κάποια κλείνουν πολύ μετά τη δύση του ηλίου. Ε κάποιοι τη δικαιούνται τη σιέστα τους.
DSC09690.JPG

Υπερπαραγωγή το εστιατόριο-κλαμπ που πήγαμε να φάμε.
DSC09696.JPG
DSC09698.JPG
DSC09700.JPG

Και το Aviator καλό ήταν.
DSC09701.JPG

Αγαπάμε καπελάκηδες.
DSC09706.JPG
DSC09708.JPG

Ο άνθρωπος που βγάζει σέλφι πιο γρήγορα κι από τη σκιά του ξαναχτυπά.
DSC09723.JPG

Το τι γέλιο έκαναν οι κυριούλες με την "ιερή φυσική τσουλήθρα" δεν περιγράφεται.
DSC09728.JPG

Η καφετέρια του μουσείου-σπηλιά ήταν ό,τι πιο exciting είχε το μουσείο.
DSC09733.JPG

Βλαδίμηρε ζεις, εσύ μας οδηγείς.
DSC09741.JPG

Σοβαρότης μηδέν. Θαυμάστε φάτσα...

DSC09742.JPG
DSC09743.JPG

Πιο σοβαρά ήταν τα κιργιζάκια...
DSC09746.JPG
 
Last edited:

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.228
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Εμένα τα τοπία με μάγεψαν. Χωρίς πολλά σχόλια, τα βρήκα πανέμορφα. Στην ιστορία του φίλου @jmar , του οποίου κάποιες διαδρομές ήταν παραπλήσιες, φαίνονται εντελώς διαφορετικά λόγω έλλειψης χιονιού. Απ' ό,τι φαίνεται κάθε εποχή όμορφα είναι.

View attachment 266996 View attachment 266997 View attachment 266998 View attachment 266999 View attachment 267000 View attachment 267001 View attachment 267002 View attachment 267003 View attachment 267004 View attachment 267005
Αυτό εδώ ας πούμε με λύγισε, μου θύμισε Άνδεις.
View attachment 267006
Κάπου εδώ βγήκαμε από το τζιπ για ιχνηλασία, για να δούμε αν μπορούσαμε να συνεχίσουμε.
View attachment 267007
Γινόταν, αλλά ήθελε φτυάρισμα. Ο Κρεκούζας κλασικά, χωρίς θερμοστάτη.
View attachment 267008
Αποστολή εξετελέσθη και ποζάρει με το Τζόρντι.
View attachment 267009 View attachment 267010
Μετά το πέρασμα ο δρόμος προς τη λίμνη είναι απρόσκοπτος.
View attachment 267011
Αυτό που δείχναμε χάρτες σε καβαλάρηδες που δεν έχουν ξαναδεί χάρτη στη ζωή τους ήταν αισιόδοξο.
View attachment 267012
Στους καθρεπτισμούς δεν ήταν ξεκάθαρο αν στην αντανάκλαση φαίνονταν σύννεφα ή χιόνια.
View attachment 267013
Άδεια και η πέτρινη γιούρτα, κανείς μέσα τετοια εποχή
View attachment 267014
Ζαλωθήκαμε τις αποσκευές κι ελπίζαμε ο Κρεκουζάκος να καταφέρει να περάσει το λόφο.
View attachment 267015
Ξεπρόβαλλε ο Κρεκούζας ως μικρός ημίθεος να μας ανακοινώσει ότι τα κατάφερε.
View attachment 267016
Είτε με χιόνια είτε χωρίς, τα αλογάκια προσθέτουν πολύ στο τοπίο.
View attachment 267017 View attachment 267018 View attachment 267019 View attachment 267020 View attachment 267021
Εννοείται πως το δείπνο μας ήταν πλοβ, τι άλλο;
View attachment 267022
Ποσο μοναδικά και απόκοσμα είναι τα τοπία ακόμα και χιονισμένα!!! Το μυαλό ειναι ακόμα εκει...
 

dimaq

Member
Μηνύματα
630
Likes
1.909
Επόμενο Ταξίδι
ΜΑΔΡΙΤΗ
Ολα καλα ρε Γιωργο αλλα αυτο με τη Ζαλγκιρις ηταν αναγκη να μας το θυμισεις,μετα μαλιστα απο ηττα ξανα απο αυτους την προηγουμενη εβδομαδα;....:rolleyes-80:
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.957
Likes
52.382
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
9. ΤΑΤΖΙΚΙΣΤΑΝ

Ημέρα 42: Karakul

Συνάλλαγμα δεν κάναμε φεύγοντας από το Osh(που είναι ακόμη στο Κιργιστάν, η αξιολόγηση του οποίου θα γίνει μετά τη δεύτερη επίσκεψη στη χώρα), ελπίζαμε ότι θα βρούμε στα σύνορα με το Τατζικιστάν. Πριν φτάσουμε εκεί ελπίζαμε ότι θα βλέπαμε και την κορυφή Λένιν, την υψηλότερη, αλλά ο καιρός ήταν χάλι μαύρο με βροχή, κρύο και πολλά σύννεφα και δεν την είδαμε καθόλου. Περνώντας από το πέρασμα Sary Tash βγάλαμε μερικές φωτογραφίες σε ένα εγκαταλελειμμένο λεωφορείο, αλλά η ανησυχία μας για τον πάγο στο δρόμο ήταν μεγάλη: ο δρόμος για τα σύνορα (και για τα Παμίρ) ήταν εντελώς άδειος από οχήματα και φοβηθήκαμε ότι θα είναι κλειστό το πέρασμα.

Το Sary Tash αποδείχτηκε ένα γκρίζο αδιάφορο χωριό με ένα βενζινάδικο, στο οποίο μας είπαν ότι θα έπρεπε να περιμένουμε μια ώρα για να βάλουμε βενζίνη, οπότε το αφήσαμε πίσω μας και πήγαμε για την ώρα της αλήθειας. Πλησιάσαμε τα σύνορα, δεν υπήρχε κανείς κι άρχισαν να με ζώνουν τα φίδια. Κεντρική Ασία χωρίς Παμίρ είναι ΝΒΑ χωρίς playoffs. Τελικά βγήκε ένας φαντάρος από ένα booth, μας χαμογέλασε... και μας άνοιξε τη σιδερένια πόρτα. Ναι! Θα περνούσαμε! Και για να μας ανοίγουν πάει να πει ότι και ο δρόμος από τη μεριά του Τατζικιστάν είναι ανοιχτός. Ή μήπως όχι;

Ο άλλος στρατιώτης μας είπε πως μια χαρά ανοιχτός είναι ο δρόμος τουλάχιστον μέχρι τη Murgab, οπότε χαρήκαμε! Πολλή η χαρτούρα βέβαια για το τζιπ, αλλά αυτά τα αναλάμβανε ο ήρωας Κρεκούζας. Καθυστερήσαμε ακόμη περισσότερο διότι οι άνθρωποι έτρωγαν το μεσημεριανό τους, αλλά χαλάλι, ήταν κι ευγενέστατοι. Για να φτάσουμε στο Τατζικιστάν η νεκρή ζώνη ήταν... 20 χιλιόμετρα! Έλεος, δεν έχω ξαναδεί τέτοια νεκρή ζώνη...

Πολύς ο πάγος, άθλιος ο "δρόμος", είδαμε όμως άλλο ένα τζιπ (με ντόπιο οδηγό) κι επιτέλους φτάσαμε στα σύνορα του Τατζικιστάν όπου χρειάστηκαν τέσσερις διαφορετικοί συνοριοφύλακες για τέσσερα χαρτιά. Οι άνθρωποι έμεναν σε ένα άθλιο σιδερένιο κουτί και χάρηκαν πολύ που μας είδαν. "Είστε οι πρώτοι τουρίστες σήμερα", μας είπαν όλο χαρά. Πληρώσαμε συνολικά 25$ για το τζιπ κι από 10€ ανά άτομο και μπήκαμε!

Αρχικά εντυπωσιάζει η ξεραϊλα και το καφετί χρώμα που κυριαρχεί παντού, αλλά ήταν πολύ όμορφα, χω΄ρια που δε βλέπαμε ούτε ένα όχημα στον ορίζοντα. Σιγά-σιγά άρχισε να ανοίγει κι ο καιρός και να διακρίνουμε τις χιονισμένες βουνοκορφές και το τοπίο... Μόρντορ γύρω μας. Εν τέλει εμφανίστηκε κι ένα βανάκι του '70 στο απέναντι "ρεύμα" και ... πειστήκαμε ότι θα φτάσουμε κι εμείς, αφού τα κατάφεραν εκείνοι με το χρέπι...
Περνούσαμε δίπλα από τεράστια κοπάδια ζώων τα οποία ήταν στο πουθενά, ψυχή δεν είδαμε, ούτε ίχνος πολιτισμούς μέχρι που φτάσαμε στον πρώτο οικισμό, το Karakul. Πολύ περίεργο μέρος... Μιλάμε για έναν οικισμό σα σπίτια πεταμένα ανάμεσα σε κολώνες και εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα. Είδαμε μια ταμπέλα "homestay" και μπήκαμε. Η κυρία μάλιστα μιλούσε Αγγλικά, της έιπαμε ότι πεθαίνουμε της πείνας και πριν καν συζητήσουμε για την τιμή του δωματίου, έβαλε να μαγειρέψει και στο μεταξύ συμφωνήσαμε να μας φιλοξενήσει για 100 somoni άτομο, συμπεριλαμβάνοντας πρωινό και δείπνο.

Τα κρεβάτια μας θα ήταν κάτι χαλάκια που έστρωσε στο πάτωμα, με πολύ χοντρές και ζεστές κουβέρτες, ενώ οι σωλήνες από τη φουφού στην οποία μαγείρευε ήταν η μόνη (αλλά επαρκής εν τέλει) θέρμανση. Πολύ παραδοσιακό το σπιτάκι τους, ενώ αντί εξωτερικής τουαλέτας υπήρχε μια τρύπα σε ένα σιδερένιο κουτί, μάλλον δε διαθέτει αποχέτευση το Karakul, για ίντερνετ ούτε λόγος, αλλά ποσώς μας ενδιέφερε. Καταβροχθίσαμε τα μακαρόνια που μας έφερε και το ωραιότατο γλυκό κεράσι του κουταλιού και πιάσαμε κουβέντα με την κοπελιά, της οποίας ο άνδρας ήταν γιατρός κι η ίδια άφησε το σχολείο για να νοικιάζει το δωμάτιό της (ουσιαστικά το σαλόνι της) σε όποιον τουρίστα περνάει. Μας είπε πως στο Karakul μένουν περίπου 700 ψυχές και πολύ περισσότερα ζωντανά.

Ε βγήκαμε να γνωρίσουμε όλα τα έμψυχα όντα του χωριού. Αρχικά τα παιδάκια ήταν πολύ ντροπάλά, αλλά μετά τρελάθηκαν να παίζουν σκοινάκι με την Α και τον Κρεκούζα, κάτω από έναν απίθανο ουρανό που συνεισέφερε σε μερικές πραγματικά καλές φωτογραφίες (την καλύτερη την έχει ο τζόρντι, να δούμε αν θα τον πείσουμε να την ποστάρει εδώ). Το Karakul είναι χτισμένο στις παρυφές μιας λίμνης με αλάτινο νερό (αλλά χωρίς ψάρια απ' ό,τι μας είπαν) η οποία ήταν παγωμένη τέτοια εποχή που πήγαμε εμείς. Το σημείο συνάντησης του χωριού είναι η αντλία νερού, όπου πηγαίνουν όλοι με τους κουβάδες τους, καρότσια και κανάτες. Πετύχαμε κι έναν κύριο που δεν ήταν πολύ στα καλά του, καθώς και μερικές κυρίες που τίναζαν τα χαλιά τους πάνω σε πέτρες στην "πλατεία" (γράψε αλάνα) του χωριού. Κοινώς δεν τα πλένουν, για προφανείς λόγους.

Περάσαμε πολύ όμορφα με τα παιδάκια και κάνοντας βόλτα σε αυτό το σχεδόν στοιχειωμένο μέρος. Άρχισε όμως να κάνει πολύ κρύο, άλλωστε το υψόμετρο είναι μεγάλο και πήγαμε να κοιμηθούμε κάτω από τις κουβερτάρες μας. Δε φτάσαμε στη Murgab που είχαμε πει για σήμερα, αλλά γενικώς το road trip ήταν ολίγον χύμα, χωρίς ακριβή χρονοδιαγράμματα και πλάνα, ούτε κρατήσεις βέβαια.
 

Krekouzas

Member
Μηνύματα
221
Likes
4.923
Επόμενο Ταξίδι
Darjeeling.
Ταξίδι-Όνειρο
ΡαπαΝουι,BurningMan Fest.
Λίγο πριν φτάσουμε τα σύνορα περάσαμε από ένα εγκαταλελειμμένο λεωφορειάκι που σίγουρα σε πολλούς θυμίζει το mini bus του Christopher Mccandless από την ταινία Into The Wild!!!

image1(1).jpeg


Λίγο πριν τα σύνορα περάσαμε και από ένα από τα πολλά χωριά της πρώην σοβιετικής Ένωσης που πήραν τιμητικά αυτό το όνομα.

image2(1).jpeg


Εδώ μόλις φτάσαμε τα σύνορα από την πλευρά του Κυργιστάν. Αγαπάμε σύνορα. Εγώ ειδικά.

image5(1).jpeg


Η πορεία μέχρι την πλευρά των Τατζίκων. Μόνο 20 χμ. Πιο μεγάλη νεκρή ζώνη ( όνομα και πράγμα δλδ ) έχει δει κανείς άλλος;; είμαι περίεργος. Φανταστείτε να έπρεπε να το περπατήσουμε όπως στο Τουρκμενιστάν.

image4(1).jpeg


image3(1).jpeg


image8.jpeg


image6.jpeg

Καλώς ήρθατε στο Τατζικιστάν.

image7.jpeg
 

Krekouzas

Member
Μηνύματα
221
Likes
4.923
Επόμενο Ταξίδι
Darjeeling.
Ταξίδι-Όνειρο
ΡαπαΝουι,BurningMan Fest.
Καθοδόν για την επόμενη στάση. Από μακριά η λίμνη φαινόταν τεράστια και ακόμη ένα μεγάλο νησί στη μέση. Ο μύθος θέλει το νησί να έχει χρησιμοποιεί και φυλακή για τους αιχμαλώτους της πολιορκίας του Σταλινγκραντ.

1554416186176_image1.jpeg


Τα χιόνια χανόταν και μια πιο ευχάριστη διαδρομή ήταν μπροστά μας.

1554416198310_image6.jpeg

Ακόμη και κίνηση βρήκαμε...

1554416200477_image7.jpeg


Οι οικοδεσπότες μας για το βράδυ στο σαλόνι τους μαζί με τη σόμπα - κουζίνα που μας ετοιμασαν το φαγητό. Γλυκύτατοι άνθρωποι πραγματικά.

1554416206524_image8.jpeg


Και το δωμάτιο τους, που μας παραχωρήσαν. Μαντέψτε ποιος πήρε το μοναδικό κρεβάτι...
image11.jpeg


Βγαίνοντας για μια μικρή βόλτα η συνάντηση με τα παιδιά του χωριού έδωσε αλλήλους πολλά χαμόγελα. Παίξαμε πολύ ώρα μαζί τους και β έδειχναν να το χαίρονται πάρα πολύ.

image12.jpeg


Ο φωτογράφος ήταν κάτω των 10 ετών. Για αυτό και η φωτογραφία θολή .

image13.jpeg


1554416195406_image5.jpeg

Στη μοναδική ίσως πηγή νερού του χωριού πήγαιναν τα παιδάκια και να παίξουν και να γεμίσουν νερό για το σπίτι.

image9.jpeg

Είπα να βοηθήσω ένα, και τελικά ήρθαν όλα να τα βοηθήσω. Θυμάμαι το πρώτο παιδάκι δεν την έφτανε την αντλία και είχε μια πετρα και κρεμόταν για να την κατέβει.

image10.jpeg


Στο τέλος η Δύση του ήλιου πάνω από την παγωμένη λίμνη. Το πρόσωπο μας γεμάτο χαμόγελα, και η καρδιά μας γεμάτη χαρά με το πόσα είδαμε και ζήσαμε σε μια μέρα.
Τουλάχιστο αυτό νομίζω στοχάζεται και ο Γιώργης .
1554416192059_image4.jpeg


1554416189859_image2.jpeg
 
Last edited:

kitsos!

Member
Μηνύματα
356
Likes
1.449
Επόμενο Ταξίδι
αζορες
Ταξίδι-Όνειρο
περου
Να μείνουμε στη λίμνη δε γινόταν, αφού δεν είχαμε τρόφιμα, νερό
Ε όχι και δεν είχαμε τρόφιμα και νερο!! Ξεχνάς μου φαίνεται το σούπερ μάρκετ που κουβαλούσα μαζί μου!!!
Συν τα τσουρέκια και τη Μερέντα!!!:bleh:
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.957
Likes
52.382
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Ε όχι και δεν είχαμε τρόφιμα και νερο!! Ξεχνάς μου φαίνεται το σούπερ μάρκετ που κουβαλούσα μαζί μου!!!
Συν τα τσουρέκια και τη Μερέντα!!!:bleh:
Ξέχασες ότι μέχρι να φτάσουμε στη λίμνη τα είχες φάει όλα κι όταν σου έκανα παρατήρησε είπες "Δεν ξέρεις ότι λένε ότι ένας άνθρωπος μπορεί να βγάλει μια ολόκληρη μέρα με ένα μόνο snickers ;"
 

taver

Member
Μηνύματα
12.611
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Ξέχασες ότι μέχρι να φτάσουμε στη λίμνη τα είχες φάει όλα κι όταν σου έκανα παρατήρησε είπες "Δεν ξέρεις ότι λένε ότι ένας άνθρωπος μπορεί να βγάλει μια ολόκληρη μέρα με ένα μόνο snickers ;"
Αλήθεια είναι.
 

kitsos!

Member
Μηνύματα
356
Likes
1.449
Επόμενο Ταξίδι
αζορες
Ταξίδι-Όνειρο
περου
Πες τα ντε!!!! Και με λέγανε υπερβολική και με περιγελούσαν!!!
Αν και ο @Yorgos δε τα θυμάται καλά... Είπα ότι μπορείς να επιβιώσεις για 3μερες με ένα snickers!!!:haha::haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.636
Μηνύματα
905.148
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom