• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Ιταλία Μάλτα Καλοκαιρινές διακοπές για πάντα… σε Μάλτα και Σικελία!

Samion

Member
Μηνύματα
10.490
Likes
9.493
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
:DΣυμφωνώ.
1.Γι' αυτό και βάζω και το δικό μου λιθαράκι και ενημερώνω πως και ο σταθμός της Cefalu έχει χώρο φύλαξης αποσκευών.

2.Πραγματικά ούτε πήγε το μυαλό μου ότι μπορεί να ήταν κάτι τέτοιο.
1. Αριστα...
2. Ξανακοιταω τη φωτο κ μου ηρθε μια αμφιβολια..θα τη δω καλυτερα εκτος κινητου κ θα σε ενημερωσω τι ακριβως ειναι...παντως η παραλια, αν παει κανεις Αυγουστο, ειναι οχι μονο γεματη εγκαταστασεις αλλά κ γεματη κοσμο...κατι σε κινεζικη παραλια δηλ..καλυτερα εκτος πολης για μπανιο. Περιοριστειτε στο σαιτσιινγκ.
Στο tempio di Diana υπερβολη η 1 ωρα. Αν εισαι φιτ σε κανα 20' εισαι οκ. Πηγαν νομιζω προσφατα συμφορουμιτες, STKF τι λες?
 

STKF

Member
Μηνύματα
1.214
Likes
6.134
Στο tempio di Diana υπερβολη η 1 ωρα. Αν εισαι φιτ σε κανα 20' εισαι οκ. Πηγαν νομιζω προσφατα συμφορουμιτες, STKF τι λες?
Όσο λες είναι. Ένα εικοσάλεπτο. Άντε μισάωρο αν σταματάς για φωτογραφίες. Η πληροφορία που μου έδωσες ήταν ακριβέστατη. :)
 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
1. Αριστα...
2. Ξανακοιταω τη φωτο κ μου ηρθε μια αμφιβολια..θα τη δω καλυτερα εκτος κινητου κ θα σε ενημερωσω τι ακριβως ειναι...παντως η παραλια, αν παει κανεις Αυγουστο, ειναι οχι μονο γεματη εγκαταστασεις αλλά κ γεματη κοσμο...κατι σε κινεζικη παραλια δηλ..καλυτερα εκτος πολης για μπανιο. Περιοριστειτε στο σαιτσιινγκ.
Στο tempio di Diana υπερβολη η 1 ωρα. Αν εισαι φιτ σε κανα 20' εισαι οκ. Πηγαν νομιζω προσφατα συμφορουμιτες, STKF τι λες?
Ε κοιτα 20 λεπτα να πας 20 να κατεβεις, χοντρικα μια ωρα. Παντως φαινεται δυσκολος και αποτομος ο λοφος.

Τελη Ιουνιου ειχε κοσμο η παραλια αλλα φυσιολογικες καταστασεις. Χωρις καμια εγκατασταση. Ευτυχως δηλαδη!
 

STKF

Member
Μηνύματα
1.214
Likes
6.134
Επί τη ευκαιρία τον ρώτησα αν είναι εφικτό να ανέβουμε τον βράχο όπου υπάρχουν κομμάτια των παλαιών οχυρώσεων, μέχρι τα ερείπια του ''Tempio di Diana'', μια αρχαία μεγαλιθική πέτρινη δομή στην κορυφή του βράχου για να δούμε την καλύτερη θέα της πόλης. Χαμογέλασε και μας είπε πως είναι μια ώρα δρόμος και πως η ανάβαση είναι απότομη, και με 32 βαθμούς θερμοκρασία δεν θα μας το πρότεινε!
Θα έχει να πάει από πέντε χρονών και δεν θα θυμόταν καλά. Αν έχει πάει. :bleh:

Ε κοιτα 20 λεπτα να πας 20 να κατεβεις, χοντρικα μια ωρα. Παντως φαινεται δυσκολος και αποτομος ο λοφος.
Δεν είναι όμως ούτε δύσκολος, ούτε απότομος! Το μονοπάτι τραβερσάρει συνεχώς οπότε είναι πιο ξεκούραστο. Για σας που είσαστε νέοι είναι ένας ακόμη απολαυστικός περίπατος. :)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Θα έχει να πάει από πέντε χρονών και δεν θα θυμόταν καλά. Αν έχει πάει. :bleh:


Δεν είναι όμως ούτε δύσκολος, ούτε απότομος! Το μονοπάτι τραβερσάρει συνεχώς οπότε είναι πιο ξεκούραστο. Για σας που είσαστε νέοι είναι ένας ακόμη απολαυστικός περίπατος. :)
Χαθηκε η ευκαιρια και ειχαμε χρονο:(. Αν μεναμε παντως ειχα σκοπο να ανεβουμε προς το ηλιοβασιλεμα την καλυτερη ωρα. Απο φωτο που εχω δει η θεα ειναι τελεια.
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.490
Likes
9.493
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Απο φωτο που εχω δει η θεα ειναι τελεια.
Αν και δεν θα επρεπε να βαζω φωτο κοντα στις δικες σου....μονο μια επειδη το ειπες μια απο το κινητο μου φετος.
2970_10208605700839960_3958485447902186888_n.jpg
 

STKF

Member
Μηνύματα
1.214
Likes
6.134
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
6η ημέρα: 2η ημέρα στο Παλέρμο!

Αισίως έχουμε φτάσει στην 6η ημέρα των διακοπών. Έχουμε δει τόσα διαφορετικά μέρη, έχουμε ταξιδέψει αρκετές φορές με διαφορετικά μέσα μεταφοράς αυτές τις μέρες που έχουμε την αίσθηση ότι οι διακοπές κράτησαν πολλές μέρες παραπάνω. Είμαστε γεμάτοι και υπερπλήρεις αλλά έχουμε να δούμε και ένα Παλέρμο. Το προηγούμενο βράδυ πήραμε μια μικρή γεύση μόνο από την ιστορική σινοικία της περιοχής Κάλσα.
Και πάλι από την Κάλσα θα ξεκινήσουμε.

Η La Kalsa είναι η παλιά Αραβική συνοικία του Παλέρμο και μία από τις τέσσερις ιστορικές συνοικίες της πόλης. Πήρε το όνομά της από το αραβικό Al-Khalisa, που σημαίνει ''καθαρός'' ή ''εκλεκτός''. Το χτίσιμό ξεκίνησε τον ένατο αιώνα, και ήταν μια από τις πρώτες προγραμματισμένες Αραβικές τοποθεσίες να καθιερωθούν στην Ευρώπη! Είναι ένα από τα παλαιότερα μέρη της πόλης και υπέφερε από μαζικούς βομβαρδισμούς κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Μεγάλος αριθμός των φτωχών της πόλης μετακόμισε εκεί για προσιτή στέγαση. Αν και τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια πραγματική ανάκαμψη και πολλά ιστορικά κτίρια ανακαινίστηκαν και μετατράπηκαν σε μοντέρνα καφέ και εστιατόρια, κάποια αγνοήθηκαν κατά τη διάρκεια της ανασυγκρότησης και είναι ακόμα κλειδωμένα στο χρόνο!

Ακόμα και το πρωί στην Κάλσα αιωρούνταν μια μιζέρια! Απεριποίητη να φαίνονται όλες οι ατέλειες της, δεν θα κερδίσει κανένα βραβείο για πεντακάθαρους δρόμους ή για τους σιωπηλούς, ευπρεπείς κατοίκους της! Έχει κάτι όμως. Διαφέρει πολύ απ’ ότι έχουμε συναντήσει σε άλλες χώρες. Έχει μια αυθεντικότητα. Μια γοητευτική παρακμιακή ομορφιά! Δεν θέλω να είμαι όμως υπερβολικός. Φυσικά έχει και περιποιημένα κτίρια και πλακόστρωτα στενά όμως στο σύνολο, σου αφήνει μια πιο ατημέλητη και άξεστη εικόνα!

Σίγουρα είναι ευδιάκριτη η αραβική ατμόσφαιρα και θα μπορούσε εύκολα κάποιος να περάσει όλη τη μέρα του εδώ. Όχι όμως εμείς γιατί είχαμε μια ημέρα να δούμε όλο το Παλέρμο. Όμως ας μη γελιόμαστε. Το Παλέρμο είναι μια μεγάλη πόλη με πολλά σημεία ενδιαφέροντος που δεν μπορεί να εξαντληθεί σε μια μέρα. Κάναμε ότι μπορούσαμε. Χωρίς τρέξιμο και άγχος, είπα θα δούμε το κεντρικό κομμάτι της πόλης με πολλά από τα σημαντικά αξιοθέατα. Μακάρι να είχαμε χρόνο να πάμε στις κατακόμβες, αλλά και στο Monreale 10 χλμ. έξω από το Παλέρμο όμως στο πρόγραμμα δεν μπορούσα να παραλείψω το τελευταίο μας μπάνιο. Οπότε είχαμε μισή μέρα στη διάθεση μας για την πόλη γιατί από το μεσημέρι και μετά μας περίμενε χαλάρωση στην παραλία του Mondello.

Μοναστήρια, εκκλησίες, πύλες, παλάτια, κάστρα, βοτανικούς κήπους. Απ’ όλα έχει η Κάλσα αλλά το θέμα είναι τι είδαμε εμείς. Ελάχιστα από αυτά το ομολογώ. Τα στενά, δαιδαλώδη δρομάκια μας μπέρδεψαν και πάλι. Δεν ξέρω γιατί είχα μπλοκάρει τόσο πολύ σαν πρωτάρης. Ακόμα και οι εξαιρετικές εφαρμογές χαρτών που έχω με μπέρδεψαν. Ίσως να φταίει που ο Rose ήταν αρκετά αρνητικός και με επηρέασε. Υπήρχε μια αρνητική αύρα που με εμπόδισε στο να δω θετικά και να ψάξω καλύτερα τη γειτονιά. Δεν έψαξα πολύ τα αξιοθέατα. Περισσότερο ήθελα να βγούμε από την Κάλσα και να τελειώνουμε μαζί της! Ακόμα και οι φωτογραφίες που έβγαλα εκεί ήταν πολύ λίγες.

Στη Via Magione, η είσοδος του μοναστηριού Della Chiesa Della Magione


Απορίας άξιο πως δεν κατάφερα να εντοπίσω ένα σημαντικό αξιοθέατο, την χωρίς σκεπή Santa Maria dello Spasimo χρονολογίας 1515! Ψάχναμε, πέρασα από το σημείο 2-3 φορές αλλά μάταια. Δεν την βρήκα ποτέ και δεν το πολέμησα άλλο. Συνεχίσαμε γύρω από την Piazza Magione.


Chiesa di Santa Teresa alla Kalsa στην Piazza della Kalsa


Σχεδόν απέναντι η Porta dei Greci (Ελληνική πύλη) του 1500 και το Palazzo Forcella De Seta


Στην τύχη και χωρίς προσανατολισμό είδαμε λίγα ακόμα μέρη στην Kalsa.


Chiesa di Sant'Anna la Misericordia


Επιτέλους βρήκαμε και γνώριμα μέρη, τον δρόμο που περπατήσαμε το προηγούμενο βράδυ. Οκ εδώ δεν χανόμαστε με τίποτα! Στην Piazza della Rivoluzione η Fontana del Genio.


Piazza S. Carlo και Vicolo S. Carlo




Στην Via Alessandro Paternostro η διάσημη Antica Focacceria San Francesco. Το βράδυ ήταν η τελευταία μας ευκαιρία ώστε να απολαύσουμε τα εδέσματά της στο ιστορικό εστιατόριο. Απέναντι η Basilica San Francesco d'Assisi.






Via Vittorio Emanuele


Στη Via Vittorio Emanuele πέσαμε πάλι πάνω στο μικρό αρτοποιείο που φάγαμε το προηγούμενο βράδυ. Φάγαμε ξανά τα γεμιστά αφράτα μπουρεκάκια περπατώντας τον μεγάλο δρόμο. Άρχισα να βλέπω πιο θετικά το Παλέρμο και να μου αρέσει. Μάλλον με ''έκλεινε'' η παλιά συνοικία της Κάλσα. Μου αρέσει η ανοιχτωσιά στις πόλεις. Έξω από την Κάλσα το Παλέρμο είναι πιο πραγματική πόλη! Με κόσμο, κίνηση και με επιβλητικά ιστορικά κτίρια. Λίγα μέτρα μετά φτάσαμε στην εντυπωσιακή οκτάγωνη πλατεία Quattro Canti στην διασταύρωση της Via Vittorio Emanuele με την Via Maqueda. Η αρχιτεκτονική της πλατείας είναι πολύ απλή, τέλεια οκτάγωνη και αποτελείται από τέσσερα κτίρια.


page9.jpg


Ακριβώς δίπλα ανεβαίνοντας τις σκάλες είναι η κυκλική Piazza Pretoria με την Fontana Pretoria. Στην καρδιά του ιστορικού κέντρο, η κρήνη χτίστηκε το 1554, αλλά μεταφέρθηκε στο Παλέρμο το 1574. Γίνονται όμως εργασίες γύρω από το σιντριβάνι οπότε δεν την χάρηκα όπως ήθελα. Πίσω από την κρήνη είναι το Palazzo Pretorio και η Chiesa di Santa Caterina.




Συνεχίσαμε στην πεζοδρομημένη πια Vittorio Emanuele και μου άρεσε πολύ η ζωντάνια της. Καφέ, μικρά καταστήματα, σουβενιράδικα, αρκετός κόσμος, κτίρια παλιά και γοητευτικά με έκαναν να αλλάξω γνώμη. Το Παλέρμο έχει τη δική του αύρα και θέλει ώρα και διάθεση για να το συνηθίσεις και να το καταλάβεις!








Ξαφνικά εμφανίστηκε μπροστά μας ο Καθεδρικός ναός του Παλέρμο. Τεράστιος, επιβλητικός και σπουδαίος είναι ένα εξαίρετο παράδειγμα διαφορετικών κοινωνικο-πολιτισμικών στοιχείων από τις κουλτούρες των Δυτικών, ισλαμικών, και βυζαντινών πολιτισμών που πέρασαν από τη Σικελία. Ο Καθεδρικός του Παλέρμο μαζί με αυτόν της Cefalu και του Monreale είναι μέρος Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO της εποχής Arabo-Normanno στη βόρεια Σικελία. Είναι σίγουρα από τους πιο μεγαλοπρεπείς Καθεδρικούς ναούς που έχω δει ποτέ μου.




Ο θεμέλιος λίθος μπήκε το 1185, την εποχή του Βασίλειο της Νορμανδίας στη Σικελία (1130-1194). Το κτίριο εκφράζει έναν μοναδικό συνδυασμό στοιχείων που προέρχονται από τις βυζαντινές, ισλαμικές και δυτικών παραδόσεων αρχιτεκτονικές και καλλιτεχνικές τεχνικές , και υπέστη στο πέρασμα των αιώνων διάφορες τροποποιήσεις. Έτσι η ολοκλήρωση του έγινε τον 18ο αιώνα. Όλο το κτιριακό συγκρότημα του Καθεδρικού ναού είναι εκπληκτικό.




Στο εσωτερικό του ναού το οποίο έχει υποστεί ριζικές αλλαγές στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα, μπήκαμε δωρεάν. Όμως υπάρχει και εισιτήριο των 7€ που περιλαμβάνει το θησαυροφυλάκιο, τις σαρκοφάγους, την κρύπτη και την κορυφή του ναού που προσφέρει πανοραμική θέα. Εμείς αρκεστήκαμε στο να θαυμάσουμε το εσωτερικό του. Το πιο εντυπωσιακό στον ναό είναι το παρεκκλήσι με την ασημένια λειψανοθήκη της Santa Rosalia που είναι η πολιούχος του Παλέρμο.






Μετά από την επίσκεψή μας στον Καθεδρικό συνεχίσαμε στην Vittorio Emanuele. Οι άμαξες έδιναν μια γραφική και νοσταλγική εικόνα και οι φοίνικες στο πάρκο Villa Bonanno μια εξωτική ομορφιά!








Εκεί βρίσκεται και το τεράστιο Palazzo dei Normanni χρονολογίας 1130. Το παλάτι είναι η παλαιότερη βασιλική κατοικία στην Ευρώπη και συγκαταλέγεται και αυτό στη λίστα της Unesco μαζί με τους Καθεδρικούς ναούς της Αραβο-Νορμανδικής περιόδου στο νησί.


Το παλάτι που σήμερα είναι η έδρα του Κοινοβουλίου της Σικελίας και του αστρονομικού παρατηρητήριου του Παλέρμο είναι ένα τεράστιο συγκρότημα και για να το γυρίσεις όλο και να δεις τις αίθουσες, τα μνημεία, τις στοές, τους πύργους και το βασιλικό παρεκκλήσι (Cappella Palatina) θες πάρα πολλές ώρες, 12€ και να κάνεις κράτηση 2 μέρες πριν. http://teatriemusei.ovest.com/it/palazzo-dei-normanni-e-cappella-palatina-a-palermo.php


Φυσικά εμείς χρόνο δεν είχαμε για επίσκεψη γι’ αυτό και συνεχίσαμε περνώντας την Porta Nuova δίπλα από το παλάτι των Νορμανδών.
page10.jpg




Η Porta Nuova από την πλευρά της Corso Calatafimi


Είχε πολύ ζέστη και δεν ήταν το ιδανικό να τριγυρνάμε μέσα στον ήλιο. Μια βρύση πίσω από το παλάτι μας δρόσισε και γέμισε άδεια τα μπουκαλάκια μας! Συνεχίσαμε κυκλικά στην Piazza Indipendenza και Piazza della Pinta γύρω από το Παλάτσο ντέι Νορμάνι. Στρίψαμε στην Via dei Benedettini όπου χωμένη ανάμεσα στους φοίνικες, βρίσκεται άλλο ένα Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Αραβο-Νορμανδικής περιόδου, η Chiesa di San Giovanni degli Eremiti του 1136, χαρακτηριστική για τους κόκκινους τρούλους της που θυμίζουν Βαγδάτη ή Δαμασκό!




Η είσοδος είναι 6€ όμως εγώ είχα άλλο σκοπό. Ακριβώς δίπλα είναι η εκκλησία San Giuseppe Cafasso.


Η chiesa di San Giuseppe Cafasso φημίζεται για την πανοραμική θέα που έχει προς την εκκλησία San Giovanni degli Eremiti και της πόλης του Παλέρμο γενικά. Το εσωτερικό της εκκλησίας δεν το είδα καθόλου. Σκοπός ήταν να ανέβω στην κορυφή του καμπαναριού να απολαύσω την καλύτερη θέα της πόλης. Ο Rose κουρασμένος και πιο πολύ εξαντλημένος από τη ζέστη δεν με ακολούθησε και την άραξε στον καναπέ της εισόδου. Πλήρωσα 2€ στον νεαρό που μου υπέδειξε από πού θα ανέβω στο καμπαναριό, να προσέξω την ελικοειδή σκάλα και γι’ αυτό μου έδωσε ειδικό κράνος!

Πράγματι η σκάλα όσο ανέβαινες είχε δυσκολία και κουτούλησα αρκετές φορές το κεφάλι μου. Γι’ αυτό άλλωστε δίνουν να βάλεις κράνος. Όταν ανέβηκα στην κορυφή είπα αξίζει ο κόπος. Η πανοραμική άποψη του Παλέρμο ήταν εξαιρετική ενώ σε πρώτο πλάνο μπορούσα να δω με λεπτομέρεια το προαύλιο και την εκκλησία Σαν Τζιοβάνι ντέλι Ερέμιτι και στο βάθος τον καθεδρικό ναό. Κι εκεί που αμέριμνος απολαμβάνω τη θέα και βγάζω φωτογραφίες ξαφνικά χτυπάει η καμπάνα δίπλα στο αυτί μου! Η αντίδραση μου έπρεπε να καταγραφεί για να γελάσει κάθε πικραμένος! Μετά το σοκ συνέχιζα απτόητος να τραβάω βίντεο, φωτογραφίες με τη μηχανή και σέλφι με το κινητό!
Untitled_Panorama2.jpg


Untitled_Panorama3.jpg








page11.jpg


page12.jpg


Via Porta di Castro


Περιπλανηθήκαμε λίγο στην περιοχή και επιστρέψαμε στο Palazzo dei Normanni από το πάρκο Villa Bonanno και περπατήσαμε ξανά τη Vittorio Emanuele μέχρι το Quattro Canti.






Επόμενη επίσκεψη στην ιστορική υπαίθρια αγορά του Παλέρμο, Mercato Vucciria μια από τις τέσσερις κύριες λαϊκές αγορές της πόλης. Η μυρωδιά των κρεάτων και ειδικά των ψαριών είναι διάχυτη παντού και οι φωνές των φασαριόζων Σικελών πωλητών χαρακτηριστική. Όλα τα αγαθά της Σικελικής γης και θάλασσας όπως και κάθε λογής αντικείμενο πωλούνται στην αγορά ενώ ανάμεσα στα σοκάκια και τις μικρές πλατείες της αγοράς Vucciria σε διάφορες γωνιές μπορεί κανείς να βρει μικρά ταβέρνες, φαγητό του δρόμου και μπαρ με φτηνό ποτό. Η αγορά δεν είναι και η πιο προσεγμένη ή καθαρή που έχω δει όμως μου έβγαλε κάτι αυθεντικό και οικείο. Τολμώ να πω πως τη βρήκα πολύ περισσότερο ενδιαφέρουσα από άλλες στιλιζαρισμένες και καθωσπρέπει αγορές στην Ευρώπη! Εικόνες καθημερινής ζωής σε μια πόλη ανάμεσα σε ντόπιους και χωρίς τουρίστες!












page13.jpg


Βγαίνοντας από την αγορά ήμασταν στην ωραιότερη για μένα πλατεία του Παλέρμο, την Piazza San Domenico με την εξαιρετική Chiesa di S. Domenico e Chiostro, με υπέροχα κτίρια και γκλαμουράτα καταστήματα επί της Via Roma και με φοίνικες που την κάνουν εξωτική, με αέρα Κούβας? Λατινικής Αμερικής? Κάτι τέτοιο τέλος πάντων!








Περάσαμε απέναντι και περπατήσαμε την Via Bandiera που κι εκεί στο στενό είχε μια λαϊκή αγορά και βγήκαμε στην Via Maqueda. Πριν συνεχίσουμε τον περίπατό μας, το μάτι μας έπεσε σε ένα μικρό μαγαζάκι που πουλάει φρέσκους χυμούς, ρυζόμπαλες arancine και σαντουιτσάκια. Κάναμε ένα διάλειμμα στο ένα και μοναδικό τραπεζάκι του μαγαζιού. Τα δύο σάντουιτς ήταν ότι πιο απλό και γευστικό έχω φάει ποτέ. Το ένα με μελιτζάνα τηγανητή και παναρισμένο κοτόπουλο και το άλλο με φρέσκο τηγανητό καλαμάρι. Όνειρο. Ο ζωηρός μαγαζάτορας που δεν ήξερε λέξη αγγλικά φυσικά, βλέποντας την ευχαρίστηση στο πρόσωπό μας, ρώτησε αν μας αρέσει.
Τι μας ρωτάς άνθρωπέ μου δεν ακούς που μουγκρίζουμε?
page14.jpg


Και μετά από αυτό το νόστιμο διάλειμμα, λίγα μέτρα μετά φτάσαμε στην Piazza Verdi και στο Teatro Massimo. Το επιβλητικό κτίριο που άνοιξε το 1897, εμπνευσμένο από την αρχαία και κλασσική αρχιτεκτονική της Σικελίας, είναι η μεγαλύτερη όπερα της Ιταλίας και η 3η μεγαλύτερη στην Ευρώπη μετά του Παρισιού και της Βιέννης. Για όποιον ενδιαφέρεται να ξεναγηθεί στο εσωτερικό του θεάτρου, το κανονικό εισιτήριο κοστίζει 8€. http://www.teatromassimo.it/visita-il-teatro/








Ήμασταν λίγο πριν την ολοκλήρωση της περιήγησης μας. Πολύ κοντά στο Teatro Massimo, είναι το φημισμένο Antico Caffe Spinnato από το 1860 στον πεζόδρομο Via Principe di Belmonte. Είχε έρθει η ώρα για μια ακόμα στάση λίγο πριν να πάμε να λιαστούμε για ώρες στην παραλία.


Επειδή είχε πολλή ζέστη προτιμήσαμε να καθίσουμε μέσα στη δροσιά του κλιματιστικού. Όχι κάτι τρομερό. Ένα κομψό καφέ με ευχάριστο περιβάλλον που ήταν γεμάτο από καλοβαλμένους ντόπιους που οι περισσότεροι μάλλον έκαναν διάλειμμα από τη δουλειά τους. Το Caffe Spinnato έχει πολύ ωραία πιάτα και ποικιλία από σνακ όμως εμείς ήμασταν χορτάτοι. Έτσι εγώ πήρα ένα γλυκό Cassata Siciliana που δεν είχα ξαναφάει και ο Rose έναν freddo. Μας παραξένεψε που τον είχε ο κατάλογος αφού ως γνωστόν, καφές στην Ιταλία είναι μόνο ο εσπρέσσο. Ο σερβιτόρος που ω τι έκπληξη ήξερε να μιλάει καλά αγγλικά, μας ρώτησε αν ξέρουμε τι είναι ο freddo! Ναι φυσικά του λέω εγώ. Τι να σου πω! Κάτι ήξερε και ρώτησε ο άνθρωπος. Εννοείται πως ο freddo που ήρθε δεν είχε καμία σχέση με το κρύο ρόφημα που ξέρουμε εδώ στην Ελλάδα. Ήταν ένα παγωμένο/κρυσταλλωμένο σφηνάκι freddo.

Αντιγράφω αυτό που έχει πει ο @Samion ''caffe freddo (αν τον έχει το μπαρ, γιατί δεν είναι καθόλου μα καθόλου συνηθισμένος) είναι εσπρεσσο που φτιάχνουν συνήθως το πρωί (5-6 εσπρέσσο μαζί σε γυάλινο μπουκάλι) που έχει μείνει στο ψυγείο, στην κατάψυξη κ που ενίοτε "κρυσταλλώνει". Κανείς δεν βαζει παγάκια εκτός αν ζητηθούν. Το ανωτερω "ρόφημα" αν ζητηθεί μπορεί να χτυπηθεί στο σέικερ και να γίνει caffe shakerato, με αφρο δηλαδή''.
Malta - Sicily-1187.jpg


Οπότε λογικά αυτό που μας ήρθε είναι αυτό που περιγράφει ο σαμιων. Ο Rose στράβωσε μ' αυτό που αντίκρισε και λογικό γιατί περίμενε ένα μεγάλο ποτήρι και όχι σφηνάκι. Δεν ξέρω αν είχε ζάχαρη μέσα αλλά εγώ το βρήκα εξαιρετικά γευστικό. Για να αυξήσει την ποσότητα του ο Rose έριξε κρύο νερό από το ποτήρι αλλά δεν χάθηκε η γεύση του. Ήταν ακόμα πολύ ωραίος. Όσο για την Cassata μου, δεν ξέρω αν έτσι είναι αυτό το γλυκό ή έτσι το φτιάχνουν στο Caffe Spinnato αλλά το βρήκα επιεικώς μέτριο. Για όσους δεν ξέρουν είναι ένα κέικ φτιαγμένο από ζαχαρούχο τυρί cottage, παντεσπάνι, αμυγδαλωτά και ζαχαρωμένα φρούτα. Βασικά πιο πολύ το γλασάρισμα του με ενόχλησε και μου φάνηκε πολύ λιγωτικό. Έπρεπε τελικά να πάρω cannoli που το ξέρω και μ’ αρέσει.

Σχεδόν δίπλα από το καφέ, είναι η Piazza Ruggero Settimo με το δεύτερο πιο σημαντικό θέατρο στην πόλη μετά από το Teatro Massimo, το Teatro Politeama Garibaldi του 1874.




Ακριβώς απέναντι η Piazza Castelnuovo και ένα μνημείο του 1875,το Palchetto della Musica.




Από το σημείο αυτό αρχίζει η Via della Liberta. Η πιο ακριβή περιοχή του Παλέρμο με τα πιο πολυτελή καταστήματα. Ήθελα να την περπατήσουμε όλη γύρω στο 1 χλμ. μέχρι τον Αγγλικό κήπο (Giardino Inglese).


Αλλά ότι ήταν να δούμε από το Παλέρμο το είδαμε. Ήταν η τελευταία ημέρα και ήθελα να κλείσουν οι διακοπές μας χαλαρά με ηλιοθεραπεία και μπάνιο. Το Mondello μας περίμενε!

Συνεχίζεται…
 
Last edited:

Samion

Member
Μηνύματα
10.490
Likes
9.493
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
έτσι είναι η cassata και πηγες και σε καλο καφε. όχι το καλυτερο ζαχαροπλαστειο αλλα οπωσδηποτε πολυ αξιοπρεπες. μαλλον ειναι θεμα γουστου, εμενα η γλασσα με τρελλαινει...μου θυμιζεις ιταλους του βορρα που δοκιμαζουν σιροπιαστα...κ σε αυτους δεν αρεσει η cassata..γενικα τα πολυ γλυκα τα τρωνε κ γι αυτο μονο στο νοτο αρεσουν τα σιροπιαστα τα δικα μας. ή σ' αρεσουν ή όχι..
και για οσους κρατουν σημειωσεις, το spinnato ειναι στο τοπ 5,η κορυφη ειναι ο cappello, rosanero.
 

vickokka

Member
Μηνύματα
1.249
Likes
1.967
Ταξίδι-Όνειρο
παντου
6η ημέρα: 2η ημέρα στο Παλέρμο!

Αισίως έχουμε φτάσει στην 6η ημέρα των διακοπών. Έχουμε δει τόσα διαφορετικά μέρη, έχουμε ταξιδέψει αρκετές φορές με διαφορετικά μέσα μεταφοράς αυτές τις μέρες που έχουμε την αίσθηση ότι οι διακοπές κράτησαν πολλές μέρες παραπάνω. Είμαστε γεμάτοι και υπερπλήρεις αλλά έχουμε να δούμε και ένα Παλέρμο. Το προηγούμενο βράδυ πήραμε μια μικρή γεύση μόνο από την ιστορική σινοικία της περιοχής Κάλσα.
Και πάλι από την Κάλσα θα ξεκινήσουμε.

Η La Kalsa είναι η παλιά Αραβική συνοικία του Παλέρμο και μία από τις τέσσερις ιστορικές συνοικίες της πόλης. Πήρε το όνομά της από το αραβικό Al-Khalisa, που σημαίνει ''καθαρός'' ή ''εκλεκτός''. Το χτίσιμό ξεκίνησε τον ένατο αιώνα, και ήταν μια από τις πρώτες προγραμματισμένες Αραβικές τοποθεσίες να καθιερωθούν στην Ευρώπη! Είναι ένα από τα παλαιότερα μέρη της πόλης και υπέφερε από μαζικούς βομβαρδισμούς κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Μεγάλος αριθμός των φτωχών της πόλης μετακόμισε εκεί για προσιτή στέγαση. Αν και τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια πραγματική ανάκαμψη και πολλά ιστορικά κτίρια ανακαινίστηκαν και μετατράπηκαν σε μοντέρνα καφέ και εστιατόρια, κάποια αγνοήθηκαν κατά τη διάρκεια της ανασυγκρότησης και είναι ακόμα κλειδωμένα στο χρόνο!

Ακόμα και το πρωί στην Κάλσα αιωρούνταν μια μιζέρια! Απεριποίητη να φαίνονται όλες οι ατέλειες της, δεν θα κερδίσει κανένα βραβείο για πεντακάθαρους δρόμους ή για τους σιωπηλούς, ευπρεπείς κατοίκους της! Έχει κάτι όμως. Διαφέρει πολύ απ’ ότι έχουμε συναντήσει σε άλλες χώρες. Έχει μια αυθεντικότητα. Μια γοητευτική παρακμιακή ομορφιά! Δεν θέλω να είμαι όμως υπερβολικός. Φυσικά έχει και περιποιημένα κτίρια και πλακόστρωτα στενά όμως στο σύνολο, σου αφήνει μια πιο ατημέλητη και άξεστη εικόνα!

Σίγουρα είναι ευδιάκριτη η αραβική ατμόσφαιρα και θα μπορούσε εύκολα κάποιος να περάσει όλη τη μέρα του εδώ. Όχι όμως εμείς γιατί είχαμε μια ημέρα να δούμε όλο το Παλέρμο. Όμως ας μη γελιόμαστε. Το Παλέρμο είναι μια μεγάλη πόλη με πολλά σημεία ενδιαφέροντος που δεν μπορεί να εξαντληθεί σε μια μέρα. Κάναμε ότι μπορούσαμε. Χωρίς τρέξιμο και άγχος, είπα θα δούμε το κεντρικό κομμάτι της πόλης με πολλά από τα σημαντικά αξιοθέατα. Μακάρι να είχαμε χρόνο να πάμε στις κατακόμβες, αλλά και στο Monreale 10 χλμ. έξω από το Παλέρμο όμως στο πρόγραμμα δεν μπορούσα να παραλείψω το τελευταίο μας μπάνιο. Οπότε είχαμε μισή μέρα στη διάθεση μας για την πόλη γιατί από το μεσημέρι και μετά μας περίμενε χαλάρωση στην παραλία του Mondello.

Μοναστήρια, εκκλησίες, πύλες, παλάτια, κάστρα, βοτανικούς κήπους. Απ’ όλα έχει η Κάλσα αλλά το θέμα είναι τι είδαμε εμείς. Ελάχιστα από αυτά το ομολογώ. Τα στενά, δαιδαλώδη δρομάκια μας μπέρδεψαν και πάλι. Δεν ξέρω γιατί είχα μπλοκάρει τόσο πολύ σαν πρωτάρης. Ακόμα και οι εξαιρετικές εφαρμογές χαρτών που έχω με μπέρδεψαν. Ίσως να φταίει που ο Rose ήταν αρκετά αρνητικός και με επηρέασε. Υπήρχε μια αρνητική αύρα που με εμπόδισε στο να δω θετικά και να ψάξω καλύτερα τη γειτονιά. Δεν έψαξα πολύ τα αξιοθέατα. Περισσότερο ήθελα να βγούμε από την Κάλσα και να τελειώνουμε μαζί της! Ακόμα και οι φωτογραφίες που έβγαλα εκεί ήταν πολύ λίγες.

Στη Via Magione, η είσοδος του μοναστηριού Della Chiesa Della Magione


Απορίας άξιο πως δεν κατάφερα να εντοπίσω ένα σημαντικό αξιοθέατο, την χωρίς σκεπή Santa Maria dello Spasimo χρονολογίας 1515! Ψάχναμε, πέρασα από το σημείο 2-3 φορές αλλά μάταια. Δεν την βρήκα ποτέ και δεν το πολέμησα άλλο. Συνεχίσαμε γύρω από την Piazza Magione.


Chiesa di Santa Teresa alla Kalsa στην Piazza della Kalsa


Σχεδόν απέναντι η Porta dei Greci (Ελληνική πύλη) του 1500 και το Palazzo Forcella De Seta


Στην τύχη και χωρίς προσανατολισμό είδαμε λίγα ακόμα μέρη στην Kalsa.


Chiesa di Sant'Anna la Misericordia


Επιτέλους βρήκαμε και γνώριμα μέρη, τον δρόμο που περπατήσαμε το προηγούμενο βράδυ. Οκ εδώ δεν χανόμαστε με τίποτα! Στην Piazza della Rivoluzione η Fontana del Genio.


Piazza S. Carlo και Vicolo S. Carlo




Στην Via Alessandro Paternostro η διάσημη Antica Focacceria San Francesco. Το βράδυ ήταν η τελευταία μας ευκαιρία ώστε να απολαύσουμε τα εδέσματά της στο ιστορικό εστιατόριο. Απέναντι η Basilica San Francesco d'Assisi.






Via Vittorio Emanuele


Στη Via Vittorio Emanuele πέσαμε πάλι πάνω στο μικρό αρτοποιείο που φάγαμε το προηγούμενο βράδυ. Φάγαμε ξανά τα γεμιστά αφράτα μπουρεκάκια περπατώντας τον μεγάλο δρόμο. Άρχισα να βλέπω πιο θετικά το Παλέρμο και να μου αρέσει. Μάλλον με ''έκλεινε'' η παλιά συνοικία της Κάλσα. Μου αρέσει η ανοιχτωσιά στις πόλεις. Έξω από την Κάλσα το Παλέρμο είναι πιο πραγματική πόλη! Με κόσμο, κίνηση και με επιβλητικά ιστορικά κτίρια. Λίγα μέτρα μετά φτάσαμε στην εντυπωσιακή οκτάγωνη πλατεία Quattro Canti στην διασταύρωση της Via Vittorio Emanuele με την Via Maqueda. Η αρχιτεκτονική της πλατείας είναι πολύ απλή, τέλεια οκτάγωνη και αποτελείται από τέσσερα κτίρια.


View attachment 210264

Ακριβώς δίπλα ανεβαίνοντας τις σκάλες είναι η κυκλική Piazza Pretoria με την Fontana Pretoria. Στην καρδιά του ιστορικού κέντρο, η κρήνη χτίστηκε το 1554, αλλά μεταφέρθηκε στο Παλέρμο το 1574. Γίνονται όμως εργασίες γύρω από το σιντριβάνι οπότε δεν την χάρηκα όπως ήθελα. Πίσω από την κρήνη είναι το Palazzo Pretorio και η Chiesa di Santa Caterina.




Συνεχίσαμε στην πεζοδρομημένη πια Vittorio Emanuele και μου άρεσε πολύ η ζωντάνια της. Καφέ, μικρά καταστήματα, σουβενιράδικα, αρκετός κόσμος, κτίρια παλιά και γοητευτικά με έκαναν να αλλάξω γνώμη. Το Παλέρμο έχει τη δική του αύρα και θέλει ώρα και διάθεση για να το συνηθίσεις και να το καταλάβεις!








Ξαφνικά εμφανίστηκε μπροστά μας ο Καθεδρικός ναός του Παλέρμο. Τεράστιος, επιβλητικός και σπουδαίος είναι ένα εξαίρετο παράδειγμα διαφορετικών κοινωνικο-πολιτισμικών στοιχείων από τις κουλτούρες των Δυτικών, ισλαμικών, και βυζαντινών πολιτισμών που πέρασαν από τη Σικελία. Ο Καθεδρικός του Παλέρμο μαζί με αυτόν της Cefalu και του Monreale είναι μέρος Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO της εποχής Arabo-Normanno στη βόρεια Σικελία. Είναι σίγουρα από τους πιο μεγαλοπρεπείς Καθεδρικούς ναούς που έχω δει ποτέ μου.




Ο θεμέλιος λίθος μπήκε το 1185, την εποχή του Βασίλειο της Νορμανδίας στη Σικελία (1130-1194). Το κτίριο εκφράζει έναν μοναδικό συνδυασμό στοιχείων που προέρχονται από τις βυζαντινές, ισλαμικές και δυτικών παραδόσεων αρχιτεκτονικές και καλλιτεχνικές τεχνικές , και υπέστη στο πέρασμα των αιώνων διάφορες τροποποιήσεις. Έτσι η ολοκλήρωση του έγινε τον 18ο αιώνα. Όλο το κτιριακό συγκρότημα του Καθεδρικού ναού είναι εκπληκτικό.




Στο εσωτερικό του ναού το οποίο έχει υποστεί ριζικές αλλαγές στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα, μπήκαμε δωρεάν. Όμως υπάρχει και εισιτήριο των 7€ που περιλαμβάνει το θησαυροφυλάκιο, τις σαρκοφάγους, την κρύπτη και την κορυφή του ναού που προσφέρει πανοραμική θέα. Εμείς αρκεστήκαμε στο να θαυμάσουμε το εσωτερικό του. Το πιο εντυπωσιακό στον ναό είναι το παρεκκλήσι με την ασημένια λειψανοθήκη της Santa Rosalia που είναι η πολιούχος του Παλέρμο.






Μετά από την επίσκεψή μας στον Καθεδρικό συνεχίσαμε στην Vittorio Emanuele. Οι άμαξες έδιναν μια γραφική και νοσταλγική εικόνα και οι φοίνικες στο πάρκο Villa Bonanno μια εξωτική ομορφιά!








Εκεί βρίσκεται και το τεράστιο Palazzo dei Normanni χρονολογίας 1130. Το παλάτι είναι η παλαιότερη βασιλική κατοικία στην Ευρώπη και συγκαταλέγεται και αυτό στη λίστα της Unesco μαζί με τους Καθεδρικούς ναούς της Αραβο-Νορμανδικής περιόδου στο νησί.


Το παλάτι που σήμερα είναι η έδρα του Κοινοβουλίου της Σικελίας και του αστρονομικού παρατηρητήριου του Παλέρμο είναι ένα τεράστιο συγκρότημα και για να το γυρίσεις όλο και να δεις τις αίθουσες, τα μνημεία, τις στοές, τους πύργους και το βασιλικό παρεκκλήσι (Cappella Palatina) θες πάρα πολλές ώρες, 12€ και να κάνεις κράτηση 2 μέρες πριν. http://teatriemusei.ovest.com/it/palazzo-dei-normanni-e-cappella-palatina-a-palermo.php


Φυσικά εμείς χρόνο δεν είχαμε για επίσκεψη γι’ αυτό και συνεχίσαμε περνώντας την Porta Nuova δίπλα από το παλάτι των Νορμανδών.
View attachment 210265



Η Porta Nuova από την πλευρά της Corso Calatafimi


Είχε πολύ ζέστη και δεν ήταν το ιδανικό να τριγυρνάμε μέσα στον ήλιο. Μια βρύση πίσω από το παλάτι μας δρόσισε και γέμισε άδεια τα μπουκαλάκια μας! Συνεχίσαμε κυκλικά στην Piazza Indipendenza και Piazza della Pinta γύρω από το Παλάτσο ντέι Νορμάνι. Στρίψαμε στην Via dei Benedettini όπου χωμένη ανάμεσα στους φοίνικες, βρίσκεται άλλο ένα Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Αραβο-Νορμανδικής περιόδου, η Chiesa di San Giovanni degli Eremiti του 1136, χαρακτηριστική για τους κόκκινους τρούλους της που θυμίζουν Βαγδάτη ή Δαμασκό!




Η είσοδος είναι 6€ όμως εγώ είχα άλλο σκοπό. Ακριβώς δίπλα είναι η εκκλησία San Giuseppe Cafasso.


Η chiesa di San Giuseppe Cafasso φημίζεται για την πανοραμική θέα που έχει προς την εκκλησία San Giovanni degli Eremiti και της πόλης του Παλέρμο γενικά. Το εσωτερικό της εκκλησίας δεν το είδα καθόλου. Σκοπός ήταν να ανέβω στην κορυφή του καμπαναριού να απολαύσω την καλύτερη θέα της πόλης. Ο Rose κουρασμένος και πιο πολύ εξαντλημένος από τη ζέστη δεν με ακολούθησε και την άραξε στον καναπέ της εισόδου. Πλήρωσα 2€ στον νεαρό που μου υπέδειξε από πού θα ανέβω στο καμπαναριό, να προσέξω την ελικοειδή σκάλα και γι’ αυτό μου έδωσε ειδικό κράνος!

Πράγματι η σκάλα όσο ανέβαινες είχε δυσκολία και κουτούλησα αρκετές φορές το κεφάλι μου. Γι’ αυτό άλλωστε δίνουν να βάλεις κράνος. Όταν ανέβηκα στην κορυφή είπα αξίζει ο κόπος. Η πανοραμική άποψη του Παλέρμο ήταν εξαιρετική ενώ σε πρώτο πλάνο μπορούσα να δω με λεπτομέρεια το προαύλιο και την εκκλησία Σαν Τζιοβάνι ντέλι Ερέμιτι και στο βάθος τον καθεδρικό ναό. Κι εκεί που αμέριμνος απολαμβάνω τη θέα και βγάζω φωτογραφίες ξαφνικά χτυπάει η καμπάνα δίπλα στο αυτί μου! Η αντίδραση μου έπρεπε να καταγραφεί για να γελάσει κάθε πικραμένος! Μετά το σοκ συνέχιζα απτόητος να τραβάω βίντεο, φωτογραφίες με τη μηχανή και σέλφι με το κινητό!
View attachment 210270
View attachment 210271






View attachment 210266
View attachment 210267
Via Porta di Castro


Περιπλανηθήκαμε λίγο στην περιοχή και επιστρέψαμε στο Palazzo dei Normanni από το πάρκο Villa Bonanno και περπατήσαμε ξανά τη Vittorio Emanuele μέχρι το Quattro Canti.






Επόμενη επίσκεψη στην ιστορική υπαίθρια αγορά του Παλέρμο, Mercato Vucciria μια από τις τέσσερις κύριες λαϊκές αγορές της πόλης. Η μυρωδιά των κρεάτων και ειδικά των ψαριών είναι διάχυτη παντού και οι φωνές των φασαριόζων Σικελών πωλητών χαρακτηριστική. Όλα τα αγαθά της Σικελικής γης και θάλασσας όπως και κάθε λογής αντικείμενο πωλούνται στην αγορά ενώ ανάμεσα στα σοκάκια και τις μικρές πλατείες της αγοράς Vucciria σε διάφορες γωνιές μπορεί κανείς να βρει μικρά ταβέρνες, φαγητό του δρόμου και μπαρ με φτηνό ποτό. Η αγορά δεν είναι και η πιο προσεγμένη ή καθαρή που έχω δει όμως μου έβγαλε κάτι αυθεντικό και οικείο. Τολμώ να πω πως τη βρήκα πολύ περισσότερο ενδιαφέρουσα από άλλες στιλιζαρισμένες και καθωσπρέπει αγορές στην Ευρώπη! Εικόνες καθημερινής ζωής σε μια πόλη ανάμεσα σε ντόπιους και χωρίς τουρίστες!












View attachment 210268
Βγαίνοντας από την αγορά ήμασταν στην ωραιότερη για μένα πλατεία του Παλέρμο, την Piazza San Domenico με την εξαιρετική Chiesa di S. Domenico e Chiostro, με υπέροχα κτίρια και γκλαμουράτα καταστήματα επί της Via Roma και με φοίνικες που την κάνουν εξωτική, με αέρα Κούβας? Λατινικής Αμερικής? Κάτι τέτοιο τέλος πάντων!








Περάσαμε απέναντι και περπατήσαμε την Via Bandiera που κι εκεί στο στενό είχε μια λαϊκή αγορά και βγήκαμε στην Via Maqueda. Πριν συνεχίσουμε τον περίπατό μας, το μάτι μας έπεσε σε ένα μικρό μαγαζάκι που πουλάει φρέσκους χυμούς, ρυζόμπαλες arancine και σαντουιτσάκια. Κάναμε ένα διάλειμμα στο ένα και μοναδικό τραπεζάκι του μαγαζιού. Τα δύο σάντουιτς ήταν ότι πιο απλό και γευστικό έχω φάει ποτέ. Το ένα με μελιτζάνα τηγανητή και παναρισμένο κοτόπουλο και το άλλο με φρέσκο τηγανητό καλαμάρι. Όνειρο. Ο ζωηρός μαγαζάτορας που δεν ήξερε λέξη αγγλικά φυσικά, βλέποντας την ευχαρίστηση στο πρόσωπό μας, ρώτησε αν μας αρέσει.
Τι μας ρωτάς άνθρωπέ μου δεν ακούς που μουγκρίζουμε?
View attachment 210269
Και μετά από αυτό το νόστιμο διάλειμμα, λίγα μέτρα μετά φτάσαμε στην Piazza Verdi και στο Teatro Massimo. Το επιβλητικό κτίριο που άνοιξε το 1897, εμπνευσμένο από την αρχαία και κλασσική αρχιτεκτονική της Σικελίας, είναι η μεγαλύτερη όπερα της Ιταλίας και η 3η μεγαλύτερη στην Ευρώπη μετά του Παρισιού και της Βιέννης. Για όποιον ενδιαφέρεται να ξεναγηθεί στο εσωτερικό του θεάτρου, το κανονικό εισιτήριο κοστίζει 8€. http://www.teatromassimo.it/visita-il-teatro/








Ήμασταν λίγο πριν την ολοκλήρωση της περιήγησης μας. Πολύ κοντά στο Teatro Massimo, είναι το φημισμένο Antico Caffe Spinnato από το 1860 στον πεζόδρομο Via Principe di Belmonte. Είχε έρθει η ώρα για μια ακόμα στάση λίγο πριν να πάμε να λιαστούμε για ώρες στην παραλία.


Επειδή είχε πολλή ζέστη προτιμήσαμε να καθίσουμε μέσα στη δροσιά του κλιματιστικού. Όχι κάτι τρομερό. Ένα κομψό καφέ με ευχάριστο περιβάλλον που ήταν γεμάτο από καλοβαλμένους ντόπιους που οι περισσότεροι μάλλον έκαναν διάλειμμα από τη δουλειά τους. Το Caffe Spinnato έχει πολύ ωραία πιάτα και ποικιλία από σνακ όμως εμείς ήμασταν χορτάτοι. Έτσι εγώ πήρα ένα γλυκό Cassata Siciliana που δεν είχα ξαναφάει και ο Rose έναν freddo. Μας παραξένεψε που τον είχε ο κατάλογος αφού ως γνωστόν, καφές στην Ιταλία είναι μόνο ο εσπρέσσο. Ο σερβιτόρος που ω τι έκπληξη ήξερε να μιλάει καλά αγγλικά, μας ρώτησε αν ξέρουμε τι είναι ο freddo! Ναι φυσικά του λέω εγώ. Τι να σου πω! Κάτι ήξερε και ρώτησε ο άνθρωπος. Εννοείται πως ο freddo που ήρθε δεν είχε καμία σχέση με το κρύο ρόφημα που ξέρουμε εδώ στην Ελλάδα. Ήταν ένα παγωμένο/κρυσταλλωμένο σφηνάκι freddo.

Αντιγράφω αυτό που έχει πει ο @Samion ''caffe freddo (αν τον έχει το μπαρ, γιατί δεν είναι καθόλου μα καθόλου συνηθισμένος) είναι εσπρεσσο που φτιάχνουν συνήθως το πρωί (5-6 εσπρέσσο μαζί σε γυάλινο μπουκάλι) που έχει μείνει στο ψυγείο, στην κατάψυξη κ που ενίοτε "κρυσταλλώνει". Κανείς δεν βαζει παγάκια εκτός αν ζητηθούν. Το ανωτερω "ρόφημα" αν ζητηθεί μπορεί να χτυπηθεί στο σέικερ και να γίνει caffe shakerato, με αφρο δηλαδή''.
View attachment 210261
Οπότε λογικά αυτό που μας ήρθε είναι αυτό που περιγράφει ο σαμιων. Ο Rose στράβωσε μ' αυτό που αντίκρισε και λογικό γιατί περίμενε ένα μεγάλο ποτήρι και όχι σφηνάκι. Δεν ξέρω αν είχε ζάχαρη μέσα αλλά εγώ το βρήκα εξαιρετικά γευστικό. Για να αυξήσει την ποσότητα του ο Rose έριξε κρύο νερό από το ποτήρι αλλά δεν χάθηκε η γεύση του. Ήταν ακόμα πολύ ωραίος. Όσο για την Cassata μου, δεν ξέρω αν έτσι είναι αυτό το γλυκό ή έτσι το φτιάχνουν στο Caffe Spinnato αλλά το βρήκα επιεικώς μέτριο. Για όσους δεν ξέρουν είναι ένα κέικ φτιαγμένο από ζαχαρούχο τυρί cottage, παντεσπάνι, αμυγδαλωτά και ζαχαρωμένα φρούτα. Βασικά πιο πολύ το γλασάρισμα του με ενόχλησε και μου φάνηκε πολύ λιγωτικό. Έπρεπε τελικά να πάρω cannoli που το ξέρω και μ’ αρέσει.

Σχεδόν δίπλα από το καφέ, είναι η Piazza Ruggero Settimo με το δεύτερο πιο σημαντικό θέατρο στην πόλη μετά από το Teatro Massimo, το Teatro Politeama Garibaldi του 1874.




Ακριβώς απέναντι η Piazza Castelnuovo και ένα μνημείο του 1875,το Palchetto della Musica.




Από το σημείο αυτό αρχίζει η Via della Liberta. Η πιο ακριβή περιοχή του Παλέρμο με τα πιο πολυτελή καταστήματα. Ήθελα να την περπατήσουμε όλη γύρω στο 1 χλμ. μέχρι τον Αγγλικό κήπο (Giardino Inglese).


Αλλά ότι ήταν να δούμε από το Παλέρμο το είδαμε. Ήταν η τελευταία ημέρα και ήθελα να κλείσουν οι διακοπές μας χαλαρά με ηλιοθεραπεία και μπάνιο. Το Mondello μας περίμενε!

Συνεχίζεται…[/QUOTE
Πολύ όμορφο το Palermo,ενω από την προηγούμενη μέρα σας ειχα απογοητευτει. Τι ωραία κτίρια, τι φοινικας και κακό, τι πλατείες, και ωραια σαντουιτσάκια! Κι εμένα η cassata μου αρέσει, να είχαμε μία! Αντε και περιμένουμε να δουμε ενα μπάνιο στη θάλασσα με τα όλα του![/QUOTE]
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.636
Μηνύματα
905.139
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom