• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Τανζανία Το τέρας της Τανζανίας και οι mzungus με το υποβρύχιο σκούτερ!

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.067
Likes
24.085
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Το υποβρύχιο σκούτερ είναι πραγματικότητα και προλάβαμε το πατεντάρισμα του!
Επιτέλους μου λύθηκε η απορία.... Κρατιόμουν με νύχια και με δόντια να μην ρωτήσω τι είναι αυτό το "υποβρύχιο" σκούτερ! 🤭
 

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
611
Likes
3.421
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Επιτέλους μου λύθηκε η απορία.... Κρατιόμουν με νύχια και με δόντια να μην ρωτήσω τι είναι αυτό το "υποβρύχιο" σκούτερ! 🤭
Ε τώρα έμαθες!!! Ελπίζω να μην απογοητεύτηκες
:)
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.067
Likes
24.085
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Ε τώρα έμαθες!!! Ελπίζω να μην απογοητεύτηκες
:)
Να απογοητευτώ απο τις περιπέτειες σου; Ποτέ! 🥰 Και μάλιστα έχω αγωνία να δω τι κάνατε με το σκούτερ την επόμενη μέρα για να δω αν θα γελάσω ή θα κλάψω...🥴
 

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
611
Likes
3.421
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Nungwi, μέρος A’.

Φτάνει που ήταν λιγάκι δύσκολη η χθεσινή νύχτα έχουμε και τις συνεχόμενες διακοπές ρεύματος, άρα δεν έχουμε ανεμιστήρα με συνέπεια να ζεσταίνομαι και να ξυπνάω. Κοιτάζω το κινητό, είναι 4:46 και η φόρτιση μόλις στο 76%... Γυρνάω σαν σβούρα, ζεσταίνομαι, πιάνω το κινητό είναι 5:09 και ο μουεζίνης καλεί σε προσευχή. Επανέρχεται το ρεύμα, μάλλον έπιασαν οι προσευχές... Ψάχνω πληροφορίες για βυθισμένη μηχανή σε νερό και οι οδηγίες είναι «για κανένα λόγο να ΜΗΝ προσπαθήσετε να εκκινήσετε τον κινητήρα» γιατί μπορεί να έχει πάρει νερό στον κύλινδρο και άλλα τέτοια τεχνικά. Με λίγα λόγια αν το επιχειρήσουμε υπάρχει περίπτωση να πάμε για μεγάλη και ακριβή ζημιά.
Αναρωτιέμαι τι να κάνω, να πάρω τον ιδιοκτήτη του σκούτερ ή να φέρουμε δικό μας μηχανικό και δεν λέμε τίποτα αν πάνε όλα καλά;
Προσπάθησε να κοιμηθείς λίγο ακόμα χαζούλη. Ναι καλά, σιγά μην κοιμηθώ τώρα... Αποφασίζω οτι θα κάνω το σωστό και βλέπουμε. Λέω να περιμένω να πάει 8 και θα πάρω τον Ζαν για να του πω τα χαρούμενα μαντάτα.
Θεωρητικά σήμερα αλλάζουμε ξενοδοχείο και περιοχή, για να δούμε πως θα πάει αυτό. Είναι 7:10, βλέπω ότι είναι συνδεμένος στο WhatsApp, στέλνω μήνυμα και απαντάει άμεσα ότι μπορεί να μιλήσει τώρα, ήγγικεν η ώρα και παίρνω το κρίσιμο τηλέφωνο. Απαντάει πολύ ήρεμα (σίγουρα το πρώτο πράγμα που θα του ήρθε στο μυαλό θα ήταν κάτι του τύπου Mzungu@#$%), ξέρει κάποιον μηχανικό στην περιοχή οπότε στέλνω τις συντεταγμένες του ξενοδοχείου μας και αναμένουμε οδηγίες. Δεν είπα όλη την αλήθεια (η λέξη που ψάχνεις είναι το ψέματα, Βασίλη), απλά το νερό ξεπέρασε ίσα ίσα την εξάτμιση και ότι το συμβάν έγινε σήμερα το πρωί και όχι πριν από 12 ώρες... Κοιτάζω το κινητό, έχω νέο μήνυμα, ο τεχνικός θα έρθει περίπου στις 8:30, τουλάχιστον έχει ξεκινήσει η διαδικασία. Για να δούμε πως θα εξελιχθεί το πράγμα, αν θα συνεχίσουμε τις βόλτες μας και τέλος πόσο θα μας κοστίσει; Τα λεφτά είναι πραγματικά το τελευταίο που σκέφτομαι αυτή την στιγμή, έκανα βλακεία; Να την πληρώσω, απλά θέλω να προχωρήσουμε και να μείνουμε εντός προγράμματος... Θα πάμε ΙΣΩΣ για το τελευταίο μας πρωινό στο Aurora, ενώ λέω στην Α ότι αν το βράδυ στις εννιά βρισκόμαστε στο Nungwi με το σκούτερ μας, είμαι ευτυχισμένος από την εξέλιξη της ημέρας!


IMG_20250303_084329.jpg IMG_20250303_092225.jpg IMG_20250303_092855.jpg IMG_20250303_111628.jpg IMG_20250303_112147.jpg



Εμφανίζεται λοιπόν ένας τύπος με ποδήλατο, είναι λέει γνωστός του Ζαν και φέρνει μαζί του ένα μισοσπασμένο κατσαβίδι, μια σκουριασμένη πένσα σε κακή κατάσταση και μισό λίτρο αντιψυκτικού υγρού. Προσπαθεί να βάλει μπρος, η μίζα δεν κάνει τίποτα και επιμένει ότι αρχικά πρέπει να αλλαχτεί η μπαταρία, η οποία παρεμπιπτόντως είναι βρεγμένη (πολύ υγρασία στο νησί σας ρε παιδάκι μου). Εννοείται ότι θα χρειαστεί αρκετή ώρα για να ξεβιδώσουμε τις μικρές βίδες της παλιάς, τι περιμένατε δηλαδή με αυτό το κατσαβίδι της κακίας ώρας… Φέρνει νέα μπαταρία από το παραδίπλα μαγαζάκι, τουλάχιστον τώρα μιζάρει, level one passed. Έρχεται δεύτερος τύπος, μου συστήνεται ως μηχανικός και φεύγει για να φέρει κλειδιά και εργαλεία ώστε να βγάλει εξάτμιση, μπουζί και το φίλτρο αέρα. Επιστρέφει και ξεκινάει, το νερό βγαίνει από παντού ενώ εμφανίζεται ακόμα ένας μάστορας. Το μπουζί φυσικά δεν ξαναμπαίνει στην θέση του καθώς έχουν χαλάσει τα πάσα. Έρχεται τέταρτος, προσπαθεί και αυτός αλλά θα φύγει σύντομα. Μέχρι που εμφανίζεται ο αρχιμάστορας από το Paje, ο final boss των μηχανικών της περιοχής και τελευταίος, εννοείται χωρίς εργαλεία και αυτός. Φεύγει και μετά από κανένα μισάωρο επιστρέφει με ένα άλλο κατσαβίδι και μπουζόκλειδο.

Μισοβγάζουν τα προστατευτικά πλαστικά για να μπορέσουν να δουλέψουν και βέβαια δεν μπορούν να συνεχίσουν εύκολα γιατί υπάρχουν πολλές χαλασμένες βίδες. Κάποιοι άσχετοι κοντοστέκονται δίπλα από την στάση του λεωφορείου, τους λέω “I am a stupid mzungu” και μου ρίχνουν ένα συμπονετικό βλέμμα με χαμόγελο όλο νόημα ενώ σίγουρα σκέφτονται «Ναι είσαι»! Κάθε λίγο και λιγάκι σταματάει ένα ντάλα ντάλα και ο ήλιος ντάλα πάνω απο το κεφάλι με αποβλακώνει... Επιμένω και μετακινούμε το δίκυκλο κάτω από μια σκιά δέντρου λίγο παραπέρα. Τα dala dala είναι κοινόχρηστα βανάκια περίπου 12 θέσεων στα οποία χωράνε τουλάχιστον 25 άτομα. Πώς γίνεται αυτό; Σε κάθε θέση κάθονται δύο άνθρωποι, τα μπαγκάζια τους και οι υπόλοιποι κρέμονται απ’ έξω σαν τα τσαμπιά από τα σταφύλια. Σίγουρα σκέφτεστε πως υπερβάλω λιγάκι (όμως όχι), συχνά βλέπω κάποια εξ' αυτων να περνάνε με 5-6 ανθρώπους εκτός οχήματος που κρατιούνται για να μην πέσουν! Όλη αυτή την ώρα προσπαθώ να βγάλω το τελευταίο νερό από την εξάτμιση, ανακινώντας και γυρίζοντας την σε όλες τις πιθανές και απίθανες θέσεις. Δεν τελειώνει, κάθε φορά βγάζει και νέες ποσότητες, ενώ το υγρό ακούγεται σε κάθε κούνημα.

Επιτέλους καταφέρνουν να βάλουν το μπουζί στον κινητήρα με τα χαλασμένα πάσα και ελέγχουν τα λάδια για τυχόν ύπαρξη νερού στο κάρτερ. Αλλάζουμε λοιπόν μπαταρία, μπουζί, ξαναβάζουμε το παλιό φίλτρο αέρα/θαλάσσης και πατάνε την μίζα… ζιζιζιζιζιζιζκρτς, ζιζιζιζικρτς, ζιζιζζιζι γκαν γκαν γκαν!!! Επιτελούς το σκούτερ μας λειτουργεί αλλά αγκομαχεί να κρατηθεί σε λειτουργία φτύνοντας νερό από την εξάτμιση σε κάθε γκαζία. Ανεβαίνει στην σέλα ο ένας από αυτούς και το παίρνει για μια μικρή βόλτα να ξεμπουκώσει. Επιστρέφει σε τρία λεπτά και με χαρά τον ακούω να λέει "όλα καλά", απλά πρέπει να δουλέψει αρκετά για να ζεσταθεί και να στεγνώσουν/φύγουν τα τελευταία νερά.



IMG20250303104131.jpg IMG20250303104201.jpg IMG20250303110405.jpg



Όλα τα υλικά μας κόστισαν συνολικά 55000 σελίνια. Όσο για τους τρείς μάστορες ζήτησαν απο 40000 ο καθένας ενώ ο φίλος του ιδιοκτήτη δεν ήθελε κάτι για τον κόπο και τον χρόνο του. Χρειάστηκε να τον πιέσω πραγματικά για να πάρει και αυτός το ίδιο ποσό, επέμενε ότι δεν θέλει χρήματα γιατί το κάνει για τον φίλο του. Πήγαμε μαζί για ένα πολύ καλό πλύσιμο στο πλυντήριο αυτοκινήτων κοντά στο Paje, το σκούτερ πετάει!

Το συνολικό κόστος της χαζομάρας μας είναι 215000 σελίνια (περίπου 80 ευρώ) και ακόμα δεν έχουμε μιλήσει με τον ιδιοκτήτη. Να επαναλάβω ότι στο τηλέφωνο ο Ζαν είναι πολύ ήρεμος και μου είπε αρκετές φορές no problem. Θεωρώ ότι πλήρωσα πολύ λογική τιμή και επιστρέφω στο ξενοδοχείο ανακουφισμένος μετά από τέσσερις ώρες. Πίνουμε έναν καφέ για να πέσουν οι στροφές και με αναπτερωμένο το ηθικό θα ξεκινήσουμε λίγο πριν από τις 13:00.


Ουφ, παθήματα μαθήματα ελπίζω, είμαστε μία χαρά και συνεχίζουμε βάση προγράμματος. Από τον προορισμό μας χωρίζουν 100χλμ και σχεδόν δύο ώρες σύμφωνα με το Google maps. Ωραία που είναι η ελευθερία!
Λακκούβες, αόρατα σαμαράκια στα οποία θέλεις δεν θέλεις θα ακουμπήσει η κάτω πλευρά του οχήματος έτσι όπως είναι φορτωμένο (δεν φταίει το βάρος μου εννοείται, είμαι μια λεπτεπίλεπτη πεταλουδίτσα). Δέντρα, χωριά και πόλεις, μπανανιές, καπνοί απο φωτίες, καυσαέρια, λουλούδια, ξάφνου μια μικρή λίμνη και μετά ένα θηλαστικό που μοιάζει με χάμστερ με προβοσκίδα (elephant shrew- φωτογραφία απο το διαδίκτυο) τρέχει απέναντι πριν να γίνει χαλκομανία.
Συχνοί αστυνομικοί έλεγχοι, αλλά ευτυχώς κανείς τους δεν ασχολείται με εμάς τα φτωχαδάκια με το δίκυκλο, απλά κόβω ταχύτητα μόλις τους βλέπω απο μακριά. Φορτηγά γεμάτα με διάφορα υλικά μας προσπερνούν (για να στρίψουν μπροστά μας μόλις δέκα μέτρα αργότερα) ενώ προσπερνάμε και εμείς με τη σειρά μας βανάκια και Bajaji. Συχνά πυκνά στον δρόμο θα δούμε μοσχάρια να περιφέρονται ανάμεσα στα οχήματα. Σκουπίδια πεταμένα άναρχα στο έδαφος, οι ντόπιοι δεν νοιάζονται ιδιαίτερα γι'αυτά, περνάμε δίπλα από σχολεία στα οποία πολλά από τα παιδιά χαιρετάνε και πάλι. Ένα dala dala με αμέτρητους επιβάτες να κρέμονται οι μισοί απ’ έξω! Άμυαλες κότες αποφασίζουν την τελευταία στιγμή ότι θέλουν να περάσουν απέναντι κάνοντας ζιγκ ζαγκ στα πιο άσχετα σημεία. Πάρα πολλές κακοτεχνίες στον δρόμο ενώ συχνά βλέπουμε να γίνονται έργα επισκευής του. Αυτά είδαμε στον διάβα μας.




IMG_20250303_134456.jpg IMG_20250303_134503.jpg 22.jpg IMG_20250303_134853.jpg IMG_20250303_141756.jpg IMG_20250303_142204.jpg IMG_20250303_142312.jpg IMG_20250303_142345.jpg IMG_20250303_143411.jpg



Nungwi λοιπόν, μια μικρή τουριστική πόλη στο βορειότερο άκρο του νησιού με 30000 κάτοικους. Με μεγάλες εκτάσεις λευκής άμμου και καταγάλανα νερά.

Φτάνουμε στην πόλη και τα στενά που προτείνει το Google maps μοιάζουν άσχετα, ενω στο κέντρο έχει πολύ και άναρχη κίνηση. Τελικά με τα πολλά, σε κάποια σοκάκια με χώμα, πέτρες και άπειρη σκόνη βρίσκουμε επιτέλους το ξενοδοχείο στις 15:15. Ο πισινός μας είναι τετράγωνος από την αρκετά κουραστική διαδρομή. Δεν υπάρχει πινακίδα, ούτε καν το όνομα γραμμένο με μπογιά στην πόρτα. Οι βαριεστημένοι υπάλληλοι μας ρωτάνε αν έχουμε κράτηση και θέλουν να δουν το κινητό μου για επιβεβαίωση. Το δωμάτιο δεν έτοιμο... Πίνουμε λοιπόν έναν καφέ και περιμένουμε χωρίς να εντυπωσιαστούμε από τη υποδοχή, δεν είναι και η καλύτερη πρώτη εντύπωση.
Πρόκειται για το The Tropinest hotel για 3 βραδιές με 30 ευρώ και δικό μας μπάνιο φυσικά (ευτυχώς τουλάχιστον πέτυχα σούπερ τιμή, συνήθως το δίνει 50) ανά διανυκτέρευση, η περιοχή είναι σχετικά ακριβή. Νιώθουμε έντονα την κούραση της ημέρας, λίγο η αϋπνία, ο ήλιος, η ιστορία με το σκούτερ, η απόσταση από το Jambiani... Δεν είμαστε για πολλά πολλά σήμερα. Σούπερ μάρκετ ZanFresh λοιπόν για μικρά βασικά πραγματάκια, όπως νερά και μπύρες, το ρεύμα πέφτει και θα περιμένουμε να επιστρέψει για να επαναλειτουργήσει ο υπολογιστής και να πάρουμε την υποχρεωτική απόδειξη. Τι είπες, μπύρα θέλεις; Ναι καλά, ψάξαμε αλλά και τα τέσσερα καταστήματα ήταν κλειστά, μπύρα γιοκ λοιπόν λόγω ραμαζανιού. Βέβαια μπορείς να βρεις σε μπαρ αλλά αμφιβάλλω αν αντέξουμε να πάμε απόψε.



IMG_20250303_152151.jpg IMG_20250303_152456.jpg



Επιστροφή στο δωμάτιο για να αφήσουμε τα ψώνια μας και θα βγούμε άμεσα καθώς πραγματικά είμαστε πολύ κουρασμένοι και οι δύο. Επιλέγουμε το Machnoo Local Restaurant, όμορφα ήταν πάνω στην ταράτσα με το people watching, το νόστιμο φαγητό, τις μεγάλες μερίδες και τον πραγματικά πολύ συμπαθητικό σερβιτόρο. Το κυριότερο εκείνη την στιγμή ήταν ότι το φαγητό ήρθε μέσα σε 17 λεπτά από την ώρα που παραγγείλαμε!!! Σαλάτα, χταπόδι, καλαμάρι (με τα συνοδευτικά τους) και δύο χυμοί αβοκάντο και passion fruit σύνολο στρογγυλά 20 ευρώ. Ήμαστε στο Nungwi, στο εστιατόριο, φάγαμε, ήπιαμε και όλα αυτά πριν από τις εννιά, ε ναι λοιπόν είμαι ευτυχισμένος με την εξέλιξη της ημέρας!



IMG_20250303_192637.jpg IMG20250303191007.jpg



Επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο στις 20:30 μέσα από το χωμάτινο σοκάκι. Τουλάχιστον τώρα μάθαμε τον δρόμο μας, γιατί αν περιμένεις βοήθεια από το Google maps, καλή τύχη! Συνεχώς προσπαθεί να μας πάει από άσχετα δρομάκια ή μέσα από σοκάκια που δεν οδηγούν πουθενά. Η κεντρική πύλη είναι κλειστή, χτυπάμε μερικές φορές το κουδούνι (που τελικά δεν είναι συνδεδεμένο), κοπανάω την σιδερένια βαρία πόρτα, φωνάζουμε και ο νυχτοφύλακας επιτέλους θα μας αντιληφθεί και θα έρθει να ανοίξει. Το σκούτερ μπαίνει και αυτό μέσα για φύλαξη όπως μας πρότειναν οι ίδιοι. Ελπίζω να κοιμηθώ καλά απόψε, μόνο οι δύο ανεμιστήρες να λειτουργούν και τι στον κόσμο... Ο μουεζίνης ακούγεται από μακριά... Άντε να χαζέψω λιγάκι στο ίντερνετ, μια πιάνει δύο δεν πιάνει... Είπαμε, δεν είμαι γκρινιάρης, απλά αποτυπώνω την πραγματικότητα και αφηγούμαι τις μικρές μας περιπέτειες, δεν έχω ταξιδιωτικό πρακτορείο!

Το στρώμα μας είναι πολύ καλό και ο μεγάλος κήπος φαίνεται ομορφότερος το βράδυ με τον πολύχρωμο χαμηλό φωτισμό. Ορίστε, βρήκα και δύο θετικά για να μην λέτε! Τώρα που τελείωσαν τα δράματα συνειδητοποιώ οτι είναι πολύ κρίμα που δεν έχουμε φωτογραφίες την ώρα που σπρώχνω αγχωμένος το σκούτερ και με το νερό να ξεπερνάει την σέλα του! Μεγάλες αυξομειώσεις ρεύματος, στο δωμάτιο οι ανεμιστήρες αλλάζουν ταχύτητα ενω τα φώτα τρεμοπαίζουν συνεχώς... Το χειρότερο όλων είναι ότι από τις κάμερες ασφάλειας ακούγεται ανα τακτά χρονικά διαστήματα μια δυνατή γυναικεία φωνή για την σύνδεση με το ίντερνετ, connecting, network connected, μετά κλείνει και ξαναρχίζει πάλι από την αρχή. Στις 22:22 θα βάλω το κινητό στην πρίζα και θα προσπαθήσω να κοιμηθώ. Τουλάχιστον για μια ώρα, συνεχίζεται το ίδιο πράγμα... Επιτέλους για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο σταματάει (ή κάποιος αποσύνδεσε την φωνή) και μένουμε με τον ανεμιστήρα οροφής και τα φώτα που αναβοσβήνουν σαν να βρισκόμαστε μέσα σε μια κακόγουστη φάρσα, μια ντίσκο ενός τρελού... Και φυσικά ναι, εννοείται οτι οι διακόπτες ρεύματος είναι κλειστοί! Κάποια στιγμή νομίζω αποκοιμήθηκα...
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.067
Likes
24.085
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.999
Μηνύματα
922.885
Μέλη
39.711
Νεότερο μέλος
vasia123

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom