ioanna karagianni
Member
- Μηνύματα
- 1.666
- Likes
- 1.327
- Επόμενο Ταξίδι
- Κρακοβία-Βαρσοβία
- Ταξίδι-Όνειρο
- ...Ιθάκη...
GANDEN MONSASTERY
Το μοναστήρι είναι ολόκληρο χωριό. Χτισμένο το 1409 καλύπτει περίπου 150.000 τετραγωνικά μέτρα. Περπατάς στα στενά του και γύρω σου ξεδιπλώνονται χρωματιστά κτίρια με εκείνα τα υπέροχο βαμμένα παράθυρα, καλόγεροι κυκλοφορούν παντού σαν αερικά και αν το βλέμμα σηκωθεί πιο ψηλά συναντά τα βουνά. Μου θύμιζε μεσαιωνικά απομονωμένα μοναστήρια που αποτελούσαν σκηνικά για ιστορίες μυστηρίου και περιπέτειας.
Ήμασταν τυχεροί γιατί βρεθήκαμε εκεί την ώρα της προσευχής. Όλοι οι μοναχοί ήταν μαζεμένοι στην μεγάλη αίθουσα και έψελναν μονότονα τους ακαταλαβίστικους ύμνους τους. Που και που το βλέμμα τους ξεστράτιζε από τα περίεργα βιβλία τους προς το μέρος μας. Οι νεαρές της παρέας είχαν την τιμητική τους. Ήμασταν οι μόνοι τουρίστες του μοναστηριού. Υπήρχαν όμως και πολλοί πιστοί που είχαν έρθει να προσκυνήσουν. Μαζί με αυτούς φυσικά η Ντρόγκα και ο οδηγός μας. Μάλλον ζητούσαν εξιλέωση για τα συνεχόμενα μουσικά βασανιστήρια που μας υπέβαλαν καθημερινά.
Έκανα το γύρω της αίθουσας για να ξαναζήσω τις απλές συνήθειες τους. Χωρικοί προσθέτανε βούτυρο γιακ στα μανουάλια με τα αναμμένα φυτίλια, έκαναν προσφορές στα αγάλματα του Βούδα (ευτυχώς η Ντρόγκα είχε σταματήσει να μας εξετάζει) και προσκυνούσαν μουρμουρίζοντας προσευχές.
Κάθισα σε έναν πάγκο δίπλα στην Ισαβέλλα και παραδοθήκαμε στο καθησυχαστικό μουρμουρητό των μοναχών. Δύο γυναίκες κάθισαν δίπλα μας, μετά τις μετάνοιες τους και με νοήματα μας έδειξαν ότι ήθελαν να μας φωτογραφίσουν. Στήθηκα και εγώ περιχαρής δίπλα στην Ισαβέλλα και περίμενα περήφανα το πουλάκι, αυτές όμως με μια επιτιμητική κίνηση με παραμέρισαν, «Πήγαινε πιο κει κυρά μου την κοπελίτσα θέλουμε, εσένα τι να σε κάνουμε;». Μοντέλο η Ισαβέλλα μας, φωτογραφήθηκε μόνη της, με κάθε μια χωρική ξεχωριστά και μετά και με τις δύο μαζί. Εγώ δεν υπήρχα.
Μόλις η συνοδός μας τελείωσε με τα θρησκευτικά της καθήκοντα, κάναμε μια μεγάλη βόλτα στο μοναστήρι. Τα βήματα μας ήταν βαριά, σέρναμε τα πόδια μας στα ανηφορικά καντούνια, είχα ξεχάσει πως ήταν να περπατά κανονικά. Παρά την ταλαιπωρία όμως δεν το χορταίναμε εκείνον τον τόπο. Το πορφυρό χρώμα και το χρώμα της ώχρας κυριαρχούσαν στους τοίχους, όλα ήταν καθαρά και περιποιημένα, από παντού είχαμε θέα στα βουνά και στην κοιλάδα.
Καταπληκτικό ήταν το μαγειρείο τους. Στην μέση υπήρχε ένα τεράάάστιο καζάνι, για να δει κανείς μέσα έπρεπε να ανέβει μια σκάλα με 6 περίπου σκαλοπάτια, για να φτάσει στο στόμιο του. Ο μάγειρας ανακάτευε τη σούπα με ένα τεράστιο κουτάλι σαν φτυάρι. Αχ τι κρίμα να μην μπορούμε να μείνουμε εδώ το βράδυ. Όμως η Κινεζική κυβέρνηση είχε απαγορεύσει την παραμονή τουριστών στα μοναστήρια μετά τις ταραχές του 2008.
Φύγαμε για τον επόμενο σταθμό μας. Τελικός προορισμός μας ήταν η Λάσα και το ξενοδοχείο μας. Αυτό το βράδυ θα χαιρόμασταν τις πολυτέλειες του πολιτισμού.
Το μοναστήρι είναι ολόκληρο χωριό. Χτισμένο το 1409 καλύπτει περίπου 150.000 τετραγωνικά μέτρα. Περπατάς στα στενά του και γύρω σου ξεδιπλώνονται χρωματιστά κτίρια με εκείνα τα υπέροχο βαμμένα παράθυρα, καλόγεροι κυκλοφορούν παντού σαν αερικά και αν το βλέμμα σηκωθεί πιο ψηλά συναντά τα βουνά. Μου θύμιζε μεσαιωνικά απομονωμένα μοναστήρια που αποτελούσαν σκηνικά για ιστορίες μυστηρίου και περιπέτειας.
Ήμασταν τυχεροί γιατί βρεθήκαμε εκεί την ώρα της προσευχής. Όλοι οι μοναχοί ήταν μαζεμένοι στην μεγάλη αίθουσα και έψελναν μονότονα τους ακαταλαβίστικους ύμνους τους. Που και που το βλέμμα τους ξεστράτιζε από τα περίεργα βιβλία τους προς το μέρος μας. Οι νεαρές της παρέας είχαν την τιμητική τους. Ήμασταν οι μόνοι τουρίστες του μοναστηριού. Υπήρχαν όμως και πολλοί πιστοί που είχαν έρθει να προσκυνήσουν. Μαζί με αυτούς φυσικά η Ντρόγκα και ο οδηγός μας. Μάλλον ζητούσαν εξιλέωση για τα συνεχόμενα μουσικά βασανιστήρια που μας υπέβαλαν καθημερινά.
Έκανα το γύρω της αίθουσας για να ξαναζήσω τις απλές συνήθειες τους. Χωρικοί προσθέτανε βούτυρο γιακ στα μανουάλια με τα αναμμένα φυτίλια, έκαναν προσφορές στα αγάλματα του Βούδα (ευτυχώς η Ντρόγκα είχε σταματήσει να μας εξετάζει) και προσκυνούσαν μουρμουρίζοντας προσευχές.
Κάθισα σε έναν πάγκο δίπλα στην Ισαβέλλα και παραδοθήκαμε στο καθησυχαστικό μουρμουρητό των μοναχών. Δύο γυναίκες κάθισαν δίπλα μας, μετά τις μετάνοιες τους και με νοήματα μας έδειξαν ότι ήθελαν να μας φωτογραφίσουν. Στήθηκα και εγώ περιχαρής δίπλα στην Ισαβέλλα και περίμενα περήφανα το πουλάκι, αυτές όμως με μια επιτιμητική κίνηση με παραμέρισαν, «Πήγαινε πιο κει κυρά μου την κοπελίτσα θέλουμε, εσένα τι να σε κάνουμε;». Μοντέλο η Ισαβέλλα μας, φωτογραφήθηκε μόνη της, με κάθε μια χωρική ξεχωριστά και μετά και με τις δύο μαζί. Εγώ δεν υπήρχα.
Μόλις η συνοδός μας τελείωσε με τα θρησκευτικά της καθήκοντα, κάναμε μια μεγάλη βόλτα στο μοναστήρι. Τα βήματα μας ήταν βαριά, σέρναμε τα πόδια μας στα ανηφορικά καντούνια, είχα ξεχάσει πως ήταν να περπατά κανονικά. Παρά την ταλαιπωρία όμως δεν το χορταίναμε εκείνον τον τόπο. Το πορφυρό χρώμα και το χρώμα της ώχρας κυριαρχούσαν στους τοίχους, όλα ήταν καθαρά και περιποιημένα, από παντού είχαμε θέα στα βουνά και στην κοιλάδα.
Καταπληκτικό ήταν το μαγειρείο τους. Στην μέση υπήρχε ένα τεράάάστιο καζάνι, για να δει κανείς μέσα έπρεπε να ανέβει μια σκάλα με 6 περίπου σκαλοπάτια, για να φτάσει στο στόμιο του. Ο μάγειρας ανακάτευε τη σούπα με ένα τεράστιο κουτάλι σαν φτυάρι. Αχ τι κρίμα να μην μπορούμε να μείνουμε εδώ το βράδυ. Όμως η Κινεζική κυβέρνηση είχε απαγορεύσει την παραμονή τουριστών στα μοναστήρια μετά τις ταραχές του 2008.
Φύγαμε για τον επόμενο σταθμό μας. Τελικός προορισμός μας ήταν η Λάσα και το ξενοδοχείο μας. Αυτό το βράδυ θα χαιρόμασταν τις πολυτέλειες του πολιτισμού.
Last edited by a moderator: