Είναι η Παναγία της Τσεστοσνόβα (ή κάπως έτσι λέγεται η πόλη), ιερή πόλη της Πολωνίας. Όσον αφορά το θέμα Ευαγγελιστής Λουκάς έχει αποδειχτεί οτι η συντριπτική πλειοψηφία των εικόνων που του αποδίδονται είναι μεταβυζαντινές. Αλλά βλέπεις η αίγλη του ονόματος έχει και άλλα πλεονεκτήματα!!!
Α ρε Δήμο με πρόλαβες, εχτές το βράδυ προσπαθούσα για καμμιά ώρα να απαντήσω αλλά το PC αρνιόταν κατηγορηματικά. Βλέπεις έχω πάρει ήδη το καινούριο και αυτά είναι τα νάζια του αποχαιρετισμού.
Όσο για την εικόνα, είναι το πιο ιερό κειμήλιο της Πολωνίας και εθνικό σύμβολο. Οι συζητήσεις γύρω από την εικόνα δεν αφορούν τόσο τον αγιογράφο όσο το χρώμα του δέρματος της Παναγίας και πως αυτό έχει προκύψει (εκούσια ή ακούσια) όπως και τους θρύλους για τον θαυματουργικό της ρόλο και την ιστορία της.
Για τον ευαγγελιστή Λουκά ένα έχω να πω. Αν πραγματικά είχε αγιογραφήσει όσες εικόνες του αποδίδονται τουλάχιστον στην Ελλάδα, θα ήτανε ακόμα μαζί μας και θα έτρεχε να τελειώσει τις παραγγελίες!!!
Μπραβο παιδια!
Ειναι οντως η Μαυρη Μαντονα και βρισκεται στο μοναστηρι Γιασνα Γκορα στην Τσεστοχοβα της Πολωνιας. Η πιο ενδιαφερουσα ιστορια που ακουσα για αυτη την εικονα απο ενα πολωνο φιλο μου που μενει στην πολη, ειναι οτι οταν τους επιτεθηκαν οι Σουηδοι, ο ηγουμενος της μονης, πηρε την εικονα και σταθηκε απεναντι απο τα κανονια και ως εκ θαυματος δεν επαθε ουτε γρατζουνια! Καθε χρονο κανουν αναπαρασταση του γεγονοτος και χιλιαδες πιστοι συρρεουν απο ολα τα καθολικα κρατη στην πολη. Και καθημερινα ομως βλεπει κανεις πιστους να περπατανε χιλιομετρα για να φτασουν και να προσκυνησουν την ιερη εικονα.
Δημο, αναμενουμε φωτογραφια!
Ειναι απο τους πινακες που βρισκονται στην Tate του Λονδινου, ενω το μεγαλυτερο μερος της συλλογης του ειναι στο Belvedere στη Βιεννη. Μολις τον εψαξα και σπευδω να διορθωσω. Βρισκεται (?) τελικα στην Ιαπωνια, στο Toyota Municipal Museum of Art, ενω βρισκοταν μονο για ενα διαστημα στο Λιβερπουλ, κατα τη διαρκεια της του Θεσμου της Πολιτιστικης Πρωτευουσας. Φανταζομαι οτι τωρα πια τον επεστρεψαν. Παντως το χαρακτηριστικο των πινακων του Κλιμτ, ειναι οτι εκτος απο χρωματα, χρησιμοποιει και μεταλλα που ιριδιζουν και δινουν αλλη διασταση στον πινακα, οταν τον αντικρυζεις απο κοντα, κατι που δεν μπορουν να αποδωσουν οι αναπαραγωγες του.
Βαζω μια λεπτομερεια απο ενα πασιγνωστο εργο και αναζητουμε δημιουργο και τοπο. Νομιζω οτι θα σας βαλω ολους στο πνευμα των Χριστουγεννων με την επιλογη μου.