• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ινδία Εμπόλεμο Κασμίρ σε συνέχειες

Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Το επόμενο πρωί τα αυτοκίνητα, μας περίμεναν έξω από το στρατόπεδο. Οι κότες φυσικά εξαφανισμένες, τα επίπεδα περίεργα κουτιά δεν ήταν πια στην οροφή, προφανώς είχαν φτάσει στον προορισμό τους.

Φάγαμε πρωινό στο καφενείο του χωριού, αυγά βραστά από το κοτέτσι του καφετζή, τσιαπάτι από τον περίεργο φούρνο, τσάι μαύρο δυνατό και γλυκό. Αν με αυτήν την περιγραφή, σας έρχεται στο νου ελληνικό καφενεδάκι με στρογγυλά μπλε τραπεζάκια στο πεζοδρόμιο κάτω από τον πλάτανο, σας παρακαλώ σβήστε αυτή την εικόνα και εισέλθετε στο πνεύμα της βιβλική περιοχής που βρισκόμασταν. Ετοιμόρροπα τραπέζια και καρέκλες όλα καμωμένα πρόχειρα από σανίδες με το χαρακτηριστικό ακαθόριστο χρώμα της πολυκαιρίας, της σκόνης και της εγκατάλειψης, πάτωμα χωμάτινο, η ατμόσφαιρα όμως σου φαινόταν οικία, σαν πράγματι να βρισκόσουν στο καφενείο του χωριού σου. Μετά το πρωινό μας κάναμε μια βόλτα στο χωριό με τους οδηγούς να μας ακολουθούν κατά πόδας, δεν μας άφηναν στιγμή από τα μάτια τους. Στο πρακτορείο, ένα πλάτωμα στην άκρη του δρόμου, παλιά τατα λεωφορεία γέμιζαν με επιβάτες που θα ακολουθούσαν την ίδια διαδρομή με εμάς.
Εκεί γνωρίσαμε και ένα ζευγάρι Ισπανών που μου προκάλεσαν μεγάλη περιέργεια και ακόμα τους θυμάμαι με θαυμασμό, μια αεικίνητη ψαρομάλλα και ένας κύριος 60 περίπου ετών, ο άντρας κινούταν με πατερίτσες, και οι δύο άνετοι και χαμογελαστοί λες και είχαν κοιμηθεί σε πεντάστερο ξενοδοχείο και τώρα ετοιμάζονταν να διανύσουν ασφαλτόδρομο με πολυτελές αυτοκίνητο. Πορευτήκαμε αρκετά μαζί τους, ποτέ δεν σκέφτηκα ότι ήταν ένα ζευγάρι μεγάλων ανθρώπων με αναπηρία που ταλαιπωρούνταν σε αυτήν την δύσκολη διαδρομή, ήταν ένα φρέσκο ζωηρό ζευγάρι που έκανε τις διακοπές του, τέτοια εντύπωση σου έδινε.

Ξεκινήσαμε, 8 χιλιόμετρα έξω από το χωριό σταματήσαμε, μας μάζεψαν και άρχισαν τη ενημέρωση γιατί από εδώ άρχιζε η εμπόλεμη ζώνη (για να πας από το Drassστο Kargilπερνούσες υποχρεωτικά από αυτήν). Οι κανόνες ήταν οι εξής:
  • Δεν σταματούσαμε πουθενά, κινούμαστε με σταθερή ταχύτητα, ότι χαλάει το πετάμε στο γκρεμό και συνεχίζουμε. Ακίνητοι αποτελούμε στόχο
  • Δεν βγαίνουμε από το αυτοκίνητο, δεν απομακρυνόμαστε από τον δρόμο μπορεί να πυροβοληθούμε.
Δόθηκε το σύνθημα, και ξεκινήσαμε μπροστά ο στρατός με 5 τζιπ και 5 στρατιωτικά οχήματα γεμάτα στρατιώτες, μετά το τζιπ των Γάλλων, των Ισπανών, το δικό μας βανάκι, ένα ή δύο λεωφορεία με ντόπιους, κάπου 100 φορτηγά με προμήθειες και τέλος στρατιωτικά αυτοκίνητα. Έπρεπε να κινούμαστε σε συνεχή αδιάκοπη σειρά, δεν έπρεπε να αφήνουμε απόσταση από τα φορτηγά και για αυτό όλοι πηγαίναμε πολύ αργά.

Στο βαν δεν μιλούσε κανείς, το τοπίο σου έκοβε την ανάσα, δεν μπορώ να βρω τίποτε για να το συγκρίνω για να σας το περιγράψω, θυμάμαι τον Σταύρο να μιλάει για μια «θάλασσα βουνά», ο δρόμος μας ήταν μια λεπτή επίπεδη λουρίδα σκαλισμένη πάνω στο βουνό ίσα ίσα που να χωράει ένα αυτοκίνητο, δίπλα ακριβώς γκρεμός απότομος και ατελείωτος, κατά καιρούς στα βάθη των γκρεμών διακρίνονταν φορτηγά αναποδογυρισμένα και αφημένα να σκουριάζουν, προφανώς είχαν διαλέξει να χαλάσουν στην εντελώς λάθος περιοχή. Τα παράθυρα αναγκαστικά ανοιχτά λόγω ζέστης, σκόνη και καυσαέριο έμπαινε από παντού, αν σκούπιζες το πρόσωπο σου το μαντήλι έβγαζε μαυρίλα. Νομίζω από εκεί άρχισαν να κάνουν την εμφάνιση τους οι νομάδες, άνθρωποι μόνοι που περπατούσαν πάνω στους παγετώνες φορώντας κάπες, και σανδάλια ή πρωτόγονα παπούτσια, φορτωμένοι με κάθε λογής πράγματα, που πήγαιναν; Στέκονταν στην άκρη για να περάσουμε και συνέχιζαν, ή μερικές φορές τους διακρίναμε σε απότομες πλαγιές να ανεβαίνουν σταθερά το βουνό λες και περπατούσαν σε ίσιωμα. Άλλοτε πάλι, ομάδες νομάδων κινιόντουσαν παράλληλα με τον δρόμο ή ήταν κατασκηνωμένοι στην άκρη του, δίπλα σε μικρές λίμνες, πάντα με την συνοδεία γιακ, τα φόρτωναν με όλο τους το νοικοκυριό και ξεκινούσαν για την επόμενη στάση τους. Δεν είχα ξαναδεί ανθρώπους τόσο εναρμονισμένους με την φύση, να ζουν από αυτή χωρίς να την πληγώνουν, να ζουν με τα ελάχιστα και να είναι τόσο ήρεμοι.
Ύστερα από το προηγούμενο βράδυ και με την αγωνία των πιθανών μαχών στο δρόμο μας, η συντροφιά μας είχε πάρει άλλη μορφή, ήξερα τον Σταύρο (και την γυναίκα του, που δεν ήταν μαζί μας) πολλά χρόνια και τους αγαπούσα πολύ, με τον Νίκο και την Λίτσα γνωριζόμασταν επίσης καλά και υπήρχε αμοιβαία συμπάθεια μεταξύ μας, την Ιωάννα ήδη στα ίχνη του βουδισμού ήταν μια ήρεμη και ευχάριστη παρουσία ο Γιώργος αν και ήξερε μόνο την Βούλα ήταν άνθρωπος με όρεξη για κάθε τι καινούργιο και έτσι δέσαμε καλά όλοι μαζί, όλοι δεχτήκαμε την κατάσταση και ενωθήκαμε για να καλύψουμε τις ανάγκες μας. Εμένα μου έκανε πολύ καλό αυτή η στάση γιατί με απαγκίστρωνε από το φόβο του άγνωστου και τις «δυτικές» μου απαιτήσεις και με βοήθησε να βιώσω ένα ταξίδι που μας ήταν σαφές πια ότι ήμασταν τυχεροί που αξιωθήκαμε να το κάνουμε έστω και για μια φορά στην ζωή μας.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Ωπα! Νεο κεφαλαιο! Ακολουθω το κονβοι! Προφανως και δεν εχω αγωνια καθοτι εισαι εδω και μας τα γραφεις, αλλα καπου πιανεται και η ψυχη μου.
(Καλα, στη μανα σου το ειπες;:D)
 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Η μάνα μου εδώ και χρόνια δεν θέλει να ξέρει Έρση. Η δική σου θέλει;
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Δεν ξερω αν ηθελε η εννδομυχως δεν ηθελε, αλλα για λογους προφυλαξης της υγειας της δεν ελεγα τιποτε!
 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
good girl.
Πάω να συνεχίσω και να τελειώσω την ημέρα γιατί μου βγήκε πολύ μεγάλη
 
Last edited by a moderator:

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
μπαρουτοκαπνισμένη Ιωάννα. για να δούμε και το κροτάλισμα των πολυβόλων....
 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Λέω «κτήριο» γιατί δεν ξέρω πως αλλιώς να το περιγράψω, ξενοδοχείο δεν ήταν, ούτε απλώ σπίτι, μας υποδέχτηκε ένας ψηλός αδύνατος μουσουλμάνος με σαρίκι, μας πληροφόρησε μέσω του συνοδού μας ότι στις 9:00 αρχίζει η συσκότιση και όλα τα κεριά (δεν φαντάζομαι να περιμένατε να είχαν ηλεκτρικό) έπρεπε να ήταν κλειστά μέχρι τότε. Μας έδωσε δύο δωμάτια, ένα μικρό με τρία ράντζα και ένα μικρό παράθυρο, και ένα μεγαλύτερο με τέσσερα ράντζα τυφλό χωρίς παράθυρο αλλά με τουαλέτα!!! Τα ράντζα ήταν πολύ στενά και δεν είχαν στρώμα μόνο σανίδες. Το ζευγάρι, ο Γιώργο και η Βούλα πήραν το μεγάλο δωμάτιο, μας ευχαρίστησαν για την μεγαλοψυχία που δείξαμε να τους προσφέρουμε το δωμάτιο με την τουαλέτα και μπήκαν ένας ένας μέσα σε απόλυτη στρατιωτική τάξη για να αφήσουν τα πράγματα τους, σε 5’’ εφάρμοσαν ηρωική έξοδο και οι τέσσερεις μαζί αυτή την φορά. Στο δωμάτιο δεν μπορούσες να σταθείς η τουαλέτα δεν είχε καθαριστεί ποτέ και μύριζε άθλια, ψάξαμε τον «ξενοδόχο» για να μας δώσει άλλο δωμάτιο, αυτός μας κοίταξε απορημένος λες και του ζητούσαμε να μας βρει καμπίνα σε διαστημόπλοιο, που νομίζαμε ότι ήμασταν; Μόνο αυτά τα δύο δωμάτια υπήρχαν και τι θα πει «μυρίζει» εκείνου δεν του μύριζε τίποτε. Μετά από αυτήν την επιτυχή και αποτελεσματική συνεννόηση οι άντρες ζαλώθηκαν τα ράντζα του μεγάλου ευωδιαστού δωματίου και μετέφεραν όσα χωρούσαν στο δικό μας δωμάτιο, κάτω από τα κρεβάτια μπήκαν τα σακίδια για να χωρέσουμε από πάνω στρώθηκαν οι υπνόσακοι, εγώ θα μοιραζόμουν το ίδιο κρεβάτι με την Ιωάννα, έτσι κάπως βολευτήκαμε, μια και η εσωτερική τουαλέτα είχε βγει εκτός συναγωνισμού, θα έπρεπε να πηγαίνουμε στην εξωτερική, όλοι μαζί με τους φακούς μας. Ευχόμουν να μην μου έρθει καμία ανάγκη το βράδυ και αναστάτωνα 6 άτομα να με πάνε μέχρι την τουαλέτα, κομμένο το βραδινό τσάι. Ήταν πολύ νωρίς ακόμα για να μείνουμε στο δωμάτιο, αποφασίσαμε να βγούμε μια βόλτα στην πλατεία του χωριού, η Βούλα έμεινε πίσω, η πλατεία του χωριού ήταν ένας κυκλικός πάγκος-ψιλικατζίδικο που φωτιζόταν με λάμπες πετρελαίου, γύρω του στέκονταν και συζητούσαν μουσουλμάνοι με μεγάλα μουστάκια και την χαρακτηριστική φορεσιά της περιοχής. Δεν θυμάμαι να έχω νιώσει πιο παρείσακτη στην ζωή μου, μπορεί ελάχιστες γυναίκες στην περιοχή να φορούσαν μπούρκα, αλλά η θρησκεία ήταν αυστηρή, τουρίστριες ή όχι γιατί κυκλοφορούσαμε ανάμεσα τους τέτοια ώρα; θυμάμαι τα μάτια τους καρφωμένα πάνω μας τόσο κοροϊδευτικά λες και ήμασταν γυμνές φύγαμε γρήγορα πίσω στο ξενοδοχείο. Στον δρόμο του γυρισμού άρχισαν να πέφτουν ιδέες για το πώς να περάσουμε την ώρα μας, είπα πως δυστυχώς δεν είχαμε μαζί μας κανένα επιτραπέζιο, ούτε χαρτιά για να παίξουμε, συνειρμικά ο Νίκος θυμήθηκε τα νιάτα τους τότε που με την Λίτσα, τον Σταύρο και άλλους μαζεύονταν για να καλέσουν πνεύματα με την γνωστή μέθοδο με το τραπεζάκι, (πως μαζευόμαστε τώρα για να παίξουμε μπιρίμπα, ένα τέτοιο πράγμα). Εγώ ξέροντας πόσο εύκολα συντονίζονται οι τρεις τους για να δουλέψουν τον ανυποψίαστο ακροατή προσπαθούσα να καταλάβω αν πράγματι κάποτε είχαν δοκιμάσει κάτι τέτοιο ή μας κορόιδευαν. Έως ότου βγάλω μια άκρη οι υπόλοιποι είχαν αποφασίσει ότι αυτό θα ήταν η ασχολία μας εκείνο το βράδυ, «τους πιστεύεις;» ψιθύρισα στην Ιωάννα «όχι», «τότε γιατί δέχτηκες;», με κοίταξε κατάματα «έχεις καμιά καλύτερη ιδέα;». Είχε δίκιο, ήμασταν επτά άτομα σε ένα θεόστενο δωμάτιο, κυριολεκτικά ο ένας πάνω στον άλλο, τα φώτα θα έκλεινα σε μισή ώρα και εμείς δεν νυστάζαμε, φασαρία δεν μπορούσαμε να κάνουμε να διαβάσουμε δεν μπορούσαμε, βόλτα δεν μπορούσαμε να πάμε, σκέφτεστε εσείς κάτι καλύτερο; Εγώ εκείνη την στιγμή πάντως δεν έβρισκα τίποτε άλλο, άρα πάμε να ετοιμαστούμε για την πρόσκληση των πνευμάτων.


Αυτό φυσικά αποτέλεσε και το τελειωτικό κτύπημα για την Βούλα, δήλωσε ότι δεν θέλει να παίξει να μην την συμπεριλάβουμε στην έκκληση μας και ότι αυτά είναι επικίνδυνα πράγματα και τι θα κάναμε αν όντως ερχόταν ένα πνεύμα; Αφού φάγαμε το υπόλοιπο του ψωμιού από το μεσημέρι και ήπιαμε λίγη από την μπύρα που είχε αγοράσει ο Νίκος από το ψιλικατζίδικο καθίσαμε όλοι πλην Βούλας, γύρω από ένα μικρό τραπεζάκι, βάλαμε στην μέση ένα ποτήρι και ένα μικρό αναμμένο κερί που θεωρήσαμε ότι έχει πολύ λίγο φως για να ενοχλήσει, κλείσαμε καλά την υποτυπώδη κουρτίνα του μικρού παραθύρου και αρχίσαμε την αυτοσυγκέντρωση. Μακριά ακούγονταν πυροβολισμοί οι Ινδοί είχαν αρχίσει να παίζουν με τους Πακιστανούς. Μετά από λίγο ο Νίκος ρώτησε «πνεύμα είσαι εδώ;» τίποτα σιγά μην ήτανε, συνεχίσαμε, μετά ξανά η ίδια ερώτηση «πνεύμα είσαι εδώ;» και τότε συμβαίνει μια σειρά τρομακτικών γεγονότων, με αυτήν την σειρά.
  • Ανοίγει απότομα το παντζούρι από έξω
  • Ένα χέρι εμφανίζεται και ακούγετε μια φωνή να γαυγίζει κοφτά και ψιθυριστά μια διαταγή
  • Η Ιωάννα που ήταν δίπλα στο παράθυρο γέρνει στο πλάι τρομαγμένη
  • Καθώς γέρνει τραβάει την κουρτίνα και το κουρτινόξυλο πέφτει πάνω της μεταμορφώνοντας την σε βρώμικο φάντασμα.
  • Στο παράθυρο παρουσιάζετε η μορφή του ξενοδόχου μας, με καλάσνικωφ ανά χείρας.
Προφανώς ο άνθρωπος έκανε περιπολία έξω από το σπίτι και ήθελε να μας προειδοποιήσει ότι πρέπει να σβήσουμε ακόμα και αυτή την μικρή φωτιά.
Τρεις καρδιακές προσβολές αργότερα, αποφασίσαμε ότι θέλαμε δεν θέλαμε θα ξαπλώναμε και θα κάναμε ησυχία. Σπρώξαμε ένα ράντζο πίσω από την πόρτα, ενώ η Λίτσα συνέφερε την Βούλα που είχε λιποθυμήσει, η Ιωάννα σκεπάστηκε με τον υπνόσακο εγώ σκεπάστηκα με την Ιωάννα και περιέργως μετά από λίγο κοιμηθήκαμε.
 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
μπαρουτοκαπνισμένη Ιωάννα. για να δούμε και το κροτάλισμα των πολυβόλων....
Καλησπέρα καπετάνιε καλώς όρισες:lol:, το κροτάλισμα των πολυβόλων μόλις σερβιρίστηκε
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Καλησπέρα καπετάνιε καλώς όρισες:lol:, το κροτάλισμα των πολυβόλων μόλις σερβιρίστηκε

πάμε για τους όλμους...τώρα που ξέρουμε πως είσαι εδώ ας γίνει εκεί χαμός...
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.058
Likes
7.831
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Μιας κι έχω αναλάβει τον ανεπίσημο ρόλο της "εικονογράφησης" της ιστορίας, παραθέτω μία σελίδα που (φαντάζομαι) δίνει μια ιδέα αυτού που αντίκρυσε η Ιωάννα. Αυτή θα μας πεί αν έπεσα έξω και πόσο... :)

Drass to Kargil
 

meli

Member
Μηνύματα
1.261
Likes
366
Επόμενο Ταξίδι
...μηπως στην αγάπη???
Ταξίδι-Όνειρο
Ολος ο κόσμος
:shock::shock::shock::shock:
Μην μας κρατας σε αγωνια...
συνεχισε...
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.657
Μηνύματα
906.716
Μέλη
39.408
Νεότερο μέλος
Annie A

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom