• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Γενικά Δικαιούμαι αποζημίωση και πως τη διεκδικώ?

Sugar

Member
Μηνύματα
224
Likes
149
Επόμενο Ταξίδι
Ψάχνεται....
Ταξίδι-Όνειρο
Απ' άκρη σ' άκρη
Συμφωνα με το flightradar24 εφτασε στη Βενετια στις 17:48 με προγραμματισμενη αφιξη 15:35, αρα εχουμε 2 ωρες και 13 λεπτα καθυστερηση. Απ οσο γνωριζω επειδη η καθυστερηση ειναι μικροτερη των 3 ωρων δεν δικαιουσαι καποια αποζημιωση δυστηχως...
Κατ' αρχήν σ' ευχαριστώ πολύ που μπήκες στο κόπο να το ψάξεις.
Παραθέτω εδώ αυτό που βρήκα για τα δικαιώματα επιβατών της Volotea (πιθανόν να βοηθήσει κι άλλους).


If you are voluntarily denied boarding due to overbooking, you are entitled to an alternative flight or to a refund as laid out in the previous section on ‘delay’ and to immediate compensation. The compensation shall be paid In cash, cheque or transfer, or with your agreement in form of vouchers. The amount of the compensation depends on the distance of the scheduled flight or the alternative flight proposed to you. Compensations amount to:


If you are offered an alternative flight, the scheduled arrival time of which does
not exceed the scheduled arrival time of the flight originally booked by 2 hours
in respect of flights up to 1.500 km, by 3 hours in respect of flights between
1.500 km and 3.500 km as well as intra-Community flights of more than 1.500 km, and by 4 hours in respect of all other flights, the above, mentioned compensation amounts can be reduced by 50%, i.e. €125, €200 and €300.



These rights are not granted if you have been denied boarding on reasonable
grounds, such as reasons of health, general or operational security, or inadequate travel documentation.


€250 for flights up to 1.500 km;·
€400 for flights between 1.500 km and 3.500 and intra-Community flights of
more than 1.500 km;
€600 for flights of more than 3.500 km


Αθήνα Βενετία 1.256,9 km - 2,13 min. καθυστέρηση.
Πρέπει να κυνηγήσω αποζημίωση, από ότι καταλαβαίνω.






 

mariath

Member
Μηνύματα
2.287
Likes
6.533
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
If you are voluntarily denied boarding due to overbooking...
Δεν νομίζω ότι είναι η περίπτωσή σου. Εσύ ταξίδεψες κανονικά με την προγραμματισμένη πτήση σου η οποία είχε καθυστέρηση. Αυτό που παραθέτεις είναι σε περίπτωση που ταξιδέψεις με άλλη πτήση λόγω overbooking.
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.857
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
Κοπι παστε από τη στήλη "Όμορφα ταξίδια"

Επιστολή: Να τι να κάνετε αν αντιμετωπίσετε πρόβλημα με την πτήση σας...

Καθώς τελευταία οι αεροπορικές εταιρίες έχουν ξεσαλώσει σε βάρος των επιβατών, η Νένα Μαυρίδη μας έστειλε μια εξαιρετική επιστολή η οποία μέσα από τις δίκες της περιπτώσεις μας εξηγεί τι πρέπει να κάνετε αν αντιμετωπίσετε πρόβλημα με την πτήση σας.

Γεια σε όλους!

Ο λόγος που σας γράφω είναι επειδή διαβάζω κάθε μέρα τις περιπέτειες των επιβατών που έχουν μπλέξει με το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και με εταιρίες χαμηλού κόστους -όχι μόνο, αλλά κυρίως τέτοιες-.

Στις 16/01/2016 πετούσα με Ryanair, EDI-STN-SKG, point to point εννοείται!

Το πρώτο σκέλος του ταξιδιού: Καθυστέρηση για άγνωστο λόγο στο Εδιμβούργο, χωρίς να δίνεται νέα ώρα αναχώρησης της πτήσης και δεδομένου οτι έπρεπε να είμαι μια συγκεκριμένη ώρα στο Στάνστετ (Λονδίνο) για να προλάβω το δεύτερο σκέλος του ταξιδιού, αγόρασα άλλο εισιτήριο, με άλλη εταιρία. Η πτήση στην οποία δεν μπήκα έφτασε τελικά στο Στνσετ με 3 ώρες και 10 λεπτά καθυστέρηση.

Το δεύτερο σκέλος του ταξιδιού: (επίσης πάτωσε) Το αεροπλάνο λόγω κακοκαιρίας στην Θεσσαλονίκη προσγειώθηκε στην Αθήνα και από εκεί στην κυριολεξία μας πέταξαν -μετά από ώρες αναμονής μέχρι να βρεθούν οδηγοί- μέσα σε λεωφορεία και μας έστειλαν Θεσσαλονίκη όπου φτάσαμε την άλλη μέρα το πρωί. Η συμπεριφορά της Ryanair άλλα και των υπαλλήλων του αεροδρομίου της Αθήνας ήταν απαράδεκτη σε όλα τα επίπεδα. (Σαφώς δεν ήθελα το αεροπλάνο μου να απογειωθεί μέσα στον Θερμαϊκό, καθώς ήταν όντως πολύ άσχημος ο καιρός εκείνο το βράδυ. Αυτό όμως δεν σήμαινε ταυτόχρονα ότι, “άιντε βρε, αφοί δεν πεθάναμε, ντέφι να γίνει, ας αφήσουμε όποιον γουστάρει να μας φερθεί σα νάμαστε πετάμενα ζωάδια!)

Στο δια ταύτα, έκανα καταγγελία και απαίτησα αποζημίωση και για τις δυο πτήσεις και πήρα ΟΛΗ την αποζημίωση που όριζε ο νόμος και για τις δυο πτήσεις.
Μπήκα στο ίντερνετ, και αντί να διαμαρτύρομαι σε “ντουβάρια”, κατέβασα τον νόμο, τον διάβασα, σημείωσα τα σημεία που αφορούσαν τις περιπτώσεις μου, έγραψα δυο διαφορετικές καταγγελίες και τις υπέβαλα. Την καθεμιά στο γραφείο πολιτικής αεροπορίας της χωράς που ήταν ο τελικός προορισμός της κάθε πτήσης (όπως ορίζεται και από τον εν λόγω νόμο άλλωστε). Δηλ. μια στο γραφείο πολιτικής αεροπορίας της Βρετανίας και μια στης Ελλάδας. Οι διάφορες στον τρόπο λειτουργίας των δυο γραφείων είναι χαώδεις. Το γραφείο της Βρετανίας έχει πάρα πολύ καλή οργάνωση και υποδομή και η υπόθεση έληξε σε 2 μήνες, όπου και παρέλαβα την επιταγή. Το γραφείο της Ελλάδας δεν είναι τόσο καλά οργανωμένο αλλά σε κάθε περίπτωση ασχολήθηκαν με την υπόθεση, η οποία ναι μεν άργησε να κλείσει, δηλ. πήρα την επιταγή μετά από 8 μήνες, αλλά έκλεισε και το αποτέλεσμα μετράει! Εννοείται ότι η Ryanair μου έστελνε email οτι δικαιούμαι να πάρω πίσω μόνο το κόστος των εισιτηρίων και καμιά άλλη αποζημίωση, τα οποία εννοείται αγνοήθηκαν πανηγυρικά! Πήρα και την αποζημίωση ολόκληρη και το κόστος του εισιτηρίου της “καθυστερημένης” πτήσης που δεν επιβιβάστηκα.

Καθυστερήσεις και ακυρώσεις και για αλλού πήγαινα και αλλού βρέθηκα θα συμβαίνουν πάντα και για όλων των ειδών τους λογούς. Σκοπός είναι να μάθουμε ποια είναι τα δικαιώματα μας και πως να τα διεκδικούμε.
Όλες οι εταιρίες έχουν τα δικαιώματα των ταξιδιωτών καταχωνιασμένα κάπου μέσα στο σαιτ τους και μόνο τα κομμάτια που τους “βολεύει” να φαίνονται, όχι όλο το νόμο. Για παράδειγμα, σύμφωνα με το νόμο, αν λόγω ειδικών συνθηκών προσγειώθηκε η πτήση σε άλλο αεροδρόμιο, τότε η εταιρία είναι υποχρεωμένη να μεταφέρει τους επιβάτες στον τελικό προορισμό με ΑΝΑΛΟΓΟ μέσο μεταφορικό. Το λεωφορείο ΔΕΝ είναι ανάλογο μέσο του αεροπλάνου! Αυτό δεν το αναφέρουν πουθενά φυσικά. Αναφέρουν όμως ότι δεν δικαιούμαστε αποζημίωση όταν συντρέχουν “extraordinary circumnstances” (όπου έχουν τσουβαλιάσει τα πάντα, απεργίες, κακό καιρό, λακούβα στο διάδρομο, πουλιά στον ουρανό κπλ), πράγμα το οποίο δεν ισχύει.
Επίσης, εάν η πτήση (εντός ΕΕ) έχει καθυστέρηση πάνω από 3 ώρες δικαιούμαστε αποζημίωση 250 ευρώ εάν η απόσταση είναι κάτω από 1500 χλμ και 400 ευρώ εάν η απόσταση είναι πάνω από 1500 χλμ. Δικαιούμαστε όλα αυτά τα χρήματα χωρίς να χρειάζεται να δώσουμε ονομαστικές αποδείξεις από, ξενοδοχείο, ταξί, σάντουιτς, νερό, τσίχλες, χαρτομάντιλα και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο ζητάνε οι αεροπορικές όταν κάνεις αίτηση για αποζημίωση μέσα από τις fixed σελίδες που έχουν στα σάιτ τους. Αίτημα για αποζημίωση κάλο είναι να κάνουμε μόνο μέσω των γραφείων πολιτικής αεροπορίας, με κοινοποίηση προς την αεροπορική, χωρίς το τελευταίο να είναι απαραίτητο.
Τα πράγματα είναι άπλα, αν θέλουμε να λεγόμαστε ταξιδιώτες, μεταξύ άλλων καλό είναι, να μπούμε στον κόπο να διαβάσουμε ολόκληρο το νόμο που αφορά τους ταξιδιώτες και τα δικαιώματα τους “Regulation EC261/2004” και αν συμβεί οτιδήποτε στην πτήση σας συμβουλευτείτε το αντίστοιχο γραφείο πολιτικής αεροπορίας της χώρας που έγινε το συμβάν και όχι την εταιρία που σας πούλησε το εισιτήριο.
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=celex:32004R0261 εδώ είναι η αρχική πηγή του νόμου, διατίθεται ελεύθερα και σε μετάφραση σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ. Υπάρχουν και δικαστικές αποφάσεις για να στηρίξετε και να ισχυροποιήσετε τα αιτήματα σας τα οποία στις δικές μου περιπτώσεις τα συμπλήρωσαν από τα γραφεία πολιτικής αεροπορίας αφού εξέτασαν τα αιτήματα.
Εκτός από διαμαρτυρίες και γκρίνιες κτλ σε “ντουβάρια” -οι οποίες προσωπικά ποτέ δεν κατάλαβα τι νόημα έχουν- μπορούμε να ξοδέψουμε 5 λεπτά να γράψουμε ένα email στο γραφείο πολιτικής αεροπορίας ή να πάρουμε ένα τηλέφωνο για να μας κατευθύνουν σωστά.
Και πάνω από όλα τα “ωχ δεν βαριέσαι” και “που να τρέχεις τώρα” δεν είναι αποτελεσματικά. Μην βαριέσαι, ενημερώσου και ξόδεψε 10 λεπτά να διεκδικήσεις τα δικαιώματα σου, δεν θα σου τα φέρει κάνεις στο πιάτο ούτε θα σου τα ταΐσει στο στόμα!

Καλά ταξίδια,
Νένα
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.466
Likes
2.426
Πολύ ενδιαφέροντα και χρήσιμα όλα τα παραπάνω αλλά έχω την απορία του τι πρέπει να κάνει μια εταιρία βάσει νόμου αν δεν επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες να προσγειωθεί αεροπλάνο σε ένα συγκεκριμένο αεροδρόμιο.
 

Salvation88

New Member
Μηνύματα
2
Likes
2
Πολύ ενδιαφέροντα και χρήσιμα όλα τα παραπάνω αλλά έχω την απορία του τι πρέπει να κάνει μια εταιρία βάσει νόμου αν δεν επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες να προσγειωθεί αεροπλάνο σε ένα συγκεκριμένο αεροδρόμιο.
Εγω το μονο που γνωριζω (για την δικη μου περιπτωση) ειναι οτι ολα τα υπολοιπα αεροσκαφη πηγαινοερχοντουσαν κανονικα..μεχρι κ πτηση της ryan απο κύπρο προσγειωθηκε μια ωρα μετα. Ο καιρος ηταν μια χαρα στο εδαφος τουλαχιστον :p . Απο κει και πέρα απ οτι διαβαζω στη σελιδα τους το εχουν κανει συστημα τον τελευταιο καιρο στη Θεσσαλονικη να σε γυρνανε με το κτελ.. τελος επικοικωνησα και με την airhelp και μου εστειλαν το εξης. "Η εταιρεία ειναι υποχρεωμένη να κάνει την μεταφορά σας με οποιοδήποτε διαθέσιμο μέσο. Από την στιγμή που η άφιξή σας έγινε 3 ώρες ή και περισσότερο μετά από την προγραμματισμένη, έχετε το δικαίωμα απόζημίωσης. "
 

Alpha14

Member
Μηνύματα
123
Likes
206
Καθυστερήσεις και ακυρώσεις και για αλλού πήγαινα και αλλού βρέθηκα θα συμβαίνουν πάντα και για όλων των ειδών τους λογούς. Σκοπός είναι να μάθουμε ποια είναι τα δικαιώματα μας και πως να τα διεκδικούμε.
Όλες οι εταιρίες έχουν τα δικαιώματα των ταξιδιωτών καταχωνιασμένα κάπου μέσα στο σαιτ τους και μόνο τα κομμάτια που τους “βολεύει” να φαίνονται, όχι όλο το νόμο. Για παράδειγμα, σύμφωνα με το νόμο, αν λόγω ειδικών συνθηκών προσγειώθηκε η πτήση σε άλλο αεροδρόμιο, τότε η εταιρία είναι υποχρεωμένη να μεταφέρει τους επιβάτες στον τελικό προορισμό με ΑΝΑΛΟΓΟ μέσο μεταφορικό. Το λεωφορείο ΔΕΝ είναι ανάλογο μέσο του αεροπλάνου! Αυτό δεν το αναφέρουν πουθενά φυσικά. Αναφέρουν όμως ότι δεν δικαιούμαστε αποζημίωση όταν συντρέχουν “extraordinary circumnstances” (όπου έχουν τσουβαλιάσει τα πάντα, απεργίες, κακό καιρό, λακούβα στο διάδρομο, πουλιά στον ουρανό κπλ), πράγμα το οποίο δεν ισχύει.
Επίσης, εάν η πτήση (εντός ΕΕ) έχει καθυστέρηση πάνω από 3 ώρες δικαιούμαστε αποζημίωση 250 ευρώ εάν η απόσταση είναι κάτω από 1500 χλμ και 400 ευρώ εάν η απόσταση είναι πάνω από 1500 χλμ. Δικαιούμαστε όλα αυτά τα χρήματα χωρίς να χρειάζεται να δώσουμε ονομαστικές αποδείξεις από, ξενοδοχείο, ταξί, σάντουιτς, νερό, τσίχλες, χαρτομάντιλα και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο ζητάνε οι αεροπορικές όταν κάνεις αίτηση για αποζημίωση μέσα από τις fixed σελίδες που έχουν στα σάιτ τους. Αίτημα για αποζημίωση κάλο είναι να κάνουμε μόνο μέσω των γραφείων πολιτικής αεροπορίας, με κοινοποίηση προς την αεροπορική, χωρίς το τελευταίο να είναι απαραίτητο.
Τα πράγματα είναι άπλα, αν θέλουμε να λεγόμαστε ταξιδιώτες, μεταξύ άλλων καλό είναι, να μπούμε στον κόπο να διαβάσουμε ολόκληρο το νόμο που αφορά τους ταξιδιώτες και τα δικαιώματα τους “Regulation EC261/2004” και αν συμβεί οτιδήποτε στην πτήση σας συμβουλευτείτε το αντίστοιχο γραφείο πολιτικής αεροπορίας της χώρας που έγινε το συμβάν και όχι την εταιρία που σας πούλησε το εισιτήριο.
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=celex:32004R0261 εδώ είναι η αρχική πηγή του νόμου, διατίθεται ελεύθερα και σε μετάφραση σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ. Υπάρχουν και δικαστικές αποφάσεις για να στηρίξετε και να ισχυροποιήσετε τα αιτήματα σας τα οποία στις δικές μου περιπτώσεις τα συμπλήρωσαν από τα γραφεία πολιτικής αεροπορίας αφού εξέτασαν τα αιτήματα.
Εκτός από διαμαρτυρίες και γκρίνιες κτλ σε “ντουβάρια” -οι οποίες προσωπικά ποτέ δεν κατάλαβα τι νόημα έχουν- μπορούμε να ξοδέψουμε 5 λεπτά να γράψουμε ένα email στο γραφείο πολιτικής αεροπορίας ή να πάρουμε ένα τηλέφωνο για να μας κατευθύνουν σωστά.
Και πάνω από όλα τα “ωχ δεν βαριέσαι” και “που να τρέχεις τώρα” δεν είναι αποτελεσματικά. Μην βαριέσαι, ενημερώσου και ξόδεψε 10 λεπτά να διεκδικήσεις τα δικαιώματα σου, δεν θα σου τα φέρει κάνεις στο πιάτο ούτε θα σου τα ταΐσει στο στόμα!

Καλά ταξίδια,
Νένα
Μπορεί να μου πει κάποιος που είναι γραμμένα τα παραπάνω στο νόμο που παραθέτει;
Ούτε κάτι σχετικό με τα λεωφορεία βλέπω, ούτε τα παραπάνω ποσά να αναφέρονται σαν αποζημιώσεις για καθυστερήσεις, αλλά μόνο για ακυρώσεις πτήσεων.
Υπάρχει μήπως συμπληρωματική νομοθεσία;

Επίσης ξέρει κάποιος αν το παράδειγμα που αναφέρει με την προσγείωση σε άλλο αεροδρόμιο και τη μεταφορά με λεωφορείο, αν έχει ανακοινωθεί από (μία μέρα) πριν, θεωρείται ματαίωση της αρχικής πτήσης;
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.466
Likes
2.426
Βασικά και εμένα μου φαίνεται πολύ παράξενο το να πάρεις αποζημίωση επειδή είχε ομίχλη για παράδειγμα στο αεροδρόμιο και δεν μπορούσε να προσγειωθεί το αεροπλάνο και χρησιμοποίησε η εταιρία λεωφορείο για να σε πάει. Μακάρι δηλαδή να γίνεται αλλά χλομό το βλέπω
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.466
Likes
2.426
Αν όλες οι άλλες εταιρίες κάνουν κανονικά τις πτήσεις τους στον ίδιο χρόνο ναι εκεί οκ. Μιλάω για την περίπτωση που δεν πραγματοποιεί καμιά εταιρία πτήση στο ίδιο αεροδρόμιο και στο ίδιο χρονικό διάστημα
 

evi01

Member
Μηνύματα
1.129
Likes
1.994
Ταξίδι-Όνειρο
Η γη ολάκερη!
Στην περίπτωση μας πετούσαν όλες πλην της ryanair...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.178
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom