Παπούα Νέα Γουινέα Γη των Παπούα

Μηνύματα
245
Likes
897
Πού πάτε?

Το Μάνουντ Χάγκεν είναι η δεύτερη οργανωμένη πόλη που επισκεπτόμαστε στην Παπούα. Φτάνουμε νωρίς το απόγεμα. Εγώ έχω μιαν επείγουσα δουλίτσα να κάνω. Θέλω να ταχυδρομήσω τις κάρτες που αγόρασα κι έγραψα στο Καραγουάρι. Εκεί η Μπέτυ δεν με ενεθάρρυνε να τις της αφήσω διότι ταχυδρομείο είχαν μονάχα μια φορά την εβδομάδα, και το τελευταίο είχε φύγει μόλις εκείνο το πρωινό.
«Είμαστε σχεδόν απομονωμένοι» μου είχε εξομολογηθεί χαμογελώντας.
Δεν υπήρχε ούτε τηλέφωνο. Μόνο ένας ασύρματος, που τον χρησιμοποιούσαν πολλές φορές την ημέρα, αντί τηλεφώνου. Τα ταχυδρομεία λειτουργούν κανονικά, μονάχα που δεν είναι γρήγορα.
Αυτός, λοιπόν, ήταν ο λόγος που εγώ επειγόμουν να στείλω, επί τέλους, τις κάρτες από το Μάουντ Χάγκεν, διότι αλλοιώτικα θα κατέληγαν στην Αυστραλία.
΄Ετσι, μια και το Μάουν Χάγκαν ήταν ο τελευταίος σταθμός του ταξιδιού μας στην Παπούα, έπρεπε πάσει θυσία να βρω ταχυδρομική υπηρεσία.
Σεινάμενη κουνάμενη, ξεκινώ.
Καθώς βγαίνω στην αυλή διαπιστώνω έκπληκτη ότι κόσμος και ντουνιάς είναι μαζεμένος γύρω από το φράκτη του ξενοδοχείου. Στέκει αμίλητος και περιμένει κάτι, ή χαζεύει κάτι.
Δε μου καλοφαίνεται αυτή η σύναξη. Τι θέλουν? Κάπου αρχίζω να ενοχλούμαι. ΄Η μήπως... φοβάμαι?
Θυμώνω με τη δειλία μου και πλησιάζω τον φύλακα –όλα τα ξενοδοχεία και οι καταυλισμοί έχουν φύλακες.
«Πού πάτε?» με ρωτά, μπαίνονας μπροστά στην κλειστή πόρτα
«Να βρω ταχυδρομείο»
«Μα είναι αργά» μου λέει κοιτώντας το ρολόι του.
«Ω! είναι μονάχα τέσσερις. Μη μου πείτε πως έχουν κι όλας κλείσει?»
«Δεν το ξέρω αυτό. Αλλά για σας είναι αργά» επιμένει
«Τι θα πει αυτό, δεν το καταλαβαίνω» επιμένω κι εγώ με τη σειρά μου
«Θα πει ότι δεν είναι ανάγκη να πάτε απόψε για τις κάρτες σας. Πηγαίνετε αύριο το πρωί», σοβαρεύει.
«Μα αύριο το πρωί έχουμε ξενάγηση. Δεν προλαβαίνω» πιέζω εγώ, έτοιμη να νευριάσω
«Πολύ ωραία!! Τότε να πάτε πριν την ξενάγηση. Μέρα με τον ήλιο!!» κόβει την κουβέντα με το μαχαίρι.
Δεν πολυκαταλαβαίνω. ΄Η μάλλον φοβάμαι να καταλάβω. Καθώς όμως είμαι μια ζωή επίμονη και ριψοκίνδυνη, κι ας τρέμω κατά βάθος, κάνω άλλη μια προσπάθεια.
«Κινδυνεύω δηλαδή, τώρα?»
«Ε, μ΄ αυτές τις τσάντες που κουβαλάτε, με τις μηχανές, σκέφτομαι μήπως βάλετε κανέναν σε πειρασμό»
«Ω!!! αυτό διορθώνεται εύκολα» το χαβά μου εγώ. «Θα τις αφήσω στις φιλενάδες μου»
«Μα γιατί επιμένετε?» Τώρα είναι ολοφάνερα απελπισμένος.
«Κι εσείς γιατί δεν με αφήνετε?»
«Γιατί... Γιατί σκέφτομαι το καλό σας. Να γιατί!» αναγκάζεται να ομολογήσει κατασυγχυσμένος.
Θεέ και Κύριε!!!! Κινδυνεύει κανείς ακόμα και μέσα σε οργανωμένη πόλη, μέρα μεσημέρι, που λέει ο λόγος, δηλαδή.
«Ευχαριστώ πολύ» λέω φοβισμένη «Είναι αργά... Θα πάω τελικά αύριο...»
«Σωστά, σωστά» απαντά ο φύλακας, φανερά ανακουφισμένος, πιστεύοντας ότι έχει διασώσει τα προσχήματα και το γόητρο της ράτσας του.

Το Μάνουντ Χάγκεν Λοτζ δεν είναι «καλύβια». Είναι δυο τεράστια συγκροτήματα κτιστά. ΄Ενα παλαιό και θλιβερό, κι ένα ολοκαίνουριο και πολυτελές. Η φιλενάδα μου κι εγώ, δεν ξέρω πώς, βρεθήκαμε στο παλιό, που ήταν μέσα σ΄ έναν κήπο, μακριά από κάποιο κατοικημένο χώρο. Κομματάκι απομονωμένο, δηλαδή. Δεν αργήσαμε να διαπιστώσουμε ότι είμαστε οι μόνες λευκές ένοικοι στο κτίριο. Οι περισότεροι, ντόπιοι ένοικοι, κυκλοφορούν με μια μπύρα στο χέρι και πίνουν κατ΄ ευθείαν από το μπουκάλι.
«Κακό σημάδι» λέω σκεφτική στην κρητικιά.
Με καθησυχάζει.
Χωρίς κλιματισμό, με ύποπτης καθαριότητας σεντόνια, με σκισμένες μοκέτες, χωρίς κανονικά κρεββάτια, αρχίζω να αναρωτιέμαι πού βρίσκομαι
«Στην Παπούα» μου υπενθυμίζει
Δεν το καταπίνω και ρωτάω τους λοιπούς της παρέας.
΄Ολα τα έβρισκαν καταπληκτικά. Και τα δωμάτια και τα σκεπάσματα, όλα
Παραιτούμαι από την έρευνα και σκέπτομαι πώς θα ταμπουρωθώ το βράδυ.
Κάνω σχέδιο ολόκληρο, που το βάζω σε ενέργεια, μόλις γυρίζουμε στο δωμάτιο.
Αμπαρώνουμε την πόρτα καλά καλά. Στήνουμε πίσω της και δυο πολυθρόνες, τη μία πάνω στην άλλη, σε μια ετοιμόρροπη κατασκευή, ώστε αν κανείς παραβίαζε την πόρτα, να τις γκρεμίσει αμέσως κι εμείς να ξυπνήσουμε από το σαματά.
Και άμα ξυπνήσουμε και φωνάξουμε, ποιος θα μας ακούσει? Σωστή η ερώτηση...
Με βαρειά καρδιά σβύνω το φως.
Κανείς δεν μας ενόχλησε, αν και ήταν σίγουρο ότι όλο το κτίριο ήξερε για την παρουσία μας.
Στο πρωινό λύθηκε το μυστήριο. Εκ λάθους εξοριστήκαμε στα παλαιά του ξενοδοχείου, που ήταν για τους ντόπιους. Το καινούριο, με όλα τα σουπρεπέδια και τις πολυτέλειας, ήταν για τους ξένους.
Αλαφιάζεται ο συνοδός μας και τρέχει να κάνει τις απαραίτητες συννενοήσεις για αλλαγή δωματίων. Σπεύδουν όλοι να μας ζητήσουν συγγνώμη και να επανορθώσουν.
Αρνιώμαστε. Μια νύκτα είναι αυτή. Θα περάσει.
΄Ετσι κι αλλοιώς είχαμε αποφασίσει εκείνη την νύχτα να προσθέσουμε και το κομοδίνο πίσω από την πόρτα.
 
Μηνύματα
245
Likes
897
Στους λασπανθρώπους


Μετά το απολαυστικό πρωινό μας, ξεκινήσαμε για τους περίφημους Λασπανθρώπους (Mudmen) της περιοχής του Μάουντ Χάγκεν. Τους ακούγαμε επί έξι μήνες στην Αθήνα, αλλά ουδείς ήταν σε θέση να μας πει τι ακριβώς ήταν. Τρελλοί? Βιτσιόζοι? Θρησκόληπτοι?
Και έφτασε ο καιρός να το ανακαλύψουμε

Κατά το μεσημέρι φτάσαμε.
Και μείναμε σύξυλοι. Μέχρι λουλουδένια αψίδα έφτιαξαν οι άνθρωποι για να μας καλωσορίσουν. Κάτω από την αψίδα ο φύλαρχος –ανθοστολισμένος σαν βάζο Κιουταχείας- μας απλώνει το χέρι γελαστός.
«Αμάν η διαστροφή τους!!» ξεφωνίζει ο υποχόνδριος, αλλά σπεύδει να σφίξει το βρώμικο και ροζιασμένο χέρι, χαμογελώντας μάλιστα πλατειά
Μας μπάζουν στον οικισμό και μας επιδεικνύουν τα χειροτεχνήματά τους. Είναι ξυλόγλυπτα και πέτρες ζωγραφισμένες με πουλιά και ζωάκια. Καθόμαστε σε πάγκους, κάτω από τα ψηλά δέντρα και περιμένουμε.
«Τι θα γίνει τώρα?» ρωτάμε τον ξεναγό
«Υπομονή, δεν είπαμε?»
Και εκεί που ανυποψίαστοι καθόμαστε και ξαποσταίνουμε κάτω από τον παχύ ίσκιο, ακούμε φωνές, ουρλιαχτά, φασαρία, κακό μεγάλο. Μπροστά μας πετιούνται καμμιά δεκαπενταριά φρικιά?... διαστημάνθρωποι? Πλάσματα κάποιου άλλου τερατώδους κόσμου? Δεν ξέρω! Πάντως εγώ ανατριχιάζω με αυτό που βλέπω. ΄Αντρες και γυναίκες είναι βουτηγμένοι σε υπόλευκη λάσπη. Μερικοί από αυτούς φορούν πάνω στα κεφάλια τους τεράστιες και φρικώδεις μάσκες, καμωμένες κι αυτές από πηλό. Τα χέρια τους είναι επίσης περίεργα. Είναι σαν να φορούν πήλινα γάντια, με πολύ μακριά δάκτυλα και νύχια.
Είναι φανερό πως είναι άντρες.
Οι γυναίκες, γυμνόστηθες, είναι κι αυτές πασαλειμμένες. Φορούν πολλές σειρές χάντρες στο λαιμό τους, και κινούνται σ΄ έναν παράξενο ρυθμό, που μοιάζει κάτι μεταξύ χορού και τελετουργικού βαδίσματος.
«Παναγιά μου, πρόφτασε!!! Τι είναι, καλέ όλοι αυτοί?» αναρωτιόμαστε έντρομοι.
«Παράδοση» απαντά γαλήνια ο παπουανός και περιμένει από μας να το καταλάβουμε.
«Και τι θα πει αυτό?»
«Αυτό θα πει ότι οι φυλές μας, εδώ πάνω, είναι θύματα των πολεμικών τους ενστίκτων. Το είδατε, άλλωστε και μόνοι σας. Για ψύλλου πήδημα και συχνά χωρίς καν δικαιολογία, αρπαζόμαστε και γινόμαστε μπάχαλο. Πριν λοιπόν, πολλά πολλά χρόνια, οι κάτοικοι ενός χωριού όρμησαν σε γειτονικό καταυλισμό την ώρα που οι άντρες έλειπαν στις δουλειές τους και άρπαξαν τις γυναίκες και τα παιδιά. Γύρισαν οι αρσενικοί το βράδυ και τραβούσαν τα μαλλιά τους. «Τι έγιναν τα γυναικόπαιδα?» Κάποιος που είχε από μακριά παρακολουθήσει την αρπαγή τους φώτισε. «Οι γείτονες». Δεν μπορούσα να κάνουν πόλεμο, γιατί οι γείτονες ήταν αριθμητικά περισσότεροι. Οπότε επιστράτευσαν την πονηριά. Μόλις νύχτωσε, κυλίστηκαν όλοι μέσα στη λάσπη, έφτιαξαν μάσκες τρομακτικές, σαν αυτές που βλέπετε και τα μεσάνυχτα έκαναν γιουρούσι έτσι, σαν πλάσματα διαβολικά, πάνω στους γείτονές τους.»
Η συνέχεια ήταν εύκολα αντιληπτή. Οι γείτονες σπαζοχόλιασαν και έντρομοι παράτησαν τους αιχμαλώτους και πήραν μαύρο δρόμο, να χωθούν στη ζούγκλα, να γλυτώσουν από τα εκδικητικά στοιχειά. Τα γυναικόπαιδα γύρισαν πίσω στα καλύβια τους και ήταν όλοι ευτυχισμένοι. ΄Εκτοτε, σε ανάμνηση εκείνου του γεγονότος, οι άνθρωποι της περιοχής σε κάθε γιορτή ή σε κάθε εξαιρετική περίπτωση, όπως είναι η υποδοχή φίλων ή ξένων, εμφανιζονται έτσι και κάνουνε γιουρούσι.
Θαυμάζει το πνεύμα μας
«Μωρέ δια δες τι σκαρφίζονται οι άνθρωποι στην απελπισία τους!!»

Οι ορεσίβιοι Παπούα χορεύουν μπροστά μας κι εμείς φωτογραφίζουμε αχόρταγα.
Τέτοιο θέαμα!!
Η σκηνή παριστάνει πόλεμο, απ΄ όπου δε λείπουν, φυσικά, οι νεκροί, που τους περιμαζεύει μετά το μακελλειό, το αντίπαλο στρατόπεδο με κλαυθμούς και οδυρμούς. Ολολύζουν οι λασπωμένες γυναίκες πάνω στα πτώματα των αγαπημένων τους και είναι τρομακτικός ο θρήνος τους. Σχεδόν ξεχνάμε ότι πρόκειται για παράσταση. Και στο τέλος, οι νικητές για να γιορτάσουν, ανάβουν φωτιές με τον αρχέγονο τρόπο, που μας γυρίζει χιλιάδες χρόνια πίσω. Δια της τριβής!!!
Ακουμπούν ένα κομμάτι μπαμπού καταγής, πάνω σε μια μικρή στοίβα φρύγανων, περνούν κάτω από το καλάμι ένα κομμάτι σχοινιού, καμωμένου από ρίζες ελαστικές, πατούν με τα πέλματα τις δυο άκρες του μπαμπού και τρίβουν γρήγορα το σχοινί πάνω κάτω με τα δυο τους χέρια. Σε χρόνο μηδέν, τα φρύγανα αρχίζουν να καπνίζουν. Η φωτιά έχει ανάψει!!

Φεύγουμε εντυπωσιασμένοι αλλά και κομματάκι αγριεμένοι.
Καταλαβαίνουμε απόλυτα την τρομάρα που πήραν τα χαιβάνια, οι άπληστοι γείτονες, όταν είδαν μπροστά τους αυτά τα εξώκοσμα όντα.
Εδώ εμείς κοντέψαμε να μείνουμε από τη λαχτάρα μας, μέρα μεσημέρι. Σκέφτεστε να μας έκαναν αυτή την επίδειξη το μεσονύχτι?
 
Μηνύματα
245
Likes
897
Φεμινίστριες και προικοσύμφωνα


Νομίζουμε ότι η γύρα μας πήρε τέλος.
«΄Οχι ακόμα» μας πληροφορεί ο ξεναγός. «Θα πάμε να γνωρίσετε την φεμινίστριά μας!!!»
Απορούμε. Μέχρι έδώ έφτασε η χάρη τους?
«Τι σημαίνει πάλι αυτό?» ρωτώ πολύ επιφυλακτικά, οφείλω να ομολογήσω
«Σημείνει ότι μια νεαρή συμπατριώτισά μας, ή Τζοάνα, έχει πάρει στην Κοινότητα τη θέση του φύλαρχου πατέρα της. Διευθύνει με σιδερένια πυγμή όλη την πατριά, καθώς και μια μεγάλη φυτεία με πολλών ειδών καλλιέργειες, όπου δουλεύουν άντρες και γυναίκες. Τα έσοδα είναι κοινά, αφού κοινός είναι ο κόπος. Η Τζοάνα είχε παντρευτεί έναν αυστραλό από τον οποίο έχει μια κόρη, μιγάδα. Χώρισαν όμως. Και τώρα είναι παντρεμένη μ΄ έναν δικό μας. Είναι μια πολύ δραστήρια γυναίκα. Την αγαπάμε και την καμαρώνουμε.»
Η φάρμα της Τζοάννας είναι αρκετά εκτεταμένη. ΄Εχει όλων των ειδών τις ντόπιες καλλιέργειες και μερικές πειραματικές. Κι εκείνη είναι πολύ περήφανη για τα επιτεύγματα της Κοινότητας. Κι έχει μιαν αυτοπεποίθηση!!! Την κοιτώ και δεν μπορώ να μην τη θαυμάσω κι εγώ. Δεν έχει ίχνος αμηχανίας μπροστά μας. Θαρρώ κι όλας πως μας βλέπει και λίγο σαν υποδεέστερούς της.

Στη φάρμα γευτήκαμε και τον γλυκύτατο καρπό του καφέ. ΄Ηταν η εποχή της καρποφορίας του καφεόδεντρου. Για μένα προσωπικά ήταν μεγάλη τύχη, γιατί μέχρι σήμερα δεν έτυχε ποτέ να βρω αυτό το δέντρο σε τέτοια ώρα. Κι ήταν νοστιμότατο το καρπουδάκι. Ειλικρινά δεν ξέρω να σας πω, αν προτιμώ πια τον καφέ από το δέντρο, ή από το καφεκοπτείο.

Εκεί επίσης είδαμε και τα Παπουανά... προικοσύμφωνα. Υπάρχει κανονικό... αρχείο. Είναι... κρεμασμένο πάνω σ΄ ένα μακρύ φράχτη, κι ένας Παπουανός Αρχειοφύλαξ είναι εξουσιοδοτημένος από την Κοινότητα να το τηρεί και να το ενημερώνει ανελλιπώς. Ω! Μην ξαφνιάζεστε, είναι κι αυτό πρωτόγονο. Αποτελείται από τις... σιαγόνες των γουρουνιών που διατίθενται από το γαμπρό για να πληρωθεί ο πατέρας της νύφης. Μόλις ένα από τα... προικώα ζωντανά πεθάνει, αμέσως η μασέλα του κρεμιέται, από τον Αρχειοφύλακα στο φράχτη, για να αποδεικνύει στους αιώνες των αιώνων, πως αυτός ο σύζυγος καθόλου δεν τσιγγουνεύτηκε για ν΄ αποκτήσει σύζυγο. ΄Ετσι βεβαιώνεται και με τη σφραγίδα του Ληξιαρχείου πόσο κουβαρντάς υπήρξε αυτός ο άνθρωπος.
Συναντήσαμε, φυσικά, και τον υπεύθυνο για τις χοιρινές οδοντοστοιχίες, τον Ληξίαρχο στα καθ΄ ημάς, μια και τα σαγόνια ανήκουν σε ζώα που έχουν ήδη πεθάνει. ΄Ηταν ιδιαίτερα σοβαρός και περίφροντις. Με πολλήν επισημότητα μας εξήγησε με ποιο τρόπο τηρεί και ενημερώνει αυτό το παράξενο Αρχείο. Φυσικά φορούσε την επίσημη, για την περίσταση, στολή με τα χρωματιστά φτερά στο κεφάλι και το κολλιέ από κόκκαλα στο λαιμό. Μείναμε κατάπληκτοι. Κάτι τέτοιο μήτε που το έβαζε ο νους μας. ΄Ακου Ληξίαρχος και Ληξιαρχείο στην Παπούα!!!
Μέγας ει Κύριε και θαυμαστά τα έργα των Παπουανών!!!

Η Τζοάννα μας συνοδεύει ευγενικά στη γύρα μας, εξηγώντας σε πολύ άνετα αγγλικά τα προβλήματα αλλά και τις προοπτικές της Κοινότητας που είναι, βέβαια, η βελτίωση των συνθηκών ζωής των μελών της και κυρίως των παιδιών.
Καλός ο φεμινισμός, αλλά οι γυναίκες μένουν, πάντως, σε χωριστά καλύβια, όπως το θέλει η παράδοση, μαζί με τα μικρά τους. Το εσωτερικό των καλυβιών είναι θεοσκότεινο, μια και δεν υπάρχουν παράθυρα. Μια πυροστιά στη μέση για το μαγείρεμα, ζεστασιά και λίγο παρήγορο φως στα σκοτεινά και απειλητικά βράδυα της ζούγκλας. Εδώ συμμαζεύεται, στο τέλος της κουραστικής μέρας, η συντροφιά των γυναικών για ξεκούραση, κουβεντούλα και ύπνο.
Η μιγάδα κόρη της Τζοάννας είναι σκέτη κούκλα. Το μαλλί της είναι κατσαρό μεν, αλλά όχι τζίβα και το χρώμα της επιδερμίδας της, γλυκό μελαχροινό –καθόλου μαύρο- ενώ τα μάτια της πρασινίζουν. Πρόκειται για ένα απίθανο ανακάτωμα χαρακτηριστικών που δίνει ένα υπέροχο αποτέλεσμα. Ποια όμως θα είναι η τύχη αυτού του πλάσματος?
Καθώς η Τζοάννα μας ξεπροβαδίζει μέχρι την έξοδο της φάρμας, δεν μπορώ να μη θαυμάσω, για άλλη μια φορά, την άνεση και τη σιγουριά της. ΄Εχει πλήρη συνείδηση των ευθυνών, αλλά και των ικανοτήτων της. Την παρακολουθήσαμε πώς οδηγούσε το στέισον βάγκον της. ΄Ετρεχε και σπίναρε στις στροφές, σαν να βρισκόταν σε ράλλυ! Κι όλα αυτά με μια εξοργιστική ευκολία και ένα άνετο, έως μπλαζέ ύφος.... Απίθανο!!!!
 
Μηνύματα
245
Likes
897
Τι ταξίδι κι αυτό!!

Ο ήλιος έχει πια ψηλώσει πολύ. Η ζέστη γίνεται αφόρητη κι εμείς πεινάμε. ΄Αλλο ένα πικ-νικ στη ζούγκλα. Το τελευταίο μας πριν εγκαταλείψουμε το αλλόκοτο αυτό νησί με το πλήθος των παράξενων και των ακαταλαβίστικων

Την άλλη μέρα το πρωί, λίγο πριν φύγουμε για το αεροδρόμιο, θυμόμαστε ότι είναι Κυριακή και μπαίνουμε στην πρώτη εκκλησιά που βρίσκουμε κοντά στο ξενοδοχείο μας. Ανήκει στη θρησκευτική αίρεση που λέγεται «της Πεντηκοστής». Εγώ αυτό το πράμα, πρώτη φορά, δεν το άκουγα, αλλά φυσικά δεν ξέρω τι πρεσβεύει. Ωστόσο είναι χριστιανική γενικώς. Εμάς δεν μας πειράζει καθόλου, διότι εδώ βλέπουμε κι άλλες παραξενιές. Φαίνεται πως η Ν. Γουινέα έχει ατέλειωτες από δαύτες, παλιές αλλά και καινούριες.
Στην είσοδο μας υποδέχεται, ο, ας πούμε Επισκοπος, με χειραψία πάντα και ένα πλατύ χαμόγελο. Θέλει να μάθει από πού ερχόμαστε. Του το λέμε και αιφνιδιάζεται. Μας παρακαλεί να καθίσουμε όπου μας αρέσει. «Ναι» μπορούμε να φωτογραφήσουμε. «΄Οχι» η λειτουργία δεν άρχισε ακόμα. Σε λίγα λεπτά.
Η αιθουσα στολίζεται από μια περίεργη τοιχογραφία που θα την έλεγες με λίγη καλή θέληση «Η Αγία Οικογένεια». Υπάρχνουν τρεις σειρές ξύλινων πάγκων. Και μπροστά μας μια μικρή εξέδρα με ένα «βήμα» και πολλά λουλούδια. Πάνω σ΄ αυτήν ανεβαίνουν 5-6 νέοι με διάφορα μουσικά όργανα παραμάσχαλα. Στέκουν σε ημικύκλιο έχοντας ανάμεσά τους έναν ωραίον άντρα, γύρω στα 35, που παίζει κιθάρα. Σε λίγο μια ωραιότατη δοξαστική μουσική γεμίζει τη μακριά σάλα. Δεν προλαβαίνουμε να συνέλθουμε από την έκπληξη και την όμορφη μελωδία την παρίρνει το εκκλησιασμα. Βρισκομαστε σε μια μουσική πανδαισία, που την νοιώουμε τρομερά έντονα, ίσως γιατί δεν την περιμέναμε..
«Πού τις βρήκαν όλοι αυτές τις ωραίες φωνές?» αναρωτιέμαι
«Και δεν είναι μονάχα οι φωνές. Θεέ μου, δεν τα πρόσωπά τους! Τι έκσταση! Αυτοί πρέπει να έχουν το θρησκευτικό ζήλο των πρώτων χριστιανών» σαστίζει κάποιος
Πράγματι. ΄Ολοι ψάλλουν με το κεφάλι αναγερτό πίσω, με τα μάτια κλειστά και με τα μπράτσα απλωμένα σαν σε ικεσία.
΄Οταν οι ψαλμοί τελειώνουν, ο 35άχρονος κιθαρωδός ανεβαίνει στο βήμα για να κάνει το κήρυγμα της ημέρα. ΄Ομως έχει ήδη ειδοποιηθεί για την παρουσιά των Ελλήνων στο εκκλησίασμά του. Μας καλωσορίζει με λόγια ζεστά, μας ευχαριστεί για την τιμή που κάναμε σε όλους τους, και μας εύχεται ασφαλή επιστροφή στην πατρίδα μας.
Δεν χρειάζεται, βέβαια, να πω πως το κλάμα που ρίξαμε όλοι μας, μέσα στην παράξενη τούτη εκκλησιά, είναι άλλο πράμα.
Πιθανόν γιατί ήταν και η τελευταία μας συγκρινητική στιγμή στην Παπούα.
Αρχίσαμε να ανεβαίνουμε στο αυτοκινητο για το αεροδρόμιο, σκουπίζοντας ακομα τα μάτια μας.
Ξαφνικά κερώσαμε απ΄ τις φωνές.
Το εκκλησίασμα είχε βγει όλο στην πόρτα και μας κουνούσε το χέρι
«Λούκουλουμ γιούπλα μπιάιντ!!!» φώναζαν και μας χαμογελούσαν
Αντιγυρίσαμε τους χαιρετισμούς, κουνώντας μαντίλια και χέρια
Στο αυτοκίνητο έκλεισα τα μάτια
Χαλάρωσα.
Θεέ Μεγαλοδύναμε!!! Τι ταξίδι κι αυτό!!!!
 

αθηνα123

Member
Μηνύματα
283
Likes
22
Επόμενο Ταξίδι
?????????????????
Ταξίδι-Όνειρο
νησια μαρκισας
απιστευτο,θα μας αξιωσει και μας ο θεος να κανουμε κατι παρομοιο?
 

panta45

Member
Μηνύματα
75
Likes
24
Επόμενο Ταξίδι
Ταυλανδη
Stellanna εξαιρετικη δουλεια.Φανταζομαι οτι εζησες απο πρωτο χερι ολη αυτη την μαγεια! Σε ζηλευω !..
Τα ευσημα στην Stella, τα εστειλα νωριτερα απο την αρχη της ιστοριας, που φαινοτανε οτι θα εξελιχθει στον "αδαμαντα" του Travelstories.
Πολλα μπραβο και στις δυο σας....
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Επίσης έχουν ανέβει και φώτο
 

StellAnna

Member
Μηνύματα
921
Likes
365
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος επιτέλους!!!!!!!
Ταξίδι-Όνειρο
Μποτσουάνα? Γιατί όχι?
Stellanna εξαιρετικη δουλεια.Φανταζομαι οτι εζησες απο πρωτο χερι ολη αυτη την μαγεια! Σε ζηλευω !..
Τα ευσημα στην Stella, τα εστειλα νωριτερα απο την αρχη της ιστοριας, που φαινοτανε οτι θα εξελιχθει στον "αδαμαντα" του Travelstories.
Πολλα μπραβο και στις δυο σας....
Να είσαι καλά. Σε ευχαριστώ
΄Αλλωστε γι΄ αυτό είμαστε εδώ. Για να ζούμε τα ταξίδια και να δίνουμε χαρά στους λάτρεις της περιπέτειας και της περιπλάνησης
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.965
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
υπέροχο!!!!!!!!! η περιπέτεια ειναι μάθηση !!!!
η μάθηση ,ζωή .
μπράβο παιδιά ..!!!!!!!
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.021
Likes
9.813
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Πραγματικα τι ταξιδι κι αυτο!
Και οι φωτογραφιες καταπληκτικες!Ευχαριστουμε πολυ και περιμενουμε την επομενη περιπετεια συντομα ;)
 
Μηνύματα
245
Likes
897
απιστευτο,θα μας αξιωσει και μας ο θεος να κανουμε κατι παρομοιο?

Οταν θέλειςκάτι πολύ, μπορείς.Αργά ή γρήγορα, οι συγκυρίες θα σε φέρουν εκεί που ονειρεύεσαι. Αρκεί να μήν ξεχάσεις το όνειρό σου. Κάτι ανάλογο συνέβη και στην αφεντιά μου. Φερ' ειπείν, ονειρευόμουν την Παταγονία από 14 ετών. ΄Ομως την πραγματοποίησα μετά από 30 και βάλε χρόνια! Ωστόσο δεν έπαψα ποτέ να τη σκέφτομαι. Ε, ήρθε κι αυτηνής η ώρα κάποτε..Καί, μάλιστα, όταν πιά είχα..απελπιστεί...Ποτέ, λοιπόν, μη λές ποτε. Αρκεί να θυμάσαι .....
Στέλλα
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.738
Μηνύματα
910.501
Μέλη
39.472
Νεότερο μέλος
Στέλιος Μίκυ

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom