• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ιταλία Βενετία. Η Βασίλισσα της Αδριατικής

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Ο Άγιος Γεώργιος των Ελλήνων (San Giorgio dei Greci) βρίσκεται στην περιοχή πίσω από τον Άγιο Μάρκο. Γραφικά δρομάκια και γεφυράκια οδηγούν στην συνοικία των Ελλήνων. Οι ονομασίες Rio de Greci, callie de Greci, ponte de Greci, υπάρχουν ακόμη. Η εκκλησία βρίσκεται σ΄ ένα περίβολο από ψηλά σκιερά δένδρα, που αποτελούν όαση για το καλοκαίρι. Πέντε χιλιάδες Έλληνες ήλθαν εδώ μετά το 1453 από το Βυζάντιο και προστέθηκαν στους τεχνίτες, καλλιτέχνες, που από το 10ο αιώνα είχαν εγκατασταθεί εδώ για να βοηθήσουν με τη γνώση τους στην ανέγερση των μνημείων της πόλης, αλλά και στους λογίους και εμπόρους που ήλθαν μετά το 1204, έτος κατάληψης της Κωνσταντινούπολης από τους Ενετούς.. Η μεγάλη αυτή κοινότητα των Ελλήνων χρειαζόταν την εκκλησία της. Υπήρξαν πολλές δυσκολίες από τις αρχές, αλλά τελικά το 1511 δόθηκε άδεια από το Δόγη για την ανέγερση ορθοδόξου εκκλησίας, της οποίας τα έργα ξεκίνησαν το 1536 και ολοκληρώθηκαν το 1577. Oι βασικοί λόγοι παροχής της αδείας αυτής ήταν το στρατευμένο σώμα της ελληνικής αποικίας, που βοηθούσε τους Ενετούς στους πολέμους εναντίον των Τούρκων, καθώς και το μορφωτικό επίπεδο και η παιδεία της κοινότητας.


Μετά την εκκλησία κατασκευάστηκε το καμπαναριό που εξ αρχής είχε κλίση και τη διατηρεί μέχρι σήμερα. Έργα συντήρησης του καμπαναριού έγινα το 2004 από το ελληνικό υπουργείου πολιτισμού.
Μέσα στο ναό βλέπουμε μοναδικές αγιογραφίες του Μ. Δαμασκηνού, του Τζάνε Μπουνιαλή καθώς και έργα Βενετών καλλιτεχνών.
Μετά τη αποπεράτωση της εκκλησίας, αρχίζει να λειτουργεί σχολή ελληνικών και λατινικών γραμμάτων, και ιδρύεται γυναικείο μοναστήρι.


Δίπλα στη εκκλησία είναι το «Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών» που λειτουργεί από το 1958. Είναι το μοναδικό κέντρο ερευνών του ελληνισμού στο εξωτερικό. Εδώ επίσης είναι η έδρα της Ιεράς Μητρόπολης της Ιταλίας που δημιουργήθηκε το 1991 με απόφαση του τότε Οικουμενικού Πατριάρχη


Στο χώρο του νοσοκομείου δίπλα στη φλαγγίνειο σχολή, (αμφότερα κληροδοτήματα κερκυραίου δικηγόρου Θ. Φλαγγίνη το 1644), λειτουργεί από το 1959 μουσείο φορητών εικόνων, μοναδικά έργα βυζαντινής τέχνης από το 14ο μέχρι το 18ο αιώνα, δωρεές των Ελλήνων της Βενετίας και άλλων ορθοδόξων απ’ όλη την Ευρώπη.
Η φλαγγίνειος σχολή ήταν μέσης και ανώτερης εκπαίδευσης, με σπουδαίο ρόλο στην μόρφωση των Ελλήνων που άφησαν το Βυζάντιο για να αποφύγουν τον τούρκικο σκοταδισμό. Πολλοί λόγιοι και δάσκαλοι αποφοίτησαν από εδώ και παρουσίασαν αξιόλογο έργο στα βαλκάνια και στον ελληνικό χώρο.

Ο κύκλος της κυρίας περιοδεία μας στη πόλη θα κλείσει με την περιπλάνηση από τον Αγ. Μάρκο στην Piazzale Rοmα. Ξεκινάμε πίσω από το πύργο του ρολογιού όπου οι δυο Moori στην κορυφή του χτυπάνε τη μεγάλη καμπάνα. Η περιοχή είναι πολυσύχναστη. Εδώ βρίσκονται πολλά επώνυμα καταστήματα, άλλα με αναμνηστικά, προϊόντα επεξεργασία γυαλιού και είδη ρουχισμού. Αδιαφορούμε για τα τελευταία που απευθύνονται στους τουρίστες, γιατί μας περιμένουν άλλες αγορές…



Ακολουθούμε την πινακίδα που γράφει Piazzale Roma. Ρίχνουμε όμως δεξιά κι’ αριστερά μα ματιά μήπως μας ξεφύγει κάτι. Η περιέργεια μας αυτή ευοδώνεται με το παραπάνω. Σε ένα μικρό άνοιγμα του δρόμου μόλις δέκα λεπτά από το ρολόι του Αγ. Μάρκο βλέπουμε ένα λευκό μαρμάρινο κτήριο σε ρυθμό μπαρόκ. Η είσοδος είναι κλειστή και δε μοιάζει με εκκλησία. Είμαστε οι μόνοι ίσως Έλληνες ανάμεσα στους τουρίστες απ όλα τα μέρη του κόσμου. Το βλέμμα μας πάει σε μια μεγάλη μαρμάρινη πλάκα στην πρόσοψη του ναού, όπου είναι χαραγμένα πάνω της στα ελληνικά της καθαρεύουσας, μια πρόταση τεσσάρων σειρών που αναφέρεται στο όνομα ενός Έλληνα, που έχει σχέση με αυτό το κτίριο. [1]


Συνεχίζουμε την πεζοπορία στο κεντρικό δρομάκι, συναντούμε μια βιοτεχνία επεξεργασίας γυαλιού, περνάμε μέσα από στοές πάνω από τι οποίες υπάρχουν κατοικημένα σπίτια. Σε μια τέτοια στοά βλέπουμε ένα τοίχο με χιλιάδες τσίχλες κολημμένες πάνω του από τους περαστικούς… Δίπλα σε ένα γεφυράκι από τα πολλά που θα περάσουμε θα δούμε το σπίτι του Γκολντόνι. Μας το δείχνει η πινακίδα που είναι τοποθετημένη πάνω του. Ο Γκολντόνι, Βενετός θεατρικός συγγραφέας κωμωδιών, έδωσε στην ιταλική όπερα την κωμική της μορφή, με σκηνές από τη καθημερινή ζωή. Κοντά του για ένα διάστημα μαθήτευσε ο Μότσαρτ.


Φτάνουμε στη μεγαλύτερη εκκλησία της πόλης τη Santa Maria Gloriosa dei Frari. Είναι γοτθικού ρυθμού και κτισμένη το 14ο αιώνα. Στο εσωτερικό του ναού υπάρχουν αφιερώματα γι΄ αυτούς που το έργο τους έμεινε αθάνατο στην ιστορία της πόλης, και στη παγκόσμια τέχνη . Βλέπουμε αγάλματα , επιτάφιες πλάκες, τύμβοι, ταφικά μνημεία όπως του Τιτσιάνο, παρεκκλήσια, και προσευχητάρια. Επίσης έργα τέχνης των G. Bellini, Titiano,Ca Pesaro, Donatelllo κ.α.


Το μεγαλειώδες ύψος του Γοτθικού ρυθμού σου προξενεί πνευματική ανάταση, αλλά σου υπενθυμίζει και την ασημαντότητα του ατόμου, που ήταν η επιδίωξη της τότε καθολικής εκκλησίας.
Στο κέντρο του σκοτεινού ναού, υπάρχει ένας χώρος και γύρω του σειρές από περίτεχνα και επιβλητικά μαύρα στασίδια που σκοτεινιάζουν ακόμη περισσότερο το ναό.


Από πολύ μακριά όμως και από το μέρος του ιερού έρχεται ένα φως, ένα θέμα που οι λεπτομέρειες του διακρίνονται από μεγάλη απόσταση, μας εντυπωσιάζει από τη λαμπρότητα που εκπέμπει, και ξεχωρίζει αμέσως από το μουντό σύνολο του υπόλοιπου χώρου. Είναι ένα μοναδικό έργο πάνω από την Αγία Τράπεζα, η «Ανάληψη της Παρθένου» (Assuption) του Τιτσιάνο.


[1] Δυστυχώς δε θυμάμαι ούτε το όνομα ούτε τι έγραφε. Σίγουρα, είχε σχέση με τη κατασκευή αυτού του κτιρίου. Οι έρευνες θα συνεχιστούν
 

Attachments

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Υπεροχη και η σημερινη περιηγηση καπετανιε! Ευχαριστουμε!
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Ήταν ένα από τα πρώτα έργα του καλλιτέχνη που εκτίθετο σε δημόσιο χώρο, και το οποίο έδειχνε ότι ένας νέος ζωγράφος γεννιόταν που η φήμη του θα ξεπερνούσε τα σύνορα της πόλης και θα έφτανε αυτής του Μιχαηλάγγελου.

Ο Τιτιάνος διαφοροποιήθηκε από το δάσκαλο του Μπελίνι, παραβίασε γνωστούς μέχρι τότε κανόνες, οι μορφές των αγίων προσώπων του είναι ζωντανές, και χειριζόταν το χρώμα με ανυπέρβλητη επιδεξιότητα.

Στα θέματα του περιλαμβάνονται πολλές προσωπογραφίες, μεταξύ αυτών και του αυτοκράτορας Καρόλου του Ε’, μάλιστα οι βιογράφοι του ισχυρίζονται, ότι ο ίδιος ο Κάρολος έσκυψε και του σήκωσε το πινέλο από κάτω. Ένδειξη αναγνώρισης προς ένα μεγάλο καλλιτέχνη. [1]


Δίπλα από τη Frari βρίσκεται μια ιδιαιτέρως προσφιλής μου μικρή πλατεία που την στολίζουν δυο λευκά κτήρια tου 15ου αιώνα, ρυθμού μπαρόκ [2] διακοσμημένα εξωτερικά με κίονες και αγάλματα, που μαζί με τις εσοχές, τις λίγες αλλά εύστοχες διακοσμήσεις αποτελούν ένα τέλειο αρμονικό σύνολο που θυμίζει ελληνιστική ομορφιά. Το ένα εξ αυτών είναι η εκκλησία του San Rocco. Στην εκκλησία βρίσκεται το λείψανο του S. Rocco προστάτης άγιος της Βενετίας από επιδημία πανώλης καθώς και εικόνες του Τιντορέτο.

Το άλλο είναι η Scuola Grande di San Rocco, που ιδρύθηκε από μια αδελφότητα πλουσίων με σκοπό να βοηθήσουν τους άρρωστους την εποχή της επιδημίας της τον 15ο αιώνα. Μετά από διαγωνισμό ανατέθηκε στον Τιντορέτο η εικονογράφηση του εσωτερικού του διώροφου κτηρίου το 1564.

Η επίσκεψη μας εδώ επιβάλλεται για να γίνει η γνωριμία με το μεγάλο αυτό καλλιτέχνη ο οποίος γεννήθηκε στη Βενετία και ζωγράφιζε για την Βενετία.
Δεν ταξίδεψε έξω από την πόλη του εκτός για λίγο χρονικό διάστημα στο Μάντουα. Μαθήτευσε πολύ λίγο στο εργαστήριο του Τιτιάνο. Παρά τη επαφή του με την αριστοκρατία της πόλης, παρέμεινε απλός οικογενειάρχης χωρίς να δεχθεί θέσεις και αξιώματα. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από πολλές μορφές σε κίνηση, βάθος και νόημα στο περιεχόμενο, που συνήθως ήταν από τη μυθολογία, η την Αγία γραφή, χωρίς να δίνει πολύ σημασία στο φως και το φινίρισμα των μορφών όπως του Τιτιάνο. [3]

Αμέσως μετά το εισιτήριο, μας δίνουν ένα καθρέπτη με ξύλινη κορνίζα πλάτους γύρω στους πενήντα πόντους. Μέσα απ’ αυτό θα βλέπουμε τις εικονογραφίας της οροφής. Οι τοίχοι είναι καλυμμένοι από τεράστιους πίνακες με θέμα τα πάθη του Χριστού, από την Αγία Γραφή και από τη ζωή του Αγίου Ρόκκο. Στο επάνω όροφο τα έργα στην οροφή είναι ακόμη περισσότερα και ο καθρέπτης μας γίνεται απαραίτητος. Στη μέση της αίθουσας βρίσκονται δερμάτινα καθίσματα όπου ξεκούραστα απολαμβάνουμε τη δημιουργία του κορυφαίου ζωγράφου της βενετικής σχολής. Όσο αδιάφορος να είναι κάποιος για την τέχνη, μια επίσκεψη εδώ, στην πληθώρα των αριστουργημάτων του κορυφαίου ζωγράφου της Βενετίας δεν θα τον αφήσει ασυγκίνητο. Βγαίνουμε έξω πλημμυρισμένοι από πνευματική έξαρση.

Σε λίγα λεπτά φτάνουμε στη Piazzale Roma. Ο βασικός γύρος της Βενετίας ο οποίος ξεκίνησε από τον επιβατικό σταθμό san Baslilio, τέλειωσε. O βιαστικός και αδιάφορος μπορεί να τον κάνει σε δυο ώρες, κάποιος άλλος σε πέντε μέρες, άλλοι σε περισσότερες. Η επιβάτης θα επιστρέψει απ΄ εδώ στο πλοίο από ένα δεντροφυτεμένο μονοπάτι παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο που είναι συνέχεια της γέφυρας Liberta, η οποία συνδέει τη Βενετία με το Μέστρε. Δεξιά του θα βρίσκεται το κανάλι Scomenzera και σε δεκαπέντε λεπτά θα δει την πινακίδα να γράφει «to Greece».

Μπορεί όμως να περπατήσει μέσα στα σοκάκια, στα γεφυράκια, να ξαναπεράσει κάτω από τις βενετσιάνικες απλώστρες, να περάσει δίπλα από την Αρχιτεκτονική σχολή ( πώς μπορεί να λείπει από την Βενετία!!!), και κάποια στιγμή θα δει την έξοδο που οδηγεί στην προβλήτα που βρίσκεται το πλοίο.

Τα αξιοθέατα όμως της πόλης που έχουν σχέση με το ελληνισμό δεν τελειώνουν ποτέ…



[1] Ε.Η. Gombrich Το χρονικό της τέχνης

[2] Μπαρόκ: Από το 1600 έως το 1750. Πιθανώς από την πορτογαλική λέξη barucca που σημαίνει ακατέργαστο μαργαριτάρι. Στην Ιταλία, πάνω εξ αρχής εννοούσαν κάτι που συγχύζει, αποπροσανατολίζει. Υιοθετήθηκε από την καθολική εκκλησία που με την υπερβολή που του πρόσθεσε (το παρατηρούμε σήμερα Παρίσι, Βιέννη, κλπ) αποσκοπούσε στην προπαγάνδα, και τον προσηλυτισμό προς το καθολικό δόγμα το οποίο έχανε πιστούς εξ αιτίας της Μεταρρύθμισης του Λουθήρου. Βλ. Μαρ. Κασιμάτη «17ος αιώνας η τέχνη του μπαρόκ» Ε.ΑΠ. Πάτρα 2008

[3] Μondadori-Φυτράκης Τα μεγάλα μουσεία του κόσμου, 1969 Αθήναι
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Οταν με το καλο τελειωσεις την ξεναγηση, την εκδιδεις κιολας ανετα!
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Οχι βεβαια! Για καλο το εγραψα. Μ' αρεσει να ξερω και μερικα πραγματα παραπανω για το τι βλεπω μεσα στους ναους. Πολυ με συγχιζουν οι οδηγοι που εχουν ελαχιστα σε σχεση με το τι οντως βλεπεις. Καλο ειναι να ξερουμε τις ωρες και τις ημερες λειτουργιας, το νουμερο του λεωφορειου που θα μας φτασει μεχρι την εξωπορτα, καθως και την τιμη του εισιτηριου, αλλα και το τι βλεπουμε εφοσον φτασαμε την καταλληλη μερα και ωρα,χρησιμοποιοντας το σωστο μεσα μεταφορας και αφου πληρωσαμε το σχετικο με την ηλικια μας τιμημ δε βλαφτει να το ξερουμε.
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Οχι βεβαια! Για καλο το εγραψα. Μ' αρεσει να ξερω και μερικα πραγματα παραπανω για το τι βλεπω μεσα στους ναους.

Το ξέρω πως το έγραψες για καλό γιατί θυμάμαι το δικό σου Βερολίνο...
απλά, το σκέφτηκα γενικά.
αλλά έτσι είναι αυτή η πόλη, κουλτούρα, αν δεν προετοιμαστείς κατάλληλα... πελαγοδρομείς, μπερδεύεσαι. γι΄αυτό βάζω τα βασικότερα.
δυο ολόκληρα χρόνια ήταν. δεν έπρεπε να χρειάζομαι βοήθεια.........
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Στην Piazzale Roma είναι η είσοδος και έξοδος της πόλης . Σταθμός τραίνων, αφετηρίες λεωφορείων, χώροι στάθμευσης ΙΧ, ξενοδοχεία και ένας μεγάλος σταθμός σκαφών που εκτελούν δρομολόγια στα κανάλια της πόλης. Οι καινούργιοι επισκέπτες, βιαστικοί, έκπληκτοι και περίεργοι από ένα άλλο κόσμο που αντικρίζουν, μαζί με τις αποσκευές τους προχωρούν προς τα βαπορέτα που θα τους πάνε στα ξενοδοχεία. Η Πριγκηπέσα τους περιμένει, να τους σαγηνεύσει με τα φανερά κάλλη της , και με τα κρυφά αυτούς που μπορούν να τα δουν.


Βλέπουμε κοντά μας ένα όμορφο πάρκο. Είναι κάτι που μας έλειψε στην περιοδεία μας στην πόλη. Θα ξεκουραστούμε κάτω από τη σκιά των δένδρων και θα ξεδιψάσουμε από το σιντριβάνι του. Την εποχή του καλοκαιριού εδώ είναι απόλαυση. Μια πινακίδα γράφει : «Giardino Papadopoli»! Ήταν ένα παλαιό μοναστήρι με μια εκκλησία, την Santa Crose, τα οποία κατεδαφίστηκαν την εποχή του ναπολεόντειου πολέμου και στη θέση τους έγιναν αποθήκες. Μετά το 1810 ο χώρος αγοράστηκε από ένα πλούσιο επιχειρηματία ελληνικής οικογένειας με το όνομα Παπαδόπουλοι, και το 1848 έγινε πάρκο.


Στη είσοδο του κήπου έχει ένα μαρμάρινο άγαλμα ενός καθισμένου άνδρα. Διαβάζουμε το όνομα «Piedro Paleokapa» [1] Ήταν από παλιά οικογένεια που άφησαν τη Κρήτη μαζί με του Ενετούς. Ο Κ. Παλαιοκάπα ίδρυσε ελληνικό σχολείο στην Πάδοβα για τους Έλληνες της διασποράς. Απόγονος αυτού ο Piedro υπήρξε πνευματικό και πολιτικό πρόσωπο σε όλη τη βόρειο Ιταλία, και για ένα διάστημα διετέλεσε διευθυντής δημοσίων έργων στην Βενετία και έλαβε μέρος στην αντίσταση της πόλης κατά των αυστριακών το 1834.

Δεν είναι μόνο αυτά που είδαμε στην διαδρομή μας. Υπάρχουν παρακάμψεις που σε οδηγούν και σε άλλες εκκλησίες, μουσεία, παλάτια και πλατείες. Μια τέτοια πλατεία είναι η «Campo dei ss Giovani e Paolo», με την ομώνυμη εκκλησία. Μεγάλη πλατεία με εστιατόρια, καφέ, και η καλύτερη πιτσαρία της πόλης, όπου για πας χρειάζεσαι να κλείσεις τραπέζι από το πρωί. Εμείς εκείνη την εποχή, αποτελούσαμε εξαίρεση. Η μακρόχρονη παρουσίας και η συνεισφορά… μας στο τουρισμό της πόλης έφτιαξαν γνωριμίες.

Η εκκλησία είναι γοτθικού ρυθμού, αρκετά μεγάλη, και τα σπουδαιότερα από τα έργα ζωγραφικής της είναι του Τζιοβάνι Μπελίνι, και του Βερονέζε. Στην πλατεία είναι το άγαλμα του Μπαρτολομαίο Κολλεόνι πάνω σε άλογο, έργο του Ανδρέα Βερόκιο. Τούτο είναι ένα έργο που διαφοροποιείται από την τέχνη της εποχής εκείνης την οποία μέχρι τώρα είδαμε είτε σε πίνακα είτε σε κτίριο, όπου το στοιχείο της ήταν η αρμονία και η συμμετρία στο περιεχόμενου του. Στη ανδρική μορφή όμως του έργου αυτού, ο καλλιτέχνης έχει την ευκαιρία να δουλέψει πιο ελεύθερα, τονίζοντας το επιβλητικό και αγέρωχο ύφος τους στρατηλάτη, και την υποταγή του αλόγου στον άνθρωπο.[2]

Ας γυρίσω όμως δώδεκα χρόνια πριν, την εποχή που έκανα την πρώτη μου γνωριμία με αυτή την πόλη…
Στην Piazzale Roma, στην πλατεία που στάθμευαν τα λεωφορεία, υπήρχε μια αφετηρία απ΄ όπου αναχωρούσαν τρία λεωφορεία που σε πήγαιναν δωρεάν σε ισάριθμα εμπορικά κέντρα στην περιοχή του Μέστρε. Η πρώτη αναχώρηση ήταν στις 10 το πρωί, και η τελευταία από τα εμπορικά κέντρα στις 11 το βράδι. Το ένα ήταν για το «Πανόραμα» κάθε μισή ώρα και έφτανε σε 20 λεπτά. Το άλλο για το«Αuchan (?)» κι αυτό κάθε μισή ώρα με άφιξη μετά από 25 λεπτά, και το τρίτο κάθε 45 λεπτά, το όνομα του οποίου δεν θυμάμαι, αλλά όλα ξεκινούσαν από την ίδια αφετηρία. Θεωρώ το «Αuchan” σαν το καλύτερο, γιατί υπήρχαν καλά εμπορικά, καφέ, εστιατόρια όλα μαζί σε κλειστό χώρο.


Η όμορφη μεγάλη γέφυρα Liberta, αρχιτεκτονικά διακοσμημένη με βενετσιάνικες πύλες και λιοντάρια ενώνει τη Βενετία από την υπόλοιπη Ιταλία. Οι διαδηλώσεις της Λίγκας του Βορρά κάποια μέρα, τότε που εξ΄ αιτίας της ακινητοποιήθηκαν όλα τα τροχοφόρα πάνω στη γέφυρα, με ανάγκασαν και τη διέσχισα με τα πόδια…

Μετά από τη δίχρονη παραμονή, τα μνημεία της πόλης, τα αριστουργήματα της, δεν με εντυπωσίαζαν πλέον. Τα έβλεπα όπως και οι κάτοικοι της. Η ομορφιά σου Venice ξεθώριασε στα μάτια μου. Τα κανάλια, τα σοκάκια, οι γέφυρες, η υγρασία, το βούρκο, οι πλημμύρες μόνο το αίσθημα συμπόνιας μου έφερνε προς τους κατοίκους σου.



Έτσι, στα εμπορικά κέντρα, έστω μόνο για καφέ, απέφευγα τη φασαρία των τουριστών του καλοκαιριού, τα νερά και τις λάσπες του χειμώνα.
Παραμονή πρωτοχρονιάς από νωρίς το βράδι στο Auchan, γιορταστική ατμόσφαιρα, χριστουγεννιάτικα δένδρα, καταστήματα στολισμένα, οι Ιταλοί και Ιταλίδες καλοντυμένοι με καλαισθησία όπως συνηθίζουν πάντα, και η οικογένεια.. με τα μικρά των πέντε, οκτώ και δέκα, να απολαμβάνουν πίτσες και παγωτά, [3] κατενθουσιασμένα με το τελευταίο που τους έτυχε μήνα Δεκέμβρη, και μετά η συνέχεια στο πλοίο με το πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν μαζί με τους Έλληνες επιβάτες της πενθήμερης κρουαζιέρας.

Όμως αυτή «Καλλονή» δε σταματά να σε γοητεύει ποτέ. Ενώ νομίζεις ότι την έχεις κατακτήσει ολοκληρωτικά και αρχίζεις να πλήττεις, πάντα υπάρχει κάτι κρυφό που θα σε μαγέψει ξανά αν μπορέσεις να το βρεις. Όπως εκείνο το ταπεινό, κρυμμένο σε μια γωνιά της εκκλησάκι, που μόλις το είδα είπα: -«Αυτό είναι καλύτερο από τον Άγιο Μάρκο». Θα προσπαθήσω να δικαιολογήσω τη φράση μου αυτή, βάζοντας για επίλογο την περιγραφή του.


[1] Oδός Παλαιοκάπα υπάρχει στο Ηράκλειο

[2] Oυμπέρτο Έκο «Ιστορία της ομορφιάς» μτφρ. Δ. Δότση, Χρ. Πομποτής εκδ. Καστανιώτη

[3]] Είναι το μόνο, ίσως και τα περιστέρια στον Άγιο Μάρκο, που θυμούνται σήμερα ( μετά από δεκατρία χρόνια) παρά τις σχεδόν πάνω από δεκαπέντε φορές, όσα και τα ταξίδια τους, βόλτες σε όλη την πόλη………
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.541
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Πολυ ομορφο και το αποψινο κομματι! Χαρηκα που σε ακολουθησα σε μια Βενετια που μου ειναι αγνωστη!
ευχαριστω
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Καπετάνιε μου, σ΄ευχαριστώ για την πλέον όμορφη ξενάγηση, που είχα ποτέ στη Βενετία !:D:D
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.657
Μηνύματα
906.745
Μέλη
39.408
Νεότερο μέλος
Annie A

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom