ANASTAPAP
Member
- Μηνύματα
- 281
- Likes
- 2.211
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΟΠΟΥ ΠΕΤΑΕΙ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ..
Ελπίζω πως θα οργανωθεί οσωνούπω!Ακούει κάποιος admin? mod?Σε ευχαριστω πολυ. Πολυ ευχαριστως σε ο,τι μπορω να βοηθησω! Με το καλο να πας!
Υ.Γ. κοβουμε πιτα;;;
Ελπίζω πως θα οργανωθεί οσωνούπω!Ακούει κάποιος admin? mod?Σε ευχαριστω πολυ. Πολυ ευχαριστως σε ο,τι μπορω να βοηθησω! Με το καλο να πας!
Υ.Γ. κοβουμε πιτα;;;
Σε ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια!!Καταπληκτικές εικόνες, ακόμα καλύτερη η περιγραφή.
Προβλέπω να μας ψήνεις για Βραζιλία...
Ετσι ακριβως... Τα παιδια μου μου ειπαν μετα "δεν ξερουμε τι ηταν πιο διασκεδαστικο... το speedboat ή εσυ που ουρλιαζες σαν τρελη και κρυβοσουν κατω απο τα καθισματα"Αυτή η βόλτα με speedboat πρέπει ναναι φανταστική, να βλέπεις τους καταρράκτες ανάποδα (όπως τα ραδίκια) αλλά με την καλή έννοια
Απ'ότι μας λες, έπρεπε να πας με στολή δύτη και μπουκάλες 🤿
Καταπληκτική περίπτωση η οποία καταγράφηκε. Ευχαριστούμε!Fazenda do Paraizo
Kαι αφού είδαμε από που "έβγαινε" ο χρυσός, είχε φτάσει η ώρα να δούμε και την διαδρομή που ακολουθούσε για να καταλήξει στο Paraty, εκεί όπου φορτωνόταν σε καράβια για να διασχίσει τον Ατλαντικό και να φτάσει τελικά στην Πορτογαλία.
Ξεκινήσαμε, λοιπόν, κι εμείς από το Minas Gerais για το Paraty.
Ένα μεγάλο ταξίδι, μέσα από την ενδοχώρα, που τον 18ο αιώνα διαρκούσε 30 με 40 ημέρες, ευτυχώς σήμερα μπορεί να γίνει σε 10-12 ώρες.
Αρχικά σκεφτήκαμε να "σπάσουμε" το ταξίδι κάνοντας μία διανυκτέρευση στην μέση της διαδρομής, όμως επειδή δεν θέλαμε να χάσουμε μία διανυκτέρευση από το Paraty, αποφασίσαμε να το πάρουμε σερί, κάνοντας βέβαια κάποιες στάσεις ενδιαμέσα.
Η διαδρομή ήταν πραγματικά ατελείωτη και μονότονη θα έλεγα, οι δε στάσεις που κάναμε ήταν σε πόλεις που δεν τις ξέρει ούτε η μάνα τους. Κι αυτό ήταν το ενδιαφέρον, γιατί στις άγνωστες πόλεις που κατεβήκαμε, ναι μεν δεν υπήρχε καμιά ιδιαίτερη ομορφιά, είδαμε όμως την αυθεντική ζωή της επαρχίας, χωρίς ίχνος τουρίστα.
Σταματούσαμε πότε για καφέ πότε για να τσιμπολογήσουμε κανένα pastel (τα βραζιλιάνικα empanadas δηλαδή) και ρουφάγαμε εικόνες.
Η πιο ενδιαφέρουσα στάση απ' όλες όμως, ήταν η επίσκεψη σε fazenda.
Fazendas ήταν οι φυτείες καφέ ή ζάχαρης στα χρόνια της αποικιοκρατίας στις οποίες δούλευαν οι σκλάβοι. Συνήθως στην μέση της τεράστιας έκτασης δέσποζε το colonial σπίτι του γαιοκτήμονα, ολόγυρα ήταν η φυτεία και κάπου ανάμεσα βρισκόντουσαν και τα καλύβια των σκλάβων.
Υπάρχουν πολλές επισκέψιμες fazendas αλλά δεν αξίζουν όλες γιατί οι περισσότερες είναι πολύ τουριστικές. Με πολλά πούλμαν, κόσμο, φασαρία, αναψυκτήρια, μέχρι και παιδότοπο έχουν κάποιες.
Είχαμε πει στον Harrold, ο οποίος θα μας πήγαινε με το αυτοκίνητό του από το Minas Gerais στο Paraty, ότι θα θέλαμε πολύ να δούμε μια fazenda αρκεί να ήταν αυθεντική.
"Βασιστείτε πάνω μου" μας είπε και το έκανε το θαύμα του.
Μας πήγε στην "Fazenda do Paraizo" και ήταν κυριολεκτικά "του παραδείσου" αφού βρίσκεται σε μία καταπράσινη πεδιάδα που την διαρρέει ο ποταμός Das Flores.
Μέσα από ένα κατάφυτο τοπίο φτάσαμε στην είσοδο της fazenda.
Καμία κίνηση, κανένα ίχνος ζωής, μόνο μια καγκελόπορτα κλειδωμένη με λουκέτο. Πήρε ο Harrold τηλέφωνο την φίλη του, την Simone, να έρθει να μας ανοίξει όσο μας εξηγούσε ότι δέχεται επισκέπτες μόνο κατόπιν ραντεβού και μόνο ολιγομελείς παρέες, γιατί οι ιδιοκτήτες εξακολουθούν να μένουν μέσα, δεν είναι μουσείο. Έπαθα σοκ! Δεν περίμενα ότι υπάρχουν άνθρωποι που ζουν ακόμα σε τόσο ιστορικές fazendas. Η συγκεκριμένη είναι του 1853!
Φαντάστηκα τους ιδιοκτήτες γηραιούς αριστοκράτες.
Σε λίγα λεπτά εμφανίστηκε μία κομψή και αριστοκρατική βραζιλιάνα, πολύ ευγενική και χαμογελαστή, που μας συστήθηκε ως η ιδιοκτήτρια. Άλλο σοκ αυτό! Ήταν νεότατη! Μας ρώτησε αν μιλάμε γαλλικά για να συνεννοηθούμε, μιας και τα γαλλικά ήταν η 2η της γλώσσα (και πλουσία και γαλλοτραφής), και απολογήθηκε που μας άφησε να περιμένουμε αλλά "με πιάσατε ακριβώς την στιγμή που ετοίμαζα τα γλυκάκια που θα συνοδεύσουν τον καφέ μας".
Αφού μας ξεκλείδωσε την καγκελόπορτα νόμιζα ότι διακτινίστηκα στην σειρά "Βόρειοι και Νότιοι" που έβλεπα φανατικά ή στην ταινία "12 Χρόνια Σκλάβος" (για να καταλάβουν και οι νεότεροι)... γιατί αντίκρυσα ένα ανάλογο μεγαλοπρεπές μονοπάτι που οδηγούσε γραμμή στην είσοδο της εντυπωσιακής έπαυλης.
Διασχίσαμε μαγεμένοι το μονοπάτι με τους πανύψηλους φοίνικες (δώρο του πορτογάλου βασιλιά στον πρώτο ιδιοκτήτη) και φτάσαμε στην είσοδο του σπιτιού. Τι σπίτι δηλαδή με 58 δωμάτια....
Μπαίνοντας μέσα, η ιδιοκτήτρια μας απολογήθηκε ξανά που δεν μπορούσε να μας ξεναγήσει σε όλα τα δωμάτια γιατί "βλέπετε είναι ο χώρος που ζούμε με την οικογένειά μου"... για του λόγου το αληθές στο πρόχειρο σαλόνι υπήρχαν κορνίζες με την ίδια, τον σύζυγο και το παιδί τους σε ευτυχισμένες οικογενειακές στιγμές.
Μας ξενάγησε στον χώρο και ήταν άλλη μια βουτιά στην ιστορία για μας.
Η συγκεκριμένη fazenda ολοκληρώθηκε το 1853, και το 1913 πέρασε στα χέρια των σημερινών ιδιοκτητών, της οικογένειας Da Silva, που ζουν από τότε αδιάλειπτα εδώ.
Μας έδειξε το γραφείο του ιδιοκτήτη και την αίθουσα όπου περίμεναν οι διάφοροι επιχειρηματίες για να κλείσουν δουλειές, καθώς και τον χώρο της καραντίνας όπου δέχονταν τους εμπόρους που έφερναν τα εμπορεύματά τους από μέρη μακρινά μην τυχόν και έφερναν μαζί και καμιά αρρώστια.
Είδαμε το επίσημο σαλόνι, την επίσημη τραπεζαρία (μέτρησα καμιά 60αριά πολυθρόνες), την "σάλα των αντρών" με τα όπλα και τα πούρα και την "σάλα των γυναικών" για την ψιλοκουβεντούλα.
Μας έδειξε τα δωμάτια των φιλοξενούμενων (μέτρησα καμιά 10αριά) και την εκκλησία! Ναι την εκκλησία που υπάρχει ΜΕΣΑ στο σπίτι και εκτείνεται σε 2 ορόφους: στο υπόγειο βρισκόταν ο ιερέας και οι σκλάβοι, ενώ οι "κυρίες" και οι "κύριοι" έβγαιναν από το εσωτερικό μπαλκόνι του 1ου ορόφου για να παρακολουθήσουν την Λειτουργία, ένα επίπεδο πιο ψηλά από τους σκλάβους.
Σημείωση: ο ιερέας έμενε μόνιμα στο σπίτι. Εμ γι' αυτό είχε 58 δωμάτια με τόσους που έμεναν εκεί μέσα.
Βγήκαμε στην αυλή όπου γίνονταν οι δεξιώσεις και το σημείο όπου έπαιζε η ορχήστρα η οποία αποτελούταν από σκλάβους που τους είχαν εκπαιδεύσει για να μπορούν να παίξουν μουσικά όργανα στις χοροεσπερίδες τους, και καταλήξαμε στην τεράστια κουζίνα, όπου παρεμπτιπτόντως μαγειρευόταν το βραδινό της οικογένειας στα ίδια παμπάλαια σκεύη του 1900.
Γενικά, σε όλη την έπαυλη δεν έχει αλλαχτεί τίποτα από την αρχική διακόσμηση, βλέπεις ακόμα τα γαλλικά έπιπλα και τις ταπετσαρίες, τους ακριβούς πίνακες αλλά και τις ανάλογες φθορές π.χ. στους τοίχους, αφού δεν έχει γίνει καμία ανακαίνιση.
Στη συνέχεια η Simone μας έκανε μια βόλτα από τις αυλές και τελικά μας πήγε στον χώρο της παραγωγής του καφέ, μας εξήγησε τις διαδικασίες, μας έδειξε τα μηχανήματα που ήταν πολύ σύγχρονα για την εποχή. Μας τόνισε δε, ότι είχαν μανία τότε στην Βραζιλία να ξεπεράσουν την Ευρώπη... γι' αυτό και έφεραν τα σύγχρονα μηχανήματα από τις ΗΠΑ, αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι ότι είχαν φωτισμό αερίου ήδη πριν την Πορτογαλία.
Αφού τελείωσε η ξενάγηση, μας σέρβιρε καφέ μαζί με αλμυρά και γλυκά συνοδευτικά.
Απολαύσαμε τον καφέ μας, τα διάφορα κέικ, μια πουτίγκα pudim de cafe, τρουφάκια brigadeiro, και τυρόψωμα pao de queijo.
Πιάσαμε την κουβέντα και γνωριστήκαμε καλύτερα. Η όλη εμπειρία ήταν από τις τοπ του ταξιδιού συνολικά.
Ήταν τόσο ενδιαφέρουσα η συζήτηση που με δυσκολία αναγκαστήκαμε κάποια στιγμή να αποχαιρετήσουμε την Simone για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας για Paraty.
Ήδη είχαμε αργήσει και θα μας έβρισκε η νύχτα στον δρόμο...
* Υπάρχει ένα ωραίο βίντεο για την συγκεκριμένη fazenda που μπορεί κάποιος να πάρει μια καλή ιδέα: Fazenda do Paraízo, Rio das Flores/RJ
View attachment 452301 View attachment 452298 View attachment 452299 View attachment 452300 View attachment 452302