• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Αϊτή Αϊτή: Ολίγον τίποτε και μπόλικο καθόλου

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Από τη πλευρά μου χαίρομαι πολύ που δίνεις μια ευκαιρία να διαβάσω συμπυκνωμένη και γλαφυρα την ιστορία της χώρας (κάτι που δεν θα το έπραττα μάλλον ποτέ).
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.745
Likes
8.099
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Στις εκλογές στα τέλη του Οκτώβρη(δε ξέρω αν αναφέρεσαι σε αυτές) είχαν πάει 2 φίλες μου(με την ευρυτερη εννοια του όρου φίλες) Γαλλίδες που ασχολούνται με την πολιτική και την ιστορία στη λ. Αμερική σαν εκπρόσωποι ή κάτι τέτοιο, για τις εκλογές. Όταν είχαμε μάθει ότι θα πάνε και αυτές αλλά και εγώ ήμασταν κατενθουσιασμένες. Μία εβδομάδα μετά , όταν γύρισαν κι ενώ περίμενα εναγωνίως τα νέα τους, απλά δεν είχαν όρεξη να μιλήσουν. Εκτός του ότι δούλευαν πάρα πολύ, ήταν μία εβδομάδα κλεισμένες στο ξενοδοχείο για λόγους ασφαλείας. Τότε ήταν που κι εγώ κατάλαβα ότι δε θέλω να πάω στην Αϊτή(καλά αυτές είναι και κατάξανθες )
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.980
Likes
52.501
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Στις εκλογές στα τέλη του Οκτώβρη(δε ξέρω αν αναφέρεσαι σε αυτές) είχαν πάει 2 φίλες μου(με την ευρυτερη εννοια του όρου φίλες) Γαλλίδες που ασχολούνται με την πολιτική και την ιστορία στη λ. Αμερική σαν εκπρόσωποι ή κάτι τέτοιο, για τις εκλογές. Όταν είχαμε μάθει ότι θα πάνε και αυτές αλλά και εγώ ήμασταν κατενθουσιασμένες. Μία εβδομάδα μετά , όταν γύρισαν κι ενώ περίμενα εναγωνίως τα νέα τους, απλά δεν είχαν όρεξη να μιλήσουν. Εκτός του ότι δούλευαν πάρα πολύ, ήταν μία εβδομάδα κλεισμένες στο ξενοδοχείο για λόγους ασφαλείας. Τότε ήταν που κι εγώ κατάλαβα ότι δε θέλω να πάω στην Αϊτή(καλά αυτές είναι και κατάξανθες )
Γι αυτές τις εκλογές μιλάμε, ναι. Παρατηρητές πρέπει να ήταν οι φίλες σου.
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.745
Likes
8.099
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Μπορεί, ήταν το ότι ποτέ δεν κατάλαβα τί ακριβώς κάνουνε στη ζωή τους(η μία ξέρω ότι ασχολείται γενικά με τις φυλακισμένες γυναίκες στη λ..Αμερική ή άλλη δε ξέρω), δε μιλούσα και καλά ισπανικά τότε άντε τρέχα γύρευε.

[οφφ τόπικ μοντ]
Πάντως γενικά αυτό που λες με την απάθεια των ντόπιων και όχι μόνο, συμβαίνει όπου υπάρχει εγκληματικότητα. Πριν να πάω Κολομβία σκεφτόμουν να χωρίσω τιςμέρες σε Κολομβία και Βενεζουέλα. Σε όποιον και να το έλεγα με έλεγε τρελή μέχρι που ρώτησα έναν Βενεζουελάνο γείτονα, ο οποίος μου είπε πολύ φυσικά:

-Εννοείται να πας. Και μη σε τρομάζουν αυτά που λένε για δολοφονίες κλπ κλπ. Εσύ θα είσαι χαλαρή. Το πολύ πολύ να σε απαγάγουν, αλλά μη φοβάσαι, είναι επαγγελματίες, θα συνεργαστείς μαζί τους και δε θα σου κάνουν τίποτα. Θα σε ρωτήσουν πόσα μπορείς να δώσεις και θα τελειώσει εκεί. Άλλωστε τα λεφτά που θα σου ζητήσουν δε νομίζω να είναι πάνω από 50 δολάρια. Ένας γνωστός μου που τον απήγαγαν τους έδωσε γύρω στα 20 και τον άφησαν.

Έχει και τιμοκατάλογο η πιάτσα.:haha:
[/οφφ τόπικ μόντ]
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Σωστά και στα πρόχειρα θυμάμαι και ιστορίες της @St.Adamantidou και του @soudianos που είναι και μερικές δεκαετίες παλιές και εξαιρετικά ενδιαφέρουσες.
Μην ξεστρίβεις, αυτές οι ιστορίες αφορούν ταξίδια πολύ προτού οι συγγραφείς τους γίνουν μέλη στο travelstories... Εσύ έχεις δημιουργήσει απαιτήσεις :)
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.980
Likes
52.501
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
-Εννοείται να πας. Και μη σε τρομάζουν αυτά που λένε για δολοφονίες κλπ κλπ. Εσύ θα είσαι χαλαρή. Το πολύ πολύ να σε απαγάγουν, αλλά μη φοβάσαι, είναι επαγγελματίες, θα συνεργαστείς μαζί τους και δε θα σου κάνουν τίποτα. Θα σε ρωτήσουν πόσα μπορείς να δώσεις και θα τελειώσει εκεί. Άλλωστε τα λεφτά που θα σου ζητήσουν δε νομίζω να είναι πάνω από 50 δολάρια. Ένας γνωστός μου που τον απήγαγαν τους έδωσε γύρω στα 20 και τον άφησαν.
Mια γνωστή στη Βενεζουέλα την απήγαγαν, ζήτησε το αντίστοιχο των 20.000$ η συμμορία, η οικογένεια τους τα έδωσε και τη βρήκαν τεμαχισμένη στο ποτάμι. Μιας συμφοιτήτριας της κοπέλας μου της έκοψαν το αυτί και το έστειλαν πεσκέσι στην οικογένεια, ενώ ο πατέρας του καλύτερού μου φίλου στην Κολομβία δε βρέθηκε ποτέ παρότι πλήρωσαν τα λύτρα. Δυστυχώς δεν είναι καθόλου απλά τα πράγματα. Υπάρχουν βέβαια και άπειρες "περιπτώσεις επιτυχίας", όπως σε ένα γάμο που πήγα με τη δικιά μου στο Καράκαςμια φίλη της χοντρούλα μας είπε πως την απήγαγαν δυο φορές τον ίδιο μήνα, αλλά τη δεύτερη ήταν "κάτι παιδιά ευγενέστατα, μύριζαν όμορφα, ο ένας γραμμωμένος...δε σου λέω τίποτε! πήραν το φορτηγάκι της τράπεζας και έφυγαν, όταν πήγαν να μου πάρουν το πορτοφόλι τους είπα να μην μου πάρουν τις πιστωτικές και το άφησαν ολόκληρο, αχ τι γλυκούληδες!". Σε γάμο φίλων μπήκαν μέσα ένοπλοι και έκλεψαν τους πάντες με Καλάσνικοφ. Ειδικά η Βενεζουέλα θέλει πολλή προσοχή, αλλά γίνεται. Η Κολομβία πολύ πιο νορμάλ χώρα, χωρίς να είναι Κούβα, ταξιδεύεται άνετα χωρίς προβλήματα. Στη Βενεζουέλα εκτέλεσαν άνθρωπο μέσα στο ανταλλακτήριο του αεροδρομίου πριν λίγες εβδομάδες, είναι άλλη κατάσταση.

Τέλος πάντων, για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, εμένα θα με απασχολούσε πιο πολύ στην Αϊτή το θέμα των ασθενειών από την εγκληματικότητα. Ειδικά η χολέρα και οι ασθένειες που μεταδίδονται κουνούπια είναι απίστευτα διαδεδομένα, σύστημα υγείας δεν υπάρχει και οι ντόπιοι δεν έχουν ιδέα περί υγιεινής, η χώρα είναι ΠΟΛΥ πίσω, θα τη σύγκρινα με τις 3-4 χειρότερες αφρικανικές χώρες.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Mια γνωστή στη Βενεζουέλα την απήγαγαν, ζήτησε το αντίστοιχο των 20.000$ η συμμορία, η οικογένεια τους τα έδωσε και τη βρήκαν τεμαχισμένη στο ποτάμι. Μιας συμφοιτήτριας της κοπέλας μου της έκοψαν το αυτί και το έστειλαν πεσκέσι στην οικογένεια, ενώ ο πατέρας του καλύτερού μου φίλου στην Κολομβία δε βρέθηκε ποτέ παρότι πλήρωσαν τα λύτρα. Δυστυχώς δεν είναι καθόλου απλά τα πράγματα. Υπάρχουν βέβαια και άπειρες "περιπτώσεις επιτυχίας", όπως σε ένα γάμο που πήγα με τη δικιά μου στο Καράκαςμια φίλη της χοντρούλα μας είπε πως την απήγαγαν δυο φορές τον ίδιο μήνα, αλλά τη δεύτερη ήταν "κάτι παιδιά ευγενέστατα, μύριζαν όμορφα, ο ένας γραμμωμένος...δε σου λέω τίποτε! πήραν το φορτηγάκι της τράπεζας και έφυγαν, όταν πήγαν να μου πάρουν το πορτοφόλι τους είπα να μην μου πάρουν τις πιστωτικές και το άφησαν ολόκληρο, αχ τι γλυκούληδες!". Σε γάμο φίλων μπήκαν μέσα ένοπλοι και έκλεψαν τους πάντες με Καλάσνικοφ. Ειδικά η Βενεζουέλα θέλει πολλή προσοχή, αλλά γίνεται. Η Κολομβία πολύ πιο νορμάλ χώρα, χωρίς να είναι Κούβα, ταξιδεύεται άνετα χωρίς προβλήματα. Στη Βενεζουέλα εκτέλεσαν άνθρωπο μέσα στο ανταλλακτήριο του αεροδρομίου πριν λίγες εβδομάδες, είναι άλλη κατάσταση.

Τέλος πάντων, για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, εμένα θα με απασχολούσε πιο πολύ στην Αϊτή το θέμα των ασθενειών από την εγκληματικότητα. Ειδικά η χολέρα και οι ασθένειες που μεταδίδονται κουνούπια είναι απίστευτα διαδεδομένα, σύστημα υγείας δεν υπάρχει και οι ντόπιοι δεν έχουν ιδέα περί υγιεινής, η χώρα είναι ΠΟΛΥ πίσω, θα τη σύγκρινα με τις 3-4 χειρότερες αφρικανικές χώρες.
Φεύγω καρφί για Λιβύη. Η ISIS μοιάζει παιδική χαρά…
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.287
Likes
6.533
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
@Yorgos σ' ευχαριστούμε για την εισαγωγή που έκανες με την ιστορία της χώρας που μας βάζει για τα καλά στο κλίμα.
Μια αρκετά εκτενής ανάλυση της ιστορίας της Αϊτής σε αντιπαράθεση με αυτή της γειτόνισσάς της Δομινικανής Δημοκρατίας βρίσκεται στο βιβλίο "Κατάρρευση - Πώς οι κοινωνίες επιλέγουν να αποτύχουν ή να επιτύχουν" του Diamond Jared. Εκεί φαίνεται πώς οι δύο χώρες που μοιράζονται το ίδιο νησί απέχουν τόσο πολύ σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο και τι ρόλο έπαιξαν περιβαλλοντικοί αλλά και εξωτερικοί παράγοντες όπως η αποικιοκρατία. Ένα συνολικότερα ενδιαφέρον βιβλίο, αν και σε κάποιο βαθμό επαναλαμβανόμενο στα συμπεράσματά του, για όποιον θέλει να κατανοήσει τα αίτια της κατάρρευσης πολλών ακμαίων πολιτισμών ανά τους αιώνες.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.980
Likes
52.501
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
@Yorgos σ' ευχαριστούμε για την εισαγωγή που έκανες με την ιστορία της χώρας που μας βάζει για τα καλά στο κλίμα.
Μια αρκετά εκτενής ανάλυση της ιστορίας της Αϊτής σε αντιπαράθεση με αυτή της γειτόνισσάς της Δομινικανής Δημοκρατίας βρίσκεται στο βιβλίο "Κατάρρευση - Πώς οι κοινωνίες επιλέγουν να αποτύχουν ή να επιτύχουν" του Diamond Jared. Εκεί φαίνεται πώς οι δύο χώρες που μοιράζονται το ίδιο νησί απέχουν τόσο πολύ σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο και τι ρόλο έπαιξαν περιβαλλοντικοί αλλά και εξωτερικοί παράγοντες όπως η αποικιοκρατία. Ένα συνολικότερα ενδιαφέρον βιβλίο, αν και σε κάποιο βαθμό επαναλαμβανόμενο στα συμπεράσματά του, για όποιον θέλει να κατανοήσει τα αίτια της κατάρρευσης πολλών ακμαίων πολιτισμών ανά τους αιώνες.
To έχω διαβάσει. Έχει ενδιαφέρον το πώς παρότι και οι δυο κοινωνίες είχαν ουσιαστικά δικτατορίες, οι οικολογικές πολιτικές του Μπαλαγκέρ έσωσαν τη ΔΔ, ενω η Αϊτή καταποντίστηκε ειδικά λόγω της αποψίλωσης των δασών, αν και αν έπρεπε να ξεχωρίσω ένα μόνο λόγο για τα χάλια της Αϊτής θα ήταν η τραγική συμφωνία για τα χρέη με τους Γάλλους. Τέλος πάντων, βιβλιάρα είναι αυτή που προτείνεις, όπως και το προηγούμενο του Diamond που επίσης κυκλοφορεί στα Ελληνικά και που απαντά και στο γιατί οι Ίνκας δεν είχαν χύση μετάλλων, γιατί οι Κινέζοι ήταν οι πρώτοι που ανακάλυψαν την πυρίτιδα, γιατί κάποιοι λαοί έμειναν πιο πίσω από άλλους και στη συντριπτική πλειοψηφία οι λόγοι είναι ξεκάθαρα γεωγραφικοί, ουδεμία σχέση με ανωτερότητες και κατωτερότητες πληθυσμών. http://www.jareddiamond.org/Jared_Diamond/Guns,_Germs,_and_Steel.html

Συνεχίζω την ιστορία και από μεθαύριο μάλλον και μερικές φωτό, αν και δεν υπάρχει και τρομερό υλικό ποσοτικώς ή ποιοτικώς.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.980
Likes
52.501
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Προσγειώνομαι κι επειδή δεν έχω αποσκευές, ούτε επισήμους να περιμένουν να μου σφίξουν το χέρι όπως γίνεται με την κορεάτικη αποστολή, περνάω πρώτος-πρώτος στο γκισέ της Υπηρεσίας Μετανάστευσης, όπου πληρώνω το φόρο εισόδου 10$, με αντάλλαγμα να μου σφραγίσουν το διαβατήριο και να μου δώσουν ένα χαρτάκι που θα πρέπει να διατηρήσω κατά τη διάρκεια της διαμονής μου στη χώρα. Κοιτάω καλά και διαπιστώνω ότι στο πεδίο που έπρεπε να αναγράφεται το όνομά μου έχουν σκαλιστεί κάτι ιερογλυφικά που είναι μια διασταύρωση των ορνιθοσκαλισμάτων των Ταϊνος και απόπειρας αντιγραφής των… ελληνικών χαρακτήρων του διαβατηρίου μου. Αντί να αντιγράψει τα λατινικά στοιχεία ο Αϊτινός υπάλληλος προσπάθησε να αντιγράψει τα ελληνικά, ό,τι να’ ναι.

Κάνω να βγω από το μικροσκοπικό αεροδρόμιο, αλλά η πόρτα δεν ανοίγει. Την τραβάω, τη σπρώχνω, τίποτε. Ένας βαριεστημένος γκλομποφέρων αστυνομικός που στην πρώτη φασαρία θα γίνει η μετενσάρκωση του “του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ” μου λέει σε κάτι Κρεολέ που προσποιούνται πως είναι Γαλλικά ότι ψάχνουν την κυρία με τα κλειδιά, η οποία τελικώς εβρέθη, περιέφερε το παχύδερμο κορμί της με περισσή βαρεμάρα και μου έγνεψε ξινισμένα, υποδηλώνοντας την αντιπάθειά της γι αυτόν τον αγενή ξένο που τη σήκωσε από την ηρωική της καρέκλα επειδή έχει το θράσος να θέλει να βγει από το αεροδρόμιο.

Περίμενα καμιά επίθεση από επίμονους ταξιτζήδες, επίδοξους ξεναγούς και λοιπούς ενοχλητικούς, αλλά ενθυμουμενος ότι τουρίστες δεν υπάρχουν σε αυτή τη χώρα, τελικώς διαπίστωσα ότι υπήρχαν-δεν υπήρχαν 15 άτομα έξω από το αεροδρόμιο, περιμένοντας ως φαινόταν τους Κορεάτες, Αμερικανούς και λοιπούς επιβάτες για τράνσφερ. Πίσω από αυτούς, στεκόταν η στωική αγέρωχη μορφή του ύψους 1.90 Κώστα. Πιο κουρασμένο δεν τον έχω ξαναδεί, ενώ χιλιοταλαιπωρημένο φαινόταν και το τζιπ στο οποίο στήριζε το πρων αρσιβαρίστικο κορμί του. Χαιρετηθήκαμε και πληροφορήθηκα αμέσως ότι οι δρόμοι που πήρε για να κάνει την Οδύσσεια μέχρι το CapHaitien είναι χάλια, δεν έχουν άσφαλτο, το αμάξι δεν του εμπνέει καμία εμπιστοσύνη γιατί τρίζει ολόκληρο, το gps τον έστειλε σε κάτι απίθανα κατσάβραχα και δεν έχει κοιμηθεί από το σοκ της δολοφονίας. Κι εγώ χάρηκα που σε είδα, Κώστα μου.

Υποτίθεται ότι έχουμε κλείσει δωμάτιο σε κάποιο Hotel Imperial, για να πάμε στο οποίο θα πρέπει να διασχίσουμε τη μισή πόλη, το οποίο μας δίνει την ευκαιρία να ρίξουμε και μια πρώτη ματιά. Οι πρώτες λέξεις που βγήκαν από το στόμα μου ήταν “σε λάθος ήπειρο είναι αυτό το κράτος”. Απίστευτο, αλλά ΟΛΑ θυμίζουν Αφρική: τα πρόσωπα, το άναρχο των καταστημάτων-παραγκών, η σκουπιδίλα, η κίνηση, η οχλαγωγία, η έλλειψη χαμόγελου, ακόμη και η βίαιη μουσική που ακούγεται στη διαπασών από παντού μου έφεραν ένα dejavu από το Τόγκο και το Μπενίν. Είχα την αίσθηση πως κάπως είχε βελτιωθεί η χώρα, παρότι από τη διεθνή βοήθεια τελικώς έφτασε μόλις το 40% των χρημάτων, αυτά ήταν τόσα που τέλος πάντων κάτι θα έχει βελτιωθεί. Μετά συνειδητοποίησα ότι αυτό που βλέπαμε ΗΤΑΝ η βελτιωμένη Αϊτή.

Φτάσαμε στο ξενοδοχείο, το οποίο και βρήκαμε εύκολα, παρκάραμε το αυτοκίνητο στην αυλή του, υπό το βλέμμα δύο βαριεστημένων φυλάκων με Καλάσνικοφ. Η νεαρή ρεσεψιονίστ μας έδειξε το δωμάτιό μας, που όντως είχε και κλιματισμό και τέλος πάντων ήταν μια χαρά αξιοπρεπές, άλλωστε έχουμε μάθει σε πολύ πολύ χειρότερα, αλλά η τιμή –όπως για όλα τα καταλύματα στην Αϊτή- ήταν σαφώς δυσανάλογη της τιμής, όπως συμβαίνει σε κράτη με μηδαμινό τουρισμό κι ελάχιστο ανταγωνισμό. Πασαλειφτήκαμε με αντικουνουπικό, ελπίζοντας ότι θα είμαστε αρκετά προστατευμένοι από κάποια από όλες αυτές τις απειλές που κυκλοφορούν στην Αϊτή και ξεκινήσαμε για την πόλη, έχοντας στη διάθεσή μας περίπου 3 ώρες μέχρι τη δύση του ηλίου.

Το Cap Haitien είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη αυτής της χώρας που έχει περίπου τον ίδιο πληθυσμό με την Ελλάδα και κάποτε ήταν η πλουσιότερη πόλη της Καραϊβικής, με αξιοζήλευτη αρχιτεκτονική. Παρότι αυτή έχει πληγεί από αλλεπάλληλους σεισμούς και η οικονομία της πόλης καταποντίστηκε ήδη από την εποχή της αμερικάνικης κατοχής, το Cap Haitien γνωρίζει μια μίνι άνθιση χάρη στις επενδύσεις Βενεζουέλας και Κούβας στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων και στο αεροδρόμιο, καθώς και στο βιομηχανικό και βιοτεχνικό πάρκο που λέγαμε με τον υπεύθυνο της Interamerican Bank.

Όσο πιο πολύ περπατούσαμε πάντως, τόσο πιο πολλά κοινά στοιχεία έβλεπα με τη Δυτική Αφρική, σε βαθμό που πίστευα πως βρίσκομαι σε προάστειο του Ντακάρ, του Λομέ ή του Ουαγκαντούγκου. Ο δε κόσμος πραγματικά βγαλμένος από άλλη ήπειρο: πολύχρωμα αλλά και φτωχικά, βρώμικα φορέματα, γυναίκες να μεταφέρουν τα εμπορεύματα στο κεφάλι τους, μπαμπού αντί για σκαλωσιές στις οικοδομές, κακοφωνία από μηχανάκια και ατέλειωτο σπρώξιμο για να περάσει κανείς ανάμεσα στους πλανώδιους που φαίνεται να έχουν καταλάβει κάθε τετραγωνικό εκατοστό των δρόμων. Η αρχιτεκτονική της πόλης ήταν εντελώς αδιάφορη, με τετραγωνισμένα, μονοκόμματα κτίρια και τη λαμαρίνα να πρωταγωνιστεί στο αστικό και δύσοσμο τοπίο.

Κινηθήκαμε προς την αγορά (MarchedeFer), όπου υπήρχε το αδιαχώρητο, κυριολεκτικά έπρεπε να σπρώξεις τους πάντες αν ήθελες να κινηθείς, ενώ πατούσες πάνω σε μπανανόφλουδες, πεταμένα χαρτιά, εκλογικές αφίσες, περιττώματα, σάπια φρούτα ή απλά λιμνούλες από λάσπη. Στην πρώτη υπόνοια φωτιάς θα θρηνούσαμε εκατοντάδες θύματα αφού προφανής τρόπος εκκένωσης δεν υπήρχε, θα ποδοπατούταν ο κόσμος. Η δυσοσμία ήταν πολύ έντονη και το όλο περιβάλλον έμοιαζε ιδανικό για την ανάπτυξη εστιών μόλυνσης παντός είδους. Το πολυαναμενόμενο κτίριο της σιδερένιας αγοράς, ανάλογο με αυτό της πρωτεύουσας, αποδείχθηκε σκέτη απογοήτευση: βρώμικο, εγκαταλελειμένο και κυρίως πνιγμένο από τους μιρκοπωλητές στο εξωτερικό του, δυσκολευτήκαμε ακόμη και να το πάρουμε φωτογραφία λόγω του αλαλούμ της πολυκοσμίας.

Βρήκαμε έναν ανθρώπινο καθολικό ναό στον οποίο μπήκαμε για να απολαύσουμε μερικές στιγμές χωρίς δυσοσμία και ξαναβγήκαμε, ψάχοντας απεγνωσμένα να βρούμε κάποι από τα αποικιακά σπίτια της εποχής, αλλά είδαμε ελάχιστα και τα περισσότερα με άσχημες επίκτιστες προσθέσεις που αφαιρούσαν την όποια υπόνοια ότι το κτίριο έχει μια κάποια ιστορία. Παρίσι της Καραϊβικής; Χα, μάλλον με το Λομέ έμοιαζε…

Απομακρυνόμενοι από την αγορά φτάσαμε στην κεντρική πλατεία, όπου είχαν συνανθροιστεί μερικές δεκάδες νέοι, υποθέτω λόγω πολιτικής συγκέντρωσης και υπήρχε μια σχετική ένταση, οπότε αποφασίσαμε να τηρήσουμε μια απόσταση ως οι μόνοι λευκοί σε δημόσια θέα. Σύντομα πάντως είδαμε άλλους δύο, που αποδείχθηκε ότι έμεναν κι αυτοί στο ξενοδοχείο μας, που έπιναν μια μπύρα στις πλαστικές καρέκλες του μόνου καταστήματος που φάνηκε να είναι κάτι σαν καφετέρια ή μπαρ εκεί. Τα βλέμματα που συγκεντρώναμε ήταν μάλλον αγριεμένα, έναν άνθρωπο δεν είδαμε να χαμογελάει, οι άστεγοι πολλοί, οι μεθυσμένοι αρκετοί και γενικά υπήρχε μια αίσθηση κακομοιριάς κι εχθρικότητας.

Τελικώς βρήκαμε ένα μίνι μάρκετ όπου ψωνίσαμε νερό για 2,5€ το 1,5 λίτρο και… ό,τι βρήκαμε για φαγητό, δηλαδή κονσέρβες από ανανά και σαρδέλα, δεν υπήρχε κάτι άλλο. Με τη χολέρα να θερίζει στη χώρα δεν ήμασταν για πολλά ρίσκα και τα κρατήσαμε για την αυριανή ημέρα.

Αποφασίσαμε να δειπνήσουμε στο ξενοδοχείο μας παραγγέλνοντας τη μόνη διαθέσιμη από τις 6 επιλογές του μενού, όπου 10 μετρημένες γαρίδες κόστισαν 12$, αλλά τουλάχιστον εισπράξαμε το μοναδικό χαμόγελο της ημέρας από το σερβιτόρο. Διαπιστώσαμε ότι τα κουνούπια μας τσιμπούσαν κανονικά, ότι τα πατζούρια του δωματίου δεν έκλειναν, οπότε όλο το βράδυ θα ήμασταν στο έλεος του ενδεχομένου να κολλήσουμε καμιά ελονοσία ή δάγγειο πυρετό, αλλά ήμασταν τόσο κουρασμένοι που απλά πέσαμε ξεροί για ύπνο, γνωρίζοντας ότι η αυριανή μέρα θα ήταν ίσως το χάιλάιτ του ταξιδιού, αφού θα επισκεπτόμασταν το Sans Souci και τη Citadelle la Ferriere, τα δυο φαραωνικά κτίσματα που σήμερα κρέμονται σα φαντάσματα πάνω από την πόλη.

Πριν πέσω ξερός για ύπνο άκουσα τον Κώστα… να με ευχαριστεί για την εμπειρία, ότι παρότι ξέρει ότι δε θα είναι το καλύτερο ταξίδι όλων των εποχών, είναι ευγνώμων για την εμπειρία, ότι αν δεν του το είχα προτείνει δε θα επισκεπτόταν ποτέ τη χώρα κι ότι η όλη εμπειρία του φαίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και χαίρεται που τη μοιραζόμαστε. Αυτός είναι ο Κώστας, που με ευχαριστεί εκεί που άλλοι θα με είχαν καρυδώσει.
 

alma

Member
Μηνύματα
4.102
Likes
17.516
πρωταθλητής των πραξικοπημάτων αναδείχθηκε ο αξέχαστος Φρανσουά Ντουβαλιέ, γνωστός και ως Papa Doc Duvalier (doc γιατί ήταν γιατρός και papa γιατί αργότερα ανέλαβε το άλλο ταλέντο, ο γιόκας του ο Baby Doc Duvalier). O πατέρας-τέρας αυτοανακηρύχθηκε President for Life, έκανε εξαφανίσεις, εκτελέσεις, απαγωγές, μέχρι και όλα τα μαύρα σκυλιά έβαλε να εκτελεστούν σε κάποια φάση, αλλά οι Αμερικανοί τον συντηρούσαν, ως αντικομουνιστή που θα αποτελούσε το αντίβαρο στη νέα απειλή της περιοχής που ήταν μια ψηλή, αξύριστη, καπνίζουσα μορφή ονόματι Φιντέλ Κάστρο
.

Εξίσου "μεγάλο" έργο όμως είχε και το δεξί χέρι του Φρανσουά Ντιβαλιέ, ο Luckner Cambronne...Αφιερωνόταν σε βιασμούς,βασανισμούς,εκτελέσεις και άλλα τέτοια για να πατάξει τον"κομμουνιστικό κίνδυνο"...
Έμεινε και γνωστός με το προσωνύμιο το "βαμπίρ της Καραϊβικής" αφού προμήθευε Δυτικές χώρες με αίμα και πτώματα των ανθρώπων που δολοφονούσε...

Έχει πολύ (θλιβερό ) ενδιαφέρον η ιστορία της χώρας για όποιον την διαβάσει...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.213
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom