• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Αϊτή Αϊτή: Ολίγον τίποτε και μπόλικο καθόλου

buffon85

Member
Μηνύματα
594
Likes
1.562
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ταξίδι-Όνειρο
Χιλή, Ιαπωνία, Αμερική
τρομερα ενδιαφεροντα ολα αυτα. αναμενουμε την συνεχεια!
 

skoumpi

Member
Μηνύματα
1.206
Likes
1.101
Το εχω ξαναγράψει, είσαι θησαυρός ....
*και πάω να παραγγείλω το βιβλίο που προτείνατε με τη @mariath σε λίγες μερες θα έχω και άδεια οπότε κουτί μου έκατσε!
Ευχαριστώ πολύ
 

Nektarios P.

Member
Μηνύματα
62
Likes
53
Επόμενο Ταξίδι
Ryanairtrip
Ταξίδι-Όνειρο
ταφρος μαριανων
Απ οτι φαινεται καλη διαφημιση εγινε στο βιβλιο. Χθες δε το βρηκα στη βιβλιοθηκη και τωρα το εχω ηδη παραγγειλει!!
 

James

Member
Μηνύματα
1.017
Likes
5.454
Επόμενο Ταξίδι
Ανατολική Κρήτη
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
Εγώ πάντως καταλαβαίνω ότι όλοι οι γνωστοί σου στην Βενεζουέλα έχουν μεγάλα προβλήματα!

Τρομερά ενδιαφέρουσα ιστορία πάντως! Συνέχισε την αφήγηση!!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.019
Likes
52.833
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Α βρε Κώστα τι τραβάς παιδάκι μου !
Ο οποίος Κώστας, που φοβάται τα αεροπλάνα, στην πτήση προς Αϊτή έπεσε σε πτήση με συνεχείς αναταράξεις και μόνο αϊτινούς επιβάτες, που καθόλη την πτήση προσεύχονταν στα πνεύματα των βουντού να μην πέσει το αεροπλάνο, δεν το λες και φανταστική εισαγωγή στη χώρα.
Εγώ πάντως καταλαβαίνω ότι όλοι οι γνωστοί σου στην Βενεζουέλα έχουν μεγάλα προβλήματα!
Δεν υπάρχει Βενεζολάνος που να μην έχει προβλήματα. 4 ώρες αναμονή για να πάρεις ρύζι, 9 ώρες διακοπή ρεύματος ημερησίως, οι δημόσιοι υπάλληλοι πλέον εργάζονται μόνο 2 μέρες την εβδομάδα λόγω κρίσης, δεν ξέρω κάποιον που να μην έχει να εξιστορήσει κάποιο τραγικό γεγονός σε συγγενή του, η χώρα είναι εντελώς διαλυμένη πια.
 
Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.019
Likes
52.833
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Πρώτη θέα της Αϊτής από το αεροπλάνο.
IMG_20151102_141035.jpg

Τα βουνά μάλλον κυριαρχούν σε σχέση με τα παράλια τοπία, κι ας μιλάμε για νησιωτική χώρα.
IMG_20151102_142837.jpg

Παρότι φημίζεται για την αποικιακή του αρχιτεκτιoνiκή, η κληρονομιά του Cap Haitien μου φάνηκε μάλλον ανεπαρκής.
IMG_20151102_163508.jpg

Κλέψτε το λεωφορείο, όχι τον οδηγό, άφραγκος είναι κι αυτός.
IMG_20151102_164235.jpg


Πολλή φαβέλα γύρω από την πόλη, αλλά φοβήθηκα να πάρω φωτογραφίες.
IMG_20151102_171737.jpg

Η κάποτε θρυλική παραλιακή του Cap Haitien.
DSC07413.jpg


Δούλευαν οι άνθρωποι αλλά τα μέσα είναι πενιχρά.
DSC07353.jpg

Η παλιά αγορά, χωρίς καμία αίγλη πια.
DSC07393.jpg

Πολυκοσμία, δυσωδία και σπρωξίδι, αλλά είχε έστω κάποιο χρώμα.
DSC07362.jpg
DSC07396.jpg
DSC07402.jpg

Μάλλον το πιο όμορφο κομμάτι της πόλης, η κεντρική πλατεία.
DSC07403.jpg
 
Last edited:

alma

Member
Μηνύματα
4.131
Likes
17.717
Κι αναρωτιόμουν αν θα έβαζες φωτό. Συμπληρώνουν πραγματικά τα όσα λες και νομίζω πως κάποιες φαίνονται σαν να τις έχεις τραβήξει γρήγορα ή στα κλεφτά χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία, γεγονός που μου αρέσει,τους προσδίδει αυθεντικότητα και κάνει την ιστορία σου να έχει κι άλλο suspense.
 

isabelle

Member
Μηνύματα
904
Likes
4.190
Αν κρίνω από τις φωτογραφίες, η σύγκριση με το Λόμε είναι απολύτως εύστοχη. Σαν να λέμε ίδιο αδιάφορο χάλι. Και γενικότερα ο συσχετισμός με τη Δυτική Αφρική είναι απελπιστικά ακριβής. Μη σου πω ότι όσα περιγράφεις είναι ακόμα ζοφερότερα...

υ.γ. Το να πω ότι πρόκειται για εξαιρετική αφήγηση είναι σαν να παραβιάζω ανοιχτές πόρτες μα δεν γίνεται και να μην το σχολιάσω!
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.019
Likes
52.833
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
To πρωινό που συμπεριλαμβάνεται στην τιμή του καταλύματός μας ήταν μία ολόκληρη φέτα τοστ και ομελέτα, η οποία πάντως ήταν αρκετή. Αποδείχθηκε ότι οι δύο λευκοί τουρίστες που είχαμε δει την προηγούμενη στην πόλη έμεναν στο ξενοδοχείο μας, πιάσαμε την κουβεντα για λίγο και διαπιστώσαμε ότι ήταν στη Δομηνικανή Δημοκρατία για διακοπές και αποφάσισαν να περάσουν τα σύνορα για μια μέρα προκειμένου να επισκεφθούν το Sans Souci και τη Citadelle, δηλαδή τα δυο βασικά αξιοθέατα της χώρας, τα οποία αγωνιούσαμε να δούμε κι εμείς σήμερα. Χάρηκα που είδα άλλους δυο τουρίστες, έστω κι αν ήταν “περαστικοί” οι άνθρωποι, ήταν η απόδειξη ότι πλέον υπάρχουν τουλάχιστον ΤΕΣΣΕΡΙΣ τουρίστες στην Αϊτή ταυτόχρονα. Πάμε καλά, δεν είμαστε οι μόνοι ανώμαλοι ταξιδιώτες.

Ο Κώστας, ένας dedicated γκατζετάκιας, έβαλε όλο χαρά το gps στο κινητό του και ξεκινήσαμε με το σαραβαλιασμένο τζιπ προς το Milot, το χωριό από το οποίο φτάνει κανείς στο Sans Souci και τη Citadelle. Μετά από μια άσκοπη περιήγηση, το αναθεματισμένο μηχάνημα του Σατανά μας οδήγησε… στο αεροδρόμιο. Άρχισα να καταριέμαι τα gps γενικώς, να επιμένω ότι για να πας από το Α στο Β το πιο απλό είναι να ρωτάς τους ντόπιους, αλλά ο Κώστας όλο χαμόγελο και πίστη στην τεχνολογία επέμενε ότι θα το φτιάξει και σε χρόνο dt θα ήμασταν στο Milot.

Η αλήθεια είναι ότι σύντομα μπήκαμε στο σωστό δρόμο και μπόρεσα να ανασάνω βγαίνοντας από τη μπίχλα της πόλης. Πράσινοι λόφοι, φοίνικες και η αντίθεση ανάμεσα στο έντονο πράσινο των βουνών και το βαθύ γαλάζιο του ουρανού μου υπενθύμισαν ότι βρίσκομαι μόλις 2 ώρες μακριά από την Κούβα, ότι στην Καραϊβική ταξιδεύω κι ότι τέλος πάντων ίσως και να είναι μια χαρά αυτή η Αϊτή.

ToMilot αποδείχθηκε ένα μάλλον τακτοποιημένο χωριουδάκι, αν και το σταυροδρόμι Carrefour La Mort που οδηγεί εκεί θα μπορούσε να έχει ένα πιο αισιόδοξο όνομα νομίζω. Πριν το καταλάβουμε, μπροστά μας ορθωνόταν ένας τεράστιος τρούλος: είχαμε φτάσει στον καθεδρικό του Cristophe, που σηματοδοτεί την είσοδο στο Sans Souci. Επιτέλους φτάσαμε!

Το SansSouci είναι μάλλον το πιο γνωστό αξιοθέατο της χώρας, αν μπορεί κανείς ότι υπάρχει κάτι το διεθνώς γνωστό σε αυτό το ξεχασμένο μέρος του πλανήτη. Η ιστορία των στοιχειωμένων ερειπίων του κατεστραμμένου παλατιού είναι μάλλον αντιπροσωπευτική της ιστορίας της χώρας: Όταν ανέλαβε ο Henri Cristophe, κι αφού όπως είπαμε αυτοανακηρύχθηκε βασιλιάς της Αϊτής το 1811, ζήτησε να του φτιάξουν ένα παλάτι καθ’ εικόνα και ομοίωση αυτών της κλασικής Ευρώπης. Μπορεί κανείς να το θεωρήσει μεγαλομανία για ένα κράτος που μόλις ξεκινούσε να ορθοποδεί, αλλά είχε και συμβολικό χαρακτήρα, για μια χώρα που πλέον θεωρούσε τον εαυτό της ανεξάρτητο και το παλάτι σύμβολο αυτής της ανεξαρτησίας. Απ’ ό,τι φαίνεται το πρότυπο για το SansSouci ήταν το παλάτι του Φρειδερίκου του Β’ της Πρωσίας, ενώ προτιμήθηκε το Milot αντί του προφανούς Cap Haitien, για να βρίσκεται ο βασιλιάς σε ασφαλή απόσταση από τα κανόνια των πλοίων των Γάλλων, το οποίο και υποδήλωνε τον τεράστιο ελέφαντα μέσα στο δωμάτιο για τον οποίο δε μιλούσε κανείς: ότι η Γαλλική παρουσία που απειλούσε να τινάξει τα πάντα στον αέρα θα ανάγκαζε το νεοσύστατο κράτος σε έναν οδυνηρό συμβιβασμό που στο τέλος θα το κατέστρεφε. Το παλάτι ολοκληρώθηκε(σχεδόν) αλλά η ύπαρξή του δε διήρκησε και πολύ: ο Cristophe, εξουθενωμένος από τις συνεχείς εξεγέρσεις απέναντι στην τυραννική του πολιτική και από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, τελικώς αυτοκτόνησε αυτοπυροβολούμενος μέσα στο φαραωνικό του δημιούργημα παλάτι το 1820, οπότε και αυτό εγκαταλείφθηκε, με τα απομεινάρια του να αποτελούν ένα πέτρινο φάντασμα. Ε, αυτό το φάντασμα ήρθαμε να δούμε.

Το πρώτο κτίριο που αντικρύσαμε λοιπόν ήταν ο καθεδρικός του Cristophe, αφιερωμένος στην Παρθένο Μαρία. Μπορεί να κατέρρευσε από το σεισμό του 1842, αλλά αναδομήθηκε το 1933, άρα δεν είχε αυτή το μελαγχολικό ρομαντισμό που περιμέναμε να δούμε στα ερείπια, κι επιπλέον ήταν κλειστός. Πίσω του ορθονόταν μια τεράστια σκουριασμένη καγκελόπορτα, στο βάθος της οποίας διαφαινόταν το Sans Souci. Καταβάλαμε το αντίτιμο των 5$ έκαστος για την είσοδο, αρνηθήκαμε τις υπηρεσίες των καθόλου ενοχλητικών επίδοξων ξεναγών και αφού περάσαμε μπροστά από το άγαλμα του Cristophe, διαβήκαμε την καγκελόπορτα.

Το πρώτο θέαμα δεν απογοητεύει: μια τεράστια διχαλωτή σκάλα οδηγεί σε ένα ερείπιο που μοιάζει ταυτόχρονα στοιχειωμένο κι εκτός τόπου, χωρίς οροφή, με τεράστια κενά παράθυρα, ενώ ανεβαίνοντας τις σκάλες αντικρύζει κανείς ένα συντριβάνι, δίπλα στο οποίο βρίσκονταν δυο μπρούτζινα λιοντάρια, που αποτελούσαν και το θυρεό του Christophe. Η όλη σουρεάλ εμπειρία του να αντικρύζεις ένα τετραόροφο οικοδομικό γίγαντα σε πλήρη έκθεση στα στοιχεία της φύσης, με αρχιτεκτονικές και διακοσμητικές λεπτομέρειες όπως μεσογειακοί αδριάντες, νοσκομείο και σχολείο που λειτουργούσαν με σκωτσέζους γιατρούς και ισπανούς καθηγητές, τυπογραφείο, εγκαταστάσεις για τη βασιλική φρουρά, κανάλια που μετέφεραν κρύο νερό από τους λόφους ως πρόγονο του κλιματισμού, γίνεται ακόμη πιο σουρεάλ από το γεγονός πως ήμασταν οι μόνοι επισκέπτες και πως οι μόνοι άλλοι παραβρισκόμενοι ήταν μια ντόπια που διέσχιζε ένα από τα πολυτελέστερα παλάτια στον κόσμο κάποτε για να πάει να απλώσει τη μπουγάδα της ή ένας πιτσιρίκος που πήγε πρωινιάτικα να κάτσει στη γκρεμισμένη οροφή για να κάνει τις ασκήσεις μαθηματικών του σχολείου.

Έχουν κάτι το επικό τα κτίρια σε ντεκαντάνς, ανέκαθεν με μάγευαν. Πόλεις όπως η Αβάνα, η Λισσαβώνα, η Φενγκχουάνγκ είναι φετίχ για μένα, ο συνδυασμός σήψης, μελαγχολίας και ρομαντισμού με συγκινεί αφάνταστα κι αυτό ακριβώς βρήκα στο SansSouci: σκάλες που οδηγούν στο πουθενά, αγάλματα που σαπίζουν κάτω από τα στοιχεία της φύσης, τοίχοι μισογκρεμισμένοι που σε κάνουν να θες να φανταστείς πώς ήταν όταν το κτίριο ήταν ένα από τα εντυπωσιακότερα στην ήπειρο, κι όλα αυτά με background ένα καταπράσινο τοπίο υπό καταγάλανους ουρανούς, καλύτερα δε γίνεται.

Ανεβήκαμε σκάλες, σκαρφαλώσαμε ορόφους, φωτογραφίσαμε τα ερείπια από κάθε πιθανή γωνία κι ένιωσα σα παιδάκι σε ζαχαροπλαστείο, ρουφώντας κάθε εικόνα που βρσκόταν μπροστά μου. Σύντομα όμως έπρεπε να αποχωρήσουμε διότι λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα υπήρχε το έτερον ήμισυ, το άλλο φαραωνικό δημιούργημα: η Citadelle la Ferriere.
 

Nektarios P.

Member
Μηνύματα
62
Likes
53
Επόμενο Ταξίδι
Ryanairtrip
Ταξίδι-Όνειρο
ταφρος μαριανων
Αυτη η στιγμη που ξυπνας, και με το που πιανεις το κινητο στο χερι βλεπεις οτι ο Γιωργος εχει γραψει τη συνεχεια της Αιτης πρωινιατικα για να ξεκινησεις τη μερα σου...:clap::xalara:
 

PhysioDuck

Member
Μηνύματα
288
Likes
491
Επόμενο Ταξίδι
Είναι τόσο πολλά...
Ταξίδι-Όνειρο
Warwick, NY
Μια απ'τα ίδια και εδώ. Ούτε στις ειδήσεις δεν κάνω refresh τόσο συχνά !!!:D
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.743
Μηνύματα
910.793
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom